SYYSMASSUT '07 elokuussa

PippuriMamma oli klo 5.39 laittanut tekstiviestin: "Pitkä yö. Ei toivottua edistystä. Tod. näk lähettävät kotiin, kun eivät myöskään auta etenemään näillä viikoilla. Kiva olla kotona näillä kivuilla... :( No ei auta...

Klo 9.36 oli edelleen Tyksissä: "Supistuksia tulee säännöllisesti ja sattuu koko ajan. Istun säkkituolissa jyvätyyny selän takana ja odotan lääkäriä. Ihana kätilö olisi nyt vuorossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Niiskuneiti82:
PippuriMamma oli klo 5.39 laittanut tekstiviestin: "Pitkä yö. Ei toivottua edistystä. Tod. näk lähettävät kotiin, kun eivät myöskään auta etenemään näillä viikoilla. Kiva olla kotona näillä kivuilla... :( No ei auta...

Klo 9.36 oli edelleen Tyksissä: "Supistuksia tulee säännöllisesti ja sattuu koko ajan. Istun säkkituolissa jyvätyyny selän takana ja odotan lääkäriä. Ihana kätilö olisi nyt vuorossa :)
No jos tuossa tilanteessa PippuriMamma on niin eiköhän se tänään lähe kunnolla syntymään,ei kait tommoset kivut voi viikko tolkulla olla?!Eli EHKÄpä sitä kuulee vauva uutisia jo tänään :D Toivota minulta kovasti jaksamisia mammalle! =)

Toivottavasti Pippurimamma saisi käärön syliin jo tänään tai viim. huomenna, niin ei tarviis enää kivuissa olla!

Ja Okira tervetuloa mukaan! Hurjaa, että raskaus jo nuinkin pitkällä ollut ennekuin on selvinnyt.. Itse olisin varmaan ihan paniikissa ollut!

Maarja: Minusta ainakin on hyvä idea, että syntyneet olisi sitten ylimpänä.. ja tuli tuossa mieleen, että pitäisikö syntymäpäivämäärät laittaa samalla tavalla kuin on meidän lasketut ajatkin. Kun miettii, että syyskuussa voi sitten samana päivänä syntyä useampikin lapsi, niin on sitten ehkä selkeempi..? en tiiä.. ehotus vain.. :D (ja toivottavasti ymmärsit tuon minun sepustuksen.. :LOL: )
Ja mielestäni myös nimi pois sitten odottajien listasta, kun on poksahtanut! :D Antakaahan muutkin mielipiteitten kuulua.. :)

Kylläpäs tuli taas nukuttua piiitkään, kun viime yönä tultiin vasta puoli yhden maissa kotiin, kun oltiin miehen kanssa kaveripariskunnan luona saunomassa. Oli ihana käydä uimassa joskus lähempänä puoltayötä, kun oli pimeetä ja tähtiä näkyi.. :heart:

-Bluedrama ja röllykän asukki 35+3 :heart:

eli Arin keikalle tänään pääsen :attn: :D :D :D :D :D :heart: ihanaa.. nyt on kameran akut ladattu jottaa saa pparempia kuvia kuin viimeksi :saint:

ja sitten muita juttuja..
niin paljon on tullut tekstiä siitä kun viimeksi kerkesin lukasemaan että katotaan mitä mä muista..
okira tervetuloa joukkoon :flower:
maarja päivitys ehdotuksesi kuulostaa oikein hyvältä, olisi sitten hieman selkeämåää kun on aina odottajien listalta poistettu..
paljon tsemppiä pippurimammalle toivottavasti pian nyytti sylissä, ja minnajajoel myös tsemppiä sinne!
kääk, mitähän muuta..
no, täytyy tuosta helteestä valittaa kun kaikki muutkin :p mä haluisin vaan istua takapihalla varjossa, mutta kun on tuo vilkas esikoinen niin täytyy välillä pakostakin mennä aurinkoon ja se on ihan tuskaa |O
mutta nyt mulla ei tule juuri mieleen muuta ja täytyy mennä pakkaamaan pojalle kassia valmiiksi yökylään kun tää äitee lähtee :p Aria :saint:

