???SYYSMASSUT 2007??? TOUKOKUU

MamMam harmaana
Olisiko kiinnostusta Tayssilaisten tapaamiseen?? Katsoin, että kaikilla? Tayssissä synnyttävillä olis jo lapsia, eli miten jos treffattais lasten kera, vaikka puistotreffit esim. Pikkukakkosen puistossa??
 
tup
Pitkän hiljaisuuden jälkeen..

Onko teillä supistellut? Tuleeko supistukset aina samanlaisissa tilanteissa? Olen lepäillyt ja ottanut rauhallisesti koko päivän, ja varmaan toistakymmentä supistusta ollut. Tätä on kestänyt jo muutamia päiviä, mutta tänään ehkä aiempaa enemmän. Yleensä tulee kun menee makuulle ja vauva alkaa potkia. Aiheuttaako potkut supistuksia normaalistikin? Supistukset eivät satu, ovat vaan epämiellyttäviä.

Kysyin neuvolan tädiltä, ja hän oli sitä mieltä, että voi varata lääkäriajan jos huolestuttaa. Kysyi, onko paineen tunnetta alapäässä. Nyt vasta tajusin, että onhan mulla, mutta olin aiemmin ajatellut, että se johtuu alkavista peräpukamista tai jostain.

Eikö jollain ollutkin täällä supistelua? Mitä lääkäri voi tehdä, sisätutkimuksen? Entäpä muuta? En haluaisi vuodelepoon kun muuten olen ihan terässä.

tup rv 19+6
 
PippuriMammaHarmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 18:34 PippurinenMamma kirjoitti:
Meillä lähes samanlaiset nikit :D
Hih, niin näyttää olevan :)

PIKANA NEUVOLAKUULUMISIA

Olen NIIN raivona. Mulla OLI neuvolaLÄÄKÄRIaika ja itse LÄÄKÄRI ei ilmaantunut paikalle, peeeeerkele senttäs!!! Ja olisi ollut HYVIN tärkeää tulla ja tutkia, kun tilanne tuolla alhaalla on mikä on. Suppareita suppareita... edelleen, eikä edes saikkaa vaikka ei edes tiedetä mikä tilanne on. Mulle vaan laitettiin UUSI aika torstaille. On sitten vielä HIMPUTTI eri lääkäri, ei edes oma... :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: \|O

No muuten sitten tämän päivän saldo: Nalkutusta painosta jota on tullunna eikä mitään turvotusta otettu huomioon ja sitä tänään niin kuin sitten on! Nilkatkin ihan paisuneet :'(

No tässä sitten koko yhteenveto:

Painoa...tullut joo, nyt ekasta neuvolasta....6,6kg... :whistle: Olen kyllä satavarma, että kilon saa heittää turvotuksen piikkiin

pissa puhdas, RR 107/61 eli kohonnut, mutta se on hyvä(mulla siis ongelmana alhainen verenpaine ja tuo on mulle kohonnut arvo...), Kohdunpohjan korkeus 20 eli keskikäyrälle menee =) , syke sahasi 130-150 välissä, veijari oli hyvin hereillä ja potkaisi tätsyä käteenkin... liikkeistä tulikin tuplaplussa korttiin :D

Nyt taas taustalle... masussa ikävä olotila vaikka pikkuinen potkiikin urakalla...

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 23+4
 
aijuu...

Ja vieläkään ei hemppaa otettu vaikka itseä kyllä jo kiinnostaisi tietää missä mennään. Kysyinkin, että milloin meinaavat ottaa niin eivät kuulema vielä vähään aikaan, kun "ehtii sitä rautaa sitten popsimaan vaikka koko loppuraskauden". Jäi vähän paha mieli tuosta kommentista, kun EN MÄ NYT SEN TAKIA kysynyt vaan olisi muuten kiva tietää miten olen saanut pidettyä ruokavaliolla tuota kohdallaan..... :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:13 PippuriMamma kirjoitti:
aijuu...

