***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Sä voit Mitzy itse tehdä noi vellit siihen maitoon, joka teille tulee käyttöön. Varsinkin jos saat viljoja käyttää, niin sehän on iisiä. Teet maidon ja sit siihen vellin. Ja jos saat Almironin käyttöön, pyydä lääkäriltä ohjekirjanen, siis ruokaohjekirjanen!!
Kaikissa valmisvelleissä on maitoa. No, meillä oli haastavaa,kun ei saa antaa viljoja.....maissivelli ja riisivelli siis ainoat. Niitä teinkin, tääl oli oikee vellikeittiö pystyssä;;;Ja toi ei huolinut mitään!!!
No sit löysin semmosen maissvelliohjeen, johon tulee vesi,maissisose ja lopuksi jauheena se Almiron. Se nyt menee alas. Ja sinä ohjevihkosessa on hyviä riisipuuro-ohjeita muunmuassa. Mut jos viljoja saat antaa, niin puurot sit myös teet siihen käytössä olevaan maitoon.
Meillä muuten toi 42? maksava purkki kestää 6 päivää. Ja mä olen maksanut tuota maitoa omasta pussista nyt...ööö...oisko puoltoista kuukautta tai jotain,ja maksan ainakin 23.6 asti.

Niin ja mä kokkasin miljoonanlaista riisipuuroa---eri mausteilla siis...soseilla ja muilla ja murskasin viel riisihiutaleetkin---hän ei syö. Ei syö mitään puuroa.Syömme siis lihaa ja maissivelliä.
 
Meillä myös käytössä almiron ja tein vellit niin että keitin ensin veteen ja sitten vaan lisäsin jauheen. Meillä syötiin myös vain maissia ja riisiä, kun jäi ihan kokeiluks noi vellit täälläkin. Mut voithan sä keittää minkävaan vellin kun vaan teet veteen ja lisäät vasta tarjoiltaessa maitojauheen.

Almironia jos joutuu ostamaan ilman reseptiä niin kuin me, niin kannatta kysellä äideiltä joilla tuo resepti on ollut niin jos heidän reseptissä on vielä ostamattomia maitoja.
Myös virosta saa milupa pepti nimistä korviketta joka on 450g purkeissa ja maksaa 15e, siinäkin säästää jo 15eur per iso purkki. Se on siis aivan samaa tavaraa kuin almiron.

Nyt pakko mennä niistämään solkenaan vuotava nokka >>

Ainiin, täällä on viikon kärsitty aivan järjettömästä pahoinvoinnista ja alkuviikosta meinasin jo soittaa neuvolaan ja antaa periksi, kysellä että mitä jos vaan ei pärjää mutta näköjään taas yks viikko selvittiin. Kaikenlisäks tultiin adan kanssa molemmat kunnolla kipeiks :headwall:

Mut nyt pois! Jaksuja kovasti mammoille :flower:

Tinii+ada pian 10kk+ pieni rv6+1
 
Joo,noin on helpompaa kuin Tinii neuvoi, eli almiron jauheena velliin!
ja jos muistan oikein,yksi valmisvelli löytyy jossa ei maitoa.mut viljoja siis on.
niki heräili toissayön klo 1 alkaen kerran-pari tunnissa.viime yönä sain ruhtinaallisen 3.5h unipätkän.valvottiin 4-5.sit 1.5h unta.
ei viihdy hyppykiikussa, ei missään.ja teloo heti itsensä jos jättää hetkeksi yksin lattialle...tai teloo vaikka olen vieressä. kitissyt tauotta nyt pari päivää.
että aikas kovilla ollaan.....kohta pohjoiseen.11 päivää helpompaa ja jussina lärvit.

tinii kiitos viestistä!tutkin tilannetta omalt osaltani.
 
