***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Moikka!

En ihan ehtinyt kaikkea lukaista, mutta Lizardin kyllä, huh huh olipa kokemus! Mutta kiva, jos sait hyvää hoitoa Saksanmaalla.

Meidän pikakuulumiset:
Poika sai putket tänä aamuna. Kaikki meni hyvin operaatiossa. Vasempaan korvaan oli jo kehittynyt paha liimakorva, että ei siis tullut operaatio yhtään liian aikaisin. Toivottavasti nyt pysyis terveen kirjoissa!!! Sain olla mukana siihen asti kunnes hän nukahti ja pitelin sylissä kun kanyylia laitettiin käteen. Toimenpide vei noin 10-15 minuuttia ja sitten poika heräili hoitajan kanssa puolisne tuntia ja tuotiin vielä tippa kädessä mun luo. Se häntä vähän kiukutti ja muutenkin on sen jälkeen ollut vähän niinkun toisen asialla, mutta se kai on nukutuspäivänä normaalia. Myös kuumepiikki voi kuulemma seurata. Annoin varmuuden vuoksi Burana-supon ja sitten hän nukahti 3 tunnin päikkäreille, mutta edelleen herättyään ei ole ihan täysillä matkassa... No varmaan huomenna tilanne on toinen. Kipua ei putkien kuulemma yleensä pitäisi tuottaa, mutta ajattelin antaa kuitenkin varmuuden vuoksi vähän särkylääkettä ainakin vielä yöksi. Myös etuhampaiden tulo taitaa vaivata.

Ihana oli henkilökunta tuollaisessa yksityisairaalassa, sekä korvalääkäri että anastesialääkäri tulivat juttelemaan sekä ennen että jälkeen toimenpiteen ja kertoivat tarkasti sen kulusta ja hoitajat kantoivat lattea ja Aamulehteä ja antoivat kotihoito-ohjeita samalaql ;). Jättää se jotenkin niin erilaisen fiiliksen kun puhutaan niinkun ihmiselle eikä olla niin saatanan konemaisia ja kylmiä... Lupasivat vielä huomenna soittaa kotiin ja kysellä kuulumisia ja kuukauden päästä jälkitarkastus ja sitten 4 kk välein tarkastus.

MAHTAVAA on myös se, että uusimmat tutkimustulokset osoittavat, että onkin parempi olla suojaamatta tulpilla ja pannalla korvia suihkun, kylvyn tai saunan aikana. Helpotta elämää suunnattomasti! Näin menetellään nykyisin siis ainoastaan kun uidaan järvessä tai uima-altaassa.
 
Palattiin reissusta, en päässyt siellä nettiin oikein.En ehdi nyt muuta kuin lähettää halit Lizardille.Ihan kamalaa sattunut teille.Olen todella pahoillani,tosi surullista. Onneksi on nämä villit vauvat kuitenkin :hug: Ja voittehan harkita sitten myöhemmin sitä hedelmöityshoitoa, eihän sitä nyt tarvitse päättää. Luulen että pääsisitte Suomessakin tuohon munatorven aukiolo tutkimukseen! Ihan varmasti!
Terkuin yksimunatorvinen myös.
...yritän ehtii lukee kaikki tässä näin ja meille ei mitään kummallista,pari hammasta ja noustaan seisoon ilman tukea.
 
Nyt luin Hexa sunkin viestit, mukavasti piristit yksinhuoltajain arkea sanomalla, että tosi stressaavaa kun mies jää lomalle ;) Jimi se sai jätskipuikon sairaalassa kun operaatio oli ohi ja annoin sen imeä sen kokonaan kun oli niin reipas ettei parkunut edes kun kanyylia laitettiin (olin tosin saanut kipulaastarit laitettavaksi jo kotona, et ehkä se ei hirveesti koskenut).
 
Mitzylle tiadoksi että en ole jostain systä päässyt tuonne yksityisviesti -osioon vähään aikaan....eli yritin just äsken taas....mut ei pääse.

