***SYYSMASSUT 2007*** HEINÄKUU

Heipsan!

Meillä kans on nyt vissiin parin viikon välein neuvola ku toi 30 on täynnä. Täti aina kysyy sitä,et haluunko kahen viikon päähän vai kolmen ja yleensä oon kahen viikon päähän tykänny ottaa seuraavan ajan. Oon siis käyny tavallaan väliin liianki usein neuvolassa. Kai se täti pitää mua vähän hermoheikkona siellä. :D

Musta tuntuu,et mun hemppa on toooooosi alhaalla. Netistä meinaan mies luki,et alhainen hemppa vois aiheuttaa hengenahdistusta ja mulla on just semmosta. Tänään ko esikoisen kanssa nukuttiin päikkäreitä vierekkäin heräsin aina väliin haukkomaan henkeä ko kala kuivalla maalla. Tulin jo siihen tulokseen,että mä unohdan hengittää jos nukahdan enkä siis voi ilman valvontaa enää nukkua. :LOL: Raskaana ollessa toi loogisin ajatus tulee just ekana aina mieleen...No pitää huomenna kävellä (jos sitä menoa kävelyks voi sanoa!) apteekkiin ja ostaa rautaa.

Noista liikkeistä. Meidän poika on kans väliin potkinu aika kivuliaastiki mua. Ja just iltasin ko menee nukkumaan ni tääki alottaa sen pahimman mekastuksen. Samanlainen yökukkuja ko veljensä on molemmat ollu. :heart: =) Ja esim viime yönä heräsin kuumuuden lisäks siihen,et kaveri jotenki töni rakkoa et oli pakko mennä vessaan. Niin ärsyttävä tunne ko toinen oikein painaa siihen rakkoon. Ei kovin reilu kerho..

Levottomat jalat vaivaa edelleen vaik magnesiumia mäki taas napsin. Alkaa vaivaamaan yleensä jo tällai alkuillasta ja pahenee sitte nukkumaan mennessä.

Ja voi elämä,et subbarilta tulee taas huono leffa..Joskus ois kiva ko tulis jotain kattomisen arvosta.

Emmaliina ja Vusseli 31+
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Sitä täällä mietin ku poikax3 sanoi että JO 2 viikon kuluttua on seuraava käynti.Eli kuin usein joudutte/pääsette nyt käymään neuvolassa ku loppua kohtihan ne tihenee =)
Meillä on rv 32 eteenpäin 2 viikon välein viikolle 36 ja sitten viikon välein. En tiedä onko ensisynnyttäjillä jo tässä vaiheessa meillä 2 viikon välein.

Itse vain odotan sitä viimeistä lääkärikäyntiä että saan tietää pääsenkö siihen painoarvioon. Neuvolan hoitaja kyllä laittoi siitä lääkärille ilmotuksen että tarttis.

Tänään on pistänyt aika kipeestikin vasemmalle alas. Myös närästystä ja turvotusta tosi paljon... Onneksi tätä saa lukea kaikilta niin helpottaa ajatella etten ole yksin.

Tuntuu ettei masu ole nyt kasvanut pariin viikkoon juurikaan...

29+
31+



balik ja pikkuinen 31+3[/img]
 
Ihan ensiksi nlakuulumisia

rv 29+3
RR 91/59
HB 111 (edelleen täytyisi muistaa syödä rautaa...)
pissa puhdas
likkeet ++
syke 140+
sf 27
tarjonta- oletettavasti rt


Saikulla ollaan edelleen ja vointi kohtalainen. Yöt on aika hankalia kun koskee joka asennossa.

Nyt mullakin sitten on nla:t kahden viikon välein ja ensi kerta on siten uudessa neuvolassa (jossa on muuten ultra- mut sitä käyttää vain lääkäri) ja kahden viikon välein on äippäpolin seurannat vaavin koosta.

äippä ja poju 29+4
 
Huomenta... !