Pikaisesti.. kun lapset touhuaa lastenhuoneessa johon esikoinen on kylvänyt helmiä lattialle.. Eli meillä tehdään velliä rintamaitoon siitä Muksun riisipuurojauheesta. Meillä on myös maidotonta Piltin kaurapuurojauhetta, josta varmaan sais myös velliä. Tänään meni 1/2 pikkupurkillinen lihasosetta!!! Olen ihan ihmeissäni. Pitäisköhän maanantain lääkäri peruuttaa ;) ei vaiskaan. Epäilen niin kovasti sitä keliakiaa että pitäähän sille saada vahvistus. D-vitskujakin olen saanut annettua kun Piiperöinen on lattialla istumassa. Syöttötuolissa ei yhtään.

Harmi, ettei teille maitoallergikoille oikein voi antaa rintamaitoa. Meiltähän lentää päivittäin desi rintamaitoa haaskiolle kun ei tuo Pieniäinen ehdi kaikkea syömään.

Hexa ja Piiperöinen, 9kk ja viikko tai vähän yli
 
heips!

väliaika tietoja täältäkin suunnalta...
Eeti jatkaa heräilyjään, nyt vielä pahemmin kun lääkäri oli sitä mieltä että vilja-allergiaa ei olekaan, nyt täytyy vaan vähitellen totutella viljat takas.oon siis itelleni nyt vähitellen ottanut viljoja takas ja mahavaivat on eetillä palannut..koitan nyt vielä viikon verran ja sit palaan kyllä takas viljattomuuteen jos ei vaivat ala loppua.
Tomaattia söin eilen ja vielä ei oo ihottumaa eetille tullut, yks päivä kokeilin suoraan hänelle ja siitä paukahti heti ihottuma leukaan.

hexa toivotaan nyt et teidän tilanne alkaa parantua!

rytmeistä sen verra et meillä on nyt siirrytty 2 päikkäreihin kolmien sijaan.Herätään 7-8 maissa(jee, esikoinenkin on alkanut nukkua pitempään, kiitos pimennysverhojen!) sit hed.sose, ruoka 11 maissa, sit 1,5h unet, välipala 13 aikaan, 16 ruoka ja sit taas 1-2h päikkärit.21-22 yöunille, 2-3 herätystä ennen klo 01 josta eteenpäin yleensä se pisin 3-4h unipätkä.sit taas 2-3 herätystä ennen kunnon heräämistä.

Eetille on nyt tulossa 3 ylähammasta kerralla!yks on jo läpi.ennestään siis 2 alhaalla.

tiniille jaksuja pahoinvoinnin kanssa!kyl se siitä, kohta huomaat jo että on hups vaan puolivälissä jo raskaus..

matkarattaista joku kyseli, meillä oli emman bmx rattaat ja oli kyllä hyvät.nyt on brion racet jotka ajaa sitä asiaa, niissä kyllä selkänoja ei mee täysin makuulle.

mitzy mulla on itellä ollut eka korvatulehdus 2kk ikäsenä ja siitä 1v ikään melkein 20kpl.lopulta korvia oli puhkottu useasti, putket laitettu ja molemmat risat leikattu ja silti tulehduksia tuli vähintään 5 vuodessa siihen asti kunnes menin lukioon.nyttenkin vielä voi tulla joskus.en tiä oisko kans sit joku rakenteellinen vika vai mistä johtuu, hyvä kuitenkin että selvität kaikki vaihtoehdot, ei kuitenkaan kannata putkitusta liian pitkään lykätä vaikka se ei mukavaa ookaan.

laihdutusta piti kans kommentoida, mä olen aika hyvin päässyt eteenpäin, sain 7 raskauskiloa pois ja vielä 8kg päälle.silti tavoitteeseen olis vielä 7kg, tosin olisin tyytyväinen jo neljäänkin kiloon..sais vaan taas itteensä niskasta kiinni!

kuin moni vielä muuten imettää?jouskari tais ainakin jo lopettaa jos oikein muistan..ite en kyllä vielä meinaa mutta tuli vaan mieleen.ei oo enää kauaa lehmänmaitoihinkaan!mihin tää aika menee!?

nyt täytyy kyllä painua nukkumaan, jaksuja mammoille ja mukavaa viikonlopun jatkoa!
d ja Eeti pari pv vajaa9kk
 
Kiitti Tinii - laitoin yksäriä ja kiitti Nikin emo. Meiltä siis lähtee yhtäaikaisesti sekä maito että kotim viljat. Muistaakseni Muksulla oli ainakin tattaripuuro, jota voinee käyttää. Ja porkkana-perunavelliähän voi tehdä ite. Ai siis riisi- ja maissivellit on vai ei ole maitopohjasia? Sorry putosin... Sitten jos limaisuus näiden avulla hälvenee niin tulee altistukset eli paljon yhtä näistä kerralla, tehdään ilmeisesti klinikalla.

