SYYSMASSUT '07 elokuussa

Hantta06: Olen huomannut ihan samaa, kaverit aika vähän pitävät nykyään yhteyttä, ja pitäisikö juuri minun olla heihin aina yhteydessä... Toki varmaan vaikuttaa sekin että on kesä, kaikki pitävät lomaa ja monenlaista menoa on jne.. Mutta tosiaan ei enää kutsuja illanistujaisiin/ päiväkaffelle jne. Tosin tuossa keväällä olin muutamilla illanistujaisilla ja kun ihan vesilinjalla on niin onhan se ollut hieman outoa olla lähes ainoa joka on ihan selvin päin. Ja monen mielestä olin varmaan aika "kummajainen".
Ja ainakin omalla kohdallani voin sanoa että höpisen kavereille paljon raskauteen liittyviä juttuja, voipi olla että ovat kyllästyneet ja välttelelevät :D
Meillä on kaveripiirissä vain parilla pariskunnalla lapsi/lapsia. ELi HYVIN suuri enemmistö on niitä lapsettomia. JOtenkin jo pelkään etukäteen että ihmissuhteet suppenee syntymän jälkeen entisestään. Ja moni saattaa aatella että "no eipähän saada niistäkään enää biletysseuraa" Ja "ei niitä voi sen pienen lapsen kanssa minnekään pyytää" tai "eihän niille voi mennä kun niillä on se pieni vauva"jne.. Mutta onneksi on tosiaan niitä kavereita joilla on jo lapsia ja heidän kanssaan on enemmän yhteistä. Ja täytyy vaan ootella että lisää lapsia siunaantuu kaveripiiriin. :)

Toinen asia joka tuli mieleen: kun lapsi on syntynyt, ja olemme sairaalassa, on isovanhemmilla ja isoisovanhemmilla ym lähisukulaisilla varmaan hirmuinen hinku päästä katsomaan uutta ihmisenalkua kun saavat tiedon lapsen syntymästä... KÄttärillä on ainakin se käytäntö että vierailuaikaa on illalla se 2 h. Me kyllä aika tarkkaan mietitään ketä sinne halutaan JOS halutaan. Kun vielä esikoinen on kyseessä niin voipi olla että ollaan ihan ilman vieraita ne päivät sairaalassa ja kotiudutaankin ihan rauhassa. Jos vaikka reilun viikon kuluttua kotiutumisesta voisi lähisukua visiitille pyytää, ja pieniä vierasmääriä kerrallaan... Mietin että ainakin itse haluan tutustua pienokaiseen rauhassa, opetella imettämään jne.. Ja vasta kun on pientä rutiinia tullut vauvan hoitoon, eikä enää menisi IHAN KAIKKI huomio siihen pikkuiseen, niin voisi niitä vieraitakin ottaa sitten vastaan. Ja ainakin itse olen väsyneenä NIIN huonoa seuraa.. Ja jos koti ei ole siisti niin en halua ketään sitä sotkua katsomaan.. Mulla on joku neuroosi että pitää siivota ennenkuin ketään tulee kyläilemään. Olenko ainut ? :ashamed:

LÄhinnä mieheni vanhemmat ja isovanhemmat ovat aikamoisia hössöttäjiä. Pitäisi heille hienovaraisesti kertoa noista toiveistamme.. saa nähdä suuttuvatko...

meillä myös mietitty tuota et mitenkä sitten kun syntyy ja ollaan sen lapsen kanssa sairaalassa että ketä halutaan sinne katsomaan... Olen sanonu miehelle että vain isovanhemmat, ei ketään muita! Esim. minun vanhemmat tulevat 450 km:n päästä niin niitä on ihan turha estää tulemasta kunhan vain tulevat kahden ettei koko sukua tuu mukana, mitä en kyllä usko... mutta miehen vanhemmat saavat tulla ihan kahden... esim. miehen isoveljellä ei oo ikinä tapana pestä käsiä missään vaiheessa... Yök! :eek: niin siinä on yks syy miksi en halua muita sinne ja eikä välttämättä jaksaiskaan...
saas nyt nähä mitenkä tämän asian kanssa päätetään mutta mulla ainaki periaate että vain molemmat isovanhemmat, ei ketään muita! ;) kerkiää ne muut sitten vauvan nähdä myöhemminki...