Nikin altistukset meni niin, että oireet vaihtelivat molempien testimaitojen aikana samoin.Oli oireita ja sitten taas ei.Niinkuin aina.Eli allergiaa ei sit sairaalan mukaan ole. Tartuin sit Nanni purkkiin tänään ja tulos;tunti antamisen jälkeen 3h mahakipua ja ilmavaivoja. Nyt annan Nannia ja katson tosiaan mitä tapahtuu. (voiko olla niin että kun sairaalan testimaidossa on osa Nania ja osa sitä allergiamaitoa, että se määrä ei aiheuta "riittävästi" oiretta pojalle.tätä mietin). Ja kun sairaalasta tuota sekoitetta saa 6dl niin meillä on joka päivä mennyt Almiron Peptiä lisäksi 4dl. Eli ukko ei ole ollut tosiaan pelkällä Nannilla läheskään. Nyt sit katselen että mitä tosiaan tapahtuu kun ollaan 100pros Nannilla. Toisaalta oireita on ja ne vaihtelee,vaikka oltaisiin pelkällä Almironillakin. Mutta viimeksi kun oltiin 4päivää pelkällä Nannilla, niin yöt meni AIVAN kamalaksi eli tunnin välein heräilyksi.
Jos taas käy niin, niin kai mä sit alan ostaan omin varoin tuota Almironia,perkele.

No nyt sit pitäs alkaa viljojakin antamaan.Ja muutenkin lisäämään tuota ravintoa, jotenkin ahistaa kun poika syö soseita 5-6kk ikäisten.Haluisin antaa oikeaa ruokaa, yritän jotenkin pystyä itse tekemään nyt eväitä.Ainakin osittain....

Poika ei pysy enää vaunuissakaan.Vyötärövyö ei auta,pyörähtää mahalleen ja ryömii yli laitojen,vetää kuomun alas....mitä mä teen?????????????? ehkä hän joskus haluaisi (toivottavasti!) istuakin vaunuissa....mutta tänään ei halunnut.Ja tuli todettua että kun ei halua, niin en saa mitenkään häntä vaunuissa pidettyä. Pitääkö laittaa koiran talutushihna ja päästää tielle konttaamaan?
 
Päh. Pikalukuna läpi parin viikon jutut. En ala sen kummemmin kommentoimaan teidän höpöjä. Tulin kysäsemään et onko kellään "vauvan" kanssa tilanne,et ei edes pyri konttaamaan ja ylös seisomaan itse? Kun joka toiselta saa lukea ja kuulla et nousee seisomaan ja konttaa jne.

Meiän neiti nousee itse istumaan (erikoinen tyyli, työntää itseään taaksepäin, laittaa jalat "spagaatiin" ja nostaa itsensä ylös), menee käsillä työntäen takaperin, höpöttää kovasti, sanonut monta kertaa ÄITI! :heart: Morottelee kaikille ja osaa vilkuttaa ja taputtaa ja irvistää pyynnöstä. Antaa "ylävitosen" ja käsipäivää... Ehkä se nouseminen on jääny noiden muiden sinkoilujen jalkoihin. Ei sinänsä et mikään kiirus asialla vielä ois, mut jotenki tuntuu et voishan se ees yrittää... :) Hätäinen äiti kenties?

Neidin notkeus on ihan uskomaton, istuu jalat leveässä v-asennossa lattialla, menee mahalleen jalkojen väliin poski vasten lattiaan ja kääntää jalat suoraksi taakse... =)

Lähden ite töihin 31.7 :( mukavaa tiedossa, isäntä ajaa rekkaa, pelkkää yötä viikolla eli yöt ajaa päivät nukkuu. Minä teen 3-vuorotyötä. Isännyys on aika vähän ollu neidin kanssa tänä 9kk aikana, joten ei esim hallitse nukkumisjuttuja, tai siis neiti ei halua nukahtaa muiden kun mun kanssa.
Onni "onnettomuudessa" on et anoppi alottaa elokuun alussa pph:na ja meiän neiti pääsee siis mummolaan hoitoon.

Vituttaa vaan valmiiks, et mä hoidan tällä hetkellä kaiken (siivoon, ruuat, hoidan muksun ja elukat, ajan pihan, teen polttopuut ja kaiken muun) tässä huushollissa, kun ukko ei jaksa kun hän käy töissä. Niin miten sit jaksan kun kaiken lisäks lisään 8h töitä 5-6 päivää viikossa tähän elämään... No, sit ei nukuta senkään vertaa mitä nyt (n.3-6h/yö ku ei osaa enää nukkuu kunnolla)

No, mut tää oli nyt taas tällanen purkaus. Älkää välittäkö.

