SYYSMASSUT '07 elokuussa

Näköjään leipomisvimmaa on täälläkin liikkeellä. Eilen leivoin korvapuusteja ja nyt tekis mieli vääntää patonkeja ja sämpylöit. Ihanaa olla kotosalla! Pakkasin tänään sairaalakassin ja silittelin sinne vauvalle vaatteita. Lenkkeily on hieman hikistä puuhaa näin hiostavalla kelillä. No kait sitä sadetta on luvassa iltapäivällä raikastamaan ilmaa.
Itse huomasin kiinnittymisen vauvan asennosta. Nuppuhan oli pitkään rt:ssa. Sitten maha laskeutui selvästi alemmas (potkut ja pyörimiset tuntuivat selvästi alempana). Paineentunnetta tuntui hetkittäin alapäässä. Sitten eräänä iltana huomasin vauvan muuttaneen selkeästi asentoaan ja mahakin oli taas jonkin verran alempana. Seuraavana päivänä lääkäri totesi vauvan kiinnittyneen. Kävely on kyllä kieltämättä vaappuvaa vaikka kovin häijyltä ei itsestä tunnu.

Kiitos Umayyalle keikkakuvista. Paitahan siltä Arilta oli taas lähtenyt. Minnajajoelia huhuilen, onko kuulunut mitään?

Ainoska ja Kullannuppu 37+1

Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
täältä pesee tunnelmia kuvien kera eiliseltä, vieläkin ihan täpinöissäni :p
toivottavasti vaan nyt sitten näätte nuo kuvat kun laitoin tuon mtv3:fi kuvaboxin kautta..mutta kokeillaan, jos ei näy niin sitten laittelen tonee aijaa.comiin..
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/26sgj+drewi-medihevi-open-air-f2.html
sieltä löytyy sitten Waltarista myös yks kuva ja tietty hyvästä välispiikkaajasta, Tenkasesta :D

juu, sitten muuta kommenttia.......
maarja hyvälle näyttää uusi lista =)
aku ihanaa että kaikki kunnossa :heart:
elisa kohta lähtee yytä kestovaipasta kunhan kerkeen syödä jotain, mä kun olin sitä jo yhdelle kamulle myymässä mut hän ei sitä sitten halunnutkaan joten täällä se vaippa pyörii ihan ylimääräisenä..
pippurimammalle täältä paaaaaljon tsemppiä vielä matkaan, tai jos vaikka olisi nyytti jo sylissä :hug: :heart:
mulla ne huonot kamut jäi jo esikoisen odotusaikana joten nyt ei ole enää kamuja kaikonnut, on se vaan jännä että vaikka ei kauheasti edes hössäisi raskaudestaan tai vauvasta niin silti eivät kaverit pidä mitään yhteyttä kun savat tietää odotuksesta..
meillä viimeksi kävi kaikki halukkaat sairaalassa, tietenkin luvan kysyttyään ja kotonakin sai käydä muutaman päivän päästä kun oli kotiuduttu, mulla ainakin oli sairaalassa aika vähän pitkä kun mies kuitenkin oli ne päivät vielä töissä ja kerkesi siis vain illaksi osastolle.. ja aina kun oli imetyksen aika sanoin että me syödään nyt joten voitte odottaa ulkopuolella sen aikaa ja hyvin toimi.. ja kotonakin oli ihan kiva kun ihmisiä kävi ihastelemassa vauvaa.. ja sitäpaitsi mä en ottanut mitään ressiä siivouksista tai kahvittelusta koska mun mielestä jos ei ymmärrä sitä että väsyttää tai ei kerkiä niin sitten saa olla ymmärtämättä, mies meillä siivosikin ja kahvit keitteli kun vieraita tuli, ja muuten hyvä keino on sanoa kun joku soittaa tulevansa vierailulle että tuokaa sitten kahvipullat tullessanne jos haluatte jotain kahvin kanssa nauttia.. :saint:
mutta nyt syömään jotain..tai ennemminkin kyhäämään jääkaapista jotain sapuskaa..
Aika sexyjä kuvia
:p :p Saa nähä tuleeko Iso A meitsin uniin taas ens yönä :D Ei oo märkiä päiväunia vaan märkiä yöunia :LOL: :LOL: :D Mutta joo,nyt oli hyviä kuvia!Oli ilo katella ;) :whistle: :D

