** Syysunelmasta 2008 -haaveilijat **

Onpas tänne taas tullut tekstiä hirveesti :D en jaksanut edes kaikkee lukee, sen verran jo nukkumatti vetää puoleensa =) Mutta niille, joille negaa on testi näyttänyt, niin älkää vielä heittäkö kirvestä kaivoon, voihan se vaihtua vielä plussaksi!! :) ja niille, joille täti on tullut kyläilemään :hug: ja vielä niille ketkä aiotte testailla lähipäivinä, niin paljooon plussatuulia!!! :wave:

Omaa napaa sen verran, että mahakivut edelleen jatkuu päivittäisinä hetkittäsinä kipukohtauksina, joten eiköhän voi asennoitua siihen, että täti saapuu viikon kuluttua. En ainakaan tipu sitten niin kovaa ja korkealta :) Mutta ainahan se plussa olisi ihana saada joululahjaksi.. :heart:
 
Niin ja aikaisemmin oli jotain kyselyjä, että kuka olet jne. Niin olen 22-vuotias ja mies on pari vuotta vanhempi. Molemmat ollaan päätoimisia opiskelijoita ainakin toistaiseksi, molemmilla onneksi on opinnot loppusuoralla.. Niin ja yhdessä ollaan oltu kohta vuoden päivät, josta asuttu kolmisen kuukautta yhdessä :heart: Ihanne olisi, jos saisin jäädä suoraan koulusta äippälomalle, ettei tarvisi heti miettiä töitä, vaikka ei välttämättä oo se järkevin vaihtoehto :)
 
Meillä oli netti poikki ja oon repiny täällä hiuksia päästä ja pureskellu kynsiä koko päivän ku on niin kauheet vierotusoireet... :headwall:

Ihanaa kun ootte kaivannu. :heart: Mäkin kaipasin teitä! Arvatkaa vaan kuinka paljon. Mitä nyt järki meinas lähtee. Onkohan mulla riippuvuus johonkin muuhunkin kuin testaamiseen... :whistle:

Pamu k: Luin jostain, en nyt muista mistä, että yleensä km:n jälkeen menkat tulee 4-6 viikon päästä. Ovulaatio tulee sit kun hcg on poistunut elimistöstä. Mutta jos km on hyvin varhainen ja hcg poistuu nopeesti elimistöstä, kierto saattaa olla normaalia lyhyempikin. Mulle kävi silleen ja ovis tuli tosiaan heti kun raskaustesti näytti taas negaa. Se oli aika tasan viikon etuajassa. Vuoto mulla kesti sillon 6 päivää, oli vähä normaalia runsaampi ja loppu ku seinään.

nea: Tohon alkoholiasiaan. Mulle kävi tosi nolosti, kun oltiin menossa kaverien kanssa terassille sillon kun olin just saanut tietää olevani raskaana. En halunnut kertoa vielä kenellekään, joten tilasin lonkeron ja ajattelin, että voin ihan hyvin sen yhden juoda. Mut mä en pystynyt! Siinä oli sitte likoille selittelemistä ku muija joka ei oo koskaan sylkeny lasiin pyöritteli lonkeroaan eikä pystynyt juomaan sitä! :LOL: Se oli kyllä varmin tapa kärähtää. Olis pitäny vaan tilata limpparia ja väittää että kaadan siihen ite kossut käsilaukusta tai jotain muuta mulle tosi tyypillistä... Mutta mun mielestä ilman muuta voit ainakin puolikkaan lasillisen sitä viiniä ruuan kanssa juua. Ja ykköslonkeroa ei mun mielestä ees lasketa. Mut sen enempää en samana iltana ottais. Alkon jossain lappusessa luki, että alkuraskaudessa 2 annosta alkoholia tuplaa keskenmenoriskin ja 3 kolminkertaistaa sen. Siinä suositeltiin nolla linjaa, koska turvallista rajaa ei tiedetä.
 
Niin joo, ja se mun aamuinen testaus meni ihan penkin alle. Testin pinnassa oli joku halkeema, eikä se väriaine meinannut lähteä leviämään ennen kuin vääntelin sitä liuskaa. Sit siinä pinnassa oli jotain painaumia just testiviivan paikan kohdalla, joten en kyllä nähnyt tuliko siihen haamua vai oliko ne jotain varjoja. Eli huomenna uudestaan paremmalla onnella. Mä oon kyllä ihan varma etten oo nyt raskaana, mutta mies on toista mieltä. Sen mielestä se, että oksutin tänään vessassa kun viemäri haisi niin pahalle ja poltin siellä tuoksukynttilöitä, jota en oo tehnyt sit viime raskauden, saattais jotenkin puoltaa sen mielipidettä. Kuumeessakin oon maannut kaksi päivää vaikka flunssasta ei oo tietookaan. Mutta ei. En oo raskaana. Haluisin vaan niin paljo olla että kroppa tekee tepposet.

