***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Näin aikaisin pääsin koneelle sanomaan etten pääse tulemaan Sanomatalon treffeille taaskaan :ashamed: Ellen on niin kovassa nuhassa, että alan nyt mittailemaan kuumetta. Tässä on nyt joku mystinen kohtalonoikku mukana, että aina kun olen tulossa ilmaantuu jotain outoa. Välillä pettää oma pää ja välillä sitten tapahtuu jotain muuta. Anteeksi Tinii, onneksi sait Nupusta kaverin.

Oli meitä sentään neljä paikalla. Kuvia en vielä saanut mihinkään, pitää lähteä sinne esikon vanhempainiltaan. Piipiäinen muuten peruuttelee ryömien ympäri lastenhuoneen lattiaa ja etsii kaikkea 'kivaa' käsiinsä. Tosi tyytyväinen on oloonsa. Ehkä hän pian hiffaa sen eteenpäinkin menemisen. Onneksi nuo portit ovat jo paikoillaan, ettei löydy väärästä kerroksesta..

Äsken löytyi Piipiäisen suusta esikoisen höyhenpuuhka, joka oli jäänyt esikolta lattialle. Eipä noita kahta voi päästää olemaan kahdestaan hetkeäkään. Näyttää Piiperö nyt eteenpäinkin itseään hilaavan eli 5,5kk iässä voi sanoa neidin oppineen ryömimään.

Lizard - on se eroahdistus varmaan mahdollista, meillä sitä on esiintynyt jo kanssa, eli kun olin yön yli reissun Riikassa tammikuun alussa ja vaikka poika oli omassa kotonaan mummin kanssa, joka hoitaa häntä muutenkin ainakin hiukkasen joka ikinen päivä, silti oli täällä illalla ja aamulla kiljuttu naama punaisena eikä ruokaa meinattu huolia! Siksi se niin kamalaa olikin ja tuli hiveät omikset, koska molemmat asiat on erikoisia meillä... että enpä mäkään nyt iltasella ole mihkään vähään aikaan lähdössä, toisaalta ei mummi ole innostunut tuon jälkeen hoitamaankaan illalla tai ainakaan yön yli...

Moikka!

Meill'ä ainakin jotain eroahdistusta ihan hirveästi.

Olin eilen Matildan kanssa siellä korvalääkärissä. Ensi viikolla tai hiihtoloman jälkeen pääsee/joutuu leikkaukseen. Laitetaan putket ja jos siltä näyttää niin leikataan kitarisat. Jospa sitten meilläkin helpottaisi. Jännittää kyllä koko operaatio kun toinen on niin pieni.....vaikka meillä on neljä muutakin lasta käyneet kyseisen operaation läpi, mutta ovat olleet iältään 1-4v.

Ja eipä ole huono äiti fiilikset täällä. Matilda putosi eilen sohvalta....teki oikein voltin lattialle, hyvä etten seonnut huolesta ja häpeästä. Onneksi selvittiin säikähdyksellä, koko yön mietin, että mitä jos olis nuljahtanut niskat tai katkennut luita.... :ashamed:
Ja juts pari päivää sitten tuo 2vee nielaisi kolikon.....että tämä on ollut täydellinen viikko....onkohan noi lapset varmaan turvassa mun kanssa? :ashamed:

Mutta joo nyt siivoamaan.

