***SYYSMASSUT 2007*** KESÄKUU

Eilen käytiin katsomassa vaunuja ja sänkyä ym... löysin jo mieleiset vaunut ja sängyn.Vaunut ois sellaset duo edge classic tai duo edge sport...värinä ois tietysti just sellanen mitä niillä on 1kpl koko suurvarastossa jäljellä :D Ärsyttää toi meiän 50-luvun koppi hissi täytyy oikeestaan miettiä ihan sen mukaan niitä vaunuja eli sit ei ehkä toi duo edge sport malli käy :/ haluisin kyllä just ne..

Enään 91pv laskettuun aikaan :heart: :$ :eek: :D

Jospa taas jotain sais aikaseks kirjottaa.
Heidi taisi kysellä sokerirasitukseen joutumisen syistä. Mulla on kaksikin syytä. Ensinnäkin jo sen takia että veljellä on diabetes olisin joutunut, mutta löytyyhän sitä painoakin sen verran liikaa että senkin vuoksi pitää mennä. Vielä en ole käynyt, joten en osaa sanoa minkä makuista juomaa täällä on, Emmaliinakos sitä kyseli.
Tänään käytiin viemässä vauvavakuutus-hakemus Tapiolaan. Saas nähdä myönnetäänkö. Painoa kun on sen verran liikaa...
Painosta oli kans kyselty, tai stressaako siitä. Mun kyllä tulee aika lailla sitä seurattua kun on ennestään jo tarpeeksi. Ei tarvis paljoa tulla lisää. Onneksi vielä ei olekaan tullut yhtään lisää lähtöpainoon. Mulla tippui alussa heti muutama kilo vaikkei pahoinvointia olekaan ollut. Viime neuvolassa lähtöpainoon oli vielä 1,5 kg matkaa. Nyt kyllä tuntuu että lisää on tullut...
Käytiin pari viikkoa sitten ostamassa vaunut vauvalle. Piti vain mennä katsomaan valikoimaa niin tuli sitten samalla ostettua. Vielä on malttanut pitää vaunut laatikossa, pitää siis itse koota. Saatiin eilen sukulaisilta hoitopöytä lainaan ja vaatettakin on nyt jonkin verran kasaantunut. Pikkuhiljaa alkaa tuntua todelta että kohta se vauva oikeasti tulee!
Nyt täytyy taas mennä. Tänään on vapaapäivä ja piti mukamas keretä tehä kaikenlaista hommaa, ainoastaan ne vakuutuspaperit oon saanut vietyä... :whistle:

Pilvi ja vauva 25+3

Hii, onpa taas tullut tekstiä.
Yritän nyt kommentoida jotain, mitä on ollut tapetilla...

Vakuutuksista
Me haettiin viime tingassa Tapiolasta vauvavakuutus ja aika pian tuli maksettavaksi varausmaksu siitä. Otetaan etukäteen, ennen syntymää, ihan varmuuden vuoksi vaan - ei mitään varsinaista syytä.

Sokerirasitukseen menemisen syistä
BMI oli alussa 27 (lievää ylipainoa siis) ja sen lisäksi lähisuvussa vaikeaa 2. asteen diabetesta. Onneksi kaikki oli ok!

Painontarkkailusta
Myönnän että oon ollut aika tarkkana siitä, mitä suuhuni pistän. Joskus tosin tulee päiviä, jolloin repsahdan, mutta sehän on inhimillistä. Jokapäiväinen syöpöttely... se olisi pahasta ja sitä yritän vältellä. Mä varmaan masentuisin, jos synnytyksen ja imetyksen jälkeen olisi kaiken muun lisäksi vielä reipasta ylipainoakin. On kuitenkin kiva olla edes jotenkin säädyllisen kokoinen. Nykyiset lukemat pitää nekin hien pinnassa näillä helteillä :/

Äippä81, Äityli75, Alizia83 :hug:

Joe80
Onnea talojutusta! :flower:

Nyt ei enää muista mitä piti vielä paasata... Ai niin!
RäpäRällä, en oo unhoittanut sua. Tapaaminen kahvin/teen merkeissä on edelleen muistissa mutta en saa aikaiseksi keksiä sopivaa ajankohtaa. Ehkä juhannuksen jälkeen? Tsemppiä selkäkipujen kanssa! :hug:

Tänään oli neuvolalääkäri.
Kohdunkaula on lyhentynyt 4 sentistä kolmeen,
muuten kiinteä ja kiinni.
Vauva on kohdussa poikittain, mutta vielä ehtii kääntyä.
Syke 150.
Paino noussut tähän mennessä yhteensä 4,3 kg.
Verenpaine 120/72.
Muoks.
Kohdunkorkeus 25cm (johtui varmaan siitä, että vauva poikittain).

Maarja ja vaava 27+4

PS. Meidät vihitään 20.7.
Eilen käytiin varaamassa sormukset! :heart:

EmmaliinaÄlä välitä, mullakin oli sokereissa häikkää ja nyt joudun ottamaan arvoja viiden vuorokauden ajan pari kertaa päivässä kotona. Saa nähdä mitä tästä tulee, kiloja ei ole tullut lähtöpainoon kun 3,9 kg ja vauva normaalikokoinen, joten en ymmärrä mistä noi sokerit on tullu....

Hantta + "heppu" 26

Tänään pääsin pärisyttelemään traktorilla. Oli metkaa B) ensin hiukka arvelutti, että miten menee ja osaanko, mutta hyvin se loppujen lopuksi meni. Osasin peruuttaa traktorin talliinkin ihan ensiyrittämällä, olen siis true Guru =) Parin viikon kuluttua meillä on taas traktoriharjoituksia, opetellaan kiinnittämään peräkärry ja ajamaan sen kanssa. Siinäpä on jo hiukka enemmän haastetta...

Kyllä täytyy sanoa, että on aika rankka ollut tämä alkuviikko. Joka päivä ulkona monta tuntia ja ma&ti vielä pellolla istutustöissä. Huomenna on vielä käytäntöä, perjantaina on onneksi tentti, joten ei tarvitse kuin istua ja kirjoittaa. En ole kyllä pahemmin jaksanut lukea tenttiin, illat ovat menneet ihan koomassa ja sumussa ollessa. Mutta jospa sen läpi pääsisi, en nyt jaksa ottaa asiasta paineita.

Muistattekos, kun valittelin, että minulla ei vauvamasu kasva? No enpä valita enää... vatsa on nyt ISO. Se ei tunnu suurelta tai tunnu olevan tiellä, mutta kun peiliin katsoo, niin OMG! Hirmuinen kellukka siellä näkyy. Ehkä se on turvotusta, ainakin osittain, sillä olen juonut paljon viime päivinä ja ainakin nilkoista huomaa, että turvotusta on jonkin verran. Painoa on tullut vähällä aikaa 2 kiloa lisää. Pitää tarkkailla hieman, että nouseeko paino jatkossakin kovaa vauhtia ja jos nousee, niin kysellä neuvolassa, että onko syytä huoleen.

Mutta nyt koetan vielä jaksaa lukea tenttiin.

moi moi!

tiksu ja uffe (23+6)

