Taas jännittää....lähden nyt kontrolliin!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Tänään, ihan kohta, lähden kontrolliin kuulemaan tuomiota.

Mä pelkään ihan hirmusti kahta asiaa:

a) mut otetaan takaisin sairaalaan...ei tahdo ei!!!

b) lääkäri ei suostu kirjoittamaan mulle enempää saikkua ja joudun töihin. Ihan kiva olis mennä töihin, mutta mä en osaa ottaa siellä rauhallisesti ja olen kyllä kaukana työkuntoisesta tällä hetkellä.

Jos siis mua ei kuulu, niin olen vaihteeksi hosbitalissa....toivottavasti en!!!

:wave: :wave: :wave:

Heips! Niin mulla on tosiaan kohdukaulankanava tunneloitunut ja kohdunsuu kypsynyt. Pääsin viime viikon maanantaina pois sairaalasta oltuani siellä pakkolevossa 1,5 viikkoa.Ja nyt olen siis kotona lepäämässä. Pääsin sairaalasta pois sillä ehdolla että muistan sitten vaan levätä.

No tänään tosiaan oli kontrolli, enkä nyt niin kovin iloinen ole. Tilanne oli mennyt taas vähän pahemmaksi ja lääkäri oli ihan kahden vaiheilla että ottaako mut taas osastolle :( . Päästi kuitenkin kotiin mutta vannotti että nyt on PAKKO levätä ja taas ens keskiviikkona kontrolliin :(

Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Kylla se kotonaolo sairaalaolot voittaa. Kaikki turha tekeminen vaan nyt minimiin. Onko sulla sukua, ystavia siina lahella apuna?

Paljonko sulla muuten on viikkoja jo kasassa?

En mä oikeestaan apuja tarvi kun meen poitsukin on jo niin iso (ja tulee perjantaina vasta kotiinkin). Ongelma on kultaisen keskitien löytäminen. Kun mulle sairaalassa annettiin napapiikkejä hyytymien ja tukosten estämiseksi ja kotona mä en niitä saa. Niin pitäis kuitenkin liikkua vaikka lepääkin...

Ma muistan kun tuplia odottelin. Kaikki pelottivat riskiraskaudella ja silla, etta syntyvat etuajassa . Tein itselleni sellaisia pienia etappeja, ensin vk 28, sen jalkeen 31 ja siita sitten en enaa stressannutkaan. Syntyivat lopulta vk 39+1

Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Ma muistan kun tuplia odottelin. Kaikki pelottivat riskiraskaudella ja silla, etta syntyvat etuajassa . Tein itselleni sellaisia pienia etappeja, ensin vk 28, sen jalkeen 31 ja siita sitten en enaa stressannutkaan. Syntyivat lopulta vk 39+1

Toi on kyllä hyvä. Mä olen mennyt myös päivä ja viikko kerrallaan eteenpäin. Aika ennen 24. viikkoa oli pahinta kun tiesi ettei vauvalla olis mahkuja selvitä.

Saanko kysyä, että miten jaksat kotona olemista ja sitä paikoillaan oloa? Minulla rv 22 ja olen rv 19 asti ollut sairaslomalla supistelujen takia. Ihan mukavaahan tämä lepäily oli alkuun, mutta kevätauringon paistaessa pihalla tekisi mieli tehdä kaikke muuta kun maata sisällä...

Tietenkin vauvaa ajattelemalla tämän jaksaa, mutta välillä iskee tylsyys...

Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Saanko kysyä, että miten jaksat kotona olemista ja sitä paikoillaan oloa? Minulla rv 22 ja olen rv 19 asti ollut sairaslomalla supistelujen takia. Ihan mukavaahan tämä lepäily oli alkuun, mutta kevätauringon paistaessa pihalla tekisi mieli tehdä kaikke muuta kun maata sisällä...

No ei todella ole ollut helppoa ja siksi olenkin kotona puuhastellut jotain pientä. Ollaan myös pari kertaa oltu kylässä käymässä (siis viime viikonloppuna) silleen että olen siellä kylässäkin sitten huilannut ja muutaman kerran ollaan miehen kanssa käyty kaupassa yhdessä.