Täällä on kultaista väkeä :heart:
Kiitos kaikille tuesta, jo pelkät avuntarjouksenne teki paremman mielen.
Nyt saattaa alkaa helpottamaan. Oikein pahalta tuntuu kirjoittaa tänne tämä, mutta siis mun äitihän oli täällä, juuri lähtivät miehensä kanssa. Väsyin ehkä juuri siksi vielä enemmän, monimutkainen asia. Siis olihan heistä maailman suurin apu, tietyllä tapaa...mutta mitenkähän tämän selittäisi. Että heidän läsnäolonsa väsyttää mut ja on aina väsyttänyt henkisesti. Olen yrittänyt opiskella 34 vuotta sanomaan äidilleni ei, mutta en ole vielä oppinut.
Jo tämä helpottaa että saan olla ihan rauhassa nyt. Kotihan on nyt valmis, äitini piti siitä huolen että olen kahdessa viikossa hankkinut tänne kaiken ja järjestänyt joka perkeleen tavaran paikoilleen. Hän myöskin osti minulle niin paljon siivousvälineitä, että voisin perustaa siivousfirman. Onhan se mukavampi olla väsynyt siistissä kodissa.
Nikillä ei ole iho-oireita eikä mitään maitoallergiaan viittaavaa kuulemma. Hän ei siis huuda iltaisin, mutta kitisee ja mahassa ilmavaivaa yms, ja itkee yleensä paitsi jos kantelee sylissä. Eilen annoin pelkkää velliä illalla, nukkui 4h. Mutta mä valvoin......on vaikeeta sit enää nukkua kun on tarpeeksi unettomana, aiheuttaa unettomutta tämmönen väsyminen. Sit aamuyöt Niki vääntelehtii,vingahtelee ja sätkii ja piereksii...siis ilmavaivaa.Ja mä torkun vieres. Oon pannu omaan sänkyyn mut jossain kohtaa otan viereen että saisin rauhoteltua...
Olin niin väsynyt viimeksi neuvolassa että itkin taas siellä, kiva, heti uudelle tätille. Mut se anto kans jotain numeroita. Kyllä mä saan apua ja osaan pyytää jos tulee semmonen olo! Ja kiitos vielä teille. Ja anteeks että tänne tulee purkauduttua. Luulen tosiaan että nyt alkaa sujua paremmin kun saadaan olla kahdestaan.
Harmi että Nikin päiväunetkin on niin lyhyet etten ehdi nukahtaa...mut nyt voin ainakin vaan OLLA ja vaikka makoilla kun kämppä on valmis. Kyä tää tästä!!! Luen teidän kuulumiset kun ehdin ja järjestetään taas maaliskuussa tapaamista niin tulen sinne sitten.

Nikin emo Hyvä vaan et alkaa helpottamaan, ymmärrän "äitiongelmasi" täysin. Meillä vaan tahtoo anoppi olla samanlainen. Oma äiti onneks vähän ymmärtää ettei joka tavaran tartte olla pilkun piip... :hug: ja voimia nyt vielä, toivottavasti saat unta sinäkin!!

Höpöti :wave: täällä toinen "kymppikerholainen", käytiin aamulla neuvolassa, tasan 10kg ja 70,5cm. Pipo 44,3. Rokotuskin saatiin, ei pihausta päästäny ku pistettiin...

Hampaita ei oo vielä näkyny oireista huolimatta, mut kai nuo ennen rippikouluikää sieltä ilmestyy... =)

Mut ei tässä sen kummempaa, lähettävä antamaan ruokaa tolle neitille, ettei vaan pääse paino alle kympin... :LOL:

Liiko ja Anni 5kk 1pv ja 10 kilova :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Lizard:
Nikin emo: ja sitten ei pyydellä anteeksi purkautumisia!!! Tämähän on juurikin sellainen paikka, missä sopii kertoa mielen murheet!
Puollan tätä ehdottomasti!
Antaa vaan tulla kaikki mikä painaa, ei täällä tuomita ketään, olen huomannut!

(Niinkuin monella muulla palstalla, mut se siitä)

Liiko - Onnittelut 10-kerhoon pääsystä! Luulen että päästään 6 kk tark samaan kerhoon, tänään taas ei mikään ruokamäärä meinaa riittää. Ostin riisiä ja broileiria purkissa ja oon antanut myös luomu-parsakaalia, porkkanaa, bataattia ja paistijauhelihaa ite tehtynä. Kaikki upppoo, jos tuo liha sit pikkuhiljaa alkas pitää nälkää kun määriä saa kasvattaa... Aamuin illoin menee siis puol purkkia vadelma-kaurapuuroa ja ainakin kaks velliputelia maitojen (n. 700-1000 ml) lisäks päivässä ja lisäks annan viel puol purkkia hedelmäsosetta, miten toi voi syödä noin kauheesti... ?