Voi että, kun ei vieläkään oon Pippurimamman pienokainen syntynyt.. :/ Voisihan tuo nyt äitiään aatella ja putkahtaa ulos. No jospa pian.. :)

Itsellä ois sitten ens viikon torstaina eli 23 päivä kääntöyritykseen lähtö.. :/ Toivon hartaasti, että pieni on itse kääntynyt takaisin raivotarjontaan, kun tuolloin kyseisenä päivänä on viikkoja jo kumminkin 37+1.. Eli aika myöhäiseksi menee. Edellisenä päivänä on neuvola ja siellä täti vilkaisee ultralla, että miten päin pieni mahtaa olla.
Mut vaikka oliskin rt:ssä, niin silti mentävä äippäpolille, että tekeevät painoarvion ja kokeilisivat mahtuuko hyvin syntymään, kun lääkäri ei tajunnut viimeksi tehä mitään nuita juttuja, kun huomas pienen olevan ihan väärinpäin.. :/

Täällä myös nivuset paukkuu ja rutisee.. :LOL: Yöllä aika hirvee tunne kun kääntää kylkeä, niin rutina vaan tuntuu.. :D

Kuuma on!! Viime yönä satoi vettäkin, mutta tietysti nyt pivällä taas aurinko porottanut.. lääh puuh..

-Bluedrama ja röllykän asukki 35+5 :heart:

Aku
Hip hei!
Tulossa ollaan huomenna nähdään klo.14.00!
Jos vaikka jätskille suunnattais sitten kun helteetkin jatkuu niin pakko saada viilennystä :p

Nyt ei pysty enempää satuilemaan,viileähkö suihku kutsuu ja kaveri mahassa ilmottelee ettei tää koneella istuminen nyt passaa :)

T.Aku ja pieni 35+3

tup
Onko tullut jo syysvauvoja? Ilmeisesti ei? Nykyään on niin jännää avata näitä sivuja..

Elisa: Voi on täällä kovastikin selkäkipuja mutta olin viikonlopun reissussa joten en päässyt aiemmin vastaamaan. Liikunta ilmeisesti on parasta lääkettä. Lisäksi olen ottanut muutaman 500 mg parasetamolin, mutta se auttaa aika huonosti. Yleensä noidannuoleen ja iskiaskipuun sanotaan auttavan kipulääkkeen, liikunnan (avaavia liikkeitä, hitaita kiertoja ja venytystä sen verran kuin pystyy) ja levon. Kantsii kokeilla myös kylmägeeliä ja kylmähauteita. Muussa tapauksessa ottaisin ihan ehdottomasti yöksi lihasrelaksanttia, mutta arvelen etteivät kolmiolääkkeet nyt sovi. Hierontaa ei ainakaan noidannuoleen suositella yhtään, sillä se vaan lisää lihasjännitystä suojareaktiona. Iskiaskivussa se on kai ok, jos tuntuu hyvältä. Normaalitilanteessa menisin myös naprapaatille avaamaan nikamalukot, mutta nyt en ole uskaltanut, vaikka aamulla kävi kyllä mielessä, kun en päässyt sängystä ulos.

