Taas kaverin vauva yökylässä jotta vanhemmat pääsi juhlimaan :-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jos vanhemmat menisivät vaikka oopperaan tai balettiin eivätkä baariin?

Kyllä me mieluusti viedään isovanhemmille lapset kun mennään vaikka joulu-tai aleostoksille. Kivempaa niillä ( 1v ja 3 v ) on olla isovanhempien luona kuin kaupassa istumassa rattaissa.

Mun kaveri oli synnytyksen jälkeisen ensimmäisen viikonlopun kotona vauvan kanssa, jonka jälkeen alkoi viikonloppuputki... Lapsi nyt jotain 1,5v ja en edes muista milloin olisi ollut selvä viikonloppu hänellä..
Joskus olen kuullut hänen sanovan, että pitää lähteä juopottelee kun on JOPA 2 viikkoa ollut ryyppäämättä..!!!!! No vautsi vau.. Lapsi on missä milloinkin yötä, kerran järkytyin kun hän kertoi että joku tuntematon nainen (asiakas) oli kysynyt saako joskus hoitaa lasta, niin oli heti seuraavana viikonloppuna vienyt lapsensa tälle naiselle, siis tuntemattomalle ihmiselle!!!!!!!
On minultakin kysynyt ottaisinko vauvan yökylään, mutta ihan suoraan olen sanonut että en ota, kun on omakin lapsi hoidettavana, ja toisekseen kun emme itsekään koskaan saa lasta minnekkään yökylään niin eipä kiinnosta ottaa lisää huolehdittavia meillekkään...

Alkuperäinen kirjoittaja Kasu:

Kyllä me mieluusti viedään isovanhemmille lapset kun mennään vaikka joulu-tai aleostoksille. Kivempaa niillä ( 1v ja 3 v ) on olla isovanhempien luona kuin kaupassa istumassa rattaissa.

se että on pari tuntii hoidossa on eri asia kuin et vie yökylään tai viikoks hoitoon. varsinkin kun sama toistuu viikon välein. :whistle:

Tunnen erään tällaisen perheen, joka lykkää lapsen lähes joka viikonloppu jommallekummalle isovanhemmille. Lapsi on lisäksi viikot jo päiväkodissa, joten aika vähän pääsee tämä pariskunta harjoittamaan ihan yhteistä perhearkea. Syyksi mainitsevat sen, että raskaan työviikon jälkeen tarvitsevat "rentoutumista" eli siis ryyppäämistä kavereiden kanssa tai baarikierroksia. Minusta tuo on julmaa lasta kohtaan. Ja lapselle vielä valehdellaan, että äiti ja isi on töissä... Joopa jooo. Toki hyvä, että joku sentään lapsesta huolehtii ja välittää jos kerran omat vanhemmat eivät sitä tee - surullista :(

No vaikka lapsi ois 5vee niin siltikään mä en ymmärrä sitä jos on joka viikonloppu hoidossa. Ja vaikka vanhemmat eivät aina ryyppäiskään sillä aikaa.
Hitto, jos haluu sitä vapaa aikaa noin paljo niin sit kannattaa jättää lapset tekemättä ja tehä ne lapset sitten kun tajuaa että vanhemmilla on se pää vastuu siitä lapsesta ja viettää aikaa lapsenkin kans.
Ja nyt en tarkota sitä että pitää olla täydellinen äiti ja isä joka ei käy viihteellä koskaan tai muuten vietä omaa aikaa.
Kyllähän sitä omaa aikaa saa ja pitää viettää vaikka lapsia on mutta miettiä mikä on liikaa.

Eiköhän ole eriasia olla pari tuntia hoidossa kuin jatkuvasti yökylässä. Eipä silti. Kaverin vauva on kyllä jatkuvasti myös hoidossa isovanhemmilla.

Ja varmaan baletti tai ooppera illan jälkeen vanhemmat on kuitenkin lapsenhoitokunnossa? Esim. kaverin vauva oli meillä hoidossa vajaa vuorokauden, kun vanhempien piti vielä "toipua" baari-illan jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
me ollaan viety porukoille jo vauvasta asti yökylään... :| 2krt kuussa yleensä
taidetaan olla nyt ihan huonoja vanhempia, ei vietetä lasten kanssa aikaa :o