Paljon tsemppiä PippuriMammalle synnytykseen! :D Ja minnajajoel myös tsemppiä, jos synnytys lähtee kunnolla etenemään! Aatella.. Nyt jo vauvauutisia alkaa tulemaan.. :)

Jatkan samaa linjaa tämän tuskastuttavan helteen kanssa. Iho on niin inhottavan nihkee koko ajan ja en ymmärrä mistä tuota hikeä voi piisatakkin näin paljon! :eek: Eilen käytiin leffassa, niin huhhuh, että oli salissakin kuuma.

Ja hitsiläinen teijän kanssa, kun höpisitte noista leipomisjutuista yms. Kunhan tästä ilmat pikkuisen viilenisi, niin miekii kyllä leivon juustosarvia ynnä muita. :p Nam.. Nyt turha ees aatella, että uunia pitäis turhaan päällä, kun keittössä jo muutenkin yli 30astetta lämmintä..

Eilen saatiin hoitopöytä, niin viimein pääsee laittelemaan vaatteita siihen laatikoihin. (pitäis vaan vielä paikka raivata tuolle pöydälle ja sängylle! :LOL: )

Annmari-76 puhelit tuosta sairaalassa vierailusta. Itsekin toivoisin, että vanhempani (lähinnä äitini) ymmärtäisivät pysyä poissa sairaalasta sen aikaa, kun olemme siellä. Just kun on esikoinen kyseessä, niin varmasti pieneen haluaa tutustua kaikessa rauhassa ja opetella imetyksen ynnä muut hoitoasiat ihan rauhassa. Ei se pieni nyt niin nopeasti kasva, ettei sitä kerkeäisi nähdä vähän myöhemminkin. Olen kyllä sanonut äitille jo useamman kerran, että sairaalaan ei välttämättä tarvitse tulla, mutta tiiä sitten uskooko..
Olenkin tässä vähän salaa toivonut, että pieni syntyisi tämän kuun viimeisellä viikolla, kun vanhemmat on lomalla vähän kauempana! :LOL:

Hitsiläinen kun mietityttää tämä meidän pieni, että onko hän pyörähtänyt jo takaisin oikeinpäin. Jotenkin tuntuis että on, mutta kun ei ole varmuutta. Minullakin siis tiedossa kääntöyritykseen lähtö tässä lähiaikoina, kunhan ensin tulisi kutsu KYSille.

ei kai tässä taas tämän "tärkeämpiä".. :D

-Bluedrama ja röllykän asukki 35+2 :heart: (hetki vielä, niin voisi jo viikkojen puolesta syntyä.. :) )

Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja mam84:
mä oon vähän ymmälläni, jos sulla nyt on viikkoja 36+ jotain, ja painoarvio on 2300-2700, niin eihän siitä vauvasta pitäin isoo tulla????!!!
Mulla nimittäin painoarvio oli 36+5 2600g ja lääkäri sanoi, että ei nyt ainakaan koon puolesta suuri tule! Pikemminkin pienempi kuin esikko (3390g)! Tajusinko mä nyt jotain väärin? :D
Selvis että olit tarkottanut Mintulle ton kysymyksen(olinkin jo ihan pihalla) :D
jep, sorry... vähän sekaisin ilm. olen :D

Ja vissiin toi paino homma on eri joka ihmisellä, koska mulla oli esikoisesta (nyt vasta tajusin katsoa ed. neuvolakortista) painoarvio rv 36+4 3080!!
Vissiin jokaisen mamman asukit kasvaa eri tahtia lopussakin ;)

