Taapero vaatii maitoa öisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt mamma

Vieras
1v 9 kk vaatii maitopulloa öisin parin tunnin välein. Tottunut tapaan korvakierteen aikana, kun hölmöyksissäni opetin. Saa maitoa vaan ihan huikan, mutta heräilee sen maitohuikkansa perään. Auttasko vaihtaa maitohuikka vesihuikkaan, niin kyllästyisikö siihen.

Hänellä on vielä atooppinen ihottuma, joten kun alkaa huutaa maitopulloansa, niin alkaa hikoilla ja raapia itseään kahta kauheammin, ja rasvaa saa laittaa. Kuinkahan monen yön valvominen on luvassa, että oppii? Hän jo puhuu, että "nyt äiti hakee" kun lähden jääkaapille. Joten kyseessä on tapa.

Timppa valitettavasti ei osaa, kun ei pääse pinnasängystään pois yöllä. Ehkä sitten kouluiässä jo hakee itse, heh heh. Haluaisin kyllä saada omat yöunet takaisin ennen kouluikää!

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt mamma:
Timppa valitettavasti ei osaa, kun ei pääse pinnasängystään pois yöllä. Ehkä sitten kouluiässä jo hakee itse, heh heh. Haluaisin kyllä saada omat yöunet takaisin ennen kouluikää!

Vaimon serkun lapsi joi vielä kaksivuotiaana 4 kertaa yössä pulloa. Oli kuulemma vanhemmille rankkaa mutta kun lapsi halusi... Me taasen lopetettiin reilun viiden kuun iässä yösyötöt pojalta, tyttö lopettikin jo itse pari kuukautta aikaisemmin.

Vaihda ihmeessä veteen, yömaito on haitaksi hampaille. Tuttipullon imeminen saattaa pahentaa korvatulehduskierrettä! Eli ole tiukkana ja kestä pari yötä niin lapsi kyllä oppii uusille tavoille. Ei tuon ikäisen pitäisi muutenkaan enää herätä yöllä syömään, korkeintaan joskus vettä juomaan. Eikä tuon ikäinen enää tarvitse tuttipulloa - tuttipullo ja tutti haitaksi hampaiden kehitykselle!

Korvatulehduskierre on jo hallinnassa, toiset putket jo korvissa menossa. Kaksosten kanssa nämä pullon pois jättämiset yms. tapahtuu hieman viiveellä. Tietysti myös hampaita voi tulla, ja maitopullo tuntuu lohdulliselta. Vaikka se onkin 40 ml mitä niissä yöpulloissa on. Kaksossiskonsa nukkuu ilman maitopulloja sentään! :)

Yhteistyössä