Heippatirallaa!!!
Oli kyllä kamalin mökkireissu ikinä,niin ihana palata kotiin!!!
Esikoinen sai elämänsä ensimmäisen vatsataudin ja olipa mukavaa siellä kun pelkkä ulkohuussi ja kaivovesi...
Et ei siellä paljo tullu nukuttua tai muutenkaan ulkoiltua tai mitään tehtyä...
Onneks mun äiti valvo pojan kanssa ni mä yritin neidin kanssa nukkua ylhäällä...hän kuitenkin päätti tunnin välein itkeskellä ja mä kuuntelin koko ajan sydän syrjällään esikoisen oksentelua alakerrassa...
Olisin todella halunnut nukkua hänen vieressään mutta kun oli oksentanut äitiniki päälle useaan otteeseen ni ehkä parempi että olimme neidin kanssa muualla.
Mutta mitä oisin tehny jos olisin ollu yksin kotona esim.??
Mul on heti jotenki "käsi" fiilis ku lapset sairastaa ja tosiaan kun eivät kumpikaan(kop kop) ole juurikaan sairastelleet ni ihan uutta tämmönen..
Mutta ei ole
Mitzylläkään helppoa ollut!!!
Ja tuosta
äitisuhteesta ei riittäisi nämä sivut kertomaan omastani ja kuningas alkoholista ja kaikesta paskasta mitä on ollut ja edelleen vaikuttaa meidän elämään niin että aina saa "pelätä" missä kondiksessa äiti on ku nähdään vaikka ei enää mitään kaatokännejä nähteni vetelekkään...
Nyt sitten kauhulla odotan ensi kesää kun haluaisi esikon luokseen tuonne mökille(jossa hän siis asuu kun on synnyinkotinsa)muutamaksi päiväksi,että miten pystyn ilman että hän loukkaantuu niin sanomaan etten pysty luottamuspulan vuoksi poikaa hänelle jättämään...
Se vielä menee että ollaan siellä kaikki vaikka hän siellä "pienessä sievässä" puuhastelisi...
Ja asiaa ei yhtään helpota että poika on jo sen verran vanha että on itse kertonut mun äidille olleensa toisella mummilla(eli anopilla joka on mun äidille kuin punainen vaate) ni yötä yksinään ilman meitä...kun oon tähän asti valehdellut etten mukama vielä halua jättää poikaa useaksi yöksi kenellekkään.... :/
Kyllä on semmosta säätöä...ja varmaan toi neidinki riekkuminen(ku viimeks oli sama ku oltiin siellä ) ni johtuu osin siitäki että vaistoo että mä en ole siellä oma itteni...vähän varuillaan saa olla koko ajan...
Väpällä oli ollut kunnon meininkiä,go girl!!!
Mun seuraava meno on sitten joskus huhtikuussa...ei ole huvittanut tän imetysasian vuoksi mennä sen joulukuisen jälkeen...
Sitten lyhyesti:
Miten toi vierotus kantsis tehdä..??
Kun nyt jos korvaan tyyliin yhden imetyskerran pullolla jota siis edelleen huonoin kokemuksin imetään ni rinta menee ihan "sekaisin" ja sit seuraavalla syötöllä on niin täynnä että neidin on siitä vaikea imeä ja lisäksi juo sitten vaan sitä litkua etumaitoa joka ei täytä jne.
En mä tajua kun kaikki meni esikon kanssa niin hyvin ja muistaakseni noin 6kk ikäisenä imetys vaan loppui kun joi myös pullosta niin hyvin,vkon verran kärvistelin tissien kanssa ja pumppailin ihan pikkasen mitä oli pakko.
Taas on se sama fiilis et itkettää ja ahdistaa ja neitiki vaistoo varmaan sen et tavallaan haluis lopettaa ja tavallaan ei ja jossain vaiheessa se on kuitenki edessä..netistä eikä tuolta neuvolasta saa mitään ohjeita oikeen tähän lopettamiseen...
Tuskin siitä mitään traumoja sit loppujen lopuks kukaan saa mut aina näköjään tässä kohtaa se tuntuu pahalta...haluais olla "korvaamaton" tolle neidille mut sit kuitenki helpottais se kummasti elämää ja mieskin voisi olla enempi neidin kanssa jne.
Syitä "puolesta" ja "vastaan" on paljon!
Viime yö meni muuten jo loistavasti yhdellä syötöllä (02.00) ja unta 22.00(tultiin mökiltä sen verran myöhään)-7.00...heräsi kyllä aika aikaisin mielestäni...
Oon nyt 2 pvää antanut puuroa aamulla ja illalla.
Mut päikkäreitäki on taas vedelty miten sattuu...
DD lle kans jaksuja horror-öihin!Oot kyl aikamoinen sissi ollut!!! =)
Mä koklasin äsken hampaiden valkaisua kotikonstein ja nyt se aineen kamala maku maistuu suussa vaikka pesin hampaat moneen kertaan ja söin :x :x :x
Ihme homma muuten että kukaan muu ei saanut sitä vatsatautia...ainoastaan neiti tänään kakkas keskivertoa löysemmät jotka haisi erilaiselta kuin yleensä....
Mut ei muuta.Ja miten sen oksennuksen erottaa normaalipuklusta???
Kun täällä ainaki välillä lentää "manaajat" ympäriinsä ihan ilman oksutautiakin... :kieh:
Mä olen aina nukuttanut kuumeistakin ulkona ja on nukkunutkin paremmin silloin kuin sisällä nukkuisi edes yölläkään-täytyyhän pienen unta saada!!! Eli 1 huono äiti lisää ilmottautuu! :wave:
Ja myös vatsallaan nukuttanut juuri kaikkien nukkumarauhan säilymiseksi.
Moni on muuten kehottanut siirtämään
viimeistään 6kk ikäisen omaan huoneeseen koska nyt tosiaan alkavat vaistota enempi ja noi nukkumiset vaikeutua ym. ym. tästä etiäpäin...
Ja saattaisivat jopa nukkua paremmin vauvatkin kun eivät "haista" äitiä koko ajan.
Esikoinen nukkui siis tässä vaiheessa jo täyttä päätä vaan ei tämä neiti!
Ja tämä siis ei sovi kaikille ja kukin tehköön miten parhaakseen näkee!!!
Mä luulen että nukkuisin itekki paremmin ku en koko ajan heräis neidin yölliseen liikehdintään...
Jaaha palstatilaa taas muillekkin! (hetkeksi...
)
Jousikas ja sunnuntaina neiti 6kk!!!!