***SYYSMASSUT 2007*** KESÄKUU

balik toi oli ihan pirun hyvä linkki! Jopa mä onnistuin laittamaan itelleni oman. Oon yleensä tavattoman käsi näissä tietokone jutuissa, mut sen verran selkeet ohjeet laitoit, että mäki osasin. Kiits siitä! =) :flower: Nyt ehkä tämäkin äiti pysyy laskuissa vähän paremmin mukana.. :whistle:

Oman navan asiat. Sattuuuu!! Siis tänään ollut alapää ihan tolkuttoman kipeenä. Väliin jo tekis mieli kurkata, että joko sieltä on joku tulossa ulos. No huomenna on sokerirasitustesti aamulla (yök!) ja keskiviikkona neuvola. Pääsen valittelemaan vaivoja.

Täälläki monet jo ollu sokeritestissä. Mä oon jo valmiiksi asennoitunu inhoamaan sitä. Onko teillä otettu verta taipeesta vai sormenpäästä? Kun mua niin ärsyttää tuolla meidän labrassa se täti, joka yleensä mulla ottanu verikokeet. Onnistuu aina aiheuttamaan mulle tolkuttoman mustelman niin, että käsi on toimintakyvytön ainakin päivän verran. Ei muuten mitään, mutta mun tosiaan pitäis pystyä huolehtimaan tuosta uhmapussista täällä kans. Tosin hän on hoidossa huomenna et haen hänet kotiin siinä kolmen maissa, mut kyllä tuota sillonki voi joutua kanniskelemaan. Mietin vaan, että voisinkohan mä "vaatia", että ottavat veret sormenpäästä? Mun saamassa lapussa kun lukee, että jommasta kummasta ottavat. Se täti vaan on aiheuttanu mulle jonkin asteisen trauman.. Ja miten muilla on aika kulunu siellä testissä? Mietin, että otanko jonkun kirjan mukaani (Sinuhe egyptiläinen vielä kesken..) vai istunko tarkkailemassa muita.. Ne tuskin mulle siellä kuitenkaan mitään virikkeitä kauheesti järjestää. Vitsi, että vähän jännittääkin tuo huominen. Toivottavasti saan käveltyä aamulla perille asti kun mies ottaa auton ko töihin menee. Enkä mä tosin mitään autoa uskaltais ajaakaan kun sieltä pääsen. Ostin suklaata kyllä mukaan, et saan heti napattua jotain ko vapautus käy, mut silti vähän epävarma olo. Mun äiti onneks tulee kuskaamaan mut kotiin sieltä sitte.

No semmosia kuulumisia nyt tähän väliin.

Emmaliina ja Vusseli

Aurinkoista kesäkuuta B)

Omaa oloa: Nyt on sitten jalat kuinm elefantin koivet,varsinkin illalla ja päivisin:( Niin turvonneet ettei oikeen mitkään kengät mahdu jalkaan..kiva taas huomenna töihin..Viime yö meni taas osin valvoessa kun lonkkiin särki..
Alkaa olla jo aika valivali tekstiä:(

Ens torstaina on sokerirasitus ja minä ainakin meinasin ottaa kirjan mukaan kun siellä joutuu kuitenkin odotella sen pari tuntia..toivotaan että arvot kohdillaan:)

Sitten seuraava neuvolalääkäri on viikon päästä tiistaina,kivaa:)

Eipä muuta kuin kuumaa :LOL: kesää kaikille!! :D :D

Inka&poitsu 26+4 :heart:

Aurinkoista maanantaita kaikille!! B)

Olen sivusta seuraillut vähän teidän juttuja- ja nyt "uskaltauduin" joukkoon :D Eli olen 27v. esikkoa odottava , asustellan pk-seudulla ja viikkoja nyt 27+2 - jee, synnytys lähenee!!! :wave:

Odotus on tähän asti mennyt ilman suurempia probleemia- normaalia turvotusta, ummetusta jne. :LOL: mutta niidenkin kanssa on oppinut elämään tässä matkan varrella. Nyt, kun masu ja potkutkin näkyy, olen miestäkin saanut innostumaan vähän enemmän hankinnoista- ei tarvitse aina väkisin raahata ostoksille...

