S
surullinen
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mio:Tuntuu kuin ap puhuisi tuttavistani. Olen ollut ällikällä lyöty kun oon viikonloppu toisensa jälkeen kuullut että he ovat KUMPIKIN olleet baarissa, etenkin äiti. Vauva on just jotain 4kk-5kk. Ja tosiaan ei pelkästään isovanhemmilla, vaan ihan kavereilla/jokapäivän tuttavilla. Mua niin puistattaa aina kun kuulen. Ja on toinenkin tuttavaperhe, jossa on vaavi yökyläillä 3kk ikään mennessä jo aika monta kertaa. Eihän siinä, sehän voi olla että muun ajan vanhemmat ovat superäitejä ja isejä, mutta jokin ei ole loksahtanut paikalleen. Mielestäni nykyään jotenkin liikkuu sellaista ajattelutapaa etenkin nuorten äitien keskuudessa, että elämän ei tarvitse muuttua, vaikka vauva syntyy. Eli he ymmärtävät tämän myös sillä että beibsin voi jakaa yökyliin miltei heti synnäriltä lähtien. Uskomatonta. Ehkä jo raskausaikana neuvolassa tulisi varautua ja opastaa tästä asiasta, että on syytä irrottautua siitä yöelämästä joksikin aikaa. Tai pitääkö heille antaa jotkut ohjeet, että milloin voi aikaisintaan viiä vauvaan yökylään, että ehkä 1 -viikkoinen on liika pikkuruinen siihen touhuun. Onhan niitä poikkeuksia, että nukkuvat läpi yön, ja pärjäävät yhdellä (pullo)syötöllä läpi yön, jolloin edes juuri heräävät, saatika tietävät onko syöttäjä äiti taika mummo, mutta sei jotenkin oo moraalisesti oikein, että niin pieni on jatkuvasti öitä erossa äidistään... En tiiä...
Kiitos Mio. Tätä just ajoin takaa