***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Onnittelut plussanneille :heart: :D

Oma kuumeilu kans välillä meinaa pukata turhankin rajusti päälle, mutta ainakin nyt vielä ehkäistään :whistle: Ekat menkat menossa ja oonkin vuodellut jo tuolta äitienpäivästä asti :kieh: kyllä tällanen vuotokin pistää kuumeilut päälle, kun sitte tietäis, että sais taas olla rauhassa näiltäkin :LOL: Mutta joo...jos sitä kotvasen viel malttais sen nelosen suhteen :D

:hug: tarvitseville

Katjuska ja nemo vielä vähän vajaa 9kk :heart:

Ps. meillä yöt nyt nukuttu ihan kivasti heräämättä...voi kun jatkuis näin =)
 
Morotusta pinoon

Onnittelut Lizardille ja Tiniille :flower: ! Kyllä työ ootta hulluja... Mulla ei oo vielä etes menkat alkaneet ja tuskin ilman mitään lääkitystä alkavatkaan, mutta silti on varmuudeksi käytettyä ehkäisyä, vaikka tuskin mitään vaaraa olisikaan. Mulla on muuten edelleen käymättä se papakoe :ashamed: . Unohdin sen vallan silloin talvella...

Tyynyä meillä ei ole käytössä. Olen jostain käsittänyt, että se on vielä tässä vaiheessa turha.

Kiva, että Katjuskakin on saanut nukuttua :) . Toivottavasti muillakin pian helpottaa ( dd :hug: ).

Mitzy, miehen siskon lapsi oli kuukausia limainen ja räkäinen. Syyksi paljastui kananmuna-allergia, joka on kuulemma yleisimpiä allergioita, mitä imeväisikäisillä on ja voi tosiaan ilmetä nuhaisuutena. Kananmunaton dietti on muuten aika vaikea noudattaa, sillä munaa tuntuu olevan joka paikassa :kieh: .

Asuntokaupat peruuntuivat, sillä homekoira haistoi kämpästämme hometta :eek: !!! Ostajat sitten sitä säikähtivät... Harmi, mutta kyllähän tässäkin vielä asuu, kun vähän järkeistää tuota tavaramäärää. Niin, ja siitä homeesta en ole lainkaan huolissani! En epäile koiran nenää ensinkään, mutta olen satavarma, että kyseessä ei ole suuri määrä tai vaarallinen home, sillä kukaan meistä ei ole oireillut mitenkään! Vilhokaan ei ole ollut kertaakaan kipeä ja itse sairastan n. 3 - 4 vuoden välein... Mutta näin. Asuntoasiat siis jäissä. Onnea tarjouksen jättäneille (Meripihka? vai kuka se nyt olikaan) ! Toivottavasti teitä lykästää.

Meillä ei edelleenkään juuri liikuta eikä puhuta tavuja tai ainakaan konsonantteja. Pinsettiotettakaan en ole huomannut, kaikki sulkeutuu edelleen kouraan... Vilho on edelleen todella reipas, eikä vierasta kotona ketään, vieraassa paikassa miehet saattavat olla pelottavia. Eikä onneksi takerru äitiinkään ainakaan vielä.

Mullakin muuten alkaa työt ensi maanantaina... onneksi alkavat kesälomalla B) !

Laihis ei ota vieläkään tuulta alleen. Yölläkin näin taas unta jostain juustotäytteisistä jalapenoista :p ... mutta olen kuitenkin jättänyt iltasyönnin nyt vähäksi aikaa pois. Tai siis en syö iltapalaksi leipää, vaan hedelmiä tai sitten en mitään. Pakkohan tässä ois vähän laihtua, että mahtuis vanhat vaatteet päälle ja näyttäis vähän simpsakammalta, kun pitää töihinkin taas mennä... tsemppiä laihiskamuille :) !

Eipä tuu nyt muuta oleellista mieleen. Pitää lähteä tänään painattamaan tiimipaidat sinne lautapelikisoihin. Pitäkäähän 6.6. meille sitten peukkuja :D !

väpä ja Vilho, vajaat 9 kk :heart:
 
Ai niin, piti vielä sanoa, että ei mun kännykkä sitten ollut kuolan kestävä! Iskä oli eilen antanut Vilholle mun puhelimeni imeskeltäväksi, jonka jälkeen se aparaatti on kieltäytynyt yhteistyöstä täysin... Jouduin ostamaan ensimmäistä kertaa elämässäni ITSE uuden puhelimen.
 