Ja anteeksi vielä kerran sekoiluni :ashamed:

Mun kaveripiiri koostuu 90 %:sesti sinkuista joten aika hiljasta on ollut tietyiltä tahoilta...tosin on sit niitäkin joiden kanssa ollaan nähty ja tehty kaikkea nyt tosi paljon kun olen jäänyt kotiin. Mun työ kun oli reissutyötä, niin silloin jäi pakosta yhteydenpito minimiin kun vapaa-ajat nautti kotonaolosta. Mutta bilekutsuja ja muitakin on hyvin vähän kuulunut.

Samoin taidan olla siivouksen suhteen kuten sinä, mä en ole koskaan tykännyt yllätysvieraista, vaan musta on aina kiva tietää etukäteen jos on porukkaa tulossa.

Kiva että otitte puheeksi ton sairaalavierailun, en tosiaan ole ajatellutkaan vielä keitä sinne "päästäisi"; mun suku on niin äänekäs ja melodramaattinen, että ristiäisiä olen jo hyperventiloinut etukäteen, mutta tosiaan, se sairaalakin... :eek:

Onko muuten muita jotka eivät ole päässeet painoarvioon? Meillä ei ole neuvolassa edes ultralaitetta, eivätkä ole kahden pyyntökerran jälkeenkään antaneet lähetettä painoarvioon, rauhoitelleet vaan...Pitäiskö nostaa suurempi meteli vai mennä yksityiselle? Te jotka olette olleet, mitä muuta siellä tutkitaan ja onko se aina ultralla?

Pippurimammalle ja minnajajoelille tsemppiä!

Junnu ja peanut tasan 36 rv

Alkuperäinen kirjoittaja Annmari-76:
Ja jos koti ei ole siisti niin en halua ketään sitä sotkua katsomaan.. Mulla on joku neuroosi että pitää siivota ennenkuin ketään tulee kyläilemään. Olenko ainut ? :ashamed:
Et suinkaan. Itsellä on ihan sama juttu. Sitten kun vielä noi kissat ja koirat tiputtaa aivän järjettömän paljon karvaa (etenkin näillä keleillä ) niin tunti imuroinnin jälkeen näyttää siltä ettei imuri ole nähnyt maailmaa siivouskaapin ulkopuolelta herra ties milloin viimeksi.

Itse kyllä toivoisin isovanhempia ja lapsen kummeja käymään sairaalassa. Ja kavereita ajattelin ottaa vastaan sitten kotosalla pienissä erissä mutta kylläkin jo aika pian. Pitää kai yrittää nyt loman aikana pitää kämppää mahdollisimman siistinä niin kehtaa päästää vieraita kyläilemään. :) Voihan se tietysti hyvinkin olla että mieli noiden vierailujen suhteen muuttuu kun lapsi on maailmassa. Ehkä sitten tulee tunne että haluan ensin itse rauhassa tutustua tulokkaaseen. En kyllä jaksa uskoa että näistä meidän lähisukulaisista kukaan ottaa siitä itseensä.

Hurraa, ensimmäiset kipeät potkut on koettu. :kieh: Poika on potkinut tosi lujasti vasempaan kylkeen tunnin verran, nyt onneksi rauhoittui vähän.

Ja eilen tuo ihana kakara vastasi ensimmäistä kertaa kun painoin kädellä vatsan kylkeä. Minä vähän painoin ja heti perään poika potkaisi takaisin. Jatkoi sitä moneen kertaan joten tuskin oli ihan pelkkää sattumaa. Muutamaan kertaan olen yrittänyt saada sitä vastaamaan painallukseen ja nyt se teki sen. :heart:

42 päivää jäljellä (34+0)

jos koti ei ole siisti niin en halua ketään sitä sotkua katsomaan.. Mulla on joku neuroosi että pitää siivota ennenkuin ketään tulee kyläilemään. Olenko ainut ? :ashamed:
Annmari-76:et todellakaan ole ainut :D Mä en tykkää jos joku vaikka soittaa että "hei oltais lähistöllä...voitaisko tulla käymään?" siis...jos sillä hetkellä ei oo kaikki tiptop,kyllähän meillä on peruspuhasta mutta jos aamusta oon esim kiireellä lähetty niin eipä taida ihan niin siistiä sit olla :whistle:

Junnu, mä samaa mieltä sun kanssa ristiäisistä... pitkään olin sitä mieltä että tottakai kekkerit pidetään meillä kotosalla kunnes aloin ynnäämään: se porukka joka ristiäisiin on VÄHINTÄÄN kutsuttava on 14 hlöä + pappi ja oma perhe, ja tuo 14 hlöö on siis ihan se lähin suku!! ELi sittenkin taidetaan seurakunnan tiloja käyttää ristiäisissä! Ja tosiaan lähinnä mieheni puolelta väki on todellakin isoäänistä, kun sekaan mahtuu muutamat huonokuuloiset ja vähän huonomuistisetkin tapaukset niin niille pitää sitten erikseen tulkata ISOLLA ÄÄNELLÄ kaikki moneen kertaan.. |O
:D

Mä oon ollu tosi varovainen kopelaoimaan tuota masuani, tuntuu että kersa saa damagee jos tuuppii liikaa, mutta eihän se siitä moksiskaan olisi :) Olen vaan niin varovainen.. Ihan viime aikoina olen alkanu sille juttelemaan, silitelly massua ja höpötelly. Eiköhän kaveri jotenki reagoi, kai se mamman äänen jo tunnistaa ja siitä rauhoittuu. Ja kun noita odotusajan opuksia oon selannu ni niitten mukaan kaveri on kartalla mamman tunteistakin aika hyvin. Eli jos tunnen surua niin se reagoi siihen jotenki, ja jos oon onnellinen ni sekin hymyilee siellä kölliessään =)

Nyt meen kyllä pienelle kävelylenkille. Pihalla onjo onneks vähän siedettävämmät lämpötilat. Olin päivällä hölmönä vaateostoksilla, mutta yllättäen ei ollut jonoa sovituskopeille. No kiskoin päälleni hikisen nahkeena imetysrintsikoita.. Löytyi yhdet tosi hyvän tuntuiset, ihan Prismasta löytyi, ja ovat Triuphin liivit, 25e suurinpiirtein.

sairaala vierailuista.

Pääseekö muualla edelleen osastoille muutkin kuin isät ja lapset. Mä olen kuullu että Koks:n ei pääsisi ketään muita osastolle. Että jos haluaa että muut sukulaiset tapaa vauvan sairaalassa niin pitäisi mennä jonnekkin aulaan tapaamaan.

Onko kellään varmaa tietoa tästä asiasta?

Ansu 34+5

Baby2003 ja Piipaa, kiva kuulla etten ole yksin ton siivous-jutskan kanssa. En todellakaan halua ketään meille jos ei ole tiettyä siisteystasoa!! Tulee stressi enkä voi rentoutua yhtään.. Ja just ne ylläri-vieraat on ihan vihonviimeisiä joita kotiini kaipaan. No, musta tuntuu että kunhan toi kaveri tuolta tulee maailmaan ja pikkusen kasvaa niin voipi olla ettei kotona oo enää (koskaan) niin siistiä kuin mitä nyt on ollu... Ja sit sekin että enhän mä kyl muualla kyläillssäni pahemmin katso miten siistiä tai siivotonta heillä on... :whistle:

Minnajajoelille sekä Pippurimammalle tsemppiä synnytykseen. Täällä pidetään teille peukkuja ja toivottavasti kuullaan kohta vauvauutisia!