Selvisin siitä eilisestä työvuorosta hengissä, vaik olinkin illalla puolkuollu ja lämpöhalvauksen partaalla... :( Nyt sit yritän saada lääkärinaikaa saikulle. Hyvä ettei töissä ees ollu mun odottanu tekevän loppuun asti töitä ja voin ihan "rauhallisin mielin" jäädä pois. Onhan tää masu aika mahtava :LOL:

Helle kyllä näkyy jaloissa ja käsissä, mut eipä tuota "kärsittävää" aikaa oon enää hirveesti jäljellä ;) Asukki kyllä ilmoittelee päivän mittaan aina jotain ittestään, vaikka rauhallinen onkin. Yöt on vaan kumuden takia aika tuskaa :/

nyt kun joku vastais ajanvarauksesta...sais pois päiväjärjestyksestä...

aurinkoista torstaita kaikille!!
FlaPa &masuasukki 31+5
 
Meillä päin on tapana et viikon 30 jälkeen n.viikolle 35-36 käydään kahden viikon välein tarkastuksessa ja sit kerran viikossa aina synnytykseen asti.
Taavimaija on liikuskellut ahkerasti masussa ja pienillä kantapäillään koittaa puskea äipän mahanahan läpi.Välillä tosi teräviäkin potkuja tulee. :)
Pitäis kait kohta lähteä äitimuorin synttäreillä käymään.Lapsukaiset haluavat käydä mummua onnittelemassa ja samalla nähdä ukkiakin ja isomummia.
Kirjoittelemisiin!
Poikax3 ja taavimaija
 
Täällä on ollunna hankalaa oloa ja pieniä murheita. TYKSissä vierailtu taas, mutta näyttäisi taas olevan tilanne ok. Eilen oli neuvola jossa todettiin vauvan laskeutuneen lantioon ja olevan raivotarjonnassa, ei siis ihme, että jalkovälissä tuntuu hengailevan keilapallo :x
Lisäksi mun vatsani tyhjentää ihan ripulin muodossa itseään jo neljättä päivää. EN kuitenkaan ole kuivumaan päässyt ja välit kun ovat välillä pidemmät niin ei kuulema mitään hätää. JOS olo heikkenee niin sitten TYKSiin suoraan. Mulla vaan ei ole ollenkaan huono olo mikä ihmetyttää!! Tulee vaan kiire vessaan välillä. Toissayönä pelkäsin synnytyksen käynnistyvän. Tuli NIIN kipeitä suppareita, että alta pois!!! Sattui luihin ja lantioon ja alaselkään ja alamahaan oikein urakalla ja olivat alaspäin työntäviä selvästi! ONNEKSI laantuivat!!

Olen täällä Innan kanssa kaksin, kun mies on nitroautojen kanssa fiilistelemässä ja autoa sen jälkeen laittamassa. Tulee vasta ens ma ellei mitään ilmene. Otti omat tyttönsä mukaan ja vei anoppilaan niin saan keräillä voimia.

Voikaahan hyvin, olen taustalla kurkkimassa kyllä vähän väliä, en vain jaksa kirjoitella, kun istuminen on sangen tuskaa tuon keilapallon kanssa...

HALEJA!!!

-PippuriMamma & "MatiasMatilda" 31+6
 
mun asuinpaikasta voin vaan ikavakseni vastata etta valimerella asustelen (kun mulla on joku hairikko 'ystava' ollu jo vuosikausia Suomen kamaralla) ja vuosiakin on pian 15 pulkassa! Kaikkeen oon jo tottunu, niin tapoihin kuin ilmastoonkin; luulisin Suomen lumisen talven pakkasineen olevan kauhistus meikalaiselle... myos paikallista kielta puhun. Ja miehen perassahan tanne aikanani lahdin. Kun en itse halunnut jaada Suomeen, vaikka sita toisena vaihtiksena silloin mietittiinkin. Alkuvuodet meni mukavasti, ei niin ikava sukuakaan ollu; noin kerran kahdessa vuodessa kaydaan lomalla. Mutta nyt jo nainkin monen vuoden paasta huomaan etta oon enemmankin pettyny ystaviin ja sukulaisiin kun niin vahan pitavat yhteyksia?! Mutta se naista!