umayya+mörri 35+1 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
eli Arin keikalle tänään pääsen :attn: :D :D :D :D :D :heart: ihanaa.. nyt on kameran akut ladattu jottaa saa pparempia kuvia kuin viimeksi :saint:

ja sitten muita juttuja..
niin paljon on tullut tekstiä siitä kun viimeksi kerkesin lukasemaan että katotaan mitä mä muista..
okira tervetuloa joukkoon :flower:
maarja päivitys ehdotuksesi kuulostaa oikein hyvältä, olisi sitten hieman selkeämåää kun on aina odottajien listalta poistettu..
paljon tsemppiä pippurimammalle toivottavasti pian nyytti sylissä, ja minnajajoel myös tsemppiä sinne!
kääk, mitähän muuta..
no, täytyy tuosta helteestä valittaa kun kaikki muutkin :p mä haluisin vaan istua takapihalla varjossa, mutta kun on tuo vilkas esikoinen niin täytyy välillä pakostakin mennä aurinkoon ja se on ihan tuskaa |O
mutta nyt mulla ei tule juuri mieleen muuta ja täytyy mennä pakkaamaan pojalle kassia valmiiksi yökylään kun tää äitee lähtee :p Aria :saint:

umayya+mörri 35+1 :heart:
SINÄ SINÄ SINÄ..ILKIMYS!!!! :LOL: :LOL: :D
Otatkin sitten hyviä kuvia ja laitat ne näkösälle mulle?Asia pihvi? :D
Mihin meet kattomaan Arskaa?

Terve naiset!

Kiitos kaikille jotka taannoin kommentoivat sitä mun soittorasiaideaa! Päädyin sitten ostamaan soivan mobilen. Ostin semmoisen Ainun pupumobilen, jonka soittorasiaa olen nyt sitten soittanut masulle pari kertaa päivässä. Tulee ihan oma lapsuus mieleen kun se soittaa Tuiki tuiki tähtösen säveltä. :)

Noita kokoarvioita olen vähän ihmetellyt. Mä olin eilen synnytyslääkärin vastaanotolla, joka halusi samalla ultrata kun kerran siellä olin. Lääkäri antoi painoarvioksi 2480g ja sanoi että hänestä vauva on aavistuksen keskimääräistä pienempi. Se olisi tietysti ihan positiivinen asia, mielummin sieltä vähän pienemmän punnertaa ulos. Ihmettelen että joillain oli samankokoisia vauvoja ja raskaus pidemmällä, ja silti lääkäri on sanonut että iso vauva tulossa. Mulla siis eilen kun arvio tehtiin oli rv 34+3.

Mies juuri soitti, olivat isänsä kanssa ostaneet meille uuden auton! Kuulemma pari vuotta vanha Ford Focus ja farmarimalli. Nykyinen (tai nyt jo entinen) olikin tuommoinen pieni sporttiauto, ei edes vaunut mahtuneet takakonttiin. Mun mies on todellakin ryhtynyt perheenisäksi, ja musta se on ihanaa! :heart: Mussu täytti kuitenkin heinäkuussa vasta 24, epäilen että ei onnistuisi tuo "isääntyminen" ihan kaikilta noin nuorilta miehiltä näin helposti. Varsinkin kun vauvantuloa meille ei suunniteltu, ja se päätti tulla silti.. Ihanaa että päätti!

Toivottavasti PippuriMamma saa pojan syliin pian. Jaksetaan me muutkin vielä hetki, kun ei kauaa enää mene! Ja nyt nakkikastikkeen tekoon. --->

Cassy ja vautsi 34+4

tunnen itseni tyhmäksi :ashamed: kun kuitenkin toista jo odotan :ashamed: noniin mulla siis tullu eilen ja tänään ns "tulva" epäilen valkovuotoa mut on normaalia kirkkaampaa... :/ sitä (mitä lie onkaan?) on nyt pari kertaa tullu sillee tulvahtamalla, ei kuitenkaan hirveesti :( olempas taas sekava :LOL: toivon et joku ees ymmärs ja osais sanoo jotain :)

Aku
Eilen oli se sydänlääkäri...
Onneksi setä (max. 30v. aivan sairaan hyvän näkönen mies!!!) oli samaa mieltä sen päivystyslääkärin kanssa.Eli lisälyöntejä näkyy mutta vaarattomia ovat ja todennäköisesti häviävät synnytyksen myötä =) Oli nii helpottava tieto että olis tehny mieli rynnätä halaamaan sitä lääkäriä.
kokoarvioista sen verran että tasan viikko sitten (34+0) arvio oli 2100g ja eilen (35+0) 2700g...Siis mitä :eek: 600g viikossa lisää???Ens viikolla on vika neuvolalääkäri että katotaan mitä siellä sanotaan.

