SYYSMASSUT '07 syyskuussa

täältä. 10.9 (rv 37+4 )syntyi meille pikkuinen prinssi suunnitellulla sektiolla.
Perjantaina sain tietää, että pitäisi lähteä käynnistämään ja pe ja la sain sytoteciä siinä toivossa, että vauva päättäisi syntyä alakautta. Suunnitelmana oli et ellei mitään tapahdu niin maanantaina leikataan. Kokoa pienellä oli 3740g ja 52 cm. Nyt on sitten koettu kaikki paitsi hätäsektio synnytyksen saralla, kun on takana syöksysynnytys, normaalisti sujunut synnytys, komplikaatiosynnytys, kiireellinen sektio ja tämä elektiivinen sektio.

Sektiosta olen toipunut kohtuullisen hyvin ja kotona nautiskellaan tästä elämänihmeestä!

Onnittelut vielä kaikille muillekin vauvautuneille ja suunnattomasti kärsivällisyyshalauksia vielä odottaville :flower: :hug:
 
Kiitos kaikkille! Prinsessa aivan ihana. Kuin ylpeän isosiskonsa kopio. Tänään päästiin kotiin. Synnytys helppo ja toipuminen nopeaa. Tyty nukkui paljon saikulla ja tänään ollut enemmän jo hereilläkin. Kirjoittelen myöhemmin lisää synnytyksestä ja muusta.

Mitat pikkuruisella prinsessalla 2930g ja 48cm pipo 33 pisteet 9 9 9 syntyi 13.9 viikolla 39+5

roosakaisa ja Maija 4pv :heart:
 
:flower: :flower: :heart: :heart:


Miten te balik pääsitte noin pian kotiin?? tosi ihanaa :heart:
Itsellä olisi siis tiistaina käynti siellä kättärillä, toivottavasti pääsis yhtä nopeesti käynnistykseen:)

Tänne ei mitään uuttaa paitsi joka päivä mennään taas yhdellä päivällä yli!

Inka&vaavi 41+3 :heart:
 
ensinnäkin onnea kaikille vauvaatuneille :heart:

supparikivuista: jos ne on kovien menkkakipujen tuntusia niin sitte en osaa kuvitella... mulla kun menkat ei koskaan kovin kivuliaat oo ollu, ei muuta ku jomotusta.

näköjään kohtu jo harjottelee urakalla, koko illan on jostain puol kasista asti tullu suppareita lievällä jomotuksella ja aloin tuossa huviksi kahteleen kelloa niin vaihtelee 5-10 minsan välillä, mutta mitään limatulppaa en oo huomannu niin empä usko että tästä vielä mihinkään lähipäivinä ollaan karkaamassa.

vaikka oon jo pari päivää jutellu masulle että jos vaikka jakauduttas. =)

mun mielestä tuo pvm 17.9 kuulostas niin hyvältä korvassa, mutta tulee kun on tullakseen.

nökö rv 39+2
 
:flower: :flower: :flower:

Ja mua ihan oikeesti alkaa jo v***ttaa, mä olen kokeillu ihan kaiken, olen käynny vyöhyketerapiassa, harrastanu seksiä, siivonnu, shoppaillu, leiponu, syönny raparperiä, lenkkeilly (n.4km joka ilta), saunonu... siis ihan kaikkee ja mikään ei tunnu missään, ei siis kertakaikkiaan missään. Joskus saattaa jopa kerran vihlasta mutta sitte samana päivänä ei kyllä vahingossakaan toista kertaa vihlase. Mulla alkaa oikeesti olee jo sellai fiilis että ku ei tuu nyt ni en haluu että se tulee ollenkaan :| , järkyttävää edes tunnustaa mutta mä alan olee ihan rikki ja loppu. :'(

Joka aamu pettyny Hannis 40+6 ja kohta 41
 
ONNEA JAKAUTUNEILLE!!!!!

täällä sairastetaan flunssaa,jippiiii.. esikoinen pahemmin mut minä perässä tyyräten. hienoa jos tämä tästä pahenee, on ilo ylimmillään lähteä punnaamaan. torstaina olis sitte ne hautajaiset ja on tosi mielenkiintoista valita noita vaatteita. on nuo pukeutumis vaihtoehdot aikas vähissä, no täytyypi soveltaa jotain.

närästyksestä: mua närästää vaikka vettä jois ja koko ajan, oon kokeillu lähes kaikkea. mieski kysy yhtenä päivänä et syönkö päivisin mitään muuta ku rennietä. päivin ja öin kuuluu vaan paketin rapinaa :LOL:
sen oon tässä ny oppinu et mulle parhaiten auttaa piimä tai juotava jogurtti, kannattaa kokeilla.

nyt sänkyyn, pakko olis saada unta tänä yönä..
 