Hope-neito myllertaa tosi paljon nain paivasaikaan; siis selvasti oikein paallaan/kasillaan ja sitten potkaisee ylospain jaloillaan kun oikein venyttelee...

krampeista: juokaa monta lasillista vetta (tai vichya) ennen nukkumaanmenoa ja mulle aianakin auttoi ylimaarasen kalsiumin ottaminen illalla (otan purutablettina). Inhavaiva toivottavasti kaikilla tuo helppais!

Voikaahan hyvin - levinia ja Hope rv 29+5 -
 
Mulla alkaa olemaan kaikki jo valmiina :) Olen ihastellut vaippoja ja kuoria ja lisäimuja ihan urakalla. Vielä pitäisi jostain edullisesti saada pari nb-kokoista kuorta... Olen sitten ihan huumassa ostellut s ja m-kokoisia valmiiksi...

levinia: Minkälaisia ja hintaisia kestoja siellä muuten on???
 
:hug: takaisin!

Mun on ihan pakko laittaa tähän linkki kuvaan jossa mun päällä on mulle suunniteltu uniikkipaita, tai ainakin toistaiseksi on uniikki, kun en teidä ottaako tekijä mallistoonsa tämän :)

http://www.aijaa.com/v.php?i=698549.jpg
 
Aamulla oli neuvola ja tässäpä kuulumiset sieltä:
Painoa tullut 400g/vko, yhteensä reilu 8kg
Hempparia ei otettu, koska se on ollut aina niin hyvä
Verenpaineet 110/70
Pissa puhdas
Sf mitta 27
Vauva oli edelleen raivotarjonnassa
Eli kaikki oli hyvin. Minulla on seuraava neuvola 3 viikon päästä ja ilmeisesti sitten neuvolakäynnit alkaa olla 2 viikon välein ja lopussa viikon välein. Synnytystapa ultra on elokuun puolivälissä, jossa myös arvioidaan vauvan koko.
Ihanaa, nyt on loppu viikko vapaata, ensi viikolla vielä 4 lyhyttä työpäivää ja sitten alkaa loma. Sitten pääsen laittamaan vauvalle huonetta valmiiksi.
Kiitos vinkeistä suonenvetoon!
Täällä myös kynnet ovat kasvaneet ja ovat tosi kestävät.
Pippurimammalla on ihana paita ja toivottavasti vaavi jaksaa pysytellä vielä masussa.

Jospa minä tänään illalla saan tuon miehen avukseni ja laittamaan uuden kuvan profiilin...

Halinalle ja pikku ihme rv 31+2

 
Olipas suloinen paita pippurimammalla :)
Tännepäin ei ihmeitä kuulu, samaa rataa kulkee. Muuten olo mitä mainioin lukuunottamatta huimausta, suonenvetoja öisin ja lieviä supisteluja pitempien liikkumisten jälkeen.
Nyt 1 1/2 viikon mittaisella lomalla ja sit olisi vielä 3 viikkoa töitä, katsotaan miten jaksaa öitä lähteä jatkamaan lomailun jälkeen.

Parin viikon päästä rakkaan ystäväni häät :heart: eilen käytiin ostamassa tyttärelleni juhlamekko ja kengät, itselle saan lainaksi kaveriltani mekon ja kengät löytyykin omasta takaa.. Mahtaa meikäläinen melkoinen lilleris lalleris olla siellä.. :LOL:
Ensi viikolla 32 vk:n nla, sitten yritän tulla laittelemaan nla-kuulumisia.

Kaikille odottajille isot :hug:
 
heippa!

kävin aamulla äippäpolilla kontrollissa ja kaikki oli hyvin! molemmat pienokaiset painoivat huimat 1100g =) kasvavat hyvin! oli taas niin ihana nähdä mitä masuun kuuluu! painoa on nyt sitten tullut yhteensä 14kg :ashamed: hui apua! no esikoisesta tuli 23kg, onneks siihen on vielä matkaa! mut tunnen itteni jo nyt jättiläiseks, mitä se on sitten ihan loppuvaiheessa! :/ a vauva oli pt:ssa ja b vauva rt:ssa, toivottavasti tuo a vauva jossain vaiheessa kääntyy vielä rt:aan! seuraava aika ä.polille on kolmen viikon kuluttua ja tässä välissä on yks neuvolakäynti. on se hyvä kun tätä raskautta seurataan niin tarkasti ja pääsee useesti kurkkaamaan masuun =)
oma olotila on vaihteeksi hyvä jollei armotonta väsymystä lasketa mukaan! nyt vielä tuo poju jäi kesälomalle hoidosta ni pitää olla sille keksimässä puuhaa mutta onneks on aika omatoiminen jo kaikissa asioissa! ja on se hyvä kun vielä voidaan viettää laatuaikaa äidin ja pojan kesken! :)