Toivottavasti tosiaan [/b]pippurimamma saa pikkuisen pian syliin ja kivut on historiaa.

Nyt lähden taustailemaan,koittakaahan jaksella mahojenne kanssa,ei oo pitkä aika enää :D

T.Aku ja jöötti 35+1

Voi kurja, jos nyt kotiin vielä joutuu suppareitten kanssa PippuriMamma :( :hug:

Rukkasin etusivun listan nyt sellaiseen muotoon kuin tuossa aiemmin suunnittelin. Käykääpä vilkaisemassa ja kommentoikaa, näyttääkö kuin pöljältä :attn: Bluedrama, päivämääräideasi on ainakin minusta toteuttamisen arvoinen ja selkeä!

Kaikki kysyy nykyään, että pelottaako lähestyvä synnytys! No ei sitä ainakaan unohtamaan pääse, kun koko ajan muistutetaan :whistle:

Aku
Hieno homma, että kaikki kunnossa! :heart:

Elisa
Peukutusta vaan täältäkin niille, jotka ovat jo tositoimiin päässeet/pääsemässä!

Ja kiitos nökö-81 vertaistuesta selkäkivun kanssa, tietysti hyvähän se vaan on ettei meitä huonoselkäisiä ole enempää, olin vaan jotenkin siinä luulossa että suunnilleen joka toinen raskautettu kärsii kipeästä selästä... Mutta eiköhän se tästä, lääkäri lupaili mulle että harvoin se kestää raskauden loppuun asti, kun vauva laskeutuu alemmas niin kipukin ilmeisesti hellittää! Toivotaan niin!

Aikaisemmin oli puhetta kestoilusta, täälläkin aiotaan olla kestopeppuja! Harsoilla ja kuorilla/villapöksyillä olisi tarkoitus aloittaa, jänskittää vähän että mitenkähän sujuu :) Ei muuten, mutta pikkuisen arveluttaa se pyykkirumba, meillä kun on niin pienet tilat ja sitä vaippapyykkiä tulee paljon ja usein, että kuivatuksen kanssa saattaa tulla tenkkapoo. Asutaan pienessä kaksiossa ja pyykkikonekin on keittiössä, vessaan hädin tuskin itse mahtuu tarpeilleen, että saapipa nähdä missä niitä likavaippoja sitten säilytellään yms... Mutta motivaatio on kova ja oon ihan into piukassa selaillut kestovaippainfo.fitä, siellä on tooooooosi paljon tietoa! Jos joku muuten ei aio käyttää äippäpakkauksen kestovaippaa, niin minä ilmottaudun halukkaaksi vastaanottajaksi! Maksan postikulut ja vaikka pari euroa extraa! Laittakaa vaikka yv:tä!

Jaksamista helteiden kanssa ja muutenkin!

Elisa ja muumio 34 tasan

Aamulla heräsin niin sikeiden unien jälkeen, että piti oikein tarkistaa on masu vielä tallella! :LOL: Ja olihan se, Nuppukin reagoi ilmoittamalla olostaan äidilleen.

Toivottavasti Pippurimamma ei ole joutunut kotiin kärvistelemään, odotellaan kuulumisia!
Umayyan konserttitunnelmia odotellaan myös. Aria on tehnyt mieli käydä katsomassa, mutta ei ole sopinut kohdalleen.
Maarja kiitos päivityksistä, en osaa muuta sanoa kuin että minulle kelpaa kyllä.

