Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:Sitä vois etsiä elämästä hyviä asioita eikä heti "masentua" jos menee huonosti.
Ihminen ei päätä masentua. Ihminen ei voi sille mitään, jos masentuu. Flunssakin taitaa olla vaan muoti-ilmiö.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:Sitä vois etsiä elämästä hyviä asioita eikä heti "masentua" jos menee huonosti.
Alkuperäinen kirjoittaja no:ps. olen kokenut synnytyksen jälkeisen masennuksen hormonien johdosta, mutta ei siihen mitään apuja tarttenut vaan maalaisjärkeä ja ajan kulumista. lisäksi siskoni on masentunut, joten tiän mimmosta se on, mutta hän ei olekaan antanut periksi vaan paransi itsensä.
Alkuperäinen kirjoittaja no:Alkuperäinen kirjoittaja Haista vittu.:
Ja millähän pätevyydellä tähän tulokseen oot päätyny?
heh, ihan kattomalla ihmisiä ja kuuntelemalla heidän juttujaan. lisäki yksi ystäväni hoitaa masentuneita päivittäin ja häneltä kuulee mielenkiintoisia tarinoita. esim eka suhde kun kariutuu, ollaan heti vetämässä ranteet auki. luullaan, että elämä menee aina omien suunnitelmien mukaan (että ollaan maailman napa) ja että elämä olisi helppoa. missä on suomalainen sisu?
Alkuperäinen kirjoittaja no:Alkuperäinen kirjoittaja Haista vittu.:Alkuperäinen kirjoittaja no:osittain peesaan. johtuu siitä, että annetaan periksi heti ku ei mee kaikki niinku ite tahtoo. syynä osittain kotikasvatus joillakin tyyliin "eihän me vanhemmat koskaan haluttu lapselle pahaa mieltä". lisäksi, monien odotusarvot elämästä ovat telkkarista ja näin ollen tuulesta temmattuja, arki ei enää riitä.
Ja millähän pätevyydellä tähän tulokseen oot päätyny?
heh, ihan kattomalla ihmisiä ja kuuntelemalla heidän juttujaan. lisäki yksi ystäväni hoitaa masentuneita päivittäin ja häneltä kuulee mielenkiintoisia tarinoita. esim eka suhde kun kariutuu, ollaan heti vetämässä ranteet auki. luullaan, että elämä menee aina omien suunnitelmien mukaan (että ollaan maailman napa) ja että elämä olisi helppoa. missä on suomalainen sisu?
Alkuperäinen kirjoittaja no:itsemurha on luusereita varten. mun järjessä ei ole mitään vikaa enkä ole ylimielinen. kunhan vaan peesaan tosiasiaa, että nykyään joo: masennutaan ja annetaan periksi liian helpolla. eikä murtunutta jalkaa voi ite parantaa tai en oo kokeillu, mutta oman pään sisään ei näe kukaan muu ku ite ja siksi sen voi ite parantaa. vaatii luonnetta ja sisua, mitä täällä ei näköjään näy.
Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:mut mun mielestä toi masennus on kun joku muoti-ilmiö ,kun joka toisella tuntuu se olevan...liian helposti laitetaan kaikki "masennuksen" piikkiin.....
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:Masennus on vakava sairaus. Se vaatii apua ja hoitoa.
Mutta... joskus tuntuu, että semmosiin elämän solmuihin ihmiset hakee pillereitä, kun ne solmut pitää vain selvittää ja aukoa. Tämmöinen lause jäi mieleen jostain artikkelista, että "Miksi me emme itke läheisen olkapätä vasten, vaan menemme lääkäriin."
Siis tässä puhutaan nyt kahdesta ihan eri asiasta.
Alkuperäinen kirjoittaja Sairasta..:Alkuperäinen kirjoittaja no:itsemurha on luusereita varten. mun järjessä ei ole mitään vikaa enkä ole ylimielinen. kunhan vaan peesaan tosiasiaa, että nykyään joo: masennutaan ja annetaan periksi liian helpolla. eikä murtunutta jalkaa voi ite parantaa tai en oo kokeillu, mutta oman pään sisään ei näe kukaan muu ku ite ja siksi sen voi ite parantaa. vaatii luonnetta ja sisua, mitä täällä ei näköjään näy.
Huhhuh. Toivon ettet saa koskaan lapsia ellet niitä ole vielä saanut. Noin kylmä ja empatiakyvytön ihminen jos kuka tarvitsisi hoitoa.
Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:Minä taas uskon että on sitä ennenkin ollut mutta siitä ei vain ole puhuttu julkisesti.
Sitä en ymmärrä että masennusta hoidetaan vain lääkkeellä, ei terapialla (edes keskustelua vertaistukiryhmässä tms.) jolloin lääkityksestäkin olisi varmasti enemmän tukea/apua parenemisprosessissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Menen lääkäriin.:Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:Masennus on vakava sairaus. Se vaatii apua ja hoitoa.