Huh, huh, plussia täällä saatu testeihin!!Onnea vaan!!!!
:D Mä en kai vielä olis valmis pikkukakkosen tuloon..onko tosiaankin meidän pikkuiset jo näin isoja, kun alkaa tulemaan jo heille sisaruksia, justhan oltiin vasta raskaana, aika menee nopiaa :whistle: Mutta onnea Tiniille ja Lizardille ja kaikkea hyvää masun kasvatukseen!!! :heart:

Mitä määriä ruokaa teillä menee siis kerta-annos?? Kun meille sanottiin neuvolassa että voi alkaa jo lisäämään ruokamäärää, kun nyt menee tuo yksi pieni purkki lämmintäruokaa kerralla. Oon nyt sitten antanut enemmän ruokaa, mutta eihän tuo neiti syö! On toooodella pieniruokainen ollut aina, mutta hyvällä tuulella on sen jälkeen mitä masuunsa on saanut, joten ei ainakaan nälkäinen ole. Klönttisempää ruokaa oon tarjonnut, ei mene ja eilen oksensi kaiken kun jäi sitten joku palanen kurkkuun, raukalla ei vielä hampaita niin ei voi pureksia...Tuli vaan kauhee olo että saako pieni tarpeeksi ruokaa kasvaekseen, isäntä vakuuttaa että kyllä ne syö sen mikä mahtuu ja jaksaa ja jollei ole nälkä niin ei enempää syö, mut kauhee huoli mulla, muutenkin vetelee miinuksella painokäyrä :ashamed: Noh, kaipas se siitä alkaa sitten joskus syömään...2 lämmintä ateriaa syödään päivässä.

Yöt täällä kans vielä yhtä hulinaa, kertaakaan ei ole vielä nukkunut yötä läpeensä ja nyt heräilee kolmekin kertaa yössä hyvässä lykyssä, huutaa niin kauan kun saa maitoa :/
Niin ja tuttia kans sit tuhistaan jos tippuu...sitä kaipais jo niin kunnon yöunia, varsinkin vielä kun neiti sitten herää jo 6 aamulla, ihmettelen vaan miten jaksaa hänkin noin aikasin pompata pystyyn, kun on niin levotonta unta..Isännällä kesäloma elokuussa, joten jos ei siellä vielä nuku ja vaatii maitoa, niin otetaan kans jonkin näköistä unikoulua mukaan yöhön, katotaan sit mitä tulee...miten voisin edes töihin palata kun yöt tälläisia, marraskuussa pitäs takasin mennä :kieh:
Miten muilla, jotka jo töissä, miten ootte jaksaneet???

Niin ja liikkumisesta, meillä ryömitään kovaa vauhtia ja nyt on alkanut istueltaan vetämään itseään eteenpäin ja taaksepäin ja hyvin istutaan jo...ja selkeesti toistaa äitiä kun äiti sanoo aiai

Mutta aurinkoista v.loppua mammoille ja mussukoille!!

jkoo + Nella 8,5kk :D
 
jkoo: meillä menee 2 tl rahkaa päivässä. Ei siis käytännössä mitään.

Mutta pitipä päästä kertomaan että isä sai kokonaiset 60 ml maitoa menemään tänään mun työpäivän aikana. ja siinä kaikki. Tämä siis kello 06-16.30 välisenä aikana. Ja päivässä kastuu nykyisin kaks vaippaa kun mun kotona ollessa 5-7 / päivä.

Kun tulin kotiin niin perhe oli hiekkiksellä ja Piipiäisellä yöpaita päällä.. 'Kun sillä oli vaatteet' oli miehen kommentti kun kysyin miksi ei ole vaatteita. selitin, että pehmeästä trikoosta on vaikea saada hiekkaa pois ja siksi ei mielellään käytettäis yö/petivaatteita hiekkiksellä.. näin meillä

Hexa ja 9kk Piipiäinen
 
Väpä: Harmi, kun meni asuntokaupat poskelleen! Mokomakin homekoira. Ja puhelinkin vielä uusiks! Ostit kai vedenpitävän nyt sitten? :D

Jkoo: en ollut edes ajatellut, että jokin tietty määrä ruokaa pitäis tietyssä iässä mennä. Ihmisethän on niin erilaisia, vauvatkin. Ja jos vauva hyväntuulinen, terve ja niin päin pois, nin elä suotta murehi! Meillä riippuu ihan päivästä ruoan menekki. Välillä se on se pieni purkillinen kerrallaan eli kaks pientä päivässä ja välillä menee iso purkki tai kaksi pientä kerralla. Teen suurimmaks osaks itse ruoat ja ne on kyllä melkolailla tuhdimpia kuin kaupan, mutta toisaalta sitten taas välillä on kaupan ruokaa ja menekki samansuuruista luokkaa. Tänään pojulle maistu iltapala ihan kunnolla: ensin ihan kunnon annos puuroa (en tiedä desimääriä, kun teen aina summassa ) ja hedelmäsosetta, lisäannos puuroa ja koko purkillinen hedelmäsosetta ja kun vieläkin oli nälkäisen oloinen, niin pitkät imut tissistä (ihan kuin ei olisi syönyt alle mitään ). Äsken sitten vielä toinen tissi tyhjäksi ennen nukahtamista. Saas nähdä, mikä on vaikutus ensimmäisen unipätkän pituuteen. Poitsuhan syö edelleen pari kertaa yössä.