Nikin emo - hyvä jos alkaa helpottaa, ja jos ja kun joskus saat vauvan yöhoitoon ota vaikka nukahtamislääke, ettet ala sitten pyöriin kun saisit nukkua! Niitäkin on joita saa käyttää imettäessä, kysy lääkäriltäsi, jos tarviit. Mä oon kyl joskus ottanut tuommosen nukahtamilääkkeen puolikkaan vaik oon mennyt ite päikkäreille, jos oon esim tiennyt et saan nyt 4 tuntia nukkua ja tuntunut et liian vireässä tilassa nukahtaakseen. Mulle on alunperin määrätty nukahtamislääkkeitä outojen työaikojen vuoksi ja olen edel pyytänyt samoja (Stella), joita voi käyttää jos imettää.

Stocke Tripp Trapp ja Stockman setelit - vinks vinks ne joiden paikkakunnalla Stocka ja tullut niitä helmikuun seteleitä. Tripp Trappista vauvasetteineen ja pehmusteineen saa noilla seteleillä 50 euroa alea. Tilasin just!

Täällä roikun yhä, tulin sanomaan syysmami08:lle, että tänne voi kirjottaa ihan mitä vaan mielessä liikkuu, niinkuin murheet ja ilot. En muista mitä olet jo kertonut(anteeksi, en just nyt muista paljon mitään muutakaan, juuri tänään vasta tajusin että on jo helmikuun puolväli...onneks taju´sin sen nyt,koska piti muutamia asioita hoitaa),,mut sähän voisit kertoa miten teillä sujuu syömiset;imetätkö vai kuin? ja yöt, nukkuuko vauvasi miten?, mitä hommailette päivisin,onks sulla muita lapsia? Missä asutte?Minkä ikänen oot?
Että jos näistä aloitat =) Ja sitten neuvolakuulumisia, mittoja,on aina mukava lukea.Ja ihan mitä vaan, esim kuinka paljon on satanut lunta. Ja muuten hän, joka kertoi että lunta oli tullut 40cm ja sit perui puheitaan niin uutisissa kyllä mainittiin juuri niihin aikoihin että jossain päin pohjois-suomea oli tullut 40cm lunta! että sulla ei väldesti ollut lapin lisää. Nyt vedän punaviintä puolmukillista unilääkkeeksi ja yritän nukkua.................................

Tääl roikun kans. Esikoinen meillä koht 5kk ja ite olen lähempänä 40v. Helsingistä.
Imettämistä meillä oli vain n.2kk ja sekin osaimetystä. Mulla heti alussa 2*antipiottikuurit tupla antipiotilla. Meillä poika menee illal nukkumaan 20-22 aikoihin ja yleensä nukkuu 5-6 aamulla sit syöttö ja takas unille herää sit viimeistään 9 aikoihin. Päikkärit noin 11-14 aikoihin, nukkuu noin1,5-2 tuntia. Kiinteitä on kokeiltu bataattia, porkkanaa ja vähän perunaa. Velliä iltaisin muuten tuttelilla mennään.

Neuvola kuulumisista voisin laittaa ens viikol tarkemmin ku tietää taas uudet mitat ja olis sit jotain kirjoitettavaa taas tääl :LOL:

Hyvä Mizy kun mainitsit noista seteleistä. Tosin me hankittiin niillä jo koiranruokaa. :) Mutta tuolla tapaamisessa oli puhe siitä, että HOK:in jäsenet saavat näyttämällä lapsen kela-kortin ja oman S-etukorttinsa Prisman asiakaspalvelupisteestä kolme -15% alennuskuponkia. Niillä voi sitten ostaa vaatteita vaikka koko perheelle ja joissain paikoissa niillä saa jopa vaipoista tuon alennuksen. Riippuu Prisman mukaan ihan siitä, minkä osaston alaisuuteen vaipat kuuluvat. Etu koskee siis esimerkiksi kertiksiä ja Muumi sekä Myllymuksujen kestoja ja lisäimuja. Tästä edusta on aina silloin tällöin mainita Yhteishyvä-lehdessä mutta jotenkin se ei aina tartu silmiin. Noi kortit on sitten 3kk voimassa ja viimeinen hetki on 1v päivänä muistaakseni. Eli jos ette ole vielä huomanneet hyväksikäyttää niin kannattaa iskeä kimppuun. Normaalihintaisiin tuotteisiinhan tuo etu päti mutta meille ainakin ennen joulua hankittiin jo pulkat ja talvivaatteet ja muut tarvikkeet. Esikolle kans hommattiin silloin aikoinaan tuolla edulla kaikki potat, lautaset, ruokailuvälineet, ammeet yms.