Olin tosi tyhmä viikonloppuna ja lähdin täältä etelästä Pohjois-Karjalaan autolla. Matkan rasitus kostautui seuraavana päivänä 3 min välein tulevilla supistuksilla, jotka aiheuttivat myös voimakasta selkäsärkyä, mahakipua ja säteili reisiinkin. Kaikki tämä ihanuus kesti joku 1,5-2 h ja sen jälkeen olin illan ja käytännössä seuraavat päivätkin (edelleen) liikuntakyvytön ja haudoin selkää kylmähauteilla makuuasennossa. En siis suosittele teillekään enää pitkiä automatkoja, jos olette muutenkin kärsineet ennen aikaisista supistuksista.

Milloin muuten tietää, että pitää lähteä sairaalaan? Mikä on se supistusten väli? Ilmeisesti niiden pitää olla jo kivuliaita? Mulla ne supistukset ei ehkä olleet aiempaa voimakkaampia, mutta se säteili siis kaikkialle, ja tätä ei ole ollut aiemmin. Vähän alkoi kyllä jänskättää että monenako kappaleena sieltä lähdetään, kun oltiin vielä ihan keskellä korpea.

Millaisena muuten tunnette kylkikivut? Luulin, että ne olisi yksittäisiä potkuja, mutta meillä pikkuinen ojentelee jalkojaan jonnekin kylkiluiden väliin (en vieläkään tiedä onko ne kylkiluiden päällä vai alla, ilmeisesti päällä) ja pitää niitä siinä tosi pitkiä aikoja. Esim. en voi enää olla aina vasemmalla kyljelläkään kun ne jalat ilmestyy siihen painamaan. Ja se kipu on kyllä ihan järkyttävää. Vain nousemalla ylös ja käsin painamalla vauvaa alemmas ne jalat saa siitä pois. Onko teillä muilla tätä? Olen varsin lyhyt ja kohtu nousee siis aivan rintojen alle saakka. Ihme, ettei henkeä ahdista tämän enempää.

Tsemppiä kaikille! Mulla alkaisi ilman saikkua äitiysloma vasta 22.8. En voisi kuvitellakaan olevani töissä, hatunnosto niille ketkä oli loppuun asti. Ja joku sissi oli kanssa ollut viikonloppuna myös 5 h ajomatkan päässä ilman ongelmia, aivan tajutonta!

tup ja vauveli 33+5

juuri tultu neuvolasta.
Paino noussu rajusti, melkein 3kg kahes viikossa :( Eikä mulla oo edes turvotust et vois laittaa sen piikkiin! Täytyy ottaa ittee niskast kiin ja tarkkailla syömist.
Pissassa leukkarit 2plussal eli huomenna vien näytteen labraan.
Hemppa taas vähän laskenu, enää 126 mut silti ok.
Nyt lämpösil päivil on jonkinverran supistellu ja jatkuva närästäminen ei oo kivaa, muuten olo OK!

Vointeja kaikille =)
Jaana ja pikkanen masuasukki 35+1

äiti vm70
Mulla paino nousi tuossa jokin aika sitten 1,4 kg yhden viikon aikana! Eikä mullakaan ollut turvotusta. Olin asiasta aika maassa, kun th:n sijainen oli heti huolissaan ja käski tarkkailla painoa kotona (aiemmin painonnousu ollut maltillista). No, eilen oli taas neuvola ja paino oli pysynyt aloillaan. Tällä kertaa paikalla oli oma terveydenhoitajani ja hänen mukaansa painon rajutkin heittelyt on tässä vaiheessa ihan normaaleja. Paljon johtuu helteistäkin, sillä nesteet liikkuu vaikka ei turvotusta olisikaan. Älä huolehdi liikoja =)

tup
Ei ole vielä masut poksahdelleet, ainakaan tiettävästi. Kovasti ollaan odotuskannalla kuitenkin =)

Viime yö meni taas vähän pipariksi. Ensin heräsin kolmelta, sitten viideltä, kuudelta, seitsemältä... Kun makaa paikallaan parikin tuntia, kroppa jotenkin jäykistyy ja herätessä on työn ja tuskan takana kaikenlainen liikkuminen. Matkalla vessaan pitää pysähtyä, ottaa tukea jostain ja hengähtää hetki. Aika vaivaista...

