**Syysunelmasta 2008 -haaveilevat (vol. 2)**

jaahas, taas on tekstiä niin että :eek:
koitetaas jotain rustata..
sadbuttrue otahan huoletta ne muutamat siiderit, eihän ditä voi elää koko ajan niin että olisi raskaana, ei siitä ole mitään haittaa vielä, jos olet raskaana olet niin alussa vielä :)
rouva pikkumyy kyselit oireista, en tiedä onko mulla niinsanotusti mitään kummempia oireita.. alkaa olla vain noista menkoista aikaa, vaikkakin imetän vielä mutta, kylläähän mua viluttaa ja nokka on kovinkin tukossa mutta senkin voi laittaa lunssan piikkiin kun tuntuu että puskee taas jälleen kerran päälle.. sitten menkkajuilintaa on kiitettävästi mutta sehän voi merkata menkkojen saapumistakin, jaa eipä mulla oikein muita oireita sitten taida ollakaan, paitti ne kaks ilmeistä viivanpaikkaa testeissä viime viikolla, niih :)
orionille tsemppiä gynelle :hug:
rapu mä oon kyllä vähän kade :snotty: sulle, meet aurinkoon B)
sirja kun tulet raskaaksi niin neuvolassa seurataan hb:tä jotta kun tarve on niin sieltä sitten annetaan ohjeet raudan syöntiin, meidän neuvolassa ei ainakaan suositella syömään ihan omin päin vitamiineja, pimeinä kuukausina tosin on suotavaa syödä jotain vitamiinia, vaikkei olisi raskaanakaan.. esim. multitabsilla on sellasia raskausvitamiineja, mikähän niiden oikee nimi taas olikaan.. mut ne on esim hyviä raskaudenkin aikana.. oon niitä syönyt nyt imetyksenkin aikaan..
niin siinä sitten vissiin tärkeemmät.........
++++++++++++++++ :whistle: kaikille tasapuolisesti!
 
Sirja ja LL ja kaikki muut... Noista rautavalmisteista piti vain kysäistä oletteko samaa mieltä, kun itsellä on sellainen käsitys, ettei ennen raskautta rautaa kannata/voi syödä ns. varastoon. Ja että liiasta raudansaannista on myös omat haittansa.

Eli periaatteessa jos hb on normaalin rajoissa, eikä vielä ole raskaana, rautavalmisteen syöminen on turhaa/ei suositeltavaa. Raskauden aikanahan raudan tarve vasta lisääntyy (johtuen verimäärän lisääntymisestä ym.) kun alkio rupeaa kasvamaan. Eli raudan puute on kyllä tavallista raskauden aikana - mutta vasta raskauden aikana. Eli ennaltaehkäisevässä mielessä sitä ei oikein voi ottaa. Asia erikseen, jos tarvetta muista syistä on jo nyt...

... kas vain umayya olikin jo laittanut samasta asiasta :ashamed: :heart:

Ja tosiaan asia on päinvastoin esim. foolihapon kanssa. Sitä taas voi syödä ns. varastoon ja suotavaa onkin syödä jo raskautta suunnitellessa, jotta tuota alkuraskaudelle niin tärkeää ainetta varmasti on elimistössä kun sitä tarvitaan...

Rva pikkumyy, ihana kuulla neuvola-uutisia :heart:

Plussaonnea kaikille!
 
Oonko täällä tietoa noista ovistesteistä? Minä oon nyt viisi tai kuusi päviää tikutellut ovista ja joka päivä testiin on tullut selvä, mutta liian haalea viiva. Kp:t alkaa olla jo siinä vaiheessa, että luulis oviksen jo tulleen pari päivää sitten.. Tuleeko noita selviä viivoja siihen tikkuun koko kierron? Onko näin, ettei mulle ovista tässä kierrossa ainakaan suotu?
 
