***SYYSMASSUT 2007*** KESÄKUU

Tänään oli neuvola+lääkäri. Koska sokerirasitus oli ok, en muka terkan mielestä välttämättä tarvitse painoarviota... Ja sekin kuulema EHKÄ sit viikolla 38, mut tuskin ollenkaan. Lääkäri taas sanoi että sehän on ihan liian myöhään, ei silloin enää saa selkeästi mitattua ultralla, pitää tehdä ainakin kuukausi aiemmin. Mut sanoi että nyt ainakin tiedetään että kyllä mun lantiosta mahtuu, kun tyttökin mahtui, mutta että jospa ei sit päästettäis yliajalle. No, sen näkee sitten...
Juu vielä 3 kuukautta, en malttais odottaa :xmas: =) B)

Niin, aika rauhallisesti on vauva ollut... Joka päivä tuntuu vähän liikettä ihan palleassa asti (jalat?) ja melkein jalkovälissä jotain pientä, mutta ei ollenkaan myllerrystä tms. mihin oon tottunut...

"Marge" ja pikkuinen rv 27+1 :heart:
 
=) Etta kylla meillakin heilahdellaan jo puolelta toiselle oikein hurjastikin; tuntuu Hope hakevan oikein kunnon asentoja!
Ja ei oo isin tytto ainakaan viela kun meilla myos lopettaa kaiken liikuskelun isan asettaessa kaden masulle! Mutta se onkin niin kuumaverinen etta sekin tietty voi vaikuttaa kun tuntuu selvasti lampimalta?..
Ja mulla on myos 'poikamaha' vaikka tyttoa odotankin, etta se niista arvailuista, heh.
Jokos teilla muilla vauva 'tarahtaa' aanista? Meilla kun imuri parahtaa kayntiin selvasti neito saikahtaa- senverran kovaaaninen kapistus tuo on?!
Ja liikkeista viela etta koko ajan tuntuu olevan joku jasen liikkeella - paa alaspain kun jo on niin varmasti myos paallaan pukkailee kun ihan alas asti tuntuu ja sitten potkut taalla pallean tuntumassa...

Eihan tassa oikeestaan mitaan 'asiaakaan' ole; eilen tein ekat kirppisherateostokset (siina uutta sanahirviota). Miehen sisko kyllakin otti ne toistaiseksi itselleen, halta kun saan kassillisen muutakin vaatetta vasta vahan ajan paasta (laatikosto ei viela valmiina vauvalle...) seka sitterin ja muuta kamaa.
Mutta voikaahan hyvin ja nauttikaa kesasta ja makaraisista, heh
- levinia ja Hope-neito rv 26+2 -
 
Moi kaikille,

vähän ultrakuulumisia: A vauveli painoi ja hurjat 550g ja B vauvakin ihan kivasti 501g. =) Lapsivesimäärät ja napavirtaukset ja muut oli ihan ok, että voi taas huokaista helpotuksesta, ainakin toistaiseksi. Alan jo pikkuhiljaa uskomaan, että kaikki voikin mennä ihan hyvin tässä "riskiraskaudessa".

Liitoskivut (joista oon kärsinyt jo ihan liian kauan) alkaa helpottamaan *koputtaa puuta*. Ja muutenkin olo on ihan hyvä, jos malttaa ottaa rauhallisesti, eikä rehki liikaa.

Juhannukseksi mennään miehen veljen perheen kanssa Rukalle. Muita reissuja ei sitten tälle kesälle olekaan luvassa.

Vauvojen liikkeistä sen verran, että masussa on nyt muutaman viikon ajan ollut tosi kova myllerrys. Eilen jo kävi melkein kipeää, kun toinen vauveli kylkiluiden väliin paukutti.

Mukavaa kesäpäivää kaikille,
Päivi ja Nirppu&Kirppu rv 25
 
Vain käväisemässä...

Yritän saada neuvolaan yhteyttä, kun kamala ihottuma kiusaa :(

Päivi: Ihan uteliaisuuttani kyselen, että miltä tuntuu kun kaksi riehuu masussa?? Ihanaa, että kaikki on hyvin siellä!