Dior - ai tuli teillä putket noin nopsasti! Miten olette ratkaisseet hiustenpesut, uimiset ym. ne mua eniten huolettaa sen ohella, että tärykalvoon jää putkien poiston jälkeen aukot. Harvinaista, mutta mahdollista... Eli siis onko elämä kuinka hankalaa... vaikka onhan se hankalaa antibioottien ja sairastamisenkin kanssa! Entä onko teillä silikoni vai kultatitaaniputket? Meiltä kyseltiin, kummat otettas, en kyl osannut vastata. Juu kyllä me lääkärissä ollaan käyty koko vakuutusrahan edestä ja kymmenkertaisesti sen päällekin... rohina meilläkin on ja pysyy, nyt ihan rehellinen nuha ja yskäkin. Zipromaxilla hoidellaan, mutta siis laihoin tuloksin oletan :(

DD - onpas sulla ollut tulehduksia! Apua... mut siis sitä meillekin sanotiin, että jos limaisuuden aiheuttaja on allergia, saattavat tulehdukset jatkua putkista huolimatta, siksikin haluan et se tsekataan eka, paitsi et ehkä käännän kelkkani jos ens viikolla ollaan taas saman asian edessä...

 
No siis kaikkia vellejähän voi tehdä itse! Eiks toi porkkana-perunavellin teko o kaikkein työläintä.....must tuntuis. (ja mähän en ole koskaan kokkaillut,paitsi nyt:)

Valmiit maissivellit ja riisivellit ovat maitopohjaisia. Mutta niitä on tosi helppoa tehdä itse.Ja kun käytössä esim Almiron, niin tehdään siihen se velli. tai sitten veteen, ja lisätään Almiron jauheena.
Muksulla maidoton riisipuurojauhe.Sen voi tehdä Almironiin.Riisihiutaleista voi tehdä puuron veteen-siihen lisätään Almiron jauheena, se on tosi hyvää(paitsi mun lapsen mielestä).Laitan tänne ohjeen kun ehdin! (eli noi riisihiutaleet ajaa saman asian kuin toi Muksun jauhe-tulee vaan edullisemmaks tehdä riisihiutaleista.-ja hiutaleet voi murskata tehosekoittimessa jos laps ei siedä karkeutta yhtään)
 
Tarkoitin että velleistä työläintä. Koska perunat ja porkkanat täytyy kuoria. Riisiä ja maissia ei.
Minä ajatelen näköjään kaiken minuutteina.Koska mulla on noita minuutteja niin helvetin vähän eikä aikaa mihinkään. Haluaisin tehdä oikeesti Nikin eväätkin itse, mutta en mä ehdi tai jaksa.Aina on jotain pakollista suoritettavaa.
 
Dior: meille tuli lähes huomaamatta hampaat. Tietty purtu on reippaammin kun ne on tulossa. Tissiparat.. just tuli toiset ylähampaat.

Nikin emo: Tuli mieleen just että esikolle lääkärit kauhisteli kun kerroin tekeväni vellin / puuron maitoon että en kai vain keitä maitoa. Siksi tuo valmis puuro/vellijauhe on meillä suosikki kun mitään tärkeää ei haihdu keittämisen aikana. Vesihaudelämmityskin kun vain riittää maidolle. Tuota, eikö peruna-porkkanavelliä voi tehdä laittamalla valmista pepo-sosetta? Meidän eiliset aamupuurot muuttuikin mustikkavelliksi ja hörppäyksen sain annettua kun lusikalla en mitään..