Kotiin päästiin, koska olen uudelleen synnyttäjä ja toivoin pikaista kotiuttamista, laitoin sen siihen synnytystoivelistaan. Toki siihen vaikutti oma ja lapsen hyvä vointi.

Rinnat ihan rikki kun ei ole vielä tottunut imetykseen. Toivottavasti menee pian ohi. Myös jälkisupistukset ovat imettäessä kivuliaat, esikon kanssa niitä ei ollut.

Vointeja kaikille yhdessä koossa oleville :hug:
 
:flower: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart:

mä edelleen mahakas :LOL: :kieh: eli muutosta viimeviikkoon ei oo tapahtunu :headwall: :headwall: :headwall: :kieh: :kieh: :kieh: taustalla olen ollut kun olo ollu väsyny ja vihainen :kieh: :kieh:
 
Täällä kans aletaan olla "kypsiä" olotilaan.(oon "kokenut" jo kahdesti millaista on yliaika-odottaminen) Haluaisin jo nyytin tuhisemaan vierelleni ja muksut kyselevät jo kärsimättöminä, et eikö se vauva jo vois tulla ulos? Koittivat viimeks eilen ennen nukkumaan menoa "hoputtaa" tulokasta, mut näköjään "laihoin" tuloksin,pieniä harkkasuppareita & mahanpingottumista vain ilmennyt.
Vielä sekin täs kyrsii, kun lekuri sanoi viime viikolla arviossa et tod.näköisesti menee yliaikaiseksi. Katsotaan kuulemma uudestaan sit lähempänä yliaikakontrollia, jos sinne asti jaksan "kärvistellä" :headwall: :headwall: |O.
Jaksu :hug: ja tsemppiä meille mahakkaille, jospa tämä iloksi muuttuisi piakkoin!!
 
mä viimeyönä taas pari tuntii valvoin ja itkin kun supisteli niin kipeesti mut kun ajattelin et nyt soitan esikolle vahdin niin loppu |O veristä vuotoo tullu maanantaista, mut liittyy kuulemma siihen kun paikat avautuu, vaan eipä oo muutosta tullu... ite epäilen et oliskin limatulppaa, mut kuinka prkl kauan sitäkin voi tulla ennen ku jakautuu?????? :kieh: :kieh: :kieh:
 
juu, hyvin nukuttu yö takana. suppari harjottelut loppu siihen kun menin nukkuun.

tänään lähen ostoksille ja käyn mummua kahtoon, eihän sitä enää tiijä millon tulee lähtö niin pitää mennä kun pääsee

turvotus on jaloissa järkyttävää, koti puntarilla en uskalla ees käyvä, tuntuu että on varmaan taas parissa päivässä jo pompsahtanu.

tsemppiä kaikille :hug:

Nökötys 39+3
 
Tosiaan tänään la, eikä minkäänlaisia tuntemuksia...Saas nähdä kuinka reippaasti tämä yli menee. Eilen illalla vähän sai koota itseään ku sohvalta nousi mut siinä kaikki. Huomenna jos (tai siis kun menen)neuvolaan, ni kirjoittavat lähetteen äitipolille. Mites muualla, miten pian lähete neuvolasta heruu?
Voimia ja vointeja kaikille sateisesta mansesta =)

 
torstaista asti suppaillu, mut tuloksetta....
Kyllä tässä itse jaksais muuten venailla, mutta kun muut ne jaksaa kysellä varsinkin anoppi ja mies hiillostaa.... :/
Totesinkin jo aamulla miehelle et mä voin mennä sun puolest töihin ja tuun sit hakee sut kotoota kun lähtö tulee, otti sen verran taas päähän|O
Eipä tässä ite pysty asialle mitään tekee muuta kuin ootella! Mulla mennyt tytöt aikanaan yli 2 ja 9pv. eli senkäänpuolest ei ole toivetta et syntyis lähipäivinä :|

Jaksamisia kaikille :hug:

Onnea uusille vaavin saaneille :flower:

Jaana ja masuasukki 40
 
.. ja jaksamisia vielä masun kanssa kärvistelijöille =) .