Itse en vielä onneks (*koputtaa puuta*) joutunu sokerirasitustestiin, mutta viikon päästä neuvolas nähdään taas tuomio painonnoususta :headwall: ...saattaapi olla että vielä sinne joutuisin...

Aurinkoista maanantaita kaikille!! =)
FlaPa & masukki 27+2

Taas uusi ihana aurinkoinen aamu! B)

Mennään tänään miehen kanssa maistraattiin täyttelemään esteidentutkintapapereita. Mitään romanttista naimisiinmenoon ei liity, varsinaista päivääkään ei ole vielä päätetty. Ehkä joku yhtä kaunis päivä käydään ex tempore tahtomassa ja se siitä. Jotenkin vaikeaa nyt uskoa, että jotain jo tapahtuu, vaikka mies ei ole varsinaisesti edes kosinut. Me ei näköjään olla mitenkään kamalan romanttista porukkaa
:D :heart:

Emmaliina
Ikävä kun on tuollaisia vaivoja
:hug:
Sokerirasituksesta ja verinäytteen otosta kyselit.
Hmm, en oikein usko, että sormenpäästä voisivat niitä näytteitä ottaa. Sormenpäissä ei ole nimeksikään niin hyvä verenkierto kuin taipeiden isoissa suonissa. Hemoglobiini nyt tietysti otetaan sormenpäästä, kun siihen tarvitaan vaan pieni tippa, mutta aika puristeleminen hoitajalla olisi, jos meinaisi sulta putkellisia verta ottaa sormenpäästä. Eli kyynärtaive taitaa olla se ainoa oikea... Mustelmaa voi välttää sillä, että heti näytteenoton jälkeen painaa pistokohtaa jonkin aikaa. Siinä vaiheessa annetaan jokin tuppo tukkimaan veren tihkumista, ettei tarvii paljain sormin painella =)
Mulla oli kirja mukana. Ja hyvä että olikin. Olisi ollut tylsää tuijotella kelloa koko se kaksi tuntia. Mut vietiin lepohuoneeseen, jossa ei sitten koko sinä aikana muita näkynyt joten yksin sain seiniä tapitella. Kai sitä olisi voinut odotusaulaankin mennä... Pääasia kuitenkin, ettei kauas, kun liikkuminen piti rajoittaa minimiin.

Ei se sokerirasitus niin kovin kamala ole. Korkeintaan epämiellyttävä. Minäkin menin sinne kuin hammaslääkäriin ja kaikki meni ok.

Maarja ja vaava 27+2

Kello on 9:39 ja Naantalissa ja masussa kaikki hyvin. Pikaisesti ajattelin poiketa toivottamassa hyvää alkanutta kesäkuuta!! Ajatella, että enää kesäkuu...heinäkuu...elokuu... Tässähän ollaan jo aika loppumetreillä!!

Profiilissa päivitetty kuva... ja tässä linkki samanmoiseen, mutta aijaa:n sivuille ;)
http://www.aijaa.com/v.php?i=623340.jpg

Pitäkää masuistanne ja itsestänne hyvää huolta, tulen taas käväisemään kun kykenen!

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 27+...

Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen. Taustalta olen lueskellut kaikkien kuulumisia. Omaa napaa: massu kasvaa pikkuhiljaa, pitäisi päivittää profiiliin tuoreempi kuva. Vointi on erinomainen. Levottomat jalat vaivaavat edelleen ja pohjekrampit, muutoin pyyhkii hyvin :)
Ensi viikolla olisi neuvolalääkäri ja heinäkuun alussa kontrolli ultra. Vauvelin potkut vahvistuvat viikko toisensa jälkeen. Tällä viikolla lähetän kelan paperit ja sitten odotellaan kovasti ä-pakkauksen saapumista.
Osaako kukaan kertoa kauanko siinä suurin piirtein menee?

Ensi viikon puolessa välissä lähdemme häämatkalle ja juhannukseksi takaisin Suomeen. Juhannuksen jälkeen olisi vielä noin 4 viikkoa töitä ja sitten alkaakin varsinainen kesäloma, jonka jälkeen äitiysloma. Kylläpäs aika vaan rientää. Kohta ollaan jo viimeisellä raskaus kolmanneksella.

