***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

no ei tietenkään ole kukaan mitään ohjeistanut....
viimeks otin sen kuitin....ne saa kuulemma myös jälkikäteen kun pyytää ateekista.
mut siis oletan että JOS allergia todetaan ni alan saada sis kelakorvauksen näistä maidoista....eli lasketaanko se omavastuu 600 siis vain näistä ilman kelakorvausta ostetuista vai myös niistä kelakorvauksella ostetuista? ja mitä 1,5? apteekkikerta...?

kiitos taas ohjeistuksesta !!!
 
Omaa korvaa - menimme pe sinne korvalääkäriin ja hän oli sitä mieltä, että kun näinkin pitkään jo toinen korva tulehduskierteessä, olisi se syytä puhkaista, koska täryklavon takana oli taas eritettä. Että huh, huh vaan se puhkaisu oli aika kamalaa, ja itekin omatkin muistot nousivat mieleen! No kyllä lapsi sitten siinä noin 10 min rahoittui ja oli taas ihan normaali. Eli siis hänellä jälleen ns. oireeton korvatuledus. Saimme taas 10 vrk Amoxillion kuurin. Luin sitten myöhemmin netistä ja kuten Miiakin mainitsi Zipromaxit tai ne Duplot olis voinu toimia paremmin, no ehkä tää lekru saa Amoxillion-valmistajalta provikat ;)

Hän myös oli JO VARAAMASSA AIKAA KORVAN PUTKITUKSEEN ja kysyi haluanko, että molemmat putkitetaan samalla. No siinäpä on toiminnan mies... Mä ite olin sitä mieltä, et ei nyt ihan vielä varata putkitusaikaa, koska ei yhäkään tiedetä kumpi on muna ja kumpi kana, eli jos limaisuuden syy löytyisi jostakin allergiasta tai astmasta. No se hyöty korvan puhkaisusssa oli, että siitä saatiin otettua myös viljelynäyte, joka kertoo mikä bakteeri on kyseessä ja mikä antibiootti toimisi parhaiten. Mä oon nyt oma-aloitteisesti jättänyt 2 vrk sitten kaikki tuotteet, missä on vehnää pois, koska vehnäallergiaoirekuvaus sopii aika hyvin tähän. Nyt siis myös nokkosrokon tapaista koko selkä täynnä.

Saattaa tietenkin myös olla, että alkaa jo herkistyä Amoxillionille (penisillin), apteekkiin kun soitin sanoivat, että kuuri olisi hyvä lopettaa saman tien, ellei korvaa olisi puhkaistu. No ti selviää joka tapauksessa onko tuo oikea antibiootti ja samalla kerron lekrulle tuosta uudesta ihottumasta. Hän näyttää olevan myös allergologi, että tietää hoppas myös ihottumista.

Meillä nyt sit ymmärrettävästi peruuntu Hki ja Maailmankylä pojan osalta, ite käväsin päiväreissulla, aikamoista kuravelliä oli alue, joten suurin osa ajasta meni kirjateltassa tai kavereiden kanssa viinilasillisella istuessa ;)

Huomenna ollaan lähdössä mökkeilemään viikoksi työnantajani mökille =)) ku vaan ilmat suosis, EIKÄ TARS TEHDÄ KOVIN MONTAA LÄÄKÄRIREISSUA... Jos mulla ei olis sitä vakuutusta nyt mä todellakin olisin ihan p...ssa, tähän hommeliin on uponnut taas jo n. 500 euroa ja JOS tulee putket se on nukutuksineen maksaa yli 1000 euroa. Vai kai ne julk. puolelkin putkia laittaa (MIIA?), mutta jonotellaankohan siel pitkään? MIIA myös kysysin jos tulee ajankohtaseksi, että onko teidän lapsilla silikoni vai titaanikultaputkia - kummista on paremmat kokemukset, jos molempia? (Sitäkin se lääkäri kysy multa, et kummat laitettas, no en tod. osaa sanoa...)

