***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Kuulkaas, miten te saatte lapsukaisenne nukutettua masulleen? Mä yritin, mutta sehän on ihan tikkana vaan pää pystyssä koko ajan! Sit yritin vaunuihin kanssa, sama juttu mutta pää painu sit heijaamisen myötä alas vaan ei kääntänyt päätä vaikka yritin avittaa! Neuvokaa nyt hoopoa |O

Viime yö olikin hulinaa ja itkuskelua, syykin löytyi kun kurkkasi suuhun. Eka hammas oli tullut sitten läpi. Kuinka pian teidän vauvelit on saaneet sen toisenkin hampaan?

Nyt ruokaa omaan napaan :p
 
jkoo: mä vein aikoinani esikon lääkärille kun hän haroi korviaan. Ei ollut mitään vikaa, hän oli vain löytänyt korvansa. Ja Piipiäinen ei varmaan kunnolla nuku, kun molemmat alahampaat tuli kerralla läpi (Meripihka!).

Mutta tänään lonkkakontrollissa oli kaikki kunnossa ja seuraavan kerran 1,5v iässä mennään! Ihanaa, jos näin hyvin olisivat asiat. Mitä nyt sitten tuo syömättömyys. Mutta eiköhän nälkä aja hänet syömään sosetakin sitten toukokuussa kun tissit lähtee töihin..
 
En mäkään saa nukutettua mahalleen, sama juttu pää on tikkana ylhäällä, mut yöllä kun herää ja syötän niin on sen verran tainnoksissa että pyöräytän sit mahalleen. Tosin nykyään harvemmin.
Mä hehkutin syömistä jossain vaihees, en enää....täl hetkel onneks menee sentään maissiperunaa muutama lusikallinen ja luumua vähän. Nannin antokin on menny vaikeeks. saati illalla velli.
Siitä oli aiemmin puhe et joku ei saanu juomaa syönnin yhteydes, mä teen niin että kesken syötön livautankin pullon suuhun, ottaa parit imut ja sit taas lusikkaa jne.Jos siis on tarpeen sitä juomaa tarjoilla. ja päinvastoin kun pullo maittaa, vetäisen pullon vek ja työnnän lusikan luukusta sisään että saan sinne evästä.
Yöt on EHKÄ pikkasen paranemaan päin,,,en uskalla vielä sanoa mut pari yötä herännyt syömään vain klo 1.30 ja n.5. tähän tietty tutin annot päälle plus nyt on tullut uutuus...eli ukko on kahtena yönä valvonut tunnin, 4-5.sit jatkanut siitä seitsemään tai puol kasiin. mut siis en ole ihan ihan raatona ollut.
korvatulehdukses ainoa oire oli silmän rähmiminen ja vähän kädellä huiski korvaansa, mut huiski sitä samoin sittenkin ku korva oli ok!

voisko joku kertoa noista puuroista...sis itsetekoisista, mihin kummaan te sen riisipuuron keitätte...ja muista puuroista, mitä kannattaisi ekana antaa ja onko väliä mitä hiutaleita, esim pikakaurahiutaleet lienee ok? sit on niitä joissa on jotain extra-kuituja lisätty, niitä ei varmaankaan? niin, ja joku sanoi mannapuurosta, sama kuin riisipuurokysymys, mihin te sen keitätte? ...kauraa...vehnää...ruista..ohraa...?mitä vois keitellä, kertokaa kodinhengettäret:) kokeilin jotain valmis-ensipuuroa, mut en lähde niitä nyt antamaan enkä myöskään aio vetää puuroa millään koneella sen sileämmäksi vaan annan sellaisenaan.tietäs vaan mitä uskaltaa tarjoilla.

