***SYYSMASSUT 2007*** KESÄKUU

paljonko teillä on tullut painoa? ja millä raskausviikolla paino punnittiin ekan kerran? mulla oli 10+4 niin 60kg mittarissa. Nyt 24+ 69kg! :( Neuvolassa ei sanota mitään kun ei ole pissassa sokeria yms. Mutta itseäni pelottaa. sf-mittakin oli viikolla23 niin 24!!! mikäköhän täältä tulee. Voikohan olla ihan turvotustakin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyttiäinen:
paljonko teillä on tullut painoa? ja millä raskausviikolla paino punnittiin ekan kerran? mulla oli 10+4 niin 60kg mittarissa. Nyt 24+ 69kg! :( Neuvolassa ei sanota mitään kun ei ole pissassa sokeria yms. Mutta itseäni pelottaa. sf-mittakin oli viikolla23 niin 24!!! mikäköhän täältä tulee. Voikohan olla ihan turvotustakin?
Mulla oli aloituspaino nko 10 70kg ja nyt vko 27 78kg :whistle: Mutta esikosta tuli kiloja 20 ja toisesta 25, että en usko tästäkään pääseväni kovin vähällä... Pirun kuuma vaan on kesällä!!

Kyllä se siitä pois lähtee ja jos ei lähde, on jäädäkseen!!!
 
No niin loppuaika ollaan sitten sairaslomalla, kohdunsuu oli erittäin pehmeä, mutta onneks ei vielä auki. Muita neuvolakuulumisia...
paino: +485g/viikko yht. +7,4kg
hb: 117, laskennu tosi paljo, mutta ei ainakaan vielä rautaa...
paineet: 130/76
kohdunpohjankorkeus: 26
vauvan sydänäänet: 155
liikkeet: ++
pissa: puhdas

Nyt vaan nautin tästä oleilemisesta...Huomenna on poitsulla viiminen tarhapäivä ja miehelläkin alkoi kesäloma, joten ihanaa yhdessäoloaikaa. Huomenna mennään miehen kaa katteleen tapetteja uuteen taloon ku poika on vielä huomisen tarhassa niin saa rauhassa kattella. Sitten lauantaina lähetään viikoks reissuun, joten kotia palaillaan vasta juhannuksen jälkeen...Ihanaa vaihtelua....

minttu-82 ja TaimiMainio 28+1
 
Vihdoin ja viimein se äitiyspakkaus on saapunut tänne asti :D
Pitihän sitä kauhiasti tutkia sillon, ko se tuli. Joutuu vielä paremmalla ajalla tarkistaan, että kaikki on siellä.
Aikasta mielenkiintonen se naisten kondomi... En kyllä ihan menis siihen luottamaan :)
Pinnasänkykin tuli hankittua eilen, on nyt tuolla meidän kanahäkissä.
Ei oo asunnossa niin paljoa tilaa, että sitä viitsis vielä kasata. Pitää miettii järjestystä uudestaan, et saa kaikki tavarat mahtumaan...

Painosta: Mulla tullu tähän mennessä 14 kg, mut osa varmasti turvotusta (ei mee enää sormukset tai vanhat kengät jalkaan :whistle: ) Enpä oo kuitenkaan mitenkään huolissani, siskolla tuli ekasta reilu 20 kg ja on nyt 4 kk myöhemmin samassa, ko ennen raskautta. Murehdin siitä painosta sitten synnytyksen jälkeen. Jos oikeesti olis jotain, ni kyllähän ne neuvolassa siitä sanois ja laittais lääkärille.

Enää 10 päivää töitä ja sit B) , JEE; JEE!!!

Heidi-79 + asukas 28+5
 
Heidi-79 mua kauheesti kiinnostaa se naisten kondomi, että millanen se oikeen on? En oo ikinä ees nähny semmosta.

Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä. Taitaa tuo esikoinen jo olla pikkuhiljaa valmis jättämään vaipan pois. Hoitopaikassa hänen tyttöystävä on just jättäny vaipan pois ja jätkä vissiin vähän matkii sitä. Juoksi tänään aamulla puol seittemän (!) meidän makkariin ja huusi innoissaan ja vähän harmissaan "äiti mulla pissa vaippaan!". Sitte hän jo nappas vaipan pois ja halus potalle. No heinäkuussa me jätetään se pois sitte ja toivon, että siinä viidessä viikossa sitte homma hoituu kokonaan. Lähtis vaippa sopivasti ennen ko vauva tulee ni ei tartte sitte mennä läpi sitä paljon puhuttua vaikeutta, mikä mukamas tulee kun on kaks vaippaikästä samaan aikaan. Mun isä aina jaksaa muistuttaa siitä kun me ollaan siskon kanssa aikoinaan oltu samaan aikaan vaipoissa vielä ja kuinka se sitte oli rankkaa.. Veikkaan kyllä, että rankempaa se sillon meidän äitille oli ko isälle.. :whistle: :LOL:

Mua vaivaa liitoskivutkin vähän. Ainaki veikkaan, et niitä nää on. Siis väliin sillai vihlasee ilkeesti ja pitää hetki vaan olla ilman mitää touhuumista. Mut eipä näistä semmosta ihmeellistä vaivaa ole että sen ihmeemmin pitäs valittaa. =)

Tänään ajattelin oikeesti raahautua kelaan viemään äippärahahakemuksen. Ne on mulla tuolla laukussa kieriny siitä asti ko ne neuvolasta sain.. Onkos tietoa muuten tuleeko se äitiysavustus kans parin viikon sisällä tilille, jos rahana ottaa? Ko pakkauksellahan kestää apautti sen verra..

On muuten vaikee olla, kun mun tekis kauheesti mieli tehä joku kakku. Ajattelinki tehä juhannukseks mökille jonkun kesäisen kakun. Se vaan kun ite sitte ei saa sitä syödä.. No tietty ehkä pienen palan uskaltaa maistaa, mut oon kyllä aika vahvasti jättäny kaikki sokerit pois. Paitsi kahvista. Ne makeutusrakeet mitä on (hermesetas yms..) ei mun mielestä oo hyviä. Yks ei riitä ja kaks on liikaa. Sokeria saa laitettuu just sen verran, että tulee hyvä. Vähän niinko siinä kolmessa karhussa ja kultakutrissa! :D

Joo no nyt meen laittaa pyykit pyörähtämään koneeseen. Oonki tässä vähä urakoinu sillä saralla, ja kohta on pyykkikorit sen verra tyhjät, et oikeesti saisin niitä vauvanvaatteita sinne heitettyä. Samalla voisin järjestää pienen kaapin taas valmiiks. Kakkosen jäljiltä tosin se aika hyvin onki kohillaan, et on niitä 56 ja 62 bodyja ja housuja ja sukkahousuja sun muita valmiina, mut voihan sen silti järjestää taas uusiks.

Emmaliina ja Vusseli 28+

Ja taas tuli kunnon novelli..sori.. :ashamed:
 
huomenta!
alkuun neuvolakuulumisia eiliseltä:
rv 26+6
paino 62.6kg/550g viikossa/ ja lahtöpainoon 5.1kg
turvotus -
RR 100/60
pissa puhdas
Hb 125
Sf 23
:heart: 140
liikkeet ++
ja kaikki muutenkin sillä saralla ok.

tänään täytyy käydä siellä lääkärissä että jatkaa sen sairasloman loppuun, kaksi viikkoa olis siis muuten töitä vielä.. alkaa olla jo melkein ihminen taas kun on saanut lepäillä kun poikakin hoidossa niin ei tarttee sen perässä juosta ja uhmiksia kestää :whistle: :ashamed:
ajattelin jopa että olen niin hyvässä kuosissa että lähden kamun kanssa ikeaan tiistaina kun siitä on jo taas vierähtänyt yli vuosi kun olen sinne päässyt shoppailemaan..
kävin tuossa maanantaina sisätautilääkärilläkin tämän perussairauteni vuoksi kontrollissa ja sieltä sitten ohjeeksi tuli että jos mun verenpaineet alkaa olla toistuvasti 140/80 joudun aloittamaan lääkityksen siihen, ja kun mulla on nyt alkanut noita rytmihäiriöitä olemaan niin myös jos ne pahenee voidaan niihinkin tuo samainen lääke aloittaa..on kuulema sellainen että voi sitten imetyksen aikanakin käyttää.. muutenkin siellä aika pitkään juteltiin että kun nyt päästäis tuonne viikoille 30+ niin vois hieman hengähtää, ei tarttis enää lähteä Tampereelle synnyttämään ja vauvallakin paljon paremmat mahdollisuudet selvitä.. mä viimeksikin olin ihan huoleton näille viikoille suurinpiirtein ja sitten aloin jännäämään että meneekö turvallisesti loppuaika ja taas näyttää käyvän samalla lailla, muutenkin olen alkanut miettimään synnytystä todella paljon, kun vaavi näyttäis perätilassa viihtyvän mutta eilen juteltiin neuvolassa että onneksi on vielä 10 viikkoa aikaa kääntyä ennenkuin alkavat mitään kääntöyrityksiä yms. tekemään..
mutta joo eipä kai tässä muuta, en enää edes muista mitä kaikkea mun piti muille kommentoida :ashamed:

umayya+mörri tasan 27 :heart:
 