Palailemisiin!

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 28+...
 
Balikille tiedoksi että en minä osannut laittaa sitä sun juttua tänne mitä yritit neuvoakkin,oon ihan tumpelo koneitten kans saati sitten vielä yrittää liittää tommosia juttuja johonkin :D (tyhmä mikä tyhmä).No ei se mitn.Mulla on vointi ollut ihan hyvä,v'lillä supistelee muttei kipeästi.Inhottava painon tunne vain siinä tulee.Pidin tossa keskiviikkona siivouspäivän,vein matot pihalle,imuroin,luutusin,pölyjä putsasin ym.Kyllähän huomasi sitten illalla että oli jotain tehny ku koko ajan supisteli!!Mutta eihän niitä siivouksia voinut keskenkään jättää.Piti vain aina välillä pitää pikku paussi.Imurointi on yhtä rääkkiä ku pitää p.erse pitkälle kökkiä ja kontata pitkin lattioita että saa joka paikasta roskat pois,väsyy selkä ja oikeastaan joka paikka.Mulla tuli aivan mielettömän paha olo imuroidessa enkä ollut saanu ees koko mökkiä vielä imuroitua.Piti istuskella jonku aikaa että se lähtis pois,no sitten ku se lähti niin alko tajuton mahanvaantäminen(ei paljon naurattanut!)Jonkun ajan päästä ei sitten ollutkaan enää mitään,huh!Sain minä kunnialla hoidettua tuonkin homman :D Pitkiä matkoja eli useampaa kilometriä ei enää pysty kunnolla käveleen,tuntuu että maha putoaa maahan,eli alkaa painamaan melko paljon ja pitää kävellä sitten semmosta etana vauhtia.Joten en kävele ku ei se oo mukavaa ollenkaan ja koko ilo lähtee siitä hommasta.Pihalla ollaan lasten kans nyt oltu melko paljon ku on ollut niin ihania ilmoja,nyt on vaan pilvessä ja näyttäs siltä että saattas veet nakata niskaan.Lähetään lasten kans käymään kaverin luona kylässä tossa neljän aikoihin,kaverilla on semmonen ihana pikku tyttö vauveli vajaa 3kk:tta vanha,söpö kun mikä! :D Eikö ookkin huvittavaa että on vauvakuume vaikka itellä onkin vauva mahassa? :D Vauvat on just ihania ku niitä saa hoitaa niin paljon,pussailla jne.eikä ne raukat pysty sanomaan vastaan että en halua olla sylissä :D Oon melkonen täti,mutta mikä ihaninta,mulla kaverit antaa hoitaa vauvojansa niin paljon kun haluan ja pidellä sylissä.Toisin on miehen veljen tyttöystävällä,se ei anna pitää sitä niitten vauvaa sylissä ollenkaan,hyvä että metrin päästä sitä saa kattoa!Mutta siinäpä hoidelkoot vauvansa ku noin tarkkaa on..
Ai niin,noista vauvan liikkeistä.Mulla tämä epeli on aika rauhallista sorttia,liikkuu kyllä mutta ei mitään mahotonta elämää pidä niinku edelliset!Yöt antaa mun nukkua rauhassa eikä ala metelöimään silloin ja tuskin heräisinkään siihen jos yöllä alkais mahassa möyrimään :D (oon aina ollut hyvä nukkumaan) :D Iltapäivällä liikkuu eniten,alottaa n.klo 15-16 mutta kyllä niitä liikkeitä muulloinkin tuntuu,varsinkin silloin jos rauhassa istun ja juon vaikka kahvia.Silloin ainakin vauva vaihtaa selvästi asentoa jos laitan selälleen maaten(luulee vissiin että alan nukkumaan) :LOL: Saattaahan se sille tulla tietenkin vähän ahastakin,nukun normaalisti kyljellään ja joskus aamulla herään selällään ja vauva muljahtelee siellä ja potkii :D Mutta kaiken kaikkiaan rauhallinen yksilö =) Ei kait mulla tässä taas ihmeempiä,tuun taas lukemaan uusia kirjotuksia iltasella :D (oon vähän riippuvainen) :LOL: Miimari ja vauva rv 26+6
 
