***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Huomenta!

täällä ollaan jo ekoilla päikkäreillä. tai siis nopeet aamupäiväunet...

Zucchero mä annan välillä vettä yöllä, jos ei muuten rauhoitu. Eikä oo vielä protestoinu asiaan millään tavalla. Se erohan siinä on ku meillä on pulloversio tää lapsi...
kokeile muutamana yönä, älä ekasta kerrasta anna periks!

Mitzy mulla ois kans naapurissa oottamassa se hyppykiikku, kunhan jaksais ton 100m kävellä ja hakee sen... :D Ei oo ihan sellanen hauis mullakaan et tota mörssäriä ihan noin vaan hyppyyttäis.

Me käytettiin Anni eilen saunassa, asutaan vanhassa rintamamiestalossa, joten suihku on saunassa sisällä. (ei oo ollu niin paljoo rahaa et sais sen rempattuu, ehkä vielä joskus) Sit sauna on muutenki tosi iso, "tyhjää" lattiapinta-alaa on ainaki 5-6neliötä. Mut kuitenki, istuin tyttö sylissä alimmalla lauteella, ja suihkuttelin vettä sen päälle. Neidillä oli kyl superkivaa, oli aika tekeminen pitää tollasta mötikkää sylissä ku se riekku siinä... Paras juttu oli kyl löylyn heitto, aina ku vesi sihahti kiukaalla, ni neiti repes!!
Voitte uskoo et sammu ku saunalyhty ku sain yökamppeet päälle ja vellipullon suuhun. Ei ees jaksanu kaikkia vellejä juua...

Jaahas, puita uuniin ja aamupalaa naamaan.

Parantumisia isoille ja pienille nuhanenille!! :snotty:

Liiko ja Anni 5kk 3pv

Kalle on ainakin hyppykiikusta tykännyt, ihan tohkeissaan siinä riekkuu.

Nikin emo Meillä on Liberot käytössä ja ainakin täälläpäin nuo on huomattavasti edullisempia kuin Pampersit. Mutta "halpiksia" ei oo kokeiltu joten ei oikein voi mitään suositellakkaan.

nikin emo mulla meni ihan mukavasti ja olo on nyt sen mukanen :x
sain nukkua päikkärit ennen kun lähin joten jakso pailata,kotona olin vasta 5 aikaan.sit saikin pumpata molemmista tisseistä pullolliset maitoa!aamulla sama homma ja vielä päivällä kolmannet.en taida kyllä enää mennä imetysaikana...ainakaan ennen kun imetys vähenee, oli tosi kipeet tissit!

meilläkin on pampperssit, esikoinen käyttää liberoo koska niillä on paremmat housuvaipat.Mutta muumeistakin on kokemusta ja ne on ihan ok.sekä niitä ekovaippoja kokeiltu mitä ne nyt oli..ne ei kyllä oo halpiksia.monet on kehunut lidl vaippoja, kokeile niitä!

hieno homma että sait nukkua!!

mullekin tulee vauva-lehti ja tykkään kans siitä kolumnista.meillä ei kyllä pojat kovin usein oo ilman vaippaa...esikoinen nyt tietty on useemmin mutta eeti lähinnä ennen ja jälkeen kylpyjen.

mutta nyt täytyy mennä hakeen jotain krapulaa-parantavaa,onneks pappa tuli hakeen esikoisen luokseen leikkimään nii saa levätä :D

Nikin emo: Kertiksistä oli puhetta.. Eli meillä esikolla oli parhaita Liberot ja Lidlin vaipat. Piiperöisellä on huonoja kokemuksia halpisvaipoista, niillä meni iho rikki ihan heti. Eli ei enää Raibowta meille! Naapurilta saimme Piipiäiselle Eko-vaippoja (kertis) ja ne oli ookoo. Kaikki muut kuin Muumi-vaipat falskaa meillä siis kakat, joten kerran päivässä pestään se 6 kpl satsi muumeja jotka meillä on.
Asiasta viidenteentoista, söin eilen pullan (vehnää ja kananmunaa) ja kuinka ollakaan, Piiperö halusi tissiä yöllä 2h välein. Viime viikonloppuna ihan sama juttu kun söin sen yhden runebergin tortun. Voisiko olla teillä jotain samaa? Lapsi reagoi heräämällä ja syömällä jatkuvasti siihen, mitä maidostasi välittyy? Porkkana tai tomaatti (jotka eivät sovi mulle) saa Piipin ihon vain näppylöille, mutta ei aiheuta heräämisiä.

