**Syysunelmasta 2008 -haaveilevat (vol. 2)**

JJ-t: ...ja tänne! :LOL: Kirjotinki sulle jo tonne toiseen pinoon, että viime viikolla, muistaakseni ke testasin negan. Kattoos nyt että testaanko vielä yhden testin (jos hakis apteekin oman) ennen perjantain gynelle menoa..

sirpula ...mua naurattaa kun joka pinoon samat jutut ja ollaan täälä vielä samaan aikaan :LOL: :LOL:

..sitä piti sanoa että kun olin raskaana niin se gyne teki sisätutkimusta ja sanoi, ettei voi painaa kovin kohtua, ettei sikiölle käy mitään..sillon en tiennyt oliko viikkoja 4 vai 10..toisaalta jos raskana olisit olisi ihan hyvä tietää!! :saint: mä ainaki haluan että testaat!! :D

JJ-t: Aika hauskasti kyllä menee nää meidän jutut... :D Jos mä sitten testaisin, sillon perjantai-aamuna..

On tää hirveetä ku toivoo sydämessään niin valtavasti sitä plussaa raskaustestistä, niin tuntuu aivan että meinaa sydän pakahtua jo ajatuksesta että se vielä joskus todellaki tulisi!! :heart:

Mitäpä luulette, voiko päänsärky (siis joka päivä viimeisen 2 viikon aikana) olla raskausoire? ...toiveajattelua varmasti taasen, mutta kysynpä kuitenkin ku ollu pää niin hirveesti nyt kipeänä, päivittäin.

Tää pimu ottaa nyt itteään niskasta kiinni ja lähtee nyt lenkille, moro!:wave:

Nyt tais tässä perheessä alkaa ruokaremontti. Etenkin miehen osalta :D Katselin tuossa ykkösen prisma dokkaria "totuus ruuasta", jossa tänään testattiin ruokavalion vaikutusta mm. sperman laatuun. Ennenkin on aihetta tutkittu, ja nämä tutkimukset kertovat että antioksidantit parantavat sperman laatua ja suojaavat dna-vaurioilta, joka siis tarkoittaa parempaa hedelmällisyyttä.

Tässä kun tuntuu että omalta osalta on jo kaiken tehnyt mitä toistaiseksi voi tehdä. On vitamiineja syöty vuoden päivät, greippimehua juotu, ovista bongattu ym. ym. Ehkä on aika tuon miehenkin osallistua hiukan enemmän :LOL: Taidanpa ruveta ujuttamaan miehen ruokavalioon roppakaupalla hedelmiä ja vihanneksia, kun on muuten niin "äijä" ettei syö...

Väkisinkin rupeaa jo ajattelemaan missä vika, kun kohta 1vuosi yritystä tulee täyteen. (tai no pari kk vielä siihen)...

Mitäs muita kikkoja suosittelisitte?

Orion/Bayan B)
kyllä mullekin tuli noita juttuja mieleen, sen viimekuisen km myötä, että ehkä meidän lapset on tässä, ja olkaamme onnellisia!
terve poika ja tyttö. ja miten sitä sit pärjää ja jaksaa kolmen kanssa...että jospa tolla kmlla oli / on joku tarkoitus.
sitä pohtiessani mieli kyllä puhdistui ja tuli avoin mieli, en laskenu päiviä, nautin Joulusta, lomasta, perheestä ja läheisistä.

Sirpula ja umayya testaamaan vaan vaikka sit yhdessä perjantaina!!

JJ-t toivottavasti kuulet vain hyviä uutisia lääkärissä!

kaikille tasapuolisesti mukavaa alkanutta viikkoa!
:wave:

lähden tuijottamaan telkkua ja tekemään samalla viikkosilitystä, menee muuten paljon kivemmin tuo homma kun samalla kattoo vaikka täydellisiä naisia! (en kyll kauheesti rakasta tuota silitystä...tulee aina niin kuumakin...)

Lapsetkin nukahti ilman pientäkään ääntä jo ennen kahdeksaa.
pientä pahoinvointia on nyt ollu silloin tällöin, josta olen oikeesti iloinen.

palaillaan!
Pamuk

Apua! En millään voi kaikkiin kommentoida! Heti kun on hetken pois... :ashamed:

Mies tuli kotiin ja sitä viikonloppuna vähän toivotin tervetulleeksi :p Ihanaa kun hän on kotona :heart:

Lämmöt on koholla joten toiveita on, että ovis oli :D Ja kn löytyi!! Todella korkealla ja vähän mutkan takana. En osaa sanoa onko kova kun ei ole mihin verrata. Jos se tuntuu samalta kun nenänpää onko se kova vai pehmeä? :/ Ja ilmeisesti kiinni? En ainakaan saanut sormea sinne :ashamed: Osaako viisaammat neuvoa?