Syysmami08 rohkeesti vaan turisemaan ummet ja lammet. Harvemmin sitä näin väsynä itse ainakaan mitään järkevää tänne aikaiseksi saan, mutta turisen kumminkin :LOL:

Mä en nyt sitte yhtään muista mistä ootte jutellu vaikka joka päivä oon lukenut :ashamed: Meillä heräillään 2-3 kertaa yössä syömään ja päivällä ahmitaan kiinteitä hurjia määriä. Lihoista kokeiltuna kana, possu ja nauta. Ja puuroista riisi ja kaura.
Kaikki tuntuu ainakin nyt vielä sopivan...

Meillä tuntuu kaikki olevan enemmän tai vähemmän räkäisiä :snotty: Huomenna ois tytön kaverisynttärit ja ens viikonloppuna sitte taas juhlitaan sukulaisten kanssa tytön ja vanhemman pojan synttäreitä. Ihan varmaan tulee kaikki kipeeks siihen mennessä :kieh:

mut joo...vaipan vaihtoon :wave:

Katjuska ja Nemo 5kk ja jotain päälle :heart:

Moikka!

Ihan kuin olis ollut muutakin elämää pari päivää, kun ei ole ehtinyt mitään kirjoittelemaan :LOL:

Mahtavia paino- ja pituuslukemia teidän "pikkuiset" saavuttaneet! Meillä neuvola ens torstaina, katsotaan jos meidän kirpulla tulis edes 7 kiloa täyteen... Väittävät neuvolassa edelleen, et tasaisesti kasvaa, mut tietty alkaa heti huolestua, kun vertaa teidän muiden mittoihin... :ashamed:

Nikin emo: tosi hienoa, et oot saanut asioita järjestykseen! Sama vika on täälläkin, et sit kun on pieni mahdollisuus nukkua, ei uni oikein tahdo tulla. Varsinkin viime viikonloppuna oli täydenkuun aikaan ongelmaa, pieni kuuhulluus kun meikäläistä vaivaa.

Meillä menee kiinteitä tällä hetkellä puolenpäivän aikaan reilu desi kasvissosetta, päikkäreitten jälkeen n. puoli purkkia hedelmäsosetta ja illalla vajaa 2 desiä puuroa. Ja silti heräilyt jatkuu. Esim. eilen söi puuron vasta n. 22, nukahti 23 ja eka herätys jo 00.30. Ja siitä eteenpäin jatkettiin 2-2,5h välein herätyksillä. Alan jo epäillä, et oisko tosta heräämisestä tullut enemmänkin tapa, kuin et nälkäänsä herää. Toi klo 00.30 herätys on nimittäin oikeestaan joka yö, riippumatta siitä monelta nukahtaa (21.30-23 välillä yleensä). Onko kukaan testannut antaa esim. vettä pullosta yöllä, et sais syöntivälejä pidemmäks? Tällaisen vinkin sain suvun vanhimmilta edustajilta, mut en ole vielä kokeillut. Huvittavaa oli viime yönä kuitenkin, et en muista edes heränneeni/syöttäneeni Sisua silloin 00.30, vaan luulin ekan herätyksen olleen vasta 3 aikaan. Mies oli kuitenkin herännyt tohon ekaan syöttöön ja vahvisti kellonajan. Oon siis ite ollut niin unessa etten muista :ashamed:

Hexa: kiitti tosta S-etukortti-vinkistä! Enpä ole koskaan huomannutkaan tollasta.

