Te, joille ultrassa veikattu eri sukupuolta, mikä on sitten syntynyt... OLITTEKO PETTYNEITÄ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sukupuoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sukupuoli

Vieras
Jos olitte ehtineet sisutaa vauvan huoneen tietyllä värillä, ostaa tytön/pojan vaatteita... tai vaikkapa vain asennoitua siihen, kumpi on tulossa... Niin millainen "järkytys" se oli, kun tuli eri mitä odotettiin?

Yhdelle tutulle veikattiin ensin tyttöä ja hän ehti jo asennoitua tyttöön. Ennen synnytystä uudessa ultrassa nähtiinkin, että poika on tulossa. Tuttuni sanoi suoraan järkyttyneensä, piti ajatella jotenkin koko asia uudestaan. Mutta onneksi oli aikaa "sopeutua" ennen lapsen syntymää. Mutta entäs jos vasta lapsen synnyttyä selviääkin, että eihän se ollutkaan se mikä piti...

Toki lapsi on rakastettu, olipa hän tyttö tai poika... Mutta mitkä on olleet ne ENSIREAKTIOT, kun selviääkin, että sukupuoli on eri mitä luultiin??

Itse en ole haluunnut saada sukupuolta selville etukäteen. On ollut paljon mieluisampaa odottaa "vain vauvaa" ja sitten synnytyksessä syntyä itsekkin joko tytön tai pojan äidiksi.
Huoneita en ole etukäteen sisustellut ja tarvikkeet ym. ollaan hankittu aina molemmille sopiviksi.

Mulla neljä lasta... yhden kohdalla olen kysynyt ja väärin meni veikkaus :O( Tottakai se harmitti että noin väärin sanovat, lapsen sukupuoli sinällään ei ollut pettymys...(voiko se joskus olla?)

eikun mulla on käynyt niin hassusti et esikoisesta olin ihan "järkyttynyt"kun sanottiin et tyttö ois tulossa kun koko ajan mielsin lapsen pojaksi,kun poika syntyi niin olin vaan iloisesti yllättynyt,varsinkin kun sukuun eikä kaveriporukkaan ollu syntynyt poikia piiiitkiin aikoihin niin oli ihanaa saada poika,älkää ymmärtäkö väärin,tyttö ei olisi ollut pettymys!!mielsin vaan lapseni jostain syystä pojaksi.
neljännestä olin ihan 100 varma et on tyttö kunnes 4d:ssä sanottiin et tulossa on poika.silloin olin myös tosi yllättynyt mutta tyttö tunne jäi,pojalle en ostanut mitään,pelkkää kummallekkin sopivaa välillä jopa tyttömäistä,tunne tytöstä oli niin vahva et ajattelin et miksi tunnen näin kun poika on kuitenkin tulossa,ei kai tää ole sitä että toivoisin tyttöä?en ainakaan myöntänyt itselleni että kyse oisi siitä vaan enemmän vaan tunteesta että lapsi on tyttö.kun lapsi syntyi ja oli kuin olikin tyttö mulla oli sellanen voitonriemunen tunne et no niin!määhän tiesin :laugh:

positiivisesti yllättynyt...kahden pojan jälkeen tuli tyttö, vaikka poikaa veikattiin ultrassa. Mielelläni rupesin kaappiin vaatteita vaihtamaan vaaleanpuna sävytteiseksi :)

Meille ultrassa veikattiin 3 kertaa että tyttö tulee.. kerkesin muutamia punaisia vaatteita ostaa, en onneksi paljoa kuitenkaan.. :) Ja siis poika meille syntyi vaikka tyttöä odoteltiin.. Ja ei kyllä ollu yhtään shokki tai muutakaan, koska alun alkaen minulla oli itselläni koko ajan poikaolo, mutta uskoin sitten lääkäreitä kun väittivät että tyttö tulee.. :) Ja tosissaan kun poika syntyi ilon itkuhan siinä pääsi :heart:

Juuri siksi otin asian sillälailla että salissa sitten nähdään lopullinen tulos enkä laittanut tavaroita uä:n mukaan. Eihän se koskaan ole 100%varma ja mulle kyllä oli tervetullut kumpi vain.

Mun kaveri odotti omasta mielestään tyttöä.Lääkärit eivät ultrissa sukupuolta olleet kertoneet.Kaveri osteli jo alkuraskaudesta asti vain ja ainoastaan tyttöjen vaatteita eikä ottanut kuuleviin korviinkaan toisten vihlailuja että jospa se on poika.Poikahan sieltä sitte sitte syntyi ja kaveri oli kovin pettynyt mutta nopeasti meni pettymys ohi.

Onko nuo tapaukset joissa on erehdytty luulemaan, että tyttö tulee ja onkin tullut poika, tapahtunut joskus vuosia sitten vai ihan äskettäin?

Mietin vaan kun mulle sanottiin, että tyttö olis tulossa ja on kuulemma ultra laitteet naistenklinikalla nykyään niin tarkat, että luulis olevan aika tarkkaa tirtoa..mutta nyt näitä lukiessa alkaa hiaman pelottaa..en tiedä enään uskaltaako ostaa vaaleanpunaisia vaatteita...
Kätilö sanoi, että häpyluu näkyy, eikä näy mitään "ylimääräistä" jalkojen välissä...eli luottaako nyt tähän vai ei? :/

Meille se ultraaja sanoi että vaikka näyttää pojalta, ei kannata sisustaa siniseksi. En luota kuitenkaan 100% ultraan ja tuttavapiirissä monta pieleen veikattua. Asennoiduin niin että kiva jos osuu ja passaa sekin toinen.

Meille sanottiin kahdesti ultran perusteella että ihan varma tyttö. Ja vaikka tiesin, että ultrat ei oo luotettavia, niin silti se "ihan varma" siellä jotenkin kummitteli.
Kuitenkin mies oli "ihan varma" että vaikka ultrassa sanottiin tytöksi, niin poika se on. Ja kas kummaa, poikahan sieltä syntyi!!
Piti tavallaan pysäyttää rattaat ja alkaa katsomaan uudestaan vaaleansinisen verhon takaa. Joskaan siinä ei kestänyt kauan, eikä harmittanut yhtään:)

Se tuntui hölmöltä, että ihan varmasta tytöstä puhuttiin ja mies aina puhui ihan varmasta pojasta:)

Yhteistyössä