Liiko ja Anni 9,5kk
 
helvetti noita äijiäkin.jos tässä pitäs vielä polttopuita hakata ja nurmia ajella niin oisin lataamossa! voin nostaa hattua pitkästä pinnastanne.itellä hermoja jäljellä niin pienet rippeet, että ois muuten lentänyt pelikoneet oikeesti parvekkeelta! ja kalsarit perässä.
 
Huomenia! Ihanat kelit! Mutta samat ongelmat on meillä, kuin Nikin emollakin. Eli Piipiäinen ei suostu vaunuissa istumaan vaan haluaa seistä selkänojaa vasten. Ja sehän ei ole hyvä juttu. Mutta meillä ei ole kuin lantiovyö noissa tuplarattaissa (eikä esikkoa saa muulla liikkeelle, ei edes fillarilla kun on etupenkki olemassa vaunuissa). Onneksi Piipiäinen on sitten takapenkillä mutta ei ole hyvä työntää 30 kg lapsia yhdellä kädellä ja pitää toisella kiinni pienimmäisestä. Onneksi on sentään auringonvarjo, jonka voi säätää varjostamaan.. ilman varjoa vois olla kurjaa kun hatut lentää päästä (tai tippuu silmille) ja lyhythihaisissa kuljetaan.

Jos tapaamisesta vielä olis puhetta, niin aurinkoisilla keleillä yks vaihtoehto on Pirkkolan Plotti eli se ulkouima-allas alue, sinne ei maksa mitään ja 550, 52, 63 ja 62 busseilla pääsee sinne hyvin.

Mizy: meillä jää mies ihan lopullisesti kotiin.. sinänsä luksusta mutta ikävää, kun hän herää vasta 11-12 aikaan ja tulee nukkumaan 03 aikaan.. yritä siinä pitää sitten lapset normaaleissa aikatauluissa.

Hexa, loppuva akku ja äidin perään itkevä Piipiäinen, joka muka katsoo esikon kanssa aamutelkkua
 
Hiljaista tuntuu olevan.. Ehkä se on tämä kesä..
Ette arvaa, mitä meidän Pieniäinen on nyt keksinyt. Eilen oltiin pihalla ja laitoin lapsille uima-altaat (kummallekin omansa) ja nostin sitten Piipen pois altaastaan siksi ajaksi kun kävin sulkemassa vesijohdon. Kun tulin takaisin, oli Piipi altaassa ja keräsin jo keuhkoihin ilmaa karjuakseni esikolle, ettei saa nostaa siskoa altaaseen. Onneksi kysyin, vienon kuuluvalla äänellä että eihän hän vain nostanut vauvaa ja hän kielsi asian. Ja samalla Piipe sitten kapusi pois altaasta, touhusi hetken patiolla ja meni takaisin altaaseen. Onneksi oli vain 7 cm vettä pohjalla, onneksi on ilmatäytteiset reunat tuossa pienemmässä altaassa.
No, osaahan tuo Piipe jo nousta pois omasta sängystään (pohja ala-asennossa vihdoinkin) mutta ei vielä peruuta portaita tai sängystä lattialle. Nousee kyllä sujuvasti rappuset jos selkäni käännän.

Että näin meillä. Nuo matkarattaat ovat nyt ainoat rattaat, joissa hän pysyy istumassa. Muissa rattaissa seistään.. Ja kotona saan hänet pysymään paikoillaan vain nostamalla syöttötuoliin. Ei varmaan yhtään helpota tätä syömisen opettelua.. Istutetaan tuolissa, annetaan käteen ruisleipä, lihapullaa tai maissinaksuja ja niistä hän sitten puree palasia ja sylkee ne koiralle. Muutenhan meillä menee se 150g purkki vanilija/banaani/persikkarahkaa 3 pv kuluessa. Eikä se sokerin lisääminen saa puuroa maistumaan eikä mikään 'ruokasose' uppoa, enää ei edes nämä vauvojen jugurtit. Ikävää vaan on, että jopa sileän sileä vanilijarahka saa aikaan kakomista eli ihan vain ruoan kulkeminen kurkussa oksennuttaa.