Tiesinhän mie, ettei kaikki voi mennä niin auvoisesti loppuun saakka kuin mitä tähän asti mennyt :kieh:
No pikkujuttujan nää on järjellä aateltuna (siis niinä hetkinä ko järki pelittää :D ), mut pakko avautua..
Mulle tarjottiin unelmien työtä ens syksyksi.. no daa, jokkainen laskekoon yks plus yks, olinko ottamassa.. *huoh*
Toisekseen niinku Hyttiäinen asiasta kyselikin, mulle painoa tullu alusta n. 7,8kg, joka eilen sitte iski jotenkin tajuntaan rumasti.. Kauhia syyllisyyden tunne ja ahistus, vaikka eikö tuo ole ihan normisti...? :ashamed: BMI näyttäs nyt olevan 23.. Tuntuu vaan siltä, et ollapa jo syyskuu ja pääsis rääkkään itteään oikeen kunnolla ja karistaan kilot, prkl.. :headwall:

Ja jos jotain positiivista, niin häitä tässä suunnitellaan ens kuuksi maistraatissa ja vaavilla tuntuu asiat olevan sentäs hyvin.. :heart:

Voi minnuu.. *mikä lie hormoniryöppy iski* Pahoitteluni arvon neidit ja rouvat :wave:

mobic & pikkukainen 28+2
:heart:
 
Esikoisesta sain +30kg, 20kg hävisi ekan 2kk aikana ihan itsestään, mitään en tehnyt.
Nyt en edes tiedä miten on tullunna, paljon kyllä on, sen kertoo levinnyt peba jne... no ma on neuvola ja sitten olen viisaampi.

Itse en stressaa painosta, en vaikka neuvolassa motkotettaisiin. Kyllä sitä sitten ehtii vaikka viralliselle dietille synnytyksen jälkeen jos mieli tekee :) Mielummin nautin täysillä tästä tilasta, tai siis siten miten voin. Sama se jos olen möhkäle, kunhan vaan vaavilla kaikki hyvin :)

Kommentoin myöhemmin muihin juttuihin!

Mukavaa päivää kaikille jälleen!!!

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 29+...
 
Juhuu arvon leidit ja neidit.. :flower:

Tuota painoa on näköjään muutamat ihmetelleet. Mulla kans sellainen tilanne päällä, että alkupaino: 51kg ja sen jälkeen viikolla 23 61,5kg ja viikolla 28 (nyt) 62,5kg.. Eli viimeisen viiden viikon aikana tullut vain ja ainoastaan YKSI kilo.. Mä kun luulin että loppua kohden sitä tulee enemmän kuin alussa. Neuvolassa sanoivat asian olevan ok. Outoa.. :eek:

However, meillä on nyt ens ke medisonarissa 4d-ultra.. Jahuu. Pääsee vihdoin taas moikkaamaan pikkuista jalkapalloilijaa.. Eli se sijoittuu viikoille 28+6.. Loistavaa. Siellä ne ainakin väittää että olisi hyvä kuvata viikoilla 29-30.

Tuota sf-mittaa on kans ihmetelty.. tai kyselty.. Eli mulla se oli viimeks (27+5) 25cm.. Kookas pallo, mutta normaali kuulemma. :D Kaunista katseltavaa. Olen niin ihastunut raskausvatsoihin että en halua eroon tällaisesta. Näin untakin että mulla oli 6kk poika ja itkin siinä että haluan sen vauvan takas mun mahaan kun mulla on ikävä niitä ihania potkuja. Just joo.. :)

Jassoo, aurinkoa! (itse toivon kyllä jo sateen alkavan kunnolla).. :snotty: Mun nenä meinaa vuotaa ja tää siitepöly ei ole mun paraskaveri. :headwall:
Ei muuta kun että.. me ollaan oikeasti jo pitkällä!! Kesähän menee aina nopsaa ohi. Pian meidän aika koittaa.. JEE! :heart: :p

T, Pia rv 28+1
 
Huomasin tos just et näitten sivujenuudistuksen myötä oon saanu tonne tietoihini myös eloveenan (pikku eellä ) aikaisemmat kirjoitukset... :eek: kiva.. luin jotain jostain sen miehen tekstariystävistä ja nolla luottamisesta mieheensä... Minulla kun on minulle maailman ihanin mies, että välillä tulee morkkiksia et vois ite yrittää vähän enemmän olla ihana.. :heart: et sillai...

