Syysvauvasta 2009 kuumeilevat

Ihana talvipäivä lässähti kuin pannukakku, kun täti alkoi kolkutella ovelle. Pitkäksi venähti kierto ja pakko tunnustaa, että olin jo melkoisen positiivisella kannalla positiivisesta testistä, mutta näin sitä vaan tultiin kolinalla alas pilvilinnoista. Odottelin tätiä jo perjantaina saapuvaksi, mutta tossa kalenteria tutkiessa totesin, että ovis oli tavallista myöhemmin, eli ihanhan noi menkat ajallaan alkoi sitä ajatellen. Pahimmalle tuntui nähdä miehen ilme, kun sanoin sille, että taisi menkat alkaa. Mulle siis voi laittaa päivitykseksi, että alkoi yk3.

Tervetuloa muuten uudet kuumeilijat. Musta on niin loistavaa, että on paikka jossa voi oikeesti vuodattaa oireensa, odotuksensa, toiveensa ja pettymyksensä :) Meillä muutamat lähimmät ihmiset tietää näistä vauvahaaveista, mutta en niidenkään kanssa asiasta sen enempää keskustele. Tuntuu helpommalle kestää pettymykset, kun ei niin kuuluta sitä omaa toivetta saada lapsi. Ja kun yritystäkin on vasta niin vähän takana. Miten kauan muuten te muut olette menneet tjot:ttaillen ja missä vaiheessa olette ottaneet apukeinot käyttöön? Lähinnä tarkoitan aamulämpöjä ja ovistestejä?
 
Pahoittelut tädistä Niinuska05 :hug: Onnea silti uuteen kiertoon :heart:

Meillä ei tiedä varsinaisesti kukaan että yritys on päällä, jokainen tuttu ja vanhempani kyllä tietävät sen verran, että lapsiluku ei jää yhteen, siinä kaikki :D
Itsekkään en kestäisi sitä jatkuvaa utelua joka paikasta....meinasi jo silloin mennä järki, kun olin viimesilläni raskaana, kun kaikki soitteli ja vastaan tulevat tutut maanitteli, että EIKÖ VIELÄKÄÄN...parikertaa kimpaannuinkin ja sanoin että no miltäs kuulostaa tai vastaantuleville, että miltäs kuule näyttää :LOL:
Samahan on tietty taas sitten joskus edessä, mutta ehkäpä kaikki osaavat ottaa vähän rennommin ja säästää minut itsestään selviltä kysymyksiltä. Äitikin soitteli joka ilta silloin LA jälkeen, että rupeahan tekemään niitä kyykkyhyppelyjä :headwall: :LOL:

Meillä tulee huomenna lääkärikeikka...pojalle tullut ihme ihottumaa, en usko sen johtuvan siitä influenssa rokotuksesta ja yskäkin kuulostaa ihan oudolta. Viimeksi tuli vain tukkonen nenä ja rään valumisen seurauksena pientä köhää, tämä köhä tulee suoraan jostain syvältä keuhkoista ja kuulostaa rohisevalta :(
Noh, toivotaan että sen saisi vaikka sitten kuurilla hoidettua...olihan se jo aikakin herran saada joku pöpö kun ei ole ollut vielä koskaan kunnolla kipeänä.
 
Voiiiiiii ryökäle tuota tätiä, kehtaakin tulla meidän loppiaspäivää näin häiriköimään. Murrrr :$.
Mulle voi siis päivittää kp 1:n. Kierron pituus on näemmä lyhentynyt ekan raskauden jälkeen melkoisesti.

No, näillä mennään. Ei muuta kuin uuteen nousuun!
 
Mä tein yks aamu testin kun mies oli niin varma et no TOttakai se näkyy heti seksin jälkeen ja varmaan aamupahoinvointiki alkaa seuraavana päivänä! Niin se kuulemma leffoissa menee ;) no ei luonnollisesti mitään tietenkään näkynyt, eikä mulla mitään oireitakaan ole. Kaikki on hyvin normaalisti enkä kauheasti odota tältä kuulta.

on kyllä hurjin loppilainen ikinä, neljäs päivä ihan vaan kotona tietokoneella, kissan kanssa ja jotain vaatekaappia järjestäessä..
 
