Elisa:Iskias-vaivasta....mulla oli esikoisen odotus aikana viikolta 12 niin paha iskiaskipu, että jäi sairaslomalle jo 15 viikolla. Lähinnä kipu oli oikeassa pakarassa ja säteili koko jalkaan. Pahimmillaan jalka petti alta, eikä "toiminut" ollenkaan. Kävin kaikissa mahdollisissa venytyksissä ja lekureilla. Urheiluhieroja/fysioterapeutti antoi neuvoksi, että jalkaa täytyy venytellä päivittäin ja liikuntaa mahdollisimman paljon. Normaali arkiliikunta auttoi hyvin. Mitä enemmän olin levossa, sen pahemmaksi iskiaskipu yltyi. Nyt tässä raskaudessa iskiaskipua ei ole ilmennyt. Johtunee varmaan siitä, että esikoisen perässä saa juosta eikä löhöily hetkiä juurikaan ole.
En tiedä päteekö nämä samat neuvot selkävaivoihin, mutta kannataa yrittää venytystä ja liikkua mahdollisimman paljon. Niin ja hyvä ryhtihan on kaiken a ja o =)
RäpäRällä ja Elwi:Nuo yllätys vauvakutsut kuulostaa niin kivalta, että ihan harmittaa, kun mun kaveripiiristä ei löydy yhtään sellaista joka vois tuollaisia järjestää.
Hantta06:Mulla on sama tilanne, että kaverit kaikkoaa. Minä soittelen niille ,mutta harva kyselee mun kuulumisia. Olen yrittänyt jauhaa mahdollisimman vähän raskaudesta, mutta ei auta. Ne kaverit, joilla itsellään on pieniä lapsia, soittelee kyllä, mutta lapsettomat ei. Kaiken huippu oli, kun yks kaveri soitti ja kertoi, että niillä oli ollu viikonloppuna tuparit, mutta eivät viitsineet kutsua meitä, kun enhän minä voi juoda/juhlia kunnolla . :kieh: Eli en kelvannut juhliin tylsänä raskaana olevana. Joidenkin ajatuksen juoksu on sitten niin fiksua... :kieh:
Annmari-76:Esikoisen synnytyksen jälkeen meitä kävi sairaalassa tapaamassa mun muutama kaveri ainoastaan. Isovanhemmat asuvat niin kaukana, etteivät ehtineet sairaalaan meitä katsomaan. Mulla oli kyllä niin tylsää siellä sairaalassa, että oli ihan kiva, kun kavereiden kanssa sai jutella. Sekin riippuu niin paljon omasta kunnosta, jaksaako ottaa vieraita vastaan. Kotona meillä kävi heti alusta lähtien paljon vieraita. Tämän uuden tulokkaan kohdalla mietitän vierailut vasta sitten, kun tiedän oman kunnon ja jaksamisen.
Okira:Tervetuloa mukaan näin viimemetreillä. Mielenkiintoista oli lukea sun "tarinaa". En osaa kuvitella, miltä tuntuis saada tietää raskaudesta noinkin myöhään. Kiva kuitenkin kuulla, että kaikki on hyvin ja odotat innolla vauvelia. :hug:
Maarja:Listan ulkonäkö/järjestely kuulostaa hyvältä ja helppolukuiselta...tee niinkuin parhaaksi näet.
janita:"tulvasta"...Mulla myös tulvahti viikko sitten, ja kyselin siitä terkkarilta, joka oli sitä mieltä, että valkovuotoa se on. Terkkari sanoi, että, jos sitä tulvii kokoajan ja useita kertoja päivässä, niin sitten yhteys synnärille. Se tulva loppui sitten siihen kertaa ja sen jälkeen valkovuoto on ollu kyllä normaalia löysempää, mutta ei mitenkään runsasta. Kannattaa soitella sinne synnärille, jos tuva jatkuu tai epäilet, mitä se on. Ne kätilöt kyllä osaa neuvoa paremmin ja sitä vartenhan ne siellä on, että niiltä voi kysyä neuvoa.
Aku:Mukava kuulla, että pikkusella kaikki hyvin. Olisit vaan halannut sitä lekuria, jos se kerran oli vielä niin komeekin
Omanapa:Mää vihaa näitä helteitä, tosissaan vihaan ja paljon. Viime yönä tuli sitten nukuttua vain muutama tunti ja aamulla manasin ukolle, että muutan Siperiaan tätä kuumuutta pakoon. Nyt ulkona sataa vettä, mutta ei se paljoa auta, kun sisällä on kuitenkin vielä lähemmäs 30 lämmintä.
Anoppi tuli eilen 5 päivän vierailulle ja aamulla ukko, esikoinen ja anoppi lähtivät kyläileen 200 kilsan päähän. Saan olla koko päivän ihan yksin ja rauhassa. Hetki sitten yritin nukkua päikkäreitä, mutta eihän siitä mitään tullut, kun hiki valuu ja kuumuus piinaa. Jos tuo meän kerrari olis vähän siistimässä kunnossa, niin vois mennä sinne päiväunille.
Veikkasin ekaa tai siis toista (Margelle :hug: ) syysvauvaa syntyväksi 11.8 eli huti tais arvaus mennä, ellei joku ole synnärillä eilen vieraillut.
minnajajoel:Mikäs siellä on tilanne?
T:Nanna ja Alvar 33+6