***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

heip!
nyt on 5kk neuvola takana ja mitat oli "hurjat", 7820g ja 68cm.Ei siis ihme että alkaa vaatekoko meneen jo 74cm..piikki saatiin myös ja eeti vierasti outoa tätiä!

mäkin pääsin vaa'alle kun ei meillä kotona oo ja jes, olin kuulkaa saanut pari kiloo pois!!nyt siis paino 4kg vähemmän kuin ennen raskautta mutta tavoitteeseen on vielä toiset 4kg...

suhveli mukava kuulla kuulumisia,voi kun yöt rauhottus siellä..meilläkin kyllä heräillään mutta syömään, mitäköhän vaille se teidän kaveri sitten olisi...

Eeti myös käänty tänään ekaa kertaa selältä masulle, piti ilmeisesti ehtiä kääntymään ennen neuvolaa...jospa se oli ottanut sen tavoitteekseen :D

meripihka mä en oo antanut kun muutaman päivän samaa makua...eipä kyllä vielä oo kauheesti ehtinyt maisteleen.

hexa kerrohan heti jos muistuu mieleen!tosi vaikea nyt tietää että onko tää nyt normaalia vai ei...kun ei tiedä johtuuko käytös vaan tempperamentista ja uhmaiästä vai onko oikeesti syytä tutkia.täytyy koittaa neuvolatädille puhua..
poika ei muuten suostu koskemaankaan muovailuvahaan eikä sormiväreihin.alkaa huutamaan kun syötävä ja haluaa äkkiä pestä kädet!eikä siis esim.hiekkakakkuihinkaan halua koskea käsin.voiko se olla oire jostakin, en sitäkään sen enempää oo aatellut...
niihin terapioihin tarvii varmaan lähetteen lääkäriltä?
ja kiitos nyt kovasti kun jaksat vastata ja kertoa kokemuksia.

lizard kiitos vauva-lehti vinkistä!osuihan siinä tosiaan jotkut kohdat yksiin..mutta niinkuin sanoit, en haluais turhaa alkaa raahaan poikaa ties mihin tutkimuksiin,mitäs jos paljastuukin että hää nyt vaan on vähän haastavampi tapaus.

miia mistä syistä teidän lapsi on siellä käynyt?jotain samantapaista kun eemulla?hassua tosiaan että juuri nuo samat asiat...voisiko sittenkin tosiaan tuolla ollakin jotain häikkää..

nyt täytyy äkkiä liueta, veljekset siellä "painii" eli eemu koittaa halia eetiä hiukan kovakourasesti..
 
Piti ihan pikaiseen tulla lueskelemaan ja huomasin että daydreamsin Eeti jotakuinkin samoissa mitoissa kun meillä poika!
Hauskaa!
Mitat meillä oli 7810g ja 67,2cm. Ja niitä seiskanelosia tosiaan meilläkin jo käytetään!

Mutta nyt nukkuun!
 
Tervehdys itseni ;) yösyötöltä, vauvani on kyllinyt jo tyytyväisesti 1,5 tuntia, ite en vaan saa mennyksi nukkumaan, kun innostuin leipomaan vielä 10 korvilla...

Voi apua - noita DD:n ja Mamituksen paino-pituuskäyriä mietin, millä käyrällä teille on sanottu lapsenne kasvavan? Onko ne ns. hoikkia poikia. Jimi oli nimittäin kans 68cm 5kk 1 vko ikäsenä, mutta paino 8420g eli reilut puol kiloa enemmän...! Ja neuvolantäti vaan yrittää väittää, että se on ihan keskikäyrällä paino-pituus-suhteessa - no ei se kyllä siltä näytä.... Missän on Koiruuden ja Liikon pienokaisten viime mitat ;) ?

DD - kuulostaa musta et kannattas tutkia mistä tuo muovailuvaha ym. kammo johtuu, kuulostas vähä siltä, että Hexalla olis jotakin oikeansuuntasta epäilyä...? Meinaan jos siihen löytyskin terapiasta apu...?
 