Aiheeseen uusi raskaus: hyvin pitkälti mahdollista, että pojusta tulee kuin tuleekin isoveikka! Ainakin saatiin todiste siitä, että mitään ei kasva kohdun ulkopuolella. Kohdun sisällä näkyi "jotain". Lääkäri epäili, että raskaus oli niin alussa, neljä viikkoa ehkä täynnä. Joka tapauksessa, meille riitti tällä haavaa tieto siitä, että ihmisen alku on oikeassa paikassa.

Mies on työn puolesta humputtelemassa, poju nukkuu ja etuterassille paistaa ihanasti ilta-aurinko. Suhautan alkoholittoman sidukan auki ja lähden kuuntelemaan perjantai-illan ääniä.

Ainiin! Oikein aurinkoisia päiviä teille kaikille! Ja hyvää juhannusta! Huomenna on niin paljon kaikkea touhua, että tuskin ehdin koneelle ja sunnuntaina lähdemmekin sitten reissuun noin kolmeksi viikoksi. Luultavasti olette kolmessa viikossa kirjoitelleet niin kauhiasti, että putoan auttamattomasti kärryiltä. Tai sitten ei, jos aurinko hellii ja kaikki viettävätkin päivänsä pihalla.

Enisveis, hei vaan!
 
Heips!
Lizard ei varmaan ookkaan mitään tiettyä määrää mikä pitäis mennä kerralla, en tiedä kui se neuvolatäti noin neuvoi, koska sanoin että pieniä määriä syö muutenkin, noh, kokeiltu ollaan ja enempää ei kerralla mene, joten se siitä. Oon kans samaa mieltä että lapset niin yksilöitä myös ton ruokamäärän suhteen niinkuin kaiken muunkin suhteen, toiset vauvat syövät valtavia määriä jo pienstä pitäen ja toiset sitten vähän hintsummin, kunhan lapsi saa ruokaa ja on vatsa täynnä niin hyvä niin munkin mielestä! :D Aina jää vaan mieltä kaivertamaan nuo neuvolatätien kommentit ja ohjeistukset ja kun esikoinen kyseessä niin ei ole mihin verrata ja sit panikoi kaikkea... :headwall: Onneks teiltä mammoilta saa "tukea" ja neuvoa tälleen maalaisjärkisesti ja kokemuksien avulla, thanx! =)
Niin ja hienoa kuulla hyvistä ultrauutisista!!!
:flower:
 
Mulla alkoi menkat :kieh:

Kaksi kuukautta siinä meni-imetyksen loputtua...

Ruokaa menee se 2 pientä lihasosetta pvä.

Puuroa 1dl hiutaleita/reilu 2dl vettä x2 pvä

Kokeilin 8kk sosetta-ei mennyt.Kakoi ja pyöritteli vaan suussaan.

Meillä hampaita 0kpl.

Muuten kyllä natustelee onnessaan kaikkea mitä käteen hänelle annan.

Meidän "unikoulu" auttoi niin että nyt nukkuu koko yön ilman maitopulloa(joka siis oli tavallaan se aamu/aamuyö pullo ollut mutta rupesi sitten vaan aikaistamaan heräämistä ).
Eli nukkuu n.20.30-06.30.
Aika aikaisin joutuu heräämään ja esikoinen jatkaa aina uniaan kun ollaan neidin kanssa noustu.MUTTA en valita!
Toivottavasti pysyy näin.

Jotain eroahdistuksen poikasta täälläkin havaittavissa;itkua (välillä ) kun häviän näkyvistä ja lahkeessa roikkumista :D

Ja "äiti" sanoo ihan selvästi (ainaki mun mielestä..)

Ns. aamupäikkärit on enää vaan semmonen 5-15min. torkahdus ja sit varsinaiset pitkät unet 12.00-14.00.
Illalla sit viel pikku tirsat 17.00 maissa.

Ihanaa aurinkoista vkonloppua ja alkavaa kesää B)

Jousikas&Ranja vko vajaa 9kk :heart:
 
väpä voi kurja et kaupat peruuntu!meillä esikoinen oli kova kännyköiden perään, oiskin pitäny mainita ettei kannata antaa :D

jkoo meillä ei esikoinen syönyt edes sitä pientä purkkia kokonaan!nytkin 3v syö tyyliin pienen perunan ja 2 lihapullaa jos on hyvä päivä..on siis vaan pieni ruokainen tapaus.Naureskeltiin juur kaverin kanssa kun on saman ikäset lapset ja heidän neiti on aina ollut kova syömään, meillä ollessa vetäs kolme perunaa ja 5 lihapullaa :LOL: mä en ees ite jaksais niin paljoa!
turha sitä sit ressata..meillä ei muuten aluks menny nuo 8kk soseet lainkaan, sit soseutin niitä vähän viä haarukalla niin nyt alkaa meneen jo vaikka ei oo kun 2 hammasta.

töissä jaksamisesta sen verran että kun olin ton 5vkoa töissä, Eeti heräili 1-2h välein. sit vielä pari iltaa koulussa töiden jälkeen, olin aika valmista kauraa. En siis yhtään pitempään olis jaksanut, nyt onneks yöt parantunu niin ettei herää kun 2-3h välein.