Kiitos, nuo Lidlit pitää testata. Ulkona ja yöllä sit Pampersit. Mä yritän pitää Nikiä pyllysillään joka päivä semmoset puol tuntii-tunnin, se niin tykkää kun ei ole vaippaa.
Hyvä että joku jaksaa pailata:) Mähän olen vanha kuin taivas että ehkä siinäkin on syytä hyytymiseen. Panosta elokuuhun ja Madonnan keikkaan. Tosin toukokuussa on erittäin hyvän ystävän nelikymppiset, mut aateltiin viettää ne keskellä päivää kun tää synttärisankarikin haluaa aina nukkumaan klo 22. Eli parempi aloittaa heti aamupäivästä niin ehtii =) Tällasta se on kun on nelkyt ja vähän alle.
Joo Hexa, mähän sis yhä syön pullaa joka päivä, laihduttelen siis. Vaaka muuten meni roskiin muutossa. Tuo imetys vaan on nyt niin ja näin, Niki ottaa tisin suuhun,imaisee pari kertaa ja sitten alkaa pitämään puheita tissi huulessa :eek: Kälkättää ja kujertaa, eikä suostu syömään. Tuo vasen tissi on kyllä aikas kuiva, tiedä sitten onko syy vai seuraus.Siis kun tätä vasenta on hyljeksitty. Olen yrittänyt pumpata, mutta ei se tunnu auttavan eikä mulla ole aikaa sellaseen...tuntuu hullulta pumpata tissit,poika katsoo vierestä, ja sit antaa se maito pullosta....joo-o. Tänään sai itkuraivarit kun yritin antaa sitä itse tekemääni sosetta. Meikän kokintaidot ei siis riitä edes soseisiin..........Tässä nousee itsetunto, laps ei huoli mun tissiäni eikä huoli edes mun tekemääni sosetta :kieh: Hän on siis pullo- ja purkkilapsi luonnostaan...?

heippati vaan!

pikkasen tyhjä pää jotenkin... nyt on alkanu tulemaan jonkinmoista rytmiä täällä. yöunille mennään 22-23 maissa, yöllä herätään keskimäärin 4-5 kertaa, aamulla noustaan 9 aikaan ja sitten mennään sellaista rytmiä: 2h hereillä ja 30 minsaa unta, tätä sitte jatkuu sinne 22-23 saakka. soseet välissä klo 12 kasvista, 17 hedelmää. tällä viikolla meinattiin aloittaa puuron maistelu. ajattelin sitä antaa ihan silloin 9 aikaan aamusta jos tulee reaktiota.

kuinka pitkä kakkausväli on teidän lapsukaisilla jotka kiinteitä maistelee? meillä on saattanut olla pari päivää väliä ja sitten sitä ihan kunnolla naama punasena pusataan! Aika kiinteetä on tullu kakasta.

meillä on yövaippana pampers tai libero, ne on mun mielestä molemmat ihan yhtä hyviä. mies tykkää pampersista. päivällä kestot.

pulloa yritin taas tänään tarjota, huonolla menestyksellä. kokeilen illalla uudestaan. pakko saada syömään pullosta... pitäis päästä nauttimaan edes hetkeksi omasta ajasta, esim. jumpasta :kieh:

vauva-lehti tulee tännekin, se vika kolumni on tosi hyvä, ei oo niin huonoäiti-fiilis sen luettuaan :D sillä on muuten sillä mies-kolumnistilla myös Eemeli-niminen poika.

ja taas kotihommiin!
meripihka ja poika (vko vajaa 5kk)

Täällä taas yksi syyskuinen masukka haluaisi liittyä keskusteluunne mukaan. Mahtuuko?
:) Olen raskausajasta lähtien seuraillut keskustelujanne säännöllisesti, mutta koskaan en ole vain saanut itse aikaiseski kirjoitella. Nyt ajattelin sitten ryhdistäytyä. ;)
Täällä Helsingissä asumme. Minä, mies ja tyttömme. Neiti syntyi 15.9 ja tänään 5 kk:n neuvola kuulumiset olivat seuraavat: Painoa 6560g, pituutta 65,5 ja pipo 42,5. Eli pieni pirpana tämä meidän Kulta on. Mutta kasvaa hyvin omalla käyrällään ja on oikein reipas ja tyttö. =) Nyt lyö päänuppi aivan tyhjää, kahden "hyvin valvotun" yön jälkeen. On nyt pari yötä heräilty oikein urakalla, syömisen lisäksi, vähän väliä harjoittelemaan kääntymisiä ja mönkimään..Ja mitä milloinkin .Koita siinä sitten nukkua, vielä kun nukutaan perhepedissä. Noh..ehkä ensi yö parempi tai jotain. :whistle:
Nyt hakemaan päiväunilaista parvekkeelta syömään ja sitten lähdemme ostamaan meille uusia vaunuja. =) Nykyiset sain käytettynä tutulta ja eilen sanoivat sopimuksen irti... :/
Mukavia viikonalkuja teille kaikille! :)

erika76 ja Vilma 5 kk ja 1 pv. :)