Hannta06 Mä en sentään joudu itekseni kotona tarkkailemaan mitään arvoja, mut kuukauden päästä pitää mennä kontrolliin taas. Sillä kerralla tosin vaan ilmeisesti eivät ota niin montaa kertaa verta tai jotain. En ihan tajunnut kun täti sitä mulle selitti. Nyt mua vaan mietityttää toi dieettihomma, et osaanko sitä nyt noudattaa. Sain aika kattavan ohjelapun siihen, mut nyt kun oon sitä tässä tarkemmi lueskellu ni käy vähän ajatukset juoksemaan. Lähinnä siltä osin, että kun me jo valmiiksi käytetään tosi vähärasvaisia ruokia ja makeita ei syödä juur lainkaan, ni miten ihmeessä mä sitten vielä voin vähentää niitä. En käytä siis leivällä margariinia lainkaan ja kaikki kinkut sun muut on kalkkunaa tai broileria ja juustoaki käytän aika vähän. Tosin se juusto on kyllä ihan nokujuustoa eikä mitään vähärasvasta versiota kun ne maistuu aika kumille mun mielestä. Lisäks käytän tosi paljon vihanneksia, kurkkua ja salaattia etenki enkä pahemmin juo ees mehuja. No pitää kattoa jos vaikka jo ihan toi että säännöllistää ruokailut ni auttas.. Kun tähän mennessä oon syöny aika epäsäännöllisesti. Ja iltasin mua nälättää tosi paljon et oon melkein koko ajan jotain vähän syömässä. No jos tämän viikon ajan vaikka painotilannetta tarkkailisin ja jos paino nousee ni pitää miettiä uusiks..

Pilvi81 mä en edes tienny, että ne voi esim just Tapiolassa olla antamatta sitä vakuutusta! Kun me ollaan aina vaan kävelty sinne ja sanottu, että halutaan syntymättömän lapsen vakuutus vai mikä lie ja sitte on setä tai täti naputellut asiat koneelle ja homma on valmis. Musta on aika outoa, ettei sitä myönnettäs. Vaikka äidin paino olis mitä. No en ole vakuutusihminen, en tiedä miten ajattelevat. Enkä tiedä kyl, et miten tarpeellinen meille edes toi vakuutus taas on. Sovittiin nyt miehen kanssa, et pidetään sen vuoden verran sitä ja sitte vaihetaan tapaturmavakuutukseks vai mikä lie. Otettiin esikoiselleki nyt sellanen. Noi vakuutukset on kyllä jänniä koukeroita. Jotenkin niitä aina tarvii, mut silti oon kyllä monta kertaa miettiny, et onkohan tuo ny ihan välttämätön. No kaikkeen on hyvä varautua. :)

Mua vaivaa taas muuten ihan törkeet päänsäryt! Nää helteet sitä luultavasti aiheuttaa. Kun tää saattaa iskeä ihan yhtäkkiä. En voi mennä ulos, kun heti alkaa pää huutamaan enkä voi koko päivää sisälläkään olla kun silloinki pää alkaa huutamaan. Ei oo kyllä ikinä tyytyväinen tämä mun pääni. Tosin mietin, josko se auttas että ostaisin jonkun semmosen kunnon hellehatun itelleni. Ihan vaikka senkin uhalla, että näytän perunatarhantädiltä se päässäni. Mulle ei siis mikään hattu sovi. Näytän ihan :xmas: :D

Nyt meen tekemään vielä listaa asioista, mitä pitää muistaa kysyä lääkäriltä huomenna.

Emmaliina ja Vusseli 27+

Heipä hei piiitkästä aikaa!

Mun sokerirasitus oli perjantaina ja tänään sain tulokset. Paastoarvo rajalla ja kotiseurantaa 6 päivää. Syy sokerirasitukseen oli iso esikoinen. Tänään mittasin koemielessä ekan kerran ja heti paukkui yli sallitun (vaikka oli pidempään syömisestä kun ohje), joten lienee sitten dieettiä loppuraskaus. Hyvästit jäätelölle!!! Huomisaamusta alkaa sitten "oikea" seuranta ja pari kertaa saa mennä raja-arvon yli. Jotenkin elin siinä toivossa, ettei sieltä mitään löydy, mutta toisin taitaa käydä. Toivottavasti ei kuitenkaan mitään ihan hillittömiä arvoja ala näkyyn, että riittäis pelkkä syömisten tarkkailu. Muuten täällä menee ihan mukavasti ja aktiivisesti lueskelen muiden kokemuksia, vaikka hiljaiseloa välillä vietänkin. Tervetuloa uudet ja voimia lepoon määrätyille...!

