***SYYSMASSUT 2007*** HEINÄKUU

Voimia :hug: Emmaliina ja umayya kyllä siitä selviää, mutta voin luvat että kaikki äidit ovat suunnilleen lopettamassa sopimusta kun oikein pahapäivä tulee vastaan.
Onneksi meillä on aikalailla ohi kaikki uhma ja neiti alkaa olla siinä pikkuvanha vaiheessa, kun tiedetään kaikki paremmin kuin äiti. Liekö se sitten helpompaa :LOL:
 
Niin ja voisin mäki laittaa top 3.
1. Närästys, ikuinen vaiva ja rasittaa päivittäin. Onneks Rennie on hyvää..
2. Jatkuva piereskely. Tää pahenee vaan ja en kyllä nää mitään hauskaa enää misään pieruhuumorissa. Loppu hauskuus tossa jo kymmenen viikkoa sitte tähän ilmojen päästelyyn.
3. Mielialojen vaihtelut. Että osaa mennä niin vuoristorataa! Ja kun nyt itkettää ni seuraavaks onki jo kiukku päällä ja sitten kaikki naurattaa..

 
Hei kaikki jotka ootte ollut/olette saikulla!
Tosi viisas kysymys , mutta millaista palkkaa/rahaa sairasloman ajalta saa? Onko se peruspalkka ja lisiä luonnollisesti ei varmaan saa? Vai otetaanko siitä palkasta jotain pois?
Aattelin et vieläkö lähen kitumaan 3 viikoksi vai kysynkö jo saikkua, tuntuu että en jaksa enää yhtään ainutta yötä valvoa.. :(
 
:kieh: Kirjottelin jo jotain, mutta teksti katos.. Eli uudestaan!

Eilen oli lääkärintarkistus. Sairaslomaa jatkettiin reilu viikko kesäloman alkuun asti, koska jo rauhallinenkin kävely tekee olosta tukalan/aiheuttaa suppareita. Kohdunsuu "sormenpäälle" auki, korttiin merkkasi että 0,5cm auki. Voi olla kuulemma ihan vaaratonta, kunhan kohdunsuun sisäpuoli pysyy kiinni. Ensi viikolla kuitenkin ylimääräinen ultra, missä tilanne katotaan tarkemmin. Toivottavasti ehditään sitten hiukan katsella pikkuistakin. Mies jo haaveili, että jos nyt saisi tietää sen sukupuolen.
Sairasloma-ajan palkka määräytyy työsuhteen keston mukaan. En muista meidän (kaupan) tes:n ehtoja tarkasti, mutta itse olen ollut töissä yli 2 vuotta ja normaalipalkkaa maksetaan yhden kuukauden ajalta. Ilta-, lauantai- ja pyhälisät maksetaan meillä normaalisti sen mukaan, mitä työvuorolistassa lukee. Ainoastaan pyhäiltalisät menettää, vaikka listassa olisikin sunnuntain iltavuoro. Jos työvuorolistaa ei ole tehty vielä, niin sitten maksetaan sopimustuntien mukaan. Minulle tulee nyt yhteensä kolmisen viikkoa saikkua ennen kesälomaa. Olisin kai voinut pyytää sairaslomaa äippäloman alkuun asti, mutta loma-ajan palkka on varmasti suurempi kuin sairauspäiväraha, joten olen mieluummin kesälomalla kuin sairaslomalla.

Vatsan toiminnasta. Pippurimamma, minullakin oli vatsa löysällä tuossa pari viikkoa. Ihmettelin kyllä, mutten suuremmin huolestunut, kun ei tarvinnut kuitenkaan koko aikaa vessassa juosta. Välillä pitää toisaalta syödä kuivattuja luumuja, kun ei meinaa luistaa.. On tämä ihanaa!