Tänään on lääkäri. klo 3:een mennessä oli vain 3 imetystä takana mutta klo 4.30:stä eteenpäin on tuo neiti sitten ollut nenä kiinni tississä imien koko ajan. Puolta on vain välillä vaihdettu.

Koira haukkuu ruokaa, pitää mennä.

Hexa ja Piiperöinen,
jonka kanssa käytiin eilen pyörälenkillä. Hyvin pysyi istuimessa vaikka uni tuli kesken matkan.
 
En Hexa keitä maitoa! Tosiaan, siis vellit kandee keittää veteen-lisätään jauhe sit. Näin se menee.
Enkä saa kaupasta yhtään mitään,kun ei saa antaa viljoja eikä maitoa.Mutta se on ihan sama, ei mulla ole mitään omaa aikaa,keitimpä vellejä tahi en. No lihasoseet saan kaupasta. Mutta en todellakaan osta valmisruokia lapselleni sen takia että "mulle jää omaa aikaa" kun ei tarvi perunoita kuoria. Laps nukku eilen puolen tunnin päiväunet.Yritin istahtaa kahville terassille.Heräsi välittömästi.Pitäisi muistaa että ei kuvittele saavansa istua.Pitäisi kävellä ja kävellä,vaikka olisi kuolemanväsy. Iltapäivällä yritin saada unille, ei suostunut.Lähdettiin sit puistoon ja oltiin siellä 1.5h.Vaikka oltiin olut koko päivä liikenteessä.Sinnehän voisi tietenkin ottaa perunat mukaan ja kuoria siellä.Ja söis siinä samalla itsekin.Mun ystävä joka on YH,oli vienyt lapsen mummolle viime pe.Hakenut Essolta kahvin ja istunut yksin autossa 2h. Mä istun usein iltasin kun saan ton nukahtaan tuolla parvekkeella ja itken parit kyyneleet. Senkin ajan voisin kuoria perunoita.
Viime yönä valvottiin ilmavaivoissa.Onneksi aamuyöllä nukahdettiin ja nukuttiin aamuun.
Torstaina mummolaan pohjoiseen.Tilasin kampaajan ja hammaslääkärin.

Tsemppiä kaikille.Ja olen väsynyt/loppuun palanut kuten ehkä kirjoituksesta huomaa.
 
Tervehdys!

Meille meinas tulla talvi takaisin:eek:, lauantaina oli lumi maassa :xmas: , mut sulihan se melkein het pois :D . Muutenki oli kylymä pyhän aika.

Dior: Meille on kans tullu nuo leipäkirveet, hampaat melkeimpä tietämättä =) . Alhaalle eteen tuli kerralla kaks ja ylös kerralla kaks, mut ei kummemmin niitä "tehty", kuolannu on kovasti ja yhden päivän vähän känttysempi, mut ei pahasti. Nyt eilen huomasin etä oli tullu alas toiselle puolelle alaetuhampaan viereen hammas, ja sitäkään ei olla ku kuolattu vaan :D .

Kävinpä lauantaina viihtymässä parilla paikallisessa ja on kiva päästä vähän ihmisten ilmoille :saint: . Mutta...poika ei taida olla samaa mieltä mun menosta...Poika jää tyytyväisenä nukkumaan isänsä kanssa, mut herää kesken yön ja ei suostu oikein nukahtamaan ennen ku mää oon takasi :headwall: :( . Oli poitsu kuitenki torkkunu sillon yöllä iskän kainalossa mutta kunnon uneen ei vaipunu kuin vasta kun tulin kotiin, en kyllä ollu poissa kuin 3 tuntia...
Mutta pittää jättää nuo viihtymiset nyt pois B)

Mepäs ruvetaan nyt välipalalle...