Linna jos on ovis niin pitää olla yhtä vahva tai vahvempi viiva kuin kontrolliviiva (oot varmaan kuullu monesti) mutta kukas se raskautu vaikka ei siinä kierrossa saanutkaan testiin tuollaista viivaa (nea?) sitten jostain englannin kieliseltä sivulta luin että jos naisella on pco niin sitten testit saattaa aina näyttää viivaa.. mikähän se sivu oli :headwall:
 
http://vauvakuumeiset.suntuubi.com/?cat=5&img=41 Tässä ensin ovulaatiotestistä ensin kuvat oikeaan ovulaation aikaan.

Sitten aloin leikkiä ovulaatiotesteillä , tässä näistä tuloksia, muistaa pitää, että ovulaatiotesteissä pitää koko ajan vahvistua viiva kontrolliviivan vieressä päivä päivältä Tässä siitä:

http://vauvakuumeiset.suntuubi.com/?cat=5&img=42

Ja lopulta päädyimme tähän raskaustestiin siis;=)
http://vauvakuumeiset.suntuubi.com/?cat=5&img=44

Tervetuloa muutoinkin lukemaan sivujani;=) :heart:

Heippa taas, pizzan syöntiin, mies teki! :wave:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti :heart:
 
Sirja, ok ei kai siitä sitten "haittaakaan" ole :D Ootkos muuten kokeillut tehostaa raudan imeytymistä syömällä riittävästi c-vitamiinia? Tai esim. ottamalla rauta tbl yöllä? Näitä kikkoja olen kuullut joskus suositeltavan raudan imeytymisen tehostamiseksi... Tuosta verenluovutuksesta vielä... Itse taitasin jättää verenluovutuksen väliin, kun raskaus suunnitteilla, ja etenkin jos hb olisi noinkin "vähän" kuin sinulla...
 
Luru lude Ootko kokeillu semmosta nokkospuriste-rautavalmistetta kuin Nokkosin? Luontaistuotekaupoista saa. Mulla on se käytössä, ainakaan mulle ei tee yhtään mitään sivuoireita. :) Nokkonen muutenki on rautapitoista.
 
Gynellä on nyt sitte käyty, eikä noissa mun jutuissa kyllä hurraamista ole. Nyt siis kp 12 ja limis 4mm (yhtä vähän kuin aikaisemmallaki kerralla) ja suurin folli 12mm, se on ihan mahdollinen että irtoaiski, mutta viime kerralla oli 16mm. Eli menee ainaki monta päivää ennen ku irtoais. :attn:

Kun tuo limis on noin huono, niin enpä taida viitsiä tuhlata ovistestejä enkä teroluteja. Saa mennä nyt vähän aikaa omalla painollaan tää asia. Tän kierron jälkeen pidän taukokierron clomeista ja sit jatketaan taas.

Että vähän niinkuin tjottailua tässä nyt ainaki 1½kk.
Sainpa ainaki lääkettä kuiville limakalvoille, jos ees seksielämä paranis. Ei niin pahaa etteikö jotain hyvääki. Toivottavasti. Jos tuo lääke nyt auttaa.

Saatiin lähete lapsettomuustutkimuksiin. Onneksi. Nyt voinki sitte perua ajan tk-gynelle, se oiski ollu vasta ens kuussa.

Ostin kassillisen kankaita, semmosia ylijäämätilkkuja, vois rueta miettiin mitä niistä tekis. Pikkuhousun suojia teen ainaki...ehkä nenäliinojaki vois tehä. Osa tuosta on semmosia jotka voin säästää sitä varten, että jos joskus se pienokainen saadaan ni niitä voi käyttää kestovaippoihin.
 
Tuulia: :hug:

Nyt ihan nopiaa käyn täällä.. Kerkesin aikaisemmin päivällä käydä päivityksen tekee.. Oltiin eilinen nettipimennossa..

Eilen kävin päivystyksessä, sain tämän viikon viel saikkua, keuhkoputkentulehdus. Lääkäri mulle: Et sinä pelkällä yskänlääkkeellä tästä parane, kyllä sinä kuurin tarvitset.

