taas uusi "vanhus" kuumeilee

:) :) Olen innoissani lapsenlapsesta hienoa,minusta tuli mummi.
Totta sabaka ihmiset puhuvat mitä puhuvat,mutta itse odotamme kovasti tulevaa lastamme ja he saavat asiaan tottua vain.
Meijän pojat voivat ensialkuun olla ihmeissään mutta uskon että he kumminkin ottavat asian ihan hyvin.
Tyttö meillä jo kovasti oottaa ja oli asiasta iloinen.
Sitten kun asiasta on kerrottu niin paljon helpompaa kaikki.
Jotenkin vaan pelkää kertoa, kun viimeksi kun heti kerroimme niin meni kesken,ei tuo kertominen kyllä silti siihen asiaan vaikuta.Täytyy vaan toivoa parasta,kyllä mua itteä silti painaa tuo aikaisempi keskenmeno ja sitä vaan pelkää että se toistuu,mutta pitää vaan koittaa olla levollisin mielin ja olla miettimättä.
Onko teillä muuten kellään ollut jaloissa sellaista särkyä ja sattumista mahtaako nuokin liittyä alkuraskauden vaivoihin.
Itelläni välillä tai melki päivittäin jalat vain särkee,en muista että aikaisemmissa raskauksissa olisi ollut tälläistä mutta niistä kyllä on jo aikaa.
Muuten mulla ei sen ihmeempiä raskausoireita ole,ei pahoinvointia eikä mit.
 
Kyllä ne pojatkin siitä tointuu ja sisarukset yleensä ihan äkkiä ja sitten tykkää, minun ystävä odottaa samaan aikaan kun minä ja heidän 4 lapsi vanhin joka on 13 sano kun kerrottiin että voi vitsi äiti että sua saa sitten hävetä, että näin kyllä hänkin on jo ajatukseen tottunut, heidän tyttö on saman ikäinen kun meidän poika :D mulla kyllä särkee jalkoja mutta polvista ja sitten tosta yläreisistä usein iltaisin. mutta mulla onkin nyt enemmän kremppoja kun pojan kans, liekö ikä :LOL: Joo nua keskenmenot onkin sellasia kummituksia että minulla niitä 6 peräkkäin ja aina ne on kummitellu takaraivossa, viikon 12-13 välillä sitten on helpottanu vähän, potki pois vaan pelkoa ja yritä elää rauhallisin mielin minä täällä kannustan kaikkia alkuajan odottajia, :wave: :D hyvää sunnuntaita kaikille :wave:
 
:D , aamu meni ilman huonovointisuutta, leipien syönnin ja appelsiinin syönnin jälkeen taas alkoi "heikotus" ja oli lopputyöpvn. Hyvin olin kuitenkin kivuitta, ei alavatsaa nipistellyt! :heart:

Milloinkas se np ultra voisi olla jo rv 11, voisiko?

Huomenna Tiuhti-Viuhtimme siis täyttää rv8 :heart:

Nyt 3 vapaapvää töistä! :D

Tänään eka kerran koko raskauden aikana teki kalaa mieli!

Hetken päästä mies alkaa tekemään pannukakkua, nam! :p

Heippa taas kaikille! :wave:

Rouva ja Tiuhti-Viuhtimme

:heart:


 
Minä tossa kattelin neuvolakortista että minulle se niskapoimuultra tehtiin viikolla 12+5 en sitten tiiä kuinka tarkkoja ovat mutta näin meillä, voi että saanko tulla teille syömään pannaria? :p täytyypä ite tehdä joku päivä, hyvä että olet selvinnyt työurakasta tuo hoitotyö on kyllä raskasta sen tiedän, ota kuitenkin varovasti. Me ollaan jo isännän kanssa päätetty meidän vauvan nimi ihan varalta kun hän on merillä ja jos tulee jostain syystä äkkilähtö. Jos tulee poika niin hänestä tulee Kalle, Sakari ja jos tyttö niin Ellinora, Tellervo. on poimittu nimet suvusta isoiso vanhemmilta ja mummoilta ja mieheni halusi minun nimeni mukaan kun ollaan kaikki kuulemma vahvoja naisia :D ja tuo Sakari on mieheni pikkuveli joka menehtyi keuhkosyöpään 2 vuotta sitten, että näin meillä. :wave:
 
Kertoisitko Rouva Pikkumyy monentenako kierron päivänä aloitit lugestronin? Mikä oli vahvuus ja otitko lääkkeen ylä vaiko ala kautta? Kauan lääketä piti käyttää? Vastauksesta kiitos etukäteen :flower: .
 