Eilen käytiin Etolasta ostamassa muovitettua froteeta pari metriä. Kamalan kallista! Ajattelin vuorata sillä sänkyä, että jos sattuu vedet menemään yöllä, niin eipä ainakaan tarvitse viedä petauspatjaa pesulaan. Ja tietysti osa menee vauvan sänkyyn patjan suojaksi myös.

Masu on aivan kova, ei löllöä kohtaa missään. Mies tuntuisi olevan takuuvarma siitä, että parin viikon kuluttua päästään jo synnytyspuuhiin.

Maarja, vaava ja aamukahvi 37+3

Huomenta!

Tulipa eilen töissä todettua, että vauhti on hidastunut. Kyllä sitä kassalla pärjää entiseen malliin, mutta kaikki se muu.. Toisaalta on ihan hauska käydä nämä pari iltaa töissä, niin saa vähän äksöniä elämään. Kuitenkin kun tietää, ettei se kaupanpito ole minun panoksestani hirveästi kiinni, kun en tämän pitempään siellä lyllerrä.

Minäkin valvoin viime yönä. Syy oli kai nyt ihan oikea närästys. En edes syönyt illalla paljon tai mitään erityistä, mutta yhden ja kahden välillä ei ollut mitenkään hyvä, kun kurkussa poltti ja tuntui että mahanesteet nousee väkisin ylös. Pari kertaa jo mietin, että lähdenkö oksentamaan. :whistle: Suunnittelin jo siirtymistä sängystä sohvalle, siinä kun saisi paremmin oltua puoli-istuvassa asennossa. Pystyasento siis tuntui paremmalta kuin makaaminen. Aamupuolella sain onneksi nukuttua.

Maarja mainitsi muovitetun froteen. Meidän äiti on säästänyt minun ja siskoni vanhoja vaatteita ja joitakin tarvikkeita ja valitsin sitten viikonloppuna niistä mieleisiä meidän pienelle. Tallessa oli tuota froteetakin pari palasta ja ainakin ne näyttivät ihan ehyiltä. Se muovipuoli kai saattaisi hapertua ainakin taitettuna, käytössä sen huomaa toimivatko. Lisäksi löytyi hyvään imuun pestyjä harsoja, ihanan retroja vaatteita ja muutamia pieniä lakanoita.

Kylkikivut tuntuvat minulla nimen omaan öisin, joskus harvemmin päivällä istuessa. Kun makaan oikealla kyljellä pikkuinen työntää päätään patjan ja kylkiluiden väliin, jos olen vasemmalla kyljellä, patjaa vasten painuu jotain muuta. Selällään en ole muutamaan viikkoon juuri pystynyt makaamaan. Istuessakin se on tuo vauvan pää, joka työntyy kylkiluita vasten tai yrittää tulla kyljestä ulos..

Profiilissa ois uusi masukuva viime perjantailta. ballo.. :LOL:

Viime yönä kun tämä pieni keksi, että nyt ruvetaan tunkemaan alaspäin ja ihan kunnolla! Otti kylkiluista vauhtia ja työtyi alaspäin ja painoi rakkoa niin, että kipeää teki.. Mutta jospa se pää siellä painoi.. :saint:

Vois kyllä jo nämä helteet helpottaa. Turvottaa ihan älyttömästi jalkoja ja hiki virtaa! Yölläkin lakana märkänä kun hiotti niin paljon.. :ashamed:

Tänä aamuna miehen kanssa makoiltiin sängyllä, niin minusta kuului aika kova naksahus. Osoitin vaan mahaa, että tuolta se kuului, niin mies oli että onkohan tuo ihan tervettä..? Samaa oon kyllä itsekin miettinyt, kun maha naksuu ja poksuu kun pieni on liikkeellä..