DD Suosittelisin, että puhuisit vakavasti terkkarille ja vaatisit pääsyä jatkotutkimuksiin neurologille. Valitettavasti näin. Tietenkään tässä ei voi tehdä minkäänlaista diagnoosia, mutta voin vain kertoa sen mitä tuttuni ovat lapsistaan kertoneet.

Esikoisesi on ihastuttava lapsi, hänellä on omat erityiset piirteensä jotka te voitte vanhempina ja perheenä ottaa huomioon ja ymmärtää häntä sekä ohjata hänen kasvuaan oikeaan suuntaan.

Tuttavaperheemme äiti, perheen lapsella on diagnosoituna autismi, valitti kerran kuinka Lastenlinnassa aina ensimmäiseksi lykätään eteen muovailuvahaa ja vaaditaan sitä muovailemaan. Kuitenkin autismiyksikössä tiedetään erittäin hyvin, etteivät autistiset lapset siedä muovailua tai muovailuvahan (hiekkiksen hiekka) kosketusta käsissään. Eipä harrastanut kyseinen lapsi meillä ollessaan keinumista niin kuin muut lapset (keinuhevonen tai vauvakeinu), vaan oli lähinnä kiinnostunut jostain yksittäisestä asiasta. Eihän noilla 3-vuotiailla korvat ole kuin koristeena päässä, mutta valitettavasti diagnoosin saaneilla lapsilla kuullun ymmärtäminen ja ohjeiden mukaan toimiminen on hyvin paljon heikompaa, kuin muilla lapsilla. Pukeutumisen ongelmat ja muutoksen heikko sietäminen on tyypillistä. Voi olla, että teillä tilanne on niin lievä, ettei sitä huomata normaalisti. Autismiliiton sivulla on hyvä tarkistuslista, joka 18kk iässä antaa osviittaa mahdollisista ongelmista. Tuttavaperheemme on saanut paljon apua terapioista, mutta lapsen erityisyys täytyy ottaa joka vaiheessa huomioon. Isommalla lapsella unohtumiset ja karkaamiset ovat suuri ongelma ja jos näihin ei osata varautua, voi ongelmia olla suuriakin.

Autismin kirjo on laaja. Toisaalta myös sopeutuminen normaaliin elämään on helppoa, kun tiedetään mitä voidaan joutua kohtaamaan ja mitkä ovat heikkoudet. Myös vääriä diagnooseja tulee helposti, sillä syy-seuraussuhteet eivät ole kovin selkeitä.
 
Mitzy perjantaina nla, tuun kyl kertomaan meidän mörssärin mitat! :D

Kaikille uusille tervetuloa kirjotteleen, rohkeesti vaan kommentoimaan ja kertomaan omasta mussukasta, mukava kuulla miten muilla menee!

Me ollaan muutama ilta syöty puuroa vellin sijaan ja nyt pitää yöllä kiljua yhden-kolmen väliin nälkää. Taidan palata iltavelliin... Sais nukkuu edelleen kuuteen asti ilman heräämisiä.:ashamed:

Palaan paremmin perjantaina asiaan!

-Liiko ja Anni, ylihuomenna 5kk-

 
Meille sano neuvolantäti että Kalle on hoikka vauva, pituutta viimeksi (5kk) neuvolassa 66cm ja paino 8275g, eli vähän lyhyempi kuin dd:n ja mamituksen vaavit. Pyydä Mitzy sitä neuvolantätiä näyttämään sulle niitä käyriä, sillähän sen sitten tietää. Meille täti aina esittelee käyrät ja on ihan kiva ite niistä katella missä mennään.
 
Pakko nopeesti laittaa Mitzylle vastausta eli Topi 4kk painoi 8410g ja 67cm :D :whistle: enkö mä tosiaan ollut kirjoitellut tänne meidän neuvola kuulumisia, voi video mikä hattarapää mä olenkaan!