Useammalla olikin niitä viivanpaikkoja! Pidetään peukkuja! Mun kokemuksen mukaan tosin joka testiin tulee viivanpaikka. Yk1 testasin yli 10 testillä (olen koukussa, myönnän :ashamed: ), jokaiseen tuli viivanpaikka ja 7 muuttui roskisplussaksi. Ei roskishaamuksi vaan plussaksi. Oli siis seuraavana päivänä yhtä tumma viiva on kontrolli. Kävin ultrassa ja todettiin, etten ollut edes ovuloinut, joten ei voinut olla kyse mistään keskenmenosta tai kemiallisesta raskaudesta. Syyksi epäili mm virtsan pH-pitoisuutta, voi kuulemma aiheuttaa testiajan ulkopuolella tulevia plussia. Mutta on monia kellä viivanpaikka ja roskishaamu onkin ollut plussa, joten toivoa on! ;)

Vaikka alkuraskaus olisikin oireeton niin kyllä niitä oireita jokaiselle jossain vaiheessa tulee, maha kasvaa ja painaa :LOL:

Anteeksi tämä yleistys mutta halit kaikille tädin yllättämille ja onnea plussanneille ja testaaville! :heart:

SadButTrue: Kun sanoit näin: Vaikka alkuraskaus olisikin oireeton niin kyllä niitä oireita jokaiselle jossain vaiheessa tulee, maha kasvaa ja painaa

Minun on pakko kommentoida tähän, että ei välttämättä kaikilla :D. Itselle ei ole kasvanut kummassakaan raskaudessa maha oikeastaan mitään. Pieni kumpu oli..

Kun esikoisen synnytin ja menin käymään kaupassa, jossa olin ollut puoli vuotta töissä ja sit loppuikin työsuhde.. Niin kaikki työkaverit: "kenen lapsi?" "väitätkö, että sinun?" "missä vaiheessa sinä olet sen käynyt tekemässä?" "eihän sinusta ole huomannut edes, että odotat"

ja molempien lasten kanssa sama homma.

luru lurde

jos oot raskaana?kuuluu monellakin asiaan pieni tiputteluvuoto...
kohdunulkoinen raskaus,sillon esiintyy myös turhua joillain...mulla oli tuhrua monta vkk kunnes 8+6 räjähti munatorvi.sairalaan hätäleikkaus ja torvi vex..henki raukka on sillon langan päässä..muuten eihätää...?
pieni tulehdus kenties..sillonkin voi tuhrutella??

täällä on kp11 eilen aloitettiin kikkelöinti...ja jatkuu sitten huomenna tai kp14..saas nähä...ovis lienee siirtyy kun napsin särkylääkkeitä paketillisen viikon ajan kun viisuri poistettiin kp5 ja oli jumalaton särky monta pv....ei muu auttanut jos meinas olla jonakin kun otta pillereitä...

Khimaira
mariq KÄÄKS, emmä nyt raskaana voi olla :ashamed: Tulihan niihin pariinkin testiin haamut, mutta ei viikossa vahvistunut viiva :/ Että uskon olevan mahdotonta..Mites toi kohdunulkoinen, näkyykö r-testissä?
Voi ei..maha on kyllä ollu ihmeen kipee tähän ierron vaiheeseen :/

tästä lähin näin :) Halusin ny vaihtaa nikin ja kyl te siihe totutte :p mul ei uutta.. ovis oli ja meni tai sit voiha olla et ovisoireet oli mut ei ovista.. saa nähä.. Mut ainaski paljo vähempi ressiä raskautumisesta ko viimeks.. ei mittää uutta :p

tikruliini :hug: voimia sinulle ja toivon että asiat selviää.
sirpula jossain luki että päänsärky saattaa olla raskausoire, joten mene ja tiedä :saint:
luru lude mitä jos kuitenkin oisit? kaippa se kohdunulkoinenkin näkyy testissä, kun eikös tuulimunakin näy? tai sitten tosiaan joku tulehdus vois olla?
haavekuva=miracle millähän senkin sitten oppii muistamaan :snotty: :)
ja niin, sirpula pitäskö sopia yhteistestaus perjantai aamuksi niinkuin pamu k ehdotti?

umayya: Juu sopii, mut ainut vaan et mun täytyy olla töissä klo 8 sillon...ellen saa vaihdettua työkeikkoja työkaverin kanssa. Eli joutuisin testaan aikaisin aamulla.. Mä otan selvää, ilmottelen sulle lähempänä tarkempaa ajankohtaa... :saint:

tikruliini: Älä vielä ihan luovuta. Toivotaan, että lääkäri saa selvyyden, mikä on meininki. Tiedätkö ketään hyvää gyneä? Minä kävin äitini suosittelemalla yksityisellä gynellä viimeksi, joka oli tosi tarkka ja symppis. Oli kyllä joka euron väärti.

Luru Lude
: Kyllä minusta se kohdun ulkoinen näkyy testissä.