empä ole vielä miettinyt koko sairaalakassia :ashamed: no kaipa mun täytyy aloittaa sen pakkaaminen viimeistään rv 34 kun yleensä nämä kaksoset syntyvät ennen aikojaan!
pippurimammalle :hug: toivottavasti olo helpottaa!

nyt syömään, taas on ihan hirveä nälkä :D
 
Oon aina jättänyt viime tippaan eli silloin ennen ku oon lähteny sairaalaan niin oon sen laittanut valmiiksi :D Kotiinlähtö vaatteita en oo ikinä hoksannut ottaa matkaan joten samoilla vaatteilla millä oon mennyt niin oon lähtenytkin.Nyt aion ottaa kyllä uudet puhtaat vaatteet mukaan,inha lähtä samoilla :x Mutta ei niitä oo ees tajunnut aatella aikasemmin.Eli mulla on ollu vaan semmonen pikkunen pussukka jossa on hammasharja ja tahna,hiusharja ja deodorantti,ja yks oma rätti ku ne sairaalan rätit on niin julmetun isoja.En muista oliko muuta mutta yks asia harmitti ku en ottanut omaa shampoota mukaan ku se sairaalan oma jolla pestään iho ja hiukset tekee aivan järkyttävän tuntosiksi hiukset!!!Onneksi oli tosi mukava vieruskaveri niin sain siltä lainaan =) Eli ei välttämättä niin hyvä idea oo laittaa kassia valmiiksi lähtöpäivänä :LOL: Jospa nyt laittas sitten muutamaa päivää aikasemmin,jos muistaa :D
PIPPURIMAMMA:Jännän näkönen paita oli sulla :D
Noista neuvola ajoista vielä,mulla on nyt ainakin 3viikkoa ollut väli neuvolassa.Ens viikon perjantaina on käynti seuraavan kerran.Ootteko muuten lukenut lehdestä juttua siitä kun se 23v.mies hukkui Tuirassa jokeen kun oli mennyt hakeen sitä rantapalloa??Tänä aamuna oli löydetty sieltä siilosta vai miksi sitä nyt kutsutaankin.Se oli mun tuttu.Sillä jäi syyskuussa 5v.täyttävä tyttö..Säälittää pikku raukka kun oli niin kauheana isänsä perään ja se jäi vielä siihen rannalle oottamaan että isä tuo pallon ja sille reissulle jäi.. :( Mutta siinä sen taas näkee,ikinä ei tiiä milloin se on lähtö itellä eessä,siihen malliin kannattaa elää.. :(
 
Olihan urakka lukea kolme sivullista syysmassujen kuulumisia, kun remppa piettänyt mua nettipimennossa. Mutta onneksi suurimmaksi osaksi täällä voidaan hyvin! :)
Alettiin sitten olohuonetta remppaan häävalmistelujen ohella.. Mie, neiti Lehmänhermo, oon kyl ollu nämä muutamat päivät pahempi ärripurri kuin moniin vuosiin yhteensä :LOL: Onneksi mies jaksanut maltillisesti kattoa mua ja tahtoo vieläkin viiä vihille..*voi mua onnentyttöä!* :heart:
Masussa jaksellaan hyvin. Pikkuinen on kova meuhkaamaan, kun sille päälle sattuu, mutta onneksi nukkuu aika paljon päivästä, niin säästyy pahimilta potkuilta, niin ihanaa kun liikkuvan masun katselu onkin! :)
Maanantaina sitte seuraava neuvola. Sitä odotellessa.. :)