Hyviä vointeja kaikille ja iso :hug:

Elwi ja papuli rv 23+4

Ai niin, FlaPa, tervetuloa joukkoon mahakkaaseen! Ilmeisesti sulla on sama la kuin mulla, Zennialla ja PippuriMammalla. Kuulutaan Syysmassujen ekaan kuumaan ryhmään :D

Elwi
Saako udella, minne lähdette häämatkalle? =) :flower:

Nyt kaupungille, hei hei!

Palauduin sokerirasituksesta. Tosiaan ei ollu yhtään niin paha rasti ko ajattelin. Oon kuullu niin kamalia juttuja siitä, et ennakkoluulot oli aika negatiiviset. Kevyesti se pari tuntia siellä meni ja otin mäki kirjan mukaan. Muistin sentään. Ei tullu misään vaiheessa edes paha olo eikä heikottanu tai mitään. Oikein ihmettelin miten helppo toi oli. Ja taas oli sama mustelma-täti mua siellä piikittämässä. Mulla ei tosiaan auta se, että painan sitä pistokohtaa jonkun aikaa kun tulee silti aina mustelma. Oon jotenki viallinen painos siinä mielessä. :LOL:

Keskiviikkona sitte tulee tulokset vaikka mä jo tiedän, et kaikki on ihan ok. Turha reissu tää siinä mielessä siis oli.

Elwi, mua kans vaivaa levottomat jalat. Onneks on magnesiumia. Pitääkin muistaa ostaa lisää tässä ko purkki alkaa olla jo tyhjä. Ja no pohjekrampit on kans tuttuja täällä. Aamusin ja öisin ko vähänki venyttelen jalkoja ni samantien iskee. Ja muistaakseni se pakkaus tulis noin parissa viikossa sitten.

Pakkauksesta tuliki mieleen, et otetaan nyt galluppi sitte siihenki moniko meinaa sen ottaa? Me otetaan rahana tällä kertaa. Tavallaan se olis kiva kaikille lapsille oma ottaa, mutta enemmän täl hetkellä on käyttöä niille rahoille ko samoille tavaroille mitkä jo löytyy. Te jotka sen muuten otatte ni kertokaa sitten millanen se naistenkondomi siinä on. Kuulostaa mun korviini edelleen vaan jotenki tyhmältä.. :D

Maarja, kyllähän tuommonen extemporeki aika romanttista voi olla. En mä ainakaan osaa edes kuvitella, että mun mieheni ikinä mitään kosis. Ei varmaan uskallakaan kun oon ikäni ollu niin avioliittovastanen ja mua ärsyttää aina semmoset "perinteiset" kosiomenot, että mennään johonki ravintolaan ja siellä polvilleen tai sitte tungetaan johonki jälkkäriin sormus tai vastaavaa. Mä en niitä koe kovin romanttisiks enkä varsinkaan omaperäsiks. Omaperäisyyttä pitää aina olla. :D Kuitenki oon luvannu miehelle, että joskus meki sitte mennään naimisiin, mutta ei vielä vuosikausiin kun ei ole varaa eikä se vaan meille oo vielä ajankohtasta.

Nyt meenki tästä sitte pienille päikkäreille vielä.

Emmaliina ja Vusseli 26+

FlaPa: Tervetuloa mukaan, lisäsin sinut listoille! :wave: Vielä jos haluat synnytyssairaalasi kertoa ja tulevan lapsenne sukupuolen (jos sen siis tiedätte), niin lisään ne sitten vielä! :)

Emmaliina: Mekään ei tällä kertaa ä-pakkausta oteta, kun esikoisen pakkauksesta on vielä kaikki tavarat jäljellä ja kaikkia vaatteita ei ole edes käytetty. Tässä pakkauksessa olisi kyllä ollut esim. paljon nätimpi ulkohaalari kuin esikoisen (2005), mutta saahan sillä rahalla vaikka ostettua uuden haalarin ja paljon muutakin, jos niin haluaa :D

Nyt ei ennätä muuta, pitää mennä vispipuuro vatkaamaan, että saa poika jotakin syötävää ennen nukkumaanmenoa :p

Kaikille vaivoista kärsiville ja muillekin vielä iso :hug: Koittakaahan nauttia ihanasta kesästä! B)

-Niiskuneiti ja Helmi 24+3-

Sokerirasitus oli vihdoin tänään. Oli aika outoa herätä jo 6.00 ja pyöriä yksin keskustassa 7.00 jälkeen :whistle: kävin ostamassa luettavaa ja labraan menin 7.30. Pari tuntia siellä meni, litku oli pahaa... Mutta onneksi saivat näytteet otettua vaikka yleensä multa on vaikea löytää suonta. Nyt mielenkiinnolla odottelen tuloksia..! Toisaalta aika outoa jos niissä ei mitään näy, sitten vaan arvaillaan miksi saan isoja vauvoja :whistle: tietty ois kiva että arvot on ok, mut mites mä estän vauvaa kasvamasta 5-6 kiloiseksi... Tosi outo "ongelma".