Sairaalakassia alan miettiä ehkä sitten joskus muuton jälkeen. Eli taitaa mennä elokuulle. Samoin vauvan vaatteiden ja kestovaippojen pesu. Sitten alkaakin varmaan kuumeinen metsästys noiden vaippojen suhteen, kun jonkin verran niitä on, mutta osa on meilläkin vähän isompaa kokoa eli niitä pieniä vielä puuttuu. Olisi kiva ommella itsekin, mutta saapa nähdä, siellä uudessa kodissa pitäisi saada verhotkin aika moneen ikkunaan.. :whistle:

Eilen muuten käytiin "mittailemassa tiluksia" siellä talolla. Ne nykyiset asukkaat on tilanneet sinne siivojan, joka käy ennen luovutusta. Siivooja pesee ikkunat, pyyhkii kaikki kaapit, pesee saunan... Ihanaa luksusta! Olenkin jo hiukan stressannut tuosta siivouksesta, kun se veisi melko paljon aikaa, vaikka saatais apuakin.

Varmaan mun piti vielä jotain kommentoida, mutta en nyt enää muista..

Joe ja pieni 29+1
 
Vauva on kääntynyt raivotarjontaan! Se näkyy sf-mitassakin, huimat 32 cm kun kaksi viikkoa sitten 26 cm :eek: :eek: eipä ihme, että on kiristänyt niin paljon. Th varasi kuitenkin ajan ylimääräiselle neuvolalääkärille ensi keskiviikoksi. Silloin tarkistetaan kohdunsuun tilanne, kun en nyt osannut sanoa, onko supistuksia ollut vai ei - tukalaa oloa vain.

Muuten kaikki ok.
Vauvan syke 160-180, muksi ja liikkui kovasti!
Painoa tullut yhteensä 6,5 kg ja tahti kiihtyy koko ajan (haaallelujah!)
 
piti tuokin paiva oikein miettia: onneks mulla on almanakka jossa otetaan lappu joka paiva pois niin pysyy ees jossain ymmarryksessa? :LOL:
Dementia on kovana meillapain; mutta mitahan se pippurimamma multa kyselikaan... hmmm. Ystavista; mulla on ihanat miehen siskot jotka aikanaan kun en kielta osannu puhuvat hyvaa englantia, joten he ovat molemmat mun parhaat ystavat ja kun melkein samanikaisiakin ollaan. Ja myos pari siskon ystavaa on tuossa oikein ystavapiirissa! Sitten kavereina on useitakin miehen kaverien vaimoja, mutta meillapain ollaan sukurakkaita ja parhaimmat kaverit on serkkuja jne... ihan omiakin kavereita on jokunen, mutta ei heihin niin hirmusesti ehdi pitaan yhteyksia kun lapsien koulutkin vievat suuren ajan paivasta, kun aina yks menee ja toinen tulee ja mamia tarvitaan...
jotain muutakin .Kestoista; niita ei taalla tunneta ollenkaan, edes kantoliinoja ei kayteta; vaikka netista niita olen kurkkinut.
Eilinen ilta meni juhliessa haissa; ja kylla onkin vasy nyt kun kotona oltiin vasta 02.30!
Kaak; enhan ma enaa muista mitaan mita piti kirjoittaa. Luen uudelleen ja tuun takaisin.
-levinia ja Hope rv 29+6-
 
Pissa puhdas
Hemppaa ei mitattu kun viimeksi niin hyvä (126)
Verenpaine normaali
Paino +600g/vko. Yhteensä raskauden alusta +6,2kg
Vauvan syke 145
Sf 28

Gallupin top3:

1. Levottomat jalat varsinkin öisin ja pohjekrampit. Siis argh kun ei saa unta :kieh:
2. Mietteet tulevasta: kuinka me pärjätään ja osataan kasvattaa lapsi. Miten parisuhteen käy ja kuinka jaksetaan yms. Varmaan ensisynnyttäjän "vaiva" =)
3. Liikkumattomuus tai sen vähyys. Ei jaksa liikkua siinä määrin missä ennen tai oikeastaan koko liikunta jäänyt vähiin. Tuntee itsensä kömpelöksi ja isoksi. Sitten jos siihen lisää muiden kommentit mm. "älä nyt nosta sitä tai älä nyt tee tuota kun olet raskaana" :kieh:

Sairaalakassia ei täälläkään ole mietitty vielä yhtään. Ehkä sitten ä-lomalla paneudun asiaan ja muistan teidän vinkkejä =)