Puolitotinen galluppi, että mikä odotuksessa ollut hirveintä top3 :D
Oma lista lyhyine perusteluineen (ei välttämättä tärkeysjärjestyksessä):
1. Kykenemättömyyden tunne! :eek: Liikunta jäänyt pikkuhiljaa raskauden edetessä, raskaimmat kotityöt siirtynyt miehen kontolle. Ja näitä esimerkkejähän riittäis. Pakko se on kai vain hyväksyä, ettei voi touhuta ja temmeltää samalla tapaa kuin ennen raskaaksi tuloa :D
2. Oman identiteetin menettäminen. Ikään kuin olisin enää vain "raskaana oleva nainen". Ystävät ja sukulaiset jaksavat kyllä tuntitolkulla kysellä ja jutella kaikkia raskausasioitani, mutta ketään ei kiinnosta ns. MINUN juttuni. Ja ikään kuin kaikki raskausasiat kuuluisivat kaikille: pitäisi kertoa miltä toosa näyttää, vuotaako rinnat, paljonko paino noussut..Siis yööh! Kuulostanee itsekkäältä.. :ashamed: Ehkä tämäkin osa vanhemmaksi kasvuprosessia, ettei aina ole kyse enää MINÄ, MINÄ, MINÄ.. :LOL:
3. Jatkuva odottaminen! :D Milloin pitää odottaa neuvolakäyntiä tai uutta alkavaa raskauviikkoa, Tsihii.. :p

Pakko puolustukseksi sanoa, että ihaninta on kyllä ollut huomata henkinen kasvu (sen fyysisen rinnalla :LOL: ), parisuhteen "uusi taso" ja elämänarvojen muuttuminen ja kyky elää tässä ja nyt! :heart:

Että tämmöstä täällä :)

mobic & pikkukainen 31+1 :heart: :heart:
 
Eilen illalla tunsin vauvan potkut selvästi kylkiluissani. Tämä siis ensimmäinen kerta. Yrittääköhän vauva jo luopua poikkitilasta?
En ole vielä ajatellut sairaalakassia, vähän vaan sieltä täältä kuunnellut neuvoja, mitä sellaiseen kannattaa pakata. Vaatteet itselle ja vauvalle, hygieniatarvikkeet, siteitä... Jotenkin tuntuu, että on vielä aikaista paneutua aiheeseen sen syvemmin =)

Kiitos mobic, kun järjestät gallupia - illan piristys kun ei muutakaan tekemistä ole :D


Odotuksen "hirveimmät" top3

1. Mielialanvaihtelut; miehen hätääntynyt katse, kun ei tiedä mitä tekisi omituisesti käyttäytyvän naisensa kanssa :(
2. Liikkuminen on jäänyt vähemmälle. En enää käy kävelyillä saati pyöräilemässä. Joinain päivinä tekisi mieli heittää hanskat tiskiin jo pelkästään siitä syystä, etten pääse sohvalta ylös. Mahaa kiristää ja on pakko varoa sitä.
3. Turha huolehtiminen ja asioiden vatvominen. Tuleva vanhemmuus mietityttää. Muistelen paljon menneitä, tutkiskelen itseäni ja parisuhdettamme ja toivon, että olisimme miehen kanssa hyviä vanhempia. Joskus henkinen valmistautuminen on tosi kuluttavaa.


Maarja ja vaava 31+5
Huomenna neuvolaan!
 
odotuksen hirveimmät
1. pahoinvointi joka edelleen palaillee vähän väliä ja mikään ei auta siihen
2.nukkuminen, missään asennossa ei oo hyvä olla ja siihen päälle vessassa ravaamiset ja yölliset supparit ja potkut.
3.ison mahan kanssa oleminen, ottaa joka paikassa vastaan.mitkään vaatteet ei mee päälle, ei ees alussa ostamat äippävaatteet.kenkiä ei saa jalkaan ku maha on tiellä, lattialta on vaikea noukkia tavaroita ym..
 
Täällä on ilmennyt outoa alavatsakipua muutaman päivän ajan ihan levossakin ja tänä iltana rupesi kummasti kolottamaan alaselkäänkin- outoa. Varsinaisest nihin ei liity suppareitamut ihme kipua kuitenkin- lääkäri sanoi viimeeks et pitää aika herkästi olla synnäriin yhteydessä koska kohdunkaula on jo useemman viikon olut pehmeä ja auki et et kuulemma vaavin tarvii paljoo aiheuttaa painetta et aukee... No, toivottavasti vielä joitain viikkoja pysyis masussa ni olis sitten isompi, mut onneks viikkoja rupeaa olemaan jo aika turvallisesti kasassa ja jokainen päivä on lisäplussaa.