Kiinteiden syönnistä vielä sen verran, et missä vaiheessa ootte ottaneet aamupuuron mukaan kuvioihin? Puuroa lusikoitu meillä iltaisin nyt noin 2 viikkoa.

Ruoka-aika lähestyy, joten hauskaa viikonloppua kaikille! =)

Zucchero + Sisu viikon vajaa 5kk

Hexa - kiitti enpä ole huomannut Prisma-etua! Juu ja nuo Tripp Trapit on koskaan muuten aleissa... Niitä ei kyllä Prismasta taida saada, Anttilasta näköjään samalla 169e kuin Stockalta.

Zucchero - meillä aamupuuro tuli kuvioihin samana päivänä kuin iltapuuro eli kun suursyömäri oli melkein 4 kk. Eilinen hotkinta jatkui läpi päivän, mutta sitten kerrankin ei enää viimesen iltamaidon jälkeen olis maistunu, koska naama punasena täysiä noin 1-3 min kestävä normikarjunta jäi pois! Mutta kyllä sitä eilen tankattiinkin...

Jimi oli myös hoidossa tutullä tädillä illalla 2,5 tuntia et pääsin jumppaan kun mummillakin oli menoa. Ihan hyvin oli mennyt lähes loppumetreille - äitiä oli tullut ikävä vasta hetkeä ennen kuin saavuin ja sitten taas olitiinkin yhtä hymyä ja kikerrettiin iloisena. Tosin hoitotäti oli pitänyt huolen, että poika SAI SYÖDÄKSEEN! Thanks god ei välitöntä eroahdistusta, luulen kyllä että iltaa kohden ja yöunille mennessä tilanne olis pahentunut...

Huomenta...tai siis aamupäivää!
Neuvolakuulumisia heti alkuun. 5kk mitat: 6,5kg ja 65,3cm päänymp. oli jotain 42cm. Pieni ja hoikka meidän tytsy. Pituutta hyvin, paino pikkasen alakäyrillä, mutta neuvolatäti sanoi ettei niin "saa" seurata pelkkiä käyriä ja kun minä ja isäntä molemmat hoikkia, niin ei tyttökään voi olla kauhea pullukka :p Syö kuitenkin hyvin ja on terve joten se siitä....

En tule ikinä enään hehkuttamaan tänne mitään...just viimeks kehuin kun on pari yösyöttöä jäänyt pois, niin siitä lähtien on tullut takasin yksi syöttö, siinä 3 aikaan yöllä! Ei se mua haittaa, mutta joka kerta kun jollekin kehuu jotain mikä menee hyvin, niin se asia menee päälaelleen seuraavalla kerralla :LOL:

Mä lähen nyt sairaalaan kattomaan serkkuani, hän synnytti eilen pienen tytön!!! :heart:

Hyvää viikonloppua kaikille!! Ja tervetuloa uudet!!! Tänne voi kirjoittaa mitä vain, huolet ja murheet, ilot ja muut kuulumiset!! :D

jkoo + Nella päivää vajaa 5kk!!

hei!
hetki taas mennyt etten oo käynyt...

oli ihan helvetillinen edellisyö, Eemu heräs 3 kertaa ja Eeti 2h välein.huuh.No, siitä selvisin päikkärien avulla ja aattelin että ens yönä sitten..juupajuu, Eeti tuli kipeäks ja ihan tukossa!heräiltiin 15-30min. välein ja mun olis tänään tarkotus mennä juomaan tyttökaverin kanssa.Kiva.Viimekskin siis peruuntui se uudenvuoden juhlinta kun Eeti tuli kipeeks!mistä perkeleestä se tietää koska mä aina aijon mennä viihteelle!
no meen nyt kumminkin mutta ei varmaan kauaa jaksa olla vaikka nukuinkin äsken tunnin päikkärit.Niin ja aamulla kun aloin pestä pyykkiä levis koko kone käsiin.Ja korjaajaa saa tietty vasta ens viikon lopulla.ARGH!
Onneks on ukko tuossa niin saa kattoa poikia ja pyykitkin voi viedä hätätapauksessa isälle..

nonii, nyt avauduin niin tehokkaasti et unohdin ihan mitä piti kommentoida..

väpä tottahan sitä nyt huono äiti -kollegaa tulee kaipailtua! :D mikä se peli muuten oli mitä suosittelit?

ei,nyt on pää ihan tyhjä.kauheeta,pitäs kai miettiä mitä sitä laittaa päällensä.

siinä vielä meidän vaippasankarit!

