***SYYSMASSUT 2007*** KESÄKUU

Pitkästä aikaa täällä: tuntuu että kaikki aika menee töissä! Näitä juttuja luettuani huomasin, että taidan olla kuitenkin aika onnekas, kun ei ole tullut mitään suurempia kremppoja ja pystyn ihan hyvin tekemään 8 tunnin päiviä + tunnin matkat yhteen suuntaan.

Tsemppiä kaikille teille, jotka joudutte suppareiden, kipujen tms. takia jo lepäilemään kotona!
:flower:
Voin kuvitella, että aika syyskuuhun tuntuu TODELLA pitkältä - mustakin tuntuu, vaikka joka päivä onkin tekemistä ja säännöllinen rytmi töiden takia.

Muuten ei täällä mitään ihmeellistä - lääkärineuvolassa rv. 24+6 paino noussut alusta 7,2kg, verenpaine 109/70, kohdunpohjan korkeus 25,5, kohdunsuu kiinteä ja kiinni. Lapsen syke ok ja liikkeitä tuntuu joka päivä. Sukupuoli ei vieläkään selvinnyt varmasti, mutta pojaksi epäili. Saapa nähdä...

Mitään hankintoja en ole vieläkään tehnyt, ei ole ollut aikaa eikä oikeastaan kiinnostustakaan (vieläkään). Täytyy vain toivoa, että innostus vaunu- ym. kaupoille tulee vielä tässä kesän ja "hyvän sään" aikana, ettei sitten mene viime tingassa pakko-osteluksi...

Hyvä kun muuten puhuitte vakuutuksista, tuli mieleen, että pitääkin pyytää tarjoukset eri yhtiöistä koko perheen vakuutuksista, kun ei ole muutamaan vuoteen sitä tehnyt ja nyt voisi samalla kysyä tuon vauvavakuutuksenkin.

Eipä tässä sitten muuta, oikein mukavaa kesänjatkoa kaikille syysodottajille!

Neuvolantäti soitti tänään ja sanoi että tarvitsis jollekin lääkäriajan heti maanantaiksi, että suostuisinko siirtämään omaa aikaani viikolla... No en suostunut, kun sitä oon niin kovasti odotellut ja täti sanoi että voihan hän muiltakin kysyä. Haluun vaan pian tietää, että tuolla jalkovälissä kaikki on ok. Lyhyt käyntihän se on, mutta onpa edes vähän seurantaa...

Niin, multa löytyy närästystä, sormet turvonneet nakeiksi, selkä jää lukkoon sängyssä, tukalia supistuksiakin löytyy... Mutta jotenkin ne ei tunnu missään, kun painoa tullut niin hillitysti kerrankin :) jotenkin ihanaa, kun kerrankin on melko "normaali" ja jopa kevyt olo, vaikka viikkoja jo ihan kivasti. Aiemmissa raskauksissa on ollut tosi paksu olo jo tässä vaiheessa :whistle:

"Marge" ja pikkuinen rv 26+5 :heart:

Mulla on järjetön omenahimo!! Niitä saa sentään syödä.. Pitää tänään kaupasta ostaa lisää taas. Joka päivä menee kaks tai kolme omppua..

Tänään sitteki siivoilin vähän. Keräsin mun ja miehen kaapeista pois vaatteet joihin ei mahduta tai joita ei vaan ikinä käytetä. Samaten pakkasin esikoiselta kaapista tilaa viemästä kaikki alle 98 vaatteet pois. Pitää roudata kellariin kun ehtii..

Ei tänne siis tänään mitään ihmeempiä. Viikonloppua odotellessa (ja anoppia, joka tulee sen myötä :kieh: ). Hyviä oloja kaikille! Mä ehdin ehkä seuraavaks koneelle taas vasta sunnuntaina. Mikäli hengissä selviin.. Miehen siskolla on tuparit ja anoppi tulee miehen siskonpoikien kanssa tänne meille huomenna yöks. Mies siis on menossa niihin tupareihin, mä ilmotin heti että en kyllä taida jaksaa lähteä. Voi että miten toivonki, että mun pää kestää sitä hulabaloota, mikä täällä sitten velloo sunnuntai iltapäivään asti noin..