Minulla on jo kp. 21 ja testattu ovista on jo monta päivää. Viiva on kyllä ihan selvä, mutta se ei vahvistu! Pelottaa, että en ovuloi ollenkaan. Eilen limat oli mielestäni selvät ovis-limat.. :/

Linna, toivotaan että ovuloit! Ite en jaksanu edes tikutella nii paljon ko oli nii selvät ovislimat ja merkit ja yks testipvä jäi välistä.. nooh,ens kierrossa sitten :)

Tuntuu et tulis lunssa.. miekkosella ollu jo jokunen pvä ja vast ny meinaa kunnol muhu tarttua...äh.. otin kyl vitamiinei tuos et jos ne auttais.. tiä sit.. en sillo aiemmin ollunna koneel ko samperin kone men rikki.. ain lupaavasti meinas aueta mut ko ei sit millää.. ny sit se huoltoon kai ja käytös on tää miehen isän eri vanha mis tekstiki näkyy vähä mite sattuu :p no mut onpaha ees joku kone ni sit pääsen ain tänne teittiä kahtoo :D

Luru, eeetköhä sie totu :) Tää nikki vaa tuntuu enempi miulta :)

AAMULLA KU HERÄSIN OLIN AIVAN SALETTI ETTÄ TÄTSKY ON TULLU. MAHAA JOMOTTAA EDELLEEN JA TÄÄ ON AIVAN SELLANEN TUNNE KU OIS VIRTSATIETULEHDUS :eek: NE TIETÄÄ TUNTEEN KELLÄ ON SELLANEN RIESA OLLU :| onkohan mulle oikeesti sellanen nyt tullu ku tää on jomotellu näin jo pari kolme päivää :ashamed:

mul ei kyl virtsatientulehukses aikoinaan ollu jomotuksia pahemmin, ainoastaa se kirvely virtsatessa ja usein piti käydä veskis mut juur mittää ei tullu ain.. tiä sit.. yksilöllisiä varmaa niijenki oireet ja o samantyyppisiä ko klamydian.

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
mul ei kyl virtsatientulehukses aikoinaan ollu jomotuksia pahemmin, ainoastaa se kirvely virtsatessa ja usein piti käydä veskis mut juur mittää ei tullu ain.. tiä sit.. yksilöllisiä varmaa niijenki oireet ja o samantyyppisiä ko klamydian.
entäs jos mulla onkin klamydia :eek: :whistle: no ei vaiskaan :kieh:

joo,ei kyl kirvelly kuiteskaan ku vessassa kävin mutt just sellanen ärsyttävä tunne koko ajan alamahassa ja tuolla emättimessä tai jossain. mulla on kyl ollu penskana monestikki noita virtsaputken/tietulehduksia (mikä ero noilla muuten olikaan niinku virtsaputken ja virtsatietulehduksella)

voi kikki jos nyt viel sellasen pukkaa päälle :headwall:

Pöh, en voi enää tollasta kiertokuvaakaan tuohon laittaa, kun heittää heti, että on kierron eka päivä, tyhmä tyhmä kone :D

Missä mun kuukautiset on??? nyt on kp31 ja mä jo ihan aikuisten oikeasti niitä odotan. Jotenkin pelottaa, että tulee sellanen 64päivän kierto, mitä oli viimeksi kun pillerit lopetin. Raskautumiseen en jaksa enää uskoa, ensi viikolla teen vielä testin jos ei sitä ennen ole alkaneet (toivottavasti ovat) merkit ovat vain niiiin selkeät, maha on todella turvoksissa (ihan hirveä pömppö) alavatsalla tuntuu sellasta paineentunnetta kuin kuukautisten aikana jne.
kn tänään koitin ja hyvä, että siihen yletyin, eli se on tosi ylhäällä (tosin en tiedä missä sen pitäisi olla) mutta edelleen auki (?) ja pehmeä. rtestit negaa niin en mä ole raskaana joten miksei se täti voi nyt vain tulla tänne???

plaah, masentavaa tää odottaminen (ja joo, tiedän, monilla on vielä paaaljon pidemmällä kierto, joten sen puolesta saan olla ihan rauhassa vielä)

tikruliini: toivottavasti saat pian selvyyden asiaan

Khimaira

Jippii- vauvantekoharjuutukset on saatu alulle :D :whistle: Jospa se vuoto NYT pysyisi poissa :snotty:

umayya En kyllä usko..Luulisi että kohdunulkoinen olisi koko ajan kipee?? Ei kait se näin kivuton voisi olla- en usko..Kai tämä on vaan jotain hormonitoiminna heittelyä :snotty:

Kunhan se testipaketti saapuu, niin innolla testaamaan :LOL:

meil pupuiltu koko se aika täs oviksen tienoilla mikä pystytty (mies kertausharjotuksis siin kolmisen pvää ennen ovista ) ni ainaskaa yrittämisen puutteest meit ei voi syyttää :LOL: nooh, tulee ku o tullakseen, ny onneks osaan paljon rennommin ottaa tän jutun enkä niin koko ajan mieti asiaa.. tosin tähän asenteeseenki autto varmaa se viimesin valeraskaus :D eli ko kaikki oireet raskaudest muka oli olevinaan.. mut nooh, saa ny nähä sit et raskautuuko sitä täs kierros vai vast esim vuode pääst, ken tietää :p

Yhteistyössä