Eeti tuli nyt kipeeks, mä olin ensin yskässä, sit mies ja nyt sit pikkunen. Inhottavaa kun yskittää niin et oksentaa ja äänikin ihan mennyt :( ärsyttää sekin kun piti tänään lähteä viihteelle mut en nyt sit tiä raaskinko.

jaaha nyt siellä veljekset tappelee..
 
Pahoittelut Väpälle. Duunikaverilla oli ongelmia homeesta ja se oli tosi paha juttu. Onneksi selvis ennen kauppaa niin saatte asunnon kuntoon. En tiedä johtuiko homeesta vai mistä mutta tää duunikaveri allergisoitu tosipahasti ja joutui sairaalaankin pari kertaa, kun vääriä ruoka-aineita oli keittiössä tehty..

Lizard: jos uskaltais jo onnitella..

Meillä meni Semperin puuroa lasipurkista iltaruoaksi melkein puoli purkillista!! Eilen anettiin verilettua ja siitä lähtien on kakattu vihreää limaa eli hyvin voi olla että syynä syömättömyyteen on allergia. Keliakia tms. Veriletuissa oli vain vehnää. Tänään annettiin keliakiakeksi ja carneval-keksi käteen ja kahden puraisun jälkeen carneval lensi lattialle. Yhtään ei mennyt kummastakaan mahaan mutta veikkaus on tosi vahvasti tähän keliakia-maito akselille. Aamulla sain syötettyä vähän puuroa, joka oli tehty rintamaitoon puhtaasti riisihiutaleista. Sitä syötiin. Mutta kunhan nähdään punnitustulokset ja pituusmittaustulokset ja kuullaan lääkärin mielipide niin ollaan fiksumpia. Vaikka eihän sekään auta meidän tilannetta pätkääkään.. Piipen pitää oppia syömään ja meidän antamaan oikeaaa ruokaa.

nyt nukkumaan!!
 
Heippati hei!

Asuntoa ei saatu, möivät jollekin muulle, mutta huomenna olisi jo toisesta kivasta kohteesta näyttö ;) Täältäkin pahoittelut Väpälle peruuntuneista kaupoista!

Pikkukakkosesta on täällä kyllä puhuttu, ja välillä ollaan sitä mieltä että juu, ja välillä rankan yön jälkeen että ei.. pitää varmaan odotella siihen saakka että tämä ensimmäinen oppii nukkumaan kunnolla! |O

syömisestä meillä menee puuroa aamulla ja illalla sellanen 2,5dl (sis. hedelmäsoseen n. 1/2 prk). Liha/kala-sosetta menee 2 kertaa päivässä sellasen ison (6kk) purkin verran. Ja välipalaksi joko prk hedelmäsosetta tai 1/2 prk vauvajogurttia. Tissiä on alettu hyljeksimään ts. PUREMAAN auts, ja imetys siis vähentynyt pariin kertaan päivässä. Vettä menee jonkin verran ruokailujen jälkeen ja päivän aikana, ehkä n. 150ml. 8kk sosetta oon kanssa kokeillu antaa, mutta tulee oksu-refleksi. Hampaita on 4kpl. Semperin 6kk-ruoat menee ihan kivasti (nehän on karkeempia kun muut). Puuro menee sellaisenaan hiutaleena, ei tartte soseuttaa enää. Ainakin Bonalla oli niissä 8kk-ruoissa melkein yhtä isoja knöölejä kuin pakastevihannes-pussissa! Ei uponnu...

Kyssäriä Mitä sormiruokaa/MINKÄ KOKOISTA olette antaneet naperoille? Mä en ole oikein uskaltanut antaa kun niitä maissinaksuja kun pelkään pojan tukehtuvan!! Pinsetti-ote tulee täälläkin.

Poitsu kääntyilee kovasti unissaan masulleen ja on mitä ihmeemmissä asennoissa, yöllä saa ravata kääntelemässä ja hyssyttelemässä vähän väliä. Levotonta menoa siis. Nuhaa on ja räkää valuu, mutta muuta oiretta ei ole. voiko tämän ikäisellä jo olla heinänuhaa/allergiaa?

Kahden viikon päästä tämä mamma pääsee ulos rientoihin, edellisestä kerrasta onkin jo aikaa!!!!! Arvatkaa ootanko :LOL:

Nyt meen pakkaamaan retki-kampetta ja keitteleen kaffetta termariin :wave:
 
Kirjottelen puhelimella joten kirjotusvirheitä luvassa roppakaupalla!