Emmaliina ja Vusseli 27+

Noniin, kirjoitellaan nyt paremmalla ajalla, kun esikoinen katselee lastenohjelmia =)

Tänään kävin fysioterapeutilla selän takia, mutta sille ei nyt voi mitään tehdä raskaana ollessa :( , eli loppuvuodesta sit laitetaan siellä selkä kuntoon. Todennäköisesti mulla nikamien välissä lukkoja, mitkä pitää avata ja kuulemma seisoma asentoni on kiero ym. mut niihin palaillaan vasta synnytyksen jälkeen. Nyt vain oltava varovainen ja ei pitkiä kävelylenkkejä, kun niistä selkä enemmän kipeytyy.

Mä olen nyt ihan ihastunut HERQULES- merkkisiin tuplarattaisiin, vähän jo mies lupaili, että jos sellaiset sit syksyllä ostettaisiin =) . En vielä uskalla ostaa, kun haluan punasävyiset, mut pitää ensin olla varma, että siellä masussa on tyttö =) .. jotenkin en pysty ultraan ihan 100%:sti luottaan :/ . Mites muut, joilla tarvetta tuplarattaille, joko olette ostaneet ja millaiset tai millaiset olette ostamassa?

MamMam ja pikkanen rv 26+3

Tänään oli nla lääkäri, se täti on niin herttainen ja mukava =) kohtu oli kasvanut vaan vähän, vaikka painoa oli tullut jo 8kg :ashamed: |O :headwall: Bärkkele soikoon... Olisikohan syynä vesimeloni?? Vkloppuna meni kokonainen meloni :whistle: Se on vaan niin hyvää :p kaikki oli muutenkin kunnossa, sydänäänet kuului ja verenpaine oli ihan hyvä.

Kolmen viikon päästä taas neuvola, silloin sitä asutaan jo uudessa. OMASSA kodissa :heart:

Jee, viikonloppu! Olikin jo aika! Tämänpäiväinen tentti meni joten kuten, luultavasti ihan helpolla läpi kuitenkin. Koetan nyt lepäillä viikonloppuna, että jaksan taas ensi viikon vetää kunnialla läpi. Maanantaina on tiedossa mansikan istutusta, eli saa taas kykkiä pellolla. Sen kyllä eilen illalla päätin (väsymyksestä aiheutuneessa koomassa ollessani), että otan ihan reilusti rennommin ensi viikolla, lepään useammin, pidän juomataukoja ja en edes koeta pysyä muiden tahdissa. Luokkakaverit kuitenkin ymmärtävät, ovatkin jo itse asiassa patistelleet minua hiukka hölläämään... Itselle se vaan on jotenkin vaikeaa myöntää, että ei jaksa niin kuin normaalisti jaksaisi. Minulla on paha tapa suorittaa hampaat irvessä, piirre joka ei aina ole niin terve. Varsinkin nyt, kun pitäisi ajatella juniorin parasta, eikä vaan pinnistää menemään :ashamed:

Huomenna menen taasen vanhempien luo, koiraa katsomaan ja mattoja pesemään. Tai siis laitan siskon pesemään ne matot, koska minunhan pitää levätä... :D uimaankin ajattelin mennä, uimapuku menee vielä juuri ja juuri päälle, vaikka näytänkin mahoineni aika hassulta siinä :p toisaalta, eipä ole MITÄÄN paineita bikinikunnosta, kukaan ei huomaa paria jenkkakahvaa, kun niiden edessä möllöttää kunnon vauvamasu.

Mukavaa viikonloppua kaikille, toivottavasti turvotukset, krempat ja kipeät selät helpottavat edes pikkaisen!

tiksu ja uffe (24+1)

Alkuperäinen kirjoittaja Emmaliina:
Mulla on järjetön omenahimo!! Niitä saa sentään syödä.. Pitää tänään kaupasta ostaa lisää taas. Joka päivä menee kaks tai kolme omppua..