Vajaa 3000 ? tulee tilille ensi viikolla autosta.. Olis mennyt lunastukseen ja olis saatu 3700 ?, mutta kun meidän auton arvo on 5000-6500?, niin ei ehkä lunastukseen haluttu. Ja ei ole kuin pienet, mitkä ukon pitää tilata ja sitten korjata. 1500 ? jää itselle viel, kun itse korjaa.. Ja tuossa kuitenkin on viel GPS:t + dvd-soittimet yms mukana.

Pääsee ens viikolla osat tilaamaan.. Ihanaa päästä auttaa miestä auton korjauksessa.
 
Rouva Pikkumyy: Jos satut täällä käväsemään..
Eli sinulla siis näkyi ovisviivan jälkeen päri päivää haaleita? Ja tuliko sen jälkeen tyhjiä?
Mulla jäi 2 päivää testaamatta (la ja su) ja sen jälkeen tuli haalea viiva(ma) ja seur.pv vielä haaleampi. Maanantaina oli kovat masukivut et kuvittelisin että sunnuntaina oisin saanut viivan näkyviin! Nyt tänään ei tullut enää kuin kontrolli näkyviin.
Mutta tämäkin selviää parin viikon päästä jos on selvitäkseen! :heart:
 
Oviksen jälkeen ovis siis 16-17.11.-07, kp13 ja kp14 sen jälkeen ei viivoja , ei edes 5:n pvn päästä, mutta viivat ovistesteihin tulivat uudestaan kp 21-23 koko ajan vahvistuen. ja sen jälkeen myös raskaustesteihin ensin tosi hailukkoina, siitä koko ajan vahvistuen. Sitä on vaikea selittää, minulla oli vain sellainen tunne, että olen raskaana, kun olin aloittanut Lugesteronit, outo asia, ei sitä siinä vaiheessa voi tietää!

Illanjatkoja kaikille! :wave:
 
Miehen serkku sanoi, että voin mahdollisesti silti olla raskaana. Voi olla hämäys vuotoja. Kehoitti testaamaan vuodon jälkeen. Huomenna on muutenkin asiaa apteekkiin niin täytyy pari kappaletta ostaa.

Miehen serkku on koulutukseltaan sairaanhoitaja.
 
moiksan taas!

huh huh mikä viikko ollu töissä, ihan alko jo vieroitusoireita tuleen kun ei oo tänne ehtiny moneen päivään! :D täällä edelleen ootellaan, kp 36 menossa eikä tätsyä näy. toissapäivänä tein apteekin clinic liuskatestin, jossa näky viivanpaikka, hyvin haaleanvaalea. mut kait se jo näkyis kunnolla jos sitä raskautunut olisi.. rinnat on ihan turvonneet ja kipeet ja alamahaa juilii, välillä enemmän menkkamaisesti ja välillä ihan ihmeellisesti, ei oikein osaa selittää. perjantaina tai viikonloppuna testaan sit uuelleen, nyt ei ookkaan yhtään testiä kaapissa ja apteekkin en ehi, joten nyt vain maltillista odottelua!

ihanaa viikkoa kaikille ja plussatuulisia puhaltelen :heart: :heart:
 
mulla on menossa taas sellainen olo että ei meille vauvaa tule.. joku täällä kyselikin ihme ajatuksista ym.. täällä niitä on.. tulee välillä mietittyä et onko mies mulle se oikea kun ei vieläkään vauvaa tule, olenko jotenkin vaan niin huono ihminen ettei mulle vauvaa suoda ym.. eilen kävin kurkkimassa odotuspuolella ja herran jestas siellä Rhea ym kohta saa poika vauvansa syliin.. ollaan sitten hieman haaveiltu vauvasta kun ne kenen kanssa aloitteli haaveilun ja joitakin ennenkin aloittanut ja he saavat jo kohta vauvan syliinsä.. masennus iskee ihan kohta tähän puuhaan.. ilmeisesti mulle ainakaan ei sitä vauvaa suoda ei vaikka kuinka se olisi toivottu ja rakastettu.. tuntuu siltä että olisi parasta unohtaa koko juttu.. en tiedä.. itkettäisi.. masentaisi.. ottaa päähän.. kiukuttaa.. suututtaa.. hermostuttaa.. ym ym ym :kieh: :headwall: :'(
 

Yhteistyössä