Äitiyspakkauksesta kirjoittelinkin jo pari viikkoa sitten, ei oteta sitä tällä kertaa vaikka sitä onkin kiva penkoa, poikakin tutki niin innoissaan siskon pakkausta. Meillä kuitenkin on ihan kamalasti hyväkuntoisia vaatteita, vaikka jotain on poiskin lahjoitettu. Löytyy pari kaapillista vauvanvaatteita, tytölle ja pojalle, makuupusseja ja talvihaalareita monet kappaleet jne. Ainoa mikä pakkauksessa houkutti, on kestovaippa, mutta niitäkin on jo hankittu.

"Marge" ja pikkuinen rv 26+1 :heart:

Pippurimamma toi sun masu on kasvanu taas tosi paljon, itselläkin on kohta ongelma mitä pukee päällensä kun mikään ei enää mahdu, masu kun on jo niin iSO.....Tänään oli sokerirasitus, keskiviikkona saan tulokset, saa nähdä kuinka mamman käy :D

Soitinkin malttamattomana neuvolaan :ashamed: tulokset olikin jo tulleet, kaikki hienosti, ei edes rajalla arvot :) Kun toinen lapsi oli melkein kilon ekaa isompi, niin saas nähdä miten nyt menee... Toivottavasti ei taas kilon edellistä isompi :xmas: mutta eipä ainakaan ole ne sokerit syypäänä...

Maarja: Mennään Espanjaan Costa De la Luz rannikolle. Matkakohteesta olis näppärä matka Gibraltarille ja veneretkiäkin tehtäis valaslaumoja katsomaan :) Viikko on kuitenkin matkan pituus, joten ei varmaan hirveesti buukkailla retkiä. Nyt vaan nautitaan kahdestaan olosta ja löhöilään ja syödään hyvin. Lentosukat hommasin, jottei matka käy ihan tukalaksi. Onneksi lento ei ihan hirveän pitkään kestä.
Emmaliina: Syön myös vitamiinin lisänä magnesiumia, mutta tuntuu että se ei oikein auta. Lisäksi mulla on jalkavoidetta, joka rentouttaa lihaksia ja viilentää.
Mulla olisi kysymys tuosta maidon erityksestä. Olen nyt huomannut viime päivinä, että nännien päähän on kertynyt kuivunutta valkoista "mönjää" :LOL: ihan pienen pieniä hitusia. Voiko se olla maitoa? En nyt jaksanut lähteä etsimään aiheesta keskustelua :ashamed: Esikoisen odottajana nämä kun ovat ihan uusia asioita :D

Mitä muuten teillä se sokerirasitustestin juoma on? Mä olin varautunu siihen, että on jotain kamlaa litkua, mut tavalliselta kokikselta se maistu ja tais ollakin. :eek: =) TheSimpsons Mä kanssa vähän mietin keinoja, millä estän vauvaa kasvamasta kovin suureksi. Edellinen oli neljä ja puoli kilonen ja mä vähän pidän sitä nyt maksimina, minkä voisin kuvitella synnyttäväni. Vaikka hyvin sekin ulos mahtui, mutta hirvittää vaan ajatellakin sellasta viiskilosta kaveria. Jotenkin oon ajatellut, että se jo itessään auttaa, jos välttelee kaikkee makeeta, mut mä en oikein ikinä syökään mitään makeeta (karkkia sun muuta) ni ei sekään kyllä selitä mulla mitään. No pitää kattoa jos keskiviikkona neuvolantädillä olis joku kiva vinkki tähän.