-Bluedrama ja röllykän asukki 35+6 :heart:

Oli sitten tänään pitkästä aikaa (4vko) neuvolavisiitti. Painoa tullut 233gr/vko, yhteensä 6,3 kg, paineet 110/60, SF 27(viimeksi oli sama, eli mittaaja vaikuttaa ihan järkkynä).Joten tuota SF mittaa ei kyllä kannata liikaa tuijottaa. Lekuri mulle siitä sanoikin, että kun siihen vaikuttaa "vatsanpeitteet" eli läski ja turvotus ja niitä ei itellä onneksi ole, niin tottakai on pieni. Mulla siis muksu on SF mitan perusteella 3 kg käyrällä ja kaikkien ultramittausten mukaan 4 kg käyrällä...pikkasen eroa. Onneksi ens viikolla on lekuri niin saa vähän tarkempaa tietoa. Tuo meidän neuvola ei ole mikään kätilö, vaan joku yleisterkkari, joka hoitaa koululaisia jne.
En edes ottanut uutta aikaa vaan mulla on pari lääkärikäyntiä vielä, niin yritän pärjätä niillä.
Tänään kotikonttorissa hommissa, ens viikko vielä töitä ja sitten se äippäloma alkaa, huh. Tosin työmatkoja on Suomessa vielä tarjolla näiden parin viikon aikana, kiva niin, ei tartte tylsistyä.
Heti samantien lähden ajeleen Pohjoiseen ja siellä tarkoitus lomailla pari kolme viikkoa ainaskin. Täytynee käydä jossain yksityisneuvolassa jos tulee jotain oireita. Lekuriin tulen sitten vasta 37 viikon lopulla tänne taas. Tsemppiä kaikille, etenkin niille jotka ovat jo aikeissa synnyttää!
33+2

Olenkin miettinyt tuota sängyn vuoraamista jollakin. Maarja voitko vinkata paljonko maksoi metriltä tuo muovitettu frotee?

Täällä on hoidettu selkäkipuja (jotka vähenivät huomattvasti töiden loputtua, koska ei tarvitse tietokoneella istua niin paljon) liikunnalla ja venyttelyllä. Heti jos on pari päivää aloillaan enemmän kivut alkavat. Aamutuimaan on myös heti ensimmäisenä venyteltävä kunnolla että päivä pääsee alkamaan.

Nesteitä juon ihan valtavia määriä, eikä turvotusta pahimmoisesti ole ollut. Vessassa saa sitten rampata jatkuvasti, mutta sitähän se on muutenkin. Uskon myös siihen että pissatulehdukset pysyvät paremmin poissa kun neste kiertää.

Tulin juuri kampaajalta ja kyllä piristi mieltä ja olemusta, suosittelen!! Seuraavan ajan varasin hieman ennen suunniteltuja ristiäisiä, niin saa sitten sinne uuden lookin ja hapsottavat latvat pois. Värinkin varasin samalle kerralle.

Nyt lihapullien tekoon jotta saadaan ruokaakin tänä päivänä.

Ainoska ja Nuppu 37+2

Just tulin neuvolasta ja oma terkka oli paikalla.
Viikkoja kasassa 34+2, paino noussut +1200g edellisestä, ei turvotusta,paineet 130/70, hemppa 122, sf-mitta 33cm, tarjonta rt, :heart: sykkeet 140 paikkeilla ja liikkeet ++.

Ens viikolla lääkärineuvola, josta lähete synnytystapa arviointiin(?) ,toivottavasti.Terkka oli sitä mieltä et, arviointi pitää tehdä mahd.pian ja sairaalassa. Saas nähdä mitä lekuri tuumaa..

Meillä isäntä aiko juhlia varpajaisia kotona saunoen parin kaverin kanssa.Ei oo aikaisemmilla kerroilla juhlinut varpajaisia,mut kerta se on ensimmäinenkin.

