Syysvauvasta 2009 kuumeilevat

Pahoittelut tädistä sarppuli :hug:

niina22 tervetuloa...kovin rankan kokemuksen olet joutunut läpikäymään :hug:

Ja :hug: muillekkin jotka sitä tarvitsevat.

Täällä tämä kroppa on ihan pihalla, tai siis minä olen pihalla. Tänään vasta lämmöt laski alemmas...eli olisikos se ovis sitten tulossa vasta...ihan mahottoman hankalaa on nyt tässä kierrossa...syytän greippimehua, mutta toivotaan nyt että tämä jtp metodi kuitenkin tekisi tehtävänsä, tai ainakin niin, ettei voi syttää missausta ja yrittämättä jättämistä :D

Tämä maidon tulo asia kyllä askarruttaa kovasti. Tädin tulon jälkeen ei tullut mitään ja nyt sitten tänään taas tirskahti...voisikos tämä olla nyt kytköksissä ovulointiin minun kohdalla, kun viime kierrossakin oviksesta lähtien alkoi tirkumaan hassusti...
Ei luoja tää mun kroppa on kyllä niin OUTO...luulen että jos painelisin lääkäriin oireineni niin jäisi lääkäri sanattomaksi :LOL:
Noh, kohta alkaakin tämän hanhen lento kohti kuviteltuja oireita...koettakaa kestää :D
 
:wave:

pihalla oltiin tytön kanssa ja nyt vihdoin neiti nukkuu ja mä käytän tän ajan tehokkaasti netissä hengailuun :D

mulla pitäis kuukautiset loppua viimeistään huomenna,ärsyttää kun mulla nykyisin niin niukat kuukautiset et sit aina ajattelee et jos oonkin nyt raskaana eikä ne kestä kuin 3-4päivää mut kivut on kyllä sitäkin pahemmat :$

Mitä se greippimehu tekee? tai pitäis tehdä?

mut palaan taas :wave:
 
Toivottavasti pääsen teidän joukkoon mukaan. Olen 35 -vuotias uusperheellinen ja nyt on kolmisen kuukautta sitten päätetty että olisi aika yhteiselle vauvalle =) Nää asiat on mulle ihan outoja kun en ole uskaltanut lukea mitään aiheeseen liittyvää, kun aina on tuntunut että ne on muiden juttuja :ashamed: Mutta yritethän :) :)
 
Hensku taitais olla kaikista kätevin, jos sit ajan kuluessa muokkaa otsikkoa, ei täältä viitti mihinkään lähteä, porukka on koossa ja mukavaa. Olis kiva pitää sama sakki koossa niin kauan, että saadaan siirtyä odotus-puolelle.

Hugoliina kiitos. Kummasti eilinen purkaus auttoi, se on ollu ihan eri mies tänään B)

Ja sit noin yleisesti kysymys: Kuinka tiukkaan ootte alkoholia välttäny yrittämisen aikana? Tuli vaan mieleen noista Henskun iltasuunnitelmista.
 
Ihanaa, perjantai eikä töitä huomenna :) Tätikin alkaa pikkuhiljaa häipyä, joten pääsee pupuilemaan :) Täällä näköjään muutkin ihmettelee kroppansa touhuja, niin minäkin. En oikeesti tiedä, että käyttäytyykö se nyt jotenkin kummallisesti, vai onko kyse siitä, että sitä tarkkailee niin paljon enemmän. Kaikki nipistykset ja kolotukset, finnit ja vilutukset tulkitsee ja analysoi. Samoin menkat ja kiertopäivät (mullahan siis oli nyt ihan kumman pitkä kierto ja kumman kipeät menkat, ensin vuosin ihmeellisen paljon ja nyt on ihmeellisen niukkaa, eikä vuodon koostumuskaan tietenkään ole ollut nyt normaali ;)). Joku sais hyvän tutkimuksen tehtyä siitä, miten vauvakuumeisen ihmisen kroppa toimii näköjään ihan erilailla kuin ei-kuumeilevan. Varsinaista salatiedettä :) Helpottaa, kun en ole ainoa.

