Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Musta on edelleen merkillistä, että joku sanoo, ettei asioita voi hoitaa kahden, saati yhden lapsen kanssa. Mulla ei oikein mitään asiaa ole ollut, mitä en ole kahden lapseni kanssa saanut hoidettua.
Sulla ei sitten ole ollut vilkasta lasta. Siis sellaista, joka ei seiso sekuntiakaan paikallaan ja jonka pitää saada koskea ihan kaikkeen mitä näkee. Sellaista, joka on niin tohkeissaan omasta ideastaan rynnätä kokeilemaan, miltä joku sadan metrin päässä näkemänsä asia tuntuu, että unohtaa kysyä lupaa. Ja sellaista, joka on sen verran temperamentinen, että jos ei ole saanut haluamaansa, ei oikeasti liikahda enää senttiäkään oikeaan suuntaan muuten kuin kantamalla...
No sähän et voi tietää millaisia lapsia mun lapseni on. Se on toki eri asia, jos lapsella on jotain erikoisongelmia, mutta jos näin on, niin kyllä aikuisen kuuluisi oman lapsensa kanssa pärjätä. Jos ei pärjää, niin kaipaa apua. Totta on, että mun lapsien kanssa on helppo tulla toimeen, mutta vilkkaita hekin on, mutta ennen kaikkea tuossa meillä vaikuttaa se kasvatus. Lapset on ehkä pari kertaa kokeilleet tuota, etteivät liiku mihinkään tai kirkuvat pää punaisena, mutta eivät jatka sitä kun tietävät, ettei moisesta käytöksestä ole mitään hyötyä, vaan aina tehdään silti niin kuin mä haluan.