Ihanaa, kun on vähän viileämpää ilmaa.. heti helpompi olla :D

Täällä turvotusta edelleen, no tänään soittelin neuvolaan ja sain ajan keskiviikolle. Perjantain pissalabrakokeiden tulokset olivat tulleet ja jotakin häikkää niissä oli.. bakteereja.. sitä vielä paremmin tutkitaan ja ke saan tulokset ja mahdolliset jatkohoitojutut. Väliaika tietoja annoin terkalle verensokerin kotiseurannasta ja kun nyt on jo 4 arvoa yli sallitun, niin ke laittaa mulle lähetteen Tayssiin.

Tää raskaus on ollut jotenkin satakertaa vaikeampi, verrattuna esikoisen raskauteen. Nyt tuntuu olevan mitä ihmeellisempiä vaivoja..

Huomenna on kariesbakteerin tutkimus hampaista, saapa nähä, onko sitä. Yhtään reikää/paikkaa mulla ei ole.. Onko ketkään muut siinä käyneet?

Jotenkin tää masuvauveli on nyt muutamat päivät ollut tosi rauhallinen, siis tosi vaisuja potkuja vain! Ihan kiva senkin takia päästä neuvolaan keskiviikkona. Olis vaan niin ihana vielä päästä ultraan varmistaan, että onko kaikki ok, mut se taitaa olla vain haaveissa, että kunnalliselta puolelta siihen pääsisin.

Hyviä vointeja kaikille!! :)

MamMam ja Pikkanen rv 26+6
 
Olin sitten tänään kevyesti 13 tuntia töissä! Olo on kyllä sen mukainenkin :/
Fiksu kun olen, niin yritän nyt sitten saada kaikkien asiakkaiden asiat kuntoon, vaikken ole siinä parin vuoden aikanakaan onnistunut :headwall:
Vielä tarvis olla töissä juhannukseen, sitten kesälomalle. Heinäkuun viimeisen viikon hoidan lastensuojelun päivystystä ja sitten äippälomalle =) Ei siis enää montaakaan päivää töitä!!! =) =)
Turvotus oli mulla viikonloppuna aika pahana. Jouduin sormukset repimään väkisin sormesta, enkä niitä oo enää edes viittinyt yrittää laittaakaan takaisin. On muuten ihan alaston olo, kun on 8 vuotta tottunut siihen, et edes se toinen sormus on tossa sormessa :p
Muuten täällä olo ihan ok. Selkä vähän kipristelee, mutta siihen on jo niin tottunut. Helpottuneena vaan panin merkille, että olen ollut jo kaksi viikkoa ilman suppareita =)
Torstaina olis sokerirasitus ja keskiviikkona jo neuvola...taas saan varmaan kärinöitä painosta..sitä on nyt tullut 2,5kg ja en tajua miksi siitä pitää valittaa :kieh:

Hyvät voinnit kaikille!!!

Paveliina ja Jooseppi 27+4
 
Yöllä on satanut, tätä onkin kaivattu! Päivästä tullee harmaa ja pilvinen, mutta ei haittaa! Kuka sitä paistetta nyt viikkotolkulla jaksaa...

Tänään on viimeinen kerta perhevalmennusta (eräänlainen etappi sekin). Aiheena on vastasyntynyt ja lapsenhoito. Neljän viikon päästä on lupa varata tutustumiskäynti synnytysosastolta, joten se on sitten meidän seuraava tavoite.

Hoitopöytä ja vauvansänky on nyt molemmat kasattu. Värkkäsin patjan ja reunapehmusteetkin jo paikalleen, etteivät vie kaapissa tilaa ;) samaten eilen pesin ensimmäisen satsin vauvanvaatteita, -lakanoita ja kestovaippoja. Mies kaappasi vaipan käteensä ja kysyi "Miten päin tää laitetaan?" Kaikkia tärkeitä juttuja...