Jaksamisia Nikin emolla, Hexalle ja muille yökukkijien äideille
! Meillä nyt sairastelusta huolimatta ei thanks god olla herätty kun kerran sillon sillon 3 mais, kun lima alkaa vaivaan ja sit seuraavaks 6.30-7.30. Nukkuun esim. tänään klo 21.30.

Ai niin ja tänään tuli Jimille ikää 9 kk ja EKA ALAHAMMAS tai sen paremminkin sen kulma vihdoin putkahti esiin. Sen kunniaksi harjattiin yhdessä hampaat ;)
 
Omanapaisesti tulen hiljaa kuiskaamaan, jotta tein plussatestin, shhhh. Ei kerrota vielä kellekään. Varhaisia keskenmenoja tehtailleena ja toisen munatorven jo yhdelle ulkoiselle raskaudelle menettäneenä, olen vielä hieman varpaillani. Lähdemme viikon päästä reissuun, joten ennen sitä on ihan pakko saada varmistus alkion olemassaolosta sekä oikeasta paikasta. Viime kertainen kohdunulkoinen kun alkoi oireilla kotimatkalla lentokoneessa... Melko ikävää. Huomenna mentävä ostamaan uusi testi, jotta saa varmistuksen, että ihanko oikeasti! Tämä on siis todella alussa ja ellei reissu olisi ollut edessä, en olisi testiäkään tehnyt. Nyt tein varulta, kun muutama pv sitten tiputteli hieman ja luulin menkkojen alkavan. Eivät sitten alkaneet ja se tippakin loppui. Tänään humahti läpi sellanen pahan olon aalto ja mies sitten heitti, jotta jos oletkin raskaana. En uskonut asiaan, mutta varmuustestin tein sitten kuitenkin. Haa. Mutta tosiaan siis, shhhh!
 
nikin emo: se oma vastuu kerääntyy JO NYT OSTETUISTA maidoista...joten pyyteleppä niitä laskelmia aina mukaasi ja kun n. 600? on kasassa kiikuta ne kelaan, niin hinta muuttuu=) sen jälkeen saa kaikki reseptilääkkeet (antibiootit yms) samaan halpaan hintaan jeee=) tosin se paljon lohduttaa kun tietää että on sijoittanut jo yli 600 mutta kuiteskii...
 
Mitzy, Meillä putkitettiin yksityisellä kun on tuo vakuutus, ja julkisella puolella kestää kauan.....Ja 1000 euroa siihen menee, meidän vakuutusyhtiö (pohjantähti), ei anna edes maksusitoumusta, vana tarttee ensin maksaa ite ja sitten täytellä paprut että saa takaisin vakuutusyhtiöltä. Mä en oikeesti tiedä kummanlaiset putket lapsilla on, oisko silikoniset, ne on sellaiset siniset :) Kyllä se varmasti kerrottu on, mutta on mennyt ohi. Kaikillahan putket ei auta, mutta meille on kaikille tuoneet avun. Kaikilta paitsi Matildalta leikattu myös kitarisat samalla reissulla.

Lizard, Onnea kovasti ja tarrasukkia matkaan!

Meillä oli 8kk neuvola aikaa sitten ja mitat 8030g ja 69cm, pituutta tulee tosi nihkeästui, ja ei tuota painoakaan ollut tullut 2kk:ssa kuin joku 300g.
Meillä ei liikuta kuin hiukan peruuttamalla, ei puhettakaan että kontattais tai mentäis edes konttausasentoon, saati noustais pystyyn.....No eipä kiirettä. Yksi lapsista lähti kävelemään, vasta kun ikää oli 1v9kk, ja silloin olin kyllä jo hiukan huolissani. Mutta ihan normi tyttö siitä tuli.

