***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Kas oltiin DD:n kans samaan aikaan linjoilla =)
Kiva kuulla et joku muukin on lähtenyt hitaasti liikkeelle, ei mulla sillä kiirekään, helpompi pitää silmällä, mutta pikkasen mietitytti että onko normaalia kun ei vielä liikuskele.
No mutta nyt mekin lähdetään ulos kun on herätty ja ruokailtu B)
 
Mihin kaikki vauvat on kadonneet????!! Piipeyskään ei ole enä vauva vaan ihana tyttö! Ja Ranja! Ja kaikki!!:)! Ja eeti kävelee....mahtavaa!ihania kuvia,kesäisä kaikilla,niin piti tuosta omasta hiekkapedostakin laittaa foto.Tollai beach-volley asento, miettii siinä että hotkisko hiekkaa,söiskö stumpin vai ryntäiskö pää edellä mereen.
Meidän uima-allas on mallia littana.Kun ei ole pumppua.No ei Niki pysy edes altaassa, ei se haluu istua ikinä enää missään. Meressä se on tosiaan pulikoinut.Kauheesti vaan syö tota hiekkaa,ottaa kaksin käsin ja lappaa suuhun.Sit menee mahalleen makaan, suu auki ja naama hiekkaan, imuroi silleen tota rantaa :eek: Kakan mukanakin tullut hiekkaa.
Tänän Niki seisoi pitkään ilman tukea,yhtäkkiä katoin että mikä on niin outoa ja tajusin että ei pidä mistään kiinni....
Kaikenlaista showta tässä on tas ollut ja on...mutta pystään iloisissa teemoissa näin helteen ja kesän kunniaksi :heart: Niki sunnuntaina 9kk :heart:
 
Pikaisesti kommenttia Lizard & DD tosta imetyksen lopettamisesta. Siis kiitos noista kommenteista! Neuvolan tätsy kun ohjeisti, et nyt pitäis sitten uuden raskauden myötä imetys lopettaa ettei itse mene niin huonoon kuntoon, kun on kaksi, jotka tarvitsevat äidistä ravintoa. Kärsii kroppa ja etenkin luusto&hampaat tuplasti. Sanoi suoraan, että "joka paikkaan ei tarvitse revetä". Itse kun oon halunnut pitää nyt edes ton yhden imetyksen per päivä ihan vaan sen maidon takia, kun sitä ei oikein muista lähteistä mene. Että tällä jatketaan toistaiseksi!

Ja pitikin hehkuttaa ettei mitään oireita vielä ole - nyt sitten alkoi 24h kestävä etova olo.. :(

Kesähelteillä jatketaan!

 
Vielä piti Zuccherolle tulla aiheesta juttelemaan. Toki kannattaa itseään säästää, jos tuntuu, että keho ei kestä rasitusta. Toisaalta taasen Imetystukilistalta olen ymmärtänt, jotta normaalin, terveen äidin ei tarvitse imetystä lopettaa. Täytyy varmasti vaan kiinnittää huomiota siihen, että saa ravintoa ja vitamiineja riittävästi, jotta keho jaksaa. Onko imetystukilista sinulle tuttu juttu? Pistän linkin suoraan noihin raskaus ja imetys -sivuille.

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=97&Itemid=165

Toivottavasti saat auki!

Muihin aiheisiin: Hexan tyttö on tosiaankin niin terveen ja hyvän kokoisen näköinen, ettei heti uskoisi niin huonot ruokahalut omaavaksi. Onneksi tissiä näyttää menevän ihan mallikkaasti sitten kuitenkin.

Nikin emon pojunen on niin jotenkin ison pojan näköinen, kun hän on -ainakin kuvien perusteella- sellainen pitkä ja hoikka.

Ja DD oli onnistunut nappaamaan hyvällä hetkellä otoksen! Ilme kohillaan.

