taas uusi "vanhus" kuumeilee

Tervetuloa mukaan serufiia! Lisäsin sinut myös listaamme! :heart: Kiva kun meitä kypsempiä äitejä koko ajan tulee lisää! :D

Minulla tänään se varhaisultra iltapvllä jännittää!

Nukuin huonosti koko yös vain pyörien sängyssä, etsien hyvää asentoa.
Lämpöä nyt mitetessani 37 astetta, mutta töihin lupasin mennä, pääsen jo 13:30 kun se varhaisultra tänään. Menisipä päivä nopeasti, silmä tulehdus edelleen kiusaa! Gyne saa katsoa jos löytyisi parempi lääke tulehdukseen, jota voi nyt käyttää alkuraskaudenkin aikaan käyttää turvallisesti. Tänään siis rv 6+4 :heart:

Heippa ja voikaamme kaikki hyvin! :heart:

Rva ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:
 
huomenta,
kiva tosiaan, että meitä hieman kokeneempia on näin paljon ja kokoajan tulee uusia.
Kiusani on kipeä ristiselkä, ja selkäsärky on yksi keskenmenon oire, mutta tämä on todennäköisesti sitä tavallista hankalaa ristiselkääni (kun luen sängyssä tai nukun mahallani, venyttely auttaa)

Minäkin sain neuvolan jo varattua ja neuvolan 'täti' oli todella ystävällinen ja lopuksi kehoitti nauttimaan joulusta. Ja tosiaan se varhaisultra on heti alkuvuodesta.

Miten olette muuttaneet ruokavaliotanne te kaikki raskaana olevat? Lista ei-suositeltavista aineista on pitkä. Syöttekö jotakin vitamiinia tavallisen ruuan lisäksi? itse olen syönyt multitabsia. Söin muuten maksalaatikkoakin (saarioisten valmista) ennen kuin tajusin, että sitä ei saa syödä.

hyvää perjantai päivää kaikille ja Myy tule kertomaan, mitä ultrassa näkyi.
 
Perjantaina 21.12.-07
Päivitystä!
kenzie64.............rv31+1..........la 20.02.-08/3.lapsi/1.yht
Sabaka...............rv25+4...........la..2.4.08 /2. lapsi
serufiia...............rv16+5...........la..31.5.-08/5.lapsi
Karpalo-67........ rv 14+1............la.16.06.08/3. lapsi, 1. yht
taasen...............rv 8+1...............la..31.7.-08/4.lapsi/1.yht
Ritli....................rv 6+6................la..5.8.08 /2.lapsi/1.yht
Rva Pikkumyy.....rv 6+0................la11.8.-08/4. lapsi, 1. yht
Rosamunde........rv 5+3................la 15.8/3.lapsi,1. yht
mimuli................rv 4+6................la20.8/4. lapsi
Rosaeh...............rv 31+3..............la 19.2./1. lapsi, 1. raskaus, 41 v

Edistyslista:

Kysymysmerkkilista, ehkä...

haaveissa:
annasstiina........5.lapsi,miehelle3.lapsi, raskautesti 4.1.-08
Minni-07.......... /2.lapsi
Hillevi............../1. lapsi
=)
 
Ultraus siis oli iltapvllä , olimme paikan kuudes ja viimeinen ultrapari ennen joululomaa siellä, kaikilla ennen meitä olikin ollut hyvät kuulumiset ultrasta ja gyne sanoi ultran jälkeen pelänneensä, ettei hyvä onni voi jatkua koko päivää, mutta jatkui se! :D :heart: Gyne oli silminnähden onnellinen myös, kuten mekin! :heart: + :heart:

Kyllä siinä meinasi tippa tulla silmään, kun heti erottui kohdussa sikiö, vastasi täysin viikkoja 6+4 :heart: , sitten alkoi sydämen etsiminen ja gyne kyllä sanoi, ettei välttämättä syke kuulu vielä, eikä, mitä Tiuhti-Viuhdin sydän sykytti 127 kertaa minuutissa! :heart:

Hyviä merkkejä gynen mielestä oli, että syke oli reilusti yli 100, eli tuo 127 :heart: ja että sikiö vastasi kooltaan 8,5mm täysin rv6+4 :heart:

Tässä linkki blogiini jos haluatte käydä tutustumassa ihanaan pieneen Tiuhti-Viuhtiimme :heart:

Olemme kyllä suunnattoman onnellisia! :heart: :heart: :heart:

Ruuista, itse en kovin paljon välitä ns kielletyistä ruuista muutoinkaan, joten ei niin vaikeaa ole, ! :p

Sain neuvolakortinkin!;=) :heart:

Vitamiineistta foolihappo on raskauden alussa tärkeää, sanoin käyttäväni bevi-tabseja, missä foolihappoa 600mikrogrammaa. On kuulemma aivan hyvä vitamiini! D-vitamiini on tärkeää, mutta sitä saan kalaöljykapseleista :p

neuvola siis 8.1.-07 silloin lisää tietoutta :heart:

Raskausajan tutkimuksista gyne suositteli esim verikoe ja npultrayhdistelmää tai 15 rv:llä tehtävää lapsivesitutkimusta. Mutta teroitti, että vaara sairaan lapseen syntymiseen on joka tapauksessa kovin pieni ja että kaikki tutkimukset ovat aina Vapaaehtoisia! :heart:

Ihanaa vkloppua kaikille! :hug: :heart:
Tästä pääsette Tiuhti-Viuhtimme maailmaan: :heart:

http://vauvakuumeiset.suntuubi.com/?cat=7
rouva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme rv 6+4
:heart:
:xmas:
 
:xmas: Hyvä kun tulit kertomaan minä täällä jo sinunkin puolesta hermoilin että onko kaikki hyvin. :hug: onneksi on ja onneksi olkoon :flower: katselin juuri meidän pikku kakkosen alkukuvia eli juuri samalta ajalta kuin teillä niin samankokoinen ja melko samanlainen kuva :D kyllä on ihanaa :D onnea vielä kovasti. ja oikein mukavaa joulua ja uutta vuotta sinulle ja perheellesi.syöppä paljon hedelmiä jääkaappikylmänä kestokrapulaan toinen joka minulla toimii on valion mansikka soppa :D
 
Sabaka ,ostin tänään Odotus & Vauvat lehden,kiva kirjoitus .
Totta että kyllä meikäläisten ikäisillä jo tuota elämänkokemusta on jo kertynyt jos jonkinlaisia asioita on käyty läpi niin hyviä kuin huonojakin,monia itkuja ilosta ja surusta on itketty.
Ja sitä paitsi sulla tukka hyvin muttei kelloa näkynyt... =) =)
Miten sun raskaus on nytten edennyt.
Pikkumyy =) =) On se hienoa ,kun näkee ultrassa tulevan vaavin ja sykekin kuuluu,on se vaan niin hieno tunne.
Itelläni oli kans eka neuvola ja sain kans äitiyskortin,upeaa..
Ensi vuonna alkuaikoina,kun aika sinne tulee menen ultraan.
Yhessä ultrassa olin viikolla 7+1 ja näkyi vaavi epäselvästi,ja sykekin kuului,upea tunne oli.
 
Eilen oli sitä "merisairautta" koko pvn. En kyllä oksentele, muuten vaan pikkasen hassu olo! :heart: Illalla loppui ja yön taas nukuin todella hyvin! :D Omenan söin 6:n jälkeen ja sitten taas unta simmuun ja 8:30 heräsimme aamupuuron keittoon! :p Huomenna onkin vaihteeksi riisipuuroa, kera kanelin ja sokerin :p . Kinkun paistoa ensi yön.
Meille jouluaattoa tulevat vanhin poikani, tyttäreni avomiehensä kanssa, nuorin poikani myös kotona aaton, miehen poika lähtee taas kokkaamaan laivalle, eli töihin huomenna 12:ksi! :D . Joulupäivän aamun aamuna saapuu miehen tytär ja nuorin poikani menee isälleen , lähtevät mummulaan! :heart: Ihana syödä jouluruokia, niitä jo odotan! :p


Ultran yhteydessä, minäkin sain neuvolakortin, on se mukavaa kun taas monen vuoden jälkeen sellaisen omaan! :heart:

Jotain kotihousuja-lököttelysellaisia tarvitsisin. Töihin myös paitoja pitäsi ostaa, vähän pidempää mallia saisivat olla. :heart: Muutamat rintaliivit löysin kun olin "lihavampi" jossain vaiheessa ennen ja ne ovat kuin uusia ,niitä voin hetken käyttää ja sitten uusien ostoon. :heart: Rinnat kasvavat oikein silmissä, viikossakin reilusti! :D

Onnea kaikille raskauksiin ja huomennahan on taas päivityksen vuoro! :heart: Viikko jokaisella lisää! :D
Ja myös haaveilijoille paljon Onnea, jotta nopeasti plussaa ropisisi! :flower: :heart:

Heippa ja voikaamme kaikki Hyvin!