Menisipä tuo kello nopeammin eteenpäin niin pääsisi jo kotiin töistä.
Mukavaa viikonloppua kaikille :heart:
Elwi ja papuli 28+1
 
eilen illalla (rv 30+4) ihana, kaunis ja niin rakas poika... 2,5kg ja 44cm... Sain pojan heti syliin, isikin sai pitää... Hetken poika jaksoi (en tarkkaan muista, n.15min) ja sitten meidän rakas meni enkeliksi... Itku ei vaan lopu, hukun ikävään... :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
eilen illalla (rv 30+4) ihana, kaunis ja niin rakas poika... 2,5kg ja 44cm... Sain pojan heti syliin, isikin sai pitää... Hetken poika jaksoi (en tarkkaan muista, n.15min) ja sitten meidän rakas meni enkeliksi... Itku ei vaan lopu, hukun ikävään... :'(
Voi apua..Mitä tähän osaisi oikein sanoa!! :'( Otan osaa teijän kovaan suruunne,se on varmasti valtava!! :'( Voimia oikein oikein paljon,sitä ei ite niin hyvin voi ymmärtää kun ei oo omalle kohalle sattunut ikinä ja toivottavasti ei satukkaan.. :'( :hug: :hug: :hug: Luojan kiitos saitte kuitenkin nähdä vauvan elossa ja kerkesitte pitää sylissä hetken niin kauhealta kuin tuo kuulostaakin..Sanat ei nyt kyllä riitä enempään.. :hug: :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
eilen illalla (rv 30+4) ihana, kaunis ja niin rakas poika... 2,5kg ja 44cm... Sain pojan heti syliin, isikin sai pitää... Hetken poika jaksoi (en tarkkaan muista, n.15min) ja sitten meidän rakas meni enkeliksi... Itku ei vaan lopu, hukun ikävään... :'(


:'( :'( :hug: otan osaa suureen suruunne! tuntuu niin pahalle teidän puolesta. muistakaa tukea toisianne, rakastakaa toisianne :hug: en osaa mitään muuta sanoa :'( :hug:
 
Marge SimpsonOtan osaa suureen suruunne. Voimia koko perheelle :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

" Kuin tähdenlento tai salama hento
kulki tiesi täällä, maan päällä.
Sytyit, loistit ja olit jo poissa,
vaan hyvä on olla myös taivaan kodissa."
 
Margelle ja perheelle kovasti voimia ja olette meidänkin ajatuksissa :hug:

"LAPSEN LAULU ÄIDILLE

Äiti, minun täytyy jatkaa.
Joku kutsuu kulkemaan.
Täytyy taittaa taival matkaa,
vaikken tietä tunnekaan.

Siellä missä toisiansa
aallot vievät tansseihin,
siellä, veden loiskinnassa,
siellä olen minäkin.

Siellä, missä korkealla
siintää pilvi sulavin,
siellä, sinipilven alla
siellä olen minäkin.

Äiti, katso kuinka kasvan!
Kuule, kuinka kohisen!
Minkä kasvoin viime vuonna,
tänään kasvan ohi sen.

Avara on taivaan syli.
Tuulen teitä purjehdin.
Pääsky lentää pääsi yli:
siinä olen minäkin.

Älä pelkää. Tulen kyllä.
Tulen kyllä takaisin.
Iltatuulen hyväilyssä:
siinä olen minäkin.
"
 
Marge ei tohon voi sanoa mitään. Onneks saitte kumpikin miehes kanssa pojan hetkeks syliin. Raskas päivä ollut eilinen ja vielä nää päivät raskaina pysyy. Oon niin pahoillani teidän puolesta. Ei voi muuta ko toivoa voimia koko perheelle. Ei varmaan teilläkään tästä eteenpäin mee päivääkään,ettette miettis pientä enkeliänne.

:hug: :heart: :hug:

:'( :'( :'(
 
Olin minäkin kirjoittamassa top3 odotuksen kurjuudesta, mutta luettuanni Margen viestin en todellakaan meinaa kirjoittaa. Iso :hug: Margelle, ja voimia jaksaa eteenpäin!