Nyt jos lähtis poitsun kanssa hääräämään, niin pääsee mies töihin. Hän tuolla hoitelee aamutoimia, jotta kerkiee edes vähän viettämään pojan kanssa aikaa ennen töihin lähtöä.
 
hexa on kyllä niin terveen näkönen lapsi ettei tosiaan uskois että pelkällä tissillä elää!hieno homma!ja onneks sulla imetys luonaa ilman ongelmia

dior toihan on juur tota eroahdistusta mitä kirjottelit.meillä esikoisella toi perään huutelu, puntissa roikkuminen ja seurailu kesti jonkun reilun kuukauden. eetillä tätä on nyt ollut suunnillen sen verran eikä vielä helpota.isoveljen seura kelpaa välillä jos mä oon esim. vessassa mutta mieluiten kökkis vaan mun sylissä...yöthän meillä nukutaan kainalossa eikä toivookaan omaan sänkyyn jäämisestä.

nikin emo meilläkin syödään ihan kaikki mitä vaan saa käteensä!nyt tosin tulikin 4 ylähammasta kerralla että sekin taitaa vaikuttaa..

zucchero siis jotkuthan pitää imetystä jonain ikävänä velvollisuutena, ehkä neuvolatätisikin on tätä sukupolvea..
mä tunnen useankin äidin joka on imettänyt koko raskauden ja jatkanut vielä synnytyksen jälkeenkin imettäen molempia lapsia kun on syntynyt pienellä ikäerolla.toisella kävi kyllä niin että pikkuisen synnyttyä isompi ei enää halunnut tissiä kun se oli vauvan juttu ja toisessa kävi niin että isompi ei olisi halunnut jakaa tissiä vauvan kanssa..näissä lapsilla ikäeroa 1v 3kk ,muistaakseni.sellaisestakin olen kuullut että maidon maku on raskauden myötä muuttunut ja sen takia isompi ei ole enää sitä huolinut.
mutta tosiaan jos itse haluat ja jaksat niin jatka ihmeessä!otat vaan vitamiinit käyttöön (sulla varmaan oli tää tiedossa muutenkin :D)
ja jaksuja pahoinvoinnin kanssa!

nyt veljeksillä tuli riita keppihevosesta..
 
Tetvehdys täältäkin pitkästä aikaa.
Hellettä on piisannut B)....
Tällä mammalla on pientä vauvakuumetta mutta hillitäkseni sitä myin meidän yhdistelmät pois ja ostimme uudet Emmaljungan Scootterit vm2010. ens viikolla saadaan ne sit ja jo malttamattomana odotellaan....Ja onhan se niinkin että kun meillä yhetisiä 3 ja miehellä 1 tyttö äidillään niin kyllä sekin hillitsee vauvailua kun asunto kävisi liian ahtaaksi. Ja tällä hetkellä ei ole tarkotus asuntokaupoille alkaa.
Meillä Janiina on alkanut huuteleen kovastiki äiti ja anna. Tuleepa sieltä iti ja aatu(meidän koiruus).Nyt helteitten takia neiti ei oikein lämpimiä ruokia syö mutta kaikki kylmät menee ja se JÄÄTELÖ...Meillä neiti juo normaali maitoa ruokajuomana. Ja kaikki ruokaisia ollaan.
Tukea vasten otetaan askelia ja ilman tukea yritetään olla mutta siinä käy melkein aina huonosti...


Kuvassa Janiina omassa pikku altaassaan ja meidän Aatu vahtii... :LOL:
Leikkaamattomasta nurmikosta ei kannata välittää....

Nyt ulkoileen
Ninnipo ja Janiina 10kk ja 1pv
 
Hih!
Käytiin toisessa pankissa ja sieltä irtosi laina!!

Tavallaan tosi ihanaa ja toisaalta rasittavaa kun edessä on asunnonmyynti/siivous/näytöt/näytöissä ramppaaminen/pakkaaminen,muuttaminen,sisustaminen...

MUTTA täytyy ottaa semmonen rento asenne koko juttuun ja myydä eka tää oma ja sit alkaa katteleen tulevaa kohdetta.
 
hyvä Jouskari, että onnistui! Kyllä tosiaan se ihmetyttäis, jos ei sais enempää lainaa. Niin kuin vähän olen meillä ihmetellytkn
..l

iipikin haluaa sanoa sanansa..