Ihana postisetä...toi tänään postissa päätökset äippäpakkauksesta, tulee kuulemma postitse kahen viikon sisällä...Niin ja päätökset tuli myös äippärahasta ja esikoisen hoitolisästä...

Meijän asunto meni tänään myyntiin, tunnin oli kerenny olla netissä ku eka soitto jo tuli kiinteistövälittäjälle, huomenna tulevat kattoon....jännää...Ainakin alkoi hyvin...Saa nähä miten käy.

Vielä viikko näitä tuskaisia työpäiviä jäljellä, paikat on sikakipeet, mutta nyt en luovuta, 5 työpäivää!!!!!

minttu-82 ja TaimiMainio 27+0

Täällä saikkua ens ma asti. Eilen illalla itkeä tihrustin ku tuntu et kukaan ei ymmärrä mun väsymystä tai välitä mistään. Aina vaan pitäs jaksaa ja olla pirteenä, onhan nyt se keskiraskauden 'ihanuus' (ai mikä?) menossa. Onneks mies ymmärtää ja halii ku on sen tarve :'( :hug:
Kehtaako lääkäriltä pyytää suoraan loppuaikaa saikkua? Ois enää 3vko töitä, jotenki tuntuu nololta, mut sit taas ei jaksais kerran viikossakaan siel juosta. En tiiä...

Aamuyöstä alko ahistaa kaikki hankinnat mitä eioo viel tehty. Suurimmasta päästä ois isompi auto! Turvaistuin yms. Tiedän täs on viel aikaa, mut ajatuksille ja ahdistuksille ku en mahda mitään :ashamed:

No nyt aamupalalle ja uuteen päivään.

äityli75 ja eemeli 24+4

Äityli75 :hug: :hug: Pyydä vaan rohkeesti sitä saikkua kun fiilikset on tuommoset. Eikä se keskiraskaus todellakaan aina oo niin ihanaa, mitä opukset antaa ymmärtää. Mun mielestä sillon just helpoiten iskee se paniikki niistä hankinnoista ja järjestelyistä kun tuntee jo vauvan liikkeet hyvin ja vauva on sitä kautta todempi ja sitte jotenki sitä ajattelee, että ollaan jo ihan loppusuoralla kun ollaan se 20 viikkoa jo ylitetty.

Koita jaksaa nyt ja ota ihan rennosti pari päivää jos vaan pystyt. Tosiaan aikaa tässä vielä on ni ehitte varmasti kaikki hankkimaan. :)

Mä meen kanssa aamupalalle ja valmistaudun sinne lääkäriin menoon nyt. Palaudun kertomaan lääkäriterveiset mikäli jotain kerrottavaa sitten on. :)

Emmaliina ja Vusseli 27+

Emmaliina Mäkin kun katoin sitä dieettilistaa niin ajattelin että mitä voin vielä muuttaa, mulla ainakin huomasin sen että mulla ruokailuajat ei ole säännölliset, joten se on varmaan sullakin se mikä heittää niitä arvoja. Täällä tänä aamunakin ihan normaali paastoarvo, en oikein nyt tiedä mihin uskoa, mutta katsellaan.....Aurinkoista päivää kaikille ja muistakaa JUODA :whistle: mulla ainakin tahtoo unohtua :hug:

äityli75 mulla mielessä samanlainen myllerrys sunnuntaina ja silloin päätinkin että nyt riittää, ei mullakaan olis ollut kuin neljä viikkoa töitä jäljellä, 19 päivää tarkkaan ottaen, mutta rohkeasti vain lääkäriin ja siellä sanoinkin heti että mä en enää töihin mene, lääkäri kirjoitti heti 2 viikkoa ja varasi uuden ajan heti tän saikun loppuun josta automaattisesti kirjoittaa sitten loppuajan..
ja eilen totesin miehelle että viisas päätös taisi olla kun eilen meillä mittarissa oli varjossa 30 astetta ja mua supisteli koko päivän vaikka mitään en tehnytkään, poikakin oli hoidossa joten sain vain olla..

ja mä myös muistuttelen tuosta juomisesta, tärkeetä on vaikka meinaa myös mulla unohtua :ashamed:

minttu
onnittelut asunnon johdosta, toivottavasti menee kaupaksi d :) b

emmaliina voimia päänsärkyjen kanssa, mulla viime raskaudessa oli kanssa ihan hirveät päänsäryt ja kärvistelin niiden kanssa, nyt ei onneksi vielä ole ollut *koputtaa puuta*

maarja toivotaan hyviä kelejä teille hääpäivänä! :flower:

umayya+mörri 25+6 (meniköhän oikein :whistle: )

Syömisestä...