Täällä elellään vauva- arkea.. tai no ei vielä ole arki alkanut, kun mies on lomalla, mutta kuiteskin totuttelua tähän vauvantahtiseen elämään. Itse olen jopa yllättynyt, miten hyvin olen jaksanut yöheräilyineen kaikkineen, vaikka päivällä ei pahemmin ole aikaa ottaa päikkäreitä, kun on toi vilkas 2v. =) ... niin ja lasten unet ovat vielä ainakin menneet aikas lailla ristiin, eli kun esikoinen nukkuu päikkärit, niin vauva valvoo sen aikaa. Mutta vauvan rytmit kerkiävät vielä muuttuun moneen kertaan =) . Mutta on tämä ihanaa, kun on kaksi tyttöä :heart: :heart: .. nyt uskallan jo sanoa, että oli mun toive saadakkin kaksi tyttöä =) .

MamMam
 
Täällä iski flunssa päälle, toivottavasti on pian ohimenevää! Tarvis meinaa säästää voimia synnytykseen.. Tällä viikolla toivottavasti synnytän! Täällä muillakin alkaa tosiaan jo olemaan kärsimättömät fiilikset, sama täällä!! Eikä MITÄÄN merkkejä lähestyvästä synnytyksestä!! Huomenna onneksi selvii jotain, ku on se yliaikaiskontrolli aamulla.
Jaksuja kaikille :hug:
Nii siis viikkoja menossa jo 41+4!!!
 
Isot onnittelut täältäkin kaikille vauvan saaneille! :flower: :flower:

Ja paljon jaksuja kaikille vielä odottaville!

Enpä ole paljoa jaksanut täällä kirjoitella... Viime viikolla mulle nousi kuume ja nyt pikkuhiljaa rupeaa antibiootit tehoamaan ja jaksaa jotain tehdäkin. Vauva voi hyvin. Nukkuu päivät ja heräilee seurustelemaan sitten puolenyön aikaan ja aamuyöstä! |O :ashamed: Ihan siis isänsä tyttö, tollanen yökukkuja!

Lisää kirjottelen tonne vauvapuolelle, kunhan jaksan! :)
Möörwa ja Venla kohta 2vkoa
 
Täällä viikot 41+2 eikä vauva halua ilmeisesti tulla ulos :eek:
Pakko kysyä muilta joilla mennyt yli, että onko teillä tullut millainen epätoivo. Mä alan jo miettimään.. onko mussa jotain vikaa kun supistuksia tulee mutta kunnollista käynnistystä ei tapahdu. Jospa mun kroppa ei osaa ottaa käskyjä vastaa tai jotain :snotty:
Pelko vauvan hyvin voinnista hiipii myös aika ajoin mieleen :(
Miksi vaavi ei tule???

Kaikille vaavin saaneille :flower:
Meille kärvistelijöille :hug:

Miiuli 77& :heart: Pötkötti 41+2 :heart:
 
Tsemppiä kaikille!!! :hug:

PippuriMamma: Saitkos tekstiviestini perjantaina? :wave: :)

Mä olen kanssa jo luovuttanut toivon sen suhteen, että itse jotenkin pystyisin vaikuttamaan synntyksen alkamiseen... :whistle: Eilen päivällä käytiin koko perheen voimin ensin kävelylenkillä ja sitten illalla vielä pyörälenkillä, mutta eipä edes ainuttakaan kivutonta supparia ilmaantunut :headwall: No onhan mulla tässä vielä aikaa odotella ja vointi on todella hyvä, joten ei sen puoleen ole mitään hätää ;)

Illalla Mammuttimarkkinoille, jospa se saisi jotain aikaiseksi :D

-Niiskuneiti ja Helmi 39+3-
 

Yhteistyössä