** Syysunelmasta 2008 -haaveilijat **

Heippa

no niin nyt lääkärissä käyty kahteenkin otteeseen...
diagnoosina, "tavallinen keskenmeno" valuttaa vieläkin oikeen kunnolla ja sitäkin kuulemma riittää... :|

onni onnettomuudessa minusta on se, että ei tarvii tehdä mitään toimenpiteitä, eikä ottaa lääkkeitä tms.
Munasarjat hienosti täydessä toiminnassa ja kuulemma parin viikon päästä voikin sitten jo jotain tapahtua...

Lisäksi lääkäri ihmetteli, että näin pian ehkäsyn poisjättämisestä plussasin. Eikä pupuilussakaan tarvi pitää taukoa, sit ku taas huvittaa ni siitä vaan.
No ei sitten ainakaan sitä kesävauva, mutta jospa vielä joskus vielä nyytti...
Elämän rikkautta ja tämä kokemus kyllä osoitti, omista terveistä lapsista saa olla onnellinen! Ja vanha totuus, että lapsia saadaan jos niitä suodaan.
Aviomiehellä :heart: on ollut kestämistä mun hormooniaaltojen kanssa...

Oma olo on aika hyvä, nyt kun asioihin tuli selvyys.
Kovin kipeä olen kyllä ollut, mutta sekin helpottaa jo.
 
Minun mies näki viime yönä unta että olin paksuna. :heart: Ja minä näin toissa yönä. Toivottavasti olivat enneunia. :)

Leipomispäivä, torttuja ja pipareita. Tuota torttutaikinaa tein vaan niin onnettoman vähän että eihän siitä tullu ku muutama hassu torttu. Ja siltiki niin ärsyttävä tehä niitä...taidan tehä seuraavat ihan kaupan taikinasta tai laitan miehen tekemään. :kieh:
 
Onpas tänne tullut juttua kun on vähän aikaa poissa...

Nea: Kannattaa tarkistaa se jäykkäkouristusasia ihan terkkarilta. Tollasessa asiassa en välttämättä luottais nettijuttuihin. Oon kuullut, että sitä ei raskaana oleville laitettas.

Pamu k: Varhaisen keskenmenon jälkeen seuraava kierto saattaa olla normaalia lyhyempi. Mulleki tuli ovis heti sauraavalla viikolla. Ja kuulemma tärppää helposti kun on uus hyvä pohja alkiolle kiinnittyä. Tärppionnea! :heart:

Ninnurainen: Mä luin sellasen tutkimuksen oviskotitesteistä. Siinä sanottiin, että ne on luotettavia vaan jos niitä käytetään sen ohjeen mukaan, eli aletaan tikuttaan varmasti ENNEN ovista ja joka päivä niin kauan et saa plussan. Eli ovulaation löytämiseksi tärkein on se päivä, kun viiva muuttuu negatiivisesta positiiviseksi. Ainoastaan se merkkaa ovista. Oviksen jälkeen monella on LH-hormonia niin, että testi näyttää monta päivää plussaa. Mutta se ei merkitse ovulaatiota 24-48 tunnin sisällä. Oviksen tulo voidaan laskea vaan siitä ekasta plussasta negatiivisen jälkeen. Eli joka päivä pitäs testata, jotta siihen plussaan voi luottaa.

Tässä vielä lh-hormonin normimääriä kierron eri vaiheessa. Ovistestihän reagoi 25 nmol/l, joten luteaalivaiheessa voi hyvinkin näyttää plussaa.

Progesteroni
S -PROG (2502)

Viitearvot naiset

follikkelivaihe 0.6 - 4.7 nmol/l
ovulaatiovaihe 2.4 - 9.4 nmol/l
luteaalivaihe 5.3 - 86 nmol/l
postmenopaussi 0.3 - 2.5 nmol/l
 
Jos ovulaatio on tapahtunut, progesteronipitoisuuden pitäisi suurentua uudestaan vähintään 25 nmol/l:aan luteaalivaiheen puolessa välissä (n. kierron päivä 22).

En tiiä kyllä miten se vois mennä noin? Mistä sitä sitte tietää onko kyseessä ovis vai toi luteaalivaiheen lh nousu. Sekavaa. Mutta käyhän monet gynellä progesteronin mittauksessa oviksen jälkeen. Jos tulos on 4 päivää oviksen jälkeen yli 25 niin on hyvä arvo raskautumisen kannalta kuulemma... Niin korkea arvohan pitäis näkyä ovistestissäkin. Ota siittä sit selvää.

Saitko sä Ninnurainen viikonloppuna ovisplussan? Voisko sulla kuitenki olla ovis vasta jos limojaki tulee?
 
mulla vieläkin flunssaa.. viikon ollu.. nyt jo vähän hellittämässä.. täällä elellään jänniä hetkiä.. ei ole vielä minkäänlaisia menkkakipuja.. toivottavasti ei tulekaan koko tätiä kylään.. kovasti toivotaan ja kovasti pelätään.. hui :/ olis maailman parhain joululahja jos plussa tulis raskaustestiin.. mutta kuitenkin pessimistinä oottelen niitä menkkakipuja ja tätiä.. mutta jospa :D huoh.. nyt odottavan aika on pitkä.. tekis mieli testata mut ei uskalla jos yrittäis ootella et menee toi kp33 ohi.. siis kp35 aattelin ehkä testata jos tarvetta vielä on.. hui hui :)

onnittelut kihlauksesta (aaaargh nyt se nimimerkki unohtu ihan kokonaa, äsken viel muistin) :heart:

voima :hug: kaikille kelle täti on ilmestyny..