että mä vihaan näitä päiviä, sattuu niin paljon!!! :'(
Senkin takia toivon että tulisin pian raskaaks, kun ei näitä kipuja jaksa :eek:
Nyt täytyy vaan sit tää kierto koittaa paljon puuhailla pedissä että tärppäis.. =)
 
olg4 noi miehet on just tollasia :LOL: . Meillä myös tietoa asioista ei löydy enempää kuin, että seksillä tulee vauvoja. Jotain alkeita olen yrittänyt tolkuttaa, mutta ehkä se on vaan parempi, ettei ihan kaikkea tiedäkkään. Eiköhän yks pöhkö eli minä, yhdessä perheessä ole riittämiin ;)! Mies kyllä jännittää testiä kovin...ihan pahaa tekee kertoa, että taas ne tätioireet täällä alkoi ja nyt voi testin sijaan alkaa mun kanssa vartomaan tätsyä kylään...¤%#¤#%/()½# :/ |O

Niinuska05
toivottavasti pian helpotta ja loppuu, että pääsette uuteen yritykseen, tsemppiä&onnea siihen :heart: . Perässä tullaan, nyt kp 28/35, mutta tätioireet alkoivat eli se on menoa nyt...tai joidenkin päivien kuluttua... |O

Kaikille tädin kohdanneille iso rutistus ja :hug: , uuteen kiertoon hyvin mielin, jos se vaikka olisi SE kierto :heart: :p
 
KESKIVIIKKO 7.1.2009

Kuumeilevat:

Hensku00....................kp 27/28-35..............yk6..........1. toiveissa
Nasuli08 .....................kp 29/28-31.............yk6..........1. toiveissa
nelosenkaipuu.............................................................. ..............
taaperotx4..................kp 22/31...................yk5...........5. toiveissa
Hentsu84.....................kp 22/29-30..............yk5..........2. toiveissa
sarppuli........................kp 29/28-30...........yk3..........2. toiveissa
Cyanide................. ......kp 3/33..................yk 3.........2. toiveissa
Muumero......................kp 11/??..................yk.5.........2. toiveissa
mami09.........................kp 37/38.................yk.3.........4. toiveissa
Miirulainen.....................kp ?.........................yk?..........2 . toiveissa
teddybear82.................kp 3/28-37.............yk.4.........1. toiveissa
nazu..............................kp 144/25-28...........yk ?.........2. toiveissa
Marylene........................kp ?.........................yk ?...........2. toiveissa
choco..............................kp 6/28..................yk4.......... 6. toiveissa
tupajumi.........................kp ?........................yk.?...........? toiveissa
Niinuska05.....................kp 2/27-29...............yk.3..........2. toiveissa
hugoliina........................kp 28/35..................yk.2........1. toiveissa
yöperhonen-..................kp 11/29...................yk. 12.......1. toiveissa
catzu..............................kp 27/32-34...........yk. ?..........1. toiveissa
manteli76.......................kp 2/35-38...........yk. 3..........2. toiveissa
kendra...........................kp 13/28..................yk.2..........1. toiveissa
Maryanne......................Kp 68/35.................yk.2............1. toiveissa
sonja R..........................kp 16/29-33..............yk?...........3. toiveissa
olg4..............................kp?..........................yk.1........ ....1.toiveissa
Marta............................kp?..........................yk.3..........1. toiveissa
anu84...........................kp55/29-30.............yk.14.........? toiveissa
el-li...............................kp?..........................yk?....... ......? toiveissa
Stella2009....................kp 18/?.....................yk?............1.toiveissa
kaz...............................kp 34/28...................yk.6............1.toiveissa
mami08.........................kp?...........................yk?........... ..?.toiveissa
ramitta.........................kp 37/?......................yk.?.............2.toiveissa
H-a-n-n-e.....................kp ?............................yk.4.............2.toiveissa
Strösselivuori...............kp 23/28....................yk.2.............2.toiveissa
paapelo.......................kp 12/31.....................yk.4............2.toiveissa
saini81.........................kp 21/29-30...............yk. 3...........2.toiveissa
antilo...........................kp?.............................yk.13..... .....2.toiveissa
tuittu79.......................kp 13/30.....................yk.1............5.toiveissa
Niiz..............................kp 38/30.....................yk?.............1.toiveissa
AnnaStiina82................kp?.............................yk?.............2.toiveissa
miinuskainen...............kp31/28-30.................yk?............?.toiveissa
pikkupikkarainen.........kp?..............................yk?............?toiveissa



Taustailee:

Tuulia79
Varri
delfis
Kumkvatti


:heart:PLUSSANNEET :heart:


Joulukuussa:
Juibe75
Tigrita
hellu77
denise
arianrhod

Tammikuussa:
heisku
Sokruli


 
Hei arvon naiset! :wave: Tässä taas listaa :) ilmotelkaa jos siinä on tietoja väärin tai joku kokee puuttuvansa listalta, niin korjataan asia :)