Tervetuloa kirjoittelemaan Erika!!!

Lauantain kylpyläreissu sujui mainiosti tai tarkemmin sanottuna pojalla ja isällä oli sujunut oikein hyvin (minulla oli oikein hauskaa, mutta tuo poitsun syöminen oli se huoleni aihe aiemmin ). Ruokaa meni lusikalla, nokkamukista ja pullosta, ja yhtälailla oli uponnut äidinmaito kuin Nanikin. Aamulla kun kömmin perheeni viereen, poika oli ilahtunut, eikä meinannut malttaa käydä aamu-unille. Mutta niin hienosti oli mennyt, jotta hyvillä mielin voin tehdä arjesta irtaantumisia vastakin. Hieman oli tosin itsellä hölmö olo pumppailla maitoa ravintolan vessassa... Tissit oli kyllä välillä niin piukeena, ettei ole ollut sitten laitokselta kotiutumisen jälkeen.

Neuvolakuulumisia: 5kk nla siis
66,5cm ja 7795g, todella vähän tullut painoa ja pituutta sitten viime kuun: pituutta sentti ja painoa 300g. Mutta ei ollut lainkaan ihmeissään nlan tätsykkä. Ja päänympärys oli 44cm.
Minä kerroin neuvolassa, jotta ajattelin tällä viikolla lisätä pojan ruokavalioon puuron , nin tätsykkä silmät pyöreenä, jotta eihän sitä vielä saa ruveta syömään! Puolen vuoden iässä vasta. Että nyt voit lisätä lihatuotteita, mutta puurot on jätettävä vielä kaappiin. En alkanut inttämään vastaan, mutta ihmettelin hiukan, kun mielestäni monessakin opuksessa puhutaan 5kk aloitusiästä ja melkoisen moni tälläkin palstalla on jo ymmärtääkseni antanut puuroa. Vai kuinka?

Vaipoista olette keskustelleet. Itse olen siirtymässä aina vaan enempi käyttämään kestoja, mutta kertiksiäkin kuluu. Tähän mennessä parhaita ovat mielestäni olleet Pambersit, ehdottomasti. On ollut Muumeja, Liberoa ja Natural Babycaren vaippoja käytössä ja meidän poitsulle siis Pambersit parhaita. Ne tosin haisee minusta pahalle. Muissa vaipoissa en ole moista kärtsää huomannut. Niissä taitaa olla lisättynä jotain kosteusvoidetta, mutta minusta se haju ei muistuta sellaista. Enempi melkein jonkun jäteöljyn hajua... Monesti miettinyt, jotta mitäköhän näistäkin imeytyy vauvapoloiseen. Taidan olla vainoharhainen.

Meillekkin neuvolasta sanottiin että viljat ehdottomasti vasta 6kk eteenpäin!

Että mielummin kasvis ja hedelmäsoseitten lisäksi lihaa...

Vaikka kaupassa myydäänkin puuroja ym. joissa lukee 5kk eteenpäin.

En tiedä onko se sitten joku uus käytäntö taas.

Kaurapuuro olisi kuulema lempein ja miedoin,jos ennen 6kk kuitenkin puurot alottaa...

Meillä siis nyt menee 1 kasvissose ja melkein 1 kokonainen hedelmäsose ja mielellään vaan päärynää,persikka ja omena ainakin tökkivät!

En usko että saisin puuroa edes menemään jos yrittäisin.

Joten katselen tilanteen mukaan.

Meillä ollut nyt taas pari hyvää yötä,perjaatteessa vaan 1 yö syönti.

Herää välillä kyllä ähisemään jo 2 tuntia nukahtamisesta mutta tassutellen jatkaa uniaan eli en edes anna rintaa,koska ei päivälläkään syö niin usein et tuskin siinä kohtaa vielä nälkäänsä heräilee.