Tulin viime yönä Virosta. Mies oli ekaa kertaa yksin kaikkien kuuden lapsen kanssa ja tietty elukoitten hoito päälle. Olin pari vuorokautta ja hyvin oli mennyt. Oikeastaan paremmin kuin mun kans :ashamed:

Meillä heräillään ehkä kerran yön aikana, mutta aamu alkaa jo klo 5-6......

Ei nyt muistu muuta mieleen. Aurinkoista alkanutta viikkoa kaikille!
 
Nikin emo - onko Nikillä nyt todettu se maitoallergia? Mietin vaan, että jostakin luin, että Kela vaatii lääkärintodistuksen siitä, että allergia on todettu, ennen kuin alkaa maksaa osan esim. Almironista? Onko se nyt sopinut yhtään paremmin Nikille? Toivottavasti!!!

Lizard - vau ja onnea, jos näin on!

Kiitti Miia infosta ja onpas sulla todella reipas mies!! Ja itekin olet reipas, kun rohkenit jättää koko huushollin. Varmaan tuollainen reissu piristää mieltä!
Ite haaveilen, et jos Pori Jazzin aikana äiti hoitas 2 pv lasta, niin pääsisin Erykah Baduta katsomaan Kirjurille ja toisen päivän sais vaan palloilla rauhassa...
 
Aurinkoista maanantaita! B)

Lizardille pidetään sormia ja varpaita ristissä - upeaa!

Meillä opittiin eilen istumaan ilman tukea! Eli nyt kolmen viikon sisään opittu konttaamaan, nousemaan seisomaan, ottamaan pari askelta tukien ja istumaan. Huh huh! Luetaankohan ens kuussa sunnuntain hesaria yhdessä?! :LOL:

Hauskaa päivää!
 
Terveppä taas!

8kk neuvola oli tänään, ja mitat on 8410g ja 70cm. Kyselin siitä pään muodostakin, ja pitäis kuulemma palautua sitten kun pääsee enempi liikkeelle eikä makaile niin paljoa. Kaikki muuten ok. Pituus oli -1 käyrällä muut tasaista käyrää veteli.

nikin emo se LPG-hoito olis sellasta mikä tehoais selluliittin ja sillä pystyis hoitamaan arpia sekä mm. muokkamaan synnytyksen jälkeistä vartaloa, palautuis nopeammin omaan kuosiin siis. Kuulosti aika mielenkiintoiselta =)

Mekin kävästiin lääkärissä eilen kun poitsu oli pari päivää tosi itkuinen ja yski, ääni kähee ja aivasteli. Kuumetta ei ollut eikä lääkärissäkään löytynyt mitään, mutta sai ainakin mielenrauhan ettei ole korvatulehdusta.

yöt on täälläkin välillä hulinaa, heräilyä ja itkeskelyä. Viime yö oli jo parempi ja herättiin vaan 3 kertaa. Välillä nukkuu koko yön, mutta tosi harvoin...

Ollaan tehty asunnosta tarjous, ja jännätään miten sen kanssa käy! B) pikkasen jännittää!
Kesällä olis meillä pari keikkaa tulossa ja silloin menee poika mummolaan hoitoon.. taitaa kyllä äitiä jännittää jo enempi, että miten se menee! Erykah Badua haluaisin minäkin mennä joskus kuulemaan!

Lizardille onnea matkaan!! Toivotaan, että kaikki menee hyvin!

Ja sitten taas hommeleita hoitamaan kun poikanen on päikkäreillä :wave:
 
Kiitokset kaikille onnitteluista! Taitaa olla kuitenkin väärä hälyytys kyseessä. Tein tänä aamuna varmistustestin ja plussa tuli kyllä, mutta tosi hailakka eli ikään kuin hormonitaso olisi laskusuhdanteessa. Jokin hipaisu varmasti ollut vain kyseessä, enkä olisi mokomasta mitään edes tiennyt ellen olisi mennyt reissun takia varmuustestiä tekemään. Teen varulta vielä torstaiaamuna yhden testin, jotta tietää sitten perua perjantain lääkäriajan. Kenenkään ei tarvihe olla tämmöisistä jutuista pahoillaan minun kohdalla, koska ensinnäkin tämä oli nyt vaan joku hämy juttu ja toisekseen, ollaan todella onnellisia kolmistaan eli sisarus poitsulle olisi vaan plussapiste. Elo on täydellistä näin!
 