Ja vieläkään ei hemppaa otettu vaikka itseä kyllä jo kiinnostaisi tietää missä mennään. Kysyinkin, että milloin meinaavat ottaa niin eivät kuulema vielä vähään aikaan, kun "ehtii sitä rautaa sitten popsimaan vaikka koko loppuraskauden". Jäi vähän paha mieli tuosta kommentista, kun EN MÄ NYT SEN TAKIA kysynyt vaan olisi muuten kiva tietää miten olen saanut pidettyä ruokavaliolla tuota kohdallaan..... :headwall:
No ompas hassua, kun eivät sitä hb:ta sulta katso, hö! Mulla terkka on sen joka kerta katsonut, kun olen sitä halunnut, koska esikoisestakin mulla laski se alle sadan ja sen kyllä olossa huomaa! Eli onhan se äidinkin hyvinvoinnin kannalta parempi, että alkaa rautaa popsiin, jos hb alhainen! Koskas sulla seuraava neuvola? Jos kovin pitkä aika, niin soita ja pyydä/vaadi aika hb:n mittaukseen! =)
 
Päivittäjälle: Ikää nykyjään jo 31v!!! Hui! Toista poikaa ultraajan mielestä odotan.

Emmaliinalle uhmasta... Meillä reilu 2v pojan kanssa selvästi auttaa tarkka ennakointi ja asioiden selittäminen etukäteen, varsinkin niissä tilanteissa, missä kiukku yleensä saa vallan.

TAYSin tapaaminen olis kiva, joskin vuorotyöläisenä on vähän vaikea löytää sopivia aikoja. Pikku Kakkosen puisto onkin meillä kokeilematta, kun asutaan niin kaukana keskustasta.

Kovasti ollaan oltu teillä neuvoloissa huolissaan supistuksista, saa nähdä mitä minulle sanotaan... liikuntakielto vai mitä.

 
Päivittäjälle tiedoksi et meikäläisen ikä on täl hetkellä 30v.Sit syksyllä ennen "taavimaijan" syntymää tulee taas yks vuos lisää.

Meillä poijaat ovat "kilvan" koittaneet keksiä tulokkaalle nimeä(siis sitä kutsumanimeä), oon koittanut sanoa et ei ihan vielä kannata ,mut päivittäin on tullut vaihtoehtoja.On täytynyt sanoa et katsotaan sit kun vaavi on syntynyt et mikä nimeksi päätetään.

Vajaa 4-v on toivonut et vaavin vois ottaa hänelle näytille ihan pikkaseksi ajaksi ja laittaa sit takaisin äitin masuun kasvamaan.On luvannut jo syöttää vauvalle "pottuja ja porkkanaa" kun vauva tulee kotiin.Kuulemma kasvais äkkiä hänelle kaveriksi siten. =)

Poikax3 ja taavimaija 20+risat :heart:
 
Huomenta kaikille!
PippuriMamma teillä toi neuvolajuttu on aika kökkö. Mulla on hemppa jätetty ottamatta vaan kerran, kun on ollut niin hyvä. Ja että lääkäri ei tuu paikalle! Kyllä suututtais muakin tommonen. (Mun neuvolalääkäri viimeks vaan myöhästy vartin.) Aika tyhmä neuvolatätikin, sehän olis voinu muutaman päivän kirjottaa saikkua, parempihan se olis varmuuden vuoksi. Eikä mulle olla valitettu vieläkään kiloista, vaikka olen saarnaa odotellut jo pitkän aikaa. Mun paino on sentään noussu jo 10kg! Kyllä ne sitten sulaa, kun poika tulee kotiin.
Toivottavasti palvelu paranee.
Tup; eipä se lääkäri muuta tehnyt kuin sisätutkimuksen ja kirjotti saikkua. Ota vaan saikku vastaan jos tarjotaan! Ei sitä turhaan kirjoteta. Mukavampi se on kotona lepäillä kuin sairaalassa. Mullakin oli ihan hyvä olo, supistukset on ollu kivuttomia ja silti kohdunkaula oli pehmentynyt. Supistuksia tulee lepäillessäkin, silloin ne tosin huomaa vielä helpommin kuin esim. kävellessä. Liikkuessa pienet supistukset saattaa jäädä kokonaan huomaamatta. Sinuna varaisin ajan lääkärille varmuuden vuoksi. Parempi se on tietää tilanne kuin huolestua ja mietiskellä epävarmaa tilannetta. Tsemppiä!
Jode ja potkiva Onni
 
Eilen oli neuvola-aika, uudessa neuvolassa. Tytöllä oli myös 2v tarkastus. Ihan ok oli uusi täti, toivottavasti jatkossa tutumman ja mukavemman tuntuinen. Onneksi oltiin samaa mieltä sokerirasituksesta, siihen vielä kylläkin useampi viikko aikaa.
Paino on noussut kokonaisuudessaan vain 1,5kg, mutta enpähän ole niin valtava kun viimeksi :whistle:
Vauvan sydänäänet kuului hienosti, sf-mitta menee keskikäyrällä.