Siinä kierrossa jossa raskauduin, oli eka kerran tuo Lugesteron tukena, eli on keltarauhashormoni! Se auttaa hedelmöitynyttä alkiota nappaamaan kohtuun kiinni.

Eli mittasin ovulaatiota ja kun ovulaatiosta 3 vrk, aloin laittamaan sitä emättimeen joka ilta. Sitten tein raskaustestin,kun oli se aika , jolloin menkat alkaisivat, tiesin kyllä jo vähän aiemmin, että raskaus oli alkanut! :heart: .Sitten jatkoin Lugejen laittoa vielä ensin joka ilta, sitten joka toinen ilta ja lopulta joka 3.s ilta, sitten oli varhaisultra rv 6+4, ja silloin löytyi syke ja sikiö oli oikean kokoinen. Silloin gyne sanoi, että saan lopettaa Luget ja nyt olen ollut ilman 1,5 vkoa ja hyvin on mennyt! :heart: Tänään Tiuhti-Viuhtimme täyttää rv 8 :heart: :D

Ja Lugesteron annos oli minulla 200mg :heart:

Käytätkö sinä Vekara Lugeja tukena?

Ja Onnea sinullekkin raskautumiseen, jos vielä et ole raskautunut! :flower: :heart:

Rouva Pikkumyy :wave: & Tiuhti-Viuhtimme :heart:
 
Päivitystä

kenzie64.............rv32+5..........la 20.02.-08/3.lapsi/1.yht
Rosaeh...............rv 32+6..............la 19.2./1. lapsi, 1. raskaus, 41 v
Sabaka...............rv27+4...........la..2.4.08 /2. lapsi
serufiia...............rv18+5...........la..31.5.-08/5.lapsi
Karpalo-67........ rv 16+1............la.16.06.08/3. lapsi, 1. yht
Lutuliini..............rv 16+0...........la 16.6. / 2. lapsi / 1. yht.
taasen...............rv 9+6...............la..30.7.-08/4.lapsi/1.yht
Ritli....................rv 8+6................la..5.8.08 /2.lapsi/1.yht
Rva Pikkumyy.....rv 8+0................la11.8.-08/4. lapsi, 1. yht
Rosamunde........rv 7+3................la 15.8/3.lapsi,1. yht
äiti-66................rv 6+5................la 20.8/4.lapsi
mimuli................rv 6+6................la20.8/4. lapsi



Edistyslista:


Kysymysmerkkilista, ehkä...



haaveissa:
annasstiina........5.lapsi,miehelle3.lapsi, raskautesti 4.1.-08
Minni-07.......... /2.lapsi
Hillevi............../1. lapsi




 
Hei kaikki

Huomasin että olin innoissani vähän etuillut raskausviikossa =)

päivitystä Uuden Vuoden aattona 31.12.-07
Päivitystä


Rosaeh...............rv 32+6............la 19.2./1. lapsi, 1. raskaus, 41v
kenzie64.............rv33+1..........la 20.02.-08/3.lapsi/1.yht
Sabaka...............rv27+4...........la..2.4.08 /2. lapsi
serufiia...............rv18+5...........la..31.5.-08/5.lapsi
Karpalo-67........ rv 16+1............la.16.06.08/3. lapsi, 1. yht
Lutuliini..............rv 16+0...........la 16.6. / 2. lapsi / 1. yht.
taasen...............rv 9+6...............la..30.7.-08/4.lapsi/1.yht
Ritli....................rv 8+6................la..5.8.08 /2.lapsi/1.yht
Rva Pikkumyy.....rv 8+0................la11.8.-08/4. lapsi, 1. yht
Rosamunde........rv 7+3................la 15.8/3.lapsi,1. yht
äiti-66................rv 7+2................la 20.8/4.lapsi
mimuli................rv 6+6................la20.8/4. lapsi