Hugoliinalle muuten, kun tuosta greippimehusta laitoin, niin kyllä se marli on sellasta lantrattua. En ole edes tullut asiaa ajatelleeksi, kun sitä juon muutenkin paljon.

Ja alkoholista sen verran, että vaikka en ole ikinä hirveästi ottanut, niin nyt olen vähentänyt entisestään. En kokonaan lopettanut, mutta ei vaan luonto anna periksi oikein ottaa. Ja jostain syystä ei tee yhtään mielikään. Esim. valkkaria en pysty juomaan ollenkaan, vaikka ennen sitä nimenomaan olen tykännyt juoda. En kuitenkaan halua alkaa liian tiukaksi ruokien ja juomisen suhteen, koska tästä saattaa tulla pitkäkin projekti.

Kaikille oikein rentouttavaa viikonloppua. Se kai on kaikkein paras oma apu siihen raskautumiseenkin...
 
:wave:

Yks pöllö kysymys kun en oikeen oo vielä perillä näissä kp asioissa siis lasketaanko ne alkaneeks kun kuukautiset alkaa? :ashamed: Eli mulla ois nyt kp 4/28 jos oikeen laitoin

Mulla ollut jo kolme päivää kauhee nuha ja nyt nousi kuume,kiva juttu! oon ihan poikki,pitää mennä varmaan nukkuun

alkoholia ei tuu hirveesti nautittua, mutta nyt kyllä juon yhen kultalonkeron :p Muuten ei oikeestaa tuu,joskus otan illalla sen yhen siiderin taikka lasin punkkuu.

mä meen miehen kainaloon lepään,huomisiin
 
Voi apua! Mulla poistettiin tänään alapäästä polyyppi ja vieläkin on vuotoa. Ei kai nämä ole nyt menkat? Kauanko se poistettu polyyppi voi vuotaa? Mulla on ollut (omasta mielestäni) raskausoireita ja nyt olen ihan pihalla :/
 
Hensku00: Lopetin pillereiden syönnin marraskuun alussa. Ensimmäiset menkat alkoivat heti ja oletan tyhjennysvuotoa tulleen heti perään, sillä ko. täti vieraili luonani vajaan 2 viikkoa (!!!) :eek: ja vuotoa oli melko tasaisesti koko ajan. Seuraavat kuukautiset tulivatkin sitten kiertovälillä 35 päivää, jolloin vuotoa ensin niukasti ja sitten parin päivän päästä reilummin. Nyt kierto oli siis sen 28 päivää ja ensin vuoti hieman, sitten ei mitään, välillä taas enemmän ja nyt taas niukkaa...vaikeeta...mutta kaitpa nämä ihan menkoiksi voi laskea... :|

Maryanne: Yritän elää mahdollisimman normaalisti, mutta tosiaan tein tipattomuuslupauksen jo ennen kun edes aloimme yrittämään: olen siis lupaukseni mukaisesti täysin tipaton vuoden vaihteesta ainakin juhannukseen :). Helppoa jos tärppää, niin ei tarvitse enempiä selitellä miksen ota :LOL: . Mutta tosiaan ennen vuodenvaihdetta sen verran tsekkailin juomisiani, että oviksesta tädin tuloon en ottanut mitään. Eli siis piinapäivillä. Tädin saavutuua oli pakko ottaa muutama helpottamaan hitotusta. Ja kun asiaa ajattelee, niin melko vähän noin ylipäätänsä otan muutenkaan... :p

rikupi: tervetuloa :flower: =)