Meillä vauva on siis laskeutunut ja kiinnittynyt. Vatsan malli on siis muuttunut. Pahempaa painentunnetta en tunne tuolla alapäässä, ihan siedettävää. Ensimmäisiä harjoitussuppareitakin olen jo tuntenut, mitkä ovat pysyneet poissa tähän asti. Nyt on alkanut ensimmäistä kertaa tuntua, että vauva voisi tulla maailmaan. Minun puolestani voi vielä köllötellä masussa, koska ei ole suurempia vaivoja, mutta mitään paniikkia ei ole vaikka syntyisikin. Aikaisemmin en ollut vielä näin "valmis", ehkä koska kaikki valmistelut olivat keskenräisiä. No onhan sitä toki monenlaista pientä puuhaa vielä, mutta suurimmat askareet on tehty.

Tänään ajattelin pitää leipomispäivän, joten nyt vielä pienelle levolle ja sitten ohjeiden kimppuun.

Ainoska ja Nuppu 37

Luin teidän ketjusta vähän mitä "tuleman pitää" ja silmään osui Akun kirjoitus sikiön sydänäänistä. Itellä sama juttu, että rv26 todettiin sydänäänissä poikkeamaa, rv27 sain lähetteen polille kun edelleen oli niitä lisälyöntejä ihan kauheen paljon. Polilla lääkäri totesi ne kuitenkin vaarattomiksi ja että ne liittyisivät sikiön sydämen kehittymättömyyteen, siis että kun vauva kasvaa ne luultavimmin ja toivottavasti poistuvat. Oli vaan niin "mukavaa" lukea että joku muukin samassa tilanteessa (en tosin kellekään moista toivo). Olen koittanut olla miettimättä asiaa ja luottaa asiantuntijoiden sanaan, mutta koko ajan se mielessä silti pyörii että mitä jos... Neuvolassa siis nyt kontrollit ja edelleen muutama pv sitten lisälyöntejä kuului. Nyt siis rv 30+3. Mutta siirryn takaisin omaan ketjuun =)

huomenta

Meillä alkaa nää ilmat olemaan siedettäviä, nut on taas voinu nukkuakki peitoissa. Tuossa viikolla nukuin kolme yötä läpeensä täysin ilman peittua ja melkein ilman vaatteitaki, niin sillon sai nukuttua.

Voi ku jännittää synnyttävien puolesta. ite synnytys ei jännitä vaikka meninki kahtoon vähemmän siistejä synnytyksiä youtubesta, herkkä hipiäisen ei kannata käydä niitä kahtoon... hakusanoilla childbirth ja birth videio tuli aika hyvin. Miehen en antanu kahtua, ei pian uskaltas tulla mukaan synnytykseen.

Mulla on vähä harmittava tilanne kavereiden suhteen, ei oo puhettakaan että mulle mitään yllätysjuhlia kukaan järjestäs... oon kavereista ensimmäinen jolle tulee jälkikasvua. Tuntuu että ei vihtis ite aina soitella että mitäs mulle kuuluu kun kukaan ei kysele eikä oo kiinnostunu, olis kiva vaihtaa kuulumisia, mutta kun osalla on itelläki vasta vauva haaveisa niin eikai niitä sitte kiinnosta kun minulla on asia jo näin pitkällä :(

jee huomenna on neuvola piiitkästä aikaa, jospa ne nyt alkas sitte tiheneen nuo käynnit, viimeksi viikolla 28 on mitattu sf mittaki niin saas nähä onko kasvanu kuin.

Nökö rv 35 kauheeta kylläpä sitä ollaanki jo pitkällä

Mä olen itse aika epäsosiaalinen tyyppi, en kauheasti jaksa kyläilemässä hypätä enkä toisaalta kovin hakerasti käytä puhelintakaan. Ihan saan siis itseäni syyttää jos tuntuu hiljaiselle kaveririntamalla. Tosin viime aikoina olen ollut hirveän paljon sosiaalisempi kuin yleensä, mistähän sekin johtuu. Ehkä haluan käyttää nämä viimeiset hetket ennenkuin joudun taas hetkeksi jämähtämään neljän seinän sisään. ;)
Kaveripiiriä kyllä sikäli löytyy kun mies on sosiaalinen ja iso osa kavereista on myös pikkuveljen kavereita. Eivät vaan mulle ole ole koskaan olleet kovin läheisiä. Mutta nyt kun olen noita ihmisiä nähnyt niin aina ne jaksaa kysellä että mitä masulle kuuluu ja milloin se nyt olikaan kun synnytys pitäisi olla ja jännääkö kovasti. Itse olen varonut vähän puhumasta liikaa, varsinkin kun melko harvakseltaan niitä olen nähnyt niin en viitsi pitkästyttää odotusasioilla. Mutta nuo ihan kyselevät ja kuuntelevat vastauksia ja kyselevät lisää. Hirmu ihana tunne ja väkisinkin tuntuu että niitä ihan oikeasti kiinnostaa. Ihania ihmisiä. :heart:

----
Ainiin, tasan 40 päivää laskettuun aikaan :D

Klo 8.21: "Tilannetietoa. Edelleen osastolla. Yöllä jopa nukuttu. Ainoa muutos on eilen illalla ilmennyt verensekainen vuoto, jota kesti jonkin aikaa. Terkkuja kaikille! Mä olen jo ihan kypsä täällä. Viereisestä huoneesta lähtee yksi kohta alas saliin ja mä joudun vaan olemaan täällä."

Mulle ei kuulu taaskaan kummempia. Aamulla oltiin koko perhe kävelylenkillä, eikä mistään vaivoista tietoakaan :) Iltapäivällä mennään mun serkun 4v-synttäreille =) Tässä onkin pelkkää juhlaa vaan, kun eilen oltiin mun kaverin 3-kymppisillä ja huomenna mennään mun toisen kaverin tytön 1v-synttäreille :D

Hyviä vointeja kaikille! :hug:

-Niiskuneiti ja Helmi 34+2-

Huh, hieman hellittää kun tänään on ollut sateista ja pilvistä. Jalat ja kädet ovat tosin ihan turvoksissa vieläkin.
Kavereista: Mulle pidettiin yllätys vauvakutsut tuossa 1,5 viikkoa sitten. Oli kyllä tosi mukava yllätys ja muutamaa ystävää näinkin ko. kutsuilla pitkästä aikaa. Tulokkaalle sain muutamia ihania vaatteita ja kaikkea hyödyllistä tavaraa.
Meillä ei kaveripiirissä ole lapsia kuin kahdella pariskunnalla. Heidän kanssaan emme ole kauheasti tekemisissä, sillä asuvat pidemmällä. Raskauden myötä olen huomannut, että ystävämme ovat pitäneet vähän vähemmän yhteyttä. Osalla on välillä hölmö käsitys, että kun on raskaana niin ei jaksa käydä missään tai ei jaksa tehdä mitään. Ovat sitten moneen otteeseen ihmetelleet kun olemme ja olen ollut menossa ihan samalla lailla kuin ennen. Illanistujaisiin olen osallistunut (novellen uusi omenavissy ajaa hyvin siiderin asiaa ) ja lähtenyt sitten kotiin kun muut baariin jne. Harkitsin jo eräskin kerta, että lähden baariin mukaan piipahtamaan kun tuli tupakointi kielto ravintoloihin. En sitten kuitenkaan mennyt, ehkä peläten kuitenkin väentungosta yms.
Kyläilyistä kun vauva juuri syntynyt:
Puhuimme mieheni kanssa, että voitaisiin rauhoittaa kotirintama sitten joksikin aikaa kun vauva on syntynyt. Pitäähän sitä saada tutustua rauhassa uuteen tulokkaaseen enkä välttämättä jaksa sitten höösätä ja passata vieraita kun on tärkeämpääkin tekemistä :)
Sairaalaan en välttämättä haluaisi hirveää väentungosta, joten pitänee varmaan lähiomaisille sopia erilliset tuloajat. Tiedän, että oma perheeni ja mieheni perhe haluaa heti tulla sairaalaan katsomaan.
Mieheni perhe haluaisi varmaan myös heti tulla kun olemme kotiutuneet, mutta niille on kyllä kohteliaasti ilmoitettava, että ei käy... Oma perheeni varmasti ymmärtää, sillä siskoni sai vasta reilu vuosi sitten lapsen ja he silloin rauhoittivat ensimmäiset viikot kun vauva tuli kotiin.

