taas uusi "vanhus" kuumeilee

:hug: Kiitoksia sabaka,käyn katsomassa tyks:sivuja,uskon että siellä löytyy asiaa ja paljon.
Kyselin meitin hygieniahoitajalta tänään asiasta sanoi ettei raskaana olevalle ole estettä toimia mrsa potilaiden kanssa,mutta minusta tuntuu silti etten välttämättä halua, jos vain mahdollista jotenkin töiden tai työkamujen kanssa on asia hoitaa toisin.Itse oikeastaan en haluaisi ollaan lainkaan silleen tekemisissä jos vain voin asian välttää.
Täytyy katsoa ja lukea tyksin sivut,kiitos sulle sabaka.
 
Salamatkustaja aikoo paljastua?
Tänään iltapvllä alkoi palaveri, missä aika monta hoitajaa paikalla, noin 10-15.
Yksi iäkkäämmistä sanoi : " No niin Rouva Pikkumyy"- Nuori morsiammemme, nyt on aviota hetki jo takana" Jokos Olet raskaana"?Hmmm Häkellyin ja sain vain soperrettua, että Eeen! :D :heart:

Sitten laitoinkin hyvälle ystävälleni viestin tuosta yllätyshyökkäyksestä minua kohtaan josta häkellyin, siis tämä ysäväni myös paikalla 61v :heart: ...Hänelle sitten ilmoitin salaisuutemme, josta niin Onnellisia olemme! :heart: Hän Onnitteli suuresti ja että on ihana asia kuulla tuollainen uutinen! Tuntuipa hyvälle, että sai taas jollekkin kertoa! :D :heart:

Mitenkäs muut alku vaiheessa menijät, joko olette kertoneet ja miten kerroitte?

Miehen kun tänään vein reissuun hän sanoi, että kauaa en pysty salaamaan enää raskautta. Niin siinä taitaa kaatua päätökseni, että kauanhan minä tämän salassa pidän;=) Ei se olekkaan niin helppoa, kun turvottaa ja tissit kasvaa :LOL:

ihanaa iltaa kaikille!

Toivoo onnellinen Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti rv 9+0 :heart:

 
Sabaka koitin hakea sieltä tyksin sivuilta mrsa asiasta,en vain osannut hakea ilmeisesti oikeasta paikasta,osaatko neuvoa suoraan sivun.
Löysin kyllä kaikenlaista,mutten välttämättä mitä se tekee vai tekeekö mitään,ja mikä suositus raskaana olevalle siitä on.
Ilmeisesti vain turhaa panikoin mutten vaan saa sielun rauhaa asiasta,
teen työkseni siivoustöitä siellä,osaatko sanoa mikä heille suositus,vai onko parempi kysellä odotus ajaksi ehkäpä muita töitä jos mahdollista.
 
Vai meinaa salamatkustaja paljastua :D Itse olen jo kertonut aika monelle, töissä ja ystävilleni. En vain osaa/halua pitää ainakaan tätä salaisuutta. Ensi viikolla lähden muutaman päivän työmatkalle ulkomaille, siellä raskaus pitäisi salata muilta kollegoilta, illalliset viineineen voivat olla ongelma... Maistoin uutena vuotena alkoholitonta valkoviiniä ja se maistui mielestäni juomalta josta puuttui jotain :)
Mukavaa illan jatkoa!
 
Laitan sulle myöhemmin päivitetyt mrsa siivousohjeet kun saan ne :D samalla alalla ollaan, ennen olin hoitoalalla nyt olen siivoustyönjohtaja ja välillä teen laitoshuoltajan töitä, sairaala ala on minun erikoisosaamis ala. :D näin maailma on pieni. eihän siihen estettä ole siihen työskentelyyn kun potilaita voi kaupassakin olla ja muualla mutta voithan kysyä jos voit vaihtaa jonkun kanssa jos siltä tuntuu kun raskausaikana sitä kyllä haluaa usein vältellä kaikkea turhaa infektiota ja bakteereja, palataan asiaan pian. :wave:
 
Eli tänään rv 9+1 :heart:

Mukava terveydenhotaja on, oli oikein kivaa neuvolassa, RR oikein hyvä! Hb ei ole eläissäni ollut näin hyvä 145! :heart:

1,5 tuntia meni aikaa kaikkea täyttäessä , lappusia , lippusia tuli vaikka kuinka paljon luettavaksi! :D

Halusin, että sykettä kuunnellaan doblerilla vatsan päältä, mutta tervhoitaja sanoi, että sillä ei varmaan kuulu ennen rv 10. Sanoin, että kohtuni on voimakkaasti taaksepäin kallistunut. Niin maha murisi aivan hirmusesti, koska olin vain 10:30 syönyt ja oli kauhia nälkä, joten sinne murinoihin sekoittui myös sydänäänet! No huolissaan en ole, koska oireita on edelleenkin joka pv! :heart:

Teimpä töissä tyhmästi tänään!: Vein asiakkaan petivaatteet, tyynyt petauspatjan, filtin kaikki samalla kerralla ulos pihalle ja kannoin myös sisälle...Liika oli liikaa sain supistuksen!! Alavatsa meni aivan kovaksi, huih kuinka pelästyin! :headwall: Minulle ei tosiaan sovi tuollaisten ylenmääräisten tavaroiden kanniskelu! Kroppa varoitti ja nyt pitää muistaa se! :heart:


Juttelin tästä myös terveydenhoitajalle ja hän sanoi: että kannattaisi muistaa olla vähän varovainen! Juu Lupaan olla! :heart:

Np ultra nyt tilattuna 28.01.-08 rv 12+0, silloin myös veriseula ja neuvolalääkäri 4.2.-08, silloin saan lähetteen lapsivesipunktioon ja sinne menen myös!Rv 15 :heart:

Aika kuluu nopsaan, kun vähän väliä nyt jotain! :heart:


Voikaamme taas kaikki oikein hyvin! :heart:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme :heart: rv 9+1 :heart:
 
Hei.Kävin lekurissa tänään alkoi rusehtavaa vuotoa,ja lääkäri ultrasi ja totesi että vaavi kuollut vatsaan viikolla 7,tai vastasi viikkoa 7 kait sama asia,joten meinasivat laittaa kaavintaan muttei voitu koska mulla mrsa kokeet tulemati ja mulla siihen altistusta ehkä???
Joten sain lääkkeet ja nyt vaan odotellaan mitä tuleman pitää.
Olemme todella suruissamme että näin kävi,odotimme kaikki kovin innolla.Mutta näin nyt...Elämä kait jatkuu...ajallaan etiäpäin.
En juurijaksa ihmeempiä.
Mutta vointeja kaikille täällä oleville minä poistun taka-alalle tie vaikka joskus takaisin pääsisin....
Paljon kaikkea hyvää kaikille tuleville äideille ja vauvoille kanssa Onnea matkaan.
 
tTotta sanat ei riitä kertomaan miltä nyt tuntuu,todella en voi uskoa että totta mutta kyllä se on,kun näimme tilanteen,nyt vaan ootellaan miten lähtee tyhjentymään.Ollaan kuin maamme myyneet todella kamala tunne.
Mutta voimia teille kaikille olette olleet ihania ja täällä on kiva käydä tekstaamassa kuulumisia sinne tänne.
Sabakalle kiitosta myös mrsa ohjeistuksesta ja kaikesta muusta ja kaille samaa.
Paljon haleja teille
 
Minäkin kävin tänään ultrassa ja vauveli oli kuollut. viime ma vielä sydän sykki mutta nyt kävi näin. Tuntuu todella kurjalta, kun tämä on jo toinen keskenmeno lyhyen ajan sisällä. Menen huomenna lääkärille ja toivottavasti tekevät kaavinnan, ettei tarvitse odottaa spontaania vuotoa.
Onnellista odotusta teille mulle! Toivottavasti pääsen listoille taas jossakin vaiheessa...
 
voi kuinka surullista :| toivottavasti pääsette taas pian mukaan ja paremmalla onnella :hug: elän hengessä mukana, vaikka nyt tuntuu kurjalta eikä mikään lohduta niin kyllä se siitä taas, minutkin 6 peräkanaista keskenmenoa kouluttanut, meillä taas isäntä joutui sairaalaan sydän ja keuhko osastolle eilen niin että kaikilla ollut tosi kurja päivä näemmä eilen, meidän pikku poika 4v. kävi sitten silittelemässä isiä illalla siellä ja oli huolestunut :( taas mennään illalla.
 

Ritli ,pahoittelen,suru kova uskon sen ja tiedän,mutta niin ne kaikki väittää että kyllä tuo elämä vielä hymyilee, nyt se on vaan niin vaikea uskoa,mutta tiedän että eteenpäin mennään.
:hug: :hug: Halauksia kaikille.
Ite odotan kotona että jotain alkaisi tapahtumaan,tyhjentymään,mutta ei vaan vielä oikeen tunnu miltään,jonkinlaisia supistuksia on mutta siihen se vielä on jäänyt.Uskon että huomenna kun otan ne tabut pitäisi lähteä tyhjenemään,mutta tie sit....
Sitä huomista kyllä jonkinverran jännittää mutta kait siitä selviää...
Tämä nytten tilanne tuntuu tosi pahalta tietää et tulee mut nyt vaan ei mitään tapahdu.Jotenkin vain uskoo että mahtoiko se asia olla sittenkään niin vaikka tiedän kyllä että niin on.Sekavaa tekstiä.
Mutta voimia teille kaikille :hug: :hug: :hug:
 
Taasen ja Ritli, voimia teille.
Itse koin keskenmenon nelisen kuukautta sitten ja minä valitsin lääkkeellisen tyhjennyksen, joka kyllä jännitti, mutta lopulta se meni hyvin. Ja siinä samalla oli hyvää aikaa surra ja ajatella asioita eteenpäin. Elimistö palautui siitä kuitenkin nopeasti ja kuukautiset tulivat kolme viikkoa lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen. Suru tietenkin säilyy pitempää, mutta asia täytyy surra ja on lupa surra ihan rauhassa vauvan menetystä.
Voimia siis teille molemmille!
 