Marta: :wave: Täällä ainakin yhtä fanaattista "itsensä tarkkailua" :LOL: ...on tää oma kroppa vaan niin pirun mielenkiintoinen nyt kun toimii ihan luomuna :LOL:! Ja siitä greippimehusta luin jostain, että pitäisi olla sitä "kunnon kamaa" eli esim valion mehua, jota ei lantrattu millään. Tiedä sitten miten on...luovuin koko mehuprojektista ainakin nyt toistaiseksi...se vaan on niin pahaa, että tartun siihen oljenkorteen vasta sitten kun yritystä oikeasti pitkään takana. Meillähän vasta alkusoittoa :whistle:

niina22: ensimmäinen vuotopäivä on myös ensimmäinen kp ja näin ollen päivä ennen tätiä viimeinen kp. Korjatkaa jos olen väärässä =)
 
kiits hugoliina noin mä aattelinki niitten kp juttujen menevän :D

mut nyt nukkuun,ennen kuin sammun tähän sohvalle

Ainiin meen tyttö oli tänään ihan innoissaan kun tuli uusin vauva lehti ja heti sieltä etsimään vauvakuvia ja kun löysi sen sivun missä niitä vauvoja koko sivullinen ni alko kauhee pusuttelu..Sanoinki miehelle et kyllä mun on nyt pakko raskautua pian kun kerran viivikin noin haluaa vauvoja :heart:
 
Hei vain kaikille!

Täällä olisi taas uusi kuumeilija mukavaan joukkoonne. Olen seuraillut keskustelua ja ajattelin vihdoinkin hypätä mukaan.

Ennestään kotoa löytyy 5 ja 3 vuotiaat tyttäret, jotka saaneet alkunsa tokalla ja ekalla yrityksellä. Vannotin vielä vuosi sitten, että lapsiluku on täynnä (pahat repeämät kummaltakin), mutta...noh, tiedätte kuinka salakavalasti se sitten hyökkää!

Kuparikierukan otatin pois 10.12.2008 ja siitä saakka on nyt sitten virallisesti ''tehty'' vauvaa. Ei edes yritetty, vaan todella tehty, sillä isännän mielestä nyt sitten tulee poika. On kuulkaas surffaillut netistä kaikenlaisia vinkkejä...ja niitä nyt noudatetaan armeijankurilla!!!

Kp 20/31 (kierukan kanssa)
:D
 
Indo tervetuloa :heart: !

Pikkusintti
voi olla, että olen väärässäkin, mutta käsittääkseni tuolaisen operaation jälkeinen vuoto on ihan normaalia muutaman päivän ajan eli ei huolta =)

Täällä jatkuu piinaavat vatsakivut, kiitos tädin. Lähtis jo menemään...pärjättäis vallan hyvin ilmankin |O .


Hauskaa viikonloppua kaikille!


Hahhaa- mun oli ihan pakko laittaa tuo kuva...on niin järkyttävä :LOL: heh..halvat on huvit mulla... ;) Toivottavasti kuva piristää teitäkin kuten mua :)
 
Mahassa kourii niin mahdottomasti, varsinkin oikealta puolelta munasarjojen kohdalta. Kiva oli eilen yrittää selittää nelosluokkalaisille matikassa uutta asiaa ja olla irvistelemättä kun oikein kouras kunnolla kesken kaiken. Viime yökin oli levoton, kipuili vähän väliä. Teetteleekö menkkoja vai mitä muuta tää nyt vois olla? Kun siitä kierrosta ei tosiaankaan tiedä paljonko sen pituus nyt sitten oikeastaan on.