Mutta... joskus tuntuu, että semmosiin elämän solmuihin ihmiset hakee pillereitä, kun ne solmut pitää vain selvittää ja aukoa. Tämmöinen lause jäi mieleen jostain artikkelista, että "Miksi me emme itke läheisen olkapätä vasten, vaan menemme lääkäriin."
Siis tässä puhutaan nyt kahdesta ihan eri asiasta.
Kaikilla ei ole olkapäätä jota vasten itkeä. :<
Alkuperäinen kirjoittaja no:mutta oman pään sisään ei näe kukaan muu ku ite ja siksi sen voi ite parantaa. vaatii luonnetta ja sisua, mitä täällä ei näköjään näy.
Alkuperäinen kirjoittaja no:Alkuperäinen kirjoittaja Sairasta..:Alkuperäinen kirjoittaja no:itsemurha on luusereita varten. mun järjessä ei ole mitään vikaa enkä ole ylimielinen. kunhan vaan peesaan tosiasiaa, että nykyään joo: masennutaan ja annetaan periksi liian helpolla. eikä murtunutta jalkaa voi ite parantaa tai en oo kokeillu, mutta oman pään sisään ei näe kukaan muu ku ite ja siksi sen voi ite parantaa. vaatii luonnetta ja sisua, mitä täällä ei näköjään näy.
Huhhuh. Toivon ettet saa koskaan lapsia ellet niitä ole vielä saanut. Noin kylmä ja empatiakyvytön ihminen jos kuka tarvitsisi hoitoa.
heh, neljäs tulossa ja kasvatan lapseni kohtaamaan ongelmat ja elämän vastoinkäymiset enkä luikkimaan pakoon niitä. empatiaa löytyy, mutta tässä olikin kyse siitä, että olen kanssa sitä mieltä, että masennutaan liian herkästi. julkkikset ruokkii tätä imagea.
Alkuperäinen kirjoittaja Henna:Mä oon ihan samaa mieltä. Nykyään varmaan joka toinen on "masentunut".
Vaikka sitä itekin on kokenut pahojakin vaikeuksia, mut aina niistäkin on selvitty tai ainakin ylipäästy ilman _masennusta_. Ihan liian helposti annetaan periksi..
Eriasia on sitten kun OIKEESTI on masennus kyseessä.
Alkuperäinen kirjoittaja Psykoko.:Alkuperäinen kirjoittaja no:Alkuperäinen kirjoittaja Sairasta..:Alkuperäinen kirjoittaja no:itsemurha on luusereita varten. mun järjessä ei ole mitään vikaa enkä ole ylimielinen. kunhan vaan peesaan tosiasiaa, että nykyään joo: masennutaan ja annetaan periksi liian helpolla. eikä murtunutta jalkaa voi ite parantaa tai en oo kokeillu, mutta oman pään sisään ei näe kukaan muu ku ite ja siksi sen voi ite parantaa. vaatii luonnetta ja sisua, mitä täällä ei näköjään näy.
heh, neljäs tulossa ja kasvatan lapseni kohtaamaan ongelmat ja elämän vastoinkäymiset enkä luikkimaan pakoon niitä. empatiaa löytyy, mutta tässä olikin kyse siitä, että olen kanssa sitä mieltä, että masennutaan liian herkästi. julkkikset ruokkii tätä imagea.
Otan osaa lapsiesi puolesta.
Alkuperäinen kirjoittaja no:ei tartte, he eivät tule tänne ruikuttamaan masennustaan isoina.
Alkuperäinen kirjoittaja no:Alkuperäinen kirjoittaja Psykoko.:Alkuperäinen kirjoittaja no:Alkuperäinen kirjoittaja Sairasta..:Alkuperäinen kirjoittaja no:[/quote
ei tartte, he eivät tule tänne ruikuttamaan masennustaan isoina.
Niinpä...ei olis tullu mullekkaan pieneen mieleen kertoa diagnoosista vanhemmilleni :flower: Kas kun niillä on just samanlainen ajatusmaailma kun sulla :saint:
Hei!Saahan täällä mielipiteensä sanoa!!!Kertaakaan en ole sanonut ettei masennusta ole oikeasti kenelläkään ja onneksi moni mun pointin onkin oikein ymmärtänyt...Alkuperäinen kirjoittaja plääh:Kannattas miettiä ap mitä päästelet sieltä näppikseltä :headwall:
jos masennus on muotitauti niin milloin siitä on tullut sellainen?
luuletko että ihmiset huvikseen mättää useita satoja kuussa lääkkeisiin rahaa vain koska se on muotia?
Luuletko että ihmiset on sairaalassa vain lomalla?
Luuletko että minä itse henk.koh olen halunnut sähköhoitoa itselleni vain koska masennus on muotia ja halusin mennä muodin mukana
Luuletko että kannan nämä arvet koko loppuelämäni mukana vain muodin vuoksi?