Otin just kivat kolmen tunnin päikkärit. Kohta haen jätkän pihalta kotiin ja kattoo jos tosiaan siinä vaiheessa alkais siivoomaan. Kämppä taas pommin jäljiltä ja koska mä oon vaan vetelehtiny tänään ni esikoinen saa auttaa mua siivoomaan täällä. Vitsit, että odotan sitä aikaa kun hän on sen ikänen, että voin määrätä viemään roskat ulos ja ihan oikeesti siivoomaan ton oman huoneensa. Imuroimaan ja noin.. Nykyään se on jo niin innoissaan imuroinnista, etten jaksa odottaa kun pääsee tositoimiin. :LOL: Lapsityövoimaa..

Emmaliina ja Vusseli 26+

Moikka vaan kaikille pitkästä aikaa!
Lähes joka päivä täällä käyn vilkuilemassa, mitä muille kuuluu, mutta ei vaan meinaa saada aikaiseksi kirjoitettua mitään itse. Ja sivut muuttunu ihan oudoiks. Jospa tätäkin oppisi taas hahmottamaan.. :D

Mut nyt ois sitten lähihoitajan paperit kädessä. Kolme vuotta kyllä hujahti mennä tosi nopeesti. Toisaalta on nyt helpottunut olo, mutta toisaalta taas haikea.. :/
Nyt vaan meinaa ärsyttää, kun ei töihin päässyt.. :/ Oma vointi kyllä sallisi töissä käynnin vielä erittäin hyvin, mutta työnantaja on nähtävästi toista mieltä. Onhan se tietty riskinä, että viikon jälkeen joutuis jo saikulle jäämään, mut eihän sitä koskaan tiedä.
Pakko oli käyvä työkkäriinki ilmoittautumassa, että sais edes vähän rahaa, ennekuin äippäloma alkaa. Sekin alkaa 8. elokuuta.

Laitampa tänne sitten tämän päiväisen neuvolakäynnin kuulumiset, samalla oli myös lääkäri.
eli:
rv: 25+5
paino: +659g/viikko, yhteensä 64.2kg ja tähän mennessä tullut 7.2 kg.. pitäis syömisiä rueta kahtomaan... ja liikkumaan enemmän. :ashamed: Mut onneks on näinkin kauniit kelit niin on hyvä olla ulkona.
turvotus: plussalla, sormus alkanut käydä ahtaaks.. :/
RR: 115/72
pissassa oli sokerit yhellä plussalla.. :/ viikon päästä käydä antamassa uus näyte, että johtuisko tuo vain viikonlopun herkutteluista. Kolmena päivänä tuli vaan syötyä "juhlaruokaa". Pitää toivoa että olisi sitten jo puhdas näyte.
sf-mitta: 23
Kohdunsuu: kiinni ja kiinteä
Vauvelin syke 150, painoarvio 700g, liikeet yhellä plussalla, oli nukkumishommat vissiin käynnissä, kun ei hirmuisia potkinut tutkimuksen aikana.

tälläistä täällä. :)
pieni kyllä potkii jo tosi kovasti. välillä tuntuu, että yrittää tulla mahan läpi. :LOL: Ja joskus potkaisee rakkoon, niin kyllä tuntuu ilkeeltä. Mutta parempi vain että on liikkeessä, niin en oo huolissani sen takia. :)

Me ollaan saatu jo vaunut ja sänky hommattua. Vielä pitäisi turvakaukalo ostaa. Kelalle vein tänään äitiysavustushakemuksen. Kohta pääsee hypistelemään niitä vaatteita. :heart: Joten tästä voittekin päätellä, että me otetaan äitiyspakkaus. :D

niin ja päivittajälle: minun nimeen voi laittaa sukupuolen kohdalle ?-merkin. Me ei haluttu selvittää, että kumpi on tulossa. Saa jännätä loppuun asti. :)

Elwi kysyi valkeista hitusista nännien päissä.. kyllä se on varmastikkin kuivunutta maitoa. Itselläni on noin 8 viikkoa jo tullut sitä ns. maitoa rinnoista kun puristaa. ja välillä on yön aikana tullut lakanoillekin. Minulla se on kuitenkin vielä sellaista sameahkoa litkua, jossa on vähän valkeaa tai kellertävää mukana. (ja kaikkia varmaan kiinnosta, mitä minusta valuu :LOL: )

Muttapa.. Eiköhän tässä tärkeimmät. :D Pitää nyt jatkossa yrittää kirjoittaa ahkerammin. :) Ja hyviä vointeja kaikille ja varsinkin niille, joilla on ollut ongelmaa. :hug:

-Bluedrama ja röllykän asukki 25+5 :heart:

Olen ollut jonkin aikaa taka-alalla, kun on ollut tuo muutto käynnissä, no nyt on viikko muutosta ja asunto on aivan ihana- kai ne tavarat löytää pikku hiljaa oman paikkansa... =) . Viime viikon olin saikulla suppareitten takia, olo helpottui heti kun on rauhallisesti eikä kyyki tai ole liian kiireinen, nyt koitan taas töitä miten menee. Huomenna on neuvolalääkäri ja sokerirasitus (yök...). Vaavi voi hyvin ainakin potkuista päätellen, kyllä saa kylkiluut meinaan kyytiä :LOL: .

Tänään ilmoitin töissä vauvasta- olihan se aikakin koska äippäloma pitää hakea perjantaihin mennessä (ai mitenniin oon jättänyt viime tinkaan... =) ).

On todellakin sivustot muuttuneet sitten viime käynnin ja pikkasen hankalalta tuntuu mut kai siihen tottuu.

Hankintojakin oon kerennyt tekemään. Nyt on vaaville jo emmaljungan vaunut, britaxen turvakaukalo ja pinnasänky ja lipasti vaatteille ja tavaroille valmiina.

Nyt jatkamaan töitä.

äippä ja poju 25+2

Ilmottaudun minäkin tähän joukkoon täältä keski-suomesta. Ikää löytyy 25v ja ensimmäistä lasta odottelen miehellä tosin aikaisempia =) Laskettuaika olisi 6.9.Mitään kummempia vaivoja ei (onneksi ) ole ollut mitä nyt alaselkä kiukuttelee :/
rotja ja asukki 26+4

:wave: kaikille uusille syyskuisille!

Meillä oli juniorin kanssa rankka päivä tänään. Koulussa oli käytäntöä ja olimme istuttamassa kukkia ja mansikantaimia. Monta tuntia siis ulkona oloa ja kyykkimistä. Huomasin, että lonkat menevät jäykiksi, kun on pidemmän ajan polvillaan/kyykyssä. Lisäksi oli KUUMA! Mutta hirveällä veden kittaamisella (meni varmaan 3 litraa) ja säännöllisillä lepotauoilla selvisimme koitoksesta. Aikalailla väsyttää vain nyt, olo on suoraan sanottuna kuin tapetulla madolla... Ja huomenna uudestaan, silloin meillä on ohjelmassa omenapuiden istuttamista :D

mukavaa ja aurinkoista alkuviikkoa kaikille
tiksu ja uffe (23+4)

Neuvolakuulumisia kirjoottelen täältä! =)

Tänään siis rv 25+5
*painoa +520g/vko, yhteensä nyt kerääntynyt 5,5kg
*turvotusta löytyy
*paineet 117/65
*pissi puhdas
*hb 119 sama kuin viimeksi siis, rautaa tarttis popsia (jos vaan muistais :ashamed: )
*kohdunpohjankork. 22cm
*vatsan ympärys 94cm

Kaikki siis ihan hyvin :) Vihdoin sain ne kelan paperitkin, jotka kiikutan heti huomenna kelaan, jottei enää kauaa tarttis sitä pakkausta odotella. Mä siis otan pakkauksen siksi kun viimeks jätin ottamatta ja se harmitti jälkikäteen aika paljon.

Ihanaa kun aurinko paistaa! B) On niin uskomattoman energinen olo! Eilenkin lähdettiin miehen kanssa 10 kilsan kävelylle mummolaan, kun ei ollut muutakaan tekemistä! :D Kyllä sen tosin tänään huomaa jaloista ja lonkista että on tullut vähän liikuttua...

Teretulemast uusille! :wave:

Möörwa ja masukki

Heips! Kukas se mahtokaan olla, kun kyseli noista palkkakuiteista äp-rahahakemukseen. Mulle sanottiin Kelasta ja palkanlaskija vielä varmisti, että se pelkkä hakemus tulee siis olla Kelassa 2kk ennen laskettua aikaa. Sen palkkakuitin voi toimittaa vasta sitten, kun tietää kaikki tulonsa ennen äippälomaa. Eli mäkin jään äippälomalle 2.8. Toimitan sen jälkeen palkkakuitin 1.8. asti maksetusta palkasta. Ekan kerran saan Kelalta äippärahaa vasta 5.9. ja LA on 6.9. Toivottavasti auttoi, vaikee selittää, kun itekkin vasta nyt on alkanut tajuta.. =)

Huomenta!

