Isosisar omaan huoneeseen kun pienempi syntyy, onko realistista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tuuti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tuuti"

Vieras
Olisin kysellyt kokemuksia nukkumisesta, kun sisaruksille tulee pieni ikäero. Vauva syntyy, kun isosisar on 1 v 4 kk vanha. Siihen on aikaa vielä n. 3 kk. Toistaiseksi isosisar nukkuu meidän vieressä, omassa sängyssään.

Onko järkeä opettaa nukkumaan omassa huoneessa vielä ennen vauvan syntymää? Vai pyrkiikö kuitenkin sitten takaisin viereen vauvan synnyttyä, eli tuntee olevansa erityksissä siellä omassa huoneessa? Huone on ihan vieressä, mutta isosisar vaatisi varmaan jonkinlaisen unikoulun, kun unille meno vaatii tällä hetkellä läsnäoloa ja silittelyä ja yöllä havahtuessaankin ei läheskään aina itse nukahda uudestaan.

Ehdottomasti isompi omaan huoneeseen NYT, eikä sitten vasta kun vauva on talossa. Sitten tuo isompi vasta kokeekin jäävänsä syrjään, kun isä ja äiti siirtävät hänet pois omaan huoneeseen vauvan takia. Nyt ei asiaa vielä yhdistä vauvaan ja vauvan tuloon.

Kiitos vastauksista, lähinnä mietinkin, että siirtääkö ollenkaan, vai nukutaanko kaikki samassa huoneessa. Tietty esikoisen uni voi kärsiä, jos vauva on kovin levoton.

Samaa mieltä. Omaan huoneeseen heti, ettei osaa yhdistää sitä vauvan tuloon. Muutenkin helpompaa, kun vanhemmilla on aikaa totuttaa lasta. Tai voitte myös yrittää, että molemmat nukkuisivat samassa huoneesssa.

Meillä sama tilanne noin ½ vuotta sitten :)

Esikoinen oli 1v 4kk, kun kuopus syntyi. Ensiksi kokeiltiin samassa huoneessa nukkumista, mutta eihän siitä tullut mitään :D Esikoinen siirtyi heti samantien omaan huoneeseen, joka siis sänkyä vaille laitettu valmiiksi lapsia varten. Siirtyminen meni oikein hyvin ja heti oli ylpeä omasta huoneestaa, missä sai nukkua. Nyt nukkuu jo isojen poikien sängyssä siellä todella hienosti.

Eli omaan huoneeseen vaan isompi lapsi :) Hyvin se menee! Ja onnea tulevasta pienokaisesta <3

[QUOTE="Tuuti";22994245]Kiitos vastauksista, lähinnä mietinkin, että siirtääkö ollenkaan, vai nukutaanko kaikki samassa huoneessa. Tietty esikoisen uni voi kärsiä, jos vauva on kovin levoton.[/QUOTE]

Itse ehkä nyt ainakin kokeilisin tuota omaan huoneeseen siirtämistä. Sehän voisi tuoda parannusta ihan teidän kaikkien yöuniin. Jos ei onnistu ja tuntuu mahdottomalta, niin sitten nukutte kaikki samassa huoneessa :)

Samaa mieltä oon, eli heti nyt omaan huoneeseen, muuten ajattelee, että hänet häädetään vauvan tieltä pois. :( Tai sitten molemmat vauva ja taapero saavat nukkua teidän kanssa, sillä onhan tuleva isosisaruskin vielä kovin pieni.

Kiitos taas vastauksista, pitänee alkaa siirtokokeilu omaan huoneeseen. Esikoinen oli pitkään sairaana ja siinä meni rytmitkin sekaisin vähän, nukahtaminen on entistä vaikeampaa. Kunhan ei vaan sitten tarvitsisi rampata siellä toisessa huoneessa pitkin yötä, että oikeasti oppisi nukahtamaan itse jos havahtuu :)

Yhteistyössä