Tänään sitteki siivoilin vähän. Keräsin mun ja miehen kaapeista pois vaatteet joihin ei mahduta tai joita ei vaan ikinä käytetä. Samaten pakkasin esikoiselta kaapista tilaa viemästä kaikki alle 98 vaatteet pois. Pitää roudata kellariin kun ehtii..

Emmaliina ja Vusseli 27+
mä löysin yksi päivä kaupasta kirsikat ja nyt niitä menee pari rasiaa päivässä
:ashamed: ja samoin classicin minttujäätelöpuikko on mun suuri herkku tällä hetkellä..ei riitä kaksi tai kolmekaan puikkoa päivässä :ashamed:
mä myös olen saanut nyt inspiraation pestä nuo talvivaatteet varastoon kun keräilin ne tuossa jo aikaa sitten mut nyt on ihana kun saa ne ulos kuivumaan..olenkin parin päivän aikana pessyt varmaan toistakymmentä koneellista pyykkiä.. kaipa senkin vois luokitella jonkinasteiseksi himoksi kun tuntuu että tekis mieli ottaa kaapista vaatteita ja pestä että saa ripustaa niitä kuivamaan :whistle:

RäpäRällälle
onnittelut uudesta kodista, jos en ole jo onnitellut :flower: =)

No heippa kaikille piiiitkästä aikaa. Viimeksi oon kirjoitellut tänne viikkoja sitten, ja olin ihan pihalla kun sivut olivat uudistuneet, enkä millään meinannut löytää tänne! :D
Rv nyt 29, ja kaikki ok. Painoa on tullut nelisen kiloa. Nyt varmaan nousee roimasti, kun on tuo jäätelö alkanut maistua turhan hyvin :ashamed: pitäis hillitä itsensä. Koulussa on kyllä välillä yhtä tuskaa, kun joutuu niin pitkiä aikoja seisomaan putkeen, mutta onneksi kolmen viikon päästä on valmistujaiset! Ehtii saada toisen ammatin ennen kuin tää potkunyrkkeilijä syntyy! Liitoskivut on muuten nykyään aika huimat. Onko muilla tässä vaiheessa rajuja? Välillä jo ajattelen, että onko tää jotain supistusta, mutta kyllä sen liitoskivuksi sitten tunnistaa.

terv. mam84 + "pippuri" rv 29

ai niin, la on muuttunut päivällä, nyt se on 1.9, mutta tuskimpa haittaa vaikka tuo vanha la tuolla listalla kiikkuukin :)

Alkuperäinen kirjoittaja mam84:
No heippa kaikille piiiitkästä aikaa. Viimeksi oon kirjoitellut tänne viikkoja sitten, ja olin ihan pihalla kun sivut olivat uudistuneet, enkä millään meinannut löytää tänne! :D
Rv nyt 29, ja kaikki ok. Painoa on tullut nelisen kiloa. Nyt varmaan nousee roimasti, kun on tuo jäätelö alkanut maistua turhan hyvin :ashamed: pitäis hillitä itsensä. Koulussa on kyllä välillä yhtä tuskaa, kun joutuu niin pitkiä aikoja seisomaan putkeen, mutta onneksi kolmen viikon päästä on valmistujaiset! Ehtii saada toisen ammatin ennen kuin tää potkunyrkkeilijä syntyy! Liitoskivut on muuten nykyään aika huimat. Onko muilla tässä vaiheessa rajuja? Välillä jo ajattelen, että onko tää jotain supistusta, mutta kyllä sen liitoskivuksi sitten tunnistaa.

terv. mam84 + "pippuri" rv 29

ai niin, la on muuttunut päivällä, nyt se on 1.9, mutta tuskimpa haittaa vaikka tuo vanha la tuolla listalla kiikkuukin :)
rv taitaa olla 27+6 tänään jos LA on 1.9, vai olenko minä jäänyt jostain viikosta paitsi
=)

Empä ole aikoihin kirjotellu tännekkään, käyny vaan sillon tällön lueskelemas mitä muille kuuluu...