Minäkin sitten kävin siellä kelan sivuilla kun moni siitä on puhunut ja juurihan se eilen oli postitettu se päätös, et maanantaille menee ja ilmeisesti tästäkö sitten vielä jokunen viikonpoikanen että pakkaus saapuis...

Ens tiistaina olis sitte kans mamalekuri pitkästä aikaa.. mutta iloinen olen kun saan neuvolatädin yllättää kun paino on pysyny kuukauden takaisessa.. eli tähän mennes tullu sit yhteensä edelleen se 10kg.. ite oon oikeen tyytyväinen tälläseen painon nousuun ku jotenki oon kuvitellu et se mulla olis noussu paljon enemmän.. kerkeehän se toki vielä... :whistle:

Masukki kyllä myllyttää edelleen pitkin päivää tuola ja on kans löytäny mun virtsamestat.. kivalta tuntuu ku sinne tulee sitä sarjatulta.. välillä oon varma et isukki on sille jo opettanu miten äippää kiusitaan.. se varmaan niillä pienen pienillä sormillaan sielä nipistelee äitiä aina välillä ihan huviksensa... empä silti valita.. niin ihanaa on levähtää johonki kun heti saa tuntea sen niin pienen ja niin rakkaan tyypin elämöintiä.. ihanaa.. huoh...

t. yökyöpeli ja masukkini 25+5
 
Työn touhussa oon jälleen ja seuranani kaamea närästys ( ollut jo muutaman päivän :headwall: ). Teen töitä päivä kerrallaan ja koitan jaksaa mahdolisimman pitkään- saas nähdä kui käy, aika tiukille tää nyt jo vetää.

Meillä olis tänään tuparit ja kavereita on tulossa jonkin verran. Lapset saatiin hoitoon, niin voidaan olla vain aikuisten kesken (eipä nuo iki-ihanat viikarit ois mua haitannut mut nyt pystyn keskittymään paremmin siihen emännän rooliin), väsyttää vain paljon eikä jaksais töitten jälkeen rueta mitää tekee- onneks muutosta on vasta muutama viikko niin siivota ei kauhiasti tarvii.

Täällä näyttää ihan kivalta keli- ei ainakaan vielä sada, ei kyllä kauhean lämmintäkään vielä ole mut jos se siitä lämpiäis.

nyt lähden "pyörimään" potilaitten luo. Ihanaa kesäpäivää kaikille ja hyviä vointeja.

äippä ja poju 27
 
Tänne ei taaskaan ihmeempiä. Olen yrittänyt lepäillä kovasti tässä vapaapäivinä ja nyt oon taas lähdössä töihin. töitä onkin taas ens torstai-iltaan asti joka päivä.

Voiko sauna aiheuttaa supistuksia? Oon kyllä kuullut, että suuret lämpötilavaihtelut, esim saunasta järveen, voi niitä aiheuttaa, mutta entä pelkkä sauna. Suihkussa sen jälkeen olen vältellyt kylmää vettä. Tuntuu vaan että keskiviikkona ja eilen kun käytiin saunassa, niin maha innostui kiristelemään enemmän kuin muuten.. toivottavasti kohtu vain harjoittelee. Onneksi tiistaina on neuvolassa se lääkärintarkastus.

Aurinkoista päivää teille kaikille! Minä lähden töihin ja sisätiloihin :(

Joe ja pieni ikiliikkuja 26+2
 
Mä olen ihan rikkipoikkiväsyhalkijne...