Rva Pikkumyy, mies, perhe ja tuleva Tiuhti-Viuhtimme :heart: :xmas:
 
Joo kelloa ei näkyny!no suht hyviä kuvia :LOL: vaikka ei kai sitä koskaan ole tyytyväinen :D mulla raskaus on jo kääntymässä ähkyn puolelle eli kohta viimmonen kolmannes alkaa :D ei enää taitu yhtään ja ruokaakin vain vähän kerrallaan. muuten kyllä olo ok! vauva liikkuu vilkkaasti vielä on tilaa liikkua kunnolla, on jo asettunut pää alaspäin, poikakin teki sen tosi aikasin eikä enää sitten toisinpäin halunnut olla. :D silleen saa kivasti potkittua äitiä :LOL: meille kanssa tulossa huomenna aattona isännän tytär perheineen eli 3 poikaa tulos pojan seuraksi, hei hulinaa joulupukin odotukseen, kinkkua paistelen ja kaupast vielä pitäs maitoa hakea! oikeen hyvää ja railakasta joulua toivottelen kaikille :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:
 
Hei,
Todella kivaa lukea muiden odotuksesta ja onnistumista ja samalla myötätunto on niiden puolelle, joille raskautuminen ei niin helppoa ole! Muistan hyvin millaisia tunteita itselläni oli, kun toivo alkoi jo mennä. Ystävät seurasivat myös hyvin jännittyneinä raskausyrityksiä ja myötäelivät myös keskenmenoja. Nyt jälkeenpäin muistan lämmöllä ystäviä, jotka jaksoivat aina kannustaa ja olla tukena ja hyvän ystäväni, joka sanoi olevansa varma, että onnistumme ja on nyt äärettömän iloinen ja onnellinen puolestamme. Muutamat ystävät ja tuttavat eivät taas niin kannustavia olleet. Miespuolinen ystäväni sai tänä vuonna ensimmäisen lapsen 50-vuotiaana nuoren naisystävänsä kanssa, mutta minulle hän kommentoi mm. millainen esteettinen näky tämänikäinen äiti olisi ja muutenkaan ei oikein ymmärtänyt miksi haluaisin vielä vauvaa.
Minulla ei ole ollut painetta kertoa työkavereille tai ystäville raskaudesta ja kaikki ovat kyllä olleet todella onnellisia ja osoittaneet sen. Muistan viime kesänä kuinka kerroin mukavalle naapurille ja seuraavana päivänä tipahti postiluukusta kudotut villasukat. Raskaus myös nuorentaa selvästi, iho näyttää hehkeämmältä ja nuoremmalta. Nyt olo ei enää ole hehkeimmillään, sillä olen jo lihonut 20 kiloa alkupainosta. Olen suhteellisen pitkä ja normaalipainoinen, mutta nyt on todella jättimäinen olo ja selkäsärky vaivaa. Aiemmissakin raskauksissa painoa tuli reippaasti myös, silloin tosin paino tippui todella nopeasti lähtöpainoon. Olen aina syönyt paljon ja nyt kyllä ilman huolia eikä painonnousukaan oikeastaan stressaa. Neuvolastakaan ei ole tullut siitä mitään palautetta.
On ihanaa viettää rauhallista joulua miehen, tyttären ja hyvien ystävien kanssa. Yritän välttää ylenmääräistä syömistä...vaikka paljon syönkin...sillä tuntuu, että isot annokset eivät enää mahdu mahaan. Koko raskauden aikana mukana ollut herkkyys on huipussaan nyt loppukolmanneksenkin aikana. Itken ja likutun todella herkästi. Monta kertaa päivässä tunnustelen vauvan liikkeitä ja mietin tätä tulevaa syntyvää uutta ihmistä. Viihdyn paljon yksin näissä vauva-sfääreissä.
Mieheni on jazzmuusikko ja soittaa ihanan pehmeäsointista kontrabassoa, joten vauva saa nauttia musiikista jo raskausaikana ja paljon olen häntä "vienyt" keikoillekin, mm. Lappiin Kaamosjazziin. Siellä oli upeat talvimaisemat marraskuussa ja vähän kaiholla muistelen niitä nyt...
Todella hienoa seurata odotuksia listalta ja ensi vuodesta tulee jännittävä! Hyviä vointeja kaikille!
 
:xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:

Päivitystä

kenzie64.............rv32+1..........la 20.02.-08/3.lapsi/1.yht
Rosaeh...............rv 32+3..............la 19.2./1. lapsi, 1. raskaus, 41 v
Sabaka...............rv26+4...........la..2.4.08 /2. lapsi
serufiia...............rv17+5...........la..31.5.-08/5.lapsi
Lutuliini..............rv 15+0...........la 16.6. / 2. lapsi / 1. yht.
Karpalo-67........ rv 15+1............la.16.06.08/3. lapsi, 1. yht
taasen...............rv 8+6...............la..30.7.-08/4.lapsi/1.yht
Ritli....................rv 7+6................la..5.8.08 /2.lapsi/1.yht
Rva Pikkumyy.....rv 7+0................la11.8.-08/4. lapsi, 1. yht
Rosamunde........rv 6+3................la 15.8/3.lapsi,1. yht
äiti-66................rv 6+2................la 20.8/4.lapsi
mimuli................rv 5+6................la20.8/4. lapsi

:xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:

Edistyslista:

Kysymysmerkkilista, ehkä...

:xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:

haaveissa:
annasstiina........5.lapsi,miehelle3.lapsi, raskautesti 4.1.-08
Minni-07.......... /2.lapsi
Hillevi............../1. lapsi
:xmas:


 
:) :) Heissa Pikkumyy mulle lääkäri laski lasketuksi ajaksi 30.7.2008 päivällä aikaistui,tie sitten onko se niin tarkkaa.Mulla silloin nimipäivä,olis se kiva jos syntyis vaikkapa silloin ja jos taas aikaisessa syntyisi vaikkapa 17.7 olis miehen syntymäpäivä.Mutta uskon että syntyy kun on valmis ja saa niin ihan oman päivän.
Aattelimme ukon kans et jos vaik etuajassa syntyisi niin juhlisivatko kenties samana päivänä synttäreitä,olisi siinä synttärilahjaa kerrakseen...
On meitä jo vaan listalla aika monta,kivaa.
Nytten vaan Joulun odotusta kaikille pian tulee Joulupukki... :hug:
 
Lisään vielä, että tässä pari kuukautta huonolla voinnilla toivat jo kyllästymisen tähän nettailuunkin. Nyt tänään tuntuu heti paremmalta, kun pitkästä aikaa maha on täysi, etova olo poissa ja juuri äsken vatsassa tuntui jotain mukavaa, kyllä siellä joku liikkuu. Viikon kuluttua uudenvuoden aattona on neuvola ja toivottavasti silloin kuulemme sydänäänet. Tässä jo masennuksen kourissa ajattelin, että nekin lienevät jo lopahtaneet. Huh. Onneksi on kevät tulossa ja jos vauva syntyy kesäkuussa, on haaste imettää edes puoli vuotta. Luulen, että joudun lopettamaan imetyksen talven pimeyden tultua, että voin aloittaa jälleen mielialalääkityksen. Olen ollut nämä viime kuukaudet melko äkäinen eukko, mies on ollut ihmeissään ja lapselle olen syyttä suotta huutanut kaikesta. Siitäkin syyllisyys painaa.

Tänään onneksi kaikki on hyvin. Nauroimme ja hassuttelimme kun mies lähti joulupukkikeikalle. Tulee illalla myöhään, olen silloin jo nukkumassa, mutta ajattelin leipoa vielä tortut ja kattaa yösyöntipöydän hänelle valmiiksi kun tulee tonttuilemasta.