Kannattaa tosiaan syödä vaikka kellontarkasti ja monesti päivässä ja todella vähän kerralla. Sokeri kannattaa jättää kokonaan pois, jos syö jo mielestään vähäsokerista linjaa.

Äippäpolin kontrolli takana.

Kohdunsuun tunneloituminen on KOKONAAN kiinni!!! Kanavaa jäljellä 4cm, vähän pehmentynyt, mutta kunnolla kiinni! Multa kysyttiin haluanko nähdä sukupuolen ja tottakai halusin ja poikaa edelleen näyttäisin kantavani Isot pehmeät kivekset näkyivät ja pikkuruinen pili edessä
B) Painoarviokin saatiin: 1kg100g, kuulema isohko.
Adalat-kuuri päällä viikolle 34, nostelukielto ja touhuamiskielto päällä. Seksiä saa harrastaa ellei ilmene kipeitä suppareita sen jälkeen, viikolle 30 vähän varovaisemmin ja sitten kuulema saa antaa mennä! KIVA! :D

Nyt ulos lasten kanssa. IHANA ilma siellä!!!

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 27+...

Emmaliina: Multa kyseltiin päänsärystä ja sanoin sitä olevan aina välillä. Sain ohjeen juoda enemmän, saattaa johtua kuumalla ilmalla liian vähäisestä nesteen saannista ja HUOM KAIKKI: Mun käskettiin juoda suht paljon kivennäisvettä jotta saan kivennäisaineita, ovat tärkeitä kuumalla varsinkin.

Äityli75: :hug: Saikkaa kannattaa oikeasti pyytää ettet pala loppuun! Sun pitää keskittyä pitämään itsestäsi huolta, jotta vaavillakin on kaikki hyvin!

Hantta06: Kävin sun profiilia kurkkimassa ja MAHTAVA maha :D

Maarja: Onnea hääpäivän päätöksestä =) Toivottavasti sää suosii teitä!!

Eilisiä neuvolalääkärikuulumisia..
Paino 62,3kg (vajaa +7kg lähtöpainosta; vähän neuvolantäti kiusi, et onkos jäätelö maittanut, mut lohdutti että saapi maittaakkin kun kuitenkin olen vieläkin hoikassa kunnossa)
Hemppa noussu raudan ansiosta 111 --> 119 :)
Sf 23cm, mikä minusta tuntui kauhian pieneltä. Se kun jäi keskikäyrän alle vaikka eka sf-mitta oli reilusti keskikäyrän päällä. Lääkäri kuitenkin vakuutti, että hyvin kasvaa.
Vaavin syke oli 133-158. Sitäkin lääkäri kehaisi, et hienosti vaihtelee (osaako joku sanoa, miksi sykkeen kuuluu tässä vaiheessa vaihdella?)
Paikat kiinni ja kiinteet eli uintilupa myönnetty :)
Pikkuinen oli sillä hetkellä pää alaskäsin, selkä vasemmalla puolen. Ei vielä merkkiäkään, että ois laskeutumassa. Onneksi.
Pissa puhas.
Verenpaine 127/78 (ja kotona rauhassa mitattuna 103/63; miten niin jänskättää, aina vaan, hih!)