Täällä tänään viimeinen lääkärikäynti/synnytystapa-arvio. RR 103/73
Pissa puhdas
Painoarvio 2530g
Rt ja kiinnittynyt!
Kohdunsuu pehmeä ja ulkosuu 1 sormelle auki
Lapsivettä normaalisti
Lantio hyvä ja lapsen pitäisi mahtua tulemaan
Painoa 300g/vko nyt yhteensä 9,3kg

Mammajuhlista: minulle paras ystäväni järjesti myös sellaiset! Ihanaa oli syömiset ja yhdessäolo. Lahjojakin saimme Kullannupun kanssa. Muutoin ystäviä huvittaisi tietenkin nähdä enemmänkin ja itsekin olen miettinyt sitä jääkö sitä sitten vauvan kanssa liikaa lahden kesken. Toivottavasti Ei.
Sairaalaan en toivo kovin montaa kävijää ja toivottavasti eivät heti ensimmäisenä päivänä ryykää paikalle. Anoppi ainakin on ilmoittautunut tulevansa. Minusta olisi kyllä korrektia kysyä asiaa ensin.

Hyvää viikonloppua ja loppuodotusta kaikille! :wave:
Ainoska ja Kullannuppu 36+5

mä kutsuisin ristiäisiin vain "pakolliset", joista tulis n. 12hlö, mutta tämähän ei anopille suinkaan käy, vaan PITÄÄ kutsua miehen täti lapsineen napurista (yht 5hlö ) ja toinen täti perheineen (eli täti, mies, poika, tyttö ja tytön avokki eli yht.5hlö ) Joten meille KOTONA pidettäviin ristiäisiin olisi siis tulossa 22hlö!!! |O |O Keskustelun alla on vielä, mutta ainakin oma äitini sanoi, että periksi et anna, ja kutsutte tasan ne jotka haluatte.
Ehdotin että loput sukulaiset vois tulla vaikka illalla, mutta ei kuulemma käy...
Et sillee... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
mä oon vähän ymmälläni, jos sulla nyt on viikkoja 36+ jotain, ja painoarvio on 2300-2700, niin eihän siitä vauvasta pitäin isoo tulla????!!!
Mulla nimittäin painoarvio oli 36+5 2600g ja lääkäri sanoi, että ei nyt ainakaan koon puolesta suuri tule! Pikemminkin pienempi kuin esikko (3390g)! Tajusinko mä nyt jotain väärin? :D
Selvis että olit tarkottanut Mintulle ton kysymyksen(olinkin jo ihan pihalla) :D
jep, sorry... vähän sekaisin ilm. olen :D

Ja vissiin toi paino homma on eri joka ihmisellä, koska mulla oli esikoisesta (nyt vasta tajusin katsoa ed. neuvolakortista) painoarvio rv 36+4 3080!!
Vissiin jokaisen mamman asukit kasvaa eri tahtia lopussakin ;)

Ja anteeksi vielä kerran sekoiluni :ashamed:
Ei haittaa pienet sekaannukset :D Ihminen on erehtyväinen ja mullekkin noita sattuu(välillä aika tiuhaankin :D )
Niinhän se menee että jokaisen vauvan kasvu on niin yksilöllistä ettei sitä voi sanoa ku suurinpiirtein mitä ehkä tulee viikossakin painoa lisää =) Nehän on niitä n.arvioita ja suuntaa antavia =) Mutta ite oon ainakin tyytyväinen ettei mitään isoa jötikkää tarvi alkaa punnertaan ulos,mulle riittää aivan hyvin tuo 3kg suuntaan tai toiseen =)

Ensimmäistä kertaa täällä vierailemassa, "kohtalotovereita" etsimässä. (Ja jo tässä vaiheessa totesin, että onneksi kotoa ei löydy nettiä, tai olisin varmasti koukussa).

