Syytön teloitettu?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuolemantuomio on liian helppo rangaistus. Siinä syyllinen pääsee todellaki liian helpolla... Eli pois sellaset...

Sanovat ihmiset jotka ei välttämättä ymmärrä että melkein jokainen ihminen haluaa elää hinnalla millä hyvänsä, siksi kuolemaan tuomitut istuuvat esim 20 vuotta kuoleman sellissä, valittaavat ja etsivät jokaisen oljenkorren etteivät joutuisi teloitettavaksi.

Liian helppo rangaistus ? helppoa on ainoastaan sanoa tuo, kaikki muu on eri asia.
 
[QUOTE="KKKK";24685873]"Troy Davis tuomittiin parikymmentä vuotta sitten konstaapeli MacPhailin ampumisesta. Koditon mies pyysi hänet apuun kun jengi, johon myös Davis kuului, pahoinpiteli häntä. Kun konstaapeli meni auttamaan miestä, häntä ammuttiin kasvoihin ja sydämeen."[/QUOTE]

Ammuttiin. Kuka ampui?
Onko todistettu, kuka ampui?
 
[QUOTE="KKKK";24685873]"Troy Davis tuomittiin parikymmentä vuotta sitten konstaapeli MacPhailin ampumisesta. Koditon mies pyysi hänet apuun kun jengi, johon myös Davis kuului, pahoinpiteli häntä. Kun konstaapeli meni auttamaan miestä, häntä ammuttiin kasvoihin ja sydämeen."[/QUOTE]

Vain siitä voidaan olla varmoja, että Davis oli paikalla kun Youngia pahoinpideltiin ja MacPhailia ammuttiin. Eli joo, vaikka hän ei olisi kumpaakaan osallistunut kai hän oli syyllinen johonkin avunantoon tai heitteille jättämiseen. Onko se sitten kuolemantuomion arvoinen rikos? Sehän näissä yleensä on, että syytetyillä on rikostausta, jolloin ihmiset helposti ajattelevat, että koska hän on tehnyt rikoksen ennenkin on hän tehnyt tämänkin rikoksen, vaikka niillä ei olisi mitään yhteyttä keskenään.
 
[QUOTE="jep";24685932]Ammuttiin. Kuka ampui?
Onko todistettu, kuka ampui?[/QUOTE]

Ei. On silminnäkijöitä, jotka väittivät Davisin olleen ampuja. Suurin osa heistä perui myöhemmin puheensa. Toinen niistä kahdesta silminnäkijästä, jotka loppuun asti väittivät Davisin olleen ampuja oli itse alkuperäinen epäilty.
 
Sanovat ihmiset jotka ei välttämättä ymmärrä että melkein jokainen ihminen haluaa elää hinnalla millä hyvänsä, siksi kuolemaan tuomitut istuuvat esim 20 vuotta kuoleman sellissä, valittaavat ja etsivät jokaisen oljenkorren etteivät joutuisi teloitettavaksi.

Liian helppo rangaistus ? helppoa on ainoastaan sanoa tuo, kaikki muu on eri asia.

Olet varmaan oikeassa.
Toi olisi ehkä pahin piina. En ole tajunnut, että kuolemantuomion loppuun saattaminen tosiaan voi kestää noin kauan.
Mutta siltikin; jos ja kun myös syyttömät ihmiset joutuisivat kokemaan ton, se olisi todella anteeksiantamatonta.
Sellaista on tapahtunut, ja tapahtuu.
 
[QUOTE="Joo";24685997]Olet varmaan oikeassa.
Toi olisi ehkä pahin piina. En ole tajunnut, että kuolemantuomion loppuun saattaminen tosiaan voi kestää noin kauan.
Mutta siltikin; jos ja kun myös syyttömät ihmiset joutuisivat kokemaan ton, se olisi todella anteeksiantamatonta.
Sellaista on tapahtunut, ja tapahtuu.[/QUOTE]

Troy Davis ehti istua vankilassa 22 vuotta eli yli puolet elämästään. Hän oli kuollessaan 42-vuotias.
 
Sanovat ihmiset jotka ei välttämättä ymmärrä että melkein jokainen ihminen haluaa elää hinnalla millä hyvänsä, siksi kuolemaan tuomitut istuuvat esim 20 vuotta kuoleman sellissä, valittaavat ja etsivät jokaisen oljenkorren etteivät joutuisi teloitettavaksi.

Liian helppo rangaistus ? helppoa on ainoastaan sanoa tuo, kaikki muu on eri asia.

Asian toinen puoli, se tyyppi ehkä oottaa kuolemaansa sen 20v mut riippuen toki mitä se on tehny, vois olla ihan hyvä että se kituis sellissä vielä toiset 20v, eikä pääsis pois, kuoleman kautta. Varsinki amerikassa vankilaolot voi olla sellasta luokkaa että siellä tuskin moni haluaa istua vuositolkulla, voi olla helvetillinen helpotus ko pääsee piikille.
 

Yhteistyössä