Juu, meidän pienellä on niin pyöreät posket esikkoon verrattuna että ihan ihmetyttää mutta masu toisaalta on ihan olematon. kun neitonen makaa iin kylkiluut ja lantioluut vain on koholla. Tänään taas ei mennyt yhtään sosetta ja koko ajan ollaan tississä kiinni. Jos eroahdistuksesta puhutaan, Piipeys itkee jos on yli puoli metriä väliä. Päikkäritkin nukutaan nenä tississä kiinni niin kuin yöt eli nurmikot leikkaan neitonen rintarepussa. Ja silitän raahaten häntä toisella käsivarrella..

mutta nyt hammaspesulle.. elo olis varsin mainiota, jollei hän kokeilisi jatkuvasti purentavoimaa äitiin, tisseihin, selkään, jalkoihin ja sormiin..
 
Meillä ei oo eroahdistusta ollu havaittavissa ollenkaan. Vaan tuleekohan se sit myöhemmin....ku Nikihän on nyt vasta 9kk,tänään! Kodinhoitajakin vaihtuu koko ajan, nyt on ollut ainakin 7 eriä,lomat jne.mut Niki ei koskaan itke kun tuosta ovesta lähtee eri tätien matkaan. Eikä itke heidän hoivissaankaan.Se on tosi hyvä. En mä vaan huomaa noista kuvista et Niki ois pitkän ja hoikan näkönen, sen kummemmin kuin muutkaan palstan vauvat....mut kyllä häntä tosiaan jatkuvasti luullaan vanhemmaksi, jopa yksi vuotiaaksi.Ja varsinkin jos sattuu kävelemään tukea vasten niin aina luullaan vanhemmaksi.
On ollut taas aika rankkaa, Almironit käytössä,mutta esim toissayön itki niinkuin 1kk koliikkivauva....maha oli niin kipeä,kauheita ilmavaivoja.Tämä on todella mystistä, kun mikään ei muutu,en uskalla antaa uusia ruokia en viljoja...ja välillä maha on tosi kipeä.EN TAJUA. Lääkärile soitin,tarjosivat soittoaikaa heinäkuun loppuun.Sain tapeltua sit soittoajan ens keskiviikoksi. Mut eipä taida auttaa.Totesivat että NANnia voi antaa....no viikon annoin, ihan järkyttävää, heräsi tunnin välein jne.Olen sit metsästänyt tuota Almironia netistä. Kun tilannehan on se, että mulla ei ole rahaa sitä ostaa apteekista. Pe aamuna olin taas niin väsynyt että itkin, päässä vaan humisi enkä jaksanut edes kättä nostaa...kodinhoitaja tuli ja pelasti,sain nukkua 2h.
Tässä samalla tressaan rahahuolia ja päiväkotiasioita. Ihan sama kaikelle, kun vain Nikin mahavaivat loppuisi.Tulen hulluksi kun en ymmärrä mikä tuon lapsen vatsaa vaivaa.Maissi ollut kuukauden vek, että ei ainakaan se(joku sanoi että voisi aiheuttaa).

NOMUT, kuitenkin tässä tänään olen ollut virkeä ja hyvillä mielin...nää mielialatkin jotenkin vaihtelee.
Ja odotamme Nikin isoisää vaimoineen kylään,tulevat ehkä huomenna, en ole koskaan heitää tavannut.Suomi-ranska-sanakirja on hankittu,ja patonkia.
 
nikin emo kerrohan, (jos jaksat luetella...)mitäs se niki syö?oletko huomannut että sillon kun oikein huutaa masuaan nii onko syönyt jotain erilaista kun muina päivinä?miten kakka luistaa ja mimmosta se on, ts onko ihan normikakkaa?
josko joku meistä keksisi mistä voisi johtua, huuteleeko hän mahaansa myös jos ei saisi kun esim. kana-riisi ja persikka-sosetta?niinhän meillä kokeiltiin että aluks tosi ykspuolista ja siitä vähitellen lisättiin jotta saatiin selville mistä aiheutu masuvaivat+pulauttelu.
tietysti tuo maitotilanne varmasti teillä vaikuttaa, onko niki ollut mahavaivaton kun on saanut sitä almironia?
 