No ette ehkä huonoja, mutta usein viette. Ainakin jos vauvanakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Kirjoitin (jos kukaan muistaa) kuukausi sitten kun kaverin vauva oli meillä yökylässä, kun vanhempien piti päästä viihteelle. Kuulin, että vanhemmat oli taas eilen olleet viihteellä ja vauva hoidossa isovanhempien luona. Vauva on ollut nyt viimeisen kuukauden aikana ainakin 3 kertaa yökylässä (kerran meillä ja 2 kertaa isovanhemoien luona). Voi olla, että on ollut enemmänkin. Ja joka kerta syy on ollut, jotta vahemmat ovat päässeet viihteelle. Mua niin säälittää tuo vauva. Ikää hänellä on nyt 4,5 kk. Minusta todellakin tuntuu siltä, että vanhemmat olisivat saaneet pitää "juoksuaikansa" ennekuin hankkivat lapsen!

mä kyllä keskutelisin tuosta noiden vauvan vanhempien kanssa... Ei oo normaalia. Meillä oli lapsi yli 3v ennen kun yökylässä mummilla!

Juuri näin. Turhan aikaisin moni lapset hankkii. Ei ole itsellä ollut mitään tarvetta viedä lapsia hoitoon yöksi, en kyllä raskisikaan. Nyt, esikoinen yli 3v vois harkita. Ovat toki hoidossa oleet, tosin harvoin. 4kk ikäinne on liian pieni oelmaan yökylässä muilla saati sitten joka viikonloppu, kerran kuussakin on jo liikaa.

Kannattaa ne juoksut juosta ennen kuin lapsia alkaa tekemään.

Kirjoitin (jos kukaan muistaa) kuukausi sitten kun kaverin vauva oli meillä yökylässä, kun vanhempien piti päästä viihteelle. Kuulin, että vanhemmat oli taas eilen olleet viihteellä ja vauva hoidossa isovanhempien luona. Vauva on ollut nyt viimeisen kuukauden aikana ainakin 3 kertaa yökylässä (kerran meillä ja 2 kertaa isovanhemoien luona). Voi olla, että on ollut enemmänkin. Ja joka kerta syy on ollut, jotta vahemmat ovat päässeet viihteelle. Mua niin säälittää tuo vauva. Ikää hänellä on nyt 4,5 kk. Minusta todellakin tuntuu siltä, että vanhemmat olisivat saaneet pitää "juoksuaikansa" ennekuin hankkivat lapsen!

mä kyllä keskutelisin tuosta noiden vauvan vanhempien kanssa... Ei oo normaalia. Meillä oli lapsi yli 3v ennen kun yökylässä mummilla!

Juuri näin. Turhan aikaisin moni lapset hankkii. Ei ole itsellä ollut mitään tarvetta viedä lapsia hoitoon yöksi, en kyllä raskisikaan. Nyt, esikoinen yli 3v vois harkita. Ovat toki hoidossa oleet, tosin harvoin. 4kk ikäinne on liian pieni oelmaan yökylässä muilla saati sitten joka viikonloppu, kerran kuussakin on jo liikaa.

Ja sitten kun ne juoksut on juostu noin neljänkympin tietämillä niin voikin kuormittaa yhteiskuntaa ja parisuhdetta rankoilla lapsettomuushoidoilla...!;)

Ja sitten kun ne juoksut on juostu noin neljänkympin tietämillä niin voikin kuormittaa yhteiskuntaa ja parisuhdetta rankoilla lapsettomuushoidoilla...!;)
[/quote]

Tai sitten marista kun ei raskaaksi tulla, olis pitäny tehä lapset nuorempana blää blää blää....

no ei aina johdu iästä. mä sain ekan kun olin 18v, nyt 24v ja ootan neljättä. ja silti ei menojalka vipata. ;) me oltiin lapsena mummolassa ihan koko ajan ja se ei ollu kivaa. :|

Olen itse tehnyt samoin ja kyllä minulla oli alkoholi ongelma,tosi ikävä asiahan se on.Tunnen syyllisyyttä edelleen päivittäin ja lapset ovat 12ja13.Arkisin olin aina heidän kanssaan ja kotona en ikinä heidän nähden juonut,viikonloput olivat usein mummolassa ja tädillä,kadun sitä nyt.Ajattelen silti etten haluaisi ihmisiä tuomita,ei ole aina helppoa toimia oikein.

Voi luoja mitä jeesustelua täällä taas... Jos vauva on kaksi kertaa kuukaudessa yökylässä, niin ei se varmastikaan vauvan maailmaa kaada, päin vastoin. Ja onhan se sitten sen lopun 28 päivää 24h kotona äipän ja isukin kanssa.

Mun mielestä on hyvä, että ihmisillä on ystäviä, kummeja ja isovanhempia, jotka myös saavat nauttia vauvasta, ja haluavat ottaa vauvaa kyläilemään.