Viime yönä käänsin unissani kylkeä ja säpsähdin rakettina hereille. Jokin venyi kyljessä kiiiiireälle ja paukahti sitten irti... Kipu oli riipaiseva, tuntui kuin jänne olisi revitty pois paikaltaan. Aamulla paukahti TAAS jokin nikama tuolla alaselässä. Vai olikohan se lonkka? Jaloista vetää herkästi suonta, milloin kramppaa pohje, milloin jalkapöytä ja jalkapohja. Varpaista jos kramppaa, se on aika inhan tuntuista.

Kaiken kaikkiaan kuitenkin hyvä olo. Ei vaan enää tee mieli lähteä pitkille kävelyille saati pyöräilemään.

Maarja ja vaava 28+3
 
Pippurimamma:

En ole vielä huomannut mitään suurta eroa yksösen odottamiseen. Välillä kun potkut tuntuvat molemmissa kyljissä yhtä aikaa, huomaan että masussa myllertää kaks. Vauvat olivat ultrassa poikkitarjonnassa; pääsevät aika kipeästi kylkiluihin potkimaan. ;)

Päivi ja Nirppu&Kirppu rv 25 ja jotain
 
Maarja kirjoitti:
Hoitopöytä ja vauvansänky on nyt molemmat kasattu. Värkkäsin patjan ja reunapehmusteetkin jo paikalleen, etteivät vie kaapissa tilaa ;) samaten eilen pesin ensimmäisen satsin vauvanvaatteita, -lakanoita ja kestovaippoja. Mies kaappasi vaipan käteensä ja kysyi "Miten päin tää laitetaan?" Kaikkia tärkeitä juttuja...

Meillä on myös sänky kasattu, ollut jo ainakin kuukauden.
Siellä on myös petivaatteet paikallaan :LOL: (toki ne vaihdetaan saitten kun pikkuinen tulee siihen nukkumaan)

Sateista on, eikä haittaa. Ainoa ikävä asia siinä on että on niin synkkää. Meidän asunto on muutenkin niin pimiä.

Tänään teen tuttujen hiuksia kotona, joten eräänlainen työpäivä tämäkin... muuten vapaa.

9 työpäivää jäljellä!


balik ja pikkuinen 28+2
 
Olipa illalla vaikea miettiä lapselle nimeä.. tuntui, että mikään ei oikein sovi meidän ekan lapsen nimeen ja taas sukulaisilla/ystävillä lasten nimet samanlaisia.. tänä aamuna sain onneksi mietittyä molemmille sukupuolille nimet, mutta nehän varmaan muuttuu vielä. Tänään nimittäin pitää neuvolaan palauttaa sairaalaan menevä esitietolomake, jossa nimet mahdollista hätäkastetta varten täytyy olla. Toivottavasti sellaista ei ikinä tarvitse.

Täälläkin odotellaan äippäpakkausta, pitäisi tulla tällä tai ensi viikolla :)

Käyn ilmoittelemassa neuvolakuulumisia tällä viikolla.. tänään siis th:n neuvola ja huomenna lääkärinla.

Leppoisaa odotusta kaikille :heart:
 
Täällä ollaan taas työntouhussa, jo toista päivää saikun jälkeen...
Supistuksia tulee kyllä, mutta ei niin pahasti ko aikasemmin. Huomenna lääkäri, saa nähdä mitä se on mieltä.
Soitin tänään mun labratuloksista ja joutuu menemään uudestaan, ko virtsatietulehdus arvot ihan rajoilla :kieh: Siitäköhän ne supistuksetki johtuu??

Meille ei oo vieläkään tullu äitiyspakkausta vaikka kuvittelin sen tulevan jo viime viikolla... No, ehkäpä tänään tulee lappu postissa. Pääsisi vähän hypistelemään :LOL:

Pitäis kohta puoleen hankkia pinnasänky ja hoitopöytä. Minkälaisia teillä on? Millanen olis käytännöllinen? Itsellä kun ei ole kokemusta tuollaisista ja kun niitäkin tuntuu olevan niin montaa erilaista.