Lizardille kovasti tsemppiä :hug:

Mulla on ollut tällaista: päänsärkyä, oksetusta, menkat myöhäänä JA tänään posahti testiin plussa! Tänne odotellaan siis myös pikku kakkosta!

Hämmentyneissä fiiliksissä sulatellaan miehen kanssa uutista joka tuli tosi puun takaa. Ei oltu kakkosta vielä suunniteltu muttei kyllä ehkäistykkään, joten yllätyksenä tuli, kuitenkin hyvät on fiilikset ja innolla odottelen uutta masun kasvatusta.

Viikkoja on kuitenkin tosi vähän vielä ja takana se yksi keskenmeno keväällä 07 joten varovasti edetään ja tunnustellaan oloja. Tutuillekkaan ei vielä kerrota, mitä nyt omalle äidille oli pakko tänään kertoa ;)


Mutta juu täytyy lähteä ruoan laittoon, oksettaa... tästäkö tää jo alkaa?!

Tinii+Ada 9,5kk (+'Pikku-veli' rv jotain 5 ehkä?)
 
Moikkelis!

Ihana vesisade koko päivän! Ja ihana kesän tuoksu :heart:

Tyttelille voimia uuteen elämäntilanteeseen! Hyvä että pääsit/pääset eroon tuommoisesta, kaikenlaisia huuhentaaleja sitä onkin! :hug:

Laihis: Mulle on tullut salakavalasti :whistle: muutama kilo lissää....sekun tulee nuo kesäkelit, niin jäätelöä menee aika hyvin päivän mittaan ja kun ei pääse samalla tavalla liikkumaan kuin aiemmmin, niin ne jämähtää vyötärölle, samoissa vaateissa kuljen kuin ennen raskautta ja raskauden aikana, mutta sitä ylimäärästä on kuitenki jonkin verran tullu :kieh: , et bikineissä ei ainakaan yleisille rannoille mennä makoilemaan :LOL:

Zucchero: Meiän poika juo maitoa kyllä hyvin, ehkä jopa 600ml-800ml. Lääkäriltä kysyin, niin meinas että 600ml on ihan hyvä jos sen saa menemään.

Kehäkukka: Onnea poijanviikarin odotukseen!! :heart:

Lizard: Kuiskaan onnittelut :flower: :heart: , jospas siellä kuitenki olisi jotain.....

Tinii: ONNEA ONNEA ONNEA!!! :flower: :heart: :heart:

Meillä oli maanantaina koko kk odotettu 8kk(~9kk) lääkärineuvola ja tuloksia:
Paino: 9100g, pituus: 71,3cm ja pipo: 46cm Kuulemma oikein mallikaasti keskikäyrälle mentiin.
Poika vierasti aivan hirveesti mittoja ottanutta hoitajaa ja myös lääkäriä. Huusi ihan suoraa huutoa kuin oikohöylä :snotty: . Saatiin kuitenki tutkimukset tehtyä suurinpiirtein ja juteltua. Mitään ongelmaa ja vikaa ei pojasta löytynyt =) .
Hävetti vaan ku odotusaulassa oli rivi äitejä ja vauvoja ja kahtovat kuin vierasta sikaa ku tultiin huoneesta ulos :ashamed:, mää vaan että joo pientä ujostelua ilmassa :LOL: .