Kun saa Almironia on parempi kuin Nannilla.Eli Nannilla takuuvarmat mahakivut oli taas, viikon sitä juotin.(tosin anoin myös kahtena päivänä valmista kauravelliä kun lääkäri oli sitä mieltä että voi antaa.Lopetin lyhyeen sen vellin kun oli niin huonot yöt). Almironilla mennyt siis paremmin, MUTTA ei koko ajan.
Siksi allergiatestin tulos plus-minus nolla, kun oireita on molempien aikana. (tosin olen sitä mieltä että se testi on mätä, koska 6dl maidosta vain puolet nannia,ja niki juo 10dl/vuorokausi eli tuon lisäksi almironia.eli testimaitoa ei saanut edes yötä vasten).

syö koko ajan samoja valmisruokia,mikään ei muutu.siksi olen ymmälläni. syö Piltin riisi-broileria,pastaa ja broileria,kasviskinkkuherkku,kasviksia ja porsaanlihaa ja kasvis-broileria ja pikku kalastajanherkku silloin tällöin ja kasviksia ja naudanlihaa. hed soseita ei juuri syö,mut jos syö niin kuningatar,päärynä,luumu.niin ja banaania ja kurkkua olen viime aikoina antanut käteen syötäväksi. ja yrittänyt tattaripuuroa pari kertaa (menee 2lusikallista),almironiin tehtyä riisipuuroa yritän usein, tänään meni 4 lusikallista. siinäpä se.maissi ollut pois kuukauden, mut josko ottas takas kun se on ainoa velli mitä joisi. niin ja joka viikko olen valmistanut itse jonkun ruoan,viimeks perunaa-porkkanaa-tomaattia-bataattia----ei syö,roskiin menee. tomaattia antanut myös käteen syötäväksi, en ole mitään oireita tästä havainnut.

kiitos jos joku keksii jotain mitä voisint ehdä. mt miten esim voin jättää perunan pois kun ei syö muita kuin valmiseväitä,ei huoli, ja noissa kaikissa perunaa. viljoja ei siis saa, eli vellitkin nyt pois,paitsi jos sitä maissia alkas taas antaa. eli hankalaa saada lasta täyteen. syö eli juo joka yö 2-4dl maitoa. 9kk ikäinen laps...ei pitäs kyllä enää öisin juoda.....(?)
 
kakka ollut nyt hyvän tovin normaalia, mut on kausia jolloin se on tummanvihr/sammalenvär ja seassa mustaa.mutta silloinkin kun ollut tuollaista ei ole mitään erilaista syönyt.nyt tosiaan 2-3vk ollut ruskeaa ja kulkent lähes päivittäin,joskus saattanut jäädä päivä väliin.
viime yönä meni aika ok,mut klo 5 heräsi ja itkeskeli mahaa,tuli pieruja.yritti nukkua mut ei pystynyt ja sit piti nousta.siitä pari tuntia nin tuli kakka,vähän vetelähkö,oranssiin päin menevä.no sit kakan jälkeen elo heti kirkastui,tuli heti iloisempi poika. niki ei juuri paljoa piereskele päivisin.olen huomannut että esim samanikäinen kaveri rupsuttelee kun kylässä.niki ei. eli jotenkin se ilma ei kai pääse ulos tai jotain.
 
nikin emo mulla tuli mieleen josko noista disflatyl tipoista olisi apua! Oletko kokeillut?

Lainaus lääkeinfon sivuilta:

"Disflatyl tippoja käytetään liiallisesta suolistokaasusta aiheutuneisiin vatsavaivoihin,
joiden oireita ovat pingottuneisuuden ja täysinäisyyden tunne vatsan alueella. Tipat sopivat
myös lapsille ja vauvojen kolmen kuukauden koliikin hoitoon. Lääkärin määräyksestä tippoja
käytetään valmistautumisessa vatsanseudun tutkimuksiin."
 