Meillä on ollu mietittynä pojan nimi jo vaikka kuinka pitkään, mut tytölle ei oikein tunnu löytyvän sopivaa. Tosin mulla poikien nimiä on ollut mietittynä jo varmaan 10 vuotta, ko kaikki sukulaiset on aina sanonu, et tulen saamaan 3 kauhukakaraa :LOL:

Heidi-79 + asukas 28+2 (voi ko toi olis 38+2 :D )
 
balik
Ehkä minäkin olisin värkännyt sängyn valmiiksi jo aikapäiviä sitten, jos sellainen vaan olisi ollut hankittuna. Nyt sitten yritän hillitä itseni, etten ihan heti laittaisi lakanoita :D

Heidi -79
Me ostettiin Drewexin hoitopöytä (oli mitoiltaan sopivin):
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=51&toimittajaid=20
Sänky on Brio Basic. Ostettiin se kun joku oli ostettava. Ihan tukevan oloinen ja kätevä tuo säädettävä korkeus:
http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/pinnasangyt/briobasicpinnasanky/

=)
 
Hello

kaikille syyskuisille tasapuolisesti. Kesäloma on nyt siis virallisesti alkanut ja siitä suoraan jään äitiyslomalle.
Neuvolakuulumisia: painoarvio 1180g, ss 140 krt/min. Minulle painoa tullut 6kg, rr 110/64 ja pissa puhdas.

Äitiyspakkaus tuli viime viikolla (vm.2007) ja ne olen järjestellyt kaappeihin. Pinnasänkykin koottiin ja rattaat + turvakaukalo on hankittu. Vielä on paljon pientä hankittavaa, mutta niitä ehtii sitten syksymmällä. Lahjoituksenakin saamme joitakin tavaroita.

Nimet hätäkasteeseen on mietitty, mutta voinevat vaihtua kun näämme vauvan. Liikkeitä tuntuu vahvasti päivittäin varsinkin iltaa kohti lisääntyvät.

Kaikille hyviä vointeja ja hyvää kesää!

Ainoska ja Kullannuppu 28+ ?
 
Ai hei taas kaikille!

Vkl tuli ja meni. Onneks. Oli melko ressaava sellainen. No nyt sitte otetaan rennommin.

Tänään kävin (taas) vähän shoppaamassa ja löysin kahet kivat bikinit juhannukseks. Ja tietty muutenki kesäks mökille, mut nyt juhannukseks enssijasesti etin. Ostin semmosen megaison hellehatunki. Käydään kuitenki mökillä taas soutelemassa ja muuten on niska liian vapaata riistaa auringolle ni nyt sitte hattu suojaa vähän. Samaten naamaa. Yleensä mulle ei kyllä auringossa tapahdu mitään mut nyt huomasin tossa yks päivä että monen vuoden tauon jälkeen mulle oli ilmaantunu taas aurinkoihottumaa. Pirullinen riesa, joka muksuna tuppas kovasti pilaamaan kesiä meikäläiseltä.

Vkl oli selkä ihan rikki ja se hankaloitti omalta osaltaan siis olemista. Nyt ei oo pariin päivään vaivannu pahemmin. Maha tosin on nyt sitten alkanu kiukuttelemaan. Tiedä sitte onko nää jotain supisteluja vai mitä mutta väliin kiristää ja sattuu ihan törkeesti mahaan.

Viime yönä muuten näin unta, että lähin TYKSiin supistusten takia. Tuli siis aika tiuhaan tahtiin ja tosi kipeitä. Sitte ne siinä unessa yhtäkkiä vaan loppu ja pääsin kotiin sieltä. Sinänsä hyvä, koska en siis ollu tämän pidemmällä raskaudessa mitä nyt oikeestikaan, mut uni jätti pienen pelon taas mieleen. Että mitäs jos se oli enneuni ja tällä kertaa oikeesti joudunki kärvisteleen supistusten kanssa päivätolkulla eikä synnytys vaan käynnisty kunnolla.. No toivottavasti ei näin käy.. Just veljen vaimon kanssa juteltiin, että se ois todella hienoo jos kaikki synnytykset alkais samalla tavalla aina ja vaikka sillai ei ennen kello kuutta illalla. Ei tarttis sitte miettiä siellä viimisillä viikoilla, että mites mahtaa käydä. Mä ainakaan viimiseen kolmeen viikkoon ikinä mieti muuta kun, että hei koska pitää lähteä ja sitte ko lähtö oikeesti on kyseessä ni en tajuu lähtee.