Elikäs kaikki oli hyvin. Jotenkin vaan alkaa tässä loppusuoralla iskeä sellainen pelko, et eihän tää VOI mennä näin kivuttomasti, et kuitenkin tapahtuu jotain kauheaa :eek: :ashamed: :(

Ja sitten yks ehkä hieman pöljäkin kysymys.. Eli: jos lapsivedet menee, niin tuleeko yleensä sitten supistuksiakin? Kaikillahan lapsivesi ei mene kun synnytys käynnistyy, mutta kaikilla tullee suppareita? *ihan sekaisin* Jelppikää höpsöä blondia :D

Nyt ulos nauttimaan auringosta :)

mobic & pikkukainen 27+1 :heart: Eikä tietoa, kumpainen siellä masussa mahtaa asustaa vaikka melkein päivittäin sitä yritetään pikkukaiselta kysellä :LOL:

Pippurimamma; kiva kuulla että kaikki kunnossa!
mobic; supistuksia ei välttämättä tule kovin pian vesien menosta. Kaverilla meni vedet, ja synnytys käynnistyi vasta 5pv kuluttua, kun supistukset alkoi.
Jode ja Onni-poika 27+2

Niin, en kerennyt lukeen kirjoituksianne :ashamed: .. eli ihan omaa napaa tulee nyt.

Ollut yhtä huisketta tämä viikko, meillä on tämän viikon kesälomavieraita ja lisäksi mä olen saanut ravata lääkärissä ym. Elikkäs, sokerirasituksessa oli paastoarvo yli sallitun rajan ja nyt sit olen 6 päivää verensokerin kotiseurannassa. Täytyy toivoa, että lukemat pysyy hyvinä!! Neuvolassa oli pissassa valkuaiset ja ketoaineet koholla, eli niiden takia huomenna näytteet labraan. Huomenna mulla on myös selän takia fysioterapeutti, ihan mielenkiintoista mennä sinne :) .. en ole ikinä aikaisemmin ollutkaan.

Muuten rv 26 neuvolassa kaikki ok, painoa tullut nyt kaikenkaikkiaan +3,5kg, eli ihan ok! Verenpaine oli hyvä. Turvotusta vain aika paljon nykyään.. Vähän jänskättää, että mitä pissan tulokset siellä labrassa tulee olemaan :| .

Sellaista tänne.. niin ja lääkäri kielsi multa liikkumiset helteillä ulkona, eli silloin ainoastaan aikaisin aamulla tai illalla myöhempään, tosiaankin vain aika mahdoton toteuttaa, kun on toi 2v. esikoinen.. eihän sitä nyt viitsi pitää sisällä koko päivää! Onneksi miehellä alkaa loma reilu viikon päästä, eli saa se sit helteillä ulkoilla tyttösen kanssa :) .

Noniin, voisinkin lueskella vähän teidän kuulumisia :)

Olisikohan innostuneita Treen puistotapaamiseen, kun viimeksi ei sitä saatu onnistuun.. vaikka ensviikon pe alkuillasta, joskus klo 16-17?

MamMam ja pikkanen rv 26+2

Pippurimamma Kiva että kaikki on nyt kunnossa. Mäkin sain siivoamis-, nostelu- ja kantamiskiellon selän takia. On se juu toi masu aika kivankokoinen ja viikkoja vielä on aika reippaasti edessäkin päin :p :p :p

Hantta + "heppu" 26+1

PippuriMamma Tosi hienoa et kaikki oli hyvin! Pääset vähän paremmin nauttimaan kesästä nyt. Ja samaa mulle lääkäri aamulla noista päänsäryistä sano, että pitää muistaa juoda. No toivottavasti tolkuton juominen sitte auttaa, koska muuten mä meen johonki päänvaihtoleikkaukseen. Kivennäisvesi vaan maistuu niin pahalle mun mielestä, että pakko tyytyä ny tavalliseen hanaveteen..

Tiiättekö kun ottaa muuten päähän, ettei ihminen näe omaa kyynerpäätään? Mulla on ihan hiivatin kipee kyynerpää, et tuntuu ko siellä ois joku haava, mut ko kädellä koittaa ni ei tunnu mitään. Peilin eessä sitte koittaa jotain nähä.