Kaikille nyt yleispätevä :hug: täytyy lähteä laittaa poikaa päivän päiväuni nro1:lle

Koiruus ja Topi pian 5kk
 
Mitsyllä ei huolta paino-pituuskäyristä!!!!
Meille sanottiin 3kk neuvolassa pojasta, että on liian lihava painoonsa nähden ja siitä sitten mainitsinkin 4kk käynnillä ja nyt 5kk käynnillä. (Meillä siis kaikilla noilla käynneillä eri tädit...)
Tämä oma terv.hoitaja (5kk käynnillä) oli pöyristynyt tuolloisen naisen kommenteista ja näytti minulle käyriä ja sanoi, että komeasti mennään ihan keskiviivalla!

Tämänikäisllä vauvoilla sallitaan hurjakin paino-pituusero, koska toiset syövät rintaa ja toiset korviketta, toiset enemmän kiinteää ja toiset taas vähemmän. Ja suurin syy painoeroihin on vielä liikkuminen, joka alkaa kullakin omassa tahdissaan.
Sellainen +30%:kin painokäyrässä on sallittua ja siitä EI KUULU HUOMAUTTAA vielä tässä vaiheessa.
Vasta taaperoikäisenä huomautetaan painosta helposti, sillä se on sitä ennalta ehkäisevää huomioimista. Näin minulle tuo oma tätyli kertoi.

Joten olkaahan huoletta! Kyllä kaikki venyy varreksi ihan varmasti!

:hug: :ksin Mamitus2 ja kärttyinen Nappula 5 päivää vaille 5kk
 
Meillä oli eilen vasta 4kk neuvola. Vaikea siis vertailla vauvojen kokoja kun tullaan monien vauvoihin verrattuna tämän kuukauden jäljessä :p Kaiken kaikkiaan Ellen tuntuu kasvavan rintamaidolla hyvin. Pituutta oli 64,5cm ja painoa 6685g. Päänympärys oli 43cm, mikä menee yläkäyrillä. Koska paino ja pituus kulkevat ihan keskikäyrän tuntumassa ja tyttö on tyytyväinen oloonsa niin ajattelin etten ala ainakaan seuraavaan kukauteen antamaan kiinteitä. Pääsee äitikin helpommalla ;)

Ainakin meidän neuvolantäti kommentoi kasvua yleensä vain siten, että kasvaa hienosti omilla käyrillään. Tuntuu aika erikoiselta, että joku terkka huomauttaa painosta tämän ikäisille vauvoille. Parempi kai se on, että ruoka maistuu. Ja kun vauvat alkavat liikkua enemmän niin eiköhän ne "turhat" painot karise.

Tiinuliini ja Ellen 4kk ja päivän
 
Onnittelut raskautuneille!!! :flower:

Ja DD lle painonpudotuksesta!

Mun paino ei oo enempää pudonnut mutta ei noussutkaan..ainakaan vielä.Kerran vkossa karkkipäivällä mennään! =)

Meillä oli tänään 5kk neuvola ja mitat olivat: 7355g/66cm.

Kuulema hoikka tyttö.

Saatiin "lupa" istuttaa pieniä hetkiä syöttötuolissa tuettuna esim. meidän muiden ruoka-aikana ja neidille voi antaa vaikka maissinaksuja...

ja nokkamukista opetella juomaan.

Viljojen eli puurot lähinnä suositteli vielä odottamaan kk päivät ja nyt toi kasvissose ja hedelmäsose pvässä mut ei mitään hoppua.

Yritän ruveta "korvaamaan" yhden tissikerran korvikkeella ja pullolla jos vaikka alkais onnistumaan.

Mutta toki imetystä jatketaan vielä.

Kielen keltaisuus on pikkuhiljaa häviämässä joten tod.näk oli se d.vitamiini.