Moni on kirjoittanut esikoisen uhmasta ja omien hermojen menettämisestä. Meillä kans poitsu 2v4kk jäi kuukausi sitten kotihoitoon tarhasta ja hermo on tosiaan välillä uhman takia koetukselle sekä äitillä että isilläkin. Mutta toisaalta vaikka odotus onkin nyt raskaampaa kun esikoisen aikana, niin toisaalta mielestäni on mukavaa kun päivät menee nopeaa ja poitsusta on jo seuraakin, joten tarhasta pois ottaminen ei ainakaan vielä kaduta. Vähän kyllä mietityttää miten arki sujuu sitten kun kotona on kaksi pikkuista, ja miten meidän vanhempien hermot riittää (varsinkin isin).

Selkä on ruvennut vaivaamaan aina kun on koko päivän pystyssä, samoin myös suonikohjun alut jaloissa ja alapäässä(ei onneksi vielä turvonneet jaloissa)...

Tänään käytiin ostaan tapetteja ja maaleja uuteen taloon, siinä menikin melkein 400?...huh... Ensi viikolla päästään sitten luultavasti tiistaina repiin tapetteja. Kolme pakettiautollista on jo viety tavaraa uuden talon autotalliin...Mistä tuota tavaraa riittää...

Sairaalakassista ja hankinnoista... Kassin pakkaan sitten joskus, kuhan nyt on päästy muuttaan ja saatu tavarat paikoilleen...Joskus elokuussa. Hankintoja ei tarvi tehä muuta ku hoitopöydän alusta ja jotain pikkutarvikkeita, joten nekin jäänee elokuulle. Jotenkin kauhistuttaa ku tälle tulevalle pikkuselle ei oo tullu juurikaan mitään ostettua ja esikoiseen "tuhlattiin" satoja satoja euroja...mutta niin kai se onkin. Noh jos siellä tyttö on, niin euroja saan varmasti kulumaan, ku meillä on KAIKKI SINISTÄ.

minttu-82 ja TaimiMainio 31+2
 
MargeSimpson: Otan osaa isoon menetykseen. Voimia koko perheelle! :hug:

En oo pitkään aikaan jaksanut kirjotella, vaikka joka päivä oon käyny täällä teidän kuulumisia lukemassa. :) Itellä ei vaan tunnu olevan sen kummemmin kirjoteltavaa...

Neuvolalääkärissä kävin viime viikolla...
- Paino nyt 67,7kg = +230g/vko yhteensä siis 6,2kg
- Verenpaine aika korkea 135/71, mut normaalirajoilla vielä
- hemoglobiini 118 --> lisää rautaa pitäis muistaa popsia
- kohdunpohjan korkeus 23cm
- Vauvan tarjontaa ei sanottu, lääkäri vaan totesi että hyvin on tilaa vielä kääntyä! =)
Merkille pantiin myös että kohdunpohjan korkeus on tipahtanut käyrän alapuolelle ja vauvan sykekin oli hieman epäsäännöllinen, mut muuta kontrollia ei katsottu tarpeelliseks kuin normaali neuvola käynti kahden viikon päähän! Toivonmukaan kaikki on hyvin sitten...

Gallup top 3
1. Älytön väsymys ja voimattomuus. Työpäivän jälkeen ei jaksa yhtään mitään ja tuntuu ettei lihaksissakaan ole enää voimaa. Sängystä ylös nouseminen ja kaikki kumartelu tosi inhottavaa.
2. Seksi ei enää tunnu niin hyvältä, vaikka mieli tekis koko ajan. Mut jotain tuolla alapäässä on nyt ihmeellistä, kun on niin hellänä paikat ettei oikeen koskea kärsis. Ja kaiken lisäks vauvan "6. aisti" toimii pirun hyvin, heti alkaa kauhea melskaus kun pääsen iskän viereen saman peiton alle! :D
3. Itkuherkkyys. Ärsyttävää, kun on päiviä jollon se itku tulee ihan miten pienestä asiasta vaan ja sitä ei sit pysty pidättelemään vaikka mitä tekis. Eikä oo mitään väliä oonko kotona, kahvilassa vai kaupan kassajonossa!

 

Yhteistyössä