Hiki virtaa ja on lämpöistä vaikkei toi arska paista ihan täydeltä terältä.Öisin oon saanut suhteellisen hyvin nukuttua,kun on tuuletin pyörinyt lähellä ja luukut on ollut auki ulos.

Mut nyt lähen kyl lepäämään ennenkuin eskarilainen tulee kotio.Täl hetkellä ei oo muita kotosalla ja on niin rauhallista.

Poikax3 ja taavimaija 34+2 :ashamed:

Laa
Tänään oli sitte viimeinen lääkärineuvola ja kaikki oli samalla tavalla kuin viikolla 26! eli mitään edistystä ei tapahtunut :( Mut vaava on kuitenkin raivotarjonnassa ja (ehkä) vähän laskeutunutkin, mittaaja oli kyllä taas eri. Eilen huomasin ensimmäisen kerran et turvotusta löytyy, jalat ja kädet näyttivät ihan hirveiltä, pitänee juoda vähän enempi. Tästä eteenpäin pitäs ravata neuvolas joka viikko, mikä on ihan hyvä, muuten makaisin vaa sohvalla tekemättä mitään, niin laiska oon :ashamed: Minulla on ollut aina välillä näitä kohdunsuun vihlaisuja, neuvolatäti sanoi, että hyvä vaa, mutta eipäs ne ole mihinkää vaikuttanut. Taitaa mennä tää raskaus yli, mut eipä tuolle mitään voi. :headwall: Mä taas hätäilen.
Innolla minäkin avaan nämä sivut, et jospa tulis jo vauvauutisii, mut vieläkin ne vaavat viihtyy siel masussa aika hyvin. Katotaa sitten viikon pääst ;)

Laa ja tyty 36+2

Alkuperäinen kirjoittaja Bluedrama:

Viime yönä kun tämä pieni keksi, että nyt ruvetaan tunkemaan alaspäin ja ihan kunnolla! Otti kylkiluista vauhtia ja työtyi alaspäin ja painoi rakkoa niin, että kipeää teki.. Mutta jospa se pää siellä painoi.. :saint:

Vois kyllä jo nämä helteet helpottaa. Turvottaa ihan älyttömästi jalkoja ja hiki virtaa! Yölläkin lakana märkänä kun hiotti niin paljon.. :ashamed:

Tänä aamuna miehen kanssa makoiltiin sängyllä, niin minusta kuului aika kova naksahus. Osoitin vaan mahaa, että tuolta se kuului, niin mies oli että onkohan tuo ihan tervettä..? Samaa oon kyllä itsekin miettinyt, kun maha naksuu ja poksuu kun pieni on liikkeellä..

:LOL: :LOL: :LOL: :D Oli niin ihanasti sanottu!!!! :D Onkohan tuo ihan tervettä :D Tosi söpön kuulosta :D Sulla on edelleen aika samanlainen maha mitä mulla!Mies otti siitä ensimmäiset kuvat pari päivää sitten ja seuraavan kerran otan lähempänä la:ta.Tiiätkö kumpaa ootat?

Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja Bluedrama:

:LOL: :LOL: :LOL: :D Oli niin ihanasti sanottu!!!! :D Onkohan tuo ihan tervettä :D Tosi söpön kuulosta :D Sulla on edelleen aika samanlainen maha mitä mulla!Mies otti siitä ensimmäiset kuvat pari päivää sitten ja seuraavan kerran otan lähempänä la:ta.Tiiätkö kumpaa ootat?