hille+poika 9kk :heart:
 
nikin emolle piti vaan huikata kovasti voimia!vaikka me ollaan oltu viljattomalla dieetillä niin oon onnistunut löytään kaupasta sopivat soseet.esim. liha-pottu ja kasvis soseita, kana-riisi ja kala-peruna löytyy gluteiinittomina ja maidottomina.
mä en juurikaan tee mitään (okei, myönnetään en tee mitään) soseita ite, joten kaupan eväillä mennään.Nyt kyllä alkaa oleen pakko tehä kun nuo gluteiinittomat on lähes kaikki niitä 5-6kk ikäsille ja nyt tarvis kuitenkin jo vähän karkeempaa ruokaa..no josko pian jo saisin tolle niitä viljoja, epäilen kyllä kun taas naama ihan ihottumassa.
ja puurona tosiaan puhtipuuro ja gluteiiniton päärynäpuurojauhe.tattarihiutaleitakin oon keitelly.
harmi etten velleistä osaa sanoa mitään kun ei olla niiden makuun päästy, saisko noista velliä kun tekis vaan vetelämpää..

onneks pääset nyt sinne mummolaan jos sit saisit vähän akkuja ladattua taas..onneks se lapsi tosiaan kasvaa koko ajan niin tietää että edes joskus helpottaa.
tsemppiä!

mä kyllä oon tässä asiassa niin surkee äiti, mä mieluummin teen ruokaa mitä me muut voidaan syödä (elikäs melko mausteista) enkä jaksa aatella että siitä samalla tekisin eetillekin.okei, se olis helppoa ja halpaa mutta en jaksa,mieluummin sen soseuttamiseen jne.käytetyn ajan käytän johki muuhun. Huono äiti :snotty: enkä kyllä oikeesti sitä pidä minään huonona jos kaupan soseita antaa,kyllä sitä ruokaa saa sit tehä elämän tappiin asti, ei ne kuitenkaan enää 1v jälkeen ees niitä kaupan eväitä huoli.tai ainakaan esikoinen ei huolinut..
tää sose-keskustelu on kyllä sellainen et jokasella on oma mielipiteensä varmasti.sama kun imetys ja kestovaipat/kertikset, aina on joku eri mieltä niinku tuolla mitäsnytillä ainakin huomaa.

sit saankin hakea kaapista taas sitä kaupan sosetta, mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
d. ja eeti tänään 9kk


 
Tervehdys taas pitkästä aikaa!
Enpä taasen ole kirjoitellut aikoihin, mutta en vaan ole ehtinyt!

Hurjasti jaksamista ja voimia elämän karikoissa selviämiseen Nikin emolle, Hexalle ja muillekkin kenen nikkjä en edes muista :ashamed: :ashamed: . Omat ongelmat tuntuu niin kovin pieniltä niiden rinnalla, kun taistellaan oikeasti elämän karikoissa.

Meillä edelleen poika "vain" ryömii, ei käänny enää itse selältä mahalleen, vaikka niin tekikin vielä jokin aika sitten. Istuu ja leikkii kun laitetaan istumaan. Nukkuu (onneksi) yönsä hyvin ja ruokakin tuntuu maistuvan, vaikka välillä on huonompiakin päiviä sen suhteen joukossa.

Kaipaisin pojalle vaan joitain kehittävämpiä leluja, kun mitä tällä hetkellä markkinoilla on.... ne ovat kamalan äänekkäitä ja "valmiiksi leikittyjä" tavaroita, mutta ei mitään sellaista, kun omassa lapsuudessa oli. Jo pelkät pyöreähköt, kulmattomat autot ovat kiven kolossa! Ja hintaahan noilla leluilla tänä päivänä on ihan liikaa ja monet ovat ihan julmetun isojakin pieniin tiloihin.
Mitenkäs muut, oletteko löytäneet kivoja leluja?

Kehitysgalluppia haluaisin pitää, sillä olen todella vähän huolissani tuosta pojan "hitaudesta" vai onko se normaalia? Mitä teillä siis jo osataan?

Nyt taitaa pikku-ukko olla saanut unta tarpeeksi, joten kutsu käy välipalalle...
Kuulumisiin taas!

Mamitus2 ja Nappula viikon päästä 9kk
 
Sori Dior, mulla on vaan hermot tiukilla.En pahoittanut mieltä, älä sinäkään!!!