Elikäs ikää minulta löytyy 20, mahalta 33+1 tällä hetkellä. Vauva oli todellinen ylläri, raskaustestin tein helatorstaina (jotta voi sitten lääkärissä sanoa, että raskaana en ainakaan ole...) ja ensimmäisessä ultrassa n. pari viikkoa myöhemmin viikkoja mittailtiinkin sitten olevan jo 23+1... Menkat tulivat ihan normaalisti huhtikuulle asti ja ehkäisyä oli käytetty. Onneksi kaikki näytti normaalilta ultrakuvassa (vaikka ihan 100% en uskalla vieläkään luottaa, kun se vasta noin myöhään huomattiin ja "normaalisti" tuli kevät elettyä, onneksi neuvolassa sanoivat ettei tarvitse liikoja huolehtia, kun elämäntavat ovat aina olleet kunnossa).

Ensimmäiseltä neuvolakäynniltä terveydenhoitaja sitten passitti äitipolille, verenpaineet oli taivaissa ja proteiinit kahdella plussalla. Sen jälkeen kävin polilla kahtena seuraavana päivänä ja sitten he ottivat meidät osastolle tarkkailuun, lopputuloksena todettiin, että raskausmyrkytystä sen ei pitäisi olla... Jostain papereista lääkäri löysi merkinnän, että valkuaista olisi ollut jo lapsena, mutta sen kummemmin sitä ei jostain syystä ole tutkittu. Ja kotimittauksissa verenpaineetkin ovat ihan normaaleja, joten niiden puolesta en ole jaksanut kamalasti huolta kantaa. Kerran viikossa on nyt käyty joko neuvolassa tai äitipolilla kontrollissa, kaikki muuten näyttäisi normaalilta, mutta virtsan valkuaiset jatkuvasti kahta plussaa (ja sitten ne "valkotakki" verenpaineet...). Kuun lopussa nyt sitten on aika Naistenklinikalle tutkimuksiin, jos löytyisi selitystä siihen valkuaisen erittymiseen. Aika jännä kesä siis ollut, onneksi sentään isompi asunto löytyi suht helposti.

Lapsen isän kanssa en "tietenkään" seurustele (johan se muuten olisikin liian helppoa...) Onneksi missään vaiheessa ei ole tarvinnut epäillä isän henkilöllisyyttä, ja alkujärkytyksen jälkeen on herra ihmeen hyvin asiaan suhtautunut. Eli sekä minun että juniorin onneksi lapsella tulee olemaan isä, muutenkin kuin paperilla. Aika näyttää, miten homma todellisuudessa tulee toimimaan. Onneksi lähipiiri otti raskausuutisen vastaan hyvin, joten apuja löytyy varmasti kun sitä tarvitsee.

Viikon päästä alkaisi äitiysloma, vähän hirvittää jo, aika loppuu kesken! Kaikki on kuitenkin tullut niin nopeasti, ja tuntuu ettei vauvoista tiedä yhtään mitään.

Ja tuntuu, että olen saanut riesakseni kaikki raskaudenaikaiset pikku vaivat supistuksia lukuunottamatta (ja sitten alkaa tietysti miettimään, että tunnistaako niitä supistuksia sitten kun niitä oikeasti tulee. Luotan, että tunnistaa). Luojan kiitos närästys on jo vähentynyt! Sen sijaan öisin saa herätä liiankin usein vessaan, ja mikäs sen mukavampaa kun vihlonta nivusissa kun vaakatasosta könyää ylös. Olo on kuin ryhävalaalla ja tuntuu että vatsa on v a l t a v a... ja sitten nämä helteet ja niiden aiheuttama jalkojen turpoaminen. Ja ne mielialan vaihtelut!