Tiistainen pk-tapaaminen:
Ketä onkaan siis tulossa tapaamiseen. Laiskana teitä huhuilen, sillä en jaksa selailla ja ynnäillä aiempia keskusteluja :D

Mutta nyt siirryn taka-alalle nauttimaan viileämmästä ilmasta ja asunnosta :)

Elwi ja papuli 33+3
ps. Toivottavasti Pippurimamman ei tarvitsisi kauaa enään kypsyä osastolla vaan saisi jo nyytin syliin :heart:

Elisa:Iskias-vaivasta....mulla oli esikoisen odotus aikana viikolta 12 niin paha iskiaskipu, että jäi sairaslomalle jo 15 viikolla. Lähinnä kipu oli oikeassa pakarassa ja säteili koko jalkaan. Pahimmillaan jalka petti alta, eikä "toiminut" ollenkaan. Kävin kaikissa mahdollisissa venytyksissä ja lekureilla. Urheiluhieroja/fysioterapeutti antoi neuvoksi, että jalkaa täytyy venytellä päivittäin ja liikuntaa mahdollisimman paljon. Normaali arkiliikunta auttoi hyvin. Mitä enemmän olin levossa, sen pahemmaksi iskiaskipu yltyi. Nyt tässä raskaudessa iskiaskipua ei ole ilmennyt. Johtunee varmaan siitä, että esikoisen perässä saa juosta eikä löhöily hetkiä juurikaan ole. :LOL: En tiedä päteekö nämä samat neuvot selkävaivoihin, mutta kannataa yrittää venytystä ja liikkua mahdollisimman paljon. Niin ja hyvä ryhtihan on kaiken a ja o =)

RäpäRällä ja Elwi:Nuo yllätys vauvakutsut kuulostaa niin kivalta, että ihan harmittaa, kun mun kaveripiiristä ei löydy yhtään sellaista joka vois tuollaisia järjestää.

Hantta06:Mulla on sama tilanne, että kaverit kaikkoaa. Minä soittelen niille ,mutta harva kyselee mun kuulumisia. Olen yrittänyt jauhaa mahdollisimman vähän raskaudesta, mutta ei auta. Ne kaverit, joilla itsellään on pieniä lapsia, soittelee kyllä, mutta lapsettomat ei. Kaiken huippu oli, kun yks kaveri soitti ja kertoi, että niillä oli ollu viikonloppuna tuparit, mutta eivät viitsineet kutsua meitä, kun enhän minä voi juoda/juhlia kunnolla . :kieh: Eli en kelvannut juhliin tylsänä raskaana olevana. Joidenkin ajatuksen juoksu on sitten niin fiksua... :kieh:

Annmari-76:Esikoisen synnytyksen jälkeen meitä kävi sairaalassa tapaamassa mun muutama kaveri ainoastaan. Isovanhemmat asuvat niin kaukana, etteivät ehtineet sairaalaan meitä katsomaan. Mulla oli kyllä niin tylsää siellä sairaalassa, että oli ihan kiva, kun kavereiden kanssa sai jutella. Sekin riippuu niin paljon omasta kunnosta, jaksaako ottaa vieraita vastaan. Kotona meillä kävi heti alusta lähtien paljon vieraita. Tämän uuden tulokkaan kohdalla mietitän vierailut vasta sitten, kun tiedän oman kunnon ja jaksamisen.

Okira:Tervetuloa mukaan näin viimemetreillä. Mielenkiintoista oli lukea sun "tarinaa". En osaa kuvitella, miltä tuntuis saada tietää raskaudesta noinkin myöhään. Kiva kuitenkin kuulla, että kaikki on hyvin ja odotat innolla vauvelia. :hug:

Maarja:Listan ulkonäkö/järjestely kuulostaa hyvältä ja helppolukuiselta...tee niinkuin parhaaksi näet.

janita:"tulvasta"...Mulla myös tulvahti viikko sitten, ja kyselin siitä terkkarilta, joka oli sitä mieltä, että valkovuotoa se on. Terkkari sanoi, että, jos sitä tulvii kokoajan ja useita kertoja päivässä, niin sitten yhteys synnärille. Se tulva loppui sitten siihen kertaa ja sen jälkeen valkovuoto on ollu kyllä normaalia löysempää, mutta ei mitenkään runsasta. Kannattaa soitella sinne synnärille, jos tuva jatkuu tai epäilet, mitä se on. Ne kätilöt kyllä osaa neuvoa paremmin ja sitä vartenhan ne siellä on, että niiltä voi kysyä neuvoa.