Nikin emo
Jos mahdollista vaihda lääkäriä. Kaikki alkaa sujumaan paremmin, kun saat asiantuntevan allergialääkärin auttamaan sinua. Maitoallergiselle lapselle on välillä hyvin vaikeaa löytää sopivaa korviketta ja oireet eivät tule heti!!!! Uusi korvike voi sopia jopa viikonkin ja sitten oireet alkavat taas... Itselle tuli vaan sellainen olo, että korvike on kaiken pahan alku!!!
 
Moroja meiltäkin päin!!

Kesä on mennyt kuin siivillä...mennään tukia pitkin oikein komeasti=) kakkaa on tehty pottaan jo reilu viikko (joskus tosin vahinko sattuu vaippaankin), eli tänäänkin ollaan kaikki saatu osumaan POTTAAN. Kyllä äiti oli ylpeä, varsinkin, kun se ensimmäinen nakale oli potassa!! Voi sitä riemua=) ts. äidillä on aika tylsä elämä, kuin tuollaiset asiat tuovan iloa elämään...

Allergia jutut on ihan jees mallilla, mutta refluksi lääkettä ei voitu vähentää, kun heti meni poika kiukkuiseksi ja ruoka tuli iltaisin ulos :( ja lääkärin luvalla saatiin ruveta kokeilemaan soijajäätelöä =) pääsee poika vihdoin maken makuun ;)

Toivottavasti kelit palaa ennalleen ja kaikille riittää lämpöä ja aurinkoa!

T: miiak ja poika ensiviikolla 10kk
 
Meiän "ryönä-roope" :LOL:
http://www.aijaa.com/v.php?i=4460784.jpg

Pottailua ei meillä oo vielä harjoteltu mitenkää "tosimielellä". Aina välillä on poika istunut potalla ilman vaippaa mutta liekkö äiteen laiskuutta kun ei sen kummenpia treenejä jaksa tehdä...

Imetys on lopetettu viime viikolla, alkoi kaveri hammastella niin paljon että en enää kestänyt :kieh:. Jätkä nimittäin katsoi suoraan silmiin ja puri tissistä, sen päälle makeat naurut vaikka kuinka koitin näyttää surkealta, joten lopetin sitten sen leikin. Aika haikea olo toisaalta mutta toisaalta helpottaa muidenkin elämään kun poika ei oo enää tissiä vailla.

Ollaan nyt annettu pojalle laktoositonta maitoa (maultaa kuulemma lähinnä samanlainen kuin äidinmaito). Koitetaan pitää asia niin että ruoan yhteydessä maitoa ja muuten janoon vettä tai sokeritonta mehua.

Nyt täytyy mennä :wave:

Niihu ja Kalle 10kk ja 19pv
 
Heippa tänne.

Nyt ei helteet pidättele, joten kerkiää täälläkin taas hillumaan
:p

Nikin emo kuulostaa kyllä inhottavalta toi teidän tilanne, kun ei mitään selvyyttä saa siihen mikä Nikiä vaivais. joku täällä jo mainittikin lääkärin vaihtoa ja mä suosittelisin samaa. Monesti meinaan joku toinen lääkäri voi tietää toisista asioista enemmän kuin toinen tai olla innokkaampi tutkimaan asiaa monilla eri tavoilla ja ottaa huomioon eri asioita. Toivottavasti masuvaivoihin tai allergiaan nyt saataisiin selvyyttä ja apua!! :hug:

Ninnipo77 ihanat kulkupelit ootte hankkineet, on vissiin ihan uutta väriä vai?en ole tuollaisia nähnyt. Itse ostettiin keväällä Emmaljungan City Crossit, sillä uudella ruutukuosilla, Pinkcheck, taitaa olla 2008 kuosia sitten meidän menopelit. Mutta tyytyväinen olen ollut rattaisiin! :D

Pottaa meillä ei edes vielä ole ja mitään kiirettä en aio asian kanssa pitääkkään. Ajattelin siinä 1v. tienoilla ruveta pottaan totuttamaan, mutta paineita en aio ottaa siitä että koska neiti siihen asiansa oppii tekemään, ettei vaan rupea pottaa kammoksumaan :whistle:

Meillä ruuan kanssa on edelleen kauheaa taistelua, syö niin pieniä määriä kerralla ja omatekoinen perunaruoka ei kelpaa. Eli noilla Pilteillä ja Bonilla on jatkettava. Niistä syö sellasen pikkupurkin kerralla. "Klönttiruoka" ei oikein uppoa vieläkään, melkein joka kerta tulee oksennus kun syöttää niitä 8kk tarkoitettuja sapuskoja. Oikein hienokurkku on meidän neiti. Viili ja tavallinen jugurtti maistuu ja hedelmäsoseetkin. Omatekoinen puurokin alkaa uppoamaan kun oon site vaan sitkeesti keitellyt ja tarjonnut. Normaalia maitoa oon laittanut välillä lämpimän ruuan sekaan ja myös raejuustoa.
Ens viikolla on 10kk neuvola, oikeen jännittää toi paino taas, onko yhtään noussut..kai se edes vähän on. Mutta en tiedä mitä teen kun neiti pitää sitä suutaan niin visusti supussa kun sinne ruokaa laittaa...ei syö niin ei syö... :ashamed:

Meillä noustaan koko ajan tukia vasten ja kävellään niitä pitkin, koko ajan saa olla vahtimassa kun meno on niin hurjaa :D

Mutta nyt ruuan laittoon....

jkoo + Nella pian 10kk :heart:
 
Huomenta!

Viileet kelit...onneksi lupas viikonlopulle lämpimämpää, ei tarvi kaivaa talavikamppeita esille :xmas: , viime lauantai aamuna oli +2 lämmintä...

Meille tuli täs tiistaina 10kk täyteen ja käytiin sitten 10kk neuvolassa, paino 9520g ja pituus 72.3cm. Painoa on tullu omasta mielestä aika vähän (~9kk oli 9100g) mutta neuvolatäti meinas että ku liikkuu kuitenki ihan koko ajan ja mallikkaasti mennään kasvukäyrällä keskellä niin ei mitään heikkoutta.
Poika on tosiaanki koko valveillaoloajan koko ajan liikkeessä, konttaa ja leikkii ja nousee tukea vasten ja laskeutuul..niin siinähän sitä energiaa kuluu :D . Syö kuitenki oikein hyvin.
Kommentteja oli: "reipas ja iloinen poika, leikkii näppärästi, kasvukäyrät hyvät ja tasaiset, tyytyväinen ja touhukas kaveri".

Kiva ku meillä on täällä putkiremontti täs taloyhtiössä meneillään...alkuviikosta olivat meiän kylppärissä ja pyykikone piti ottaa pois niin kyselin kun kävivät et koska saa taas pyykätä, niin ehkä viikonloppuna vasta :eek: !!! Meillä loppuu kohta kamppeet! nyrkkipyykille ko joutuu?
Hyvin poika on saanu nukutuksi päivälläki vaikka möykkäsivät tuossa ulko-oven takana ku kaivoivat ja mitä lie tekivät...poraaminen ei haitannu yhtään nukkumista, ku nukahti siihen ääneen B) .

Hyvä Jouskari että saitte tarvittavan määrän lainaa...meillä on koko ajan etsinnän alla omakotitalo tai rivariasunto (ollaan täs nykysessä vuokralla 60m kaksio). Hakupäällä ollut jo vähän aikaa ihan kunnolla mutta ei olla vielä löydetty sopivaa..

jkoo: Meilä kans ei oikein uppoa kokkareinen ruoka, mut aina yritän sitä tarjota lisänä siihen ihan soseversioon ja meilläkään ei kelpaa omatekoinen potturuoka.

mutta mukavat viikonloput :wave: täytyy taas poistua!

t. hille+poika 10kk
 
Huomenta

10 kk mittoja meinasin täältäkin laittaa, eli pituus 77,5cm ja paino 9865 g Sopivan tasaisesti kasvetaan siis. =)

Nikin emolle edelleen voimia noiden ruoka-asioiden kanssa. :hug: Kurjaa kun ei selkeetä syytä löydy niihin mahavaivoihin :/

Ihania kuvia olette kaikki laittaneet :heart: Ja niin ne meidän pienet vaan tuntuu kasvavan kovaa vauhtia ja vauva-aika on jäämässä taakse...vähän haikeetakin, kun tää aika menee niin nopeaan.