Onko muilla palleanseutu kipeytynyt? Mulla nyt kun poju kääntyi takaisin RT:n niin painaa vissiin sen verran et kipeytyy ihan missä asennossa vain.

Meillä pojat on antaneet paljon nimiehdotuksia vauvalle- ei ola kerrottu niille kumpi on tulossa, olkoon ylläri sitten, ja onhan noita muutama ehdotus tullut itsellekkin mieleen (mies saattaa olla hieman erimieltä niistä...aika näyttää).

Muutamia pieniä hankintoja pitäis vielä vaaville tehdä mutta pääsääntöisesti kaikki on valmiiksi laitettu- paitsi se sairaalakassi, enpä sitä kyllä ole aikasemmillakaan kerroilla laittanut kun lähtiessä joten sinneppä sen laitto saattaa nytkin jäädä.

Tiistaina on sit se vaavin uus kokoarvio ja nähdään nouseeko painokäyrä tarpeeksi vai ei, toivottavasti nousee koska masussa siihen ei oikein voida vaikuttaa- ei pidä maalata piruja seinille... :headwall:

Hyviä vointeja kaikille.

äippä ja poju 29+5
 
Helteen uuvuttamana ei ole jaksanut paljon kirjoitella ja töissäkin on juuri nyt hässäkkää.
Elisa, täällä myös yksi joka ei pidä kesälomaa vaan siirtää lomat ensi vuoteen. Äippäloman olisi tarkoitus alkaa 27.8, joten sinne asti pitäisi kärvistellä, tosin yhden viikon pidän nyt kesällä pätkissä, muutama pidennetty viikonloppu ja siinä on sitten tämän kesän lomat.
Viime perjanantaina tuli käytyä neuvolassa ja seuraavaa kuului
-R/R 102/69
-Hb 122 (oli noussut taas viimekertaisesta raudan avulla)
-painoa tullut 600g/vko, itse aivan järkkyttynyt, mutta neuvolatäti vaan totesi, että sitä välillä tulee ja kysyi onko juhannuksena herkuteltu :D Eli yhteensä 7,4kg, nyt olen ollut viikon jätskin syöntilakossa, mutta eiköhän sen viikonloppun lopu
-vauvan syke 146
-liikkeet ++
-sf-mitta 26, tuntuu kauhea isolta
Viikon päästä torstaina on sitten lääkäri, oma lääkäri on vaan kesälomalla ja nyt on sijainen (kuulemma ihan mukava) ja oma neuvolatätikin on koko heinäkuun lomalla.
Meilläkin on jotain hankintoja tehty, vaatteita on maltillisesti hankittu, en ole ostanut kuin muutaman vaatteen ja äiti pari body, muuten saatiin 50-60cm vaatteita lainaan tutuilta. Ihme kyllä olen pysynyt hyvin aisoissa. Sänky tuli ostettua käytettynä ja vaunut uutena (tai isä osti).
Koittakaahan pärjäillä näillä helteillä.

Hapsuli 27+4
 
Mulla palaa just kiinni tän olon kans! Niin järkyttävä väsymys päällä aamusta iltaan ettei mitään rajaa. Tänään onneks löysin kaapista Reafer paketin,joka vaan puoliks syöty. Nappasin sieltä heti yhen ja toivon,et alkaa nopeesti auttamaan. Kiva jaksaa ton 2-vuotiaan perässä täällä mennä 9h päivässä ko olo on tämmönen. Lisäks kun sen uhma vaan saa koko ajan uusia miellyttäviä piirteitä,et tekis mieli sanoa itteni irti tästä kotiäidin hommasta. Että joku osaa olla hankala ihan aamusta iltaan.. Ja minä hullu haluan vielä lisää näitä uhmapusseja maailmaan! :eek: Ei kyllä oo ihan kaikki kottaraiset pöntössä täällä..