Meillä on käytössä
Liberot ja ei ainakaan meillä falskaa.

Mä varasin tänään risteilyn tyttöporukalla toukokuuksi joten siihen mennessä toivottavasti pullo/nokkamuki kelpaa...

Ihan ei varmaan äkkiseltään voi 24 tuntia olla imettämättä ja vaan pumppailla käsipumpulla joten imetyskin sitten on siinä vaiheessa loppunut tai ainakin vähentynyt...

On tässäkin äiti kun vaan suunnittelee miten pääsisi jonnekkin ilman lapsia ja miten pääsisi eroon imetyksestä...

:ashamed:

Jouskari&Ranja 5kk 1vko suunnilleen

Puuroista meidän neuvolatäti ainakin sanoi että maistelun voi aloitella ja että ainakin noissa muksu-ensipuuroissa viljatuotteita on hyvin vähän, joten on lempeitä vatsalle. Mutta kaikilla omat näkemykset ja kokemukset, ainahan neuvolatätit antaa hieman erilaisia suosituksia :)
Meillä ainakin syöty puuroja ja hyvin on mennyt, vatsavaivaa sun muuta ei ole tullut, mutta yöuniin ei ole kyllä oikein vaikuttanut, että näin meillä ;)

Iltaa, pitkästä aikaa!

5kk neuvola takana täälläkin ja mitat olivat 7780g ja 65,2cm, pipo 45,5cm (jos mittasi oikein...) Kuukaudessa tullut pituutta vain reipas sentti, painoa reilu ½kg. Hyvin kasvaa kuulemmma kuitenkin ja pelkällä tissillä ollaan tähän asti tultu. Vielä jatketaan rintamaidolla, koska poika ei lisäruokaa ole vielä ilmoittanut haluavansa. 3-4 tunnin syöntivälejä pitää edelleen.

Ennen kiinteiden maistelua mun täytyisi tehdä maitotesti, eli kokeilla vieläkö mun syömä maito aiheuttaa pojassa oireita. En vaan millään viitsisi... jännittää käykö samoin kuin jouluna. Muutamien päivien mitättömien maitoannosten (mm. 2 viipaletta juustoa/pv) jälkeen poika huusi kolme päivää ja sai näppyjä. Mut kai se on pakko, saataisiin sitten lähete allergialääkärille ja tarvittaessa lisämaitoa varten resepti. Harmittaa kuitenkin jo etukäteen, jos pieni saa kipuja. :/

Rytmeistä meillä mennään seuraavasti: nukkumaan n. 20.30-21.30, n.24 tissiä, samoin n.03/04, heräillään 07-09 välillä. Päikkärit heräämisestä noin 2-2½ tunnin kuluttua, kesto pari tuntia. Iltapäivällä hieman touhuamisesta riippuen jaksetaan hereillä jopa reipas 3 tuntia, miniunet illansuussa, pesut ja pusut, ja sitten yöpuulle. Ihan kivasti on pysynyt tälläisenä jo useamman kuukauden.

Ylihuomenna olisi tarkoitus suunnata Tallinnaan pariksi päivää kylpylöimään. Ihana päästä minilomalle! =)

Nuppu ja poika 5kk ja 2pv :heart:

Lizard Vähän sekä että. Tavallinen kaurapuuro vaan pitäs saada niin pehemäksi ettei mulla taho hermot riittää sen hauduttamiseen. Meiän herra räkii sen ulos jos pienikin ryyni hänen herkkää suutaan häiritsee, joten enemmän kallistutaan noihin valmiisiin kun ne on helpompia ja maistuu paremmin

Meillä on syöty vielä vaan ja ainoastaan riisipuuroa ja velliä... puuro ei meinaa upota vaikka ois kuinka sileetä mutta velli menee hyvin!

Tänään tuli postissa neidin ens talven haalari ja käytiin sitten Prisman alesta hakemassa siihen pipa ja hanskat :) http://www.aijaa.com/v.php?i=3611527.jpg
Nyt vaan sormet ristissä ootellaan ens talvea että mahtuuko vielä päälle! Otin koon 80cm koska neiti menee nytkin alakäyrillä (6kk ja arviolta 65cm) ja molemmat vanhemmat ollaan pygmejä.

Tapaamisessa oli oikein mukavaa taas :) Mulla ei muita äippäkavereita olekkaan tässä lähellä ni on tosi kiva tavata teitä sitten! Joko me järjestettäis meillä joku tapaaminen ni pääsis vauvat sitten tekemään lähempää tuttavuutta lattialla? :D Oli meinaa jo vispilänkauppaa meijän neidillä poitsujen kanssa viime kerralla!