Kiva juttu oli Sabaka sinusta lehdessä. Tuntuu vähän epäreilulta, kun nyt yhdellä meistä on kasvot ja me muut voimme olla nimimerkin takana kasvottomina. Rouva Pikkumyyn juttuja on aina ilo lukea, runsas välimerkitys saa hyvälle tuulelle.
 
Hei vaan kaikille, ja leppoisia joulunpyhiä :heart:

Tuolla ehdin jo odottajien puolella rallatella, että onpa kuvotus astunut elämääni täällä kesken joulun kiireiden. Mutta se on lievää eikä häiritse elämääni ainakaan toistaiseksi.

kenzielle kiitos mukavasta kirjoituksesta! Lutuliinille onnittelut pahoinvoinnin häviämisestä! Ja kaikille muillekin terveisiä kovasti ja jouluntoivotuksia :heart: !!!!

 
Joulu takana ja herkkujen turvottama maha on hyvä pistää raskauden piikkiin :) Kiva kuulla Rouva Pikku-Myy, että kaikki oli hyvin! Minulla on sitten maanantaina ensimmäinen neuvolakäynti ja ultra, saa nähdä näkyykö jo jotain? Hyvää vointia kaikille raskautuneille!
 
Joulu, onneksi jo takana päin, vaikka se kiva onkin, niin myös kiva kun jo ohitse on! :D

Eka työpv tänään , kyllä oli kiirettä noin 10 asiakaspaikkaa ja vain 26min ruokataukoa ehdin pitää! :headwall:

Alavatsassa koko aamun-pvn tuntemuksia, Tiuhti-Viuhti siellä sisustelee pesäänsä! :heart:

Sanoin työpvn jälkeen, että millään en pysty puolessa välissä enää pitämään näin kiirettä kuin tänään! Meillä hoitajia alkanutkin supistelemaan aika aikasin, juuri tuon kiireen/suuren asiakasmäärän takia! :headwall: . Siinä vaiheessa on pakko ottaa järki käteen, mikä on tärkeintä, pienen terveen vauvan saanti maailmaan hyvän kokoisena, vai kauhea hössötys työmaalla! No aikansa kiirettä, sitten rauhallisemmin! :heart:

Kukaan töissä ei tiedä vielä, ihan farkuissa menin töihin, kuten normaalistikin! :D Yksi ksh shoitaja vain tietää ja osaa pitää salaiduuden! :heart:

Saa nähdä, onnistunko hiihtolomaan asti pitämään salaisuuden!? :heart:

Voikaamme jokainen oikein hyvin "masujemme" kanssa ja haaveilijoille paljon Onnea, jotta plussaa tulisi testeistä! :heart:
Mitä Annastiinalle kuuluu?

Heippa kaikille!

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti :heart:
Ja kiitos kaikille tuesta, kun ultrauksessa oli kaikki hyvin! :heart:





 
Hyvin varovaisesti ilmoittaudun "vanhusten" mukaan...
Ja täytyy todeta jotta kylläpä meitä onkin paljon!!

Elikkäs mulla menossa nyt RV 6+2.Laskettu aika oman laskun mukaan 20.8.07.
Ja neljättä odottelen.

Olimme jo ukon kans tulleet siihen tulokseen jotta meidän lapsiluvuksi jää kolme.Odottelin kuukautisia ja päätimme käydä joululajaostoksilla naapuripitäjässä samalla kertaa kun kierukka laitetaan.
Mutta jälleen kerran täytyi todeta jotta kyllä elämä on ihmeellistä! :)
Eileen tilasin gynelle varhaisultran jossa meen käymäs 8.1.
Neuvola-ajan otin niin myöhäälle kuin vain pystyin.Se on vasta 21.1.
Me emme tule kertomaan sukulaisille ja tutuille aivan helposti tätä uutista.
Pidämme salassa viimeiseen asti.En kyllä pitkästi voi salata kun oon pienikokoinen ja laiha.Emme jaksa kuunnella ihmisten jahkumista jotta vieläkö vaan neljännen teitte???
Vanhin on 9 vee,keskimmäinen 7 vee ja juniori melkein kolme.

Itse oon just täyttänyt 41 vee ja mies onkin sitte nuorempaa kalipeeria,vasta 37vee.

Ihan hyväs kunnos oon ollu.Mitä nyt pientä ällötystä.Ihmeen vähän on raskausoireita joka pistääkin vähän mietityttämään.