Panadolia aattelin antaa yöksi kun saatiin se piikki.

Onkos sinne tapaamiseen torstaina 12.pvä tulossa ketä??? :attn:

Kun ei viittis "turhaa" tulla jos ei sinne tulekkaan ketään... :whistle:

Voidaan myös siirtää eteenpäin jos käy sitten paremmin...

Ja loppuun täälläkin onnellinen Madonnan konserttilipun omistaja!!! :wave: :p

(oli lippu kiven alla...)

Jouskari&Ranja 5kk :heart:
 
Nikin emo: ollaanko menossa kaffelle?
Jouskari: periaatteessa me oltais varmaan kans tulossa, mutta mikä se kellonaika oli, sopiiko klo 13? Ehtivätkö muut? Kun pitää sitten lähteä hakemaan esikkoa hoidosta.

Ollaan mekin aloitettu vähän jo puuron syöminen aamuisin. Vielä ei Piipiäinen ole tiettävästi yhtään niellyt. Teelusikallista olen hänelle tyrkyttänyt pienissä palasissa. Karmean totuuden edessä ollaan sitten 18 päivän päästä kun soseita pitäis ruveta syöttämään. Tällä hetkellä kun en saa oikein edes maitoa menemään.. tuo nuha.

Hexa ja Piiperö 5,5kk
 
Tulin nopeesti huokailemaan kun meidän neiti vihdoin ja viimein suostu nukahtaa kunnolla. Koko päivän aikana nukku just ja just kaks tuntia. Välin meni 1,5h itkun kanssa, sit kitis muutenki ihan mielettömästi.

Ainut oikeestaan mikä sai sen paremmalle tuulelle oli se et neiti sai järsiä mun sormea. Ei välitä puruleluista oikeen ollenkaan ja ikeniä kutittaa ihan älyttömästi... :kieh: Ja mun mielestä siellä oli alahampaan kohdalla ien aika punanen, en sit tiiä oliko näköharha vai vaan ärtyny puremisesta. Maitokaan ei maistunu pullosta kuin jääkaappikylmänä. Soseetki piti antaa huoneenlämpösinä, lämmitettynä ei uponnu ollenkaa, mut kun jäähty ni sit maistu.

Annoin sit panadolia yötä vasten, toivottavasti rauhottaa vähän. :/

Elikkä kuten oireista saattaa päätellä, niin epäilen et meillä on nyt sit niitä hampaita tulossa...

Minkälaisia "oireita" teillä muilla on ollu hampaiden puhjetessa?



Jaahas, kitinä kuuluu jälleen, eikun menoks...

-Liiko ja Anni vähän vaille 5kk-
 
Liiko kyllähän nuo hampi-oireilta kuulostaa.esikoisella nousi aina kuume kun tuli hampaita ja yöt meni hulinaks..

hexa täytyy kait sit tosiaan sille neuvolatädille jutella...jotenkin vaan hankala tietää mikä sitten on normaalia 3v käytöstä ja mikä ei, mut ei kai tosiaan nuo kaikki ihan normaaleja juttuja oo.
pikaiset paranemiset teidän piipiäiselle!

mamitus ovat melkein samikset :D kuis iso pipo teillä on?eetillä tais olla 44cm

mitzy siinä keskikäyrällä mennään, mä nyt en pahemmin noista käyristä perusta...kunhan vaan kasvaa niin hyvä :D kyllähän se paino sit tasaantuu kun alkaa liikkua..

jouskari mekin kokeillaan nyt nokkamukia, hyvin menee pitkin leukaa :D istuu myös syöttötuolissa kun saa jo pikkusen soseita.Mites naksut on uponnut?mä en ees tajunnut et niitä vois jo antaa...

esikoinen heräs taas jo ennen kuutta, saa nähä jaksaako 10 maissa lähteä puistoon niinkun piti.
mites täällä muuten on näi hiljasta, missä kaikki on?väpä?miten muilla muka on jotain elämääkin?!