Ei tiedetä kumpi sieltä on tulossa, mut aika vahvasti on kyllä tyttöolo. :) Vaikka eikös sitä sanota, että kun masu kasvaa eteenpäin, eikä näy takaa ollenkaan, niin ois poika tulossa..? ja linea negrakin mulla tulee reilusti yli navan.. Mut eihän niihin "uskomuksiin" oo aina luottamista. ;)
Noh.. Reilun kuukauden sisällä selviää kumpi sieltä tulee. :)

Kuka on joskus väittänyt että tämä raskausaika on ihanaa :kieh: Nyt on ihan kunnon ahistus päällä.. Mikään asento ei oo hyvä ku joka paikkaan sattuu, jalat ja käet on ihan kamalan turvoksissa, niin turvoksissa että niihinki sattuu.. Kolmeen kuukauteen en oo pystyny normaalisti kävelemään ku sattuu ja nyt sit vaan lihoo ja turpoo ja alkaa kohta jo kuvottamaan!! Ja eilen lääkäri sano että ei vauva vielä oo vähään aikaan tulossa.. No ei tarvi ihan heti tullakaan mutta sais kyllä ennen laskettua aikaa tulla.. Ei jaksa!!! :ashamed: :'( |O
Muuten täällä menee oikein hyvin :LOL:

perlos 36+4

Jänskättää jo miten siellä Pippurimammalla ja minnajoelilla menee..

Tänään nla 36+3

Hb noussut 124
RR 112/74
Pissa ok
Painoa + 420g/vk (nyt jo 15 kg) -toivottavasti lähtee yhtä nopeasti ku ekan jälkeen..
Sf 32,5, RT, :heart: -syke 140
ja liikkeet ++

Mulla tyttöä odottaessa masu ei näkynyt takaapäin ja linea..(se "viiva") oli alhaalta ihan tonne melk. tisseihin asti. Et ei tosiaan pidä ennusteet paikkaa..ja Sf meni puolen välin jälkeen ihan yläkäyrillä ja nyt keskikäyrällä melkolailla-pienempi on kyllä masu nyt ku eka raskaudessa.

Joskus oli puhetta kylpylässä käynnistä raskausaikana- oliko se niin et ennen kun limatulppa menee niin sitä ennen voi ihan huoletta käydä?? Itse olisin ensi viikolla menossa..

Perlos:

Mulla on aika samat fiilikset kuin sulla....turpee ja paksu olo. Sormissa ei pysy mikään ja kävely tosi hankalaa, ei ihmekään että paino nousee kun ei voi liikkua. Eikä tämä helle auta asiaa, plääääh... Pelkkä nesteen (veden) juominen ei muuten auta raskausajan turvotukseen vaan se on tullut jäädäkseen ja lähtee vasta sairaalassa pois. Itse juon toki vettä n. 3 litraa päivässä koska se on muutoin tosi tärkeää aineenvaihdunnalle ja elimistölle. Lisäksi mullakin vaavi tuntuu olevansa tyytyväinen, eikä mitään merkkejä laskeutumisesta vaan potkii ja myllertää tossa rintojen alla, henkeä ahdistaa välillä niin että pitää oikein keskittyä hengitysharjoituksiin.

Mutta muuten meilläkin menee hyvin :LOL:

Junnu ja peanut 36+4

tup
Maarja: Muakin kinnostaisi sen froteen hinta. Minkähän verran se kuitenkaan sitten imee jos vedet tulee kerralla? Jostain luin että joku oli ostanu apteekista semmosta imualustaa, jota käytetään vanhuksilla. Olen vähän keräillyt vanhoja pyyhkeitä, auton penkkiäkin pitäisi vähän suojata ehkä matkalla sairaalaan. Vaikka eipä tuon räppänän penkki mikään erikoinen olekaan..

