Tää eroaminen, onko se oikeesti niin yleistä vai

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii hän

Vieras
onko se joku sellainen muoti-ilmiö? Tuntuu että täälläkin noita ero-aiheisia juttuja on yhä enemmän ja vielä sellaisiltakin nikeiltä joista ei ois ikinä sitä voinut edes uskoa. Juu juu ja täällä toki ollaan virtuaalipersoonia mutta silti. Vai olenko mä ainoo joka ajattelen aina välillä että tuolla nikillä tuntuis olevan elämä hyvin. hyvä parisuhde ja sitärataa ja he varmaan ovat onnellisia ja sit ykskaks lukeekin että heille tulee ero. Onko teillä sellaisia ajatuksia joistakin nikeistä?

Kyllä mullekin joskus tulee sellainen "puulla päähän" fiilis kun kuulee että joku pariskunta on eroamassa, vaikka kaikki on luullu että ovat onnellisia yhessä ja kaikki hyvin jne.
Mut sitähän ei kukaan ulkopuolinen voi tietää mikä tilanne todellisuudessa on.

Jos joka kolmas avioliitto päättyy eroon ja siihen lisäksi avioparit, niin...

Jos mietin aikaa 70-luvulla, kun olin ala-asteella, niin ei silloin ollut kuin muutama eroperhe luokkatasolla. Eri vauhti on tänään.

monet eroavat kun tulee pieni kriisi, eivät ymmärrä ettei elämä ole sellaista mitä sarjoissa annetaan ymmärtää.

Elämään mahtuu jos jonkinmoista.
Pettämistä ja lyömistä en hyväksy, eikä mieskään vain näiden takia erotaan jos on tarvetta erota.
ollaan koettuniikovia että meitä ei enää juurikaan mikään hetkauta.
se mikä ei tapa vahvistaa :saint:

Puhuminen on ensiarvoisen tärkeää parisuhteessa.Vaikeistakin asioista pitää pystyä puhumaan.Jos yksinänsä asioita hautoo mielessään, niin siitä ei hyvää seuraa.Yhdessä ongelmat pitää selvittää, toinen toistaan tukien, tarpeen mukaan.
Ensimmäisen kriisin myötä ei pidä heti antaa periksi.

Alkuperäinen kirjoittaja jl:
Entä jos tunteet ovat kuolleet?ei alkoholismia,ei pettämistä ei väkivaltaa mut tuntuu ettei rakkautta enää ole ja seksi kyllästyttää.

Miksi tunteet ovat kuolleet?, onko parisuhteen eteen tehty töitä?, onko kaikkea pidetty itsestäänselvyytenä?Miksi seksi kyllästyttää?

Entä jos tunteet ovat kuolleet?ei alkoholismia,ei pettämistä ei väkivaltaa mut tuntuu ettei rakkautta enää ole ja seksi kyllästyttää.

Ei rakkaus voi noin vaan kuolla.
suhde on vain arkipäiväiväistynyt, siistä se johtuu.
Me ollaan oltu yhdessä nyt 16 vuotta ja kyllästyttää useinkin, mutta puhumalal asiat selviää.

No meillä mies ei halua puhua mistään vakavista asioista joko saa kauhean raivarin tai laittaa vitsiksi.

Meillä mies oli avioliiton ekoina vuosina sellainen ettei osannut puhua, mutta mä opetin hänet siihen.Nyt osaa puhua mistä vaan ilman ongelmia.Puhumisen taidon voi oppia.18vuotta olemme olleet aviossa =)

Meidän ero tuli todella monelle ihan täytenä yllätyksenä. Vaan ne läheisimmät eivät yllättyneet joilla jotain hajua meidän ongelmista oli. Varsinkin tämä ajankohta teki monelle tästä vielä yllättävämpää kun kuopus on vastasyntynyt.

Puhuminen olis ollut ihan ensiarvoisen tärkeää, mutta se ei onnistu jos toinen ei ole halukas... mä en voi toista pakottaa ja nyt se on liian myöhäistä enää mitään tehdä

Ei tue mua työttömyyden takia vähättelee mun tuskaa olla kotona,ei auta tarpeeksi lapsen hoidossa,ei halua kokeilla mitään uutta seksissä .

Huomioitko sinä miestäsi tarpeeksi?Puhutko syyttävään sävyyn?

Sopikaa yhdessä, että käsittelette mieltä askarruttavia asioita yhdessä ja mikä tärkeintä, ilman syyttelyä, ilman riitelyä, ilman äänen korottamista.

Yhteistyössä