Edistyslista:

Kysymysmerkkilista, ehkä...



haaveissa:
annasstiina........5.lapsi,miehelle3.lapsi, raskautesti 4.1.-08
Minni-07.......... /2.lapsi
Hillevi............../1. lapsi


Oikein Hyvää Uutta Vuotta kaikille toiveissa eläjille, odottajille ja jo Vaavinsa saaneille :heart:
 
Hauskaa uuden vuoden aattoa kokahittelle!! =)

PIKKUMYY:Mulla tänään siis 6+5.
Koitahan ottaa duunis iisisti jottei tuu mitään häikkää! :wave:
Mulla myös työ jossa olen tekemisissä isojen eläimien kanssa.Ja vielä kun ei mahaa paljon ole niin ei oikeen tajua vielä noitten elukoitten kans peljätä.Ovat vaan niin pirun arvaamattomia aina välillä... :kieh:

äiti-66
 
Muokkasin listaa nyt, muokataan lisää kun aihetta tulee!

Juu Kyllä töissä saa olla vähän varovainen, ettei liikaa rehki ja varsinkin kun muut ei tiedä raskaudesta, niin välillä vähän vaikeaa, mutta ajattelin jos se npultra olisi ainakin 1 etappi ja sitten kertoisin!? Tai sitten ennen hiihtolomaa? :D Luulevat vaan, että olen syönyt liikaa jouluruokaa, tosin rinnoissa näkyy syömiseni;=))))) :heart:

Mukavaa aattoa siis kaikille! :flower: :heart:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:
 
Hei,

Minunkin laskettu aika oli vähän epätarkka, olemme näköjään ihan samoilla viikoilla Rosaehin kanssa. Minulle tosin lapsivesipunktion yhteydessä arvioitiin sikiö isommaksi ja laskettua aikaa siirrettiin viikko eteenpäin eli 12/2. Kuitenkin se jäi virallisesti merkitsemättä ja virallinen la on edelleen 20 päivä. Tosin, jos tämä raskaus menee kuten aikaisemmatkin niin reippaasti tulevat menemään yli, molemmilla kerroilla vauvat syntyivät 2-3 viikkoa lasketun ajan jälkeen, mutta hienosti samana päivänä eli jakavat syntymäpäivän: 12/11 -85 ja 12/11 -92.
Vielä lugesteronista....olen aivan varma, että sillä oli suuri vaikutus siihen, että pääsimme vihdoinkin keskenmenokierteestä! Viime vuonna uusi vuosi alkoi kurjasti keskenmenolla. Se oli yksi rankimmista keskenmenoista, kun raskaus alkoi häämatkallamme ja oli upea tunne vielä uuden vuoden aaton ajan. Uuden vuoden päivä sitten romutti ne toiveet...Viime vuonna yritimme kovasti ilman taukoja ja välittämättä keskenmenoista ja keskenmenoon päätyi vielä 3 raskautta, kunnes sitten heti ensimmäisestä Luge-kerrasta raskaus vihdoin jatkui...seitsemän keskenmenon jälkeen. En usko, että se oli sattumaa! En olisi myöskään mitään tiennyt näistä hormoneista ilman mm. tätä palstaa, sillä lääkäri ei ehdottanut mitään, vaan itse vaadin kokeilla Lugesteronia ennen hänen ehdottamaansa ifv-hoitoa. Paljon olen oppinut lukemalla näitä palstoja ja saanut huomattavasti enemmän informaatiota kuin lääkäreiltä. Kaikki lääkärit eivät ole olleet niin myötämielisiä ja empaattisia, mutta nyt on ollut todella ihana olo aivan loistavan "neuvolatädin" hoidossa! Eilen juttelimme mieheni kanssa kävelyllä, että ehkä uskaltaisimme vielä yrittää toista Lugesteronin avulla. Silloin ei voisi iän takia kovin isoa taukoa pitää, mutta katsotaan nyt, että kaikki menee tässä raskaudessa ensin hyvin.
Minusta itsestäni tämä on todella hyvä ikä tulla äidiksi, vaikkakaan ei biologisesti niin helppoa. Monella on tässä iässä takana ja pitkä pätkä elämää ja elämänkokemusta ja arvot hioutuneet. Raskautuminen ei ole enää itsestäänselvää ja sitä todella osaa nyt suunnattomasti arvostaa ja pitää pienenä ihmeenäkin. Omalla kohdallani on vasta nyt löytynyt hieno elämänkumppani, jonka kanssa on aivan mahtavaa jakaa tämäkin kokemus. Pitkän yksinhuoltajuuden kokeneena kantaa niitäkin kokemuksia mukana ja osaa arvostaa nykyistä elämää todella paljon. Ammatillisesti on tullut oltua jo pitkään työelämässä ja työ on ollut todella antoisaa, mutta ei kuitenkaan se tärkein asia elämässä enää. Tosin meillä jää mies kotiin koko vanhempainvapaan ajaksi ja menen töihin näillä näkymin jo toukokuussa. Minusta on hienoa, että mies todella haluaa jäädä kotiin ja on muutenkin loistava kotitöissä ja hänelle ensimmäinen lapsi on varmasti suuri kokemus.
Kovasti on liikettä mahassa tällä hetkellä, kun kirjoittelen eli Mitja-pojalta hyvät uuden vuoden toivotukset myös kaikille palstalaisille! Minäkin olen miettinyt nimet jo valmiiksi..ensimmäinen nimi on minun ehdotukseni ja mies on valinnut toiseksi nimeksi vähän kansainvälisemmän.

