Taas yksi "Uskaltaisitko" kysymys asuntolainasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nykyisestä voittoa 70 000, josta välitysmaksujen ja varainsiirtoverojen jälkeen jää se n. 50 000. Asunnon hinta 250 000, et lainaa 200 000. Mun työnäkymät erittäin varmat (sairaanhoitaja), miehellä vakituinen mutta epävakaa työ. Jatkossa ehkä haave kouluttautua muulle alalle.

Talon sijainti huippu, mutta vanha (rintamamiestalo), iso tontti. Oletettava myyntiaika maks kuukausi. Arvonnousua en osaa sanoa.

Laskisin remonttilainaa tuohon lisäksi ja jos näyttäisi että kk-erä silti mahdollinen niin uskaltaisin. Vanhassa talossa tulee aina kuitenkin ylimääräisiä kuluja, joten tosi tiukille ei budjettia voi vetää.

Kaikki "isot" remontit tehty (katto, salaojat, keittiö, kylppäri....), mutta pientä hommaa on vielä. Ja tosiaan niitä yllätyksiä voi tulla... Silläpä hirvittääkin! :/

No mun mielestä noilla tuloilla toi on ihan ok laina... Meillä nyt lainaa 170 000, tulot tällähetkellä vaan miehen palkka n. 2400€/kk käteen ja lisäks kotihoidontuki + lapsilisät n. 400€/kk käteen eli yht. 2800€/kk.. Hyvin on pärjätty, mutta tarkka pitää olla... Lisäks kun menee roppakaupalla muita kuluja..

Omakotitalossa asumiskulut voi olla suuremmat kuin esim. kerrostaloasunnossa vastike. Sähkölasku on talvella kova (jos sähkölämmitys) jne. Onko sähköt laitettu uusiksi?

Niin ja siis keikkaillut oon, lisätienestejä siitä tullut...

Sähkö, lämmitys, vesi, kiinteistöverot, vakuutusmaksut, jätemaksut ym. vie kyllä useamman satasen /kk, joten arvioikaa nuo lisäkulut ehdottomasti yläkanttiin laskelmissanne!!

Nykyisen asunnon sähkölasku pahimmillaan melkein 300€, ja onhan tässäkin noi vakuutusmaksut. Mut siis toi jätemaksu ja kiinteistövero olis ns. "uusia" kuluja.

Voi ei, ollaan siis ikuisesti tuomittu asumaan pienessä asunnossa :/

Yhteistyössä