Mamitus2 oletko ottanut huolesi neuvolassa puheeksi? ehkä se auttaisi, niin ei tarvisi turhaan ainakan murehtia? Eikä sitä kannata muihin verrata.Soita vaikka ihan neuvolaan ja kysy!

Leluja meillä on sen miljoonaa lajia.Mut silti pitää antaa esim keittiövälineitä,kakosäätimiä,mun kännykkä,avaimet,lompakko, tän tyyppistä tavaraa eteen, jos haluu pitää ton lapsen mielenkiinnon yllä edes hetken.....ai niin, ja PALLOT on ihan parasta nyt.Puhallettava rantapallo. Oon puhaltanut myös saippuakuplia partsilla, niitä tykkää katsella. Toi lelukari/leikkimatto on sellaisessa käytössä, että Niki nousee seisoon niitä kaaria vasten ja riuhtoo niin kauan että ne irtoo... :eek: Tai sit ikänkuin heittäytyy niiden päälle.....mua on huvittanut....,että siinä pitäs niinkuin makoilla, mut ei toki niiden kaarien päällä.
Kirjoista iki on aina tykännyt, siis se selaa ja plärää kirjoja,ihan mitä kirjoja tahansa.Peholeluja se puree ja riuhtoo innolla,,,tulee koiranpentu mieleen. Mut mä en oikein tiedä mikä vois olla silleen kehittävä lelu tässä iässä....yritän vaan epätoivoisesti antaa ihan mitä tahansa tarviketta, jos pysyis hetken aloillaan. Nukke on semmonen minkä haluan ostaa, siis semmonen oikeen näkönen vauvanukke.
 
Tervehdys!
Leluista meillä ainakin parhaiten kauppansa tekee ihan normaalit keittiövälineet, on annettu kippoa ja kuppia ja siivilää ja muovikansia, ne on parhaita. Ollaan ostettu muutamia kaupan palikoitakin, mitä pitäs sitten kasailla, mutta eipä ne ole niin kiinnostavia. Nuo ääniä päästävät lelut on kans kivoja, mut aikuisille hermoja raastavia, niihin lykätään liian kovat äänet (toisiin), pitääkö ne lapsia ihan kuuroina :D

Liikkumisesta meillä edelleen ryömitään, välillä otetaan huteraa konttausasentoa. Istutaan kun pistetään istumaan ja viihtyy niinkin. Eilen noustiin ekaa kertaa pinnasängyssä pystyyn seisomaan ja tänään sitten olkkarin pöytää vasten. Pitää vaan laittaa tyttö ensin istumaan pöydän viereen niin vetäsee ittensä siitä. Mutta aika huteraa tuo jaloilla seisominen vielä, hetken siinä huajuu ilman aikuisen tukea. Ei ole mitään kiirettä musta näillä jutuilla, kyllä ne kaikki aikanaan sieltä tulee! :)
Oltiin vaan eilen sukulaistytön ristiäisissä ja siellä eräs herra vaan tokasi että "etkös vielä konttaa, pitäis kontata jo", vitsi mua ärsytti. Niiden lapset ja lapsenlapset on lähtenyt kävelemään jo 10kk iässä niin luulee varmaan että kaikkien pitäsi tehdä niin. Mä ainakin tiedän monien lapsia jotka ovat rauhassa edenneet ja ihan normaaleja 2-3vuotiaita ovat nyt! Joten kyllä kaikki siitä ajallaan lähtee. :D

Nyt syömään grilliruokaa.....kevyt iltapala... :kieh:

jkoo+Nella viikon päästä 9kk :heart:
 
Nikin emolle paljon voimia ja toivotaan, että mummulan reissun aikana saisit hetken hengähtää :hug: Mä oon usein miettinyt, että nostan kyllä kaikille yh:lle hattua, kun tää on näiden mukeloiden kanssa rankkaa, vaikka on toinen apuna.