Ensinnäkin kiitosbkaikille onnitteluista :heart:
Kyllähän se oli aikamoinen ylläri kun adaa 'tehtiin' vuosi.. Vähän jännittää että jos kakkosellakin on niin hankala alku kuin adalla mutta tilaukseen on laitettu pikku buddha joka nukkuu kiltisti alusta asti ja on muutenkin lunki tapaus :D

Daydreamsille vaunuista niin kattelinkin jo noita mut meillä on se kun liikutaan julkisilla joka päivä ja tavallisilla tuplavaunuilla pääseminen bussiin on yleensä silkka mahdottomuus kun sellaiset mahtuu vain yhdet. Kiitos kuitenkin :)

Ada sai sitten ekan kuumeen :( oli jo eilen tosi lämmin mutta luulin että johtuu vain helteestä, aamulla sitten mittasin ja 38,7 heti herättyään. Pieni poloinen nukkuu tossa vieressä.

Pahoinvointi on taas alkanut joten kohtuullisen rankkaa on yksin pikkusen kanssa mutta onneks mies on koko heinäkuun lomalla.

Nyt pieni heräilee joten täytyy lopetella.


Tinii + ada 9,5kk + pieni rv 5+3 :heart:
 
Ihanista helteistä nautittu!

Pikkuneiti sai ekan hampaan,pilkistää jo =)

Järvessäkin käytiin varpaita uittamassa ja hiekkakakun tekoa harjoiteltiin.

En tiedä johtuuko hampaasta tai vilustutinko neidin järvessä mutta nyt on kova nuha päällä ja vähän yskää>itkeskelyä ja yövalvomista :(

Mutta ihan virkeä ja iloinen neiti muuten on ja ihana tota kuolan määrää!?!
 
9kk mittoja: 72,5 cm pituutta ja 8,3 kg painoa. Massaa ei ole tullut kuukaudessa grammaakaan.

Muuten mennään samaa rataa: öisin 7 kertaa tissiä ja pisin unijakso 2 h. Onneksi päivällä Piipiäinen nukkuu jopa 3h sillä hän on tosi väsynyt. 3 päikkärit päivän aikana.. Maanantaina sitten syömislääkäri.
 
Huomenta vaan täältäkin suunnalta :)

Hexa Toivottavasti tuohon teidän syömättömyyteen löytyis jokin järkevä syy ja ennenkaikkea jokin ratkaisu. Tsemppiä sinne =)

Meillä konttaillaan kans nykyään jo kovaa vauhtia ja jotain äidin suuntaista tavaillaan :heart: Hampaita pilkistelee suussa tällä hetkellä viisi kappaletta. Mainion näköinen on kaveri, kun hymyilee leveästi, kun ylhäällä on vaan noi toiset etuhampaat. Oikeen rölli :D

pariston vaihto näppiksestä.....
 
Noniin...jos nyt tulis kirjoittamisesta taas jotain.

Eli tosiaan nuo etuhampaat ylhäältä puuttuu ja ne viereiset on tulleet, joten on tosi ihana hymy toisella. :heart:
Päivärytmi on nyt pysynyt suht samana ja päivän aikana syödään se viisi kertaa ja nukutaan aamusta pienet unet ja sitte ruoan jälkeen parin tunnin unet ja illalla viel pikku torkut ja yhdeksältä mennään viimeistään nukkumaan. Molemmilla pojilla on onneks rytmit mennyt samaan, joten helpottaa ihan hirveesti tätä päivän kulkua. Ainoo, että isompi ei nuku kuin ne pidemmät päikkärit. =)

Nyt ootellaan vaan, että isukin kesäloma alkais B) Aurinkoisia päiviä kaikille...

Katjuska ja Nemo jo kohta 9kk :heart:
 
Heippa!
Täällä neiti on vasta ekoilla päikkäreillä, kun heräs vasta klo 9 aamulla, erikoista!!!Yleensä herätään 6-7 aikaan! Ite heräsin vaan ja rupesin miettimään että nyt ollaan kyllä vedelty hirsiä aikas pitkään... :D Noh, kai huomenna sitten on taas klo 6 herätys :kieh:

Meillä siis heräillään 6-7 aikaan ja nukutaan yleensä 2 päikkärit, jos molemmat ovat kovin lyhyet niin nukutaan 3. Oon vaan huomannut että jos siellä myöhään iltpäivällä vielä nukutaan niin ei saada neitiä millään nukkumaan, kukkuis aika myöhään ja sitten myös herätään aamulla tosi aikaisin, että noi 2 pitkät päikkärit on paras vaihtoehto kyllä. Illalla mennään sitten siinä 20-21 aikaan nukkumaan. Ja heräillään vielä yöllä n. 23 aikaan velliä ja sitten vielä aamuyöllä maitoa ja sitten voi heräillä muuten vaan tuhisemaan yöllä 1-100 kertaa :D Mutta rytmi pysynyt näin aika hyvin ja pitkään, erikoistapaus tää tämän aamuinen.