niki 5kk tänään
 
Jestas, meillä neiti meni äsken nukkumaan hirveän huudon kanssa, otin syliinkin vähän rauhoittaakseni, mutta neiti oikein raapi ja puristi mua kädestä, kyllä pienellä on jo voimaa. Oon tullut sen kannalle että toi huuto johtuu siitä hampaan tulosta, tai siis siitä mikä tuolla pullottaa ja tekee tuloaan. Tänään ei ole mikään lämmin ateria oikein maistunut (hedelmäsoseet on onneks edes maistunut), hirveä huuto parin lusikallisen jälkeen ja äsken melkein sekos kun yritin syöttää puuroa, sitten kielellä ja huulillaan yrittaa lipoa ja "kalvaa" ikeniään, että eiköhän tuo nyt ihan niihin hampaisiin mahda viitata..kamalaa kun näyttää sattuvan vaan niin paljon ja ei voi mitään ite tehdä, laitoin kuitenkin taas supon yöksi, josko vähän edes helppais. En ajatellutkaan että toi hampaiden teko on noin raastavaa, vaikka moni koko ajan sanonut että odotas vaan kun alkaa tulemaan hampaita, että sitten itketään, ja lukeehan tuosta ihan kaikissa vauvajutuissakin...mutta ajattelin kai että ne tulis jotenkin nopeeta ja se itku ei ois noin kauheeta... :ashamed: Luulis et alkais sit jo pikkuhiljaa puhkeamaan, 2 päivää jo huutanut... :/

Mä en oo edes kokeillut tota masulteen nukuttamista, pitänee kokeilla...

mut nyt kattomaan salkkareita
 
Niin ja Nikin emolta luin tosta yökukkumisesta...meillä kans saa tuttia laittaa harvase tunti takasin suuhun ja niin täälläkin muutamana yönä herätty ihan virkeenä ja juteltu ja kääntyilty hetki sitten taas nukahtaa, ei edes syö siinä vaan herää touhuamaan, outoa...ja muutenkin herää lopullisesti jo k. 7, vaikka ennen saatiin nukkua 8-8.30 asti..kiva harpppaus näin yhtäkkiä!!Toivon että sekin johtuis noista hampaiden tulosta...kun tuntuu ettei saa riittävästi yöllä unta ja sit on jotenkin äkäpussina koko päivän... :/
 
Heippa!

Iskä ukkelin kanssa iltatoimilla, niin äitillä on vähän "omaa aikaa" :kieh:

Yökukkumista on meilläkin aina välillä. Saattaa tosiaan tuntikin vierähtää siinä juttua vääntäessä ja varpaita hakiessa, ei kuitenkaan itke eikä syö.

Nikin emo: Meillä syödään iltaisin Piltin kaurapuuroa tai banaani-riisipuuroa. En oo kyllä vielä edes suunnitellut tekeväni puuroja itse, kun noi veteen sekoitettavista jauheista tulee niin sileetä. Menisköhän jotenkin tehosekoittimella tavalliset puurohiutaleet sellaisiks, en tiedä. En antais vielä ihan tavallista puuroa, kun ei muutenkaan syödä vielä mitään "kokkareista" sosetta vaan täysin "sileitä".

Hampaat on tehneet tuloaa jo pitkälti toista kuukautta. Välillä enemmän ja välillä vähemmän tuskaisesti. Näyttäis nyt alhaalla noi kulmahampaiden kohdat pullottavan oikein kovasti, et tuleekohan ne sitten ekaks. Silloin kun oikein ikenet kutiaa, ei oikein maistu soseet eikä mikään muukaan. Jääkaappikylmää hedelmäsosetta oon saanut siinä tilanteessa jonkin verran menemään.

Mahalleen en ole edes yrittänyt nukuttaan, kun ei edelleenkään muutoinkaan oikein hyvin masullaan viihdytä. Ellei sitten ite käänny mahalleen ja jää siihen köllöttelemään.

Garol mainitsi tosta kehdossa nukuttamisesta. Mun tuli mieleen sama kuin Nikin emolle, et jos on jo liian ahdas nukkumapaikka? Meillä nukuttiin 3 kk kehdossa, missä ei pystynyt kääntymään ja sen jälkeen alkoi laidat kolisemaan kovasti kun kädet ja jalat heilui öisin, joten siirrettiin pinnikseen. Ukkeli näyttäis tarvitsevan lähes saman tilan kuin me isotkin ihmiset, niin kovin liikkuu ja kääntyilee öisin.