Pitäis kai munki sitte jo alkaa peseen niitä vauvanvaatteita jo.. Jos vaan nyt saisin ton yhen koneellisen pestyä muita vaatteita ensin tuolta. Ne on mulle huudellu tuolla jo varmaan viikon, mut mä en saa aikaseks laittaa konetta käyntiin. En mä laiska ole..Hyvin valikoiva tekemisissäni vaan.. ;) :ashamed:

Nyt jatkamaan kevyttä siivoilua taas.. Ties vaikka noi pyykitki sais kohta kyytiä..

Emmaliina ja Vusseli rv28
 
Tänään oli puolenvälin lääkärintarkastus.
Pissa oli puhdas, verenpaineet hyvät,hb 122,Turvotus oli++.Sain samalla sokerirasitustestin tulokset eikä onneksi ole mitään häikkää;) yksi helpotus ainakin. Kohtu kasvanut hyvin ja vaavin sydänäänet 150 :heart:
Vieläkin on vaavi pää alaspäin,saa nähdä miten vielä kääntyilee..

Valittelin lääkärille kun on jalat vielä turvonneet ja särkee tosi kovasti,niin sanoi vaan että tukisukat jalkaan ja töihin.Saa nähdä mitä siitä tulee kun kotona jo jalat väsyvät tosi nopeasti.Noh ei auta muu kuin lähteä testaamaan ja jos ei onnistu niin uudestaan lääkäriin.

Muuten oli kaikki hyvin,sain myös todistuksen raskauden normaalisuudesta(miten ikinä sanotaankin) kun lähdetään juhannuspäivänä viikoksi Prahaan:) B)

Inka&vaavi 27+5 :heart: :heart:
 
Viikonloppu tosiaan meni hujauksessa... sain matot pestyä, mökilläkin kävin ja ehdin jopa rentoutua. Nyt odottelen kuitenkin jo kovasti seuraavaa viikonloppua, jotenkin ei millään jaksaisi olla koulussa. Onneksi enää tämä ja ensi viikko, sitten koittaa loma B) Kesäleskeyskin alkaa jo kyllästyttää, onneksi sitä on jäljellä enää puolitoista viikkoa.

Vaivoja ei ole ollut, mitä nyt hiukka herkemmin väsyn. Ehkä olen tullut äitiini, se painoi viimeiseen asti töissä sisaruksiani ja minua odottaessaan. Kuulemma ainoa ongelma ennen äitiysloman alkua oli ollut se, että maha oli ollut tiellä kyyristellessä ja äidin oli siis ollut vaikeaa taipua lehmän alle laittamaan lypsimiä paikoilleen. Miusta muutenkin tuntuu, että raskaana olo jotenkin sopii minulle. Olen ollut paljon rauhallisempi, vähemmän stressaantunut ja tasaisempi kuin normaalisti. Saa sitten nähdä, miten loppuraskaus menee ja miten jaksan synnytyksen jälkeen...

Meillä on vauvalle jo nimi valmiina, sekä tytölle että pojalle. Kutsumanimet ovat hieman tavallisesta poikkeavat eikä niin perinteiset (täysin suomalaiset kuitenkin), seuraavat nimet perintöä suvulta. Saa nähdä, mitä ukit ja mummot sekä isoisovanhemmat nimistä tykkäävät :) Täytyy kyllä myöntää, että pojan nimestä on ollut pientä vääntöä, minä haluaisin antaa pojalle nimeksi Urho, mutta aikaisempi ja tällä hetkellä voimassaoleva nimiehdotus on enemmän miehen mieleen... ;)

Mutta nyt pitää koettaa tehdä kotitöitä, olen päästänyt huushollin lievästi sanottuna kaaokseen... olen epäjärjestelmällinen ja laiska, mutta pitää nyt koettaa joku taso pitää yllä, ettei tarvitse hulluna siivota sitten kun mies on tulossa kotiin :whistle:

tiksu ja uffe (24+4)
 
Heidi-79: Meille tuli Ikeasta sellainen pinnasänky, joka on ihan basic pinnis. Hinta oli 79? JOS hankitaan hoitopöytä niin sitten Ikeasta samaa sarjaa sellainen "kirjahylly" johon saa kiinnitettyä lisänä sen hoitopöytätason, hinta oli noin 100?. Menee sitten leluhyllynä myöhemmin kun noita lipastoja on jo riittävästi. Tod. näk. ei edes hankita hoitopöytää.