Toisaalta toivon, että juniori pysyisi mahdollisimman kauan vielä mahassa, toisaalta se olisi jo niin kiva nähdä, minkänäköinen ja -oloinen tapaus sieltä on tulossa. Kovasti ainakin riehuu jo nyt, toivottavasti syntymä rauhoittaa ;)

Laskettu aika siis 26.9, hyviä loppuodotuksia kaikille!

tervetuloa Okira! Oon aina miettinyt, että eikö sitä tosiaan huomaa olevansa raskaana, mutta eipä näköjään =)

Mulla oli torstaina neuvola. Kaikki ok. Terkkari vaan ihmetteli, miksei lääkäri ollut viime viikon synnytystapa-arviosta kirjannut mitään. Niinpä päätti laittaa mut äippäpolille uuteen arviointiin. Siellä sitten oltiin eilen. Jooseppi on kuulemma nyt noin 2700g ja lääkäri arvioi, että synnytyksessä maksimipaino olisi noin 3300g. Eli ei mikään kovin iso vauveli tulossa. Kohdunsuu kiinni ja kaulaakin jäljellä 3cm, sen mukaan lääkäri veikkas ettei synny ainakaan ennen laskettua aikaa. Sanoi kuitenkin, että istukka näyttäis olevan erittäin kypsä, joten synnytys voi sen mukaan alkaa millon hyvänsä.. Ota siitä sitten selvää :eek: =)

Eilen sain äitistä apua ja pidettiin silitystalkoot. Pesin viime viikolla innokkaana kaikki vauvajutut ja en sitten millään saanut aikaseksi niitä silittää. No, äiti sitten toi oman rautansa ja lautansa ja molemmat silitettiin koko ajan.. ja aikaa meni kivat kolme tuntia!!! jos siis oisin yksin sitä tehnyt, niin varmaankin kuuden tunnin urakka..apua.. Kyllä sitten äitiä kiittelinkin!

Mies lähti tekemään autoremppaa ja mä taidan koittaa soitella jos sisko lähtis mun kanssa kiikoisiin kattomaan isomummua.

ai niin, mä oon varmaan ainut, jota nää helteet ei sinällään haittaa. Onhan mun jalat ihan limput ja hiki valuu, mutta meillä on sisällä ihan mukavaa, kun on ilmastointi. Aluksi olin kovasti sitä vastaan, mutta nyt huomaa sen tuoman hyödyn. Sisällä on lämpöä vaan jotain 22 astetta.

Jaksamisia
toivottelee Paveliina ja Jooseppi 36+2

Okira: Tervetuloa joukkoon. :hug:

Piti tulla heti aamusta kattoon, josko ois ensimmäiset vauvauutiset tullu, mutta ei vielä.

Eilen oli illalla oikein megaturvotus nilkoissa ja varpaissa. Varmaan kannatti vetää suolapähkinöitä ja irtokarkkia, ku oli vieraita illan... :LOL: Siis tää on kyllä ihan uskomaton tää turvotus!!! Aattelin lähtee YKSIN kaupungille imetysliivjä osteleen, ukkeli ja poitsu menossa johonkin traktorinäyttelyyn...ihanaa!

minttu-82 ja TaimiMainio 36+3

Miks kaikilla muillakin on tyyliin painoarvio ollu rv 36 jotain 2700g ja sanottu että pieni vauva tulossa. Mulla taas oli eilen rv 36+2 vauvan painoarvio se suurrinpiirtein sama, ja lääkäri sano että nelikiloinen on!!!??? :eek: Esikoisen painoarvio oli rv 36+2 2600g-2800g ja syntyi rv 40+2 ja painoi 4170g.

Tervetuloa syysmassuihin Okira, lisäsin tietosi listaan, jos haluat täsmentää esim. synnytyspaikkaa, niin voin lisätä =) varsinainen yllärivauveli sulle on tulossa! Ei ihmekään, jos tuntuu että kaikki tapahtuu niin nopeasti. Uusimmassa Vauva-lehdessä oli juttu tytöstä, joka sai vasta synnytyksen käynnistyttyä tietää, että on raskaana! Sepä vasta olisikin jotain...

