**Syysunelmasta 2008 -haaveilevat (vol. 2)**

Khimaira
Mut Arcatha jos sulla on ovis ollut sen päivänkin "myöhässä" jos kerran testi ei ollut ihan yksiselitteinen (näyttikös se parina päivänä viivoja?). Kun päiviäkiv on vasta niin vähänm niin koeta malttaa :saint: Ja juu: olen hyvä antamaan neuvoja muille- sitten kun itselle aika koittaa, niin testit vaan vinkuu :LOL:
Mutta oikeasti: voi mennä kaksikin viikkoa (tai jopa rv10asti..) menkkojen alkamisesta ennekuin testi näyttää plussan..Että siinä mielessä kannattaa malttaa rauhassa :) Tämä neuvo ei taaskaan päde itseen :saint:
 
Kuukautisten jälkeen seuraa noin 2-3 päivän kuiva kausi. Vuotoa ei ole tai sitten sitä on niukasti. Sitten valkovuoto alkaa muuttua noin 6 pv ennen ovulaatiota. Vuoto muuttuu maitomaisemmaksi ja venyvämmäksi. Lima voi olla selkeää, valkoista, mutta myös punertavaa. Limaa kokeillaan koskettamalla emättimen suuta - emätin itsessään on AINA kostea.

Joillakin naisilla limaa ei juuri esiinny paljonkaan. Tai heillä on kyllä sitä, mutta sitä voi esiintyä hyvin lyhyen aikaa! Siksi tilannetta tulisi tarkkailla päivittäin. Aamut n. 2-3 tuntia ylösnousun jälkeen ovat parhaimpia tarkkailuhetkiä. Niillä naisilla, joilla näkyvää limaa tuntuu olevan vähän, voivat yrittää tutkia, tuntuvatko he kosteammilta kuin tavallisesti. Liman voi nimittäin tuntea, kun se "virtaa" emättimestä alaspäin ulos.

Ovulaatiolimaa voi edeltää ns. limatulppa, mikä tarkoittaa että kohdunsuulta irtoaa "klimppi", kun ovulaatio lähestyy. Ovulaatio tapahtuu sitten ovulaatioliman VIIMEISENÄ päivänä, joten ovulaatiota seuraa heti kuiva kausi. Eli vasta jälkeenpäin voi sanoa koska ovulaatio oli. Valkovuoto lopahtaa heti ovulaation mentyä ohi ja lisääntyy taas ennen kuukautisia.

Ovulaatiolimaa ei saa sekoittaa spermaan, joka voi tulla naisesta ulos vielä päivänkin yhdynnän jälkeen.

Joillakin naisilla siis luonnostaan esiintyy limaa paljon (jopa 6 päivän aikana) ja joillakin naisilla sitä esiintyy jopa vain parin tunnin aikana! Mutta kun limaa ei enää tule, on ovulaatio jo ohi! Eli kannattaa olla tarkkana ja tarkkailla itseään.

TOSSA OVULAATION TUNNISTAMISESTA, PESU:N SIVUILTA. YRITÄN LÖYTÄÄ VIELÄ NIISTÄ TESTEISTÄ :D
 
..joo olin väärässä!!! pesu:n sivuilta luin että LH huippu kestää yleensä kaksi vuorokautta, mutta niissäkin on yksilöllisiä eroja!! en tiedä mistä ton 12 tuntia sain, anteeks kun hätäännytin sut luru lude ja muutkin!! :ashamed: kannattaa mennä lukeen perhesuunnittelun kotisivuille, siellä on aikas hyviä vinkkejä! ;)
 
joo tulis jo!! mulla on kp 11 tai 12 eli jos ovulaato on niinkun yleensä kierron puolivälissä, niin testin pitäis näyttää ihan lähipäivinä. kierron pituudesta ei kyllä oo mitään hajua, km:n takia eli tulee olemaan taas testirikas aika parin viikon päästä :LOL: mä oon oikeesti r-testien suurkuluttaja! :headwall:
 
Luru Lude Mitenhän mä maltan olla testaamatta joka ikinen päivä :LOL: Onneksi huomenna alkaa arki ja koulu niin on muuta ajateltavaa :LOL:

Voi apua mikä olo.. kädet tärisee, tuntuu kuin koko kroppa tärisisi... Heikottaa ja on huono olo.. Hirveä nälkäkin olisi, mutta ei tee mieli syödä mitään..

Pitäisi yrittää nuo koulutehtävät saada alta pois, että pystyisi sitten keskittymään vain lukemaan anatomiaa.. tentti on vajaan parin viikon päästä :eek:
 
Ainiin ja Luru lude vielä... Niin mulla ovistesti näytti plussaa silloin olikohan se nyt kuudes päivä (en muista mikä kp se oli) joskus seitsemän maita illalla ja seuraavana päivänä näytti plussaa vielä n. klo 15 maita, mutta ei enää kahdeksan aikaa illalla. Eli taidan olla myös ovistestien suurkuluttaja :D Ja testaamiseen käytin clearbluen digitaalista ovistesteriä.

Ja lisäksi tuohon vielä, olin testaamatta pari päivää tuossa välissä ennen tuota digitaalista testeriä kun loppui liuskatestit kesken, mutta sitä ennen liuskoilla taisin muutamia päiviä testata.
 