Onnea plussanneille, ja tervetuloa uusille!! :flower: =) :heart:

Täällä ollaan vähän uuvuksissa, eilen iltana iski migreeni, vieläkin heikko olo :/ nyt mulla kp27, kohta sitä pääsee jännäämään :D toivon niin kovasti tää kierros ois tuottanut tulosta :)Mutta sen siis muutaman päivän päästä näkee. Missäs muuten Cyanide olet, kun susta ei ole pitkään aikaan kuulunut mitään? :) samoin yöperhonen, missäs oot? :)

 
Hooh! On karsea olo...kylläpä oili nyt tekee jäyniään...aamulla piti mennä oikein lepäämään hetkeksi takaisin sohvalle, kun meinasi tosissaan lentää laatta...jos en paremmin kierrostani tietäisi niin väittäisin olevani raskaana :LOL:

Ja siis justiinsa, nuo miehet...toivotonta.
Meilläkin mies oikein uhkuu itsevarmuutta ja kerskuu puuhapäivän aamulla jo, että miten nyt sitten siemennän sinut niin lokakuussa se vauva sitten syntyy :headwall: Ei parane mennä murtamaan toisen illuusiota...käsken vaan aina sitten jos täti tulee niin ostaa samalla kaupasata niitä rättejä :LOL: Eikä edes tajua silloinkaan välttämättä, että ohi meni haikara :whistle:
 
On taas tosi kiirettä töissä, kun täällä on aikaa surffailla...kärsin uskomattomasta työmotivaation puutteesta!! Lomien jälkeen tuntuu niiiiin vaikealle taas orientoitua tähän. Aamulla töihin ajaessa mietin, kuinka täydellinen päivä olis olla (äitiys)lomalla..aurinko paistaa ja on pikkupakkanen ja vois vauvan kanssa puuhastella kaikkia omia juttuja. Tyhmää ehkä miettiä tälläsiä, mutta viime aikoina mulle on aika useasti tullu nätillä ilmalla sellainen olo, että olispas kiva vaunujen kanssa liikkua ja tehdä. Tästä ehkä kuulee, ettei lapsia vielä ole, sen verran ruusuinen kuva taitaa mulla olla näistä äitiyden iloista. Ehkä jossain vaiheessa sitten. Tsempataan toinen toisiamme :)
 
paapelo siis apua, että repesin kuin luin sun tekstin- toi kohta "Eikä edes tajua silloinkaan välttämättä, että ohi meni haikara" oli vaan nyt jotenkin niin järjettömän hauska...
:LOL: :LOL: :LOL: halvat on huvit mullakin :LOL:

Marta samassa veneessä ollaan...haaveilen myös vaunulenkeistä yms. saa nähdä kuinka reippaana sitä sitten ollan lenkille lähdössä kun on nyytit (toivottavasti joskus vielä..) kainalossa...mutta tsempataan sitten toinen toisiamme kun sinne saakka päästään ;)
 
Joo, kyllä se on mustakin huvittavaa, ettei tosiaan ymmärrä hölkkäsenpöläystäkään mitä mikäkin meinaa eri kierron vaiheessa :LOL:

Tuosta ruusuisesta kuvasta:
Kyllä sitä sitten ehkä jaksaa lenkille lähteä, kun öitä ei kovasti enään huudeta...kyllä sitä itsekkin silloin raskaana ollessa ajatteli, että ihanaa sitten kun pääsee kävelemään joka päivä moneksi tunniksi ulkoilmaan ym. mutta todellisuudessa kaikki menikin sitten ihan toisella tavalla. Jos ulos jaksoi mennä, niin siellä kävi tosi pikaseen pyörähtämässä...imetys piti ottaa huomioon (ei ihan maaliskuun pakkasilla toimi ulkona) ja sitten piti myös ajoittaa lähtö niin, että poika oli menossa nukkumaan :LOL: Joten hankalaksi meni tuo alun lenkkeily ja monesti ei edes ollut valvotun yön jälkeen energiaa lähteä :D
Mutta kyllä siinä 6kk iässä jo pystyi lähteä mihin vaan, melekin millon vaan, motivaation kanssa tietenkin :p
 
Meillä kansa miehelle on ihan hepreaa nämä raskaus asiat, ekan raskudenyrityksen aikana jaksoin aina selittää ja selittää mutta en enää kun se ei näytä ymmärtävän siitä muuta kuin että seksillähän niitä vauvoja tulee ;)

