Rotta puri minua aika pahasti sormeen :'( olin siivonnut rottien häkit ja laittamassa poikia takaisin omaan häkkiin, kun vanhempi noista kahdesta pikkupojasta rouskaisi vasenta etusormea oikein kunnolla. Verta tuli oikein pulppuamalla ja menin sitten paniikkiin, kun koski niin sairaasti. Meinasin flipata, vaikka ei normaalisti veren näkeminen pahaa teekään. Soitin miehelle kouluun ja ulvoin puhelimeen, että tulee kotiin ja äkkiä. Parka oli vielä pyörällä mennyt tänä aamuna ja joutui sitten sateessa ja kiireellä sotkemaan kotiin. Mies tuli kotiin ja putsasi haavan ja laittoi töpön sormeen. Minä sain jonkin lievän sokin säikähdyksestä, enkä osannut kuin itkeä. Hoh-hoijaa. Normaalisti minä olen se, jolla kestää pää kylmänä, mutta raskaus on ilmeisesti sekoittanut aivotoimintani :/
Soitin sitten terveydenhoitajalle tuohon lähiterveyskeskukseen ja kysyin, että pitääkö käydä näyttämässä sormea siellä. Pitää kuulemma, kun lemmikkien puremista saattaa saada pahojakin tulehduksia. Olenkin sinne menossa reilun tunnin kuluttua.
Nyt mietityttää tuo rottakin, että mitä sen kanssa tehdään. Tämä oli jo toinen kerta, kun se minua puraisee. Se on kovin dominoiva tapaus, kulmuuttaa välillä pienempää rottaa jonka kanssa jakaa häkin ja eikä tule meidän vanhemman urosrotan kanssa toimeen ollenkaan. En ole ennen moiseen kiukkupussiin törmännyt, edelliset ja nuo muut nykyiset rotat ovat leppoisia tapauksia. Toisaalta, onhan sitä koirissakin luonnevikaisia, niin miksi ei sitten rotissa. Mietimme jo miehen kanssa, että pitänee siirtää tuo rotta asumaan yksinään ja hoitaa sitä sitten hanskat kädessä. Tuntuisi pahalta lähteä lopettamaan rottaa, kun eihän se hengenvaaraa ole aiheuttanut, eikä ole mitekään muuten sairas.
Nyt tuli tämmöinen vuodatus, ei ihan liity raskaanaoloon, mutta piti päästä tilittämään, että tuli helpompi olo
tiksu ja uffe (19+6 jee, puolivälissä ollaan)