Yhtenä yönä sain jopa 4h unipätkän! Oli se luksusta. Vähän on tuonut pituutta unelle ilmeisesti se, että emme yritä syöttää Piipeä päivän aikana ennen kuin noin klo 19 illalla ja silloin lapataan sitä rahkaa suuhun niin paljon kuin vain suostuu ottamaan (eli sen 50 g). Muu päivän aikainen 'ruokailu' on sitten vain tissiä. Yhtenä päivänä sain juotettua 15 ml korviketta!! Meidän terveyskeskuksesta on lakkautettu kesäajaksi neuvolatoiminta ja pitäis mennä ihan toisaalle mittoja hakemaan. Tuskin tässä jaksaa alkaa soittelemaan mitään aikoja. Elokuussa on sitten lääkäri. Saavat siellä kertoa uudet mitat. Ei se pituuden tai painon tietäminen yhtään saa lasta paremmin syöväksi.

Toivottavasti viikonlopusta tulee yhtä kaunis kuin näistä viime päivistä! Lämpimiä kelejä kaikille!

Hexa ja huomenna tasan 10kk Piipeys
 
Tinii,hu-huu:)
Oon pannu sulle yksäriä...pystytkö vastaamaan....???

en ehdi taas mitään,ois miljoona askaretta.Niki on kaatunut ja kopsauttanut jo kahdesti päänsä kun olen yrittänt suorittaa meitä ulos kämpästä hoitaan kaikenmaailman asioita.syödäkkin pitäs ja kauppa ja postissa on almironia,ekaks postiin ja tänne takas että saa maitoa mukaan keskustaan .....kivakiva ajella bussila ees taas kiukkuavan lapsen kans miljoonan asteen helteessä. joo,tänään tuntuu taas että ei tuu mitään.mut ei kun asioiden kimppuun.
 
Heippa!
Sori, en jaksa lueskella kaikkia juttuja...oltiin viime viikolla Virossa, Pärnussa ja reissu meni hienosti ja saatiin myöskin nauttia sielläkin helteistä :D

Tässä lomakuva neidistä, joka oppi reissulla myös konttaamaan!! :D
 
Hei, piti vielä kysyä että koska saikaan ruveta antamaan tavallista maitoa??
Oon kuullut toisilta että 10kk iässä ja toisilta 1v. iässä...mä annoin neidin juoda joku päivä n. 40ml tavallista maitoa, eikä siitä mitään ainakaan seurannut.. :whistle:

jkoo + Nella 9,5kk
 
Jkoo: eikös ne maitosuositukset menneet kutakuinkin niin, jotta 10kk ikässä voi antaa maitotuotteita, kuten jogurttia yms. ja tehdä ruoat tavalliseen maitoon ja sitten vuoden iässä voipi antaa ihan juomaksi maitoa. Eräs ystäväiseni, jolla on entuudestaan kolme aikuista lasta, alkoi kyllä antamaan omalle vauvalleen ( nyt 7kk ) tavan maitoa jo puolen vuoden jälkeen, koska on toiminut niin vanhempien lastensa kanssa ( sen ajan suositusten mukaan ), eikä heillä ole mitään allergioita tahi vatsavaivoja konsaan ollut, joten uskaltautui siis uhmaamaan tämän päivän suosituksia ja aloittamaan myös nuorimmaisella maidon aikaisin. Itse ajattelin mennä näiden tämän päivän suositusten mukaan, kosk muusta en tiedä. Olen tosin antanut jo poitsun maistaa jäätelöä ja vispipuuron sekaan laitoin hiukan tavan maitoa, Ai Kamala! :saint:

Poitsulla on kehityspyrähdys menossa, kun pienen ajan sisällä tulee koko ajan uutta. Nyt hän nousee seisomaan ja elkeet on sellaiset, että kohta saap taaperokärry kyytiä. Pari viikkoa sittenhän hän vasta nousi polvilleen ja pyörähti konttausasennosta istumaan. Ja muutenkin päänupissa tuntuu tapahtuvan koko ajan.