Kivaa kun pääsi nauttimaan noista helteistä, niin nyt luvassa kylmää ja sateita :kieh: Suomen kesä on niiiin arvaamaton. Noh, juhannuksen jälkeen me lähetään koko perhe muutamaks päiväks Viroon, Pärnuseen, toivottavasti siellä ilmat ois kivoja :D

Jkoo+Nella 8,5kk :heart:
 
Sateista iltaa!

Hirmuisesti onnitteluja plussanneille! :flower:

Katjuskan Nemolla on sitten samanlainen hymy kuin meidän ukkelilla: viisi hammasta joista kaksi alhaalla edessä, ylhäällä myös kaksi ei kuitenkaan etummaiset vaan seuraavat ja eilen puhkesi vihdoin viimein parin viikon tehtailun päätteeksi toinen etuhammas. On aika draculamainen hymy kieltämättä! :heart:

Syömisestä oli juttua: meillä menee tällä hetkellä aamulla puuro ( reilu desi vettä + puurojauhetta), päivällä 2 x liha/kala/kanasosetta 1-1,5 pientä purkillista ja n. puoli purkkia luumua päälle, päikkäreitten jälkeen välipalana 1-1,5 purkkia hedelmäsosetta. Banaania tykätään tosi paljon syödä, mut vetää vatsan aika kovaksi, niin täytyy rajoittaa. Toisina päivinä ruokaa uppoaa enemmänkin ilman sen kummempia kommervenkkejä, mut välillä saa vetää sellaset revyyt, et edes yks purkillinen menis. Maidon kanssa on edelleen ongelmia, eli juodaan vain ja ainoastaan tissistä, korviketta ei putoa kylmänä/huoneenlämpöisenä/lämpimänä eikä lasista/muovimukista/nokkamukista/tuttipullosta. Seuraavaksi aletaan treenaamaan jos menis iskän juottamana, eli jospa vika onkin siinä et oon yrittänyt vaan ite tota korviketta antaa. Vettä juo kuitenkin lasista ruokailujen päätteeksi.
Sormiruokaa oon antanut vasta maissinaksuja. Kun ei noita vastakkaisi hampaita vielä ole ollut, on pureminenkin melko hankalaa... Pinsettiotettakaan ei muuten vielä ole.

Nyt on pari peräkkäistä yötä mennyt vaan parilla heräämisellä ja jopa 5 tunnin unipätkiä on nukuttu. Eli ihan mieletöntä! :D Nyt vaan pidetään sormet ja varpaat ristissä, et tästä ne unet lähtis paranemaan. Ja mitään erikoista ei olla tehty, iltatoimet yms. on kuten ennenkin.

Painonpudotuksessa oon onneks onnistunut. Helmikuun lopussa menin painonvartijoihin ja 9 kiloa on lähtenyt! Tosin matkaa raskautta edeltäviin lukemiin on vielä 5 kiloa ja siinäkin vaiheessa painoindeksi vielä 28, eli oishan tota pudotettavaa vielä enemmänkin. Mut pirun hyvä, et edes näin. ;)

Nyt alkaa ukkeli hermostua iskän kanssa, täytyy rientää!

Vielä pitää kuitenkin kysyä, et minkälaisia matkarattaita teillä on käytössä? Suositelkaapa jotain hyvää ja suht edullista mallia! Ei ole vielä hommattu...

Zucchero + Sisu 8,5kk
 
Niin joo, piti vielä unirytmistä sen verran laittaa, et meillä herätään aamuisin 8.30 maissa, mikä aikaisiin heräilijöihin verrattuna on tosi ruhtinaallista näin aamu-uniselle. Illalla mennään sänkyyn 21 maissa, mut nykyään menee vähintään puoli tuntia ensin kun pitää kontata, nousta seisomaan ja istumaan vuorotellen. Eli aikamoista menoa. Eka herääminen n. 1.30, jolloin rauhoittuu itekseen, syö 3-4 maissa, herää 6 aikaan ja jatkaa unia siis tonne 8.30 asti. Viime viikolla yhtenä aamuna herättiin vasta 9.30! Eli meidän päivät käynnistyy aika myöhään.
 
Jee... meillä noustiin tänään ekan kerran itse seisomaan :D ööö...vai onkohan tää jee...kohta äitee saa juosta kahden perässä :whistle: :kieh: Mutta on se ihanaa kun nää kehittyy koko ajan :heart: Tukea vasten myös jonkin verran liikutaan.

Mustan silmänkin sai tää meidän rölli sitte, kun löi silmäkulmansa olohuoneen pöytään :/ No mut nää kuuluu asiaan, kun harjoitellaan liikkumista.

