Yhtenä pakettina täälläkin ollaan vielä, supistelee kyllä päivittäin, mutta epäsäännöllisesti ja kivuttomasti, että ei varmaan ihan vielä tule lähtöä. Vaikka viime viikolla neuvolalääkäri ennustelikin, että tuskin menee ainakaan yliaikaiseksi... Miehellä on tärkeä projekti menossa, joka loppuu ensi viikolla, että sen puoleen ei tarvitsisi syntyä vielä tällä viikolla, ensi viikon puolivälistä alkaen kuulemma saa tulla. No, katsotaan miten kuuliainen kaveri on!
Mulla ei tällä viikolla ole ollenkaan neuvolaa, kun terkkari on lomalla, kysyi kyllä että haluanko tulla hänen sijaiselleen, mutta eipä mulla mitään hätää/asiaa sinne ole, joten jätettiin kokonaan välistä. Ei sitten varmaan missään vaiheessa kerkeä alkaa ne 1krt/vko käynnit, kahden viikon välein oon käynyt tähänkin asti ( ja alkuraskaudessa siis kerran kuussa). No, mitäpä tuolla ramppaamaan, kun ei kerran mitään ihmeempiä ole... Olo on itse asiassa oikein hyvä, eilen kävin 10 km pyörälenkillä ja tänäänkin olen kävellyt muutaman kilometrin. Ei nyt tietenkään mitään maantiekiitoa, mutta semmoista sopivaa tahtia.
Kestovaipoista joku kyseli: En tiedä vielä monellako vaipalla sitä pärjää, kun ei ole vaipatettavaakaan vielä. Mitä olen asiasta ottanut selvää, niin kulutus vaihtelee todella paljon 7-20 kpl/pvä, riippuu lähinnä kai siitä, miten tiheään tulee kakkalähetyksiä. Meillä on tarkoitus käyttää enimmäkseen harsoja (muutama muotoonommeltu sisävaippa löytyy myös), ne ovat parhaita pikkuvauvoille, saa istuvan paketin olipa kaveri sitten minkä muotoinen hyvänsä. Ja siitä riisipaperista, mulla on kyllä semmoinen käsitys, että sitä ei saa heittää vessanpönttöön, voi tukkia putket! Että kompostoituvaa se kyllä on, mikäli komposti löytyy, mutta viemäriputkistossa se aiheuttaa ongelmia. Ilmeisesti tässä on ohjeistus muuttunut, eli ennen niitä viskottiin pönttöön ja jossain päin Eurooppaa se on sallittua edelleen, mutta Suomen jätehuoltoverkostossa tietääkseni ei. Kannattaa muuten käydä tutustumassa www.kestovaippainfo.fi -sivustoon, siellä on huuurrrrjasti tietoa kestovaipoista, niiden pesusta ja huollosta, siellä on hyvä keskustelufoorumi, jossa voi esittää kysymyksiä ja lukea vanhoja viestiketjuja, aktiivista porukkaa paljon!
Jaa, olikohan mulla muuta... ei nyt tule mieleen. Jaksuja kaikille!
toivotteleepi,
Elisa + muumio 37+5