d. ja eeti 5kk
 
DD Ei täällä suunnalla ainakaan mitään elämää oo, mutta aina kun meinaa aloittaa pidemmän kaavan kirjoittamisen, niin pojat keksii taas jotain muuta puuhaa mulle :whistle:

Syysmami08 tervetuloa kirjoittelemaan :) ja laitahan tietoja, jos haluat ne tuonne etusivulle =)

Meillä Nemolla joku ihme vaihe kans menossa, kun ei oikein viihdytä missään...syli tietty se paras paikka, mutta alkaa toi möllykkä jo painamaan ihan tarpeeks, jos kauan sylissä pitää ja muutkin mukelot tahtois välillä kans sylissä olla. =)
Niin ja heräily...kauheen aikaisin alkaa tuhtaamaan tuolla aamusta sängyssä ja sitte herää isoveikkakin...että aikaisin täälläkin hereillä ollaan :kieh:

mut joo...taas tarkkailemaan tuon isomman touhuja ennen kuin tuhoaa koko kämpän :wave:

Katjuska ja Nemo 5kk 6pvää :heart:
 
Kääk ja hjälp! Meidän poikanen on syntymästään saakka suostunut syömään maitoa myös pullosta. Aivan ilman minkään tyyppistä kakistelua, ja tämä on mahdollistanut sen, että olen välillä käynyt kaupoilla ilman poikaa tai esmes mennyt illalla aiemmin nukkumaan ja mies on hoitanut parit syötöt, jotta olen saanut nukkua pidemmän yhtäjaksoisen unen. Tammikuun alussa aloitin jumpat ja jumppailtoina mies on siis myös antanut maidon pullosta. Jokin aika sitten piti ottaa myös korvike (Tutteli) mukaan kuvioihin, kun pumppaamalla ei tule multa välttämättä enää riittävästi säästöön maitoa. Noh, nyt sitten olen sopinut meneväni ensimmäistä kertaa sitten poikasen syntymän tyttöporukalla liikekannalle: kylpylään, syömään ja sitten vielä parille lasillisellle, ja MITÄ TEKEE POIKANEN???!!! Hän ei suostu syömään enää pullosta ja korviketta ei suostu edes maistamaan (kokeiltiin myös Nania)!!! Tämä huomattiin maananataina, kun jumpan aikana mies oli ruvennut syöttämään, nin huusi vaan siihen saakka, kunnes tulin kotio. Eilen mies sitten ajatteli antaa pelkästään äidinmaitoa pullosta, MUTTA sen kohdalla sama juttu. Poika ei huoli pulloa suuhun, vaan odotteli minun kotiin tuloa ja äärimmäisen tyytyväisenä lussutteli sitten tissiä. Mitens helkutissa tässä näin kävi? Olen imarreltu, että tissini ja maitoni ovat herkullisempia, kuin korvike ja pullotutti, mutta että kun on osannut tämän jutun alusta asti ja nyt stoppi!? Mieskin on odottanut innoissaan, kun saa olla pidemmän aikaa kaksin pojan kanssa ja minä pääsen rentoutumaan oikein kunnolla, mutta nyt vaikuttaisi siltä, että joko mies tulee pojan kanssa reissuun mukaan, jotta voin antaa välillä tissiä (ja jätän siis lasilliset välistä..) tai minä jätän koko reissun välistä. Höh. Suostuisikohan poikanen juomaan maidon taikamukista? Ei kait se maksa kuin vaivan kokeilla.

Joillakin on täälä neuvolan tädit laukoneet aivan omituisia. Aivan liian herkästi neuvoloissa tuoreita äitejä huolestutetaan. Eiköhän luoteta vaan siihen, että jos lapsi kuitenkin kasvaa ja kehittyy, ja on hyväntuulinen, niin kaikki on vallan mallikkaasti. Jätetään käyrien syynääminen neuvolan hoitajille ja nautitaan mukuloistamme! Sellaisenaan.