Mut nyt tsekkaamaan iltapuuro-tilannetta. Tänään on ollut poikkeuksellinen päivä, kaikkea ruokaa mennyt lähes tuplamäärä kuin normaalisti! Ja tietty tissiä päälle :p

Zucchero + Sisu 5,5kk
 
Hyvää iltaa!

Ompas mukavan lupsakat ilmat ollu nyt muutaman päivän!

Mä en myöskään saa poikaa nukkuman mahallaan...pää pysyy pystyssä vaikka kuinka olisi väsyny ja ei osaa kääntää päätä sivulle kun nokan vaan laittaa patjaa vasten jos ja kun yöllä kääntyy mahalleen niin eiku ähisee kun ei tajua kääntää päätä ja pitää kääntää selälleen kunnes taas ollaan hetken päästä mahallaan :headwall: :D

Hampaat: Viime viikolla meille tuli alahampaat kaks kappaletta ihan mun tietämättä...en kyllä oo huomannu käytöksessä yhtään poikkeavaa!
Nyt kyllä tuntuu että on ylhäällekin tulossa hampaita kun eilen illalla huusi kyllä niin kipeää kipu-itkua että mullaki meinas ruveta itkettää kun toiseen sattu niin :snotty: ...laitoin sitten supon ja vissiin se auttoi kun ei enää itkeny...ja muuten ei anna koskea yläikeneen...kun hampaita harjaa niin oikein vetää harjan pois :eek: .

Meil oli tänään PUOLIVUOTIS neuvola ( siis aatella jo 6kk meiän pikku poika täyttää lauantaina, vastahan se synty :D )
Paino 8210g (7820g) ja pituus 66cm (n.64cm) suluissa 5kk mitat. Hyvin painoa tullut mut se mutta: pituus menee kuulemma vähän alle oikea käyrän painoon nähen...en kyllä jaksa sitä ruveta täs suremaan...jokainen vauva ja lapsi on yksilönsä :heart:
Hemppa otettiin myös pojalta ja se oli 97 eli sekin tosiaan alle oikean tason joka on vauvoilla 100-110. Eli rautaa syömään =) lihaa lisätään ruokiin nyt sitten B)
Itseltä otin varsin myös hempan ja oli 122 kun raskausaikana se oli varmasti alla 120 tais olla 115 yleensä.

Kyllähän tuo DD:n poika on niin jo valmis konttaamaan! ihana kuva :D ja muidenkin kuvat vauvoista ihania =)
Meillä poitsu yrittää kovin lähteä ryömimään..jalat vispaa niin masun alle ja käsillä hästää kyl se varmaan kohta päässee liikkeelle...
toisaalta toivoisin ettei ihan vielä lähtis liikekannalle :saint: :D olisi kiva pitää vielä ihan sylivauvana :heart:

Äitisuhde: Meillä on äitin kanssa oikein hyvät välit mutta ei äitillä kaikkea kuitenkaan tarvi tietää eli ei olla bestikset :xmas:
Nyt vaan tuntuu että on tullu vielä läheisemmäksi kun sain lapsen...
isää kovasti kaipaan kyllä vieläkin (isäni kuoli -94 aivoveren vuotoon...).

Mutta nytten lähempä tästä nukkuja nakkelemaan ja laittaa p*ersesilmän syrjälleen
Hyvät yöt!

hille ja poitsu jotain 3pv vaille 6kk
 
Nikin emo Mä oon ihan riisihiutaleita ja kaurahiutaleita(myös niitä pika) keittäny ihan vaan vedessä, oikeen pitkään et on ihan mössöö... ja sit jotain hedelmämössöö sekaan ja ainakin täällä maistuu oikeinkin hyvin..