Sormiruokana meil on kans ollut noi naksut vaan, kun ei oo tosiaan vastakappaletta oikeen millekään hampaalle :D
 
Heip, kiirettä pitelee.....
ONNEA kaikille vauvan odottajille :heart: Kovia muijia olette!! Itse on pystyisi olemaan raskaana....en siis jaksaisi,en,vaikka olis 3 miestä talossa :LOL:

Sormiruoista joku kyseli.Olen antanut hyppysiin keitettyä porkkanaa,mansikkaa,banaania ja niitä naksuja. Niin ja kuivattuja luumuja...ja olikohan muuta. Vaikka ei ole siis hampaita, paitsi nyt tuntuu jo terävää ikenen läpi!!
Meil Gracon ne edukkaimmat matkarattaat, en nyt erityisesti lähtis suosittelemaan, sanoisin että sellaset "kauppakeskus-kärryt" ovat. Mut ei haukkumistakaan kyl. Renkaat sais olla pehmeämmät.Ja sen katsoisin että pyörivät renkaat saa lukittua paikoilleen! Näissä kyllä saa. Ihan ok kärryt,hinta-laatusuhde ok.

Mul kans on paino tippunut-mutta maha jäänyt :eek: Tissit on kyllä kutistuneet entisestään.Että sieltäkö ja perseestä on lähteny kilot.. :LOL: Hienoa.Käsivarsiin on tullut lihasta...oikeesti, onko muut huomanneet samaa? Tää kantelu,roudas,nostelu,työntäminen...kaikki. Ja mullahan meni selkä tossa...koko kroppa ylirasitustilassa,kauhee penikkatauti jaloissa,oli kipeet.Ja alaselkä niin et oli vaikeus kävellä....no, lääkkeet sain. Pitää päästä sinne urheileen ennenkuin menee ihan romuksi.Se on mua auttanut, ei ole kuntonyrkkeillessä MITÄÄN vaivoja niskassa,selässä jne.Suosittelen. Tai sis mä käyn kunto-Savatessa, tai siis kävin entisessä elämässä.

Meil menee Almiron Pepti, allergia on tutkimusvaiheessa. Nyt laps suostuu tuota juomaankin. Aamuisin ei suostu syömään mitään.(joskus 2 lusikallista luumu-banaanisosetta) Maitoa ottaa klo 9 maissa. Liharuoka klo 10-11. 14 maissa maitoa ja joskus kasvista tai mitä suostuu ottaan.hedelmää ei suostu. Sit liharuoka n.16.30. Ja velliä klo 19. Ja jotain pientä purtavaa aina päivän aikana kuten mansikoita-nihin on tykästynyt. ja joskus illalla annan esim maissisosetta.

Laittaa yöunille klo 19.30 noin. Heräämiset vaihtelee mut vähintään kerran yössä ottaa maitoa.Joskus itkee ja kiehnää 1-2h yöllä. Keskimäärin unipätkät on ehkä 3h. Nousee AINA ylös klo 5-6.
Olen kokeillut kaikkea...laittaa myöhemmin nukkuun jne.Mut hän nousee. Todella masentavaa nousta klo 5!!!! Olen kuulemma ollut samanlainen. Johonkin 6 vuotiaaksi asti noussut klo 5.....voi elämän kevät!

Liikkuminen samaa mitä ollut jo jonkin aikaa--seisoo tukevasti,ottaa askelia sohvaa vasten.Tasapaino kehittynyt onneksi hurjasti---vielä kuitenkin pitää selustaa turvata.Kova kiipeileen....roikkuu käsillään mun sängyn reunassa esim. Tykkää melskata hiekkalaatikolla ja keinua.

Missä on Nappisilmä??

Halit kaikille! T Nikin emo ja Niki tänään 8kk :heart:
 
Viikko vierähtänyt edellisestä kirjoittelusta! Oli ihana helteinen viikko möksällä. Verikokeisiin perustuvat allergiatestit saatiin viime viikolla, niissä kaikki näyttää negatiivista!

Melkein jo huokasin helpotuksesta, mutta liian aikasin. Amoxillion-antibioottikuurin aikana pojan limaisuus lähes hälveni, mutta kun sunnuntaina meni viimenen erä lääkettä, niin jo ti alkoi limakurkku oireilla ja tänään kiikutin TAAS lekurille (sille lastenlääkärille, jolla yleensäkin käydään). Ja yllätys, yllätys tuloksena oik korvan tulehdus (vasenhan puhkastiin tasan 2 vk sit). Eli syömme vaihteeksi antibiootteja! Nyt alkaa kyllä huumori loppuun. 4 tulehdusta ja 4s antib kuuri 1,5 kk sisään - voiks tää olla enää mahdollistakaan?! Nyt pyysin Zipromaxia, alkaa kohta olla koko arsenaali käytetty...