Poika on ihan hurjaa vauhtia kehittynyt, yhdessä viikossa oppi istumaan tuetta, konttaamaan, nousee seisomaan tukea vasten ja myös kävelemään puita pitkin ja nyt sitten viimeisenä kiipeilee :eek: , oon kyllä niin yllättynyt kuinka nopeesti oppii uusia asioita, sanoinki jo pojalle että elä vielä opettele kävelemään, pidä vähän taukoa, ku kaikki tulee yhtäaikaa =) .
Ollaan MUKA kuultu sana äiti...mutta se on VARMASTI meiän korvissa vaan :D kuulostaa vaan siltä, samoin kun poika sanoi: hei iti=hei isi :D . Kyllä se kaikenlaista jorinaa pitelee.

Voi ku poika nauttii keinumisesta, pienet ne on ilot lapsella :heart: , ihan itku pääsi ku laitoin takas kärryihin...

Nytten päätän lähetyksen tälläl kertaa tähän, jotain oleellista jäi tietenki kertomatta, mutta olkoot ku ei tuu nyt mieleen ja pittää mennä tutimaan :wave:

t.hille + poika jotain 8kk+4vko
 
Me mökkeillään tää viikkoa, ihanan rentoa, vaikka tietty varomista on enemmän kuin tutussa kotiympäristössä. Saunottukin on joka ilta, poika lattialla ammeessa istuen mun tiukka uimalakki päässä, ettei mene vettä puhkaistuun korvaan. Uutena on tahallaan kaatuminen ja molskahtaminen veteen eli uimalakki on todella tarpeen!

Tänään saimme korvaviljelyn tuloksen, EI KORVATULEHDUSTA AIHEUTTAVAA BAKTEERIA, ainoastaan korvakäytävän normaali stafylokokkia hmmm.... lääkäri neuvoi kuitenkin syömään antibioottikuurin loppuun. Eli siis joku muu (allergia) aiheuttaa korvatulehduksen? No huomenna tulee ekoja allergiatestien tuloksia, kysäsen samalla lekurilta, että miton on voidaanko tosta vetää jotain johtopäätöstä, vaikka suoria allergioita ei vielä löytyiskään.

ONNEA TINII - sinäkin?! Onpas täällä nopean sorttista sakkia...
 
Mitzy, aivan kuin mun omasta suusta kun plussa pärähti testiin :kieh:

En ois millään uskonut!

Kiitos kaikille onnitteluista :heart: Katsotaan nyt jaksaako pieni masussa...


P.S Olen jo koko illan himoillut netistä Phil & Teds:in tuplia B) (Älkää kertoko miehelle :D )
 
Onnittelut Tinii :flower: (hui! :eek: )

Pikaseen oma napaista...ns.unikoulua aloin pitämään viime yönä kun neiti taas alkanut heräilemään aamuyöstä ja joka aamu pikkasen aikaisemmin ja aikaisemmin.

Neljältä heräsi viime yönä itkeskelemään ja tyyntyi sitten vihdoin ja viimein tunnin (reilun) tassuttelun tuloksena ilman maitopulloa.
Jännityksellä odotellaan ensi yötä(tai siis nythän on jo yö ).

Miehellä alkoi nyt loma ja kotiutui eilen reissultaan.
Nyt sitten ihmetellään että mitäs kaikkea keksitään seuraavaksi 10 viikoksi =)

Viikonlopuksi on ainaki luvattu upeita kelejä!!! :attn:

 
Nojoh! Ihan selekee plussa pärähti tänä aamuna! Taitaa olla vaan niin alussa, että siksi alkuviikolla tuli niin hailakoita haamuja. Samantyyppisiä raskausoireitakin alkaa olemaan kuin poitsun aikana. Koko ajan nälkä ja alaselkää juilii.

Hillen poika on ottanut oikein liikuntaspurtin! Meillä poikanen huojuu konttausasennossa ja saattaa peruutella, muuten menee hujeltaen ryömimällä. Ihan viime päivinä vasta poju älysi kierimisen. Selkeitä merkkejä on siitä, että ylöspäin tekisi mieli: nostaa ylävartaloa kaikkea vasten ja vetää jalkoja alle, mutta vielä ei ymmärrys/taidot/kehonhallinta riitä.