Rattoisaa viikonloppua mammoille ja kuumeilijoille!!

äiti-66
 
Tervetuloa vaan joukkoon :D mukava porukka keskusteluun on täällä kaikkea pohditaan yhressä. minä äitee kohta 43v ja kakkosta oottelen maaliskuun lopulla syntyväksi. juu elämä on tosi ihmeellistä, meillekkään ei pitänyt tulla lapsia ollenkaan :D mutta nämähän on niitä iloosia sattumia :D :flower: kukat sinulle plussauksen johdosta :flower: minäki yritin pitää salas kauan mut ei liion onnistanu kovin hyvin kun oon tälläänen pitkänhuiskee ja aikas hoikka :D
 
äiti-66! Ja paljon tarrasukkia pienokaiselle masumatkalle mukaan!
Meitähän on jo monen monta äitiä täällä odottelemassa ja toiset vielä haaveilijoiden puolella jännittävät, josko jo plussaa tulisi! *toivotaan heillekkin pian plussia! :heart:

Kovin oli rankka työpv tänäänkin, täytyy varmaan vähän varoa tätä kauheaa kiirettä töissä, kun maha vähän tuntui jopa kipeälle väliltä! :headwall: Lauantaina ja sunnuntaina vielä töitä, sitten 3 vapaata. Kivaa olla töissäkin, mutta ei kiireellä! :headwall:

Mukavaa vkloppua kaikille ja maanantaina taas päivitystä viikolla eteenpäin! Ritlille onnea maanantain ultraan, jotta syke löytyy! :heart:

Heippa taas ja pitäkäämme ,masuistamme hyvää huolta! :heart:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:


 
:flower: Onnittelut sulle äiti 66,tervetuloa joukkoon!!
Tää äitee on 44v,iltatähteä ootamme kovasti.
Pikkumyy, mulla neuvolassa kirjattiin viikkoja 8+1 - 19.12
et vissiin ei ihan sitä 9+1 oo vielä jouluaattona mut liki kummiskin
Hyvää viikonloppua kaikille
 
=) =) Musta tuli mummi,että tämmööstä,mun pojat ei vielä tiedä minun raskaudesta ensi viikolla kerrron saattavat yllättyä kyllä kun kuulevat.En viitsinyt aikaisemmin kertoa koska halusin et heiän vauva saapi syntyä ensin ja sitä juhlitaan ym..Komia poika tulikin heille.
Enkä silti ole sen kummemmin vielä kelleen kertonut,meijän tyttö tietää vain meijän lisäksi.Töissäkin kerron vasta ensi viikolla,musta tuntuu että tuo mun maha niin pömpöttää että pian jään kiikkiin siitä,oon kans niin silleen pieni että näkyy helposti.
Yllätyksien viikko ensi viikolla,sittempä ei tarvi enää salailla.Saan kertoa salamatkustajasta joka on mukanani...
Kaikki ottavat miten ottavat asian,me ainaskin oomme onnessa,ja ootamme kovasti uutta tulokasta.
 
Aivan oikein että olette onnessanne, minun äitini sanoo aina että lapsi on aina siunaus kun vaan vanhemmat sen tajuaisivat ja hän onkin tosi ihana mummo :heart: veljeni lapset ovatkin isompia ja mummo ja vaari aina sanoo että on kivaa kun on vielä näitä pikkusia mukana. Ainahan joku kritisoi mutta minä tapaan sanoa ettei heidän tarvitse lapsesta huolehtia ja se on heidän mielipide :D minusta on aina ihanaa kun vauvoja syntyy meillekkin syntyi 3 lapsenlapsi pieni poika, mieheni tyttärelle ja hänkin tykkää kovaa kun meille on tullu vauvoja ja lapset leikkii yhdessä vaikka minä kyllä voisin olla melkeen hänenkin äiti :D minulla alkoi myös masu näkyyn aika varhaiseen 2 kk pystyin hämäämään sitten tarkimmat alko epäillä, minä olen aika pitkä mutta kun muuten aika hoikka ni maha heti näky :LOL: Kivaa että saat jo kertoa se on niin mukavaa, hyviä vointeja sinulle :wave:
 

Yhteistyössä