Seuraava askel sit on allergiatestaus poissulkemalla ja altistuksella. Ekana testataan maito ja kotimaiset viljat, ne on kuulemma todennäkösin aiheuttaja tän tyypin oireissa (limaisuus, ihottumalaikut kaulalla). Se on kuulemma sikatarkkaa, tuo dieetillä olo, kun esim. vehnäjäämiä ilmeisesti löytyy vähän joka puolelta. Maidot testataan Almironilla tai soijamaidolla. Nikin emo - olisin kysynyt sulta, että millä oot korvannut vellit? Onko niissä joitakin, jotka ei ole maitopohjasia ja joita siis voi käyttää testauksen aikana? Jimi kun on kova juomaan kaura-, mysli- ja 4-viljan vellejä ja nuo ainakaan sitten eivät käy... Toi Almiron maksoi jotain 50e kai puteli, mutta maitoa menee niin vähän nykysin, että yks puteli varmaan riittänee sen 2 viikkoa. Paitsi et toisaalta jos noita vellejä ei pysty antaan, niin sit kyl maidon määrä taitaa lisääntyä... Voiskohan ite tehä jotain porkkana-perunavelliä, tietäs ainakin mitä niis on 100 varmasti ;)

On tää kyl aikamoinen rupeama, mutta parempi kääntää joka kivi ennen kun lähteä korvien putkitukseen mun mielestä, siis parempi löytää aiheuttaja kuin hoitaa oiretta, ajattelen... Mutta on sekin mahdollisuus, että mitään ei löydetä ja putkitus pian edessä, ei kukaan voi antibiooteillakaan kai elää... varmaan ihan kivasti kasvanut tuo resistenssi... alle vuoden iässä jo siis 5 antib kuuria yhteensä - kamalaa! Kun otin sen vakuutuksen en kyllä todellakaan arvannut, että näin jumalattomasti sille käyttöä tulee. Jos putket laitetaan ne maksaa tonnin kanssa yksit sairaalassa, mut mieluummin siellä kai kun mahd (mun serkun tytär sai Jorvista MRSA-bakteerin putkituksen yhteydessä, että en ihan hirveesi hinku noihin isoihin sairaaloihin lapsen kanssa operaatioihin.)

Tuo ulkona vallitseva säätila sopii oikein hyvin meikäläisen mielentilaan!!!

Sormiruuasta - meillä syödään raakaa porkkanaa, omenaa, luomujälkiuunileipää ja jättikokoisia mansikoita omin käsin. Mansikansyöntiä on kyllä vahdittava, koska aika helpolla lähtee isompi pala suuhun, vaikka vain 2 alahammasta. Mä karsastan noita maissinaksuja, jotenkin tuntuu että se on sipseihin ja juustonaksuihin totuttamisen ensiaskel.

Hampaat - nuhaisuus, oliko siellä joku, jolla oli kokemuksia että hampaiden tulokin voi aiheuttaa nuhaa? No tuo olisi vähän liian helppo ratkaisu meitille... ;)

 
Mitzylle :hug: Meillä on hampaiden tulo aiheuttanut jonkin verran nuhaisuutta (samoin kaverini muksulla ollut samanlaista). Kamala juttu tuo MRSA-bakteeri! Sehän ei poistu elimistöstä vissiin koskaan! Äitini joutui työskentelemään MRSA-potilaiden kanssa osastolla jolla ei ollut kunnon valmiuksia tuollaisten tartunta-potilaiden hoitoon! |O

Matkarattaina meillä on mamas&papas ziko frankiet, ja ollaan niihin oltu tosi tyytyväisiä. Ovat kevyet ja menee helposti kasaan. Lisäksi niissä on kantokahva. Mutta kaikkihan riippuu millaseen tarkotukseen niitä ajattelit. Meillä silloin piti olla sateenvarjo-malliset, ja kevyet työntää/helppo kasata.

Nyt pitää alkaa pakkaamaan, mennään mummolaan tänään yöksi. Muksaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Kiitti Meripihka - olispa meilläkin nuhailu hampaiden tuloa, mutta ei taida olla :( vaikka selvästi nyt kyllä ylähampaa puskee.

Lastenlääkäri sanoi vielä, että joillakin lapsilla nenä-nielun-korvakäytävien rakenne on sellainen, että tulehduksia vaan tulee ja tulee ja niihin just nuo putket auttavat. Hän myös sanoi, että noi em. allergiat vaikuttavat limakalvoihin siten, että niiden toiminta heikentyy ja siitä syystä ollaan koko ajan kaikille viruksille ja bakteereille alttiimpia. Eli siis varsinaisesti maito tai vehnät eivät itsessään ilmeisesti aiheuta limaisuutta vaan heikentävät limakalvoja.

Juu tuo serkkuni lapsi (ja myös hänen isänsä nyt) ovat MRSA-kantajia, eli tartuttajia. Hammashygienisti tätini sanoi, että MRSA-tapaukset otetaan aina viimeisenä sisään ja sen jälk desinfioidaan koko vastaanotto. Mutta entäpä jos joku ei kerro olevansa kantaja? Eihän se otsassa lue. Hänen mukaansa myös jollakin rajulla puolen vuoden antibioottihoidolla on mahdollista MRSA:sta päästä eroon, mutta kun se ilmeisesti ei kuitenkaan ole 100% varmaa, kaikki eivät sitä halua kokeilla.

Viikonloppuja MAMAT! Lähden ite tästä nuhanenää niistelemään...
 

Yhteistyössä