Aika kuluu niin hitaasti.. Tää viikko on kestäny jo ikuisuuden! Tänään mennään mökille rentoutuun taas. Tai saa nähä onko siitä rentoutuminen kuinka kaukana. :D Pitäs jaksaa tässä siis kauppalistaa tehdä,et mitäs siellä syötäs. On se muuten kumma juttu,et koko viikon ollu kauheet helteet ja aurinko paistanu ja nyt kun me oltais menossa mökille ja mä haaveilin uinnista meressä ni eikös tuu pilvinen päivä. Joskus se tuntuu,et koko maailma pyörii tosiaan mun ympärillä eikä mitenkään hyvällä tavalla..

Eikö kellokaan voi olla yhtään enempää vielä?! Aamulla taas noussu ylös kuuden maissa "hyvin nukutun" yön jälkeen. Heräsin vaan kolme kertaa millon mihinki vaivaan. Mikäs sen mukavampaa sitte ko kuudelta pompata ylös uhmapussin käskystä. No onneks miehen siskolla alkaa kohta kesäloma ja se jostain syystä oikein toivoo,et saa meidän esikoisen yökylään. =)

Voi luoja! Kun ei saa paiskoa tavaroita ni sehän tarkottaa sitä,et alan potkimaan ja raapimaan äitiä. Voiko uhmasta selvitä hengissä? Näin äidin kannalta siis. Mä ihmettelen,ettei useemmat tän ikäsen lapsen vanhemmat oo josain hoitokodissa jo. Tuo meidän otus on aina ollu temperamenttinen ja oon sanonuki,et se synty uhman kanssa mut tää tuntuu pahenevan päivä päivältä ja väliin ei saa mitään kontrollia koko lapseen. No ehkä tää tästä.. Ja heti ku tämä helpottaa ni alkaaki murrosikä. :LOL:

Semmosta valitusta nyt tähän aamuun.

Emmaliina silmät ristissä ja Vusseli rv31+ kaiketi vieläkin..
 
huomenta!
ensiksikin, emmaliina ois kuin suoraan mun näppiksestä tuo teksti :hug: ihana huomata että mä en ole yksin aatoksineni, tosin meillä poika ollut nyt siellä mun vanhemmilla ja tänään tulee kotiin ja mä odotan jo kauhulla että mitä tulemaan pitää.. :saint:

sitten tuo gallup
odotuksen hirveimmät top 3
1. yölliset wc-reissut, en muistanutkaan esikoisesta että näin voisi olla raivostuttavaa herätä koko ajan pissalle..
2. hikoilu, viimeksi ei tällaista ollut ja tää on ihan kauheeta
3. krampit ja suonenvedot, tekee niin kipeetä |O

ja pippurimammalle pikaista voinnin paranemista, ja toivottavasti vaavi malttaa pysyä masussa vielä jokusen viikon.

nyt meillä sitten vihdoin tämä olkkariremontti valmis! tuli aivan ihana vaikka itse sanonkin, vielä verhot ja sohva mennään ostamaan kesälomarahoista, muuten täällä vallitsee uusi look :D
hiukan otti aivoon kun ollaan tuolla toukokuun alussa jo äyty ostamassa tuo vitriinikaappi tähän olkkariin ja eilen sitten alettiin sitä kasaamaan niin siinä paketissa missä oli lasiovet oli asiallinen merkintä että sisältää lasia, käsiteltävä varovasti, sitten oli toinen paketti missä oli loput kaapista ja sinne oli väliin vaan sullottu ilman minkäänlaisia pehmusteita 3 lasihyllyä mitenkään liikkumista estämättä, arvatkaa vaan oliko ehjiä!!!!!
tänään pitäisi tulla tieto siitä että korvaavatko uudet hyllyt vai miten.. ja kyllä ottaa aivoon |O :headwall: :headwall: |O |O
tässä toisessa paketissa ei siis minkäänlaista mainintaa että sisältää lasia..
no juu, tuipahan purkauduttua..

niin joo, pippurimamma sen verran vielä että olipa ihana paita :heart: :D

no ei nyt tähän hätään muuta
umayya 30 tasan :eek: :heart:
 

Yhteistyössä