Tuntuu että kaikki on jo kovasti tehny kaikenmoisia hankintoja vauvaa varten mut mä en oo ostanu vielä mitään (paitsi jo talvella h&mstä virkatun mösän ja töppöset). Kovasti olen jo listan tehny isommista tavaroista mitä aijon ostaa. Nyt on uus auto jo melkeen pihas et kait se siitä sitte lähtee isoimmasta päästä.

Vointi on vallan mainio ja töissäkin jaksan oikein hyvin vaik jaloillani oonki koko päivän.. 6viikkoo töitä jäljellä et eiköhä sen viel jaksa ja sitte saaki jo jäädä kesäloman kautta mammalomalle..
viimeks neuvolatäti sanoi et paino nousee liian nopsaa ku oli noussu kilon per viikko ja jo yhteensä 10kg.. nyt oon sit ollu tosi reipas ja paino ei oo noussu enää sen jälkeen grammaakaa..
Vauvakin on alkanu käydä vallan vilkkaaks, potkii kovasti pitkin päivää niin et maha pomppii.
Täs yks aamu kans iloisesti järkytyin ku huomasin et rinnoistahan tulee jo jotain nestettä, semmosta aika kirkasta ja osa ihan oranssii.. tosi jännää oli.

mut sellasii kuulumisia ja
JAKSUJA JA KIVOJA KESÄISIÄ PÄIVIÄ KAIKILLE!!

eloveena & masukki 24+5

Huomenna olis sitten vissiin soitettava päivystykseen ja kysäistävä kuinka kauan pitää seurailla kipua tuolla alapäässä kun se alkoi viime yönä ja on suhteellisen kovaa, siihen ei sen suuremmin liity suppareita tai ne tulee ihan omia aikojaan... oli ne paikat kuitenkin jo auenneet viime lääkärikäynnillä et ei se varmaan pahitteeks oo soittaa.

Jotenkin sitä oottaa et olis se rv30 täynnä niin voisi henkäistä huolesta et ei haittais vaik vaavi syntyiskin jo kun koko on jo sit sen verran isompi, no onneks siihen ei oo enää pitkä aika.

Jes, sain sitten laitettua eilen taas urakalla tavaroita paikalleen ja pikku hiljaa koti rupeaa näyttämään ihan kodilta, pinnasänkykin on jo meidän makkarissa(vaikkakin muistan joskun vannoneeni ettei meidän makkariin muuta enää yhtäkään lasta vaan saavat olla omassa huoneessaan, ni nyt mies haluu toistaseks pitää työhuoneen ja vaavi siis tulee meidän makkariin).

Mulla on muutama vapaa ja onneks vielä on luvattu ihan lämmintä ilmaakin niin voisipa lähteä vaikka johonkin rantsuun poikien kaa kun ei olla vielä tänä kesänä keretty käymään.

Kelan paprut vein eilen ja sanoivat että äpakkaus tulee kahden viikon sisään- kivaa päästä hypistelemään pikkusia vaatteita. Ite oon tosi tyytyväinen uuden paketin sisältöön kun mulla on verrattavana vm 2000/2001 paketti minkä oon viimeeks ottanut niin muutoksia on tullut paljon ja positiivisia mun mielestä.

Eipä kai tässä sen kummempia kuin hyvää vloppua kaikille.

äippä ja poju 26

Mies on vanhempien tyttöjen kanssa reissussa ja mun vanhemmat "ryöstivät" Innukan retkipäivää viettämään. Saan siis ihan vaan olla ja möllöttää. Olisi NIIN kiva lähteä johonkin, MUTTA kun en mahdu auton ratin taakse enkä saisi edes ajaa ja en saa kävellä pitkiä matkoja ja pysäkille parisen kilsaa matkaa.... vähän vajaa.

Siispä kotona olen sitten...ihan yksin............ellei joku "pelasta" ... Mitähän systeri tekee...... :whistle:

Mukavaa päivää kaikille!! B)

ÄITIYSPAKKAUS TULI EILEN! Vasta viime viikolla vein paperit ja nyt jo tuli...Arvatkaa vaan oonko hypistelly niitä.