Tää oli nyt vaan tällainen pikainen voimanlähetys viesti =)

Muille tarvitseville tietenkin myös :hug:

Meillä vanhempi poika koettelee nyt ja kunnolla... aina kun silmä välttää ja vaikka ei välttäiskään, niin on muksimassa pikkuveljeään. :/ Välillä tulee olo, että konstit loppuu hänen kanssaan ja pelottaa, että nyt tuo on vasta vähän päälle kaks ja ei meinata pärjätä hänen kanssa, niin miten sitten myöhemmin, kun kasvaa. :|
 
Kasvukäyrien kuopppa on saatu kiinni sillä rahkakuurilla. Lääkäristä näytti, että suun limakalvo olis ohut ja pyysi hammaslääkärin paikalle. Hammaslääkäri sanoi, että kaikki on ok mutta kun nykyruoat on niin mauttomia ja sokerittomia niin käski lisäämään sokeria soseeseen ja yrittämään hedelmäsosetta sillä lailla. Ja kun se menee niin sen jälkeen lihsosetta.

Leluista: Piipe löysi eilen kiven hiekkikseltä. Ei suostunut antamaan sitä pois ja konttas se kädessä koko illan. Eli ihan kivetkin riittää meidä lapsille leluiksi.. Esikoinen elää kivikautta kans.. Muuten meillä on POP kirjat, keijukaissiivet, haukkuvat koirat, koirapehmolelut, kengät, kaukosäätimet, autot (kaikki missä on pyörät), kylpyankat, yms. Mummon koira kyllä söi lapsen purulelun.
 
meillä suosikkileluja on myös kaukosäätimet, kännykät yms. kylpykirjaa luetaan ahkerasti ja kaikkein ihaninta on tukistelu/raapiminen/pureminen! edellämainitut saa aikaan riemunkiljahduksia |O ja äitiä sattuu, on vissiin kehittymässä aikamoinen riiviö tuosta pojasta..

yöt on taas hulinaa, koko ajan pitää menä hyssyttämään ja kääntämään oikein päin. kova on pyrkiminen konttaus-asentoon. vielä ei siis liikuta kuin peruuttamalla ja kierimällä. aika hyvin istuskelee tuetta, mutta ei uskalla paikoilleen jättää ilman valvontaa koska ei vielä osaa ottaa tukea jos kaatuu. niin ja musiikkia kuunnellaan joka päivä! tykkää tosi paljon!

tää mamma meinaa vaihtaa viikonloppuna vapaalle ja päästä piiiiiiitkästä aikaa vähän tuulettumaan!! ootan niiiiiin paljon, että päästään lähtemään B) harmi vaan, että on vissiin luvanneet vesisadetta lauantaille.. menee suunnitelmat pieleen terassilla istumisesta. ja sitten olis maanantaina miehen kanssa 10v. yhteiseloa takana, mennään metallican keikalle yhdessä =)

nyt ei keksi muuta järkevää lausuttavaa, on siis paras poistua takavasemmalle :wave:
 
Me ollaan koko ajan jossain menossa ja kekkereillä...ihan hävettää myöntää..

Kesä on tämmöstä kiireistä aikaa minkäs teet!

Mä oon yrittänyt tuloksetta tutustuttaa neitiä nokkikseen.Ei kelpaa.

Eli ruoalla ei juo mitään vaan pullosta sit kun on "pullo-aika".

Siirryttiin nukkumaan sisälle päikkärit.

Ja heittämällä nukkuu 3 tuntia!!

Ulkona se oli vaan sen 30min.-1 h.
Ilmeisesti pyörii ja hyörii unissaan niin että vaunussa sitten havahtuu tai jotain.

Yritä nyt sit pitää esikoinen suht hiljaa sen ajan ja kieltää ettei saa mennä omaan huoneeseensa kolmeen tuntiin. :/

Alkaa asuntokuume nostaa päätään koko ajan enempi ja enempi!!

Meillä siis kolmio,67 neliöö ja 1 huone lisää ois enemmän kuin tarpeen.

Hinnat asunnoissakin alhaalla ja korot.