Kiitokset kaikille myötäelämisestä. Eilen minulle tehtiin toivomani kaavinta, joten fyysinen puoli on nyt hoidettu. Nyt vaan pitää tehdä surutyö ja kerätä voimia uuteen yritykseen, jospa sitten kolmannella yrityksellä onnistuisi, niin ainakin pitää uskoa!
Taasen; voimia sinulle odottamiseen...
 
....olo tuli todella surulliseksi puolestanne, kun luin keskenmenoista. Minulla oli niitä kahden vuoden aikana seitsemän ja kaikki ovat olleet kovia pettymyksiä. Raskaus ja vauva on alusta asti ainakin itselleni niin konkreettinen asia, mieli laukkaa jo eteenpäin ja olen aina ihan alusta saakka miettinyt heti nimiä ja kuvitellut muutenkin vauvaa mielessä. Näin monen keskenmenon jälkeen olin kyllä jo vähän luovuttanut mielessäni. Toipuminen vie aikansa, mutta varmasti kannattaa yrittää vielä! Itselläni oli tarve puhua asiasta, mieheni taas meni aika lukkoon eikä pystynyt puhumaan asiasta ollenkaan. Minulle tehtiin yksityisellä klinikalla keskenmenotutkimukset, joissa selvitettiin veren hyytymistekijät ja hormonitoiminta, mutta mitään selittävää tekijää ei löytynyt. Keskenmenoista tuli luettua kaikki mahdollinen mitä netistä löytyi ja vierailtua eri sivuilla. En tiedä auttoiko se asian käsittelyä, mutta oli kova tarve saada tietoa. Jaksamista teille molemmille, ensimmäiset päivät ovat aina vaikeita!
 
Olen pahoillani menetyksenne vuoksi. Pitkästä aikaa tulin taas käymään sivuilla ja oli surullista lukea ikäviä asioita. Itselläni oli tuulimunaraskaus kesällä ja ennenkuin selvisi, että se on tuulimuna, odotin sitä innolla. Minulle se oli vauva, koska oireet olivat selvät. Suren sitä vieläkin. Ymmärrän teidän tunteenne, kun siellä on kuitenkin ollut eloa. Minä teetin itselleni muistoksi kultaisen riipuksen "haamuvauvasta". Vieläkin suren sitä. Joku sanoi, minulle, että miksi suret, kun siellä ei edes ollut mitään. Minulle kuitenkin oli. Toivon teille molemmille voimia jaksaa eteenpäin. Suru ottaa oman aikansa ja jokaisella on oikeus surra. Ajan myötä se haalistuu, muttei varmaan koskaan unohdu. Voisinpa jotenkin lohduttaa tai auttaa! :hug: Halauksin Ullukka
 
Taas pitkästä aikaa! :flower:

Luinkin toisesta pinosta, että sinäkin olet kärsinyt päänsärystä! Useinkin? Mnulle auttaa Panadol ja uni, jos otan heti kun tuntuu ensi oireet, siis migreeniä minulla. Kuopuksesta olin TYKS:ssä rv 10 migreenin ja oksentelun takia rv 10, nyt vaan toivon, etteivät kohtaukset ala tulla joka päivä! :ashamed: Haen kyllä ma slomaa jos vkloppunakin tulee migreenikohtauksia, minulla siis maanantaina viimeksi ja nyt tänä aamuna alkoi taas! :headwall:

Voi hyvin!

Samoin kaikille muillekkin mukavaa viikonlopun alkua! :flower:

Rva Pikkumyy ja

 
Hei miten sinä ritli jakselet.Minulle kans jouduttiin vielä tekemään kaavinta,lääkkeellinen ei silleen onnistunut.Tuli liian runsasta vuotoa ettei tahtonut loppua muuten.Juu tuo fyysinen puoli hoidossa mutta pään kanssa kun pääsis sinut niin hyvin menisi,nytten vain kaikki pyörii päässä ja takkuaa,mutta kait aikansa vie.
Mutta viikonloppuja täällä kaikilla oleville ja jaksamisia.

 
Kiitos kysymästä, kyllä täällä pärjäillään. Kovia "kuukautiskipuja" on mutta fyysisellä puolella kaikki muuten ok. Päänupissa asiat suht ok, aika parantaa haavat pikku hiljaa. Seuraava yritys mietityttää jo, ja kuinka mahdolliseen raskauteen suhtautuu, mutta eipä sitä kannata etukäteen murehtia! Voimia ja jaksamista sinulle! :hug: Ja odottajille onnea matkaan!
 

Yhteistyössä