Oletteko miettineet sitä, että lapsivedet meneekin jossain julkisella paikalla. Mitenköhän ihmiset reagoi? Siinä vaiheessa ei ehkä enää itseäkään harmita kulkea housut märkänä kun on muuta ajateltavaa, vai? Joku musta hame olisi varmaan itsestä miellyttävin? Vai funtsinko nyt liian pitkälle? Mä vain olen aloitamassa parin viikon päästä vielä koulua. Jos vedet menee luonnolla, nousenko vain ja sanon professorille että "Pitää mennä, palataan aiheeseen vuoden päästä!" Vai? Onneksi monet opiskelukaverit on lapsellisia ja vähän varttuneempia. Vain muutama parikymppinen, raukat kyllä varmaan järkyttyy, että "Tuo täti tullut tänne synnyttämään.." Ei millään pahalla parikymppisille, jotka täällä listoilla pyörii. Ihmiset vaan aikuistuu ja vakiintuu niin eri tahtiin ja meidän koulussa Helsingissä ei ole paljon 20-v mammoja näkynyt. Ne on vielä niin onnessaan kun on muuttaneet pois kotoa ja keskittyvät täysillä biletykseen että vauvoja ne nyt viimeiseksi on suunnitelleet.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä23:
Jänskättää jo miten siellä Pippurimammalla ja minnajoelilla menee..

Tänään nla 36+3

Hb noussut 124
RR 112/74
Pissa ok
Painoa + 420g/vk (nyt jo 15 kg) -toivottavasti lähtee yhtä nopeasti ku ekan jälkeen..
Sf 32,5, RT, :heart: -syke 140
ja liikkeet ++

Mulla tyttöä odottaessa masu ei näkynyt takaapäin ja linea..(se "viiva") oli alhaalta ihan tonne melk. tisseihin asti. Et ei tosiaan pidä ennusteet paikkaa..ja Sf meni puolen välin jälkeen ihan yläkäyrillä ja nyt keskikäyrällä melkolailla-pienempi on kyllä masu nyt ku eka raskaudessa.

Joskus oli puhetta kylpylässä käynnistä raskausaikana- oliko se niin et ennen kun limatulppa menee niin sitä ennen voi ihan huoletta käydä?? Itse olisin ensi viikolla menossa..
Jihuu,eli mulla on silti vielä toivoa että tyttö se on niinku oon toivonutkin! :D Mulla on mahan malli aikalailla vissiin samanlainen mitä poikaa oottaessa mutta ite oon vakaasti sitä mieltä että ei se mahan malli kerro kumpi on tulossa!Ja niin kauan pidän sitä tyttönä,paitsi sitten jos se synnytyksessä todetaankin pojaksi =) Ei sillä loppujen lopuksi niin suurta merkitystä oo kumpi se on mutta saattashan sitä vähän järkyttyä ku tyttönä oon pitänyt ku ultrassa niin sanoi :D Ja tytön nimiä oon vaan pyöritellyt,poikien en juuri lainkaan.

äippä23:Mulle lääkäri sanoi eilen että ei saa enää uida,eikä multa mitään limatulppaa oo tullu eikä ees paikat oo auennut. Joten kai se on suositus ettei enää sais uida missään. Ja kylpylöissää ja uimaahalleissahan on "likaisempaa" vettä kuin luonnossa..

meilläpäin toi muovitettu frotee maksaa kangaskaupassa yli 9 euroa metri :eek:
mutta olin tänään neuvolassa ja sokerit on hienosti kurissa. ja mun paino laskenut edelleen, ihan hyvä.
ultraan sain ajan ensi viikolle. sen sokerirasituksen takia, kun oli paastoarvot korkeat. ja saa sit selvyyden onko vauva pää alas- vai ylöspäin. ja jos näkis että onko se oikeesti tyttö.
tsemppiä hellepäiviin muille syyskuun odottajille!

Kiitos Maarja froteen tiedoista!

Imusuojia eli alustoja voisi harkita myös ja niitä hankkia tutun kautta. Vielä en näillä helteillä mitään suojaa/alustaa laita, sillä hiostavat kuitenkin. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä milloin lähtö tulee. ;)

Nyt on ruoka laitettu, mutta ruokahalua tässä odottelen ja hörpiskelen samalla vettä. Uusimmassa vauva lehdessä oli uskomaton juttu tytöstä joka (17-v) huomasi samana päivänä olevansa raskaana kun synnytti terveen tytön. Uskomatonta!

Ainoska ja Nuppu 37+2

Yhteistyössä