Pois koneelta, miehellä joku äkkinopee, tärkee juttu, moi!
 
jkoo: meillähän esikko alkoi juoda velliä 3kk iässä eli laskettuna aikana ja sitten hapanmaitoihin siirryttiin 10kk iässä eli 7kk lasketusta ajasta ja 'oikea maito' 12 kk iässä eli 9kk lasketusta ajasta. Esikolla jo hapanmaitotuotteet saivat posket rikki eli maitorupi kertoi siitä, että maito on vähän ongelmaista. Onneksi 'tavallisella' maidolla on pärjätty, kun käytetään luomu- tai yömaitoa. Suosittelen siis kaikille muille luomu- tai yömaitoa käyttöön silloin kun maitoihin lähdetän tutustumaan.
Piipeli on saanut kyllä jo 7-8kk iästä lähtien rahkaa eli hapanmaitotuotteita. Muuten olisi kasvu jäänyt liikaa jälkeen kun ei nuo rintamaidon proteiinit olis riittäneet.

Lähinnä nuo rajoitukset ovat siksi, että vauvan maitomäärät ovat korkeita suhteessa aikuisemman ihmisen juomaan maitomäärään ja proteiinin saannille on rajoituksia, jotta munuaiset eivät vahingoittuisi. Tavallisessa maidossa kun on yli 3 g / 100 ml proteiinia niin 1 l maitoa 10 kg lapselle ja päälle lihasoseet niin oltaisiin jo melkein liian suurissa proteiinimäärissä. 4 g / kg taisi olla muistaakseni ihan maksimi, mitä sai antaa ja 'normaali' olisi sellainen 2 g / kg. Pikaisesti laskien aikuinen nainen saisi siis juoda 7,5 litraa maitoa päivässä. Kuinka moni niin paljon juo?
 
Pikaseen luin jutut läpi!

Täällä sattuu ja tapahtuu ni ei paljo näille palstoille kerkiä..

Rannalla tänäänkin koko päivä.Hiekkaa suu täynnä ja kaikkea maistellaan mitä suuhun vaan saadaan :D

Ollaan ajateltu vaihtaa isompaan asuntoon ja välittäjän kanssa alustavat paperitkin jo tehty kunnes sitten pankki tyrmäsi meidät totaalisesti eikä saadakkaan lainaa tarvittavaa määrää..

En ole tiennyt että lapset heikentävät mahdollisuuksia lainan suhteen..jos oltais kaksisteen miehen kanssa ni helposti ois saatu 200000e joka on täällä pääkaupunkiseudulla ns-"pikkusumma" jos meinaa ees jonkinmoista perheasuntoa katsella..

Nyt sitten vaihdetaan joko pankkia tai sitten jatketaan tässä kolmiossa kituuttamista..

Mä meinaan antaa vasta 1-vuotiaalle tavallista maitoa/maitotuotteita.Niin tein viimeksikin.(kaavoihinsa kangistunut??)

Hampaita on 1kpl.
Ja seisotaan ilman tukea lyhyitä aikoja.

Yöt menee hyvin.21.00-7.00.Ja kun ollaan lomalla koko perhe ni annetaan 7.00 maitopullo ni nukutaan vielä 8.30 asti.. :D

Ois mukavaa nähdä muita mammoja ja pienokaisia mutta onko tämä kesä ehkä liian kiireistä aikaa semmoiseen??

Ai niin ja nokkiksesta en saa neitiä juomaan..tässä kohtaa esikko joi enää iltamaitonsa pullosta ja kun noita hampaitaki kohta tulee urakalla ni ois ihan kiva päästä eroon tosta tuttipullosta jossain vaiheessa..

Hexa Meilläkin neiti pääsee uima-altaaseen-ja sieltä pois.Ihan joka paikkaan mennään hirveetä kyytiä.

Yksi päivä mutusteli autuaana taas jotain suussaan ja kun menin katsomaan mitä se oli,

ni kuollut kärpänen.Kiva. :x :x :x

Tuleepahan ainakin vastustuskykyä! :LOL:

Mistä tulleekin mieleeni että minkä verran muitten pienokaiset on sairastelleet??

Mä laitan kädet kyynärpäitä myöten ristiin mutta meillä on ollut onneksi tosi terveet lapset!!

Voin vain kuvitella mitä semmoinen sairastelurumba voi olla!

Lääkärissä esikko ei ole koskaan käynyt eikä neitikään.

Nyt oon joutunut antamaan pariin kertaan neidille panadolia kun on ollut niin kärttyinen/itkuinen/levoton..hampaita ja nuhaa tmv.

Mun Tunisian reissu lähestyy ja tulee kyllä enemmän kuin tarpeeseen.