Sormet syyhyää esim. kaappeja siivoamaan ja tekemään vaikka mitä. Minä antiliikunnallinen tyyppi haaveilen jopa lenkille pääsystä yms.

Tiedän tottakai myös että vauvan parasta tässä ajatellaan mutta ei todellakaan ole helppoa. Mäkin kun yleensä olen yltiöenerginen, käyn töissä päivisin, iltaisin opiskelen ja lisäksi vielä aina kun mahdollista sisustan ja remppaan huushollia yms.

Telkkaria on tullut katseltua enemmän kuin laki sallii ja täällä palstalla roikun ihan koko ajan. Viestimäärät on jo aikas huisit ja kertyy vielä varmaan aikas paljon ennen kuin tästä raskaudesta on toivottavasti hyvin selvitty.

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Mitä toi kaulakanavan tunneloituminen tarkoittaa?

Mä en ihan tarkkaan tiedä. Kuvasta vaan näin että jollakin toisella jolla oli ollut ennenaikaisia suppareita, oli ihan kiinteää kaikki tuolla sisuksissa. Mulla taas oli sellainen leveä musta tunneli, eli mulla supistukset oli avanneet paikkoja. Kaiketi ensin avautuu ja kypsyy tuo tunneli jota pitkin vauva tulee ja lopuksi avautuu kohdunsuu....en mä tiedä. Mutta tosiaan lääkäri sanoi että mulla on paikat avautuneet supistusten vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

Mä en ihan tarkkaan tiedä. Kuvasta vaan näin että jollakin toisella jolla oli ollut ennenaikaisia suppareita, oli ihan kiinteää kaikki tuolla sisuksissa. Mulla taas oli sellainen leveä musta tunneli, eli mulla supistukset oli avanneet paikkoja. Kaiketi ensin avautuu ja kypsyy tuo tunneli jota pitkin vauva tulee ja lopuksi avautuu kohdunsuu....en mä tiedä. Mutta tosiaan lääkäri sanoi että mulla on paikat avautuneet supistusten vuoksi.

ok, jaksuja, ja toivottavasti vielä monta viikkoa :hug:

ok, jaksuja, ja toivottavasti vielä monta viikkoa :hug:

Kiitos ja toivotaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:

No ei todella ole ollut helppoa ja siksi olenkin kotona puuhastellut jotain pientä. Ollaan myös pari kertaa oltu kylässä käymässä (siis viime viikonloppuna) silleen että olen siellä kylässäkin sitten huilannut ja muutaman kerran ollaan miehen kanssa käyty kaupassa yhdessä.

Sormet syyhyää esim. kaappeja siivoamaan ja tekemään vaikka mitä. Minä antiliikunnallinen tyyppi haaveilen jopa lenkille pääsystä yms.

Tiedän tottakai myös että vauvan parasta tässä ajatellaan mutta ei todellakaan ole helppoa. Mäkin kun yleensä olen yltiöenerginen, käyn töissä päivisin, iltaisin opiskelen ja lisäksi vielä aina kun mahdollista sisustan ja remppaan huushollia yms.

Telkkaria on tullut katseltua enemmän kuin laki sallii ja täällä palstalla roikun ihan koko ajan. Viestimäärät on jo aikas huisit ja kertyy vielä varmaan aikas paljon ennen kuin tästä raskaudesta on toivottavasti hyvin selvitty.

Ihan kuin minä olisin naputellut tuon tekstin:) Mie sanookin koko ajan, että on se luontoäiti ihmeellinen kun sai minutkin rauhoittumaan;)

Haaveilen pitkistä kirpparikierroksista, kahvitteluista kaupungilla kavereiden kanssa. Jopa töihin olisi aivan ihana mennä, samoin siivota ja sisustaa. Tulee kalliiksi tämä "loma" kun tulee tilattua nettikaupoista kaikkea ihanaa. Mies saa sit onnellisena rampata postissa ja laittaa verhoja paikoilleen:) Välillä menen vaan tuohon pihalle aurinkoon istumaan ja suunnittelen mitä kaikkea teen kesällä kun vauva on syntynyt ja saan taas liikkua... Sitä odotellessa... Eniten harmittaa kun en voi esikoisen kanssa tehdä oikein mitään, mutta ainakin nyt tulee askarreltua paljon yms.

Yhteistyössä