Listasta
Mietin tuota meidän listaa, että sitten kun vauvoja alkaa syntyä, niin siirtäisin listan syntyneistä ylimmäiseksi - tarttuisi heti silmiin, kun avaa sivun. Miltä kuulostaa? Ja sitten mietin sitäkin, että sitä mukaa kun syysmassu poksahtaa, poistaisin odottajan myös odottajien listasta. Näin syntyneet-lista kasvaisi ja odottajat-lista kutistuisi =) joo, tämmösiä mä mietin aikani kuluksi täällä... Kertokaa mitä ootte mieltä!
:wave:

Painoarvioista
Mä oon saanut sen käsityksen, että ne on tosiaan vaan painoarvioita. Vaikka povattaisiin mitä, niin syntymän jälkeen voi olla jotain toista. Mun kohdalla ei tehdä painoarvioita eikä synnytystapa-arviota, kun oon kuulemma sen näköinen (?) että hyvin mahtuu tulemaan. No joo, kai kaikki silti hyvin menee.

Maarja ja vaava 37+0

Onhan nämä lämpimät päivät ihan kivoja, mutta ei nyt ihan näin tuskaisen kuumaa tarvitsisi olla!

Maarja: Kiitos. Lääkärin puheista ymmärsin, että synnytyspaikka riippuu Naistenklinikan tuloksista, joko siellä tai sitten Hyvinkäällä. Luin myöskin kyseisen jutun Vauva -lehdestä, ja silloin tuntui että minähän sentään sain ajoissa tietää :) (miksi ihmeessä muuten niitä lehtiä ilmestyy niiiin harvoin, kaikki tulee ahmittua samantien ja sitten ei jaksaisi odotella seuraavaa...)

Paveliina: Kyllä sitä itseään on nyt tyhmäksi moneen kertaan haukkunut sen jälkeen kun raskaus selvisi. Olipahan suht pitkä oksennustauti tuossa keväällä (ja nimenomaan yleensä yötöitä tehdessäni aikaa kului vessassa juostessa). Tietysti mietin, että miksi alkavat vanhat vaatteet ahdistaa, kun vastahan sitä joulun alennusmyynneistä sai entistä pienempiä ostaa ja ruokailu- ja liikuntatottumuksia en juurikaan muuttanut. Maha "pullahti" kunnolla esiin tietysti vasta sen ensimmäisen ultran jälkeen. Tai silloin sen vasta tajusi... Eihän minun pitänyt olla raskaana! No, jos joskus toinen lapsi tulee, niin ehkä sitä sitten tajuaa "vähän" aikaisemmassa vaiheessa.

Toisaalta, eipä ole ehtinyt stressaamaan niin paljon. Jos olisin alusta asti tiennyt raskaudesta, olisin varmasti kärsinytkin paljon enemmän ;) Ja ollaan tässä sitä naureskeltu, että olen sen verran kärsimätön luonne, etten jaksa vauvaakaan odottaa muutamaa kuukautta kauemmin!

On se mukava käydä äidin luona vierailulla. Tai lähinnä äidin puutarhassa... Nyt alkaa vihanneksia ja juureksia olemaan mukavasti, ja on ne niin kamalan hyviä! On tässä aamupäivän aikana tullut muutamat soseetkin valmiiksi keiteltyä (fiksu veto toisaalta, ihan kun ei muutenkin olisi tarpeeksi kuuma...), katsotaan kumpi ne syö. Juniori sitten joskus ensi vuoden puolella, vai minä jo ennemmin :) Porkkanoita olen tässä himoinnut jo piiiitkään, ja on niitä kyllä rouskuteltukin. Harmi, että mansikoita ei enää niin paljoa ole tarjolla.

Nyt voisin poistua ulkoilmaan lueskelemaan, harmi että suurin osa pihan puista on omenapuita, ja niiden alle ei oikein uskalla mennä loikoilemaan :)

Yhteistyössä