Meiltä löytyy vauvalle tosi paljon vaatetta ym. ja tietysti vaunut, sitteri jne. mutta jotain ois kiva hankkia tällekin tulokkaalle... Kestovaipat on ollut ajatuksissa, osakestoilu lähinnä. Onko kukaan teistä hankkinut kestovaippoja ja jos olette, niin minkälaisia?

Te kenellä ennestään lapsia, mitä nimi-ideoita olette saaneet lapsilta? Pojan ja tytön mielestä jos lapsi on tyttö, siitä tulee Lilli (ohjelma PikkuKakkosessa) ja jos tulee poika, siitä tulee Pate :LOL: tietysti Postimies Patesta... Lilli on itseasiassa ihan ok idea, mutta Pate on jotenkin liian hauska :whistle:

"Marge" ja pikkuinen rv 22+3 :heart:
 
Hei kaikille ja tervetuloa mukaan kaikki uudet syysmasut!

Olipa tänne tullut paljon tekstiä kun ei ole pariin päivään ehtinyt käymään täällä. Minulla oli maanantaina neuvola, kaikki oli ok. Vähän pelotti mennä kun luulin että painoa on tullut enemmän kuin laki sallii, mutta onneksi neuvolan täti ei sanonut painosta mitään. Eli painoa on tullut kokonaisuudessaan lisää 5,3kg ( 457g/viikko). Verenpaine oli 118/62, hemppari oli laskenut 119 (viimeksi oli 142). Pissa ok, :heart: äänet kuuluivat hyvin. Sf mitta oli 21, hieman yli keskiarvon. Seuraavaksi onkin lääkäri kesäkuun alkupuolella. Sain myös neuvolasta kelan paperit täytettäväksi, yritän jättää ne mahdollisimman myöhään, koska haluan uuden äitiyspakkauksen. Milloinkohan uusi pakkaus ilmestyy? Kylläpä menee tänä vuonna pitkään ennen kuin uusi pakkaus tulee jakoon, minusta olisi ainakin kiva että pakkauksia tehtäisiin vähemmän ja näin saataisiin heti alkuvuodesta uusi pakkaus jakoon. Parin viikon päästä neuvolassa alkavat perhe ja synnytysvalmennus, sinne täytynee mennä. :)

Hyvät päivän jatkot sateesta huolimatta!

Halinalle 81 ja pikku ihme 23+1.<br><br>
 
Heissan pitkästä aikaa...

Ensin neuvolakuulumisia:
Pissa: ok
Paineet: 121/68
Hb: 115 (joutuu syömään rautaa)
Paino noussut: +11,8 kg kokonaisuudessaan (hups :eek: )
Sydänäänet: 140
Sf- mitta: en muista, mutta oli reilusti viivan alapuolella :(

Synnytyssairaala on paikkakunnan vaihdon takia Porvoon sairaala (en vaan tiedä lyhennettä).

Nyt alkaa vihdoin ja viimein tuntumaan liikkeet kunnolla :D
eivät ole istukantakia aikaisemmin tuntuneet hyvin.
Isukki ei ole kyllä vielä päässyt tuntemaan mitään, koska vaavi päättää aina lopettaa mesoamisen siihen paikkaan, kun isukki tulee lähistölle...

Viikonloppuna kävimme hakemassa vaunut (tulivat isukin siskolta käytettyinä). Ei meinattu saada millään mahtumaan niitä autoon, kun jostain syystä eivät menneet kasaan kunnolla, jouduttiin laittamaan takapenkin kumoon yms. Sitten kun päästiin omaan pihaan ja nostettiin vaunut autosta ulos, niin menivät heti kasaan. Tietty :LOL:
Muita hankintoa mitä on tullut tehtyä on mobile, se vaan vähän niin kuin tarttui käteen... :) Muut hankinnat sitten vähän myöhemmin ellei löydy jotain aivan ihanaa...