Liika on tietty aina liikaa, mutta hei, ei syyllistetä niitä vanhempia, jotka hoitavat lapsensa hyvin, mutta haluavat pari vapaa-iltaa kuukaudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Voi luoja mitä jeesustelua täällä taas... Jos vauva on kaksi kertaa kuukaudessa yökylässä, niin ei se varmastikaan vauvan maailmaa kaada, päin vastoin. Ja onhan se sitten sen lopun 28 päivää 24h kotona äipän ja isukin kanssa.

Mun mielestä on hyvä, että ihmisillä on ystäviä, kummeja ja isovanhempia, jotka myös saavat nauttia vauvasta, ja haluavat ottaa vauvaa kyläilemään.

Liika on tietty aina liikaa, mutta hei, ei syyllistetä niitä vanhempia, jotka hoitavat lapsensa hyvin, mutta haluavat pari vapaa-iltaa kuukaudessa.

Jos kyläily vaatii pulloruokintaa, on visiitti liian pitkä. Tää on mun mielestä hyvä raja :) Lapsentahtinen. Sitten kun lapsi voi olla yön ilman äitiä ja tissiä, sitten voi olla yötä.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

se että on pari tuntii hoidossa on eri asia kuin et vie yökylään tai viikoks hoitoon. varsinkin kun sama toistuu viikon välein. :whistle:

Vidään me yökyläänkin. 3v on joka viikko yhden yön, ihan isovanhempien pyynnöstä ( tai pojan itsensä...). Ja huomenna ovat menossa kumpikin yökylään kun mies yövuoroissa ja mäkin menen tekemään yövuoron keikkana.

Vauvan maailman se voi nimenomaan kaataakin

Kyllä sen varmaan jaksaa odottaa, kunnes vauva on vanhempi. Mikä ihme se on, että pitää päästä rulettamaan tuoreena vanhempana. Huh, huh.

Jeesustelua tai ei, mutta minun mielestä 4,5 kk vanhan vauvan paikka on kotona vanhemoien kanssa!

Tuntuu kuin ap puhuisi tuttavistani. Olen ollut ällikällä lyöty kun oon viikonloppu toisensa jälkeen kuullut että he ovat KUMPIKIN olleet baarissa, etenkin äiti. Vauva on just jotain 4kk-5kk. Ja tosiaan ei pelkästään isovanhemmilla, vaan ihan kavereilla/jokapäivän tuttavilla. Mua niin puistattaa aina kun kuulen. Ja on toinenkin tuttavaperhe, jossa on vaavi yökyläillä 3kk ikään mennessä jo aika monta kertaa. Eihän siinä, sehän voi olla että muun ajan vanhemmat ovat superäitejä ja isejä, mutta jokin ei ole loksahtanut paikalleen. Mielestäni nykyään jotenkin liikkuu sellaista ajattelutapaa etenkin nuorten äitien keskuudessa, että elämän ei tarvitse muuttua, vaikka vauva syntyy. Eli he ymmärtävät tämän myös sillä että beibsin voi jakaa yökyliin miltei heti synnäriltä lähtien. Uskomatonta. Ehkä jo raskausaikana neuvolassa tulisi varautua ja opastaa tästä asiasta, että on syytä irrottautua siitä yöelämästä joksikin aikaa. Tai pitääkö heille antaa jotkut ohjeet, että milloin voi aikaisintaan viiä vauvaan yökylään, että ehkä 1 -viikkoinen on liika pikkuruinen siihen touhuun. Onhan niitä poikkeuksia, että nukkuvat läpi yön, ja pärjäävät yhdellä (pullo)syötöllä läpi yön, jolloin edes juuri heräävät, saatika tietävät onko syöttäjä äiti taika mummo, mutta sei jotenkin oo moraalisesti oikein, että niin pieni on jatkuvasti öitä erossa äidistään... En tiiä...

Alkuperäinen kirjoittaja ......:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

Vidään me yökyläänkin. 3v on joka viikko yhden yön, ihan isovanhempien pyynnöstä ( tai pojan itsensä...). Ja huomenna ovat menossa kumpikin yökylään kun mies yövuoroissa ja mäkin menen tekemään yövuoron keikkana.

ja taas kerran, oon puhunu koko ajan pienistä vauvoista. ja omasta fiiliksistä. :whistle:

4,5 kk vauva voi jo mun mielestä olla pari kertaa kuukaudessa yökylässä. Entä sitten, jos ne vanhemmat ei lähde bilettämään, vaan kattoo kotona teeveetä? Onko se sitten parempi? Kyllä vanhemmilla saa ja pitää olla pari kahdenkeskistä päivää kuukaudessa, jolloin saavat irrotella, kuka sitten juomalla, ja kuka oopperassa käymällä.

Yhteistyössä