Tulin juuri lääkäristä ja olen nyt turvotuksen takia viikon sairaslomalla.Pitäis muistaa vaan juoda hirmusesti vettä ja vähentää suolaa.Verenpaineet oli ok.
Vaavilla kaikki hyvin,syke oli n. 150 ja pää on jo alaspäin ja peppu ylhäällä.
Puolilta päivin menen vielä neuvolaan tarkastuttamaan pissan..Mitäs ne siitä nyt kattokaan,valkuaiset?
Nyt ei muuta kuin lepoa.Paitsi tänään ollaan menossa hakemaan kaikki vaavin tarvikkeet,vaunut,kaukalo,pinnasänky,sitteri yms.
Saadaan tutun kautta vähän alennusta niin ostetaan kaikki uutena.

Eipä muuta kuin mukavaa viikkoa kaikille ja etenkin niille joilla jotain vaivoja,haleja :hug:

Inka&vaavi 26+5 :heart: :heart:

se on sitten sairaslomaa.. klo 11 menossa lääkäriin mutta maanantai oli niin hirveä päivä töissä ja töiden jälkeen että luovutettava on..en kyllä enää sitten menekään takasin kun eipä tämä olo tästä varmaan helpota enää..

niin siitä palkkatodistuksesta vielä kun kyselin, eilen kävin palkkatoimistossa hoitamassa kaikki paperit joten kysäisin varmistuksen vielä siitä että laittavat todistukset menemään niin että lomarahat huomioidaan, palkanlaskija sanoi että joka tapauksessa arvio menee lomarahoista kelaan joten lomarahat eivät jää huomioimatta.. hyvä niin nostaa edes vähän päivärahaa..

tänään ajattelin viedä paperit kelalle jotta pääsee pian sitä pakkausta nypläämään, eli siis otetaan se, vaikka vaatteita onkin jo mutta sieltä tulee paljon muutakin tarpeellista joten ei se hukkaan mene.. ja onpahan vauvalla sitten ihan omiakin vaatteita tiedossa eikä vain käytettyjä kaikki :snotty: ;)

umayya+mörri 25+4 :heart:

Alkaa pikku hiljaa kyllästyttämään tämä kotona kykkiminen...
Kipeät supistuksetkin näyttävät laantuneen, oli jo monta päivää ilman mitään ja tänään sitten yksi. Johtui varmaankin siitä, että olin niin tuoduksissa. Minulla piti olla tänään fysioterapia, mutta täti siellä sitten ystävällisesti ilmoitti, että antaa vaan minulle tukivyön ja siinä kaikki :kieh: Kuvittelin, että saan ohjeita selän jumppaamiseen, ko on koko ajan ihan jumissa. Asiaa ei varmana auta se, että normaali työpäivänä istun tietokoneella ja autossa sellasen 10-11 tuntia yhteensä...

Sitten mukavampia asioita... Mulle tuli eilen postissa päätös äitiysavustuksen myöntämisestä, joten kohta pääsee hypistelemään niitä äitiyspakkauksen tavaroita :D Sitten kun saisi vielä sen äitiysraha päätöksen... Minulla ainakin palkanlaskija ilmoitti kelalle tulot heinäkuun loppuun asti suoraan, lomarahoineen. Toisaalta minulla on kuukausi palkka, joten tulot on joka kuukaudelta samat. Mistä tulikin mieleen, että enää tämä kuu töitä jäljellä, siiten jään ensin kesälomalle ja siitä jatkan suoraan äitiyslomalle :D :D

Aika moni on ollut sokerirasitustestissä, kun tuossa olen noita kirjoituksia lueskellut. Oliko syynä mikä siis miksi laitettiin?

Toinen kysymys: Onko kellään muulla alkanut heittämään päästä? Tai siis minulla on nyt parina päivänä tullut yht' äkkiä sellanen olo, et taju lähtee, jos ei pääse istumaan. Johtuisikohan lämpimästä säästä...

Heidi + asukas 27+2

Yhteistyössä