Taas kaverin vauva yökylässä jotta vanhemmat pääsi juhlimaan :-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
Kirjoitin (jos kukaan muistaa) kuukausi sitten kun kaverin vauva oli meillä yökylässä, kun vanhempien piti päästä viihteelle. Kuulin, että vanhemmat oli taas eilen olleet viihteellä ja vauva hoidossa isovanhempien luona. Vauva on ollut nyt viimeisen kuukauden aikana ainakin 3 kertaa yökylässä (kerran meillä ja 2 kertaa isovanhemoien luona). Voi olla, että on ollut enemmänkin. Ja joka kerta syy on ollut, jotta vahemmat ovat päässeet viihteelle. Mua niin säälittää tuo vauva. Ikää hänellä on nyt 4,5 kk. Minusta todellakin tuntuu siltä, että vanhemmat olisivat saaneet pitää "juoksuaikansa" ennekuin hankkivat lapsen!

ei kai tuo vielä mitään mut tuttujen vauva on alle 2kk ja ollut hoidossa jo 3 kertaa ja lisäksi vanhemmat ovat ottaneet kuppia myös vauvan aikaan kotona.......

:(
minulla on jo hurjan huono omatunto,kun poika jäi jo toisen kerran tällä viikolla mummon ja papan luo yökylään (toissapäivänä ja tänään). Itse alan olla aika poikki tämän ison mahani kanssa ja poika sai hepulin kun yritettiin kotiin lähteä.

Tiedän myös perheen, jossa lapsi (11kk) on yöhoidossa joka toinen viikonloppu. Pitäähän sitä vanhempien nääs päästä rentoutumaan.. Muutenkin "helppo" lapsi heillä, nukkuu yöt hyvin jne. Kiva juttu heille.
Itsellä ei ole mahdollisuutta saada omaa lasta yöksi hoitoon jotta saisi levätä.
*kade* |O

juu mulla kans kaveriperheessä mummo hoitaa harva se päivä lapsenlapsiaan.. ja joka toinen viikonloppu, vaikkeivät viihteellä nyt olisikaan kunhan saavat olla kotona ilman lapsia!!
Itse tässä kateellisena siis kun poika 1½-vuotias eikä ole ollut vielä kertaakaan missään muualla hoidossa kun hoitotädillä minun ollessa töissä.-.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vauvaa...

Yleensä vaan tällaiset kaivaa sen lapsenvahdin mistä vaan. Olipa vaikka sitten vieraampi.
Ja kyllä mä ymmärrän ap:n kauhistelun. Kaveri pamahti paksuksi parin kk:n seurustelun jälkeen ja vauva oli ihan vastasyntyneestä hoidossa harva se viikonloppu ja siihen päälle vielä päivisin, kun eivät "pystynee" käymään kaupassa vauvan kanssa, ei siivoamaan jne jne ja ihan on helppo ja terve vauva ollut. Nyt kun lapsi on 1.5-vuotias on onneksi meno rauhoittunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Ihan järkyttävää, että vanhemmat haluavat muutakin viihdykettä elämäänsä kuin lapsen hoidon! :'(

No, ei mun mielestä tarvi joka toinen viikonloppu vetää per*eitä olalle jos on pieniä lapsia.

Sun mielestä niin, mut jos joku tarvitsee joka toinen viikonloppu perseet niin vetäköön. Ja mistäs me tiietään mitä nää ap:n kuvailemat vanhemmat on tehneet lapsivapaalla.

Voi, voi. Mitä varten pitää juosta baareissa ja tyrkätä vauva muille hoitoon? En ymmärrä, en. Olisivat vanhemmat kotona nukkumassa, niin ei tarvitsis valitella väsymystä...ja karpulaa.

Ihan järkyttävää, että vanhemmat haluavat muutakin viihdykettä elämäänsä kuin lapsen hoidon! :'(

No, ei mun mielestä tarvi joka toinen viikonloppu vetää per*eitä olalle jos on pieniä lapsia.

Sun mielestä niin, mut jos joku tarvitsee joka toinen viikonloppu perseet niin vetäköön. Ja mistäs me tiietään mitä nää ap:n kuvailemat vanhemmat on tehneet lapsivapaalla.