Vaunut ovat nyt sitten Herqulesin raptor 3 spin jotka ostetaan varmaan ensi kuussa. Lastentarvikeliike kantokassilla 570?.

Gracon turvakaukalo autoon, lastentarvikeliike n.100?

Muuta ei sitten varmaan varusteista hankitakaan.

Meillä myös odotellaan edelleen tuota äitiyspakkausta ja Kelan sivuilta sitä katselen päivittäin, mutta edelleen siellä on tieto vain että hakemus vastaanotettu, mälsää.

Eilen yöllä siirtelin täällä huonekaluja ja nyt on tosi kiva kun on täysin uusi olohuone :D

 
Eilen kävin tarkistuttamassa tilannetta äippäpolilla ja kaikki ol vauvalla hyvin ja mullakin olosuhteisiin nähden ok, paikat on pehmenneet ja kohdunsuu sormelle auki mut niin kauan kuin supistukset pysyy aisoissa niin ei huolta. Vaavin painoarvio oli 750g ja voi hyvin.

Vaavin tavarat taitaa olla aika pitkälto jo hankittuna ja nyt ootellaan sitä äpakkausta saapuvaksi jotta pääsee hypistelemään niitä.

LIIKKEISTÄ: tuntu päivittäin ja tosi voimakkaina, eipä ole väliä mitä teen tai oonko tekemättä mitään niin silti tuntuu ja välillä kyllä kirpaseekin kun ikävästi potkaisee- mut silti oon onnellinen joka potkusta. Meidän juniori piti eilen päätään masulla ja yritti kuunnella josko vaavi puhuis jotain, no mitäänhän ei kuulunut mutta vaavi antoi mojovan potkun joka sitten osui suoraan tulevan isoveikan ohimoon ja tästäkös toinen ei ilahtunut yhtään- no, onneksi suuttumus meni nopeesti ohi ja täänään hän jo taas rakasti vauvaa...pikkasen oli itellä pitelemistä naurussa.

Vointi kohtalainen, tarkastuksia olis äippäpolilla muutamia vielä edessä. Yritän jaksaa mahdollisimman pitkään töissä, nää 9h päivät vaan rupee tuntumaan jo jaloissa aika pahalta ja silloin rupeaa turvottamaan.

eipä kai tässä sen kummempia.


äippä ja poju 26+3
 
Nyt on sitten siellä sokerirasituksessa käyty ja tuloksetkin saatu- kaikki hyvin, ei häikkää sokereissa =) Helpotus...ja lääkärineuvolakin oli tänään, siellä myös kaikki hyvin, kohdunsuu vielä kiinni jne. eli ei huolta mistään. Ainut mistä kyseli, oli kun painoa oli tullut viikonlopun aikana 1kg ?! Että mistä oli tullut...vaikea sanoa! Kun ei tullut syötyä mitenkään erikoisesti, ei ole turvotuksia ja tuli touhuttuakin mattoja pesten ja puita kasaten. Johtuneeko sitten siitä, että aiemmat neuvolat on olleet aamulla ja nyt oli iltapäivällä juuri kun olin syönyt tukevan lounaan.

No, enpä murehdi sitä sen enempää, ihanaa että muuten oli kaikki ok. Nyt pitääkin alkaa keskittyä putkiremonttitouhuihin, jotka on meidän riesana vielä tänä kesänä. Kauhean äkkiä menee aika kun kohta on jo juhannus..ja kohta syyskuu ;)

Hassuliini ja masukaveri rv. 26+4
 

Yhteistyössä