Mä tuun sitten huomenna tänne itkemään teidän virtuaalisia olkapäitä vasten. Menen huomenna moikkaamaan kaveria, jolla on LA ens kuun lopulla. Voi olla aika katkera olo huomenna, toisella pallomaha ja mä ihmettelen omituisten tuntemusten kanssa. Vien mennessäni vauvanvaatteita toiselta kaverilta lainaan. Pesin ne tässä alkuviikosta ja hypistelin niitä viikatessani ja mietin, että kuinka niihin voi ihmisenalku mahtua. Toivottavasti mä tarvisin ne pian itselle :heart:
 
terve :wave: täälläpäs on hiljasta. :)
Me tultiin tuossa juuri miehen siskon pojan synttäreiltä..vähän jänskätti ku mentiin tytön kans kaksin eikä mies ollut mukana..kuitenkaan kun ei olla niin paljon tekemisissä ja ei sukua olla..huvitti kun anoppi sano et tyttö näyttää ihan mun mieheltä pienenä vaikka tyttö ei ole siis mun miehen biologinen lapsi..:D
Mä olen tänään käyny vessassa jatkuvasti.siis vähän väliä sai ravata vessaan..siis ihan kuin rakkoa jokin painais.. ;) oliskohan taas joku haamuoire vai hmm..no toivossa on vielä hyvä elää..vielä muutama päivä..jos sit ens viikonloppuna testailis jos mahdollista..siis jos ei täti tule kylään.
 
Maryanne toivotaan, että oireet enteilee plussaa :heart: ! Ja tiedän tuon tunteen: meillä lähipiirissä vauvoja tällä hetkellä jo useita ja lisää on tulossa...tänäänkin oltiin miehen kanssa vauvanvaateosastolla sukulaispojalle katsomassa vaatteita ja minähän tietysti pala kurkussa niitä ihania piikku vaatteita hypistelin...nuo retrovaatteet mitä nyt on myynnissä, ovat aivan ihania :heart: ...läheltä käyttää, etten niitä salaa jo ostele ja kätke tuonne kaappien kätköihin. Toivottavasti tuo ihana retromuoti ei mene ihan heti pois...on ne vaatteet niin suloisia :p. Vaikkakin vauvahan se pääasia olisi....ei ne "kuoret"...mutta silti- on ne niin herttaisia tamineita että :heart: (joo, tiedän- ole aivan pöpi näiden vauva-hössötysteni kanssa...)!!!

Hentsu84 peukut pystyssä täällä teille, ettei täti kurvaa kylään ja, että testiin piirtyy selkeä plussa :heart: :heart: :heart: ! Tsemppiä viimeisiin piinapäiviin!
 
hugoliina Pidä peukkuja, mistäs tuosta tietää. Ei mitään suuria odotuksia, pessimisti ei pety. Jos oikeen rupee toivomaan, niin sitten pudotus on kova, jos täti tulee kylään. Mä olen kans salaa ostanu muutaman potkupuvun ja parit sukat odottamaan. Tuli tossa syksyllä tehtyä vaunupeitto kutomalla, sininen, jostain syystä. Nyt on meneillään yks nuttu ja siihen potkarit + töppöset ja myssy, vaaleenvihreet. Isännälle sanoin tekeväni niitä varmuuden vuoksi. Olin ihan tohkeissani, kun äiti oli löytäny vanhoja vauvanvaatteita, mitä minä olen käyttäny vauvana. Piti vaan pitää pokkaa, koska en todellakaan oo kertonu vanhemmille, että vauvapuuhissa tässä ollaan. Ne on omasta mielestään liian nuoria isovanhemmiksi :LOL: Oon ostanu myös aivan ihanan pehmolelun pinnasänkyyn laitettavaksi, semmonen iso istuva lehmä (joo, me ollaan isännän kans molemmat maatalousalalta).
 
Oih, jollain muullakin sydän läpättää noista pienistä retrovaatteista :D Sama juttu, pitää kääntää pää pois ja kävellä mahd. nopeasti vauvanvaatehyllyjen ohi. Muutama vko sitten näin maailman suloisimman kylpytakin...ei varmasti mitenkään käyttökelpoinen, koska se olis menny just muutaman kk ikäiselle, mutta niiiiin suloinen! Meillä tulee tuttavapiiriin kesällä vauva ja toivoisin oikeesti, että siinä vaiheessa olisi oma tuolla masussa. Vaikka tietenkin olen onnellinen tän parin puolesta, niin luulen, että jos ei siiiheksi ole tärpännyt, niin on se varmaan myös aika vaikea paikka. Siinä vaiheessa kuitenkin yritystä on jo aika kauan takana. Tosin, kuten hugoliinakin, olen ajatellut, että se vuosi on aika realistinen aika kuitenkin. Ennen sitä ei ehkä kannata heittää kirvestä kaivoon.
 