Mies oli eilen saunaillassa. LUPASI ettei ota kuin 1-2 olutta ja katselee, kun muut örveltää. Mulla kun on iltaan pahenevat noi supparit ja eilen olikin sitten pattitilanne: Mulla ei mitään mahd. saada lapsille hoitajaa ja tottakai suppareita ollut pisin päivää. Illalla vielä pahempia niin, että oikein piti kellottaa. Soitin TYKSiin ja kysyin mitä oikein voisin tehdä. No määräsi ottamaan toisen adalatin ja menemään kuumaan suihkuun. Olisi halunnut mut sinne, mutta milläs menet, kun olet kolmen lapsen kanssa yksin eikä hoitajia mailla halmeilla???? Selitin tilannetta lääkärille ja hän sanoi ihan suoraan selvällä suomenkielellä, että mulla todellakin on paskamainen tilanne. Olin jo todella itkuinen ja hän rauhoitteli mua.
No mä tein työtä käskettyä. Sain lapset nukkumaan(sitä ennen juoksin paniikissa portaat ylös, kun nuorimmainen kaatui kylppärissä ja löi päänsä laattalattiaan niin että alhaalla tärähti) ja otin adalatin ja menin suíhkuun. Ei mennyt kauaa, kun paineet romahti niin että päässä heitti jo maatessa. Makasin vain sohvalla ja kellotin suppareita.
Sitten mies soittaa mulle 23 aikaan et miten pääsee kotiin?? Vittuako mä tiedän miten ja MISTÄ?!?! Ei täältä kukaan pääse hakemaan... Mun vanhemmat Hesas, systeri menos töihin ennen 06 joten nukkuu puh. äänettömänä enkä tod. herättäis ees! Jossakin vaiheessa tuli kotiin ja HA!! Ei sanallakaan kysynyt mun tahi vauvan vointia ja AJOI MUT POIS SOHVALTA!! Mä sanoin et supistaa kipeästi, mut ei edes kuunnellut!!!!!!

MUA OTTAA NIIN AIVOON JA TUNNEN OLEVANI NIIN ALA-ARVOINEN!!!!!!

Sorry purkaus... painun taustalle....

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 29+...
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä81:
Pippurimammalle :hug: Koita kestää, tiedän miltä tuntuu (välillä tuntuu samalta vähän liiankin usein).
Kiitos... :hug: Olen todella pahoillani sun puolesta, että tiedät miltä tuntuu... En haluaisi kellekkään yhtä p*skaa olotilaa, ikinä...

 
Alkuperäinen kirjoittaja PippuriMamma:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä81:
Pippurimammalle :hug: Koita kestää, tiedän miltä tuntuu (välillä tuntuu samalta vähän liiankin usein).
Kiitos... :hug: Olen todella pahoillani sun puolesta, että tiedät miltä tuntuu... En haluaisi kellekkään yhtä p*skaa olotilaa, ikinä...
Jotenkin tuo toinen osapuoli osaa välillä tehdä tyhjäksi kaiken sen olemassa olevan, pitää oikein miettiä et miksi sitä ottaa kaiken sen vastaan ja miks toista rakastaa- ite oon aina yrittäny miettiä et niin kauan kuin hyviä hetkiä ja asioita on enemmän ja ne korvaa sen ikävän niin se on yrittämisen arvoista.

voimia sulle.
 
Heipsan keikkaa syysmammat!

täällä oli varsin nopeeta toimintaa äitiyspakkauksen suhteen! Tämän viikon tiistaina tuli kelalta päätös ja torstaina oli jo paketti postissa!! :LOL: Ihmettelen. Kävin sitten tänään hakemassa sen ja oli todella ihania ne vaatteet.. :)

Sitten kysymystä... Eli kun siinä äippäpakkauksen pesuohjeissa oli, että ei saa kuivattaa kuivausrummussa.. Niin oletteko noudattaneet tuota ohjetta, vai kuivattaneet rummussa siitä huolimatta..?
Kun olisi niin kätevä kuivattaa isot vaatemäärät siinä ja ei tarviis silittää niitä sen jälkeen.. Että uskaltaisko kokeilla kuivattaa bodyt ja potkarit siinä ja kuivattaa sit haalarit yms. normaalisti narulla..
Äitin kanssa ruvetaan kahtomaan mun sisarusten pieniä vaatteita ja nekin pitää pestä, joten olis nopeeta, jos pystyiskin rummulla kuivattamaan..
hankalata tämä pähkäily...

Sit toinen kysymys. Minkä levyinen kantoliina on suurinpiirtein? Kun minä rupesin ite ompelemaan sellasta, enkä oo ihan varma minkä levyinen sen pitäis olla. jotain 50cm ehkä..? Vastatkaa jos tiedätte!

Täällä oli ollut painon nousemisesta puhetta.. Itelläni on oli viime neuvolakäyntiin, rv 25+ jotain, tullu painoa n. 7kg lähtöpainoon. Mielestäni ihan ok vielä.. Nyt oon ruvennu katsomaan vähän mitä suuhuni laitan. Sokereita oon yrittäny vähentää, kun ne oli viimeks plussalla. Nyt en tiiä mitä uusintanäyte on sanonu..