Äitisuhteista ollu paljon puhetta ja täytyy sanoa että hui.. Meikäläisen äiti on sellanen rempsee joka ei mistää stressaa ja on vähä "huithapeli" tosin noita isompia en mielellää anna hoitoon kun asuu kaupungissa ja sen mielestä meijän lapset on niin isoja että voi itteksee mennä ulos siellä ja rannalle jne jne, sit sanoo aina et älkää kertoko äitille tai se ei päästä enää teitä tänne.. siinä ainoa iso miinus siinä. muuten on aivan ihana.

5kk neuvola on takana suluissa 4kk mitat ja pituus oli 71cm(68cm) paino oli 9,66kg (8,8kg) ja pää 46 (44,6cm) et aikas iso poika täällä...

Hampaita huudetaan täälläkin, meillehän tuli alahampaat jo 3,5kk ikäsenä mut nyt on ylähampaat tulossa ja mun kiltistä on kuoriutunu ihan monsteri... kaluaa kaiken mitä käsiinsä saa ja kuolaa tulee taas niin paljon että luulen aina et katto vuotaa kun joka paikassa lattiat märkänä ;) Ja kuten sanoin niin pitihän niitä hampaita testata tissiinkin niin että veri lensi... :´(

Mulla on joku hermo selässä jääny jumiin tonne nikamien välii tms.. alkaa olee jo niin kipee että jalat pettää alta jos väärässä asennossa, sen siitä saa kun kantaa tota "säkkiä" :LOL:

Eipäs tässä taas muuta...
haa se vielä että eilen vietettiin 9vuotis päivää... sen verran ollaan siis vietetty eloa saman katon alla isännän kanssa, ehkä tässä vielä toiset 9vuotta kestää :D

Nawi ja Wäinö 5kk ja rapiat.
 
Takapakkia tuli rs-pojan toipumisessa. Lääkitys vaihtui, toivotaan että päivävierailuilla klinikalla selvittäs, jos ei eristys & TAYS... Nyt yritetään saada keuhkot normaaliin toimintakuntoon kortisonilla ja babyhalerista otamme 4h välein ventolinea kotona... yksityiskohdat myöhemmin... :(
 
Mizy: tsemppiä vain! Voisitteko saada räkäoloon vesijohtoimua sairaalasta? Tai spiraa. Se on kai vähän parempi, kuin babyhaler.

Meillä oli taas hämmästyttävän rauhallinen yö, paitsi että esikko tuli myös meidän sänkyyn (140cm leveä ) ja kun Piipe sitten noin klo 3:sta eteenpäin oli myös siinä niin oli ehkä ahdasta. Ja tietty koira aloitti haukkumiset klo 5.30:n aikaan, ulos, ruokaa, ulos, ruokaa jne. eli Hyvää Huomenta kaikille.

Piipe-Liipe alkoi eilen vihdoin vetää jalkoja koukkuun masun alle. Kyselin jo eilen lääkäriltäkin että miksi ei vielä konttaa mutta hänen 8kk vauvansa ei myöskään vielä konttaa joten ei huolta. Niin ja eteenpäin meillä ryömitään. Nyt pitää oikein tehotarkistus tehdä ja kaikki marmorikuulat, nukkekodin taarat, barbien vehkeet yms pienet esineet pitää saada pois KAIKKIALTA. Kun ei tiedä mihin päin tuo mönkijäinen menee..

Hexa ja Piipiäinen, 6kk
 
Voi Mitzy ja pieni, toivottavasti paranee hän pian.Voimia,jaksamista...

Nawi, ihana äiti sulla:) Mut tietenkään ei pitäs lapsii yksin päästää....mut hitto mä tykkään rempseistä ihmisistä.