Niin ja toinen positiviinen asia, meijän asunto myytiin!!! Kerkes olla myynnissä alle vuorokauden ja saatiin vielä enemmän ku oltiin aateltu. Niinpä muutto on meilläkin eessä heinäkuussa. Heinäkuun puolessa välissä joudutaan tästä lähtee, muutetaan sitte muutamaks viikoks anopin 44 neliön kaksioon koko poppoo ja heinäkuun lopussa päästään uuteen. Vähän pitää siellä maalailla ja tapetoida. Tosi kivaa ku laskettuun aikaan on tuolloin jäljellä enää muutama viikko....noh onneks ainakin mun vanhemmat lupas tulla tuolloin koko viikoks apuun.

Ja vaivoihin....Tosiaan mullahan on ollu se painon tunne alapäässä vaivana jo rv 17 lähtien ja pahenee koko ajan. Vielä 3 päivää oon töissä ja sitte luovutan, ei kertakaikkiaan enää voimat riitä. Nyt oon huomannu ku muutaman viime viikon on jalkoja pakottannu ihan sikana, niin ilokseni havaitsin vasemmassa pohkeessa ihan taipeen alla jotain tummia verisuonia...Vissiin jotain suonikohjun tyylisiä. Onneks ei ainakaan vielä pullota...HITTO, IHAN KU TÄSSÄ EI OIS TARPEEKS VAIVOJA MUUTENKIN. Noh tämäkin kestetään...

minttu-82 ja TaimiMainio 27+3

Enpä oo pitkään aikaan kirjotellutkaan, vaikka usein käyn juttujanne lukemassa..neuvolakuulumisia:
rv. 26
painoa tullut 425g viikossa, yhteensä nyt kilo tässä raskaudessa alkupainoon verrattuna
turvotusta hiukan
rr 100/60
pissassa oli sokeria
Hb 117 joten rautakuuria aloitetaan
kohdunpohjan korkeus 24 cm
vauva raivotarjonnassa
syke 147
liikkeet ++

Ensi viikolla olisi sokerirasituskoe sekä lääkärineuvola, haluankin tietää kohdunsuun tilanteen, kun on ollut kovasti supisteluja viime aikoina. Ei kipeitä, mutta tosi tukala olo niistä tulee..ja kun ei rasitusta voi kokonaan välttääkään kun on tuo 1v 9kk ikäinen touhuaja kaverina kotona ;) Touhuaja on tosin masussakin, pidin esikoista kovana potkijana mutta tämä kaveri on kyllä omaa luokkaansa! Jää yöunet tosi vähiin, kun valvottaa yöt potkien..

Muuten olenkin ihmeen hyvin jaksanut puuhailla kotona kaikkea, nyt pari viime päivää on helle ( tai hemoglobiinin alhaisuus ) vienyt voimat. Ja siitepölyallergiat on tosi pahana, vähän sadetta onneksi lupaili ensi viikolle.

Hankintoja ei olla vielä vauvalle tehty, ennestään onkin jo aika paljon. Kaksostenrattaita ollaan etsitty käytettynä, mutta ei ole vielä sopivia löytynyt..uusia kun ei raaskittaisi ostaa, ovat niin tyyriitä. Gracon turvakaukalo täytyisi ostaa, siitä merkistä ei tingitä, oli esikoisella niin kätevä! Mutta muita ostoksia ei tarvinne tehdä, vaatteetkin on jo kaikki valmiina niin tytölle kuin pojallekin. Ainut projekti onkin esikoisen siirtäminen jatkettavaan sänkyyn ja omaan huoneeseen nukkumaan...se on pian edessä, ettei yhdistäisi vauvan tuloon siirtymistä. Sitä mä murehdin jo etukäteen, oon aina kamala etukäteen murehtija ja sitten huomaan että se olikin ihan turhaa!