Vai huusi poika kuin oikohöylä :LOL: :LOL: :LOL: Lähti tuo sanonta käyttöön! En ollut ennen kuullutkaan. Meillä päin huudetaan vaan kuin hinaaja.

Lizard & poikanen n.8,5kk sekä ehkä-pikkuinen rv4-5+???
 
Tiniille valtavat onnittelut :flower:

Meillä ei edes ajatella pikkukakkosta vielä, sen verran aktiivinen on tämä ensimmäinen :kieh:

"Puhumisesta" Meillä sanotaan vaan höpö höpö ja ämmä (ilmeiseseti äiti on kieltänyt liikaa :D ). Tietysti kakkea muutakin höpinää kuluu, mistä ei saa muodostettua mitän sanoja edes hyvällä mielikuvituksella.
 
onnea Tinniille!

Me saatiin lähete LKL:lle ja 1,5 viikon päästä on aika. Päivisin Piipe syö 1,2 dl maitoa mun 9h poissaolon aikana. Nyt iski flunssakin päälle, joten ei mikään lusikkaruoka mene. tuntuu vähän laihtuvalta tuo lapsi.
 
Moi!

Ihan mahoton tuuli!!!! Porakaivotki kaatuu!

Jäi sit kysymättä tyynystä:
Onko teil ollu tyyny syntymästä asti käytössä muksullanne vai milloin ootte ottaneet käyttöön?
Mää vasta täl viikolla laitoin tyynyn pojan pään alle, mut se on lasten tyyny, eli onko se liian korkea? Tuntuu että poika kaipaa vähän nostetta pään alle...Kyllä sillä kun oli nuha, niin omaa tyynyä käytin et sai helpommin nukuttua nokka tukossa.

Niihu; laitoin sulle viestiä =)

Joo, meillä huudetaan ja kiljutaan niinkuin oikohöylä :D
 
Onnea Lizard ja Tinii, ihania uutisia :heart:

Tinii, mä olen myös kuolannut noita Phil &Teds:in tuplia. Ne on todella hyvän näköiset ja näyttävät myös liikenteessä käteviltä. Olen siis kuolannut niitä vaikka toisesta ei ole vielä mitään tietoa ;)

Meille ei kuulu mitään uutta. Yöt menevät nukkuessa koko perheellä, ruoka maistuu ja Ellen kasvaa hyvin. Hän ei vielä suostu ryömimään vaikka muuten on hyvin liikkuvainen. Varasimme elokuuksi matkan Budapestiin jonne lähdemme koko perhe. Muuten kesä menee varmasti vain kotona ollen ja mökkeillen.

 
Onnea Tiinii!!voi että kuin ihana uutinen!tsemppiä nyt sit vaan raskauteen ja jaksamiseen. meillä on happy baby spider swing-tuplat ja oon tykännyt kamalasti!syksyllä meinaan ne kyllä myydä kun esikoinen täyttää nyt 3v ja oppi jo ajaan pyörälläkin.
eli tämmöset
http://www.nettimarkkina.com/viewItem.php?id_item=547936&PN[0]=latest&PL[0]=listItem.php meillä vaan nuo värit eripäin eli meillä musta on tuo "dominoiva" väri ja punasta tehosteena.Ne on siitä tosi mainiot ettei maksa ihan kauheesti (350e maksoin ite käytettyinä ja aijon 300e kaupata eteenpäin), ja saa matkaajat eripäin!me ollaan viä tota alakoria vahvistettu suutarilla koska se oli kyllä tosi hepponen alunperin.
(pahoittelut myyntipuheesta... :LOL: )

onnea myös Lizardille varmistuneesta plussasta!

ite kyllä varmaan sekoisin päästäni jos tähän nyt vielä kolmonen tulis...saa kyllä ainakin 3vuotta odottaa ne touhut.