Minäkään en ole älynnyt, että naksuja voisi jo antaa! Täytyypä hommata jemmapussi.

Nyt lähden pumppailemaan maitoa, jotta pääsen muki- / pullokokeilujen pariin...
 
Sori kun en ole vastaillu tapaamisjuttuihin aiemmin, en ole jaksanut käydä lukemassa nyt. Nyt on takki niin tyhjä etten pysty ainakaan osallistumaan tapaamiseen. En saa ikinä nukkua.
4kk neuvolat 68cm ja 7080 paino. Annan tissiä jos huolii, yleensä ei huoli kuin 1krt päivällä ja yöllä sit haluaa tunnin välein tai kahen tunnin välein(kuin kauan tätä voi jatkua ja meikäläinen jaksaa???), sit annan aamupäiväl hedelmäsosetta ja IP peruna tms sosetta.
Niin ja olen kokeillu et yöllä antaakin Nannia, ei pidennä unta. ja ai niin ai niin, ennen yöunille menoa annan velli/nannisekoitusta.
ja parvekkeella ei nuku sen pidempään kuin sisällä. en ole jaksanut ostaa edes sitä itkuhäläriä. enkä jaksa tehdä itse soseita, purkista annettu. en jaksa mennä muskariin enkä mihinkään mitä olen suunnitellut. kaikki pienetkin ajat olen tätä asuntoa yrittänyt laittaa asuttavaksi ja hommia on riittänyt ja niitä on yhä. nukkuisin kyllä mutta päiväunien aikana en ehdi edes nukahtaa kun poika jo herää. illat lähinnä kantelen häntä, kun maha on yhä kipeä.
eipä ole paljon mitään hyvää sanottavaa nyt, kun on tällainen väsymys.
 
Heippa, meikäläiseltä yllättävän nopea paluu kirjottelemaan :D

Mutta pakko tulla Nikin emolle tuomaan vertaistukea, eli yöt on siis meilläkin yhtä hulinaa. Tänä aamuna oli taas niin taistelua saada itsensä ylös ja hoitamaan aamutoimet. Enkä millään meinaa käynnistyä tähän päivään. Meilläkin siis valvottu uudesta vuodesta saakka 0,5-2h välein.. toki meillä nyt selvitellään syytä tähän, koska nälkäänsä ei tosiaan huutele, että syö vain sen kerran. Saatiinkin lääkäri huomiselle. Toivottavasti pian helppaisi, että jaksaisi täälläkin tehdä normaaleja elämään kuuluvia juttuja eikä vain koomailisi tässä väsymyksen usvassa kotosalla... mutta kuinka Dior? Miten siellä jaksellaan ja vieläkö lyhyitä unipätkiä sielläkin? Niin ja hei, sama täällä, päivisin en voi nukkua, kun en ehdi myöskään nukahtaa edes kun pitää olla jo heijaamassa vaunuja... :headwall:

yritän uskotella itelleni, että joskus vielä mäkin saan nukkua yöni...

Jaksetaan!
 
Nikin emo, onko sinulla ketään joka voisi hoitaa Nikiä yhden illan tai yön jotta saisit nukkua? Kummitädit, ystävät, vaikka kaukana asuva äitisi? Vaikutat niin väsyneeltä viestin perusteella, että tarvitsisit varmaan unta ainakin sen yhden kokonaisen yön. Kovasti :hug: sinulle.
 
Mä voin ainakin tulla huomenna tapaamiseen! Sovitaan vain aika, eikös huomenna ollut se päivä :)

Nikin emolle hirmuisesti voimia!!
Jos on mitään apua niin huristele meille tänne Pohjois-Haagaan Nicin kanssa ja mä otan ipanat pitkälle kävelylenkille niin saat hetken hengähtää! Voi olla outo ehdotus tälleen 'nettitutulta' mutta itse koliikki aikana olin niin väsynyt että välillä ihan pelotti...