Nuppu74, meillä ois sama juttu edessä! Meillä ei oo ikinä tullu mitään näppyjä mut on oksennellut maito-tuotteista ja mun käyttämistä maidoista ollut itkusempi, ei kuitenkaan mitään hirmu rajua. Mua siis epäilyttää että mennäänkö turhan siihen testiin jos eivät koe että Adan allergia on tarpeeks raju... sitten kidutaan monta yötä taas turhaan!

Äh nyt neiti heräs joten täytyy rientää meijeriksi >>

Jaksuja mammoille!!

Tini+Ada 6kk+1pv :heart:

Uuh, Piiperöinen ei muuten ole pulautellut maassa makoillessaan nyt kun oma ruokavalio on rajattua. Mutta viime yönä hän yski yhden aterian pihalle.. eli räkis vaivaa edelleen. Yöt on yskimisen vuoksi hulabaloota ja sitten vielä tuo vanha koira päälle juoksuttaa meitä.

Tini ja Nuppu nyt on kuvat verkossa ja osoite laitettu teille yksityisviestillä.

Kiinteistä: Te, jotka aloittelette / olette aloittaneet kiinteät.. Missä vaiheessa lapsi alkaa niellä niitä soseita / puuroa. 1,5 viikkoa on nyt aamupuuroa yritetty syödä (Muksu riisi-banaani) ja viikon ajan päärynäsosetta (tai jos olen laiska niin soseutan omaa iltapalapäärynää tai banaania). Kuitenkaan todistettavasti mitään ei Piipiäinen ole vielä niellyt vaan kaikki ruoka on työnnetty ulos suusta tai valutettu ulos suusta. Esikon kanssa muistelen, että hän siinä 8kk iässä alkoi vetää ison ruokapurkin per ateria, päälle jälkkärit ja maidot. Kun tuo neitokainen nyt pitäisi saada opetettua syömään ennen töihin lähtöä, joka tapahtuu 3kk kuluttua.

Huomenta!

Kiitti Hexa kuvista! Täällä oli aikas vilkas viime yö... ei oikein kukaan nukkunut. Poika ähräs tunnin välein ja sit jo kuudelta olikin virkeä kuin varpunen. Ihme heppu, päikkärit senkuin lyhenee ja niin näemmä yöunetkin. Kumman vähällä tuntuu pärjäävän. Sama taisi olla Tiniin Adalla?

Nyt vaipan vaihtoon. Parin päivän panttaus taisi tulla nyt... :snotty:

puuron aloituksesta meille espoossa jaettiin tuollainen "lapsen ensimmäisen ikävuoden ruokavalio"-ohjelappunen, ja siinä sanotaan, että 5kk eteenpäin voi antaa lihaa TAI puuroa. 6kk kohdalla oli päivän ateriaesimerkkinä: maito, maito+kasvis/liha-sose, maito, maito+puuro+hedelmä/marja-sose, maito. ja 7kk kohdalla on ton ekan maitoaterian lisäks tullu se aamupuuro+hedelmä/marja-sose kun joku kyseli sitä aamupuuron aloitusta. no saittekohan tuosta selkoa? :D

hexa me ollaan nyt kolmisen viikkoa maisteltu soseita, ja vielä ainakin täällä tulee osa lusikallisesta suusta ulos, mutta tokalla yrityksellä menee jo alas. tai pikkasen riippuu mitä tarjoilee. noita löysempiä hedelmäsoseita esim. päärynää haluaisi poika imaista lusikasta suuhun, ennemmin kuin suuta kunnolla avaisi ja sinne lusikoisi.

eilen ukkeli simahti klo 23 ja yöllä syötiin vain 2 kertaa!! klo 3 ja 6.45. kasilta halusi jo nousta ylös ihan pirteänä ja hihkui onnesta kun vaippaa vaihdettiin.

tinii oli hienon haalarin hommannut Adalle! toivotaan, että on sopiva :)

nyt kahvia!!!!! :wave:

Ihanan aurinkoista päivää! B)

Toissayönä saatiin piiiiitkästä aikaa nukkua jopa 5 tunnin pätkä! Mut viime yönä sit palattiinkin normaaliin 2 h välein heräilyyn... Toivossa eletään edelleen, et yöunet joskus pitenis ihan pysyvästi.