hille tyynyä ei ainakaan esikoisen vauva-aikana suositeltu kun vasta 2v eteenpäin.liittyy jotenkin niskan asentoon..meillä kun nukkuu kainalossa niin en tiä kuin hyvä niskan asento siinä käden päälläkään sit on..

jouskari mahtava loma, 10 viikkoa!!me aijotaan mennä miehen lomalla puuhamaahan ja korkeasaareen. Sunnuntaina anoppi tulee miehensä kanssa hakemaan esikoisen, joka kesä ovat sitä kärttäneet luokseen viikoksi ja nyt suostuin antamaan kolmeks päiväks.menevät kuulemma eka karibialle uimaan ja sitten anoppilaan poriin.kuinkahan sitä pärjää ilman poikaa niin pitkään!

meillä muuten esikoinen alkoi 9kk iässä jutteleen ja tuli sanat äiti, pappa ja mamma (eli maito). pikkuveli ei vielä puhu mitään mistä sais muut selkoa..

meillä siis kans eilen oli 8kk lääkärineuvola, mitat oli 74cm ja 9460g.Pinsettiote tulee, konttaa, nousee seisomaan ja kävelee tuettuna ja tukea pitkin.
Lääkäriä nauratti ettei hetkeen ookaan nähnyt että näin pieni ite kävelee vastaanotolle ja pois.ei siis haluais enää lainkaan kontata vaan nousee mun jalkaa vasten pystyyn ja nappaa kädestä; "nyt mentiin ja sää akka autat."

ja ihan kauhee eroahdistus!koko ajan mankuu mun perään, yhtään ei voi nukkua muuta kun kainalossa ja sylissä tars pitää. kiva lähteä lauantaina viihteelle kun tietää että se täällä varmaan puolen yötä huutelee..no, menen silti.muuten sekoo pää kun en missään oo ollut.

sit täytyis varmaan poistua ruuan laittoon, mä tyhmä lupauduin siivoon vanhempieni vintin ja sitäkin tarvis mennää tänään alottaan.
Nauttikaahan nyt tulevista hyvistä ilmoista ja jaksuja kaikille niitä tarvitseville!

d. ja Eeti 8kk 3vko
 
hille Juu kiitos, viesti tuli perille vastailen jossain välissä. Tyynyä ei oo ollu vielä ollenkaan. Alkuainkoina, kun vauvantyynyä koitettiin pitää niin, tuo rullasi sen aina naamansa ympärille, ei sitten oo uskallettu pitää ollenkaan. Kaippa se jossain vaiheessa laitetaan

Täällä tuulee kans. Roskis on menny ympäri pihaa pariinkin kertaan, nyt laitoin autonrenkaan siihen päälle ni jospa se pysyis omalla tontilla =) . Kallekin nukkuu nyt eteisessä kun ei tuolla ulkona nukkumisesta tulis oikein mitään kun autotallin ovet pitää niin järkyttävää meteliä tossa tuulessa. Äsken käytiin tallilla viemässä hepoille heiniä ja hetkeksi laskin vaunuista irti niin jo tuuli vei niitä eteenpäin :/ . On kyllä tosi ärsyttävää, kun muuten ois ihana auringonpaiste ja lämmintä niin on tuommonen tuuli.

Kalle lähti viikon sisään ryömimään ja konttaamaan. Nyt on sitten hyvin nopeassa aikataulussa alkanu nousta joka paikkaa vasten pystyyn. Akvaarion lasia nuoleskelee onnellisena ja ihastelee kultakalaa. Odotan vaan kauhulla että koska keksii ruveta paukuttamaan tota lasia jollakin :eek: . Pinsettiote onnistuu myös eli kaikki muruset, mitä lattialta ja pöydältä löytyy, pitää näpertää sormiin ja siitä sitten suuhun.

Nyt lähen keittämään kaffet tässä postia odotellessa :wave:

Niihu ja Kalle 9kk 10 pv
 

Yhteistyössä