ja suuren suuret onnittelut plussanneille niitä näkyikin olevan monta..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Viime kierrossa kävin yks kp 23 progesteronin mittauksessa (tulos yli 50), ja kp 27 tein ovistestin ja se oli aivan puhdas nega. Ei siis heikkoakaan viivaa...
Eli..
Johan on kumma... :/ En tiiä sitte. Ehkä se olis näyttänyt viivaa sillon kp 23? Laskeehan se siittä sitte kai taas menkkoja kohti jollei raskaana ole.

 
täällä kans jännäillään.. viel ei oo tätiä näkynyt vaikka välillä on menkkamaisia kipuja, pieni vihlaisu tuntui tän, eli toivon ettei se nyt ole sen merkkinä että täti ilmottelee tulostaan...
 
Luteaalivaiheen kohonnut seerumin progesteronipitoisuus on osoitus ovulaatiosta. Lisääntynyt progesteronin tuotanto nostaa ruumiin peruslämpöä +0.3-0.5 °C.

Luteaalivaiheen puolessa välissä (kierron päivinä 21-23) seerumin progesteronipitoisuuden tulisi olla yli 25 nmol/l, jos ovulaatio on tapahtunut.


Ehkä se saattais olla merkki raskaudesta jos saa plussan vielä ihan kierron lopulla? Mutta sillonhan se näkyis jo raskaustestissäkin...
 
pixie: joo soittelin terkkarille ja on kuulemma ok jos laittaa sen rokotteen raskaana ollessa.. sanoi että ei sitä välttämättä tarviis laittaa ollenkaan mut varasin kuitenki ajan tammikuun lopulle ja käyn sit siel piikillä..
 
eipä ainakaan vielä näy ovistesteissä kuin ihan haalea viiva sen kontrolliviivan seurana...kamalia sivuoireita tullu nyt noista Clomeista eli useasti kuumia aaltoja, etovaa oloa ja vessassa saa ravata jatkuvasti, not fun :|
 
höh. nyt se terkkari soitti että ei mun tarviikkaan ottaa sitä rokotetta enne ku vasta sit ku vauva on syntyny.. ei ole kuulemma haittaa jos sitä ei ota tarkalleen 10 vuoden välein..

jänniä plussa hetkiä kaikille!!! ja ovistesteistä on pakko sanoa että mulle tuli semmonen tulos testiin että vaan testiviivan reuna oli tumma, muuten viiva oli vaalea. siitä silti raskauduin.
 
nea: Hyvä, että selvis!

Mietin vaan tota LH-hormoniasiaa, koska sillon kun aloin testaan ovistesteillä, en ehtinyt alottaan ennen kierron puoltaväliä, koska testit tuli postissa vasta kp.16. Sain plussan vasta kp. 22 ja olin ihan paskana, että voiko ovis olla noin myöhään ja luteaalivaihe niin lyhyt. Jospa testi näyttikin sillon ton luteaalivaiheen puolen välin, eikä ovista? Sen kierron jälkeen oon testannut ovisplussan aina kp. 11-16. Luteaalivaiheessa en oo testannut, mutta tässä kierrossa taidan kyllä kokeilla. :D Himotestaajalle lisää hommia. :p
 
aina vaan selviää lisää outoja asioita ku täällä palstailee :) siis toi ovis juttukin nyt.. hmm.. varmaa jos kaikkea rupeis miettii ja tutkii ni löytyis niiin paljon ihme juttui et pää menis pyörälle.. voi voi kun testi polttelee kaapissa.. toivottavasti ois jo onnistanu meitäkin..

plussatuulia kaikille :whistle:
 
Pixie mä oon kans miettiny ja pähkäilly sitä luteaalivaiheen pituutta :headwall: välillä toivoo ettei ois ees eksyny tälle palstalle (tai toiselle samanlaiselle) kun on ruvennu miettii sellasia asioita mitä ei välttämättä muuten ois miettiny ees.. mut on täällä niiin paljon hyvääkin et pois olo on aika vaikeeta :)
 
Niinpä. Kyllä ne positiiviset asiat painaa vaa'assa paljon enemmän. =) Ilman teitä olis ihan kauheeta. :heart:

Ja oon mä melko varma edelleenkin, että jotain häikkää mulla tossa progesteronin tuotannossa oli. Lääkäri oli sitä mieltä, että johtuu imetyksestä ja korjaantuu pian ittellään. Ja tässä kierrossa on ollu kyllä sellanen olo, että fertiliteetti olis palautunut oikein ryminällä! Ovisoireet ollu sitä luokkaa, että luulis olevan hormoneja tarpeeks. :D Kunpa vielä sais sen kauan toivotun plussan. :heart:
 
moi

clomipoika 021006
kuumeilu aloitettu pojan syntymän jälkeen
tjot 10/06y04/07ku07/07ay08/07 clomit 11-12/07

esikoista teimme 3,3vuotta ennenkuin saimme..
takana on 1km 1 keskeytys(mosaiikki triploidia 20+rv) 2* kohdun ulkoista

pikku2 pitäis saada..josei niin tyydymme yhteen....

jees mutkin vois lisätä listalle

menossa on
kp9/29-36
eka clomikierto oli 29pv.....
 

Yhteistyössä