11pvä on lähtö.Sinne on luvattu vaan vaivaiset 38 astetta lämmintä.. :D

Aurinkoista kesän jatketta ja mukavia kesäpäiviä villisti ympäriinsä konttaavien/ryömivien taaperoitten parissa! ;)

Jousikas&Ranjuskainen kohta 10kk :heart:


 
Hexan pointii maidon proteiinin vaikutuksista munuaisiin oli minulle uusi asia. Olin antanut itseni ymmärtää jotain sen suuntaista, että vauvan suolisto ei vielä kestä lehmän maidon proteiineja ( tai muuta? ) ja voipi siis vahingoittua.

Jouskari
: ehdottomasti vaan hakemaan lainaehdotusta muistakin pankeista! Pankeissa on todellakin eroja lainan myöntämisen suhteen.
Ja erinomaista lomareissua!!!

Sairasteluista kyselit myös. Yksi nuhakuume on ollut. Toukokuussa. On todellakin upeeta, kun ei ole tarvinnut pikku-miehen sairastella!

Meillä myös mennään itse uima-altaaseen ja pois. Ja eilen poitsu kiipesi itse portaat välikerroksesta yläkertaan eli noin 8 askelmaa. Portit on hyvä keksintö, mutta kyllä nyt elellään aikaa, jolloin on hyvä olla melko lähellä poitsua koko ajan. Joka paikkaan kun pitää kiivetä ja kaikkea vasten nousta seisomaan ja taidot on kuitenkin sen verran uusia, että pyllähdykset on taattuja. Jotenkin tuo suorin vartaloin seisoma-asennosta on aika ikävän näköistä...

Lähden keittämään kahvia ja nauttimaan hiljaisesta aamusta. Poju nukkui niin hyvin viime yönä, että minulla ei riittänyt enää unta hyvin nukutun yön jälkeen. Mies ja poitsu korsnaa vielä.

Lizard & poikanen 9,5kk
 
Jouskari: Voi olla, että toi 200000 on maksimi lainamäärä. Meillä töissä ei tipu yhtään sen enempää lainaa kenellekkään.

Viime yö oli aika rumbaa. Piiperöinen imi 7 30 min sessiota. Ne 30 min ei ole yhtenäistä, mutta imee, kääntää pään, imee, kääntää pään ja tota jatkuu kunnes vaihdan tissin ja sitten stiä imetään 10 min!
 
Aurinkoista päivää!

Kiitos onnitteluista! Pikkuhiljaa alkanut tottua ajatukseen pikkukakkosesta.. Onneksi aivan tolkuton väsymys on tällä hetkellä ainoa oire salamatkustajasta. Ja väsymystä ei yhtään helpota se, että meillä ei edelleenkään öisin nukuta. Viime viikolla meni pari yötä kahdella heräämisellä, mut sitten alkoi pukata hammasta numero 7 ja viimeiset kolme yötä ollutkin yhtä hulabaloota, pahimmillaan valvottu 3,5 tuntia keskellä yötä. Ja meillä kun ei jostain syystä Buranan eikä Panadolin supot eikä liuos tehoa tuohon ukkeliin niin millään tavalla. Eilen illalla laitoin 125mg Panadolin -> nukkui klo 21-22, jonka jälkeen heräsi 3 kertaa 23 mennessä, sen jälkeen vielä kolme kertaa, kunnes lopulta 7.30 ylös. Hohhoijaa. Tänä aamuna hammas sitten vihdoin näytti puhjenneen. Toivottavasti nyt helpottais.

Juhannuksen aikaan saatiin yötissittely pois niin, että aamulla 6 maissa on ainoa kerta. Ja sekin pitäisi nyt jättää tämän uuden raskauden takia pois, kehotti neuvolatäti :ashamed:

Muutoin kontataan kovaa vauhtia, noustaan seisomaan ja taaperokärryn kanssa kävellään. Viikon verran sanonut selkeästi "anna" ja eilen tuli ekaa kertaa "äiti" :heart: Onneks oli muitakin korvapareja kuulemassa tuota historiallista sanaa, eikä vaan oma valikoiva kuulo ;)