Mutta nyt nukkumaan, herätys on kuitenkin klo 6... :|

kesäterveisin Hassuliini ja masukas rv 26+1

Kuinka liikkuvaisia teidän vauvat on..? Miten usein tunnette liikkeitä ja minkälaisia? Tää meidän masuasukki on nimittäin ollut todella rauhallinen, siitä lähtien kun liikkeet alkoi tuntumaan, eli useamman kuukauden... Aina vaan tosi hissukseen, tuntuu vähän oudolta edellisiin verrattuna :/

"Marge" ja pikkuinen rv 27 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja TheSimpsons:
Kuinka liikkuvaisia teidän vauvat on..? Miten usein tunnette liikkeitä ja minkälaisia? Tää meidän masuasukki on nimittäin ollut todella rauhallinen, siitä lähtien kun liikkeet alkoi tuntumaan, eli useamman kuukauden... Aina vaan tosi hissukseen, tuntuu vähän oudolta edellisiin verrattuna :/

Tämä masuvauveli on myös aikas rauhallinen, lähinnä jotain töytäisyjä tuntuu, mutta on pitkiäkin aikoja, etten tunne sen liikkeitä. Siis kylläkin päivittäin tunnen, mutta tosi vähän. Esikoinen oli kova potkimaan, eli välillä kyllä huolestuttaa, että onko tällä masuvauvelilla kaikki ok! Tosin nyt istukka edessä, eli kaippa sekin vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen :/ ..

MamMam ja Pikkanen rv 26+5

Alkuperäinen kirjoittaja TheSimpsons:

Minä olen huomannut, että jos on itsellä ollut raskaampi päivä, niin vauvakin on hiljaisempi. Viime viikolla ehdin jo suorastaan huolestua, kun liikkeitä tuntui niin vähän.. mutta perjantaina ja eilen on taas vatsassa ollut vilkkaampaa. Juniori on iltavirkku, päivisin ei liikettä muutenkaan tunnu kovin paljon, vaikka istuisi alas ja kuulostelisi, mutta iltaisin tuntuu liikkeitä enemmän. Koska kyseessä on esikoinen, en osaa sanoa, että liikkuukoo vauva paljon vai vähän :) luultavasti vähän, kun kerran päivisin juniori nukkuu, eikä möskyä :D

Vauvan liikkeistä
Jos olen kovasti menossa ja keskityn ihmisiin ja tekemisiin, niin en tunne liikkeitä. En tiedä, tarkoittaako tämä sitä, että vauva ei juuri silloin liiku vai sitä, että liikkuu mutta en kerkeä sitä huomaamaan. Tuossa yhtenä viikonloppuna olin reissussa toisessa kaupungissa tapaamassa kavereita. Vauva oli aika hissukseen silloin ja vielä pari päivää kotiintulon jälkeenkin. En kai ollut oikein ehtinyt rauhoittua henkisesti - ehkä se vaikuttaa vauvaankin? Toisaalta jotkut sanoo, että voisi olla kyse "kasvukaudesta"; vauva keskittyy joinain päivinä kasvamiseen eikä siksi turhia liikuskele. Mene ja tiedä, onko mitään perää tässä.
Sitten on niitä vauvoja, jotka vaan on rauhallisempia. En huolestuisi!
Tällä erää meidän vauva muljahtelee ja liikkuu suhteellisen paljon. Viime yönä taas heräsin, kun melskasi niin kovasti. On kuitenkin poikittain (olen oppinut tunnustelemaan mahan päältä!) eikä liiemmin heitä kuperkeikkoja, sätkii vaan paikallaan. Toivottavasti osoittaa kääntymisen merkkejä jossain vaiheessa. Hoen sinnikkäästi itselleni, ettei näillä viikoilla vielä ole kiire; ei tarvitse huolestua.

Ostettiin eilen vauvansänky ja hoitopöytä.
Niin, me lopulta päädyttiin hoitopöytään vaikka aiemmin oli puhetta, että voihan vaipat vaihtaa "vaikka lattialla". No niinhän ne voi, mutta nyt hoitopöytä sitten kuitenkin tulee meidän kodinhoitohuoneeseen, jossa on vesipiste, wc-pytty, pesukone ja roskikset lähellä (kaakelilattiastakaan ei oo haittaa, jos pissa/kakka lentää kaaressa).