Lääkärissä ei ollu sitte ihmeempiä. Paikat oli vielä kiinni ja kaikki muuten ok. Työkkäriä varten kirjotti nyt neljän viikon saikun mulle ja sano, että sitte vaan takas jos tartten vielä sen heinäkuunki. Se nyt on aika satavarma, että tarviin. Ei tämä taistelunorsu kyllä enää mitään töitä voi tehä. Selkään ja alapäähän ottaa oikeestaan pieniki kävely ja jalkojen päällä oleminen. Just olin veljen vaimon kanssa vähän shoppaamassa kun se porhalsi tänne Turun suuntaan päiväksi ja kyllä väliin teki tuskaa. Nyt ehdin hetken rauhottuu ennen ko haen uhmapussin kotiin. Löysin hänelleki ihanat t-paidat muuten! Toisessa lukee "uhmaiässä" ja toisessa "rämäpää". Sopii niin hyvin meidän murulle. :LOL:

Nyt täyttämään vesipulloja jääkaappiin.

Emmaliina ja Vusseli 27+

Se vielä, että eikös muuten aika oo menny nopeesti? Meikkiski on kohta jo kolmenkympin ylitte ja sitten on enää 8 viikkoa siihen kun olen Vusselin kanssa sopinu, että hän syntyy. Saa meinaan mun puolesta tulla tosiaan sen pariki viikkoa etuaikasena, ettei oo semmonen neljä ja puol kilonen taas.. ;)

Elikkäs tänään oli se sokerirasitus.Sen litkun jälkeen tuli tosi huono olo,joka ei ole vielä mennyt kokonaan ees ohi.Vaavi tais pitää siitä litkusta kun alkoi tosi kovasti potkia:) mulla potkut tuntuneet tosi vahvoilta vasta muutaman päivän:)tuleva isäkin sai tuntea vaavin potkut toissa päivänä :heart:
Muuten meni terveysasemalla aika nopeasti,onneks oli kirja mukana.
Ja pillimehu helpotti oloa viimeisen testin jälkeen ennen kuin ehdin syömään:)

Omassa olossa ei muutosta,jalat edelleen todella turvoksissa ja väsyvät kävelystä joten ei auta muuta kuin lepäillä ja juoda sitä VETTÄ:)

Inka&vaavi 27 :heart: :heart:

Mulla on tää päivä ollut ihan hel.vettiä ... Turvotusta on jaloissa niin että hyvä kun varpaat osuu maahan ja kiristävä tunne niissä kuin räjähtäisi kohta. Huominen olisi vielä töissä seisottava :/
Alapäässä on ihan hirveä painon tunne joka on pahimmillaan seisoessa ja kävellessä. Tuntuu että pikkuinen painaisi todella paljon tai että siellä ei ole mitään tukilihaksia toiminnassa.

Onko muilla samanlaista painon tunnetta alapäässä? Ajattelin soittaa huomenna neuvolaan ja kysellä että pääsenkö sisätutkimukseen.
Pikkuisella tuskin mitään on kun liikkuu todella paljon.

balik ja pikkuinen 27+4

Alkuperäinen kirjoittaja balik:
Mulla on tää päivä ollut ihan hel.vettiä ... Turvotusta on jaloissa niin että hyvä kun varpaat osuu maahan ja kiristävä tunne niissä kuin räjähtäisi kohta. Huominen olisi vielä töissä seisottava :/
Alapäässä on ihan hirveä painon tunne joka on pahimmillaan seisoessa ja kävellessä. Tuntuu että pikkuinen painaisi todella paljon tai että siellä ei ole mitään tukilihaksia toiminnassa.