Eipä kai muuta ihmeellistä tällä kertaa

Heidi-79 + asukki 23+3
 
Rotta puri minua aika pahasti sormeen :'( olin siivonnut rottien häkit ja laittamassa poikia takaisin omaan häkkiin, kun vanhempi noista kahdesta pikkupojasta rouskaisi vasenta etusormea oikein kunnolla. Verta tuli oikein pulppuamalla ja menin sitten paniikkiin, kun koski niin sairaasti. Meinasin flipata, vaikka ei normaalisti veren näkeminen pahaa teekään. Soitin miehelle kouluun ja ulvoin puhelimeen, että tulee kotiin ja äkkiä. Parka oli vielä pyörällä mennyt tänä aamuna ja joutui sitten sateessa ja kiireellä sotkemaan kotiin. Mies tuli kotiin ja putsasi haavan ja laittoi töpön sormeen. Minä sain jonkin lievän sokin säikähdyksestä, enkä osannut kuin itkeä. Hoh-hoijaa. Normaalisti minä olen se, jolla kestää pää kylmänä, mutta raskaus on ilmeisesti sekoittanut aivotoimintani :/

Soitin sitten terveydenhoitajalle tuohon lähiterveyskeskukseen ja kysyin, että pitääkö käydä näyttämässä sormea siellä. Pitää kuulemma, kun lemmikkien puremista saattaa saada pahojakin tulehduksia. Olenkin sinne menossa reilun tunnin kuluttua.

Nyt mietityttää tuo rottakin, että mitä sen kanssa tehdään. Tämä oli jo toinen kerta, kun se minua puraisee. Se on kovin dominoiva tapaus, kulmuuttaa välillä pienempää rottaa jonka kanssa jakaa häkin ja eikä tule meidän vanhemman urosrotan kanssa toimeen ollenkaan. En ole ennen moiseen kiukkupussiin törmännyt, edelliset ja nuo muut nykyiset rotat ovat leppoisia tapauksia. Toisaalta, onhan sitä koirissakin luonnevikaisia, niin miksi ei sitten rotissa. Mietimme jo miehen kanssa, että pitänee siirtää tuo rotta asumaan yksinään ja hoitaa sitä sitten hanskat kädessä. Tuntuisi pahalta lähteä lopettamaan rottaa, kun eihän se hengenvaaraa ole aiheuttanut, eikä ole mitekään muuten sairas.

Nyt tuli tämmöinen vuodatus, ei ihan liity raskaanaoloon, mutta piti päästä tilittämään, että tuli helpompi olo :)

tiksu ja uffe (19+6 jee, puolivälissä ollaan)
 
TERVEISIÄ TYKSISTÄ

Viime yönä supparit sitten pahenivat ja aamulla lähdettiin TYKSin äippäpolille. Mut otettiin heti lääkärille ja sieltä lähti noottia Naantalin äitiysneuvolan ja teekoon toiminnasta... Kerroin koko kuvion: Miten kauan on supistellut ja ollut kipuja jne... miten kertaakaan ei olla tarkastettu ja miten lääkärineuvolasta puuttui itse lääkäri...

No miten ollakkaan jotain löytyi: Supparit on kypsytelleet jo paikkoja. Kohdun puolella on lievä avautuminen käynyt, kahden viikon päästä uudelleen ultraan. Saikkaa määrättiin loppukuukaudeksi ja lepoa synnytykseen saakka... PAINOARVIO vauvasta tuli: 630g eli ihan kivan kokoinen tuolla köllii ja hällä näytti kaikki olevan oikein hyvin... Päästiin kurkkimaan taas masuun ja kahden viikon päästä jälleen. Jos supparit pahenevat niin käskivät mennä suoraan TYKSiin, ei enää mitään neuvolayritelmiä tai teekoohon...

Nyt lepäämään...olen todella väsy, valvoin koko viime yön...