Huomiseen! :wave:
 
Nea: Siis kyllähän sitä ykköslonkkua nyt ainaki voi raskaana juoda. Eihän sitä alkoholiksi ees lasketa. Eiks sitä saa lapsetkin ostaa? Kyllä mä join raskausaikana ehkä kerran kuussa puolikkaan viinilasillisen tai vähän olutta saunassa. Joidenkin mielestä sekin oli liikaa, mutta sehän ei oo niiden asia. Ite tiedät parhaiten, älä muita kuuntele!
 
Kaa
Alkuperäinen kirjoittaja Pixie:
Pamu k: Luin jostain, en nyt muista mistä, että yleensä km:n jälkeen menkat tulee 4-6 viikon päästä. Ovulaatio tulee sit kun hcg on poistunut elimistöstä. Mutta jos km on hyvin varhainen ja hcg poistuu nopeesti elimistöstä, kierto saattaa olla normaalia lyhyempikin. Mulle kävi silleen ja ovis tuli tosiaan heti kun raskaustesti näytti taas negaa. Se oli aika tasan viikon etuajassa. Vuoto mulla kesti sillon 6 päivää, oli vähä normaalia runsaampi ja loppu ku seinään.
Itsekkin olen aina luullut, että ovis ei tule ennen kuin hcg on nollassa. Noh, kävin eilen lääkärissä (km:n jälkitarkastus) ja lääkäri kertoi minulla olevan parhaillaan ovulaation aika. Mikäs siinä, kivaa. Mutta; HCG on eilen mitatussa näytteessä 48... Otappa tuosta sitten selvää. :/
 
Pamu k: Kumma juttu... Mut sehän on vaan hyvä! Pääsette heti yrittään uudestaan. =) Kyllä mäkin sitä ihmettelin, että ovis tuli oikeesti heti kun testi näytti negaa. Pari päivää ennen sitä oli näyttänyt vielä haamua. Oli sen tarvinnut tehdä tuloaan jo sillon kun hcg:tä oli vielä reilusti veressä.
 
Kävin nea lukemassa sen ketjun odotuspuolella ja mun mielestä siellä oli tosi asiallisia kommentteja. Melkein kaikkihan oli sitä mieltä, että sen verran voi juoda. Ja ne jotka oli eri mieltä vielä painotti, että se on vaan heidän mielipide.

kiharapää: Se kaupan omppusiideri on yhtä tujua kuin toi ykköslonkero, ja jotkut oli nealle vastannut, ettei sitä ees kannattais raskaana ollessa juoda. Mä oon kyllä eri mieltä. Tottakai sitä voi juoda. Jekovitissäki on enemmän alkoholia ja sitähän annetaan vauvoille! ;)
 
Huomenta kaikille! Kylpylässä on sitten käyty ja vietetty ihanan rentouttava loma. Koko reissun ajan jännäsin, että milloin se täti kurvaa paikalle ja en voikaan mennä altaisiin. Mutta täti se vaan pysyi poissa, joten tänä aamuna oli pakko testata ja... PLUSSA TULI!!! :)
Testiviiva on aika haalea, mutta hyvin selvä, että kai se ennenaikainen joulupaketti on sitten tulossa! :) Iiik, ja ihanaa!
Mies tulee kohta kotiin, menee itse työterveysverikokeisiin ja vie mut samalla töihin. Saan kertoa ilouutiset!!!
 
Khimaira


Voi onnea skorpioni !!!!!! Aivan mahtava uutinen :flower:
MInä kp:nä testasit plusan kun oli ihan haalea viiva?

Mulla palaa hihat, kun edelleen selkee nega :headwall: Tietty ellei ole raskautunut, niin onhan se nega, mutta...Olen aina aiemmin raskautunut, kunhan vain on ajallaan hoidettu hommat..Niin tehtiin nyt- ekaa kertaa koko syksyyn :saint:
 
Khimaira
Ja siihen alkokeskusteluun: vetäisin kunnon kännit kerran esikoista odottaessa, poltin tupakkaa, jne.. :ashamed: Puolusteukseksi sanottakoon ehkäisy oli koko ajan käytössä, enkä tiennyt olevani raskaana, mutta silti :ashamed: Onneksi lapselle ei käynyt kuinkaan, koulu sujuu hyvin, pystyy keskittymään loistavasti, joten jospa tämä huono omatunto voisi jo hellittää :ashamed:
 

Yhteistyössä