Vaunuasiassa olemme kallistumassa BRIO KOMBI -yhdistelmiin. Myyjä esitteli ja ovathan ne näppärät. Teleskooppiaisa on ehdoton, ollaan sen verran pitkiä, että on kiva jos aisaa voi säätää niin ettei jalat hakkaa vaunuja kävellessä. Jos jollain on kokemusta ko. kärryistä, niin nyt saa "mainostaa", hyvässä ja pahassa. Tiedetäänpä sitten ja voidaan harkita muutakin.

=)

Maarja ja vaava 28+1

Täällä asukki pitää välillä sellaista melskettä, että koko maha pomppii miten sattuu.. :LOL: välillä on kyllä sitten vähän hiljaisempiakin päiviä, että ei liikkeitä paljoa tunnu. Luulen kyllä, että jos vauveli on selkä ylöspäin, niin ei sillon potkut tunnu selkeesti. Mut joka päivä jotain tuntuu kuitenkin. välillä enemmän, välillä vähemmän..

Olipas ihanaa, kun ukkelilla oli kolme päivää vapaata, niin lähettiin mökille! Niin ihanan rentouttavaa ja rauhoittavaa olla saaressa järven rannalla, kun ei kuulu melkua eikä melskettä. Siellä nukuinkin paljon paremmin mitä tässä "kylällä", kun ei ollut autot pörräämässä ympärillä. Ja säät oli onneks aivan huippuihanat. :) Ja tänä kesänä pääsee onneks paljon useemmin mökille kuin viime kesänä, koska en niitä töitä saanu, niin voi ukon vapaapäivinä lähtee sinne. Että toisaalta on työttömyydessä "hyötyäkin". :D Mut rahan väheneminen vaan huolettaa. :/ Kohta onneks rupee kelalta saamaan edes pikkuisen rahaa..

Huomenna pitää käydä labrassa antamassa uus pissanäyte, että olisiko ne sokerit hävinneet siitä. Toivottavasti olisi.. Ja näyttää labran tädille käsivartta, kun verikokeen oton jälkeen tuli mustelma suoneen. Siis ihan tumma tuo suoni vähän matkaa. tai alkaa jo itseasiassa olla vihree.. :D Että lieköhän ihan normaalia tuommoinen..

Teillä joillakin on sentään terveelliset himot! Minulla kun meinaa maistua nakkimakkarat ja jäätelö liiankin hyvin. Nyt oon kyllä yrittänyt nakeista luopua kun tuli turvotusta, ettei se suolan määrä pahenna. Ja jäätelöökin oon yrittäny vähentää, ettei tulis hirveesti sokeria siitä ja ylimääräisiä kiloja.. :/ Vauvelin parasta yrittää ajatella välillä.

Ja selkävaivat on täällä myös. Siis mulla ei koske alaselkään, vaan tuohon aikalailla keskelle. välillä on lihakset ihan älyttömän juntturissa. Silloin ei istuminen oo hyvästä, eikä kyljellä makaaminen.. Ja sitten kiva, kun ei enää pitkiä aikoja pysty selälläänkään makaamaan. tiiä sit aina että miten päin olisi hyvä olla.
Mut tuskin nämä vaivat on ainakaan helpottamaan päin näin loppua kohden.
Ja siitähän johtuikin mieleen, että tiistaina enää kolme kuukautta laskettuun aikaan!! :eek: Minne tää aika on hävinnyt...? vastahan sitä tosiaan plussattiin ja kohta on pienet kääröt sylissä.. huih, kun rupee ihan hirvittämään! :eek: :D

Jahhah.. En sitä näköjään osaa olla kirjoittamatta romaania.. Mut jospa te jaksaisitte lukea.. :whistle:

-Bluedrama ja röllykän asukki 26+4 :heart:

kaikille uudesta kodista onnitelleille!! (sanahirviö )

Mulla on taas tuo vasen alaselkä ihan jumissa, eilen pakattiin ja kannettiin muuttolaatikoita uuden kodin autotalliin.. Ja yö meni suonenvetoja estellessä ja hikoillessa ja tämä päivä on mennyt selkää varoessa.. Onneksi saadaan paaaaaljon apua muuttoon!!