Täällä kans haaveillaan kovasti niistä ihanista vaunukävelyistä vauvan ja esikoisen kanssa niinä aurinkoisina pakkaspäivinä...
mutta kun se vauva on vihdoin saatu sinne kainaloon ja ulkona hyvä ilma. Tietysti juuri silloin vauva on valvonut ja itkenyt edellisen yön ja olet itse niin poikki että et minnekkään jaksa lähteä tai kun olet saanut vauvan lämpimästi puettua ja laitettua mukavasti vaununkoppaan niin sieltä vaipan sisältä alkaa nousta mukava tuoksu. Jonka jälkeen vaihdat vaipat ja laitat vaatteet uudelleen päälle ja ei muuta kuin uudestaan ulos niin kappas vaan, se ihana auingonpaiste onkin muuttunut karmeaksi lumipyryksi... näin kävi meillä pari kertaa esikon kanssa :LOL: (silloin ei kyllä naurattanut)

Täällä taittaa alkaa nyt kevennetty ruokavalio kun mahapömpöttää ihan hirveen rumasti, kiva olis saada muutamia kiloja pois ennen raskautumista !
 
Hauska toi paapelon juttu, nauratti kyllä, miehet on just tommosia!! :LOL: Täällä painetaan täyttä häkää töissä, toiset palailee lomilta mutta mun joululoma on ollut takana jo kauan aikaa sitten! Töissä onneksi pitää niin hulinaa, ettei ehdi mitään vauvajuttuja ajattelemaan, mutta kotona sitä tulee haaveiltua sitten senkin edestä!

Nyt tosiaan olisi ihania vaunuttelukelejä! Mä kovasti haaveilen että oon sitten reippaana vauvan kanssa aina vaunuttelemassa mutta saa nähdä miten käy jos vauva joskus saadaan.. koiraa täytyy ainakin ulkoiluttaa, joten eiköhän ne vaunut siinä mukana kulkisi! :heart:

Ai niin, mulle voi päivittä tälle päivälle kp3/29-34, yk 3 (oon jo ihan sekaisin laskuissa, kiitos omalaatuisen hormonitoimintani) ja 1. toiveissa
 
Kyllä näyttää nyt pahasti siltä että meiän syysvauvat siirtyy talven puolelle.. :/ Eli tänne saa päivittää kp 1 , täti saapui tänään kyläilemään, ensimmäistä kertaa elämässäni näin paljon myöhässä. :'( Eikä kyllä näin kamalaa oloakaan oo vielä koskaan tuonu mukanaan.. Noh, ihan positiivisella mielellä, enpä juuri uskonutkaan että olis vielä tärpänny, ehkä seuraavasta kierrosta sitten. :) On ne miehet hauskoja juu, täällä tiedetään melkein yhtä paljon siitä miten niitä vauvoja tehdään, lisäksi meillä ilmoitti eilen että tietää jo että tyttö meille on tulossa ! :D
 
Täällä taas. On ollu niin karmeasti tekemistä koko loman ajan (miten lomalla voi olla kiire?? :xmas: ), ettei oo kerinny edes konetta aukasta. Täti tuli ja meni, ja nyt eletään kp 20/28-35 tai sinne päin. Jos kierto on yhtään normalisoitunut, niin tätiä taas odotellessa tässä ihan lähipäivinä. Mitään sellasia fiiliksiä ei oo kyllä vielä ollu, mutta josko se taas yllättää jostain puskan takaa, niinku viimmeks.

Tänään on ollu olo kun kiimasella kaniinilla vuoden selibaatin jälkeen, mutta isäntä simahti saunan jälkeen sohvalle ja siirty siitä sit sänkyyn. Että se siitä sitten, keletana :headwall:
 
Huomenta kakille tasapuolisesti :)
Täällä erittäin voimakkaat menkka oireet, joten varmaan ovat jo tänään myöhemmin odotettavissa :'( Noh tähän asti menty ilman apukeinoja, josko nyt sitten tilaisi ovistestejä, onko kellä suositella?
 
Huomenta :'(...mulle voikin sitten merkata kp 1/28. :'( :'( :'( Kyllähän tämän osasin jo aavistaa eilisistä kivuista (selkä, maha, nivuset, rinnat), mutta kaitpa sitä kuitenkin toivoi, että jos ei kuitenkaan...täti se sieltä vaan tulla tallusti kylään. Tosin vuoto äärimmäisen niukkaa, lähes olematonta, mutta ei tästä erehtyä voi. Ja on tässä kyllä positiivinenkin puoli: kierto lyheni 35:stä 28:n eli jos toivottavasti niillä hujakoin pysyisi, niin piinapäivät lyhenisi huimasti viikolla =) .