Ja Pippurimammalle :hug: Mitenhän ne miehet osaakin välillä olla noin pölvästejä ja varsinkin kun sinulla on ollut juuri tuolloin melkoinen tilanne. Toivottavasti nyt voit jo taas paremmin.. ja miehesikin tajunnut asian ja pyytänyt anteeksi!

Minä yllätin kaks pienempää sisarusta, että lähden heidän kanssaan käymään Särkänniemessä tässä heinäkuun alussa. :) Ihan innoissaan ovat. Miinuksena vaan on, että täältä meiltä on ainakin neljän tunnin linja-auto matka edessä suuntaansa. Ja ite en tietenkään voi käydä läheskään kaikissa laitteissa. se vähän harmittaa.. :/ Mutta jospa jaksaisin sen päivän. Ja toivottavasti mieheke lähtee myös mukaan. :) ei ole vielä ihan varma haluaako lähtee. Pitää ensi viikolla varailla matka..

Rohviilissa pitäis näkyä uuden masun.. :) Alkaa olla jo iso.. Kuvassa kyllä paita vääristää pienemmäksi masun todellista kokoa. :)

Mut pitääpä puuhailla jotain muutakin välillä.. :)

-Bluedrama ja röllykän asukki 27+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyttiäinen:
paljonko teillä on tullut painoa? ja millä raskausviikolla paino punnittiin ekan kerran? mulla oli 10+4 niin 60kg mittarissa. Nyt 24+ 69kg! :( Neuvolassa ei sanota mitään kun ei ole pissassa sokeria yms. Mutta itseäni pelottaa. sf-mittakin oli viikolla23 niin 24!!! mikäköhän täältä tulee. Voikohan olla ihan turvotustakin?

Mun lähtöpaino oli 52,1kg ja nyt rv 28+jotain... 69kg
:ashamed:
 
Miehet on joskus ajattelemattomia... Pippurimammalle :hug:

Sitten oma napa. Olo on hyvä, loppuviikosta miulla oli tosin pientä flunssan poikasta ja hieman lämpöä. Maanantaina ja tiistaina kastuin koulussa, joten se varmaan oli vilustumisen syynä. Lepäilin pari päivää kotona, etten pahemmin sairastu. Menikin tauti onneksi ohi, ei edes nuhaa jäänyt.

Mies tulee tiistaina kotiin, kivaa. Ja enää ensi viikko koulua, sitten koittaa kesäloma. Joka tosin menee töitä tekiessä, mutta onhan se kouluun kuitenkin vaihtelua :D Minun pitää kyllä kerätä ja prässätä 60 luonnonkasvia ja 20 rikkakasvia koulua varten, joten ihan kokonaan ei koulua voi unohtaakaan... mutta eiköhän sitä voi iltakävelyllä ollessaan niitä kukkia ja heiniä sitten poimia.

Ensi torstaina on sokerirasitus ja neuvolalääkäri, ei tosin neuvolassa vaan terveyskeskuksessa. Neuvolassa ei olisi ollut vapaita lääkäriaikoja kuin vasta elokuussa. Juhannuksen jälkeen maanantaina on sitten varsinainen neuvola.

Painoa on tähän mennessä tullut lisää maltillisesti. Viime neuvolakäynnillä painoa oli 2,7 kg enemmän kuin ekalla käynnillä. Luulisin, että parisen kiloa on tullut lisää sitten viime käynnin. Selviää sitten juhannuksen jälkeen tarkemmin tämäkin asia =)

Mukavaa juhannuksenodotusta kaikille B)

tiksu ja uffe (25+2)
 
Laitanpa ihan aikani kuluksi jotain, kun en ole hetkeen kirjoitellut...
Vähän liikkuva vauva on muuttunut hurjaksi potkijaksi =) :heart: ja viime aikoina epäilys on pikkuhiljaa vahvistunut ihan poikafiilikseksi, saas nähdä sitten myöhemmin pitääkö fiilis tälläkin kertaa paikkansa..!
Liitoskivut on taas palanneet, luihin ihan "polttelee" ikävään, tuttuun tapaan...
Tänään aloin innosta puhkuen siivoamaan, mutta heti alkuunsa piti lopettaa, mahassa tuntui yhtäkkiä pari tosi kipeää kiskaisua/muljahdusta, mies käski sohvalle makaamaan ja siinä tuli pari kunnon tukalaa supistusta... Enpä ihan heti taas imuriin tartu, vaikkei MA lääkärissä mitään lepokieltoa määrättykään.

"Marge" ja pikkuinen rv 28 :heart:
 

Yhteistyössä