Meillä täällä edelleen täyttä hulinaa päivästä toiseen, kun tuon 2v5kk (kohta) ikäisen rasavillin lempiharrastus on saada pikkuveli itkemään mitä moninaisemmin tavoin :/ neuvolassakin asiasta puhuin ja sanoi, että pitäs kyllä saada kitkettyä tuollainen pois, mutta kun ei mikään tunnu oikeesti auttavan... ei ees se että saa positiivista huomiota ja touhuillaan paljon.

Meillä ollaan edelleen hyviä syömään ja kaikki maistuu. Viilit ja jogurtit on nyt ruokavaliossa kans mukana ja ihan normimaitoon teen puurot. Juotavana vielä Nan. Muilla lapsilla oon tossa noin 11 kk:n iässä alkanut antamaan normaali maitoa, niin enköhän nytkin mee vanhan kaavan mukaan, joka on ihan toimiva ollut.

Mukavaa kesänjatkoa taas kaikille B)

Katjuska ja Nemo 10kk4pvä :heart:
 
jkoo Nuo meidän kulkupelit on ihan uusinta uutta eli vuosimallia 2010: Tuo väri ja Scooterin uusittu (paranneltu) versio.Teillä on se pinkcheck tän vuoden väriä ja säilyy myös vuodelle 2010.
Meillä neitiltä jäi tissuttelu pois pri päivää ennen ku tuli 10kk täyteen kun puri nuo kummatkin nänninpäät rikki.Ei voinut imettää joten siinä sit ajattelin että nyt saa sit tissuttelun pois.
Yks yö itkettiin ja kärtyttiin mutta sitten alistuttiin ottaan aamumaidot ja iltamaidot tuttipullosta.muuten se pullo ei olekaan koko aikana kelvannut.
Päivisin maidot juo neiti taikamukista tai sitten normaali nokkamukista. :D
Ja siis normaalimaidolla ollaan mutta saa myös korviketta.
Meillä neiti syö ihan kaikkea: purkkiruoat ja kotiruoka maistuu.

Pottailua ei olla meillä vielä harrastettu (äidin laiskuutta :ashamed: ) kun pitäs se käydä kaupasta hankkimassa....mutta on tuonne tarpeellisten ostosten listalle laitettu ja kyllä ennen ku vuoden täyttää se ostetaan ja aletaan pottaileen...(toivottavasti)....

Meillä olisi tivoli nyt tullut ja meinasin piikuakin jossain pikkusten härvelissä käyttää =)

Isommat muksut kotiutuu huomenna etelä-pohjanmaalta kun ovat siellä kuukauden olleet mummin luona lomailemassa.Eilen kävivät mummin, tädin ja serkkulikan kanssa wasalandiassa...ja mukavaa kuulemma oli ollut.

Tänään tuli sitten tuon ukon kanssa 10v kihlautumisestakin (joo tiedetään...pitkä kihlaus)...Syksyllä tulee 12v kun ollaan alettu seurusteleen.
Kaikki kyselly että koska naimisiin :whistle: :whistle: .....mutta täytyy sanoa että ne suunnitelmat unohdettiin kun mun isä kuoli silloin kun meidän yhteinen ensimmäinen lapsi oli 12pv vanha.Oli silloin tarkoitus kastaa poika ja vihkiä meidät samalla mutta jotenkin kaikelta silloin katosi pohja kun isä kuoli... :'(

Mutta sanotaan näin että vannomatta paras...eikös...

Nyt neiti huutelee sängynpohjalla...heräsi ennätyspäikkäreiltä (2h) :D :D
Yleensä meillä nukutaan puoli tuntia( tuntiki luksusta) tai 10min ja ollaan niin pirteitä...
Vaunuissa (jos kävelyllä ollaan) nukutaan paremmin ja pitemmin mutta jos vaunut ei liiku niin herätään melkein hetikohta.....

Ninnipo ja Janiina
 

Yhteistyössä