Marta :LOL: niin tuttua...juurikin eilen Lindexillä oli aivan ihana ruskea-valkoinen retro kylpytakka alessa, jote tietysti hypistelin vallan ihastuneena :heart: . Tekisi niin mieli jo ostaa noita pienia, suloisia tamineita, mutta jotenkin ajattelen, että se toisi varmasti huonon karman mukanaan ja varmana ei onnistaisi...vaikken varsinaisesti taikauskoinen olekkaan, niin tällaisissa jutuissa ehkä pikkuriikkisen kyllä =)

Maryanne
onneksi on muitakin yhtä "pöhköjä" kuin minä olen ja löydytte täältä palstalta...en kyllä ikinä kehtaisi näitä juttuja vaatteista yms, livenä kavereille puhua :LOL:
 
Pakko tunnustaa kun noista hankinnoista puhutaan, niin minä onneton olen jo hankkinut kirjan raskauden ajalle. Mieheltä salaa sitä katselen ja odotan milloin saan kirjoittaa ensimmäiset sanat. Eikä tuossa vielä kaikki, sillä hankittuna on myös vauvakirja. Kuinka huonoa onnea neuroottisuus voi aiheuttaa?!

...Tuohon ei edelleenkään vauvakuumeen hankinnat pääty. Olen nimittäin päättänyt jo millaiset kärryt ja kaukalo hankitaan ja mitä ne maksaa.

Apua auttakaa, onko minussa jotain pahasti vialla?! :headwall:
 
SUNNUNTAI 11.1.2009

Kuumeilevat:

Hensku00....................kp 31/28-35..............yk6..........1. toiveissa
Nasuli08 .....................kp 33/28-31.............yk6..........1. toiveissa
nelosenkaipuu.............................................................. ..............
taaperotx4..................kp 26/31...................yk5...........5. toiveissa
Hentsu84.....................kp 26/29-30..............yk5..........2. toiveissa
sarppuli........................kp 4/28-30...........yk4..........2. toiveissa
Cyanide................. ......kp 7/33..................yk 3.........2. toiveissa
Muumero......................kp 16/??..................yk.5.........2. toiveissa
mami09.........................kp 41/38.................yk.3.........4. toiveissa
Miirulainen.....................kp ?.........................yk?..........2 . toiveissa
teddybear82.................kp 7/28-37.............yk.4.........1. toiveissa
nazu..............................kp 148/25-28...........yk ?.........2. toiveissa
Marylene........................kp ?.........................yk ?...........2. toiveissa
choco..............................kp 10/28..................yk4.......... 6. toiveissa
tupajumi.........................kp ?........................yk.?...........? toiveissa
Niinuska05.....................kp 6/27-29...............yk.3..........2. toiveissa
hugoliina........................kp 4/28..................yk.3........1. toiveissa
yöperhonen-..................kp 15/29...................yk. 12.......1. toiveissa
catzu..............................kp 31/32-34...........yk. ?..........1. toiveissa
manteli76.......................kp 6/35-38...........yk. 3..........2. toiveissa
kendra...........................kp 17/28..................yk.2..........1. toiveissa
Maryanne......................Kp 24/28-35.............yk.3............1. toiveissa
sonja R..........................kp 20/29-33..............yk?...........3. toiveissa
olg4..............................kp?..........................yk.1........ ....1.toiveissa
Marta............................kp?..........................yk.3..........1. toiveissa
anu84...........................kp59/29-30.............yk.14.........? toiveissa
el-li...............................kp?..........................yk?....... ......? toiveissa
Stella2009....................kp 22/?.....................yk?............1.toiveissa
kaz...............................kp 38/28...................yk.6............1.toiveissa
mami08.........................kp?...........................yk?........... ..?.toiveissa
ramitta.........................kp 18/?......................yk.?.............2.toiveissa
H-a-n-n-e.....................kp ?............................yk.4.............2.toiveissa
Strösselivuori...............kp 27/28....................yk.2.............2.toiveissa
paapelo.......................kp 16/31.....................yk.4............2.toiveissa
saini81.........................kp 25/29-30...............yk. 3...........2.toiveissa
antilo...........................kp?.............................yk.13..... .....2.toiveissa
tuittu79.......................kp 17/30.....................yk.1............5.toiveissa
Niiz..............................kp 5/30......................yk3.............1.toiveissa
AnnaStiina82..............kp?.............................yk?.............2.toiveissa
miinuskainen...............kp 35/28-30.................yk?............?.toiveissa
pikkupikkarainen.........kp 7/29-34...................yk3............1.toiveissa
Pikkusintti...................kp 35/30-32.................yk.1............2.toiveissa
niina22.......................kp 6/28.......................yk.?.............2.toiveissa
rikupi..........................kp ?.............................yk.?..............?.toiveissa
Indo...........................kp 21/31.....................yk.?..............3. toiveissa