Juuri kun tuossa syötiin, Mies sanoi, että kohta sitä sitten saadaan grillata oman talon omalla kuistilla :D :D Ihanaa :heart:

RäpäRällä ja aina hereillä oleva Nestori 27+

Huomenna sokerirasitus :eek:
Yritin kasilta tankkaa ruokaa mut nyt nälkä ja jano. Tietenkin kun tietää ettei saa ni tekee vielä enemmän mieli...
Hieman kyllä jännittää..mua alkaa usein pyörryttää verikokees ja nyt viel ku eioo syöny ni KÄÄK!

Käytiin hakee pe uus (käytetty) auto!! Vähänkö ihanaa, mut aika totutteleminen ajamiseen ku on isompi auto nyt. Käytiinkin jo mökillä sillä ja hyvähän sillä on ajaa :)

Aika tuskasia vointeja näin helteillä ollut. Ei siis yksinkertasesti jaksa mitään. Suunnilleen ku käveli mökin pihan ympäri ni oli pakko mennä lepää ku jalkoja särki ja oli veltto olo!

Aion tossa kohta varaa lekurin tiistaiks ja meinaan pyytää ne loput 3vko saikkuu. En todellakaan jaksa töitä enää ja kun sen päätöksen tein ni tuli helpottunut olo joten kaipa oli oikea päätös. Ku aina sitä kuitenkin aattelee et mitä ne siel töis meinaa? ja miten ne pärjää? Mut en aattele enää, eioo mun ongelma!

Painosta oli aikasemmin puhetta...en oo pahemmin tarkkaillu. Puntarilla käyn vaan neuvolassa ja nyt on n.10kg tullut. Viime syksynä tosin laihdutin 9kg, joten... Toivon että jonkun verran ainakin sais sit pudotettua, koska nyt alkaa tuntua valaalta. Sitäkin tossa yks ilta itkin :'(

Eemeli on vilkkaimmillaan illalla ja aamulla. Meillä on aina yhteinen hetki silloin. Aika kiva tunne ootella että kohta se alottaa potkut, mut heti jos mies laittaa käden masulle ni lopettaa. Kerran on tuntenut kädellä potkaisun. Välillä myös huomaa kun maha pompsahtelee oikein kunnolla, on se vaan hassua =)

Meen sänkyyn tästä ootteleen miestä konsertista.
Hyvää yötä ja pitäkää peukkuja huomiseen sokeriin että suoriudun :/

äityli75 ja eemeli 25+

:whistle:
Reissusta kotiuduttu. Jännitin etukäteen miten jaksan pitkät automatkat Turkuun ja päivän kävelyn Tukholmassa, mutta kaikki meni ihan kivasti. Toki jalat oli väsyneet, kun päästiin illalla takasi laivaan, mutta olis ne varmasti väsyny ilman raskauttakin. Tukholmassa oli lämmintä perjantaina n. +29 astetta. Oli ihana kulkea maanalaisella aina välillä, kun siellä maan alla oli varmaan melkein puolet viileämpää!

Meidän pikkuinen oli kovasti innoissaan, kun pääsi Turkuun tulevan tädin luo. Melskasi nimittäin koko viikonlopun ja esitteli tädille, miten mahanahkaa täristellään!! :LOL: Taitaa pikkuisen kasvulla olla vaikutusta siihen asiaan, että liikkeet sen kun voimistuu ja lisääntyy. Nyt hän on muuten löytänyt äiskän rakon, jota on niiiin kiva potkiskella ja mielellään sarjatulena. Kaikki muuten veikkaa meille poikaa. Miehen suvussa tietysti on paljon poikia. Kaveri sanoi masun nähtyään, että se on "poikamaisesti" tuossa edessä tyrkyllä. Minun mummu oli nähnyt unta, että työnsi vaunuissa meidän poikavauvaa. Itsellä vain ei edelleenkään ole tuntemuksia kumpaankaan suuntaan.

Nyt muuten tuntuu siltä, että masu on joka aamu vähän isompi! Tai ainakin joka viikko ;) Syyskuuhun on vielä aikaa, että saapa nähdä, miten isoksi tässä vielä muututaan..

Joe ja pieni 25+4

Yhteistyössä