Maidon kanssa on kovasti ongelmia, kun siis tissittely pitäisi nyt kokonaan lopettaa ja korviketta menee n. 10ml huijaamalla tavalla tai toisella. Velli ei myökään mene edes nokkamukista. Neuvolasta sain vain ohjeita jatkaa sitkeästi yrittämistä tuttipullosta/nokkamukista/lasista... Kaikkia merkkejä on jo kokeiltu eri lämpöisinä, nyt vuorossa Nutrilon jauhe, joka ei sekään maistu yhtään sen paremmin. Eli päivän maitomäärät on aika alhaisia. Välipaloiksi oonkin yrittänyt antaa vaan jugurtteja/rahkaa. Meidän neuvolatäti on lähellä eläkeikää ja kertoikin, et on hän kuullut joskus myös lapsesta jolle ei maito maistunut, mutta piimä kylläkin! Se taitaa olla meillä sitten seuraava etappi :kieh:

Aurinkoisia kesäpäiviä!

Zucchero + Sisu 9,5kk + salamatkustaja rv 7
 
Zuccherolle ihan vaan kysymys, jotta ymmärsinkö oikein, että sinun tulisi lopettaa imettäminen kokonaan uuden raskauden vuoksi? Jos näin on, niin minkä tähden? En ole lainkaan ajatellut, että niin pitäisi toimia. Jos ajattelee vaikka sellaisia, jotka ovat tulleet uudelleen raskaaksi, imetyksestä huolimatta, hyvin pian edellisen vauvan syntymän jälkeen, nin eikös silloin ainakin jatketa ihan normisti imetyksiä? Vaiko? t. epätietoinen
 
pikaisesti kommentoin ennen rannalle lähtöä että yhdyn kyllä Lizardiin tässä että imetystä ei todellakaan tarvitse uuden raskauden myötä lopettaa, paitsi tietenkin jos itse haluaa lopettaa tai imetyksestä aiheutuu selvästi tuntuvia supisteluja tms. muuta epämukavaa oloa.
ihmeellistä että jossain neuvolassa edes neuvotaan lopettamaan kun siitä ei todellakaan raskaudelle ole mitään haittaa..

lisää myöhemmin, nyt ulos.
d. ja kävelemään lähtenyt Eeti 1vko vajaa 10kk
 
Helteiset kesäterveiset! Ollaan lähinnä polskittu takapihalla pienessä Kuplavolkkarin mallisessa uima-altaassa ja vietetty aikaa työpaikan lomapaikalla, harmi vaan että Näsijärveen tuli eilen sinilevää, niin uiminen tyssäs siihen.

Nyt on auto pakattu ja huomenna suunnataan Savoon kavereille mökkeilemään viikoksi. Viiden tunnin ajo vähän kauhistuttaa, mutta täytyy pitää breikkiä. Otin viime pe ja eilen lastenhoitajan, että pääsin vähän terassille ja kuuntelemaan yhtä baändiä, hyvin meni, oli Jimi tosin vähän nukkumaan mennessä itkeskellyt, mutta samaan aikaan sai hoitaja hänet nukkumaan kuin minäkin, eli myöhään, 22.30...

Meillä on todella kuuma ja yöt on vähän hankalia, ainakin mulle. Poika se ei valita edes uunin kuumassa autossa, vaikka turvavyöt polttaa munkin käsiä, ihme! Ilmastointi kyllä on, mutta kun ei se ehdi lyhyillä matkoilla auttaa paljoa.

Syöminen on nyt kuumalla vähentynyt puoleen ja lämmin ruoka varsinkaan ei meinaa upota, en ole stressannut vaan antanut sitten enemmän jogurttia banaanin kanssa, hedelmäpuuroja kylmänä ja JÄÄTELÖÄ :)

Nyt on käyty kerra hiuspesulla korvien putkituksen jälkeen ja ihan ok meni, siis hope ettei mennyt vettä kamalasti korviin suihkussa. Viikonloppuna Jimillä valui hieman korvista jotakin nestettä ja lääkäri sanoi, että kannattaa käydä näytllä, onneksi se taisi olla vain vaikkua. Jimillä on ollut myös muutaman viikon ajan pikkulillin kokoinen patti niskassa. Lääkäri katsoi sen samalla ja epäili, että kyseessä on paisunut imusolmuke, josta voi muodostua patti pitkittyneen tulehduksen seurauksena, liittyy immuunipuolustusjärjestelmän taistoon tulehduksen kukistamiseksi.
 