Aku:Mukava kuulla, että pikkusella kaikki hyvin. Olisit vaan halannut sitä lekuria, jos se kerran oli vielä niin komeekin :LOL:

Omanapa:Mää vihaa näitä helteitä, tosissaan vihaan ja paljon. Viime yönä tuli sitten nukuttua vain muutama tunti ja aamulla manasin ukolle, että muutan Siperiaan tätä kuumuutta pakoon. Nyt ulkona sataa vettä, mutta ei se paljoa auta, kun sisällä on kuitenkin vielä lähemmäs 30 lämmintä.
Anoppi tuli eilen 5 päivän vierailulle ja aamulla ukko, esikoinen ja anoppi lähtivät kyläileen 200 kilsan päähän. Saan olla koko päivän ihan yksin ja rauhassa. Hetki sitten yritin nukkua päikkäreitä, mutta eihän siitä mitään tullut, kun hiki valuu ja kuumuus piinaa. Jos tuo meän kerrari olis vähän siistimässä kunnossa, niin vois mennä sinne päiväunille.

Veikkasin ekaa tai siis toista (Margelle :hug: ) syysvauvaa syntyväksi 11.8 eli huti tais arvaus mennä, ellei joku ole synnärillä eilen vieraillut.

minnajajoel:Mikäs siellä on tilanne?

T:Nanna ja Alvar 33+6

JANITA; voisiko sulta tihkua lapsivettä? Toi kirkas vähän viittaisi siihen, yleensä sitä kyllä tulee aika reilusti.
AKU; onneksi lapsellasi oli kaikki ok. Mullakin esikoisella epäiltiin sydänvikaa, useampaan kertaan kävin ultraäänessä asian vuoksi, mutta onneksi vikaa ei sitten ollut.
PIPPURIMAMMA; koitahan jaksella siellä synnärillä
Täällä sitä irvistellään näitä helteitä. Voisi jo mun puolesta alkaa syyssateet. Niin ja tietty synnytys. Hb on matala edelleen,kohdunsuu jo onneksi pehmeä, joten toivottavasti pian pääsen synnyttään. Balik kyselit mun nimim. mistä tulee no mä on aina himoinnut papukaijaa lemmikiksi nyt kyllä sopisi nimim. paremmin ryhävalas. HeHe.
Ristiäisiä monet ovat pohtineet, kannattaa pitää vaan oma pää ja kutsua ketä itse haluaa. Meillä on yleensä ollut isovanhemmat,sisarukset perheineen, kummit ja esikoisella taisi olla muuta muukin. Synnärille on yleensä tulleet isovanhemmat,sisarukset ja parhaat kaverit, siinä on ollut musta ihan tarpeeksi. Ja kotiin olen ottanut pikkuhiljaa vieraita vastaan, olen suoraan sanonut puhelimessa milloin jaksan ottaa vieraita vastaan. Ei muuta kuin jaksamisia kaikille, toivottavasti niitä vauva-uutisia alkaa tippumaan.