Teinin ajattelua. Kyllä niistä omista menoista on osattava tinkiä sitten kun vauva tulee taloon. Ei voi asettaa omia tarpeita etusijalle.

Mä tasan tarkkaan tiedän näiden harrastukset, joista puhuin. Nuppi sekaisin kun vauva on poissa.

:attn: just näin..ja nuin pieni!

Voi tokkiisa!

Mun on vaikea suhtautua tällaisiin juttuihin "oikein".. tai siis kun miellä ei ole ollut syytä antaa tyttöä hoitoon tai yökylään alle vuoden ikäisenä, niin joskus tuntuu kummalta miten se lapsi on vanhempien "tiellä" monta kertaa kuukaudessa. Ollaan molemmat miehen kanssa kyllä käyty viihteellä (eri aikaan siis) ja laatuaikaa vietetty (tytön nukkuessa). Tyttö ei ole mitenkään hankala tapaus, vaikka nukkuukin huonosti, joten mun voi olla vaikea ymmärtää miten raskasta se lapsen hoitaminen voi pahimmassa tapauksessa olla.

Ja miten sitä lapsen hoitamista ei pysty jakamaan molempien vanhempien kanssa niin, että kumpikaan ei rasitu liikaa.. Etenkin jos perheessä on vain yksi lapsi!

En siis halua arvostella sitä, että lapsi on hoidossa mummilla tai kummilla tai kaverilla, mutta en ymmärrä sitä, jos pieni lapsi on viikottain muualla hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:

no niin munkin mielestä. ei sitä muuta elämää SAA olla sen jälkeen kun lapsi syntyy!!Sitten ollaan ISÄ ja ÄITI ei mitään muuta piste!

Toki saa olla, mutta jos niin usein kuin vaikka tällä tuntemallani perheellä joka onneksi rauhoittunut niin olisi saanut lapsen teko jäädä myöhemmäksi. Ja niin on muija myöntänytkin että kotona ollessa menee kuulemma parhaimmat vuodet sivu suun.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Teinin ajattelua. Kyllä niistä omista menoista on osattava tinkiä sitten kun vauva tulee taloon. Ei voi asettaa omia tarpeita etusijalle.

Aivan! :attn: Ja tiedoksi niille jotka ei vielä asiaa tiedä: ns. perseitten vetäminen ei kuulu mihinkään perustarpeisiin...

ja ovat 35v akateemisia. Vauva lähes joka la-su yön mummolassa ja viikollakin usein. Ja koska mummo sopivasti naapurissa vauva itse asiassa asuu siellä.. :(
Ja varmasti on menot juostu ennen vauvaa, mutta minkäs sitä ihminen itsekkäälle itselleen mitään voi.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Kirjoitin (jos kukaan muistaa) kuukausi sitten kun kaverin vauva oli meillä yökylässä, kun vanhempien piti päästä viihteelle. Kuulin, että vanhemmat oli taas eilen olleet viihteellä ja vauva hoidossa isovanhempien luona. Vauva on ollut nyt viimeisen kuukauden aikana ainakin 3 kertaa yökylässä (kerran meillä ja 2 kertaa isovanhemoien luona). Voi olla, että on ollut enemmänkin. Ja joka kerta syy on ollut, jotta vahemmat ovat päässeet viihteelle. Mua niin säälittää tuo vauva. Ikää hänellä on nyt 4,5 kk. Minusta todellakin tuntuu siltä, että vanhemmat olisivat saaneet pitää "juoksuaikansa" ennekuin hankkivat lapsen!

mä kyllä keskutelisin tuosta noiden vauvan vanhempien kanssa... Ei oo normaalia. Meillä oli lapsi yli 3v ennen kun yökylässä mummilla!

mä ymmärrän varsin hyvin jos vanhemmat haluaa omaa aikaa. itse en sitä tarvinnut enkä olisi jaksanut mihinkään mennä, mutta joillekkin se on välttämättömyys. ei se vauva aina ole mailman ihanin ja sille halua pyhittää 24h vuorokaudessa. Enkä tarkoittanut ettei olisi vanhemmilleen rakas. täällä on älyttömän tuomitsevia ja mustavalkoisia ihmisiä aina kirjoittamassa.

Yhteistyössä