Puurot yhä,,,,,siis tämmöset Riisihiutaleet siis keitetään veteen? (tämähän selvinnee puurohyllyllä kaupas,mut kun nyt satun oleen tässä enkä kaupas niin kysyn :) Entä se joka mannapuuroa kertoi keittäneensä, mihin liemeen sä sen keität???
Minähän siis olen jo antanut kaurapuuroa, ihan isse keittämääni ja ilman minkäänlaista "sileäksi" vetämistä. Samalla tavalla se menee kuin muutkin mössöt. Ja nyt tulee minun mielipiteeni, joka EI ole mikään totuus vaan mun henk koht valinta...(kauheen vakavalta kuulosta vaikka kysymys on siis vain puurosta :LOL: Ja tämä mielipide ei tarkoita etä muiden valinnat olisivat vääriä! Eli mun mielestä nämä "vauvapuurot" ovat pelkkää rahastusta. Ja esim tuo kokeilemani ensipuuro oli pelkkää sokerimössöä. Saman asian ajaa mutta terveellisemmin kun keitän oikeaa puuroa,just esim kaurapuuroa,hyvin edukas ja terveellinen eväs, ja siihen sitten voi halutessaan laittaa hed sosetta. Näin vanhanaikainen minä olen:) ja olen sitä mieltä että on hyväksi että vauva/lapsi oppii syömään ei-niin-sileää evästä. tietenkin jos esim puuron syöttäminen on mahdotonta, niin vedetään sileäksi jos menee siten alas. tälleen meillä ja äiti saa myös joka aamu puuroa täst edes päin, jee
täytynee tutkia jostain että mitä puuroja uskaltaa antaa näin aluksi,kauran lisäksi siis. vehnä?ohra? jos joku tietää...?
ja =) :)
 
nikin emo siis maitoon kai se kuuluu keittää, mut kiehuuhan tuo vesiki... :D veteen mä oon sen keittäny tolle pirpanalle, ja samalla isommille, niille maistuu mikä vaan ku saa kanelia..

Mitzy Voi että, toivottavasti alkais jo helpottaa, voimia teille. :hug:

 
Mitzylle ja pienelle potilaalle iso :hug: tosi kurja juttu!!!

Puuroista olen antanut ihan valmista, Muksun riisihiutaletta ja ihan pika kaurapuuroa olen keittänyt. Parhaiten maistuu valmispuuroista vadelma-kaura. Pitäis varmaan illalla kokeilla taas tuota riisiä, jos laittais vaikka jotain sosetta sinne sekaan.

Meillä myös tehdään hampaita ylhäälle ja kovin on takkusta hommaa, yöt mennyt paljon levottomimmiksi. Tosin viime yönä oli huolinakin :/ Meidän koiralta poistettiin kohtu ja munasarjat ja toinen itki kipujaa koko eilis päivän ja yön. Nyt sitten uhmasin lääkärin määräyksiä ja otin kaulurin pois kun ei tuo onneton juonut 24h aikana itse yhtään!!! Jonkin verran ehkä 1,5dl sain ruutalla menemään koko vuorokauden aikana. Kohtu oli kuulemma ihan täynnä limaa, eli onneksi menee vakuutukseen tämäkin lysti.

Meillä poika on muuttunut mies :D :LOL: Jotenkin on "tullut ulos kuorestaan" tai siis ihan selkeesti on alkanut ymmärtää että ollaan vieraassa paikassa, tuo on tuttu naama ja tuo ei. Kuikuileen äänien suuntaan eli jos vaikka iskä puhuu toisessa huoneessa puhelimeen nin kaula pitkällään kattelee sinne suuntaan :heart:
Ja taisinkin jo viimeksi mainita, meillä on siis alettu vierastamaan. Syöminen on alkanut onneksi sujumaan ihan hyvin rytmillä klo 11 kasvista 0,5dl ja klo 16 hedelmää 1dl ja illalla klo 20 1dl puuroa. Tissiä saa sitten kun unille mennään ehkä noin 5-6 kertaa päivässä. Yöllä herätään kerran tissille.

No niin nyt jätkä heräs jotn toinen kerta enemmän! Jakselkaahan kaikki!!!