Rosaeh...............rv 32+6............la 19.2./1. lapsi, 1. raskaus, 41v
kenzie64.............rv32+5..........la 20.02.-08/3.lapsi/1.yht
Sabaka...............rv27+4...........la..2.4.08 /2. lapsi
serufiia...............rv18+5...........la..31.5.-08/5.lapsi
Karpalo-67........ rv 16+1............la.16.06.08/3. lapsi, 1. yht
Lutuliini..............rv 16+0...........la 16.6. / 2. lapsi / 1. yht.
taasen...............rv 9+6...............la..30.7.-08/4.lapsi/1.yht
Ritli....................rv 8+6................la..5.8.08 /2.lapsi/1.yht
Rva Pikkumyy.....rv 8+0................la11.8.-08/4. lapsi, 1. yht
Rosamunde........rv 7+3................la 15.8/3.lapsi,1. yht
äiti-66................rv 7+2................la 20.8/4.lapsi
mimuli................rv 6+6................la20.8/4. lapsi



Edistyslista:

Kysymysmerkkilista, ehkä...



haaveissa:
annasstiina........5.lapsi,miehelle3.lapsi, raskautesti 4.1.-08
Minni-07.......... /2.lapsi
Hillevi............../1. lapsi

:wave:
 
Eli vain 1 kapseli emättimeen iltaisin, mutta olen lukenut , että jotkut varsinkin keputkihedelmöitysten yhteydessä laittavat aamulla/päivällä/ ja illalla vielä. Lääkäristä siis kiinni. ja kun minulle ei gyne sitä ensin määrännyt, mutta sanoin, että tuntuu minusta, että hedelmöityn, mutta alkio ei kiinnity. Varmaan ajatteli ensin mielessään, että "hassuja" puhelen, mutta joka tapauksessa eka hoitotukikerta toi myös raskauden alun! :heart:

Kiitos vekara onnitteluistasi! :flower:

Tänään aamupv menikin ilman "merisairas" oloa, mutta alkoi sitten kävelylenkin yhteydessä. Noo ei se varmaan ehkä yli 4 viikkoa enää kestä se "hassu olotila" :heart:

Valvoimme poikkeuksellisesti eilen tai siis tänään 1:30 asti ja minä heräsin vain syömään leipää 10 aikaan ja nukuin 13:30 asti! *aika hyvät unenlahjat minulla* :heart: Ja tuntuukin, että juuri väsymys huonontaa oloa muutoinkin! Mitään ei kauheasti tee mieli syödä, tänään paistoin kalkkunafileitä, vihanneksia j keitin riisiä, hyvälle kyllä maistuipi! :p

Nyt odottaa lakritsipussi olkkarissa, siitä' herkuttelemme miehen kanssa illan aikana! :D :p


Kiva jatkoa sinulle vekara, kuten kaikille muillekkin palstailijoille! :heart:

Huomennakin vapaapv ihanaa, sitten to-pe töihin! :heart:

Rva pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme rv 8+1 :heart:
 
:wave: :wave: :wave: Hyvää tätä vuotta kaikille palstalla kävijöille ja kirjoittelijoille,kivasti tälleen uusi vuosi alkoi vähän jopa jotain lumentapaista ja pikkasen pakkasta,kivaa.
Kyllä tuota vettä on jo tarpeeksi tullutkin saapi jo muuttua vähän lumeksikin.
Miten teillä vuosi vaihtui? Meillä ihan kotona vain köllötimme paukkuja kävimme ulkona katselemassa yöllä,hienoja olivat.
Kyselen täältä teiltäkin tämmööstä:
Onko kellään jonkinlaista tietoa,jos työskentelee MRSA potilaiden kanssa miten täytytisi toimia vai ei mitenkään.
Itteäni tuo asia kovasti mietityttää,neuvolassa siitä jo oli puhe mutta asia vähän ns.alullaan,eivät sanoneet oikeen vielä ei juuta ei jaata,lukenut olen ettei saisi kovasti olla tekemisissä ettei ns.tartu,mutta toisaalla taas lukee ettei väliä,tie sitten...
 
hei täytyy tännekin tulla kertomaan hyviä uutisia. Pelkoni osoittautui turhaksi, ja ultrassa oli vauvanalku jo 9 mm ja sykekin näkyi. Selkäsärkykin alkaa helpottamaan, joten ehkä se kroppa vielä jaksaa, vaikka pian tulee 42 vuotta täyteen.
Tänään juuri kioskilla myyjä totesi, että eihän vielä haluaisi olla vanha kun on 40 vuotta, kun yksi asiakas sanoi itseään, nelikymppistä, vanhaksi. Minäkin sanoi, etten minäkään tunne itseäni vanhaksi, vaikka yli 40 vuotta olen, en kehdannut sanoa, että vauvakin vielä tulee.
Mulla oli myös vasemmassa pari kystaa, joita seurataan, mutta ne eivät kuulemma ole vaarallisia ja ehkä häviävät itsestään.
Mimuli ja siskoveikka 7+1 (la 22.8.08)
 
Minäkin tänään pirteämpi, kun nukuin koko viime yön heräämättä, mutta vähän väliä onkin saanut käydä pissalla pitkin päivää, kun yöllä en herännyt!;=) Ja juon paljon vettäun se on niin raikasta ja ruokakin alkaa maistua taas pikkuhiljaa! :p :heart:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti 8+4 :heart:
 
Mitä kuuluu Ritli, sinúlla oli se ultraus eilen myös, toivottavasti kaikki oli hyvin! :heart:

Täällä ehkä alkaa olo jo vähän helpottamaan :D , ei koko ajan "merisairautta" enää. :heart:

Milloinkas ne masut ovat tulleet teillä muilla odottajilla esiin?
Pitäs varmaan pyytää mies kuvaamaan masusta sivuprofiilia, että itsekkin näkisin sen kuvasta;=)) :heart:

Voikaamme kaikki oikein hyvin!
Mitä kuuluu myös annastiinalle? Entä ullukalle? ja tietenkin kaikille odottajille ja haaveilijoille? :heart:

Viikonlopputerveisin Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:

 
Hei,
Oma mahani alkoi näkyä aika varhaisessa vaiheessa, muistaakseni 10 viikolla. Nyt maha on todella iso ja mitkään ostamani äitiyshousut eivät enää mahdu päälle! Neuvolassa torstaina arvioitiin vauvan kooksi nyt 2,5 kg ja viikolla 33 mennään. Kaikki on ollut hyvin neuvolan tarkistuksissa, verenpaine on ollut itselläni aina alhainen ja se on kaiketi hyvä. Hemoglobiini on tosin alhainen. Nyt on muutamia viikkoja ollut niin kova selkäsärky, että sain sairaslomaa äitiyslomaan asti.
Itselläni alkuraskauden pahoinvointi on niin kaameaa, että mitkään muut vaivat eivät oikeastaan tunnu miltään. Pahoinvointi aikaisemmissa raskauksissa vei sairaalaan ja varsinkin tyttöä odottaessa oksensin kolmisen kuukautta päivät ja yöt. Tämän kesän vuosiloma meni kokonaan päällekkäin sairasloman kanssa; en kymmeneen viikkoon pystynyt edes istumaan tai käytännössä tekemään yhtään mitään. Onneksi on ihanan huolehtivainen mies, mutta hän oli aivan järkyttynyt aluksi, vaikka olin varoitellut tästä alkuvaiheesta. Siihen alkuvaiheeseeen yhdistyi sitten jatkuvat verenvuodot ja kova pelko seitsemän keskenmenon jälkeen, joten en osannut nauttia raskaudesta.
Alkuvaiheen jälkeen on todella ihmeenomainen olo raskaudesta ja ihana onnellisuuden tunne tästä elämänvaiheesta. Mielialat tosin vaihtelevat ja välillä on väsyneempi olo. Herkässä mielentilassa on äärettömän tärkeää millaisten lääkärien ja hoitajien kanssa on tekemisissä. Sen huomasin jo, kun aloimme käydä eri klinikoilla keskenmenojen jälkeen. Ensimmäisellä kerralla menimme todella toiveikkaana Väestöliiton vastaanotolle, mutta lääkäri ei halunnut tehdä mitään testejä vaan sanoi yksiselitteisesti, että keskenmenot liittyvät ikään ja asialla ei voi tehdä mitään. Kadulla aloin itkemään todella lohduttomana ja tuntui,kuin kaikki toivo olisi mennyt. Onneksi toisella klinikalla saimme hyvää palvelua. Nyt neuvolassa on ihana käydä, kun hoitajamme on empaattinen ja eläytyvä. Hän muistuttaa nyt joka kerta kuinka upeaa on vaikean alkuvaiheen, että olemme jo näin pitkällä. Aina neuvolasta lähdettyä leijun euforisessa tilassa. Sydänääniä neuvolan täti kehuu aina vahvoiksi ja hyviksi ja se hymyilyttää aina. Raskaustoiveet ja raskaus ja odottaminen herkistävät todella ja tuntuu mielettömän tärkeältä, että lääkärit ja hoitajat pystyisivät olemaan samaan aikaan sekä realistisia että empaattisia ja missään tilanteessa ei saisi minusta viedä toivoa, jos sitä kuitenkin on.
On todella kivaa lukea palstalaisten kokemuksia ja on ihana myötäelää onnistumisia. Toivon kaikesta sydämestäni lisää onnistumisia tälle vuodelle!
 
Kiitos vain Rouva Pikkumyy kysymästä, ultra oli tosiaan jo uuden vuoden aattona, samoin äitiysneuvolakin. Työt alkoivat keskiviikkona loman jälkeen ja heti piti lähteä työmatkalle... Ultrassa syke näkyi, joten joku siellä majailee ja voi hyvin ainakin toistaiseksi. Neuvolasta sai vinon pinon luettavaa, ja lähetteet tutkimuksiin, valitsin lapsivesipunktion. Jännitettävää riittää siis vielä jonkin aikaa.
Mahan kasvamista minäkin mietin, vielä ei ainakaan housut kiristä paljoa, joten vauvasta johtuvaa kasvua ei ole vielä, suurin kasvu johtunee joulusyömisistä :)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Kiva kuulla teistä! Ritlille suuret onnittelut, että tässä ultrassa sykekin näkyi, Olin huolissani siitä, mutta nyt kiva, että syke sielläkin on! :heart:

Minulla ei ihan kauhiasti ole mielialavaihteluja, ihmettelen, aikaisemmissa poikaraskauksissani olen ollut kiukkuinen, itkuinen ja vaikka mitä. Johtuukohan tällä kertaa iästä vai jos nyt sitten masussa tosiaan elelee tyttövauva!? :heart: Kumpi vaan on kyllä tervetullut! :heart: 1 tyttö on ennestään ja 2 poikaa.

Mies lähtee maanantaina kuntoutukseen kahdeksi viikoksi, haen kyllä välillä käväseen kotona, hän kun itsekkin sitä toivoo, eka jaksonsa oli ennen juhannusta ja nyt toka syyskuussa viimeinen. Kovasti olemme yhdessä liikkuneet ja hän tekee myös kuntosaliliikkeitä, niistä minä olen ainakin toistaiseksi luopunut! Reippaat ulkoilmalenkkeilyt pitävät mielen virkeänä! :D :heart:

ihanaa viikonloppua teille , samoin kuin kaikille palstalaisille! :heart:

Rva ja Tiuhti-Viuhti :heart:
 
Olikin takana kaksi melko hyvää päivää olon suhteen, tänä aamuna sitten taas ei voidakkaan niin hyvin! :D "merisairas" olo taas vieraana.

Saa nähdä miten sitä jaksaa painaa koko pitkän viikon töitä ja torstaina vielä iltavuoro :headwall: , kaipa se vaan menee! Iltapvt-illat nukkuen päikkäreitä :D

Tällä hetkellä ei kyllä väsytä! Hyvä niin! :heart:

Kävelemään pitäisi lähteä, mutta aika kylmä on viima! :headwall: , mutta ulkoilma niin raikastuttaa oloa! :heart:

 
Päivitystä 7.1.2008

kenzie64.............rv33+5..........la 20.02.-08/3.lapsi/1.yht
Rosaeh...............rv 33+6..............la 19.2./1. lapsi, 1. raskaus, 41 v
Sabaka...............rv28+4...........la..2.4.08 /2. lapsi
serufiia...............rv19+5...........la..31.5.-08/5.lapsi
Karpalo-67........ rv 17+1............la.16.06.08/3. lapsi, 1. yht
Lutuliini..............rv 17+0...........la 16.6. / 2. lapsi / 1. yht.
Rva Pikkumyy.....rv 9+0................la11.8.-08/4. lapsi, 1. yht
Rosamunde........rv 8+3................la 15.8/3.lapsi,1. yht
äiti-66................rv 7+5................la 20.8/4.lapsi
mimuli................rv 7+6................la20.8/4. lapsi



Edistyslista:

Kysymysmerkkilista, ehkä...



haaveissa:

Minni-07........../2.lapsi
Hillevi............../1. lapsi


 
Minulla on joskus hiukan hidas sytytys! kyselit tuosta MRSA:sta, ota varovasti! minä olen järjestänyt koulutuksia hoitajille, hammaslääkäreille jne hoitoalalle toimiville tämän asian pohjalta. Ota esille TYKS:N sivut netistä ja sieltä linkin alta nämä hygienia jutut heillä on parhaiten ajan tasalla olevat ohjeet miten toimia milläkin työskenty alalla mrsan kanssa. todella tärkeää se enalta ehkäisy ja leviämisen esto. sitä tekstiä on niin paljon että on helpompi että poimit sinulle sopivan sieltä kun siellä on joka työryhmälle omia osia. terveys on tärkeä. hesassa ja tampereella polle on vähän lähteny käsistä siltä osalta niin he jonkun verran vähättelevät asiaa mutta ota vakavasti ilman hysteriaa niinkuin opetin muille :D kevättalvi terkuin :wave:
 

Yhteistyössä