Onko muilla samanlaista painon tunnetta alapäässä? Ajattelin soittaa huomenna neuvolaan ja kysellä että pääsenkö sisätutkimukseen.
Pikkuisella tuskin mitään on kun liikkuu todella paljon.

balik ja pikkuinen 27+4
Mulla on noi edellä mainitut....ottaa päähän toi turvotus jaloissa oon ostanu jo 2 kengät kummistakaan ei ollu mitään hyötyä kun ihan samanlailla sattuu kuin kaikki muutkin kengät eka tuntuivat hyviltä mutta puolen tunnin kävelyn jälkeen :headwall: :headwall:

ja sit toi painon tunne :kieh: :headwall:
mä oon käyny jo nkl:lla useasti ja myös kertonut painontunteesta alapäässä...kaikki ok kuulemma ...vuodelepoa vaan... :/ |O
no ei oo ihme jos jlkoihin sattuu kun painoa on tullut taas ihan älyttömästi :ashamed:
lähtö paino 52,1kg nyt melkein semmoset 70... :whistle:

Sokerirasituksen tulokset olivat ok, joten ei siis huolta siitä.

nyt kun ollaan muutettu, niin olisi kiva käydä kävelyllä lasten kaa mut eipä sitten onnistukkaan- pystyn kävelemään max 100m kun olo on jo todella tukala ja suppareita tulee joten kävelyt taitaa olla kävelty, muutoin ulkoilmasta on ollut kiva nauttia ja aurinkoakin on tullut saatua ihan kohtuullisesti (olis vissiin pitänyt hieman enmmän laittaa suojakertoimia kun nyt tuntuu punoitusta olevan :headwall: ).

Painontunnetta ei alapäässä tällä hetkellä ole mutta välillä koskee aika kovaa ja onhan se tietysti jo sormelle auki joten ei pidä kauhiasti mitään tehdä. Kesälomaa mulla ei ole tiedossa ollenkaan joten kaks kk olis vielä töitä- saas nähdä kuinka kauan jaksaa.

Varusteista: Vaatteita lukuunottamatta ja hoitopöytä/tasoa huomioimatta meillä onkin jo kaikki tarpeellinen, ensin tuntui ettei ole mitään vaaville ja nyt hetkessä onkin jo tarpeelliset... onneks on noita pienten lasten vanhempia tuttavapiirissä niin käytettynä saa edullisesti vaikka olisihan se ollut mukavaa uutenakin saada mut kun nuo hinnat ei oikein käy meidän rahapussille, vaunut on jotain vm 2003 aattelin et jos sit panostain uusiin matkarattaisiin vähän enemmän kun niiden käyttöaste on kuitenkin suurempi meillä(tai niin oli ainakin pojilla).

Seuraava nla olis ens kuun alussa ja vaavin painoarvioultra ens kuun puolessa välissä, jos mitään ihmeellistä ei nyt ilmaannu.

äippä ja poju 25+6

(on muuten hankala keksiä nimee tulokkaalle kun pojilla on todella samankaltaiset nimet, tytölle olis ollut valmiina mut nyt joutuu todella miettimään ja mies kun haluaa suomalaisen nimen ja mä ruotsinkielisen...vaikeeta :LOL: )

Balik ja Baby2003 mä liityn tohon painontunteeseen alapäässä- porukkaan! Mulla kans on, että kun kävelee vähänki "pidemmän" matkan ni alkaa ottaa niin pahasti alas että tekee hulluks. Samaten jos istun pitkään, eli noin puol tuntia. Tosi ilkeen tuntusta. Mulla ei oo paikat vielä mitenkään auki ni ei siinä mielessä tartte huolehtia, mutta tosi inhottavaa tää silti on. Ja supistuksia muuten tulee mullekin ko kävelee. Eilenki kesti 20min kävellä toi 800m neuvolalääkäriin ko oli painetta alapäässä ja supistuksia. Olin ehkä hivenen koomisen näkönen ko tuolla vyöryin eteenpäin lähes apinanraivolla.. :LOL:

Tänään mä otan rennosti. Selkä kitisee taas vähän, että senki takia kävely on vähintään hassunnäköstä. Oikee jalka meinaa lähtee alta ni on semmosta vaappumista tää kävely.

Emmaliina ja Vusseli 27+

Yhteistyössä