Pikaisesti vielä pitää sanoa, että Itiksessä on Anttilan vieressä 2. kerroksessa sellainen kauppa, josta saa halvalla (alle euron) vahakangaspaloja. Sellainen kannattaa hankkia syöttötuolin alle niin ei tartte koko ajan olla pesemässä lattiaa. Esikon kanssa meillä ainakin verhot, lattia, tuoli, pöytä, vaatteet (omat ja lapsen) sotkeutui soseeseen.

Kirjottelin tänne kaikenlaista ja sit se hävis johki-ärsyttävää!!!

No jokatapauksessa hyvää ystävänpäivää minunkin puolestani! :flower:

Mulla on kauhee flunssa ja väsymys alkaa iskeä oikeen kunnolla päälle :/

Neitikin saa nukkua kainalossa kun en tällä hetkellä jaksa sitä nousta syöttelemään...

Jaksuja kaikille ja palataan paremmalla ajalla!

Jouskari&neiti 5kk :heart:

tilas yön tunteina kasan leffalippuja Tampere Film Festivaleille ja hyppykiikun Oulun Baby stylesta. Eka kerta elämässäni kun ostan jotain nettikaupoista!!! Toivottavasti kiikku on asiallinen ja tekee tehtävänsä. Pomeliina oli merkki, onko jollakin kokemuksia? Meikäläisen haba ei nimittäin enää riitä pomputtamiseen kun kohta kymppikerhoon siirryttäneen... Hyppykiikuista ollaan näämmä sitä ja tätä mieltä noin yleensä, mut jos kohtuudella käyttää tuskin vaaraa, niin uskon...

Suht virkeä olo, todella outo tunne. Erilainen yö....nimittäin yöunille Niki klo 20, söi 22,puolilta öin ja 02.30.(tuolloin ajattelin että tästä yöstä en selviä, olin NIIN RAATO). No sit herään Nikin puhinaan ja katson kelloa; 7. Olen siis ilmeisesti nukkunut kolmesta seitsemään! Tai sit en muista mitään. Mut hyvä olo ainakin on.
Mites Daydreamsilla meni radalla? Jaksoiko pailata? Mullehan nimittäin kävi niin, että pääsin siis vihdoinkin ulos, ihan intona lähdin kun äiti lupas katsoa Nikiä koko yön. Menin muuttajille tarjoaman juomia ja otin siinä itsekkin pari.....ja olin kotona klo 22.30. Ei pysty....univelat tehny tehtävänsä. Naama valkosena kömmin tänne ja kaaduin suoraa sänkyyn. Siis parin viinilasin jälkeen.
Mähän sit tein niitä soseita, nyt on pakastin täynnä. Toi lapshan vaan tykkää purkkiruoista enemmän, vaikka siis ihan alun alkaen sai omatekosta ekana, sit välis purkista,ja nyt omatekosta. Purkissa vaan on parempaa, koostumus kai tai jotain. Tuleeks jollekkin vielä Vauva -lehti? Siinähän tää kolumnisti jolla on Eemeli, kirjotti aika mukavasti vimeksi mun mielestä, vähentää omaa "huonoäiti" -syndroomaa kun lukee hänen kirjoituksiaan, vai mitä tykkäätte?
Te, jotka ette käytä kestovaippja vaan kertiksiä, niin mitäs merkkiä nyt käytätte? Toi Pampers on musta ihan paras. Mut onks vinkkiä mikä vois olla hyvä ja halvempi vaihtoehto, esim täällä kotona käytettäväksi?
Pidättekö muuten usein vauvoja ilman vaippaa kotona?
Aion myös ostaa hyppykiikun! Ois niin ihanaa itsekin pomppia sellaisessa, onkohan niitä aikuisille? :LOL:

Yhteistyössä