Mulla meinaa välillä mennä pinna kavereihin jotka luulee tietävänsä raskaudesta NIIN paljon :/ (vaikka eivät ole koskaan raskaana olleet / lasta saaneet, eivätkä työskentele th-alalla). Neuvovat ja opastavat kuin tietäisivät paremmin nämä raskaus-ajan vaivat yms.
En tiedä olenko nyt liian isot herneet vetäissyt nenääni mutta eräskin ystävä meni järkkäämään illanistujaiset, joita olimme jonkunverran jo alkukesästä saakka suunnitelleet, ja pienelle porukalle pidettäväksi, ja olivat sitten sellaisen päivän lyöneet lukkoon että on viikkoa ennen mun laskettua aikaa (ja sen hyvin tiesivät). Ja mulle kerrottiin siinävaiheessa kun päivä oli tosiaan jo lyöty lukkoon. Siitä hieman mainitsin että voisiko edes muutamalla viikolla aikaistaa, ja lisäksi oli ollut alunperin ajatuksena pitää ne vielä kesän aikana eikä vasta syyskuun puolivälissä. Sain kuulla että "ei tartte himassa mun kärvistellä, että ainahan voin synnärille lähteä kesken illanistujaisten jos alkaa kersa syntymään, että eihän sillä nyt ole niin merkitystä..." Joo, ihan kivasti ajateltu ettei tartte himassa kärvistellä vikoina viikkoina, mutta siltikin...
No, olen kyl nyt raskauden aikana huomannu olevani aika v-mäinen välillä, pinna on tosi lyhyt jne.. Suutun pienistä asioista ja kiukuttaa ihan mitättömätkin jutut :ashamed:

täältä pesee tunnelmia kuvien kera eiliseltä, vieläkin ihan täpinöissäni :p
toivottavasti vaan nyt sitten näätte nuo kuvat kun laitoin tuon mtv3:fi kuvaboxin kautta..mutta kokeillaan, jos ei näy niin sitten laittelen tonee aijaa.comiin..
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/26sgj+drewi-medihevi-open-air-f2.html
sieltä löytyy sitten Waltarista myös yks kuva ja tietty hyvästä välispiikkaajasta, Tenkasesta :D

juu, sitten muuta kommenttia.......
maarja hyvälle näyttää uusi lista =)
aku ihanaa että kaikki kunnossa :heart:
elisa kohta lähtee yytä kestovaipasta kunhan kerkeen syödä jotain, mä kun olin sitä jo yhdelle kamulle myymässä mut hän ei sitä sitten halunnutkaan joten täällä se vaippa pyörii ihan ylimääräisenä..
pippurimammalle täältä paaaaaljon tsemppiä vielä matkaan, tai jos vaikka olisi nyytti jo sylissä :hug: :heart:
mulla ne huonot kamut jäi jo esikoisen odotusaikana joten nyt ei ole enää kamuja kaikonnut, on se vaan jännä että vaikka ei kauheasti edes hössäisi raskaudestaan tai vauvasta niin silti eivät kaverit pidä mitään yhteyttä kun savat tietää odotuksesta..
meillä viimeksi kävi kaikki halukkaat sairaalassa, tietenkin luvan kysyttyään ja kotonakin sai käydä muutaman päivän päästä kun oli kotiuduttu, mulla ainakin oli sairaalassa aika vähän pitkä kun mies kuitenkin oli ne päivät vielä töissä ja kerkesi siis vain illaksi osastolle.. ja aina kun oli imetyksen aika sanoin että me syödään nyt joten voitte odottaa ulkopuolella sen aikaa ja hyvin toimi.. ja kotonakin oli ihan kiva kun ihmisiä kävi ihastelemassa vauvaa.. ja sitäpaitsi mä en ottanut mitään ressiä siivouksista tai kahvittelusta koska mun mielestä jos ei ymmärrä sitä että väsyttää tai ei kerkiä niin sitten saa olla ymmärtämättä, mies meillä siivosikin ja kahvit keitteli kun vieraita tuli, ja muuten hyvä keino on sanoa kun joku soittaa tulevansa vierailulle että tuokaa sitten kahvipullat tullessanne jos haluatte jotain kahvin kanssa nauttia.. :saint:
mutta nyt syömään jotain..tai ennemminkin kyhäämään jääkaapista jotain sapuskaa..

Tänään olis neuvola, sitä jo vähän odotettu :) mulla kun on ns kaks laskettuu aikaa eka 13.9 kuukautisten mukaan ja ultran mukaan 21.9, joten viikkoja on siis 34+ tai 35+.. neuvola ja synnäri käyttää tuota myöhempää mut neuvola kehoitti mua elämään sen mukaan et la on 13.9... tiedä sit itsekään :/
onko muilla ollu vatsa ihan sekaisin? mulla äsken hyvä että vessaan kerkesin :ashamed: :whistle:

Yhteistyössä