Koiruus ja Topi 5,5kk

Tässä meidän onneton :'(
 
Voimia Mitzylle!!! Toivottavasti tilanne helpottais pian!! :hug:

Puuroista, meillä herkkua on muksun valmis hedelmäpuuro ja puolukkainen puuro. Noi jauheet mitä tehdään veteen ei uponnut yhtään, kokeilin banaani-riisiä, puhtipuuroa ja kaurapuuroa, joten ne lojuu tuolla kaapissa..itse ajattelin kans alkaa antamaan jo pikku hiljaa ihan normaalia Elovenan kaurapuuroa, tuntuu kanssa että rahastuksen makua noissa vauvapuuroissa, vaikka tosi hieneitä puuroja kyllä onkin. Mulle neuvolassa sanottiin että noita muksun hiutalepuuroja vois keittää myös maitoon.

Koiramamma, voi raasua. Muistan kun meidän jätkältä leikattiin pallit, niin oli kans niin surkuna muutaman päivän, itki ja ulisi jatkuvasti, säälittävää katsottavaa. Jaksuja sinnekin ja toivottavasti koiruus paranee nopeeta :heart:

jkoo + Nella 5kk + 3vko
 
Mitzylle ja perheelle voimia ja pikaista paranemista!! :hug:

Täällä on edelleen zombie-mama, yöheräilyt jatkuu... nyt päätettiin jättää yösyötöt pois, josko yöt sillä vähän rauhottuis.. saa kuitenkin nyt jo 5 ateriaa päivässä, joten jaksaa ainakin pitäisi. Mutta jos tämä ei auta, on seuraavaksi vuorossa tutista vieroitus. Onko teillä muilla kokemusta siitä, miten pienenä tutista voi vieroittaa? Neuvolan mukaan on ihan ok, mutta ei siihen silti kannusta. Mutta meidän on tutti jätettävä viimeistään kesällä, koska suulaen halkio korjataan elokuussa ja siihen mennessä ei saa tuttia enää olla.

Puuroista... vähän olen samalla linjalla Nikin emon kanssa. Toki annoin aluksi noita Muksun lempeitä ensipuuroja, mutta kun päästiin kaurapuuron makuun, teen sen nykyään ite. Mutta vielä heitän hiutaleet yleiskoneeseen ja hienonnan siellä, jätkällä on siis kaapissa oma purkki, mistä keitän hälle puuron. :) mutta mä teen sen korvikkeeseen... en tiiä onko jotain haittaa, jos korvike kiuhuu..mutta hyvin tuntuu silti uppoavan. Lihatkin aloteltiin vko sitten, mutta nauta ei meinaa oikein mennä alas...:) mutta broileri oli alusta saakka herkkua!

Meilläkin ihan pikkasen vierastamisen merkkejä, tosin ei pahasti. Yleisimmin silloin, jos herää ja heti on joku vieras naama vastassa. Ja lisäksi päivän mittaan alkaa ilmeisesti äipän naama kyllästyttämään, nimittäin kun iskä tulee töistä, ollaan yhtä hymyä ja hekotusta koko ilta, kunhan nukkumatti tulee ja korjaa pienen unten maille... :heart:

Niin, hampaita meillä ei vielä näy, mutta tänään mennään hammashoitajalle, heh. :) nooh, tää mami tekee hampaita sitten poikasenkin edestä, puhkes nimittäin elämäni eka viisaudenhammas... :headwall: onneksi se ei ainakaan vielä kauheesti vaivaa... *koputtaa puuta*

Mukavaa maaliskuun jatketta kaikille! Pian on jo pääsiäinen ja siitä on vain kivenheitto kesään! :)

suhveli ja Lokki Joonatan melkein 6kk
 
Käytiin kuitenkin näyttääs korvat lääkärissä ja mitään korvatulehdusta sun muuta ei ole, kröhää kyllä, mutta ei muuta, eli hampuja itkee..

Käytiin tilaamassa syöttötuoliksi vaaleenpunanen tripp trapp, saadaan se ens viikolla, kivaa!! :D [/b]Kuinkas monen pallerot istuu jo syöttötuolissa??Miten on mennyt siinä syöminen?

Joku täällä jo ryömikin...mites muilla, ryömitäänkö jo??
 

Yhteistyössä