taas siitä,kenen kuuluu maksaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wicked Mary
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wicked Mary

Aktiivinen jäsen
04.05.2006
10 467
3
36
Hevonkuusikko
Mitenkäs teillä muilla on sovittu se,kuka maksaa matka ym.kulut kun lapset käyvät etävanhempansa luona. Mun pojan isä on aina maksanut kaikki kulut joita tulee siitä kun lapsi tapaa häntä,ja kun hän menee pojan kanssa lomilla ulkomaanmatkoille,hän maksaa kaikki kulut silloinkin,ainoastaan käyttörahaa olen antanut mukaan.
Sen takia minua on ihmetyttänyt kun mieheni ex on vaatinut että miehen pitää maksaa vähintään puolet kaikista kuluista mitä exälle tulee lasten tapaamisista,ei nyt sentään ruokarahaa enää vaadi,mutta jos he menevät esim. Ruotsiin niin miehen kuuluisi exän mielestä maksaa osa matkan hinnasta.

Jos ei ole erikseen sovittu matka kuluista mitään niin tapaava vanhempi maksaa matka kulut , jos matka on pitkä suositellaan että kulut puolitetaan tai huomioidaan elatus maksun suuruudessa.

Muihin matka kuluihin esim. loma matkoihin ei tarvitse osallistua ,vaan se kumpi vie lapsen lomalle maksaa viulut.Nämä matkathan ovat muutenkin ihan vapaaehtoisia.

Samoin, kuten kaikki edellisetkin kirjoittavat: se joka lapsen vie matkalle, huvipuistoon, hampurilaiselle ym ym myös maksaa kulut.

Näin meilläkin toimitaan, sillä erotuksella että mitään käyttövaroja ei todellakaan vkl-lapselle tule, eikä heille tule lähihuoltajansa= äitinsä toimesta mukaan mitään aurinkovoiteita, ei uimapukuja (vaikka tiesi että rantalomalle mennään!) eikä mitään muutakaan, hankimme itse kaikki mitä tarvitaan, jos tarvitaan tai sitten matkat jää tekemättä.

Tyttöset kun menevät isälleen, maksan menomatkat. Ja nekin ihan vaan siitä syystä, että alkoi tulla isukilta terveisiä lasten kautta että sanokaa äitille että vois laittaa hänen tililleen joskus rahaa... Se mitä tekevät isänsä kanssa, minun ei tarvitse siihen rahallisesti osallistua. En minäkään soita sille että pistäppäs vähän rahaa kun nyt lähdetään Linnanmäelle tai risteilylle.

Yhteistyössä