Jaksuja sinne!

Nyt Adalle velliä huuleen ja päikkäreille...
Neiti muuten meilläkin heräilee varmaan 10krt yössä ja joka kerta on saatava tissiä tai ei rauhotu :headwall:
Ja neiti syö päivisin 2xvellin 150 ja 200ml ja soseet 2x peruna-broiler ja 2x hedelmä...
 
Mä tulen myös huomenna. Eikö paikkana ole vielä Sanomatalon kahvila ja aikana klo 13?

Nikin emo, minä voin myös auttaa hoidossa jos uskallat näin vieraaseen luottaa. Asutaan itse Munkkivuoressa ja voin tulla vaikka päivällä käymään Ellenin kanssa luonasi. Pidän vauvoilla seuraa niin voit itse laittaa kotia kuntoon.
 
nikin emo ja suhveli täälläkin yhden yöheräilijän omistaja! :wave:
samoin uv:sta saakka heräilty.. pisin pätkä ollu 2h luokkaa. nyt on pari yötä mennyt paremmin, voisko olla kiinteillä vaikutusta. niin ja nyt kahtena peräkkäisenä iltana poitsu on nukahtanut itsekseen omaan sänkyyn mobilea tuijottaen!! toivottavasti sama jatkuu.
meilläkään ei päiväunia mamma nuku, kun ne on niin max 30 minsaa (eilen yhdet oli 15min!!!!)

vaatekoko on bodyissa käytössä 74 ja housuissa menee 68

neuvola on meillä vasta 2 vkon päästä. mihinkäs se piikki tällä kertaa tuikataan??
viimeksi ei edes huomannut kun pistettiin :eek: saas nähdä kuin nyt käy.

pikkukakkosta aletaan varmaan värkkäämään kun saadaan tämä tyyppi vuoden ikään. pitäis ensin päästä hippasen laihtumaankin ja nyt on yritetty herkkuja urakalla vähentää... aika huonolla menestyksellä kun vieraita käy sen verran usein, ja niille aina kuitenkin jotain tarjoaa.. ei oo itsekuria olla maistamatta :headwall:

kohta poitsu herää, mä vielä yritän pikaseen hoitaa hommia :wave:
 
Täällä kans Matilda heräilee läpi yön 1-2 tunnin välein. Ei auta iltapuuro tms. Ihan puhki. Huusholli on ihan hirveä kun ei saa mitään aikaiseksi eikä jaksa. Ja kuitenkin jotain ihan pakko jaksaa noitten viiden muun muksunkin takia....
 
Jaksuja Nikin emolle!!! Ootkos kokeillut jo puuroa? meillä ei kyllä kauheesti uniin se vaikutanut, mutta jos saisit siitä apua, tai oon myös antanut välillä illalla hedelmäsosetta ja sitten vielä just ennen nukkumaanmenoa maitoa tai velliä...ja kokeiles antaa pelkkää velliä, ettei korviketta joukkoon. Oon myös yösyöttöinä antanut velliä ja niin meillä jäi 2 syöttöä vallan pois. Nyt nukkumaan 20-21, velliä n.24 aikaan ja sitten syödään velliä 4-5 aikaan ja nukutaan 8-9 asti. Ennen syötiin kanssa 2-3h välein, mutta kun on antanut iltasella kiinteää ja kaverin neuvosta yölläkin velliä niin on helpottanut. Tietty kun imetät niin toi vellijuttu ei toimi yöllä....mutta jos edes kerran yösyötöllä voisit antaa velliä, mahtaisko auttaa ja kestääkö pienen vatsa velliä?
Harmin paikka kun ei saa yhtään nukuttua...tässä nyt ainakin vinkkejä meidän kokeiluista, mutta nää vauvat on niin yksilöitä, toisilla auttaa toinen ja toisilla toinen kikka. :/
:heart:
 

Yhteistyössä