Pikkusintti Tervetuloa :flower: !


sarppuli
Toivon todella, että säästyt tädiltä ja saat testiin plussan :heart: :heart:, mutta jos ei näin käy, niin suosittelen lämpimästi Clear Bluen digitaalista ovistestiä. Hintansa väärti! Vaikkakin vaahtosin täällä jokin aika sitten kun antoi kaksi huippua tässä kuussa, niin parempi sekin kuin ei yhtään huippua! Jos ei mitään käsitystä omasta ovis ajankohdasta, niin voihan ensin testailla edullisemmilla liuskoilla ja kun alkaa olla otollisen oloinen viiva niissä, niin varmentaa digitestillä, joka ei tosiaan jätä arvailun varaa onko vai eikö. Tulos selkeä "kyllä-ei". Mun käsittäkseni jotkut lääkäritkin ovat hoitojen ohella suositelleet just ko. testiä sen selkeyden vuoksi. Kallis testi tosin on, netistä tilattuna 31 e /7kpl. Mulla riittänyt kolmeen kiertoon ko. paketti eli vielä siis jäljellä 2 seitsemästä tikusta. Mutta jos tosiaan vaan tällä tikuttaa ja vaikea löytää huippua, niin voi tulla tyyriiksikin. Siksi ne liuskat rinnalle mun mielestä aika toimiva idea ja itse tekisin näin jos olis vaikea löytää ovis. Oon eka kierrossa kokeillut yhden liuskan ja sen viivan paksuuden arvioiminen oli aika persiistä, siksi en jäisi vaan liuskojen varaan- mun hermo ei kestäis :D . Tosin voin puhua tämän digin puolesta vaan sen suhteen, että ovis kyllä löytyy, koska tärppiä ei meillä vielä vaikka molemmissa kierroissa ovis löytyikin ja ajoitukset meni ainakin viime kierron osalta putkeen :).

Tosiaan: vieläkö kuulun tähän pinoon :eek: ? Nythän siis kuumeilen jo lokavauvasta, mutta syksyähän sekin...vai siirrynkö suosiolla sivuun... :| ?
 
Mulla sama pohdinta menossa. Mulla oviksen tunnistaminen on vähän hakusessa enkä ole varma, että ovuloinko edes joka kierrossa, niin olen tässä miettinyt, että pitäisikö ottaa käyttöön. Toisaalta kun stressaaminen ei mitenkään auta sitä raskautumista, niin mietityttää, että kehittääkö siitä itselleen vaan enempi stressiä. Ja taas toisaalta jos ei oikeasti sitä ovista tule, niin eipähän tartteis sitten pettyä joka kk, kun menkat alkaa. Mutta ei tässä tosiaan ala vasta kuin se kolmas yk, että sen puoleen ei ole mitään huolta. Jatkan pohdintoja...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marta:
Mulla sama pohdinta menossa. Mulla oviksen tunnistaminen on vähän hakusessa enkä ole varma, että ovuloinko edes joka kierrossa, niin olen tässä miettinyt, että pitäisikö ottaa käyttöön. Toisaalta kun stressaaminen ei mitenkään auta sitä raskautumista, niin mietityttää, että kehittääkö siitä itselleen vaan enempi stressiä. Ja taas toisaalta jos ei oikeasti sitä ovista tule, niin eipähän tartteis sitten pettyä joka kk, kun menkat alkaa. Mutta ei tässä tosiaan ala vasta kuin se kolmas yk, että sen puoleen ei ole mitään huolta. Jatkan pohdintoja...
Mulla väheni stressi kummasti kun tein testin ja sain tiedon, että ovuloin. Digitestillä kun ei ole tulkinnan varaa, niin koen, ettei stressiä tule- lähinnä helpotus tiedosta :). Ja varmasti myös ne kenellä liuskat toimii kuten pitääkin niin sama homma niiden kanssa. Kaitpa se on vähän sitä mihin tottuu. Itse meinaan käyttää loput digitestit pois ja en tilaa enää uusia testejä lainkaan: tunnistan nyt kyllä milloin oikea aika ja muutenkin olen päättänyt olla sen verran aktiivinen tuon ukon kanssa, että tuskin ne testit siinä enää mitään auttais- tulee jos on tullakseen :)

Ja vielä omaan napaan: sen kp:n lisäksi 1/28 voi tosiaan mulle laittaa yk 3:n lähteneen käyntiin ja tällä kertaa tätiä vastaan taistellaan tosi toimin :LOL:
 

Yhteistyössä