G:mitkä on mielestänne isot tulot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mies tienaa vähän alle 4000 euroa ja käteen jää verotuksen jälkeen 2600. sillä elääkoko perhe, koska olen työtön. mielestäni olemme köyhiä , kun ottaa huomioon edeltävät korkeakouluopinnot.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
mies tienaa vähän alle 4000 euroa ja käteen jää verotuksen jälkeen 2600. sillä elääkoko perhe, koska olen työtön. mielestäni olemme köyhiä , kun ottaa huomioon edeltävät korkeakouluopinnot.

koska kun palkasta vähentää asumismenot, jää lähes sama kuin saisi pelkkää toimeentulotukea. joten minusta on hassua puhua keskituloisesta hyvätuloisena.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja ******:
Jos henkilön bruttotulot alkavat vähintään nelosella, niin tosi hyvistä tuloista puhutaan. Ja kolmosellakin alkavat bruttotulot ovat hyvät. Tyyliin 85% palkansaajista saa vähemmän kuin 3500 bruttona.

Tietenkään ihmisten ahneudella ei ole rajaa, mikään ei tunnu riittävältä..

on muistettava että yhdestä kolmosella alkavalla palkasta verottaja ottaa kolmasosan tai yli, mutta kahdesta pienestä palkasta verottaja ottaa tuskin mitään, eli jää paljon enemmän käytöön. silti esim. hoitomaksut menevät siitä bruttotulosta eikä netostsa.

No jos on toinen, jonka palkka alkaa kakkosella ja toinen, jonka palkka alkaa kolmosella, niin kyllä tällä perheellä jää enemmän rahaa käteen kuin sellaisella parilla, josta molemmat saavat kakkosella alkavaa palkkaa. Kyllä se verotus progressiivinen on, mutta ei se nyt ihan noin vaikuta.

Hoitomaksujen tulorajat ovat tosi alhaiset. Ne ylittyvät käytännössä varmaan aina, jos molemmat ovat kokopäivätyössä. Eli samansuuruinen maksu menee oli sitten kakkosella tai kolmosella alkavia bruttopalkkoja.

Mies saa käteen palkkaa+ kilometrikorvauksia kuussa n. 3000e, minä olen kotona kahden yli 3 veen lapsen kanssa. kunhan seuraava pieni syntyy, mulle käteen jäävät rahat lapsista on n. 1000e luokkaa lapsilisineen ja kahden elatustuista.

näistä n. 4000e me sitten maksetaan talosta olevaa lainaa, autolainaa, juoksevia kuluja ym. Käteen meille tulee jäämään kaikkien näiden jälkeen n. 1700e käyttörahaa, ja perhekoko on silloin 5 henkeä. Ei tolla nyt nälkää näe, mut ei juhlitakkaan.

Isot tulot riippuu perheen koostakin :D ja nimenomaan siitä jääkö rahaa minkä verran menojen jälkeen ym.

Yhteistyössä