Taustailee:

Tuulia79
Varri
delfis
Kumkvatti



:heart:PLUSSANNEET :heart:


Joulukuussa:
Juibe75
Tigrita
hellu77
denise
arianrhod

Tammikuussa:
heisku
Sokruli


 
Tervetuloa uusille!! :wave:

Plussa tsempitykset niille joilla jännät päivät menossa!!

Mä näin viime yönä niiiin ihanaa unta, että tein raskaustestin ja siihen tuli ne kaks punasta viivaa =) :flower: oih, se tuntu niin ihanalta!! :heart: Toivottavasti parin päivän päästä se vois olla totta!! :) Vaikka pahoin pelkään, että menkat siellä kuitenkin tulee :( välillä yöllä tulee uniin menkkakivun tapaista, en tiiä sit onko se unta vai onko oikeasti kipuja. Hereillä ollessa en ole oikein huomannut oireita suuntaan tai toiseen. pari kertaa repässyt masusta. Mutta kohtahan sen tietää...huoh...
 
moikka! :)
Täällä täti pakkasi kamansa ja läks, siispä joka tonen päivä taktiikka käyttöön :p
Mies ainaski tykkäsi kun ilmotin asiasta :LOL:

Mun täytyy tunnustaa että mullakin on muutama pieni potkupuku jo kaapissa kun oon kirpputorilta löytäny :ashamed:
Ne on vaan niin ihania, justiinsa uusretroa/retroa :)

Aamulla tultiin laivalta ja heti kotiin nukkumaan. ei tuolla laivalla saa oikee unta :(

Niin ja tervetuloa uusille!! :flower:
 
:hug: tädin kohtaamille ja tietysti onnittelut plussanneille! :heart: Täällä yritetään toipua tädin vierailusta (lähinnä siis kaikesta hormonien aiheuttamasta ketutuksesta) ja työkiireistä, kyllä tämä tästä pikkuhiljaa. Nyt on tilattu kasa ovistestejä ja raskaustestejä, joten täytynee siis kirjaimellisesti kääriä hihat ja ryhtyä tositoimiin! :D Mä nimittäin päätin, että tämä täti oli viimeinen täti vähään aikaan. Seuraava saa tulla sitten kun meitä on kolme! (Eli jonkun ajan päästä tiputaan kovaa ja korkealta...)
Jospa ensi viikolla ehtisi taas höpöttelemään enemmän, tsemppiä kaikille puuhasteluihin ja testailuihin, koitetaan saada rutkasti hyviä uutisia! ;) :wave:
 

Yhteistyössä