nikin emo meillä on samanmoinen villi tapaus täällä!en tiedä miten tohon suhtautuis kun esikoinen on aina liikkumisen suhteen ollut vähän arka ja varovainen.tää kiipeää sohville, sohvapöydälle, sängyille, ihan mihin vaan.tajus kerran jopa siirtää tuolia ja sen avulla keittiön pöydälle...huhhuh.ja kävellessä ihan mahoton kun koittaa koko ajan juosta ja eihän ne jalat siihen tahtiin vielä liiku!
meilläkin menee pääosin vielä 6kk soseet, karkeisiin ei oikein ole tottunut.ootko koittanut antaa esim. riisiä suoraan sun lautaselta?kohtahan tosiaan sopis antaa jo ihan samaa mitä muillakin ja eetille tuntuu ainakin ne uppoovan jotenkuten (no, ei olla vielä kokeiltu kun riisi, makaroni ja lihapullat.)
meillä esikoinen söi vasta 1v jälkeen karkeampaa ruokaa ja silloin siirty heti samaan.
väpä kiva kuulla teistäkin!!nautihan nyt vielä lomastas sitten.
mullakin alkaa kohta vika vuosi koulua, ja näytöt...ei paranis ees aatella, niin paljon vituttaa.
hapanmaitotuotteita mekin ollaan vähän kokeiltu, oonpas jopa antanut maistaa normimaitoakin.isoveljen jäätelöt on suurinta herkkua, mutta sen tosiaan pitää tulla isoveljeltä muuten ei kelpaa.
esikoisen kans imetys loppui tässä vaiheessa, eeti on vielä ihan kiinni tississä ja samoin kun hexalla, herää öisinkin usein tissille.tosin varmasti vaan tavan vuoksi, hexan piipellä on varmasti nälkäkin kun niin huonosti syö.ihmettelenkin että miten sen nyt normi maitoon totuttaa kun tuntuu tyhmältä ostaa korviketta vaan sen takia että sen avulla totuttais..pumppaamalla multa ei paljon mitään tuu
(paitsi jos oon ollut illan pois, sunnuntaina oli IHAN kivikovat tissit aamulla kun olin viihteellä)
tosta itse syömisestä vielä, mä en oo vielä antanut itse syödä kun oon niin perkeleen laiska etten jaksa vaihtaa vaatteita ja siivota.kyllä se sit myöhemmin oppii..esikoinen rupes 1v3kk syömään enemmän ite ja 2v eteenpäin ei oo enää saanut syöttää.
pottailuakaan meillä ei oo kokeiltu kun satunnaisesti, tosin oon kai laiska senkin suhteen..esikoista alotin potattamaan 8kk ja eihän se silti oppinut kuivaks kun vasta 2v10kk.onneks sentää jäi heti yövaippakin pois.sillä tuli joku totaalikieltäytyminen jossain vaiheessa, terkka oli sitä mieltä että olin ehkä liian aikasin alottanut sen pottailun tai sitten pikkuveljen tulo jotenkin taannutti sitä että hänkin halus olla vielä vauva ja pitää vaippoja.
tiedä häntä, onneks kuitenkin oppi lopulta
nikin emolle vielä noista leivistä, eetin herkkua on gluteiiniton cracotten tapanen leipä, se on samanlaista koostumukseltaan kun maissinaksut, niinku sulaa suuhun ja kans tehty maissista.löytyiskö gluteiinittomasa hyllystä..ja tietty riisikakut!
ruisleipä ei meillä käy, vaaleeta leipää oon joskus antanut mutta siitä tulee sitten masuvaivoja.eikä tosiaan kaikissa leivissä niin paljon suolaa ole eikä sitä varmaan niin paljoo se lapsikaan syö.tai enpäs tiiä, en muuten oo aatellu koko asiaa..
nyt täytyy mennä äkkiä nukkuun, huomenna lähetään korkeasaareen!jei, en oo itekään koskaan ollut,kunhan vaan ei satais.
jaksuja kaikille!!
d. ja eeti 10kk +