Muutamat oli käyneet jo juhlimassakin - hienoa! Itellä on tällä hetkellä niin hirveet univelat, ettei pystyis lähtee mihinkään. Ja sitäpaitsi, join perjantaina yhden kaljan aika vauhdilla ja meni kyllä niin päähän, et huhhuh. Täytyy vissiin treenata ensin.. :kieh:

Erikalle tervetuloa joukkoon! :flower:

Päikkärit on meillä nyt lyhentyneet radikaalisti. Aamupäivällä menee edelleen puolen tunnin torkut, mut ulkona nukkuu enää n. 2,5 tuntia aikaisemman min. 4 tunnin sijaan. Ja sit vielä illalla ne puolen tunnin tirsat. Jossain vaiheessa näytti, et pitkien unien lyhentäminen olis vaikuttanut suotuisasti yöuniin, mut viime yönä taas vesitty sekin teoria...

Vaipoista oli puhetta. Meillä käytössä Pampers Baby Dry, joka todettu parhaaks. Kertiksillä siis mennään... :ashamed: Osaisko joku muuten kertoa, et mitä eroa on pampersin Baby Dry ja Active Fit vaipoissa? Ja oon myös ollut niin dummy, et käytän samoja vaippoja yöllä ja päivällä. Kannattaisko olla erit?

Hyppykiikkua on meillä testailtu myös pariin otteeseen ja on Sisusta ihan huippukapistus! :heart:

Puurot meillä on olleet muutaman viikon kuvioissa. Aloitettiin sillä Muksun banaanipuuro-jauheella, missä on siis riisiä ja maissia. Pari kertaa on otettu myös Muksun vadelma-kaurapuuroa, joka on sellaisessa pahvitetrassa. En oo ainakaan huomannut, et olis tosta kaurapuurosta mitään oireita tullut. Ja paketissa on kuitenkin suositus 5 kk eteenpäin.
Hexa: meillä noin kuukausi maisteltu soseita ja ei kyllä vieläkään mitenkään kovin sujuvasti mene toi syöminen. Lähinnä imee lusikasta sosetta ja välillä tietty tulee suupielistä ulos, mitä sitten lusikoidaan takas.
En muista kuka kyseli kakka-asiaa soseiden aloituksen jälkeen, mut meillä hiljeni tahti alussa niin, et kakkaa tuli vaan 2 päivän välein (rintamaidolla 3-6 krt/pvä) ja nyt on tasaantunut sellaseen kerran päivässä tahtiin. Joskus harvoin voi tulla 2 kakkaa päivässä. Ja alkuun oli kyllä mahotonta ähkimistä naama punaisena. Nytkin vielä vähän ähistään, mut ei ihan samalla mallilla.

Nyt kehittämään itselle jotain lounasta! En tiedä missä mielenhäiriössä olin, kun lupasin Sisun serkkutytöt ottaa tänään yökylään, kun ovat hiihtolomalla, mut tulossa ovat! |O No, onpahan sit enempi viihdytysjoukkoja illalla paikalla, kun alkaa kränättää...

Aurinkoista päivää!

Zucchero + Sisu 2 pvää vaille 5 kk

Heh... neuvolas käyty.

Pikkumiehen strategiset mitat 7375g (4kk 6730g), pituus 67cm (4kk 65cm) ja pipo 42,5 (4kk 41,7) kasvua on hyvällä mallilla kuulema.

Syömisestä sen verran et voi alkaa kokeilee iltapuuroa esim. riisipuurohiutaleista ja sanoi neuvolantäti et ihan tavallisia voi käyttää ettei tartte sielt lastenruoka puolelta niit kalliita paketteja ostaa. Kasviksilla jatketaan kuten tähänkin asti uusia makuja voidaan ottaa maisteluun ja lihaakin voi kokeilla jos vain haluaa.

Zucchero Olisiko toi Baby dry niin sanottu tarravaippa ja Active fit housuvaippa en ole varma.

Meillä käytetään Liberoa ja kokeilussa on Lidl:n vaippapaketti. En suurta eroa ole viel huomannut.

Syysmami08 ja pikkuherra 5kk

Juu, jatkona siis ruokamäärä, jota yritän tarjota on teelusikallinen / ateria ja sen yritän työntää suuhun pienissä nokareissa. Ja kaikki syljetään ulos. Ruokapöydässä ollessa ei mitään haluta laittaa suuhun, ei edes leluja vaan ne kaikki pudotetaan lattialle. Edes tyhjää lusikkaa ei neitokainen työnnä suuhunsa. :(

Yhteistyössä