Mitzylle sen verran kommentoitava, että kertomiesi perusteella mullen on tullut sellainen kuva, että sinun pojalla on korkea kipukynnys tai hyvä kivunsietokyky tai miksikä sitä nyt nimitetäänkään! Hällä tulee hampaat, hups vaan; piikkien laitot ei itketä, korviaan ei ole valitellut, vaikka tulehdusta koko ajan jne. Ihan näin vain huomiona. Hauska tuo kupliksen mallinen allas! Meillon ihan vaan neliö, jossa on mustekala aurinkosuojana. Hauska minusta sekin.

Nyt veks koneelta ja nauttimaan kesästä, vielä kun se näyttää parhaintaan!
 
Hellurei!

Mies on palannut töihin lomilta ja mäkin ehdin tännepäin kurkistamaan/kirjottelemaan! On aika hiljasta ollut, syykin varmaan löytyy noista mahtavista keleistä!
Auringosta on mekin nautittu ja tehty retkiä lähi-niitylle eväiden kanssa, ja rannallakin ollaan käyty. Mitenhän sitä nyt taas tottuu olemaan kaksin pojan kanssa päivät kun mies on töissä?

Mekin haettiin kilpailevaa lainatarjousta, ja saatiin kyllä ihan reilusti enempi kun tuo 200 000, että eikun toisesta pankista vaan lainaa kysymään!! Eikä meillä ainakaan lasta katsottu vähentäväksi tekijäksi lainamäärän suhteen, kuulostaa oudolta jos niin on?
Nyt kyllä joudutaan miettimään asunnon ostoa uusiksi, siis minkälaista voidaan ostaa kun auto otti ja levähti samaisella reissulla :headwall: on AINAKIN kuukauden päivät korjaamolla, jollei pidempääkin. Kyl ottaa päähän kun tuntuu et ei meitä onnista näillä asuntomarkkinoilla. 2 asuntoa on nyt mennyt meiltä ohi... niistä toinen myytiin TUNNISSA!!! Osaako kukaan sanoa, että vilkastuuko asuntokaupat syksymmällä? Meinaan että tuleeko enempi asuntoja silloin myyntiin?

Meillä ei poitsu vieläkään konttaa... ottaa kyllä asennon mutta ei osaa liikkua eteenpäin. Ikää nyt siis 9kk1vko. Taidetaan olla jotenkin kehityksen häntäpäässä, kun tuntuu että teidän muiden mukelot ne jo kävelee!!!

Uima-allas on meillä sellainen söpö kirahvi. Se kirahvin kaula ja pää taipuu alas altaan reunalle ja siitä roikkuu sellasia heliseviä palloja. On aika hauska vekotin B)
Mansikkaa annoin pojalle tänään parvekkeella kypsyneen yksilön, ja se saikin kunnon irvistelyt aikaiseksi!! :LOL: oli kyllä ihan makea minun mielestä. No hampaita taitaa tulla lisää kun ei ruokailut oikein onnistu, tai sitten se on tää kuumuus kun vaikuttaa ruokahaluun. Nokkamukista menee vettä n. 40ml/pv, vaihtelevalla menestyksellä.

Kuinka pitkään olette ajatelleet jatkaa imetystä??

No tulikohan nyt tarpeeksi jorinaa, jos vaikka menis sohvalle pötköttelemään kun poitsu uinuu päiväunilla :wave:
 
meripihkalle pikaisesti (mä näköjään kommentoin jatkuvasti vaan tällee pikaseen :D) et ei meilläkään esikoinen kontannut kun vasta yli 9kk, eikä ees ryöminyt!pikkuveli se vaan on ottanut nyt etumatkaa..

imetystä jatketaan niin pitkään kun poika haluaa, yöimetystä koitan lopettaa syksyllä jos ei sitä ennen tajua ite että yöllä nukutaan. kuitenkaan en enää esim. 3vuotiasta vois kuvitellakaan imettäväni, ehkä 2v on se raja..

meillä oli juur esikoisen 3v hulinat, vieraita 4 päivää putkeen..huhhuh.nyt ei onneks tarvi hetkeen nähä ketään :D
miehen kesälomaa odotellessa vaan!

eli rannalle taas kunhan pojat herää, vielä tosiaan kun aurinko paistelee..

(kuvassa ekat askeleet ilman isoveikan apua ja ilme sen mukanen..)
 

Yhteistyössä