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 23+4/5<br><br>
 
Heippatihei. rakenneultrasta juuri kotiuduimme. ja näyttäisi olevan kolme poikaani olevan saamassa siskon :heart: vaan kuinkahan tarkkaan voi uskoa tota ultrakuvaa? en ala vielä vaaleanpunaiseen sijoittamaan ;)
rakenteellisesti vauvalla kaikki hyvin.
ja noista kestoista. mulla on ruskovillan harsoja&parit villikset ja joitakin nauhavaippoja pienelle odottamassa. kuvittelisin että ne on kätevämpiä kuin sellaset muotoonommellut. en ole ikinä kestoillut vastasyntyneen kanssa, nyt olis tarkoitus.
 
Voi surku, PippuriMamma! Onneksi nyt tiedetään tilanne ja vastaisuudessa voi porhaltaa suoraan Tyksiin (jos sieltä ei lääkärejä löydy, niin jo on kumma)
=)

Tänään kävin uimassa (en muista koska viimeksi olen hemmotellut itseäni näin) ja allasväliä kertyi yhteensä 1500 metriä! Ei paha ollenkaan. Kaiken lisäksi sotkin hallille ja takaisin pyörällä (vajaat 10 km). Saa olla vaihteeksi tyytyväinen itsestään!
Kaupan kautta tullessani palkitsin itseni salmiakkipääkalloilla :ashamed: ;)
Pääasia, että muistaisi pitää kuntoa yllä.

Huomenna hammashoitajalle!
Huolettaa ikenet, ne vuotaa verta kuin mitkäkin pistetyt siat. Varsinkin yhdestä kohtaa tuntuu ihan miten on jotenkin oudosti pehmennyt. Lisäksi huomasin, että tummentumia voisi taas rapsutella pois. Ei malta odottaa hammastyypin käsittelyyn pääsyä!


Maarja ja vaava 23+4
 
Moi!

Pippurimamma: Iso :hug: toivottavasti vauva pysyy vatsassa vielä kauan. Lepoa nyt sitten vaan, ei mitää siivoiluja ym. ylimääräisiä touhuja.

MamMam: Tayssilaisten näkeminen kuulostaa hyvältä. Mulla ei mitään rajoituksia työn suhteen, kun olen kesälomalla. Ehdotelkaan muut ajan kohtaa.

T: Nanna-80 ja Alvar 20+2
 
Tampereen tapaaminen Pikkukakkosen puistossa

Ehdottaisin tapaamista vkolle 22. Olisiko klo 10 hyvä aika?? Mulle sopii sillä viikolla mikä tahansa päivä, olen esikoisen 1v10kk kanssa kotona, eli te, ketkä olette työelämässä tai jotain muita menoja, niin ehdotelkaahan jotakin päivää? Voitaisiin sitten lyödä lukkoon puistotreffit kera lasten, tietenkin säävarauksella =)

Toivottavasti mahdollisimman moni "Tayssilainen" pääsisi mukaan!! =)

MamMam ja pikkanen rv 22+1
 
PIPPURIMAMMA :hug: Mulla on kans supparit aukaisseet kohdun puolelta ja siks käyn seurannassa 3-4 viikon välein suoraan äippäpolilla ja jos jotain tulee nii suoraan sinne. Toivottavasti sun tilanne rauhoittuu ja muista ottaa rauhallisesti omien tuntemusten mukaan.

Päivittäjälle Meille olis kai tulossa poika (ainakin viimeisimmän ultran mukaan).

Tänään kävin työterveyslääkäriltä hakemassa reseptin allergianenäsumutteeseen kun nenä on aivan tukossa ja verta tulee joka päivä reilusti nenästä- joku Beclonase olis semmonen mitä voi käyttää.

Huomenna neuvola, voipi olla että hemppa on laskenut reilustikkin kun olo on todella väsynyt ja musta on tullut tosi kalpea- tai sit oon tulos kipeeks.

Se Hb:n mittaaminenhan on vauvan hyvinvoinninkin kannalta tärkeää koska rautaanhan sitoutuu happi joka on tietysti elintärkeää vauvalle joten ei sitä vain äidin hyväksi mitata.

Painoa on tullut reilusti n. 10kg lähtöön :D

äippä ja poju 21+4
 

Yhteistyössä