** Syysunelmasta 2008 -haaveilijat **

nea
samaa mieltä kuin kaa.

ootkos siis enemmän lonkerotyyppiä? pidätkö oluesta, mä nimittäin tykkään oluen mausta, ja löysin kaupasta ihan NOLLA olutta, muistaakseni Holsten merkkistä. ja sen maku oli tosi hyvä!!
just sitä mitä saunakaljassa kaipaakin, ilmaan mitään alkoholia, ykkösoluessakin kun musta oli yllättävänkin paljon...
tuota siis mä join odotusaikana silloin tällöin, kesä kuumalla se kyllä maistui.

Mahtavat uutiset sulla kaa!!
hyvä homma.
 
Tännehän on tullu valtavasti tekstiä lyhyeen aikaan :)
Kiitos kiitos onnitteluista, vaikka en vieläkään oo ihan saletti et varmasti olisin raskaana :D eilen sain kolmannen haamun... :eek: Sitten vasta uskon ku tulee kunnon viiva, ties vaikka testeissä on ollu jotain vikaa ;) pitäs jaksaa taas perjantaille oottaa... :headwall: tosin, onhan noita jotain oireita jo ollu... :heart: mut vielä ei uskalla iloita :)
 
no siis sitä mä just et mun mielest ne yksittäin ei oo yhtään pahoi ja vaikka en alkoholipitoisuuksista tiedä nois laimeissa niin tuski niis paljoa on mut voitha sä kahtoa siit pullon kyljestä sitten :) Mut siis pointti mul on se et varmaa pillastutaan vain siitä et monia yhtä aikaa, ei niinkää siit et se vaarallist ois juoda ton verran muutoin.. mut kyl mu mielest noi kuulostaa vähä korkeilta mut koska mul tietoa ei ole ni oon jäävi sanomaan.. eli en tiedä tuostakaa et kui pitkään vauva ei oo yhteydes äidin verenkiertoon.. mut jos se on tonne kuudenteenki vkoon ni iha huoletta mun mielest voi juoda noikin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nea85:
pamu: lonkku uppoaa paremmin.. ykköslonkerossa taitaa olla promilleja 1,8 muistaakseni..
ahaa, ok nää on näitä makujuttuja.
ykkösoluessa on jotain 2,3...
mikä oli mulle silloin yllätys!!

aiheeseen vielä, sinuna voisin tuon yhden muoks* yhden ykköslonkeron* ottaa. ja hyvillä mielin.
=)
 
Kaa
Niin ja nyt kun ovulaatio on bongattu, voisi minulle laittaa tiedoiksi

kp 24/38 ja yk 1

Aloitan alusta ihan, ettei tule masennuksia noiden yrityskertojen kanssa. Kierron pituuden laskin tämän oviksen ajankohdasta, eli on ihan "tuulestatemmattu". :)
 
pamu: jospa sitä sen yhden lonkeron sit uskaltais juoda.. on vaan niin ristiriidassa noi vastaukset ku joidenki mielestä on ok juoda ihan normaalia lonkeroa yks ja joillekkin taas on maailman loppu jos juo yhden ykköslonkeron..
 
Kaa
Vauvalla on ruskuaispussi tuonne seitsämänteeen-kahdeksanteen raskausviikkon saakka, jonka jälkeen yhteys istukkaan ja samalla äitiin vasta on kehittynyt. Joten ennen tuota voi suht turvallisesti ottaa sen (matala-alkoholisen) juoman. Ja juodaanhan etelänmaissa viiniä ihan koko raskauden aikanakin... =)
 
niin siis se et joisit kaikki noi et kaks lasillist viiniä ja sen lonkun, mut muutoin ei.. tuol alkon ohjeistuksessahan lukee että "Yksi - kaksi päivittäistä alkoholiannosta raskauden alussa kaksinkertaistaa (ja kolme päivittäistä
annosta) kolminkertaistaa keskenmenoriskin"

mut tuokin on vähän tulkinnan varaista et mikä niille on raskauden alkuvaihe..eli millä vkolla..
 
ja tuokin ohjeistus voi olla vain sitä että joisi alituiseen noin paljon.. eli eiköhän se yhden kerran ole täysin ok juoda, mut itse henk. kohtasesti en jois noit kaikkia iha vaa siks et mä oon semmone ihmine et just jos tulis km ni sit pian syyttäsin itteeni vaiks kuin mulle hoettais et ei se mun juomisesta johtunu.. mut kuten sanottua, teet kuten susta hyvältä tuntuu :) mut sanoin vain siittä et ehkä turhan ylitse reagoit niide muiden vastauksia nyt ku oot raskaanakin ;) mut toki se on hyvä kysellä ku asia mietityttää mutta ei pidä olettaa et kaikki on posit. vastauksia. mut hyvin kaikki menee, ole huoleti ja nauti :)
 
no eiköhä noilla ajoilla ne oo täysin ok. mut älä sie kahtos murehi :) teet iha miltä itestäs tuntuu, etkä kuuntele toisten nollalinjaa, jotkut vain on täysin et ei yhtää alkoholia jos tietää et on raskaana.. enne itse olin sil linjalla mut nyt vanhemmiten mun asenne siihe o lieventyny ko tiiän et ei se niin paha olekaan se yks annos tms :)
 
Mun yksi kaveri odotti kaksi lastaan Itävallassa ja se ihmetti kaikkia neuvolan sääntöjä, mitä Suomessa on. Itsekkin luin jostain artikkelin, että Keski-Euroopassa ei olisi huomattu mitään ongelmia, vaikka useat nauttivat sen lasillisen viiniä päivittäin. Siellä kai ei erityisesti suositella täyttä absolutismia, vaikka ei siitä tietty mitään haittaa ole. Suomalaisilla on kai vaan se alkoholin käyttö niin erilaista; paljon kerralla. Netistä löytyy kyllä varmaan ihan tutkimustietoa asiasta. Yksittäinen tupakka taas jonkun tutkimuksen mukaan aiheuttaa sikiölle kouristuksia. Tosin saasteet on kai melkein yhtä pahasta..
 
ja nyt mun lämpö on 37,2 ja oon istunu vaa koneella.. ei kai semmosesta lämpö voi nousta.. ja toi on viel kainalolämpö ja elohopea mittarilla.. eli näyttiköhä se mun digitaaline siltiki vääri sillo aamul ko otin sit kai liia aikasi pois vaiks annoin olla jonku kaks min. vaiks yleensä se mittaa jo minuutissa :p tai sit olin liia hätäne ja LUULIN et ois jo menny minuuttiki ees :p
 
nea minä olen molempien poikien odotusaikana juonut lasillisen viiniä tai matalapromillisen oluen/siiderin/lonkeron joskus saunan jälkeen tai ruoalla tuon lasillisen viiniä ja meillä on ihan terveet pojat, mene omien tuntemuksiesi mukaan, voitjhan sä viiniä ottaa vaikka vähän mauksi jotta tulee se maku suuhun :p mulla ainakin auttoi esikoisen odotusaikana kun sain jouluruoalla hieman viinin makua suuhun ei sitten edes maisutnut se puolikas lasillinen kokonaan :)
 
Täti pakkasi kamansa ja lähti siis muualle majailemaan.

Tänään kävin myös lekurissa ja määräsi mulle terolutin,
ettei tulisi kiertoon enää heittoja.

Hirveä joulustressi ja väsymys meneillään.

Jännääminen sitä otollisinta hetkeä kohti alkaa..
 

Yhteistyössä