Mutta mutta aina sitä on jotenki skeptinen jos oma ei menekkään kaupaksi ja jää 2 asunnon loukkuun ja korot nousee kuiteki jossain kohtaa..

Ei pitäis miettiä liikaa.

Mä ajattelin nyt ruveta käymään läpi tota lastenvaate vuorta ja myyn niistä kuitenki nyt suurimman osan.Ei mahdu säilyttämään ei sitten millään!

Ja saahan niitä sit kaupasta ja kirpparilta lisää JOS joskus tarvitse.. :whistle:

Hei kiinnostaisko taas joku tapaaminen jossain vaiheessa kesää??

Kaikki kynnelle kykenevät vois yrittää saapua paikalle!! :attn:

Joku puisto stadissa esim??

Säävarauksella!

Ehdotuksia??

Jouskari&Ranja 9kk :heart:
 
Pikaseen tulin lukemaan nikin emo :hug: sulle oon aina ihaillut sun sisua mennä asiasta kun asiasta läpi,romahtamatta. Oot kyllä oikein super emo.
LIIKKUMISESTA Meillä Annu hiffas ton ryömimisen jalon taidon joku kk sitten ja sitten osaa istua hienosti,ei tosin osaa nousta istumaan mutta laskeutua osaa isutumasta ryömimiseen. hyörii pyörii ei kontta,ei nouse tukea vasten. Mutta super onnellinen olen vielä ei tarvi mun mielestä kävellä,kontata ehkä. Mut jokainen aikanaan. Mä ainakin ihan tyytyväinen meidän kehitykseen ja neuvolankin mukaan on ihan ikätasolla siis tuo liikkuminen.
Annun flunssa alkaa parantuun mutta nyt sitten sairastan minä tai pitäis,mutta kun ei ehdi. Annu aivan järjeton eroahditus,pitää huomenna soittaa neukkuun ja kysyä vinkkejä,kun tuo huutaa niin kauan kun oon pois. ja kauanko´erohdistus kestää

aatumaria ja Annu 9.5kk (about)
 
DD - jaksaisitko listata vaikka yksäriin noita sekä maidottomia että gluteenittomia tuotteita joita olet löytänyt! Meil alkaa dietti ens viikolla. MUTTA kiikutan taas huomenna poikaa lääkäriin, oon 99% varma et korva ei edelleenkään ole parantunut ja limaisuus ainakin pahempaan suuntaan. On tämä... taitaa putket uhata...

Nikin emo - laitoin sulle yksäriä!
 
Meillä ostetaan nykyään lähes kaikki eväät kaupasta :ashamed:. Alkuinnostuksen jälkeen on tuo kokkailuinto laantunut ja laiskuus voittanut. Eikä tuolle pojalle mun kotikutoiset keitokset oikein maistunutkaan. En sitten viitsinyt kiusata itseäni ja poikaa.

Kalle konttaa, nousee kaikkea, mistä vain tukea saa, vasten pystyyn ja on nyt alkanut harjoitella ilman tukea seisomista. Eli päästää kädet irti ja kokeilee kuinka käy. Muutaman kerran on menty mukkelis makkelis mutta ei pahasti. Pari päivää sitten äijä hoksasi että kävelynopettelutuolia voi työntää edellään ja kävellä sen kanssa, muutenkin on alkanut kävellä tukea vasten, joten kaippa tuo kohta lähtee käppäilemään omin avuin.

Meillä on myös vispilät yms. keittiötavarat tehneet leluina kauppansa. Maidonkerääjä ja tuttiensäilytyslaatikko on myös melko suosittuja. Lisäksi vanha kamera on mielenkiintoinen, sitä jäppinen jaksaa räpeltää pitkät tovit. Sitten Kallelle on annettu vanha kaukosäädin, puhelin ja tietokoneen näppäimistö. Kuolatkoon niitä niin ei tarvitse näitä toimivia tuhota :kieh:

Nyt suunnistan nukkumaan, äijät tuolla jo kuorsaakin

Niihu ja Kalle, viikkoa vaille 10kk
 

Yhteistyössä