Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:Hei!Saahan täällä mielipiteensä sanoa!!!Kertaakaan en ole sanonut ettei masennusta ole oikeasti kenelläkään ja onneksi moni mun pointin onkin oikein ymmärtänyt...
Mun mielestä yksi masennuksen merkki on just toi, ettei tajua olevansa masentunu :/ . Mä tiesin jotenkin kyllä että tarviin apua, mutta lappasin vuosia lääkärissä esittämässä terveempää kuin olen :headwall: Kun ei sinne koskaan päässy kun oli "tilanne päällä" ja se olo oli ohi kun sinne pääsi :|Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja Henna:Mä oon ihan samaa mieltä. Nykyään varmaan joka toinen on "masentunut".
Vaikka sitä itekin on kokenut pahojakin vaikeuksia, mut aina niistäkin on selvitty tai ainakin ylipäästy ilman _masennusta_. Ihan liian helposti annetaan periksi..
Eriasia on sitten kun OIKEESTI on masennus kyseessä.
Koska se masennus on OIKEETA? Mä en tajunnut olevani masentunut, suunnittelin itseni ja lasten tappamista, kun exä lähti. Jotenkin vaan selvisin sen sumun läpi, eikä mitään pahaa tapahtunut, onneksi. Vaikka apua olisin tarvinnut.
Alkuperäinen kirjoittaja Mä:uskon, että ap tarkoitti sitä, että joidenkin ihmisten on nykyään helppo vedota heti masennukseen, kun joku asia ei onnistu, sillä masennus on nykyään puheissa todella pinnalla. Siitä puhutaan kaikkialla. Eli tavallaan oma lyhytjänteisyys/saamattomuus tms. kuitataan sanomalla, että on masentunut. Se on oikeasti joillekin pelkkä veruke.
Ja tuo puolestaan on todella huono asia niiden kannalta, jotka oikeasti sairastavat masennusta. Silloin tavallaan "masennus" ja masennus ovat tavallisten, asiaa kokemattomien ihmisten kannalta sama asia. Tuskinpa kukaan tosissaan väittää (ainakaan toivottavasti), että oikeasti masentunut ihminen haluaa vain olla "muodikas"....kyllähän siinä silloin on ihan tosi kyseessä. Mulla on ystävä ollut vaikeasti masentunut, oli osastohoidossakin muutaman kuukauden. Sellaisessa tilassa olevalle ihmiselle on turha (ja erittäin tyhmää! ) mennä sanomaan, että otat vain itseäsi niskasta kiinni, kyllä siitä suomalaisella sisulla selviää. Oma kaverini selvisi, lääkityksen ja ennen kaikkea terapian avulla. Ikävä kyllä nuo mielen asiat eivät ole niin suoraviivaisia hoidettavia kuin esimerkiksi murtunut jalka.
Mä luulen, että ap tarkoitti just tätä, että masennus sanaa käytettään kuvaamaan jopa ihan normaalia surutilaa tai jos tuntee että elämä vähän potkii päähän (Just tyyliin, en saanutkaan sitä työpaikkaa minkä halusin, poikaystävä sanoi minulle rumasti jne. ). Heti ollaan masentuneita ja siksi tuntuu että masennus on joka toisella. En tiedä olenko oikeassa, mutta näin mä ymmärsin ap:n tekstin.Alkuperäinen kirjoittaja yksilö:Jokainen ihminen tuntee jossain vaiheessa jonkinasteista masennusta. Se on täysin normaalia ja osa elämää. Jostain syystä nykypäivänä ei saa tai luullaan että ei saa olla onneton tai tuntea surua. Normaali masennus eroaa kliinisestä masennuksesta, joka on siis hoitoa vaativaa. Ammattilainen (lääkäri, psykologi, psykiatri) osaa ne erottaa toisistaan. Kuitenkin luulisi jo maalaisjärjellä jokaisen ymmärtävän, että henkilö joka ei syö, peseydy, kykene huolehtimaan itsestään tai vahingoittaa itseään on avun tarpeessa.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja plääh:Hei!Saahan täällä mielipiteensä sanoa!!!Kertaakaan en ole sanonut ettei masennusta ole oikeasti kenelläkään ja onneksi moni mun pointin onkin oikein ymmärtänyt...
sama kuin sanoisit syöpäpotilaalle että tuo on vaan muotitauti
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja no:Alkuperäinen kirjoittaja Psykoko.:Alkuperäinen kirjoittaja no:Alkuperäinen kirjoittaja Sairasta..:Alkuperäinen kirjoittaja no:[/quote
ei tartte, he eivät tule tänne ruikuttamaan masennustaan isoina.
Niinpä...ei olis tullu mullekkaan pieneen mieleen kertoa diagnoosista vanhemmilleni :flower: Kas kun niillä on just samanlainen ajatusmaailma kun sulla :saint:
Aivan. Hauskaa sit ihmetellä mitä tein väärin ku lapsi tappaa itsensä.
Alkuperäinen kirjoittaja pippa:Minusta tuntuu, että välillä täällä ymmärretään toisia tahallaan väärin. Ei kai kukaan väittänyt, että sairautta nimeltä masennus ei ollenkaan ole olemassa. Pointti oli kait se, että paljon ratsastellaan nykyään masennuksella, vaikka kyseessä olisi vain normaali elämän suvantovaihe. Olen kuullut asiantuntijoidenkin sanovan, että esim. teinit puhuvat nykyään monesti masennuksesta, vaikka kyseessä olisi pelkkä hetkellinen vitutus.
Kenenkään elämästä en ala kuitenkaan sanomaan mitään, kun en teitä tunne. Eikö se teillekin olisi parempi, joilla oikeasti kyseinen sairaus on, että se otettaisiin vakavasti? Eli pidettäisiin erillään masennus ja ankea olotila.
Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:No eli oikeassa taisin olla....tässä keskustelussa aika monella on masennus, ei mun mielestä voi mitenkään verrata esim. syöpään. Mutta hienoo et jaksatte maksennuksesta huolimatta puolustaa itseänne....