Khimaira
Voin minäkin liittyä tuohon himotestaajat- pinoon :whistle: Ainiin, eihän sellaista olekaan :LOL:

Meillähän on sitten JJ-t samat jännäilypäivät :saint: Mullakin testin pitäisi näyttää ovista lähipäivinä- ja ainakin mahassa tuntuu siltettä voi jopa näyttääkin =)
 
Mitä kuuluu heille:

Diodium
Tähtisilmä79
Charlott
Mangusti80
Hempukka87
Huopikas
rina82
Miimuski
nasu-82
äippä67
Miiskamuuska
Ssammakko


Ja, entäs meidän haamuilijat? Ovat varmaankin saaneet ihan plussankin?

amalia81
lumipallo86
Colada

 
Alkuperäinen kirjoittaja Luru Lude:
Mietin ihan samaa muutamista nikeistä :/
Ainakin Colada on viimeksi kirjautunut joulukuussa..
Ku osilla on jo kierto sen verran pitkällä.. Eikä minun silmiin ole osunut, että olisivat pitkään aikaan kirjoittanut..
Joten toisaalta turhalta tuntuu, jos päivittelen ja päivittelen, mutta loppujen lopuksi ovat vain häippässeet listalta pois =)
 
luru lude katoinkin tossa että sun kiertos on aika pitkä/pitkällä..koska alotit tikutuksen??ettei olis menny ohi, jos kierto onkin lyhyempi??vai onko aina ollut tollanen..?

mulla ei eilen testissä näkyny yhtään mitään mut sitä ennen sit näky haamu, ihmetyttää että mitä ne haamut voi olla, siinähän sanotaan ettei ne tarkota mitään, mutta silti! luin muuten siitä että olis hyvä jos pissa olis rakossa neljä tuntia ennen oviksen testailua, multa ei kyllä onnistu!! oon testannu nya aina iltapäivällä töiden jälkeen. aamupissasta ei onnistu kun oon herätessäni niin pihalla että meen vaan vessaan ja sit unohdan että piti testata :headwall: käynyt hyvin moneen kertaan näin r-testiä tehdessä :LOL:

ai täälä on muitakin suurkuluttajia..?! :LOL: just mietin että mulla on vaan kaks testiä kaapissa niin ajattelin tilata lisää :LOL: VAAN kaks...
 
Täällä testattu tänään nega :/ toivottavasti se täti sitten tulis edes, ettei kierto lähde venymään, jota olen tässä pelännyt. Mahakivut on melkeinpä poissa. Eilen sorruin jo testaamaan ja sain viivan paikan r-testiin ja vielä ovistestiin tuli haamu testiajan sisällä, eli siis mistähän tuo ovistestin haamukin johtuu? :eek: mutta tänään testattuna siis selvä nega.



Saanpa todeta, että siis viivanpaikka ei tarkoittanut ainakaan minulle mitään testissä.

RD minulla on sama juttu sinun kanssasi. Kampaaja-aika on ensiviikoksi, niin onpa jotain ihanaa edessä, vaikka se täti sieltä tuliskin =)

mama-84 tervetuloa mukaan!! :flower: sinäkö se kyselit noista ovistesteistä? Kyllä niistä on apua varmasti, ainakin joillekin. Itsellä menee vähän luotto niihin, kun näyttää vähän mitä milloinkin. Ja kuulinpa jutun, että joku oli tullut raskaaksi siitä kierrosta, kun tikkujen mukaan ei edes ovulaatiota tapahdu, että ota nyt sitten selvää, kuinka luotettavia ne on |O
Toivottavasti saat kuitenkin apua niistä itsellesi! =)
 
:eek:

on muuten tarkka tuo PESU:n ovilaatio laskuri :eek:

Viimeiset kuukautiset alkoivat: 15.12.2007

Ylläolevaa kiertoa edeltävien kuukautisten alkamispäivä: 2.11.2007

Edeltävät kuukautiset (noin kolme kuukautta sitten) : 2.10.2007


Kuukautiskiertosi pituus on noin 37
Seuraavien kuukautisten arvioitu alkamispäivä on 22.1

Tietoa hedelmällisyydestäsi:

Hedelmällisyys nousee: Hedelmällinen jakso alkaa 3.1
Ovulaatio: Hedelmällinen jakso loppuu 8.1

:eek:
 
Charlott kirjoitti täällä muutama päivä sitten =) että se ei ole tainnut hävitä...

Mä en varmaan tässä kierrossa ovuloi lainkaan (taas näitä mun epäilyksiä :LOL: ). Mut nyt on jo kuitenkin 11pvä eikä haamuakaan näy! mulla on siis joka toinen kierto sellai et tuhru alkaa kp26 ja vuoto 28 ja tää olis just se joka toinen.... Mistähän sellainen voi johtua? Siis se et jos ei ovuloi "kummaltakin" puolelta? Nimim. Pikkasen taas hätäilevä
 
Khimaira
RD ellei henkilö ole toisin ilmoittautunut, niin miusta voi poistaa listoilta ellei ole kuukauteen kuulunut mitään. Ainakin miut saa poistaa siinä tilanteessa ;)

JJ-T mulla on normikierto 31-32, mutta nyt jostain syystä viime kierto venyi 42..En tiedä oliko sitten varhainen km ja siksi vuoto venyi..
Ovistestissä oli siis yhtenä päivänä tyhjä, sitten testaamaton päivä. Sitten tuli viiva mut seur. päivänä tyhjä. Tänäänkin oli tyhjä..Ettei olisi ovis ollut silloin testaamattomana päivänä :/ Testaan kyllä ovista nyt joka päivä niin pitkään kuin testejä riittää..

Emiliina mulle r-testi näytti viime kierrossa monta kertaa haamua ja ovistesti 4 päivää vahvaa plussaa (siis kontrolliviivvan vahsuista tai vahvempaa..) Vuoto alkoi melkein 2vkoa myöhässä :'(

Arcatha mullekin tuo laskuri näytti todella tarkkaa tietoa ja miusta on hyvä, kun se laskee kolmen kierron keskiarvon =)
 

Yhteistyössä